Layout: current: getContentLayoutLoad (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayoutLoad (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:1, Did:0, useCase: 3

EKSPERTI:BIEDRIŅŠ UN NBA. TAGAD VAI NEKAD.

LG

Klāt ir jaunā NBA sezona. Klāt ir arī negulētās naktis, ko pavadīsim pieplakuši pie TV ekrāna vai datora monitora, vērojot aizokeāna groza bumbas kaislības (papildinot vērošanas baudu ar karstas tējas, kafijas malkošanu vai arī degustējot ko stiprāku- tie no mums, kuri jau sasnieguši tik kāroto 18 gadu robežu). Nevienam nav noslēpums, ka Latvijā joprojām lielāko interesi NBA sakarā izraisa mūsu jaunā censoņa Andra Biedriņa (Goldensteitas „Warriors”) gaitas. Sportists arī šosezon lūkos nostiprināt savas akcijas pasaules spēcīgākajā basketbola līgā, par to šaubu nav.

Šorīt Lielā Galda kolektīvs noturēja speciāli šim jautājumam veltītu sēdi. Pamatjautājumi un diskusiju virzieni bija aptuveni sekojoši:
-aizvadīto sezonu īss izvērtējums;
-šīssezonas GSW komandas sastāva un perspektīvu apskats;
-Andra vieta komandā, ko varam gaidīt no viņa snieguma- vēlamais un reālais.

Uzreiz jāsaka, ka, lai arī Andra statistiskais devums komandai aizvadītajā laika posmā ir bijis gana dažāds, iznākums katru sezonu (ar 1 izņēmumu) bija nemainīgs- komanda vairāk zaudē, nekā uzvar un plejofā nespēj iekļūt, tāpat arī pats Biedriņš joprojām nav pārliecinājis, vai ir sava astronomiskā līguma, viena no komandas apmaksātākā spēlētāja, kā arī komandas kapteiņa statusa cienīgs. Protams, šobrīd retrospektīvi daudz varam vainot iestagnējušo D. Nelsonu, kurš neļāva Andrim pietiekami izpausties laukumā, varam novelt vainu uz R. Turiafu, kurš, saņemot daudz mazāku atalgojumu, bija izkonkurējis Andri no „key player” statusa, tāpat varam vainot M. Elisu, S. Džeksonu un citus par pārlieko individuālismu, kas liedza Biedriņam parādīt savu spēli, varam vainot vēl daudz ko citu. Lietas būtību tas viss šobrīd vairs nemaina. Klubam ir jauni īpašnieki, jauns treneris, atjaunināts sastāvs, līdz ar to arī jaunas iespējas. Jaunas iespējas visiem, kuras jāizmanto. Diemžēl ir jāapzinās, ka dažiem šī iespēja var izrādīties arī pēdējā un te runa, pirmkārt, par mūsu neapšaubāmi talantīgo, bet ne pagaidām ne pārāk veiksmīgo basketbolistu.

Kādas jaunas vēsmas šī sezona ir ieviesusi GSW nometnē? Redzam, ka sastāvu skārušas pamatīgas izmaiņas, it īpaši „garajā galā”. Neiedziļināsimies niansēs, bet konstatēsim iznākumu- prom ir Turiafs un Rendolfs, klāt ir nākuši Lī, Gadzuričs un arī Amundsons. Kurš no minētajiem spēlētājiem ir bijis galvenais „mērķa” pirkums, laikam nevienam nav jāskaidro- tas, protams, ir D. Lī, kurš kopā ar M. Elisu un S. Kariju veidos punktu guvēju triecienspēku šajā sezonā. Par to nekādu šaubu nav jau šobrīd. Tikpat skaidrs secinājums rodas, ka līdz ar to, mūsu Andrim turpmāk tiks atvēlēta otršķirīga vai pat vēl tālāka loma uzbrukumu veidošanā. Vai tāpēc būtu jākrīt panikā un atkal jāmeklē ārējie naidīgie apstākļi, kuri neļauj Andim kārtīgi „atvērties” laukumā? Muļķības. Visiem ir labi redzams Andra cīņasspars aizsardzības bastionu cementēšanā, kā arī jau agrāk pieminēto komandas „policejisko” funkciju progresējošā izpildē- tā neapšaubāmi ir Biedriņa niša, kurā viņš var sevi pierādīt un tas arī ir jādara. Pēdējā laikā pirms sezonas bieži nākas dzirdēt mazāk pieredzējušo sporta draugu alkas pēc „regulāriem double-double rādītājiem”, kuri it kā Andrim esot pa zobam. Ja atceramies aizpagājušās sezonas sākuma daļas notikumus, redzams, ka DD sasniegšana nav nemaz tik neiespējama, īpaši, ja pārējie komandas biedri spēlē uz Andri. Tomēr atcerēsimies, ar ko toreiz visa šī masu psihoze beidzās (pēc pastāvīgām sarunām par „garāko DD sēriju NBA vēsturē”, kuru varot pārsniegt, kā arī vēl fantastiskākiem saukļiem, kas jau balansēja uz vājprāta robežas- triple double un pat Biedriņa iespējamā dalība All-Stars mačā, kuras realizācijā aktīvi ņēma dalību arī daudzi šī portāla lietotāji, „atkožot” kā iespējams no viens kompja balsot līdz pat 100 reizēm), drīz vien jaunais sportists, neizturējis smago fizisko un pats galvenais- psiholoģisko spiedienu no prasīgo fanu tūkstošu puses, salūza, iedzīvojās virknē traumu (iespējams, kādā brīdī bija arī pseidotraumas, kad Nelsons savādāk nespēja faniem paskaidot spēlētāja nelaišanu laukumā), tam sekoja spēcīgā morālā trauma, kad uz Kemzuras kuģa uzkāpušais Biedriņš kopā ar citiem izlases vīriem tika ierauts tādā izvirtību un pārmērību atvarā, no kura arā viņš nespēja izļūt gandrīz visu pagājušo sezonu.

Tieši tāpēc aicināsim būt pieticīgākiem un reālākiem savās prasībās, atcerēsimies, kāda vieta Andrim komandā ir atvēlēta un neprasīsim neiespējamo. Jo, kā zināms, rijība (gluttony) ir viens no 7 nāves grēkiem.

Ko tad drīkstam prasīt un esam tiesīgi sagaidīt no mūsu sportista šajā sezonā?
Pirmkārt, gribētos vairāk uzvaru, kuras sasniegt neizdosies visiem komandas spēlētājiem Nellijbolā stilā dragājot tikai uzbrukumā. Tātad gaidam labu Andra spēli aizsardzībā, kas palīdzētu kaldināt uzvaras.
Otrkārt, ņemot vērā Andra specifisko lomu laukumā un arī lielos līguma skaitļus (kurus atpelnīt, spēlējot vien teicami defā, nav iespējams), gribētos, lai quattro-quattro (4 pts, 4 rbs, 4 foli un lietderība virs -4) rādītājs tiktu izpildīts vismaz 3/4 spēļu, tas ir pietiekami labs „policista” stabila snieguma garants.
Treškārt, pagājušās sezonas „sāpīgais” jautājums ar soda metieniem, kurus Andris izpildīja ar diezgan zemo 16% rādītāju. LG nonāca pie slēdziena, ka šis aspekts nemaz tik nozīmīgs nav. Ja Andris būtu komandas punktu mašīna, tad FT reitings zem 50% būtu līdzvērtīgs katastrofai, bet, par cik viņam jāveic pilnīgi citas funkcijas, kopējie punktu zaudējumi no nerealizētajiem soda metieniem, ir pietiekami niecīgi būtiski neietekmētu kopējo rezultātu. Proti, Dž. Viljamss savā grāmatā „Policejiesms basketbolā” 5. nodaļā „Cilvēkresursu efektīva izmantošana” konstatē sekojošu faktu- ir aprēķināts, ka komandas „policistam” vidēji pa spēli ir jāizpilda vien līdz 0,4 soda metieniem. Šo lielumu reizinot ar 82 (spēļu skaitu regulārajā sezonā) iegūstam nepilnus 33 soda metienus sezonā, no kuriem attiecīgi iemetot 16 vai 50% iegūstam 5,5 vai 16,5 punktus (11 punktu starpība), piekritīsit, ka šis lielums ir pietiekami nebūtisks, lai tāpēc komandas ”policists” kā īpaši piestrādātu pie sava FT %. Tas nav nepieciešams, pat vēl vairāk- tā ir nelietderīga resursu un laika šķērdēšana, ko treneris var izmantot liekot „policistam” apgūt daudz noderīgākas lietas (pēc analoģijas ar ledus hokeju- neviens taču nepārdzīvo ka Kr. Rēdlihs vai R. Ivanāns vāji spēj izpildīt „bullīsus”, to no viņiem neviens neprasa, viņiem ir citi pienākumi). Ja kāds apšauba „policistam” paredzēto visnotaļ nelielo soda metienu daudzumu, te nu teorija mums vēsta sekojošo- „policists” pārsvarā atrodas laukumā, kad vēl pretinieks nav iekrājis piezīmju normu un uzbrukumā pie bumbas tiek gaužām reti (uzķerot kādu atlēcošo vai brīdī starp piespēles saņemšanu perimetrā un piespēlēšanu to tālāk), līdz ar to ticis izdarīts šāds teorētisks aprēķins.
Ceturtkārt, un te tomēr vairāk tas būtu vēlējuma izteiksmē- iekļūšana šī gada NBA All-Stars spēlē. Jāatceras, ka NBA ļoti būtiska nozīme ir šovam- ja pat regulāri vācot DD spēlētājam tas vēl nebūt negarantē iebalsošanu Zvaigžņu spēlē, tad spilgts šovmenis to gan varētu panākt. LG modelēja sekojošu iespēju, kā tas varētu notikt realitātē: ņemot vērā pagājušās sezonas FT % un pie iespējas, ka šogad tas nebūtu īpaši augstāks, balsotāji varētu „pavilkties” uz šova elementu- Andri iebalsot All-stars spēlē un sekojoši pieprasīt no Austrumu konferences spēlētājiem, lai viņi nepārtaukti pret Andri pārkāptu noteikumus. Līdz ar to būtu iespēja gan sagaidīt kādus asumus laukumā, gan pastāvīgi priecēt aci, kad „policists”, neraksturīgi savai ikdienas specifikai, mocītos ar soda metienu izpildi.

„Tagad vai Nekad” sezona ir sākusies, izbaudīsim to.

Ko gaidīsi no A. Biedriņa jaunajā sezonā?

  • 13

  • 47

  • 37


1 2 57 komentāri

  -1 [+] [-]

, 2010-10-27 15:21, pirms 14 gadiem
Kaut kāds murgojums.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

 +10 [+] [-]

, 2010-10-27 15:32, pirms 14 gadiem
karstgalvis rakstīja: Ādam, kurš jums liekas visseksīgākais NBA spēlētājs?
Personīgi man? A. Biedriņs un D.J. Augustīns.

  +3 [+] [-]

, 2010-10-27 15:35, pirms 14 gadiem
Līdz 4 prasību punktiem viss uzrakstīts pareizi, vēlāk jau bimbja stils atgriežas.
Gaidu nākamo rakstu!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2010-10-27 15:41, pirms 14 gadiem
domaaju, ka Andrim GSW vairs nav ko dariit. jaamaina prom. ideals variants buutu Milvoki. tur ar Bogutu vareetu mieriigi konkureet.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2010-10-27 15:49, pirms 14 gadiem
Nu common tu vairs nepreoti paarsteigt sportacentrs.com lietotaajus un atkaartojies,esi palicis taads neinteresants un nezinosh ''eksperts''

Ja driikst zinaat,kuri tad ir taa juusu ''lielaa galda'' ''eksperti''?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -2 [+] [-]

, 2010-10-27 15:54, pirms 14 gadiem
Zini, vienreiz izlasīju tavu rakstu - galīgi garām, baigais eksperts.
Nākamos paskatos pēc komentāriem - viss top skaidrs !
Beidz ākstīties !
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2010-10-27 16:00, pirms 14 gadiem
Vai ir kas jauns? rakstīja: uuu, NBA atklāšanas raksts diezgan apjomīgs. Labi, ka nav jālasa.

Ātri uzmetot search, par Ronniju tikai 1 teikums, tas pats Andra sakarā. Vai nav pārāk nežēlīgi pret tik izcilu spēlētāju?
Raksts ir par GSW un mūsu Andri, nevis par Ronniju. Ja reiz nelasi tēmu, nevajag arī uzdot padumjus jautājumus par to.

  +1 [+] [-]

, 2010-10-27 16:01, pirms 14 gadiem
Baxter19 rakstīja: Nu common tu vairs nepreoti paarsteigt sportacentrs.com lietotaajus un atkaartojies,esi palicis taads neinteresants un nezinosh ''eksperts''

Ja driikst zinaat,kuri tad ir taa juusu ''lielaa galda'' ''eksperti''?
Kā izpaužas mana "nezināšana"?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2010-10-27 16:10, pirms 14 gadiem
oho, baskets666 parādijies, skatos esi izkūlies no savām finanšu ķibelēm un atkal pieslēdzis netu
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +9 [+] [-]

, 2010-10-27 16:14, pirms 14 gadiem
baskets666 rakstīja: LOL es tik 1 lietinu neiebraucu- a kapec "tagad vai nekad" ??????
Redzi, jaunēkli, ar Andri ir noslēgts līgums uz 6 gadiem par visai prāvu summu, ar cerību uz perspektīvi. Pagaidām šī perspektīva nav tikusi realizēta, pārsvarā bijis vai nu vājš sniegums vai traumas (kas būtībā ir vēl sliktāk par vāju sniegumu). Ja AB cer 5 gadus tā novilkt un tad pēdējā līguma gadā sākt nopietni pierādīt sevi, viņam vairs neviens klubs neticēs, jo padomās, ka viņš visdrīzāk ir traumatisks sliņķis, ar kuru nevajag ielaisties finansiālās attiecībās.
Tāpēc šī būtībā ir pēdējā iespēja.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2010-10-27 16:15, pirms 14 gadiem
baskets666 rakstīja: es tagad stradaju LOL. un ar automatiem vairs nenodarbojos. Stradaju "tira udeni" - tikai likmes. Pagaidam ir pelna. Ja seko lietam lidzi, var pelnit.
No lombarda dabuji visas mantas ārā?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2010-10-27 16:20, pirms 14 gadiem
Nu vispār jau tas ir smieklīgi

  +1 [+] [-]

, 2010-10-27 16:20, pirms 14 gadiem
tavai zināšanai tāds quattro-quattro nav! Īstajā nosaukumā tas skan: quadruple - double...ja nemalodos, tad tas ir bijis pa spēkam tikai kādiem 4-5 spēlētājiem ever!

tāds spēlētājs kā policists laukumā nav, ir tikai atsevišķi gadījumi, kad treneri liek pielietot Nelsona ieviesto Hack-a-Shaq taktiku, kur spēlētājs (parasti no soliņa tālākā gala) faulo sliktāko soda metēju pretenieku komandā! Kāpēc to sauc par Shaq laikam nebūs jāpaskaidro!

Un jā, bimbambol vai ludvig, kurš tad šosezon ir pirmais komandas centrs, ja Tu Biedru liec par otro?

visā šitajā murgojumā, ko esi uzbliezis ir tikai viena laba īpašība, teksta apjoms, jo tas parāda, ka esi kaut cik domāt spējīgs, bet visticamāk ar garīgām novirzēm...

  +1 [+] [-]

, 2010-10-27 16:28, pirms 14 gadiem
bļ.aģ, kad būs raksts par Latvijas tikšanu uz EIROPAS ČEMPIONĀTU. Jūs, geju bars, ja solat - tad izpildat, bet nevis te karinat makaronus uz ausīm lietotājiem.

  +1 [+] [-]

, 2010-10-27 16:29, pirms 14 gadiem
sizis rakstīja: tavai zināšanai tāds quattro-quattro nav! Īstajā nosaukumā tas skan: quadruple - double...ja nemalodos, tad tas ir bijis pa spēkam tikai kādiem 4-5 spēlētājiem ever!

tāds spēlētājs kā policists laukumā nav, ir tikai atsevišķi gadījumi, kad treneri liek pielietot Nelsona ieviesto Hack-a-Shaq taktiku, kur spēlētājs (parasti no soliņa tālākā gala) faulo sliktāko soda metēju pretenieku komandā! Kāpēc to sauc par Shaq laikam nebūs jāpaskaidro!

Un jā, bimbambol vai ludvig, kurš tad šosezon ir pirmais komandas centrs, ja Tu Biedru liec par otro?

visā šitajā murgojumā, ko esi uzbliezis ir tikai viena laba īpašība, teksta apjoms, jo tas parāda, ka esi kaut cik domāt spējīgs, bet visticamāk ar garīgām novirzēm...
Draugs, acīmredzot apjomīgā analīze arī Tev ir bijusi pārāk "ciets rieksts", lai to izlasītu. Nevajadzētu jaukt quatraple-double ar šajā topikā atrodamo un Dž. Viljamsa definēto QQ.
Gribētos arī, lai Tu citētu to, Tevis paša laikam izfantazēto tēzi, ka Biedrs esot 2. centrs. Nekas tāds te nav rakstīts. Skaidrs, ka Biedrs pārsvarā ies sākumsastāvā, tātad formāli skaitās 1. centrs, bet tiks visātrāk vākts malā pēc 2-3 piezīmju uzsišanas 1. cet. Un tālāk jau tiks spēlēts vai nu ar Lī centra pozīcijā vai Gadzuriču. Kas te tik nesaprotams?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2010-10-27 16:37, pirms 14 gadiem
ok, par otro centru es atvainojos, tas bija kkāds misters negative citā blogā

zinu, ka tāds links uz to grāmatu neeksistē, to jau esmu sapratis, tāpēc nemaz to neprasīšu...

tad man jautājums, ja Lee dabū ātri 2-3 piezīmes, tad viņš malā netiks ņemts???...tā tak ir normāla trenera rīcība...

bet tur gan es piekrītu, ka dažreiz Biedriņš sapelna pa ātru tās piezīmes un tad vairs prātīga spēlēšana nesanāk...

  +2 [+] [-]

, 2010-10-27 16:47, pirms 14 gadiem
sizis rakstīja: ok, par otro centru es atvainojos, tas bija kkāds misters negative citā blogā

zinu, ka tāds links uz to grāmatu neeksistē, to jau esmu sapratis, tāpēc nemaz to neprasīšu...

tad man jautājums, ja Lee dabū ātri 2-3 piezīmes, tad viņš malā netiks ņemts???...tā tak ir normāla trenera rīcība...

bet tur gan es piekrītu, ka dažreiz Biedriņš sapelna pa ātru tās piezīmes un tad vairs prātīga spēlēšana nesanāk...
Malā tiks ņemts jebkurš pēc 2-3 piezīmju sapelnīšanas. Prognozēju, ka 85-90% gadījumu šis "kāds" būs Biedriņš- tāda ir viņa sūtība laukumā- ar agresīvu spēli aizsardzībā radīt diskomfortu pretiniekam un krāt piezīmju nastu pirmām kārtām sev- pietaupot pārējos sākumpiecnieka spēlētājus, jo viņi var izrādīties nepieciešami spēles galotnēs bez uzkrāto piezīmju normas.

  +2 [+] [-]

, 2010-10-27 16:50, pirms 14 gadiem
Driikst zinaat, kas ir quattro-quattro?

  -1 [+] [-]

, 2010-10-27 16:56, pirms 14 gadiem
Number 0 rakstīja: Driikst zinaat, kas ir quattro-quattro?
4 pts, 4 rbs, 4 foli un lietderība virs -4

  -3 [+] [-]

, 2010-10-27 16:59, pirms 14 gadiem
Ādams Ludvigs Lēvenhaupts rakstīja: Kā izpaužas mana "nezināšana"?
Ar to,ka tu mauj vienu un to pashu jau divus gadus skjiet!
Tu man neatbildeeji uz jautaajumu..nosauc visus ''liela galda'' ekspertus!

     [+] [-]

, 2010-10-27 17:00, pirms 14 gadiem
Chikotilo rakstīja: 4 pts, 4 rbs, 4 foli un lietderība virs -4
Pareizi. Un, lai turpmāk nebūtu jāatkārtojas, lūk links ar visu QQ zinātnisko pamatojumu:
sportacentrs.com
1 2 57 komentāri