Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource542 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource542), Fid:2588, Did:0, useCase: 3

Masaļskim, Daugaviņam un Dārziņam - pieminekļus Raunas ielā!

Jānis Matulis
Jānis Matulis

Masaļskim, Daugaviņam un Dārziņam - pieminekļus Raunas ielā!
Prāgā Latvijas izlasei bija kārtīgs kapteinis - Kaspars Daugaviņš
Foto: Romāns Kokšarovs, Sporta Avīze, f64

Latvijas hokeja izlase aizvadījusi 19. pasaules čempionātu elites grupā. 13. vieta varbūt nav gluži tas, ko gribējām, taču pēc gada Krievijā būs arī 20. PČ elitē. Par ko daudzi citi sporta viedi var tikai sapņot. Īsais rezumē par septiņām spēlēm Prāgā - trim večiem pa piemineklim, pārējos - nošaut!

Bija man doma iztirzāt katra Prāgā pabijušā hokejista spēli, taču drīz vien nonācu pie secinājuma, ka par lielāko daļu, it sevišķi uzbrucēju nav ko teikt. Ir jābūt Šekspīram vai vismaz Plūdonim, lai no 0+0 izveidotu poēmu, bet burt drāmu negribas. To izdarīju jau pirmajā "Pareizajā viedoklī" un ar nelielām korekcijām varu atkārtot arī tagad. Lielākā daļa Latvijas izlases hokejistu Prāgā 2015 uz Kanādas un Zviedrijas izlašu fona bija statisti, no NHL atrodoties gaismas gada attālumā. Kaspars Daugaviņš - lūk, pirmais, kurš uz NHL fona nepazuda. Kā nākamie - Lauris Dārziņš un Edgars Masaļskis. Visa turnīra laikā - augsta klase. Manā skalā kā ceturtais - Guntis Galviņš. Tik pārliecinošs Guntis PČ sen nebija redzēts - saimnieks savu vārtu tuvumā, spēlēja pārliecinoši un bez avantūrām. Turklāt pēdējos mačus uz špricēm.

Ja runājam par špricēm, tad tikai uzslavas pelnījis Miks Indrašis, kurš ar savainotu plecu rāvās spēlēt PČ. Diemžēl mačā pret Šveici savainojums tika atsvaidzināts. Tāpat ar savainojumu spēlēja arī Jānis Sprukts - droši vien vizuāli šā PČ lielākais neveiksminieks: iemeta ripu savos vārtos pret Šveici, noraka spēli pret Vāciju. Kur vēl vairāk? Bet galva kā profesoram - es pats esmu gudrs, zinu, kā spēlēt... Bet iznāca kā balodim ar ligzdas vīšanu. Laikā, kad moderni taisīt Spruktam uz galvas, atturēšos to darīt.

Tāpat uz nošaušanu neaicināšu Kristapu Sotnieku. Kurš arī iekrita acīs. Ar divām ļoti precīzām piespēlēm pretiniekiem (8,4 sek pirms spēles beigām ar Franciju bija vienkārši pērle!) un 5+20 pret Čehiju. Neraugoties uz šīm ārišķībām Soča bija otrais labākais aizsargs Latvijas izlasē.
No debitantiem Aleksandrs Beļavskis slavēja Rodrigo Ābolu. Malacis, puika! Ar katru spēli jutās arvien labāk. Epizodiski acīs iekrita arī Gunārs Skvorcovs, mazāk redzams bija Lauris Bajaruns. Vietu izlasē godam bija nopelnījis Maksims Širokovs - labroči aizsargi ir cieņā visā pasaulē.

Kā jau vairākas reizes esmu rakstījis, objektīvākais katra spēlētāja novērtējums ir uzvarētie un zaudētie mikromači. Daugaviņam septiņās spēlēs nav neviena zaudēta mikromača - tikai pieci uzvarētie, savukārt Dārziņam - seši uzvarēti un viens zaudēts. Pozitīvi arī Džeriņš un Galviņš, neitrāli - Bukarts un Māris Jass, pārējie... Skatieties tabulā! Šie skaitļi tomēr nemelo!

Latvija PČ

Vārds;uzvārdssp.V+Plietd.met.uzv.- zaud. mikromačivārti m/mKanādaČehijaZviedrijaŠveiceVācijaAustrijaFrancija
Lauris Dārziņš73+7+2156-110-31:01:01:22:01:02:12:0
Kaspars Daugaviņš75+4+2115-010-31:01:11:12:01:02:12:0
Andris Džeriņš71+1-184-27-41:01:11:21:01:00:12:0
Guntis Galviņš71+4+142-18-50:01:11:11:11:22:02:0
Roberts Bukarts70+0091-11-10:01:00:10:00:00:00:0
Māris Jass40+0-110-01-11:10:0NNN0:00:0
Maksims Širokovs70+0-661-25-70:21:21:10:01:00:02:2
Lauris Bajaruns30+0-100-10-1N0:00:1NN0:0N
Gunārs Skvorcovs70+0-340-10-30:30:00:00:00:00:00:0
Kristaps Sotnieks70+0-112-43-40:11:00:10:10:02:00:1
Krišjānis Rēdlihs70+1-272-43-81:00:20:32:00:20:10:0
Miķelis Rēdlihs71+0-391-31-50:01:00:30:10:10:00:0
Jānis Andersons20+0-200-20-2NN0:1NNN0:1
Koba Jass20+0-200-20-30:20:10:0NNNN
Jānis Sprukts70+1-210-21-60:01:10:40:10:00:00:0
Miks Indrašis50+0-451-41-5NN0:20:10:11:00:1
Aleksandrs Jerofejevs60+0-241-41-60:10:10:31:00:00:1N
Kaspars Saulietis70+0-450-30-40:20:10:00:00:00:00:1
Rodrigo Ābols70+0-550-30-50:30:00:10:00:10:00:0
Oskars Cibuļskis70+0-570-31-90:31:20:40:00:00:00:0
Mārtiņš Cipulis60+0-420-40-60:10:2N0:00:10:00:2
Armands Bērziņš70+0-460-50-70:10:20:10:00:10:00:2

sp. - spēles
V+P - vārti + piespēles
lietd. - lietderības koeficients
met. - metieni

  +1 [+] [-]

, 2015-05-13 09:37, pirms 10 gadiem
Pēc visiem slima suņa murgiem, ko sportacentrs.com protālā atļaujas publicēt cilvēki, kuriem pat nevajadzētu hokeju TV skatīties, prieks atkal izlasīt - žurnālista analīzi par hokeju.....
Jāni, pagājis ir tikai viens gads starp laiku, kad Latvijas hokejs demonstrēja savu labāko spēli pēdējos gados, un tagadni, kurā ja nebūtu "trīs, trīs, trīs vīri cēlās kaujai un droši cīnījās", mēs šobrīd meklētu hoteļa rezervāciju uz nākošo pavasari, kādā ļoti eksotiskā vietā ! Nebija 13 hokejistu, kas spēlēja Minskā, bet TAČU ir atkal vesala čupiņa spēlētāju, kas nebija Minskā, bet ir šogad, kurus mēs noteikti uzskatam par Latvijas hokeja izlases vilcējspēku ! Iepriekšējos gadus arī ir bijušas problēmas ar sastāvu, bet nevienam ar 1-8 nezaudējām. Vai tiešām Beļavskis ir tas treneris, kurš šobrīd ir nepieciešams Latvijas izlasei ?

  +3 [+] [-]

, 2015-05-13 09:41, pirms 10 gadiem
No savas puses:
1. Vairāk gaidīju no Miķeļa.
2. Savainota Indraša vietā vajadzēja ņemt veselu (jebkurš cits no tuvākajiem kandidātiem būtu derējis). Šoreiz risks neattaisnojās.
3. Lai arī centru mums it kā nav, bet es patiešām neatceros čempi, kurā Bērziņš būtu kaut vismaz tuvu nullēm pie lietderības. Vienīgi šogad mazāk muļķīgu noraidījumu, bet lietderība tāpat nekāda. Manuprāt viņa laiks ir pagājis izlasē.
4. Par ko slavēt Ābolu, skat statistiku!
5. Nepiekrītu izplatītam viedoklim, ka izlase bija katastrofāli vāja. Sprukts, Miķelis, Indrašis, Bukarts - šie ir spēlētāji, kuri it kā var iemest ripu arī pret spēcīgām komandām.
Tajā pašā laikā nesteigšos ar Beļavska nolikšanu, kas arī pēdējā laikā ir populāri.
6. Ja nebūtu Galviņa gola pret Franciju, tad aizsargu devums uzbrukumā būtu vērtējams, kā ļoti vājš. Tomēr tik un tā par maz rezultativitāte aizsargiem.

Tas tikai mans viedoklis, kas var nebūt 100% pareizs

  +1 [+] [-]

, 2015-05-13 09:44, pirms 10 gadiem
Supreme_d1s rakstīja: ja nebūtu "trīs, trīs, trīs vīri cēlās kaujai un droši cīnījās", mēs šobrīd meklētu hoteļa rezervāciju uz nākošo pavasari, kādā ļoti eksotiskā vietā
Krakova nav nemaz tik eksotiska vieta

  -1 [+] [-]

, 2015-05-13 09:49, pirms 10 gadiem
Janka, cik Tu Prāgā aliņus izdzēri? Redzēju, ka Prāgās ČBK, labi gāja iekšā tumšais Staroprāmenis!

  +1 [+] [-]

, 2015-05-13 09:55, pirms 10 gadiem
evenks rakstīja: Janka, cik Tu Prāgā aliņus izdzēri? Redzēju, ka Prāgās ČBK, labi gāja iekšā tumšais Staroprāmenis!
Prāgas ČBK bija šausmīga "ateja", nesaprotu kā var paprasīt 4 eiro, par ieeju tādā miskastē, akmens Ludmilas dārziņā, ja nevari noorganizēt normāli, tad netaisi neko....

  +3 [+] [-]

, 2015-05-13 09:56, pirms 10 gadiem
Pirmais, ko vajadzētu nošaut, ir Lipmans, kurš ar savu (bez) darbību Latvijas hokeju padarijis par cirku. Cik ilgi vēl hokeja sabiedrība apmierināsies ar Lipmana frāzēm par "slikto valsti" un labo Grindeksu? Kapēc jāklausās Lipmana žēlabās par diviem trim spēlēt negribošiem spēlētājiem, bet kapēc netiek runāts ka LČ spēlē veterāni un amatatieri? Ka pašu zemes čempionāts 20 gados ir bijis tikai formāls ķeksītis? Organizēt un veidot LV hokeja sistēmu taču ir LHF tiešais darbs, nevis blatoties ar IIHF večiem pa koridoriem, vai spēlētāju ģērtuvēs solīt prēmijas?
Nekonsekvence treneru izvēlē, ik pa pāris gadiem tos raustot, nekonsekvenvce attiecībā pret spēlētājiem un bijušajiem treneriem, publiski tos aprunājot, vērpjot intrigas (Kūlena epopeja, solītais treneris no ZA), tas viss arī rada to klimatu, kura dēl iespējams, ari daudzi no tiem nedaudzajiem, kuri var sp[ēlēt hokeju augstākā līmenī, ari galu galā atsaka izlasei.
Francija, Šveice, arī Vācija Krupa laikos savu izaugsmi spēra tieši konsekventas programmas izpildes rezultātā, pie mums axīmredzot visu nosaka Lipmana personiskās ambīcijas un izpratne par vajadzigajiem "deguniem".

  +1 [+] [-]

, 2015-05-13 10:07, pirms 10 gadiem
Zips rakstīja: Pirmais, ko vajadzētu nošaut, ir Lipmans, kurš ar savu (bez) darbību Latvijas hokeju padarijis par cirku. Cik ilgi vēl hokeja sabiedrība apmierināsies ar Lipmana frāzēm par "slikto valsti" un labo Grindeksu? Kapēc jāklausās Lipmana žēlabās par diviem trim spēlēt negribošiem spēlētājiem, bet kapēc netiek runāts ka LČ spēlē veterāni un amatatieri? Ka pašu zemes čempionāts 20 gados ir bijis tikai formāls ķeksītis? Organizēt un veidot LV hokeja sistēmu taču ir LHF tiešais darbs, nevis blatoties ar IIHF večiem pa koridoriem, vai spēlētāju ģērtuvēs solīt prēmijas?
Nekonsekvence treneru izvēlē, ik pa pāris gadiem tos raustot, nekonsekvenvce attiecībā pret spēlētājiem un bijušajiem treneriem, publiski tos aprunājot, vērpjot intrigas (Kūlena epopeja, solītais treneris no ZA), tas viss arī rada to klimatu, kura dēl iespējams, ari daudzi no tiem nedaudzajiem, kuri var sp[ēlēt hokeju augstākā līmenī, ari galu galā atsaka izlasei.
Francija, Šveice, arī Vācija Krupa laikos savu izaugsmi spēra tieši konsekventas programmas izpildes rezultātā, pie mums axīmredzot visu nosaka Lipmana personiskās ambīcijas un izpratne par vajadzigajiem "deguniem".
Piekrītu attiecībā par treneriem - nav ilgtermiņa līguma ar treneri - tad arī varam negaidīt stabilu sniegumu no izlases.
Nepiekrītu par LČ - ja nav sponsoru naudas labām komandām, tad LHF tur neko daudz nevar darīt. LHF vairāk jādomā par jauniešu izaugsmi.

     [+] [-]

, 2015-05-13 10:07, pirms 10 gadiem
Zips rakstīja: kapēc netiek runāts ka LČ spēlē veterāni un amatatieri? Ka pašu zemes čempionāts 20 gados ir bijis tikai formāls ķeksītis? Organizēt un veidot LV hokeja sistēmu taču ir LHF tiešais darbs, nevis blatoties ar IIHF večiem pa koridoriem, vai spēlētāju ģērtuvēs solīt prēmijas?
Tā ir ar LČ, tur spēlē tie, kas spēlē, bet tas lielā mērā ir naudas jautājums - ja LČ nevar nopelnīt iztikai (un šobrīd to nevar, spēlētājiem jāmeklē vēl cits darbs), tad hokejisti dodas pelnīt iztiku uz ārzemēm.

LHF taču nevar iedalīt naudu klubu dibināšanai un uzturēšanai, nauda ir jāmeklē pašiem klubiem. Ja būs vairāk tādu kā Kurbads, Mogo vai Liepāja, tad augs arī čempionāta līmenis. Mākslīgi no federācijas puses to nevar izdarīt.

  +2 [+] [-]

, 2015-05-13 10:58, pirms 10 gadiem
Es vēlētos padalīties ar saviem novērojumiem: manuprāt, galvenais faktors, kas iegāza LV komandu, bija super vājā fiziskā sagatavotība. Nevienā no spēlēm mēs nebijām kaut vai līdzvērtīgi ātrumā ar pretiniekiem, izņēmums - 2 periodi ar vāciešiem un viens ar čehiem. Protams, galvenais iemesls ir katra hokejista sagatavotībā, taču liela vaina jāuzņemas arī Vilnim Klucim! Jāsaka, ka tieši tāpat klājās Rīgas Dinamo, kad trešajās trešdaļās neviens nejaudāja kustināt kājas. Šķiet, ka Kluča metodika nestrādā! Vai patiešām Kirovs to neredz!? Ir vajadzīgs cits fiziskās sagatavotības treneris! Gan izlasei, gan Dinamo (ja tāds vēl būs). Nevar tak būt tā, ka mēs esam galvastiesu lēnāki par austriju (lai arī spēlējām 2 dienu pēc kārtas) un par frančiem (kuri spēlēja 2 dienu pēc kārtas!).
Un vēl.... Manuprāt, Širokovs bija galvastiesu vājākais aizsargs izlasē! Viņam varētu būt kaut vai abu roku satvēriens, taču aizsargs, kurš nespēj aizmest līdz pretinieka vārtiem ir pilnīgi nevajadzīgs izlasē! Tad jau labāk varēja ņemt Poreju vai Augstkalnu - vismaz jauni un spēcīgi čaļi! Lielas pretenzijas arī pret Bērziņu, Cibuļski,Kr.Rēdlihu (stabili lēnākais čalis izlasē!!!!). Sprukts arī pusmiris - bat par Spruktu - vai nu labu, vai neko.

     [+] [-]

, 2015-05-13 11:08, pirms 10 gadiem
Huks rakstīja: Piekrītu attiecībā par treneriem - nav ilgtermiņa līguma ar treneri - tad arī varam negaidīt stabilu sniegumu no izlases.
Nepiekrītu par LČ - ja nav sponsoru naudas labām komandām, tad LHF tur neko daudz nevar darīt. LHF vairāk jādomā par jauniešu izaugsmi.
To jau ari domāju - ja nav stabilitātes sistēmā, sākot no bērnu hokja, tā visu daudzinātā piramīda, tad nav arī intereses un resursi veidot piramīdas virsotni - pašu čempionātu. Un tieši tur LHF dārziņā var iemest vislielāko akmeni.
Ja ir bāze sistēmai, kura sola attīstību, no bērnu hokeja līdz izlasei, tad veidojas arī nākamie posmi un soļi, kuri veicina šo attīstību. Tieši tāpat kā biznesā - nevar uzreiz dabūt 100% peļnu, ja neinvestē attīstībā. Un hokeja attīstībā organizēti un strukturēti Latvijā nav investēts pilnīgi nekas.

     [+] [-]

, 2015-05-13 11:17, pirms 10 gadiem
Kāpēc pēc šīs tabulas sanāk, ka neesam nevienus vārtus Kanādai iemetuši?

     [+] [-]

, 2015-05-13 12:03, pirms 10 gadiem
Calvin rakstīja: Es vēlētos padalīties ar saviem novērojumiem: manuprāt, galvenais faktors, kas iegāza LV komandu, bija super vājā fiziskā sagatavotība.
Ar "super" vāju fizisko sagatavotību, Šveici un Austriju pagarinājumā uzvarēt nevar

  +3 [+] [-]

, 2015-05-13 12:16, pirms 10 gadiem
Calvin rakstīja: Es vēlētos padalīties ar saviem novērojumiem: manuprāt, galvenais faktors, kas iegāza LV komandu, bija super vājā fiziskā sagatavotība. Nevienā no spēlēm mēs nebijām kaut vai līdzvērtīgi ātrumā ar pretiniekiem, izņēmums - 2 periodi ar vāciešiem un viens ar čehiem. Protams, galvenais iemesls ir katra hokejista sagatavotībā, taču liela vaina jāuzņemas arī Vilnim Klucim! Jāsaka, ka tieši tāpat klājās Rīgas Dinamo, kad trešajās trešdaļās neviens nejaudāja kustināt kājas. Šķiet, ka Kluča metodika nestrādā! Vai patiešām Kirovs to neredz!? Ir vajadzīgs cits fiziskās sagatavotības treneris! Gan izlasei, gan Dinamo (ja tāds vēl būs). Nevar tak būt tā, ka mēs esam galvastiesu lēnāki par austriju (lai arī spēlējām 2 dienu pēc kārtas) un par frančiem (kuri spēlēja 2 dienu pēc kārtas!).
Un vēl.... Manuprāt, Širokovs bija galvastiesu vājākais aizsargs izlasē! Viņam varētu būt kaut vai abu roku satvēriens, taču aizsargs, kurš nespēj aizmest līdz pretinieka vārtiem ir pilnīgi nevajadzīgs izlasē! Tad jau labāk varēja ņemt Poreju vai Augstkalnu - vismaz jauni un spēcīgi čaļi! Lielas pretenzijas arī pret Bērziņu, Cibuļski,Kr.Rēdlihu (stabili lēnākais čalis izlasē!!!!). Sprukts arī pusmiris - bat par Spruktu - vai nu labu, vai neko.
Par fizisko sagatavotību pilnīgi piekrītu. Visas komandas mūs pārskrēja - pat tās, kurai pēc idejas vajadzēja knapi vilkt kājas.
Interesanti, ka Beļavskis pirmsspēļu intervijās priecājās, ka pretiniekiem būs mazāk spēka, bet realitātē spēka nebija mūsu komandai, turklāt ļoti uzskatāmi.

  +1 [+] [-]

, 2015-05-13 15:37, pirms 10 gadiem
Zips rakstīja: To jau ari domāju - ja nav stabilitātes sistēmā, sākot no bērnu hokja, tā visu daudzinātā piramīda, tad nav arī intereses un resursi veidot piramīdas virsotni - pašu čempionātu. Un tieši tur LHF dārziņā var iemest vislielāko akmeni.
Ja ir bāze sistēmai, kura sola attīstību, no bērnu hokeja līdz izlasei, tad veidojas arī nākamie posmi un soļi, kuri veicina šo attīstību. Tieši tāpat kā biznesā - nevar uzreiz dabūt 100% peļnu, ja neinvestē attīstībā. Un hokeja attīstībā organizēti un strukturēti Latvijā nav investēts pilnīgi nekas.
Manuprāt, Lipmans ar savu "personību" atbaida normālus biznesa cilvēkus no iesaistīšanās federācijas darbā, tai skaitā arī no naudas ieguldīšanas hokejā, izņemot dažus entuziastus, kuri atbalsta hokeju, visbiežāk tāpēc, ka to spēlē viņu bērni vai mazbērni! Bet, varbūt, ka viss notiek tā, kā tam jānotiek?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2015-06-01 01:01, pirms 9 gadiem
Supreme_d1s rakstīja: Pēc visiem slima suņa murgiem, ko sportacentrs.com protālā atļaujas publicēt cilvēki, kuriem pat nevajadzētu hokeju TV skatīties, prieks atkal izlasīt - žurnālista analīzi par hokeju.....
Jāni, pagājis ir tikai viens gads starp laiku, kad Latvijas hokejs demonstrēja savu labāko spēli pēdējos gados, un tagadni, kurā ja nebūtu "trīs, trīs, trīs vīri cēlās kaujai un droši cīnījās", mēs šobrīd meklētu hoteļa rezervāciju uz nākošo pavasari, kādā ļoti eksotiskā vietā ! Nebija 13 hokejistu, kas spēlēja Minskā, bet TAČU ir atkal vesala čupiņa spēlētāju, kas nebija Minskā, bet ir šogad, kurus mēs noteikti uzskatam par Latvijas hokeja izlases vilcējspēku ! Iepriekšējos gadus arī ir bijušas problēmas ar sastāvu, bet nevienam ar 1-8 nezaudējām. Vai tiešām Beļavskis ir tas treneris, kurš šobrīd ir nepieciešams Latvijas izlasei ?
Tad, kad Nolana darba iesākumā, šķiet, 3 spēles pēc kārtas neguvām vārtus, arī droši vien rakstīji līdzīgi, ne!? :-)
restorāni Rīgā - saņem atlaides