Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:128, Did:0, useCase: 3

Cauņa debitē "CSKA" ar aktīvu līdzdarbošanos vārtu guvumā

Nauris Mackevičs
Nauris Mackevičs

Cauņa debitē "CSKA" ar aktīvu līdzdarbošanos vārtu guvumā
Aleksandrs Cauņa cīņā ar "PAOK" futbolistu
Foto: AP/Scanpix

0 : 1

PAOK - CSKA

Pirmo oficiālo maču Maskavas "CSKA" rindās veiksmīgi aizvadījis Latvijas izlases pussargs Aleksandrs Cauņa. UEFA Eiropas līgas 1/16 fināla pirmajā spēlē Aleksandrs, aktīvi līdzdarbojoties vienīgajā komandas vārtu guvumā, palīdzēja "CSKA" viesos ar 1:0 pārspēt grieķu "PAOK". Laukumā pussargs pavadīja 66 minūtes.

Jaunizceptais armijnieks Aleksandrs Cauņa jau pirmajā sava jaunā kluba oficiālajā mačā tika pie iespējas doties starta vienpadsmitniekā, jo vairāki kluba pamatsastāva vīri cīnās ar savainojumiem. Ierindā nebija arī komandas snaipera Vāgnera Lava un Japānas izlases līdera Keisukes Hondas. Cauņa, par spīti prognozēm, darbojās kreisajā laukuma malā, bet uz labo pusi tika pārbīdīts viens no „CSKA” motoriem Zorans Tošičs.

„CSKA” pamatsastāvs: Akinfejevs – Ščenņikovs, Ignaševičs, V.Berezuckis, Nababkins – Cauņa, Šembers, Mamajevs, Tošičs – Necids, Dumbija.

Pirmā puslaika pirmajā pusē maskaviešu sniegums gan nelika sajūsmināties, jo bumba pie Krievijas kluba futbolistu kājām neturējās. Daudz kļūdu piespēlēs pirmajās minūtēs ļāva iniciatīvu iegūt „PAOK”. Pēc viena no mājinieku izrāvieniem lieliski izklupienā nospēlēja Cauņa, kurš neļāva bumbai izcilā sitiena pozīcijā nokļūt pie grieķu futbolista. 23. minūtē Cauņa izdarīja viltīgu centrējumu, un pavisam maz trūka, lai bumba ielidotu tālajā vārtu devītniekā. Tieši caur kreiso malu „CSKA” pirmajās 30 minūtēs uzbruka vairāk, bet puslaika beigās arvien aktīvāk darbojās Tošičs un partneri. Tieši serbam bija pirmā labā vārtu gūšanas iespēja, bet no labas pozīcijas viņš sita garām vārtiem. 29. minūtē uzspīdēja Cauņa, kurš labi pacīnījās pie laukuma sānu līnijas, atspēlēja bumbu aizsargam Ščenņikovam (abi gados jaunie spēlētāji visa puslaika garumā labi saspēlējās), bet tas to tālāk adresēja Tomāšam Necidam. Čehs ar krūškurvi bumbu nometa sev pa sitienam, un sita nekļūdīgi – 1:0! Līdz pārtraukumam Necids varēja vēl divas reizes izcelties, iespējas bija arī Tošičam un Dumbijam, bet pirmajās 45 minūtēs tas arī viss. Ne tas aizraujošākais futbols Grieķijā, bet vārtu gūšanas iespēju netrūka (vienreiz bumba ielidoja arī Akinfejeva sargātajos vārtos, bet tika fiksēta aizmugure).

Pārtraukumā „PAOK” veica piespiedu maiņu, veicot vārtsargu rokādi – Halkiasa vietā laukumā devās Krešičs. Kā jau tas nereti gadās, kad armijnieki izvirzās vadībā, komanda sāka atkāpties, dodot iespēju pretiniekam vairāk kontrolēt bumbu. Toties „CSKA” centās atbildēt ar ātriem pretuzbrukumiem. Vairāki no tiem varēja noslēgties arī ar precīzu sitienu, taču pārāk daudz brāķa bija piespēlēs. Atsevišķās epizodēs partneri nepamanīja mūsu Cauņu, kurš bieži atbrīvojās savā malā. Jāsaka, ka Aleksandrs otrajā puslaikā nedaudz biežāk sāka kļūdīties, bet joprojām turpināja aktīvi iesaistīties divcīņās. Pēc vienas no tām 61. minūtē notika kuriozs atgadījums – Cauņa pie sānu līnijas izsita bumbu pretiniekam, bet grieķis ietriecās līnijtiesnesī, kurš pazaudēja savu karodziņu. Vēl pēc brīža Cauņa izdarīja nesekmīgu centrējumu, bet vēl neveiksmīgāk nospēlēja vārtsargs, kā rezultātā „CSKA” tika pie stūra sitiena. Praktiski uzreiz pēc tā Cauņa tika nomainīts, un viņa vietā laukumā devās Jevgēņijs Aldoņins. Jau bez Cauņas ierindā "CSKA" bija lieliska iespēja panākt 2:0, bet Dumbijas sitienu atsita Krešičs, bet Necida atmuguriskais sitiens bija neprecīzs. Tas pats Necids pēc pāris minūtēm varēja izcelties vēlreiz, bet "PAOK" atbildēja ar uz maiņu uznākušā El Žara bīstamo sitienu 84. minūtē, kuru atvairīja Akinfejevs. Atskaitot vairākas "PAOK" spēlētāju nokļūšanas aizmugures stāvoklī, tas šajā spēlē arī viss - 1:0 "CSKA" uzvara viesos.

Aleksandrs Cauņa spēli iesāka komandas pamatsastāvā, laukumā pavadot 66 minūtes. Ātrumā viņš bumbu saņēma reti, toties bieži saspēlējas ar partneriem, izmantojot īsās piespēles. Vienreiz viņš izklupienā apturēja bīstamu pretinieku uzbrukumu, kā arī aktīvi līdzdarbojās pirmajā „CSKA” vārtu guvumā. Debijas mačs jāvērtē kā izdevies, bet atsevišķās epizodēs piespēles varēja būt precīzākas.

UEFA Eiropas līga 1/16 finālu pāri

Pāris1. spēle2. spēleSumma
Aris – Manchester City0:0
Napoli – Villarreal0:0
Anderlecht – Ajax0:3
Lech – Braga1:0
Besiktas – Dynamo Kyiv1:4
Rubin – Twente0:2
Benfica – Stuttgart2:1
BATE – PSG2:2
Metalist – Bayer0:4
Rangers – Sporting
Sparta – Liverpool
Basel – Spartak
Young Boys – Zenit
PAOK – CSKA0:1
Sevilla – Porto
Lille – PSV
1 2 57 komentāri
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

 +25 [+] [-]

, 2011-02-17 23:57, pirms 14 gadiem
Laba spēle Cauņam!!!

 +14 [+] [-]

, 2011-02-17 23:58, pirms 14 gadiem
Brīnišķīga debija un daudz plusiņu mūsu talantīgajam pussargam
Apsveicu!

 +11 [+] [-]

, 2011-02-17 23:59, pirms 14 gadiem
Piekrītu,galvenais būt aktīvam,nevis pasīvam.Malacis Saša.

 +29 [+] [-]

, 2011-02-17 23:59, pirms 14 gadiem
Novēlu neatgriezties Skonto!
Prieks par mūsu futbolistiem šovakar.

 +11 [+] [-]

, 2011-02-17 23:59, pirms 14 gadiem
uz beigaam bij taada sajuuta ka nelasiija speeli =/ 2-3 elementari momenti kur tiek speeleeta bumba caunjam, bet vinjsh to vienkarhsi negaida...

 +15 [+] [-]

, 2011-02-18 00:00, pirms 14 gadiem
Bija labi prieksh pirmaas speeles

  +6 [+] [-]

, 2011-02-18 00:00, pirms 14 gadiem
skonto veel papildus pikji nopelniis, peec iiires liiguma paceljot vinja cenu
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +8 [+] [-]

, 2011-02-18 00:02, pirms 14 gadiem
Pēc hokeja sistēmas Cauņam piespēle uzvaras vārtos. Tās dažas neprecizitātes man šķiet ir debijas mandrāža. Viņš noteikti var vēl labāk. Pie tam mēs jau pārsvarā pamanam Cauņas kļūdas, bet kļūdījās pa lakam jau visi CSKA futbolisti.

  +7 [+] [-]

, 2011-02-18 00:03, pirms 14 gadiem
izskatījās jau ļoti labi,pat izbrīnījos ka tieši viņu nomaina,komentētāji un eksperti pārtraukumā īpaši Cauņas sniegumu izcēla,lai gan man bieži likās ka partneri vēl ne līdz galam viņam uzticas un,tā vietā lai saasinātu spēli un atdotu piespēli Cauņam,meklē citus "drošākus" variantus,bet ja spēlēs kā šodien,tas ir tikai laika jautājums

  +6 [+] [-]

, 2011-02-18 00:04, pirms 14 gadiem
Skatījos spēli, laba spēle Cauņam, komentētāji slavēja debiju, izglāba komandu vienreiz, bīstami uzšāva tālšāvienu un pats galvenais iesāka rezultatīvo uzbrukumu! Malacis! Tā tik turēt!
PS. Nauri, Šemberas, nevis Šembers Citādi sanāk, kā leiši smējās par mums basī, kad Ķēstutis Kemzura kļuva par izlases treneri, un teica, ka tagad viņu latvieši sauks par Ķēstuts Kemzurs.

  +8 [+] [-]

, 2011-02-18 00:04, pirms 14 gadiem
prieks par Cauņu ,bet man liekas ka skonto pieprasis kadus 3 milj. no CSKA sezonas beigas, ko viņi nebus gatavi maksat ceru ka kļūdos

  -2 [+] [-]

, 2011-02-18 00:07, pirms 14 gadiem
Varbūt kāds zinošāks zin kāpēc nespēlēja Honda? Un vai Hondas pozīcija laukumā gadījumā nav tāda pati kā Cauņam? Respektīvi abi viena un tā paša ampluā spēlētāji?

 +12 [+] [-]

, 2011-02-18 00:08, pirms 14 gadiem
skotijs rakstīja: PS. Nauri, Šemberas, nevis Šembers
Tieši Šembers, nevis Šemberas. Rakstā tomēr jāraksta latviski, nevis lietuviski.

  +5 [+] [-]

, 2011-02-18 00:10, pirms 14 gadiem
Krokodils rakstīja: Varbūt kāds zinošāks zin kāpēc nespēlēja Honda? Un vai Hondas pozīcija laukumā gadījumā nav tāda pati kā Cauņam? Respektīvi abi viena un tā paša ampluā spēlētāji?
trauma,CSKA no sākumsastāva nebija vismaz kādi pieci

  +7 [+] [-]

, 2011-02-18 00:10, pirms 14 gadiem
Domāju, ka tīri laba debija. Lai veicas turpmākajos mačos. Prieks, ka Cauņa izgāja vienpadsmitniekā un arī aktīvi nospēlēja.

Vēl jo vairāk priecē fakts, ka abiem mūsējo klubiem šodien uzvaras. Jānospēlē labi atbildes mači tagad. Veiksmi abiem!

  +5 [+] [-]

, 2011-02-18 00:10, pirms 14 gadiem
Cauņa priekš pirmās spēles tada limeni nospeleja labi, vienigais kas man personigi nepatika, viņa divi centrejumi, kuri vareja būt tomer precizāki.

  +1 [+] [-]

, 2011-02-18 00:11, pirms 14 gadiem
Krokodils rakstīja: Varbūt kāds zinošāks zin kāpēc nespēlēja Honda? Un vai Hondas pozīcija laukumā gadījumā nav tāda pati kā Cauņam? Respektīvi abi viena un tā paša ampluā spēlētāji?
Traumēts!
Šeit par spēli krievu medijos:
ЦСКА победил в Салониках - SportBox.ru

  +2 [+] [-]

, 2011-02-18 00:12, pirms 14 gadiem
Brivdomatajs rakstīja: uz beigaam bij taada sajuuta ka nelasiija speeli =/ 2-3 elementari momenti kur tiek speeleeta bumba caunjam, bet vinjsh to vienkarhsi negaida...

Vienkaarssi vareeja redzeet, ka kreisajaa malaa caunna nejuutas iipassi labi, sluckim tas jaanem veeraa !!! No labaas malas arii piespeeles caunnam sanaak kvalitatiivaakas !!

     [+] [-]

, 2011-02-18 00:17, pirms 14 gadiem
Krokodils rakstīja: Varbūt kāds zinošāks zin kāpēc nespēlēja Honda? Un vai Hondas pozīcija laukumā gadījumā nav tāda pati kā Cauņam? Respektīvi abi viena un tā paša ampluā spēlētāji?
Honda parasti speelee, centraa labajaa pusee, !!! Bet cik saprotu tad Sluckis, taa arii veel nav atradis vietu Caunam , vinnss vinnu izmantos vairaak kaa caurumu aizlaapiitaaju, universalo zaldaatu !!!

  +7 [+] [-]

, 2011-02-18 00:18, pirms 14 gadiem
Agris Suveizda rakstīja: Tieši Šembers, nevis Šemberas. Rakstā tomēr jāraksta latviski, nevis lietuviski.
Tad kāpēc parasti raksta Lionels Mesī nevis Mesis?

  +4 [+] [-]

, 2011-02-18 00:19, pirms 14 gadiem
kegums rakstīja: Tad kāpēc parasti raksta Lionels Mesī nevis Mesis?
Pirmkārt, Mesi, nevis Mesī. Otrkārt, kādā sakarā būtu jāraksta Mesis?

  +4 [+] [-]

, 2011-02-18 00:21, pirms 14 gadiem
Agris Suveizda rakstīja: Pirmkārt, Mesi, nevis Mesī. Otrkārt, kādā sakarā būtu jāraksta Mesis?
Latviskojot.

     [+] [-]

, 2011-02-18 00:22, pirms 14 gadiem
Duble Dice rakstīja: Vienkaarssi vareeja redzeet, ka kreisajaa malaa caunna nejuutas iipassi labi, sluckim tas jaanem veeraa !!! No labaas malas arii piespeeles caunnam sanaak kvalitatiivaakas !!
nepiekrītu, drīzāk 1) komandas biedri īsti vēl neuzticas Cauņam, kas ir loģiski, 2) Cauņa centās spēlēt bez riska, bieži izdarot drošas īsās piespēles atpakaļ.
Jāatceras, ka tieši Saša iesāka rezultatīvo uzbrukumu, eleganti starp 2 pretspēlētājiem atspēlējot gar pašu sānu līniju atpakaļ komandas biedram, kurš centrēja.
Vēl jāatzīmē, ka vairākas reizes Cauņa agresīvi, bet precīzi nospēlēja bumbas atņemšanā.

  +6 [+] [-]

, 2011-02-18 00:29, pirms 14 gadiem
kegums rakstīja: Latviskojot.
Nezinu, kā pārveidojot latviešu valodā, var dabūt ko tādu. Katrā ziņā iesaku pameklēt internetā citvalodu cilmes personvārdu atveides noteikumus (vai principus), mūsdienu tehnoloģiju laikmetā tas ir pāris minūšu jautājums. Tad vairs neradīsies tādi jautājumi un nebūs jārauc piere, kāpēc tiek rakstīts, piemēram, Čavi, nevis Xavi.

  +1 [+] [-]

, 2011-02-18 00:39, pirms 14 gadiem
skotijs rakstīja: nepiekrītu, drīzāk 1) komandas biedri īsti vēl neuzticas Cauņam, kas ir loģiski, 2) Cauņa centās spēlēt bez riska, bieži izdarot drošas īsās piespēles atpakaļ.
Jāatceras, ka tieši Saša iesāka rezultatīvo uzbrukumu, eleganti starp 2 pretspēlētājiem atspēlējot gar pašu sānu līniju atpakaļ komandas biedram, kurš centrēja.
Vēl jāatzīmē, ka vairākas reizes Cauņa agresīvi, bet precīzi nospēlēja bumbas atņemšanā.
Es nestriidos par to ka vinnss nospeeleeja labi, jaa vinnss ciinijaas ,un vinnam daudz kas sanaaca 1 puslaikaa, bet tomeer nu nav taa kreisaa mala vinneejaa !!! paskaties kaadas piespeeles vinnss dala, un kaa vispaar juutaas, speeleejot labajaa malaa !!! Un 2 pusliakaa teikssu taa ka vinam nesanaaca pilniigi nekas !!

  +1 [+] [-]

, 2011-02-18 00:43, pirms 14 gadiem
Agris Suveizda rakstīja: Pirmkārt, Mesi, nevis Mesī. Otrkārt, kādā sakarā būtu jāraksta Mesis?
Pats tač pieminēji, ka jāraksta latviski!

     [+] [-]

, 2011-02-18 00:47, pirms 14 gadiem
Duble Dice rakstīja: Es nestriidos par to ka vinnss nospeeleeja labi, jaa vinnss ciinijaas ,un vinnam daudz kas sanaaca 1 puslaikaa, bet tomeer nu nav taa kreisaa mala vinneejaa !!! paskaties kaadas piespeeles vinnss dala, un kaa vispaar juutaas, speeleejot labajaa malaa !!! Un 2 pusliakaa teikssu taa ka vinam nesanaaca pilniigi nekas !!
nu it kā viņš visu karjeru tieši kreisajā malā ir spēlējis...

  +1 [+] [-]

, 2011-02-18 00:55, pirms 14 gadiem
Agris Suveizda rakstīja: ...Tad vairs neradīsies tādi jautājumi un nebūs jārauc piere, kāpēc tiek rakstīts, piemēram, Čavi, nevis Xavi.
Nu, par Čavi esmu gatavs strīdēties. Cik zinu, viņš ir katalānis un tuvāk izrunai Xavi būs nevis Čavi, bet Kšavi (ar slēpto K)

  +1 [+] [-]

, 2011-02-18 01:02, pirms 14 gadiem
malacis, Saša!!

Skaidrs, ka malacis!
Astafjevs un Pahars arī bija malači...

Pēc veiksmīgām spēlēm - malacis, Saša.
Pēc neveiksmīgām - nosodījums par latviešu valodas nezināšanu un nelojālo attieskmi pret Latviju.

  +3 [+] [-]

, 2011-02-18 01:12, pirms 14 gadiem
Agris Suveizda rakstīja: Nezinu, kā pārveidojot latviešu valodā, var dabūt ko tādu. Katrā ziņā iesaku pameklēt internetā citvalodu cilmes personvārdu atveides noteikumus (vai principus), mūsdienu tehnoloģiju laikmetā tas ir pāris minūšu jautājums. Tad vairs neradīsies tādi jautājumi un nebūs jārauc piere, kāpēc tiek rakstīts, piemēram, Čavi, nevis Xavi.
a ko tur ņemties,raksti kā uz maikas uzrakstīts Xavi,tāpat visi sapratīs par ko runa un ja nu baidies no valodniekiem,sorry,bet viņi tagad aizņemti,jāizdomā kā sauksim krējumu un visus citus piena izstrādājumus

  -4 [+] [-]

, 2011-02-18 01:13, pirms 14 gadiem
cukurs rakstīja: Nu, par Čavi esmu gatavs strīdēties. Cik zinu, viņš ir katalānis un tuvāk izrunai Xavi būs nevis Čavi, bet Kšavi (ar slēpto K)
bet pēc Agra norādītā avota (Ministru kabineta noteikumi Nr.114, Noteikumi par personvārdu rakstību un lietošanu latviešu valodā, kā arī to identifikāciju) ir nevis Čavi vai Kšavi, bet Ksavi (105.35. punkts), bet par atveidojumu no spāņu valodas īsti nekas nav speciāli minēts.
Jā, pamatnosacījumos 8.2.punktā ir minēts, ka "citvalodu personvārdus latviešu valodā atveido atbilstoši to izrunai oriģinālvalodā", taču tālāk MK noteikumos ir atrunāta, kāda tad ir šī te izruna
PS. Šādā, normatīvā valodas lietojuma kontekstā piekrītu, ka ir Deivids Šembers.

     [+] [-]

, 2011-02-18 01:25, pirms 14 gadiem
skotijs rakstīja: bet pēc Agra norādītā avota (Ministru kabineta noteikumi Nr.114, Noteikumi par personvārdu rakstību un lietošanu latviešu valodā, kā arī to identifikāciju) ir nevis Čavi vai Kšavi, bet Ksavi (105.35. punkts), bet par atveidojumu no spāņu valodas īsti nekas nav speciāli minēts.
Jā, pamatnosacījumos 8.2.punktā ir minēts, ka "citvalodu personvārdus latviešu valodā atveido atbilstoši to izrunai oriģinālvalodā", taču tālāk MK noteikumos ir atrunāta, kāda tad ir šī te izruna
PS. Šādā, normatīvā valodas lietojuma kontekstā piekrītu, ka ir Deivids Šembers.
Tapēc jau saku, ka Xavi ir katalānis nevis spānis, tur cita izloksne un (K)šavi sanāk.

  +1 [+] [-]

, 2011-02-18 01:36, pirms 14 gadiem
Nu likumiski būtu pareizi attēlot Xavi kā Ksavi, lai gan spāņi izrunā Čavi, katalāņi Kšavi vai pat Šavi.
Mani vienīgi mulsina šī te filoģiski noteiktā "pareizā" izruna, proti, latviski to vai citu citvalstu burtu savienojumu jāizrunā attiecīgi tā un ne citādi. Bet sociālo zinātņu (semiotikas) pieeja paredz, ka katra valoda ir aktīvs sociāls rīks, kurš ne vien atspoguļo kaut kādas "iesaldētas" un nemainīgas sociālās attiecības, bet vienlaicīgi arī veido cilvēku savstarpējo mijiedarbību utml attiecīgajā sabiedrībā.
Labi, galu galā tas ir citas tēmas diskusija
Vēlreiz prieks par Cauņu! Un arī par Rudņevu, vispār lieliska mūsējo futbolistu diena!
1 2 57 komentāri