Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:132, Did:0, useCase: 3

Dončičs: "NBA ir vieglāk gūt punktus nekā Eiropā"

Māris Noviks
Māris Noviks @MarisNoviks

Dončičs: "NBA ir vieglāk gūt punktus nekā Eiropā"
Luka Dončičs 2019. gada 2. februārī, spēlē pret Klīvlendas "Cavaliers". Foto: AP/Scanpix

"Neapšaubāmi, mans sapnis ir izcīnīt NBA gredzenu," Dalasas "Mavericks" pirmgadnieks Luka Dončičs intervijā Spānijas kanālam "Movistar+" dalījās iespaidos par debijas sezonu pasaules spēcīgākajā līgā.

Intervija notika spāņu valodā – Dončičs pirms ierašanās Teksasā pārstāvēja Eiropas titulētāko klubu “Real Madrid”, tā sastāvā kļūstot par Spānijas un Eirolīgas čempionu.

“Protams, NBA ir vieglāk gūt punktus nekā Eiropā,” teica Dončičs. “Eiropā laukums ir mazāks un pastāv trīs sekunžu likums (kurš aizliedz spēlētājam ilgāk uzkavēties iekrāsotajā sektorā zem groza). Uzskatu, ka šeit gūt punktus ir vieglāk.”

Dončiča vārdu patiesumu apliecina viņa paša statistika. Karaliskā kluba rindās viņš pērn, spēlējot ACB līgas regulārajā sezonā, vidēji 24 minūtēs guva 13 punktus, tai skaitā realizēja 62% divpunktu (87/141) un 28% trīspunktu metienu (33/118).

Pavisam spēlētājs četrās sezonās “Real” rindās piedalījās 123 ACB līgas spēlēs un guva 961 punktu jeb vidēji 7,8 punktus spēlē. Gandrīz puse guvuma nopelnīta ceturtajā sezonā – 464 punkti, tai skaitā 358 regulārajā sezonā un 106 izslēgšanas spēlēs.

NBA spēles ir astoņas minūtes garākas nekā Eiropā un arī tas ietekmē rezultativitāti. Piemēram, ACB līgā šosezon nav neviena spēlētāja, kurš vidēji gūst vismaz 20 punktus spēlē, kamēr 15 un vairāk punktus sametuši deviņi spēlētāji.

Dončičs 52 NBA spēlēs vidēji 32 minūtēs guvis 20,6 punktus. Spēlētājs iemetis 43,2% metienu no spēles, tai skaitā 34,9% trīspunktu metienu. Tādējādi Dončičs jau pirmajās 50 spēlēs līgā ir guvis vairāk punktu nekā četrās sezonās Spānijas čempionātā.

Jaunais slovēnis komentēja arī gaidāmo spēlēšanu ar Kristapu Porziņģi. “Tas būs īpaši. Viņš ir teicams spēlētājs un mēs varam paveikt daudz labu lietu. Pazīstam viens otru, esam daudzas reizes tikušies laukumā un, beidzot, esam vienā komandā.

Dončičs bija sarūgtināts, uzzinot, ka nav iekļauts “All Star” komandā, par spīti tam, ka saņēma milzīgu atbalstu no balsotājiem. “Svarīgākais ir cilvēki, kuri balsoja par mani. Jutos iespaidots un man tas nozīmēja visvairāk. Varbūt spēlēšu tur nākamgad.”

Basketbolista teiktais tika pakļauts dažādām interpretācijām. Piemēram, pazīstamais medijs “Bleacher Report”, citējot Dončiča teikto par punktu gūšanu, neminēja viņa piebildi par laukuma izmēriem un trīs sekunžu likumu.

Izmantotie resursi:
https://www.eurohoops.net/en/nba-ne...

  -1 [+] [-]

, 2019-02-10 22:31, pirms 6 gadiem
mediji vienmēr izceļ spilgtāko tekstu bez paskaidrojuma.

  +2 [+] [-]

, 2019-02-10 22:34, pirms 6 gadiem
Diez vai viņš Spānijā izmeta 20 metienus pa spēli. te var mest cik grib, protams, savāks savus punktus.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2019-02-10 22:40, pirms 6 gadiem
kristaps.26 rakstīja: kāds Lakers - 76ers skatīsies ?
Es skatos šobrīd Dončics pret Lillardu jeb T-Blazers vs Mavericks!

     [+] [-]

, 2019-02-10 22:40, pirms 6 gadiem
kristaps.26 rakstīja: kāds Lakers - 76ers skatīsies ?
Lakers - 76ers būs naiss arī būs jāpaskatās

  +5 [+] [-]

, 2019-02-10 22:47, pirms 6 gadiem
Regulāraja sezonā NBA ir vājāka nekā Eiropa jo tur vairāk ir šovs un intrigas priekš skatītājiem, un nēģeri ir slinkāki aizsardzībā. Tikai playoff viņi spēlē nopietni.

     [+] [-]

, 2019-02-10 22:53, pirms 6 gadiem
Ļoti daudzi ir teikuši ka Eiropā gūt punktus ir grūtāk. NBA basketbols ,kur aizsardzībai velta mazāku uzmanību gan pievelk daļu, gan atbaida citus. Piekrītu ka tumšādainie ir slinkāki aizsardzībā, viņiem labāk patīk šovs, uzbrukums.

  -1 [+] [-]

, 2019-02-10 22:54, pirms 6 gadiem
Joptvai, Lukam 2 no 9 metieniem.

  -1 [+] [-]

, 2019-02-10 23:00, pirms 6 gadiem
2 no 8

     [+] [-]

, 2019-02-10 23:01, pirms 6 gadiem
FUNS rakstīja: Ļoti daudzi ir teikuši ka Eiropā gūt punktus ir grūtāk. NBA basketbols ,kur aizsardzībai velta mazāku uzmanību gan pievelk daļu, gan atbaida citus. Piekrītu ka tumšādainie ir slinkāki aizsardzībā, viņiem labāk patīk šovs, uzbrukums.
Tas viss beidzās play off.

  -2 [+] [-]

, 2019-02-10 23:11, pirms 6 gadiem
Jocīgi, kā tā var būt... Eiropā vidēji nemeta pat 10metienus, NBA met teju 16... un punkti sanāk vairāk!?
Eiropā izmet 15-20 metienus... nemetīsi 30p... sēdēsi un beņķi sildīsi!? Tiešām gribētos kādu NBA komandu Eirolīgā redzēt-protams, ar Eiropas noteikumiem!? Samērā droši pa vidu kultos!?

     [+] [-]

, 2019-02-10 23:12, pirms 6 gadiem
coffijs rakstīja: Tas viss beidzās play off.
Un redzams tas ir kur!? 120+ spēlēs vai tajā, ka līderi vēl VAIRĀK sāk raut 1:1... basketbols...

     [+] [-]

, 2019-02-10 23:14, pirms 6 gadiem
tampax rakstīja: 2 no 8
16minūtēs arī tikai 3 kļūdas... RW 10 jau nesavāks laikam!?
Turklāt turpina priecēt pēdējo spēļu +/-... stabils tā teikt!?
p.s. Gaidu pēdējās 15minūtes, kad noārdīsies ar 20p no vietas un visi klusēsim

  +1 [+] [-]

, 2019-02-10 23:47, pirms 6 gadiem
Autor, 3 sekundes uzbrukumā svilpj arī NBA. Luka ar tām 3 sekundēm bija domājis Defensive 3 seconds, kas ir tikai NBA. NBA nedrīkst vienkārši stāvēt zonas aizsardzībā soda laukumā >3 sekundes, neesot soļa attālumā no pretspēlētāja.

  +1 [+] [-]

, 2019-02-11 00:41, pirms 6 gadiem
Defensive 3 seconds ir NBA, nevis Eiropā. Doma ir tāda, ka NBA garais nevar ilgi stāvēt zem groza zonas aizsardzībā, tāpēc ir vieglāk caurgājienā gūt punktus nekā Eiropā.

     [+] [-]

, 2019-02-11 01:08, pirms 6 gadiem
Lukam 28 punkti

     [+] [-]

, 2019-02-11 09:13, pirms 6 gadiem
viedoklis rakstīja: 16minūtēs arī tikai 3 kļūdas... RW 10 jau nesavāks laikam!?
Turklāt turpina priecēt pēdējo spēļu +/-... stabils tā teikt!?
p.s. Gaidu pēdējās 15minūtes, kad noārdīsies ar 20p no vietas un visi klusēsim
Nu ko? Būtu labāk paklusējis, ne?