Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:14, Did:0, useCase: 3

Rosina apturēt finansējuma piešķiršanu sporta būvēm, to novirzot pedagogu algām

Andrejs Siliņš

Rosina apturēt finansējuma piešķiršanu sporta būvēm, to novirzot pedagogu algām
Izglītības un zinātnes ministre Ilga Šuplinska. Foto: Dmitrijs Suļžics, f64

LETA. Izglītības un zinātnes ministre Ilga Šuplinska (JKP) rosinājusi apturēt finansējuma piešķiršanu sporta būvēm, līdzekļus novirzot pedagogu algām.

Šuplinska aģentūrai LETA stāstīja, ka, vērtējot 2019.gada budžeta projektu, viņas uzmanību piesaistījuši 8,5 miljoni eiro, kas paredzēti vairākiem sporta objektiem. "Nesaprotu, kā situācijā, kad nav pieauguma skolotāju algām, mēs vienkārši liekam papildu finansējumu sporta būvēm," vērtēja politiķe.

Šupinska pastāstīja, ka šāds rosinājums pārrunāts Sadarbības padomes sēdē, kur vairums par to bijis skeptisks, uzsverot, ka potenciālās tiesvedības var izmaksāt vēl lielākus līdzekļus. "Brīdī, kad pietrūkst iespēju atbalstīt cilvēkkapitālu, mēs atkal liekam naudu būvēs, betonā," pauda ministre, piebilstot, ka "Iemesls tam ir pavisam vienkāršs".

Viņa norādīja, ka 2017.gadā, pieņemot budžetu, Liepājas Tenisa kortiem, Ventspils peldbaseinam, Valmieras J.Daliņa stadionam, Jēkabpils multifunkcionālajai zālei un Smeceres sporta bāzei piešķirti papildu līdzekļi. "Noteikti deputāti to iesnieguši kā kvotas, to stingri iezīmējot uz trim gadiem, kas nozīmē, ka arī šogad pildām to, ko ZZS ielobējusi budžetā," akcentēja ministre.

"Patlaban esam izšķiršanās priekšā. Esmu piedāvājusi finanšu ministram iet uz kardinālu soli - pabeigt noteiktu būvniecības kārtu un tad to apstādināt līdz brīdim, kad sakārtosies budžeta lietas. Nenotiek taču tā, ka dzīvs skolotājs var visu laiku ievilkt savus vēderus un pagaidīt, bet būve nevar pagaidīt," rosināja ministre.

Kā ziņots, pedagogu atalgojuma pieaugumu plānots risināt 2020.gada budžetā, izriet no Ministru prezidenta Krišjāņa Kariņa (JV) sacītā žurnālistiem pēc koalīcijas partiju sanāksmes.

Saistībā ar agrāk Saeimas pieņemtajiem lēmumiem, kas attiecas uz "vēl lielākiem algas paaugstinājumiem pedagogiem",- šis process attieksies uz 2020.gada budžetu, "kad sāksim veidot savu politiku, nevis tehniski pieņemt budžetu", skaidroja Kariņš.

Līdz ar to netiks īstenots iepriekš valdības apstiprinātais grafiks, kurš paredzēja pakāpeniski palielināt pedagogu zemākās mēneša darba algas likmes vispārējā izglītībā, tostarp pirmsskolā un speciālajā izglītībā, profesionālajā izglītībā, interešu izglītībā, kā arī augstskolās un koledžās. Zemāko mēneša darba algas likmi pedagogiem no pašreizējiem 710 eiro 2019.gada septembrī bija plānots celt līdz 750 eiro, 2020.gada septembrī - līdz 790 eiro, 2021.gada septembrī - līdz 830 eiro un 2022.gada septembrī - līdz 900 eiro. Grafiks paredzēja arī augstskolu un koledžu mācībspēku zemākās mēneša darba algas likmes pakāpenisku palielināšanu no 2019. līdz 2022.gadam.

Izmantotie resursi:
LETA

Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2019-02-10 18:37, pirms 5 gadiem
lonja rakstīja: vienīgā loģika ir nesaudzīga cīņa par valsts dekolonizāciju!!!brālīgo demokrātisko valstu saimē tik latvju tautai zelt un diet!!!skolotāji nav vajadzīgi pāķos!daudz svarīgāks ir jaunais zemessardzes bataljons,ko mūsu feldmaršals ir sācis formēt!!un vēl nepeiciešams papildinājums mūsu bruņutanku kolonnām!Vēlams iepirkt king tiger tankus-no tiem mongoļu ordas jau reiz ir atrāvušās tā pasmagāk!
Ļoti pareiza dzēlība par armiju! Priekš kam mums tādu! Reāli pasaulē armijai naudu tērē tikai Sorosa uzpirktas valdības!
Mums ir jāņem piemēru no mūsu dižā un draudzīgā austrumu kaimiņa, viņi netērē ne centa kaut kādai tur armijai! Viņi rāda mums piemēru. Un tāpēc arī viņu draugi mūsu zemē ir neizpratnē, ka mēs tērējam naudu armijai, jo viņu etniskā dzimtene tā nekad nav darījusi! Lieliski saprotu tavu neizpratni un ironiju, lonja!!!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2019-02-10 18:48, pirms 5 gadiem
lonja rakstīja: Rokas nost no Ukrainas!!tās demokrātikais preidents ved savu valsti pretī gaišajai,eiropeskai nākotnei!komunismu un čekistu paliekām tur nav vietas,atšķirībā no Latvijas!kur čekisti plaikst un zeļ!jāņem piemērs no Ukraiņu tautas ,jāapbruņo armij un jāgatavojas karam ar mongoļiem!lai labķ sagatavotos,izravētu nodevējus,jāveic pilnīga valsts dekolonizācija!!
Nepiekrītu, sorosīt, lgtb vērtību sludinātāj, garīgo un ğimenisko vērtību nīdēj! Ukraiņiem viss plauka un zēla, no zagšanas un korupcijas nebija ne smakas, visi bija laimīgi un pārtikuši! Tagad viņi, amerikosu un sorosa sakūdīti, grib to visu pazaudēt! Grib, lai viņu bērni dzimst par gejiem, grib, lai Brisele viņus apzog! Un visvairāk man sāp sirds par to īpašo garīgumu, kas piemīt krievu cilvēkam un kas ukraiņiem tagad zudīs!

     [+] [-]

, 2019-02-10 18:50, pirms 5 gadiem
Uzskatīju ka JKP ir reāla partija ,bet šīs partijas ministre muld kā populiste.

     [+] [-]

, 2019-02-10 18:53, pirms 5 gadiem
Braši karājušos locekļu kluba lietotājiem!
Pirms lielāties ar savējo un aprunājat citus, lūdzu turpmāk pievienot adekvātu foto apstiprinātu ar savu bankas kontu!

     [+] [-]

, 2019-02-10 18:58, pirms 5 gadiem
lonja rakstīja: neko tu neizprosti,komunistu bastards!!austrumos mongoļu ordas milzīgos tempos bruņojas(atšķirībā no demokrātiskajām valstīm),apdraudet mieru un demokrātiju pasaulē!a Tu,kā komunistu bastas,te den demagoģiju par miermīlīgo austrumu kaimiņu!!!nezinu,kur skatās mūsu dienesti,kad tāda okupantu atrauga te izplata melus,graujot mūsu amijas kaujasspējas un morāli!!!
Sorosīt! Neapmelo Krieviju! Krievija ir visapmelotākā nācija pasaulē! Viņi ir miermīlīgi un ļoti draudzīgi, nav viņu vaina, ka visapkārt ir vieni vienīgi fašisti! Un par viņu bruņošanos tie ir meli, viņi visu naudu tērē ārstu un skolotāju algām! Varbūt tikai pavisam patrenējas pašaizsardzībai. Jo ļaunais un naidīgais NATO kuru katru brīdi uzbruks. Igaunijā 1000 karavīri, jau gatavībā iet līdz pašai Maskavai!

     [+] [-]

, 2019-02-10 19:02, pirms 5 gadiem
coffijs rakstīja: Uzskatīju ka JKP ir reāla partija ,bet šīs partijas ministre muld kā populiste.
Bet viņa taču ir amatā un gatava to jau reāli darīt, atšķirībā no populista, kas algas gatavs celt tikai pirms vēlēšanām vai arī atrodoties opozīcijā.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2019-02-10 19:09, pirms 5 gadiem
lonja rakstīja: austrumu kaimiņa draugiem mūsu zemē nnav ko daīt!iestājamies par 101%dekolonizāciju!ko teiksi,komunistu bļodlaiža?čekas pēcteci!!cik ilgi pūtisi vēl putlera stabulē
Kā nav, ko darīt! Nebūtu viņu, vispār, bļe, pēdējais garīgums pazustu naxuj! Viņi ir pēdējie, kas mums vēl atgādina par īstām vērtībām! Citādi mēs jau sen te visi būtu pedo zoo trans gender šmenderisti. Vienīgais patiesais garīgums nāk no austrumiem, bļe.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2019-02-10 19:21, pirms 5 gadiem
lonja rakstīja: aak tu naivais!!!pietik pāris žurnaļugām nomelnot mūsu līderus,kā tu zaudē savu ticību mūsu gaismas nesējiem!kā tad ar tavām jaunības fobijām,kad pie teļuka vēroji,kā kanādiešu hokejisti lauž nīstos krievus??tik viegli aizmirsti savu jaunības cīņu pie teļuka!vajadzēja labāk,kā Liepājas Ivaram-iet ielās un pašam lauzt tos nīstos okupantus!!
nenovērsies no mūsu līderiem deļdažiem žurnaļugām-čekistu ielikteņiem!!
Es arī to atceros! Un es raudāju, nesapratu, kāpēc tā! Mīļie cilvēki, no kurienes jūsos tāds ļaunums, kāpēc jūs esat pret krieviem??? Ko viņi sliktu izdarījuši??? Viņi taču te ir sabraukuši draudzēties! Pirms tam šeit bija iznīcība, visi bija nelaimīgi. Un 60tajos masveidā sāka ierasties draugi. Cēla mums skaistas mājas un paši palika draudzēties.
Bērnībā es nesapratu, no kurienes latviešiem tāds ļaunums (un dzirdēju, ka igauņiem bija vēl izteiktāk!), tagad tikai es saprotu - jau toreiz tā bija amerikosu un Sorosa mākslīgi iepotēta rusofobija!

     [+] [-]

, 2019-02-10 19:30, pirms 5 gadiem
Kommaer/// rakstīja: Pedagogiem algas celt drīkst nekādā gadījumā! Nesen apliecinājos, ka arī jaunie "pedagogi" nav ar pilnu rubli
Mjā, ar analītisko domāšanu tev spēcīgi pieklibo.. dabīgi, ka praktiski neviens spējīgs jaunietis ar pilnu rubli neies mācīties un kļūt par skolotāju pie šādiem atalgojumiem.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2019-02-10 19:35, pirms 5 gadiem
neputns rakstīja: Mjā, ar analītisko domāšanu tev spēcīgi pieklibo.. dabīgi, ka praktiski neviens spējīgs jaunietis ar pilnu rubli neies mācīties un kļūt par skolotāju pie šādiem atalgojumiem.
..Pašai Tev pieklibo ..
Jo visu jau parezi saki un- tieši par to es arī runāju.
Es vnk nespēju būt tik nepieklājīgs un to uzrakstīt tiešā tekstā ))
Bet- vai tad no mākslinieka kāds gaida analīzi?

     [+] [-]

, 2019-02-10 19:39, pirms 5 gadiem
Kommaer/// rakstīja: ..Pašai Tev pieklibo ..
Jo visu jau parezi saki un- tieši par to es arī runāju.
Es vnk nespēju būt tik nepieklājīgs un to uzrakstīt tiešā tekstā ))
Bet- vai tad no mākslinieka kāds gaida analīzi?
Tad izglītību vispār nevajag, būsim visi tādi izcili mākslinieki, kā tu?

     [+] [-]

, 2019-02-10 19:40, pirms 5 gadiem
Kaut gan.. teiksim, esmu par to domājis..
Ja es būtu sieviete, bet nebūtu tenisiste vai basketboliste, tad es būtu skolotāja
Un domā- ka mani tur motivē atalgojums?
Mani darbā pat 1000e+ var arī nenoturēt

     [+] [-]

, 2019-02-10 19:42, pirms 5 gadiem
neputns rakstīja: Tad izglītību vispār nevajag, būsim visi tādi izcili mākslinieki, kā tu?
..Vajag pēc 9. klases laicīgi saprast, ko vēlas dzīvē darīt un lielai daļai būtu jādomā par arodskolām, nevis "baltajām apkaklītēm"
profesijā ir perspektīva. Jebkurā. Tikai ir jāzina, ko grib.
Es nezināju tā īsti. Šeit rezultāts

     [+] [-]

, 2019-02-10 19:45, pirms 5 gadiem
Problēma jau nav tur, ka kam tagad dosim šiem vai tiem, bet gan kā var nonākt līdz situācijai ka principā apsolīts ir gan tiem, gan tiem, bet beigās izrādās, ka naudas nepietiek. Kā lai šeit cilvēks kko plāno kaut vai vidējā termiņā, nemaz nerunājot par ilgermiņu. Nu zin "dzīvē" ja tu baram kko sasoli un pusi pēc tam "uzmet", tad pastāv nopietns risks dabūt pa muti no tiem, kurus uzmet un kkā caurmērā cilvēki bišk atbildīgāk pieiet lietām. Politikā atbildības sajūta nevienam nav nekāda.

     [+] [-]

, 2019-02-10 19:50, pirms 5 gadiem
Kommaer/// rakstīja: ..Vajag pēc 9. klases laicīgi saprast, ko vēlas dzīvē darīt un lielai daļai būtu jādomā par arodskolām, nevis "baltajām apkaklītēm"
profesijā ir perspektīva. Jebkurā. Tikai ir jāzina, ko grib.
Es nezināju tā īsti. Šeit rezultāts
Nu re, problēma ir visā izglītības sistēmā, tam es piekrītu. Bet bez normāliem atalgojumiem nekas nemainīsies, nepludis izglītības sistēmā spējīgi jaunieši, kas var gan rosināt un vicināt šo sistēmas maiņu, gan arī spēt motivēt bērnus un jauniešus atrast savu ceļu un gribēt apgūt kko jaunu. Bet nu, nafig, mums to visu, ne tikai nepielikt algu, vēl nogriezt, lai tiem nepilnajiem rubļiem nekas netiek.

     [+] [-]

, 2019-02-10 19:56, pirms 5 gadiem
neputns rakstīja: Nu re, problēma ir visā izglītības sistēmā, tam es piekrītu. Bet bez normāliem atalgojumiem nekas nemainīsies, nepludis izglītības sistēmā spējīgi jaunieši, kas var gan rosināt un vicināt šo sistēmas maiņu, gan arī spēt motivēt bērnus un jauniešus atrast savu ceļu un gribēt apgūt kko jaunu. Bet nu, nafig, mums to visu, ne tikai nepielikt algu, vēl nogriezt, lai tiem nepilnajiem rubļiem nekas netiek.
Redzi, es varētu iet un strādāt par Lat val skolotāju pa 700e un noteikti esmu tādas naudiņas vērts.. Bet mani tak neviens neņems, jo man nav izglītības mani neinteresē nauda (in general), bet gan attīstība. Un spēja ieguldīt tajā.

     [+] [-]

, 2019-02-10 20:21, pirms 5 gadiem
Kommaer/// rakstīja: Redzi, es varētu iet un strādāt par Lat val skolotāju pa 700e un noteikti esmu tādas naudiņas vērts.. Bet mani tak neviens neņems, jo man nav izglītības mani neinteresē nauda (in general), bet gan attīstība. Un spēja ieguldīt tajā.
Nu bet, protams, ka bez izglītības tu nevari mācīt citus, īpaši mazus bērnus, kur konkrētā specialitāte reizēm ir mazākais, bet vairāk ir jāizprot bērna psiholoģija, attīstības posmi un kkādi pedagoģijas pamatprincipi. Tagad, kad ir iekļaujošā izglītība un nav pat speciālo pedagogu, tas ir vēl svarīgāk. Kas tev liedz paralēli darbam apgūt neklātienē pedagoģiju? LU to piedāvā un ir pilnīgi iespējams apvienot paša mācības ar darbu skolā. Zinu, jo pati to pusotru gadu darīju. Tik atceries, ka tie 700e ir uz papīra, uz rociņas labi ja 500e sanāks. Ir tāds zināms paradokss - kamēr naudas ir, tikmēr viņa nav svarīga, kad viņas trūkumu sāk izjust tā spēcīgāk, tad arī pamazām proporcionāli sāk pieaugt viņas svarīgums.

     [+] [-]

, 2019-02-10 20:36, pirms 5 gadiem
Viss, ko es tev, lonja, varu pateikt - ja tik ļoti ienīsti visu krievisko, nu tinies tak uz Eiropu. Redzēsi realitāti, ātri aptirsīsies.
Bet es tikmēr izvēlēšos austrumus. Cilvēka cienīga dzīve, algas, attieksme. Un jūtu, ka arī mani pašu pārņem visuresošais garīgums. Un pacifisms.
Un tas arī izskaidro, ka visas tās problēmas mums te ir ievazātas no gejropas zaglīgās un perversās mentalitātes.

     [+] [-]

, 2019-02-10 20:45, pirms 5 gadiem
neputns rakstīja: Nu bet, protams, ka bez izglītības tu nevari mācīt citus, īpaši mazus bērnus, kur konkrētā specialitāte reizēm ir mazākais, bet vairāk ir jāizprot bērna psiholoģija, attīstības posmi un kkādi pedagoģijas pamatprincipi.
davai, iztiksim bez demagoģijas

     [+] [-]

, 2019-02-10 20:55, pirms 5 gadiem
Katrā ziņā izglītības sistēmai jābūt daudz tolerantākai, lai tāds "skolotājs" var arī mazāk problemātiski "pārkvalificēties" un mainīt to profesiju. Un otrādi. Radot darba plūsmu/rotāciju, plašāku pieredzi un "svaigākas asinis" sistēmā.
Jo cilvēkam ir grūti progresēt vairāk kā desmit gadus vienā un tai pašā profesijā. Un, cik mēs zinām, stagnācija=regress.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2019-02-10 21:07, pirms 5 gadiem
Kommaer/// rakstīja: davai, iztiksim bez demagoģijas
Davai, bez davai, latviešu valodas skolotāj.. Un tā nu nav nekāda demagoģija, tieši manis minēto zināšanu un galvenais jau izpratnes neesamība par šīm lietām, vismaz manuprāt, ir būtisks trūkums daudziem skolotājiem, kas savu priekšmetu it kā pārzin ļoti labi. Tu šajā ziņā esi stipri panaivs un visu savā galvā esi idealizējis, nu nepietiek ar to, ka tu māki smuki sist naglu sienā, lai uzbūvētu māju, tā pat nepietiek, ka proti labi latviešu valodas gramatiku un smuki runāt, lai iemācītu, kā mazam bērnam, tā pusaudzim, to, ko zini pats.

     [+] [-]

, 2019-02-10 21:10, pirms 5 gadiem
neputns rakstīja: Nu re, problēma ir visā izglītības sistēmā, tam es piekrītu. Bet bez normāliem atalgojumiem nekas nemainīsies, nepludis izglītības sistēmā spējīgi jaunieši, kas var gan rosināt un vicināt šo sistēmas maiņu, gan arī spēt motivēt bērnus un jauniešus atrast savu ceļu un gribēt apgūt kko jaunu. Bet nu, nafig, mums to visu, ne tikai nepielikt algu, vēl nogriezt, lai tiem nepilnajiem rubļiem nekas netiek.
ne jau tik izglītība ir pabērna lomā ar atalgojumiem, visur kur profesijas ir zem valsts budžeta ik pa laikam notiek streiki u.t.t. man tas liekas nenormāli, ka 30 gadu laikā neesam spējīgi savest kārtībā jomas, kas tiek finansētas no budžeta. vai nu lohi pie vadības visu laiku bijuši, vai Soross ar naudas badu! bagātiem būtu jāpārdala nauda budžetā, jo valsts ir viena, bet laikam neviens dalīties negrib

     [+] [-]

, 2019-02-10 21:11, pirms 5 gadiem
neputns rakstīja: Davai, bez davai, latviešu valodas skolotāj.. Un tā nu nav nekāda demagoģija, tieši manis minēto zināšanu un galvenais jau izpratnes neesamība par šīm lietām, vismaz manuprāt, ir būtisks trūkums daudziem skolotājiem, kas savu priekšmetu it kā pārzin ļoti labi. Tu šajā ziņā esi stipri panaivs un visu savā galvā esi idealizējis, nu nepietiek ar to, ka tu māki smuki sist naglu sienā, lai uzbūvētu māju, tā pat nepietiek, ka proti labi latviešu valodas gramatiku un smuki runāt, lai iemācītu, kā mazam bērnam, tā pusaudzim, to, ko zini pats.
ā, ok.. patiesībā šis dialogs ir vēstījums skolotājiem, i got it skaidrs
Latvija ir maza. Gan jau Tev būs iespēja novērtēt manas pedagoģiskās spējas
Ir veselas divas "ārpusskolas" nodarbības, kuras perspektīvā pasniegšu.
Bet, pagaidām- tā ir "tālā, skaistā" nākotne

     [+] [-]

, 2019-02-10 21:25, pirms 5 gadiem
..Seviļa mazākumā, 0-2 uz tablo, aizeju pēc tējas= 2-2

     [+] [-]

, 2019-02-10 21:28, pirms 5 gadiem
zaipis rakstīja: ne jau tik izglītība ir pabērna lomā ar atalgojumiem, visur kur profesijas ir zem valsts budžeta ik pa laikam notiek streiki u.t.t. man tas liekas nenormāli, ka 30 gadu laikā neesam spējīgi savest kārtībā jomas, kas tiek finansētas no budžeta. vai nu lohi pie vadības visu laiku bijuši, vai Soross ar naudas badu! bagātiem būtu jāpārdala nauda budžetā, jo valsts ir viena, bet laikam neviens dalīties negrib
par šo jau esam runājuši, kvai tā pati aizsardzības svēra, es saprotu, ka tur ir naudai jāiet, bet nu tur būtu, kam apgriezt. man personīgi šķiet, ka problēma ir algu nesamērībā no profesijas uz profesiju un es nerunāju par privāto sektoru, tur to atalgojumu jau diktē nedaudz citas lietas, bet tieši par valsts. Kkāda sajāta izpratne par profesiju nozīmību piešķirot atalgojumus un dažnedažādos atvieglojumus, kā tā pati priekšlaicīgā pensionēšanās, veselības apdrošināšanas utt., kas vieniem nez kāpēc pienākas, kamēr citi tik par ko tādu var sapņot.