Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource542 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource542), Fid:2588, Did:0, useCase: 3

Heikile bija jātlaiž jau septembrī

Jānis Matulis
Jānis Matulis

Heikile bija jātlaiž jau septembrī
Kari Heikile. Otrais mums nederīgais soms.
Foto: Romāns Kokšarovs, Sporta Avīze, f64

"Labāk vēlu, nekā nekad", teica Old-Vāverlijs un nolika galvu uz dzelzceļa sliedēm, kad vilciens jau bija aizgājis. Pēc līdzīgas metodoloģijas rīkojušies arī Rīgas "Dinamo" lēmēji, atlaižot galveno treneri Kari Heikili tad, kad nepieciešamību atlaist redz jebkura mājsaimniece, kas, spaidot TV pogu, reižu reizēm netīšām uzduras uz "Dinamo" hokeju. Pats vēlākais, kad Heikile bija jāatlaiž, bija tad, kad atbrīvojās no Leino un Kundrāteka. Pirms Ziemssvētkiem...

Pirmais zvans, ka šis Haris nav vilcējs, ieskanējās septembra vidū, kad komanda atgriezās no Tālo Austrumu izbraukuma un savās mājās zaudēja "Vitjaz" ar 1:4, pēc tam aizbrauca uz Bratislavu - 2:3 (OT), Rīgā piekāpās "Medveščak" ar 1:2 un ar 1:2 bullīšos zaudēja arī "Slovan". Proti, četrās spēlēs pret sava līmeņa komandām nespēja neko izdarīt. Šķiet, tas bija 25. septembrī pēc spēles ar "Slovan", kad atļāvos pajokot, ka septembris nav mēnesis, kad parasti atlaiž Heikili. Ka viņa mēnesis ir oktobris. Nezinu, vai tas būtu noticis, ja 15. spēlē netiktu uzvarēts SKA. Līdz šai spēlei "Dinamo" bilance bija diezgan štruntīga: 14 spēles, 4 uzvaras, 3 zaudējumi overtaimos, 1 zaudējums bullīšos un 6 zaudējumi pamatlaikā. Varbūt 4:1 Pēterburgā nāca nelaikā?
Otrā reize, kad iedomājos, ka Kari nav karotājs, bija pēc 33. spēles, 24. novembrī Rīgā ar "Sočiem" - 1:2.
Pirms tam bija 3:2 bullīšos Jekaterinburgā un nāca sezonas galvenā spēle. Ja gribam tikt "play-off". Ar astoņu dienu pārtraukumu! Klāt nebiju, bet Heikile uzstājis, ka jārukā, bet fiziskās sagatvotības treneris Eduards Rābe gribējis iedot kādu papildus brīvdienu. Tiem, kas atceras spēli pret "Sočiem", nu ir izvēle, vai šī bija sezonas vārgākā spēle Rīgā, vai arī kāda no abām, ko redzējam 2016. gadā. Toreiz vēl Heikilem uzknābu, ka tik atbildīgā spēlē ceturtajā maiņā iekļāvis junioru Frenku Razgalu un nevis Edgaru Kuldu, kurš bija ļoti labā kondīcijā. Ne jau Razgala 2 minūtes 43 sekundes izšķīra, taču treneris tobrīd sezonas svarīgākai spēlei priekšroku deva debitantam! Normāli treneri tā nerīkojas, ja vien tas nav pārmācības nams...
13. decembrī uz Rīgu atbrauca nākamais tiešais konkurents - Minskas "Dinamo", un atkal Heikile zaudēja...
Ar 3:5. Šeit bija trešā reize, kad vajadzēja atlaist. Atlaida Kundrāteku un Leino, kuriem bija vienas no lielākajām algām, it kā 330 000 un 200 000. Eiro. (Ziņu avoti pienes arī atšķirīgus ciparus, bet ne jau par naudu šis stāsts).
22. decembrī brīnums Zagrebā - 3:0!

Un tad pie mums atbrauca Pēteris Skudra, 28. decembrī parādot, cik tālu no normālas KHL vidusmēra komandas atrodas Rīgas "Dinamo". 1:4 bez variantiem.

Un te nu Heikilē pamodās treneris! Veselu treniņu komanda Piņķos tikai slidoja. Un treneris TV ekrānā lepojās, ka, redz, esot mācījušies slidot. Nu, vecīt! Tad tev ir jābūt svirām kā kādreiz Tihonovam vai arī milzu pārliecībai par savu taisnību. Es kā hokejists šādu izgājienu uztvertu tikai kā pazemojumu. Ne jau pašu slidošanu! Slidot vajag. Bet kad tas notika un kāpēc. Kā atriebšanās par... zaudējumu "Torpedo". Vai tā ir psiholoģiskās sagatavošanas jaunākā metode?

Nākamais izgājiens, kas iedūrās acīs. Droši vien atcerieties, kurš hokejists izpildīja pirmo bullīti pret "Slovan". Tas bija Filips Toluzakovs. Man nav nekādu pretenziju pret Toluzakovu, bet viņam šī bija otrā (!!!) spēle jaunajā komandā. Parasti jau pirmo liek kādu, kurš var iemest. Atdodot pirmā metiena tiesības jaunajam, Heikile praktiski parādīja, cik zemu viņš vērtē tos, kas bijuši ar viņu kopā visu sezonu.

Vai man pēc šāda izgājiena gribētos raut pušu zarnas un nospēlēt par treneri? Diezin vai. Jo viņš to nav pelnījis. Vai pēdējā pusotra mēneša klasika: "Es nezinu, kāpēc atkal nebijām gatavi pirmajai trešdaļai?" Kam gan citam ir jānoskaņo komanda spēlei, ja ne galvanajam trenerim? Jurim Savickim, vai tiem, kas lemj, Heikili vajadzēja atlaist jau pēc otrā šāda vaicājuma...

Spēle pret "Medveščak" bija kā galvenā trenera nespējas lapa. Izkrītot Sestito, uzbrucēji tika mainīti kā kārtis pokerā, vienubrīd vairākuma izspēli uzticot Indrašim un Toluzakovam ar Zabi kā centra uzbrucēju.

Piekasīgs lasītājs, protams, var jautāt: "Vai tad Heikile viens vainīgs? Ka tie teļi spēlē kā galerts!" Jautājums vietā. Bet tāpēc jau tika aicināts pieredzējis speciālists no Somijas, kurš šos teļus saturēs kopā un liks viņiem skriet pareizā virzienā. Otram somam pie mums tas neizdevās.

Taču nevar būt arī tā, ka VISA komanda negrib/neprot spēlēt. Kurš tad šajā pusgadā var lepoties ar izaugsmi? Tikai Gunārs Skvorcovs un jaunais kapteinis Kristaps Sotnieks, kurš tiešām aizvada labu sezonu. Kā par brīnumu, nospēlējot dažas normālas spēles, kā kopējais galerts palika arī Vitālijs Pavlovs un Māris Bičevskis. Vislabāk spēlējot uzreiz pēc atgriešanās sastāvā. Loģiski būtu, ka viņi kāpina savu formu ar katru nākamo spēli... Tāpat kā loģiski būtu, ka sezonas vidū, kad atlikušas 20 spēles, komandai, kas nopietni cīnās par tikšanu "play-off", ir pati labākā kondīcija. Bet nav. "Dinamo" šobrīd izskatās kā caurdurts balons...

P. S. Tiem, kam tas sagādā grūtības, "Dinamo" 44 spēļu statistiku drīkst arī nelasīt. Vienkārši turpinu iesākto.

"Dinamo"

Uzvārdsspēlesuzv-zaudēti m/mvārti m/mlietderībapunkti (vārti+piespēles)
Pozitīvie
Indrašis4222-937-21+322 (9+13)
Leino3916-733-17+712 (3+9)
M. Rēdlihs4416-1031-23-420 (13+7)
Kundrāteks4017-1335-24+513 (2+11)
Sestito4216-1238-32+220 (16+4)
Dārziņš4415-1240-32-523 (8+15)
Kulda235-37-4+35 (3+2)
Zabis32-02-0+22 (0+2)
Bukarts53-24-2+12 (2+0)
Jass152-13-2+11 (0+1)
Locāns182-13-2+12 (0+2)
Neitrālie
Šucs113-34-5-12 (1+1)
Jeļisejevs91-12-201 (1+0)
Toluzakovs31-11-101 (1+0)
Razgals20-00-000
Negatīvie
K. Rēdlihs4314-1633-28+18 (2+6)
Saulietis358-1013-15-16 (4+2)
Džeriņš378-1117-21+19 (5+4)
Jerofejevs173-68-9+31 (0+1)
Ševčenko133-610-12+32 (0+2)
Seigo4215-1933-42-1517 (4+13)
Galviņš4313-1732-34-310 (3+7)
Pavlovs184-87-13-74 (3+1)
Bičevskis264-86-12-32 (1+1)
Meija4210-1516-25-39 (3+6)
Sotnieks4411-1829-38+1113 (2+11)
Bērziņš346-1410-23-35 (0+5)
Cibuļskis253-138-23-42 (1+1)
Skvorcovs447-1818-33-211 (8+3)

Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2016-01-07 18:24, pirms 8 gadiem
Varēja sākumā kādu ultimātu.

     [+] [-]

, 2016-01-07 19:49, pirms 8 gadiem
budkins rakstīja: Varēja sākumā kādu ultimātu.
Bija jau gana daudz to ultimātu!

  +3 [+] [-]

, 2016-01-07 20:39, pirms 8 gadiem
Es zināju, ka par Heikiles atlaišanu rakstīs Matulis. Nezin kādēļ tāda nepatika pret somu speciālistiem? Labāk paskatīsimies, ar kādiem hokejistiem viņam bija jāstrādā. lai kā es gribētu teikt, ka mums Rīgas Dinamo ir daudz labu latviešu hokejistu, es to nevaru. Lielākajai daļai no viņiem nepiemīt hokeja intelekts (nezinu, kā citādi lai nosauc to īpašo hokeja domāšanu). Ko mēs parasti redzam laukumā? Neprecīzas piespēles, lēna domāšana, cenšanās pēc iespējas ātrāk atbrīvoties no ripas. Tieši atbrīvoties, nevis piespēlēt. No visiem Rīgas Dinamo spēlētājiem varētu nokomplektēt vienu izlases maiņu. Ne vairāk? Tādā gadījumā, kam mums ir vajadzīgs šis projekts, kas septiņu gadu laikā nav Latvijai devis labus hokejistus, bet tikai švakuļus, kuri saņem neadekvāti lielu algu par slikti padarītu darbu? Domāju, ka šis varētu būt pēdējais Rīgas Dinamo gads. Ja tā notiks, tad diezin vai daudzi no komandas varēs atrast labi apmaksātu darbu. Pašlaik bieži vien rodas sajūta, ka ir hokejisti, kuri Dinamo strādā par latviešiem, kas tā starp citu uzspēlē arī hokeju.

  +1 [+] [-]

, 2016-01-07 21:44, pirms 8 gadiem
Viss pareizi uzrakstīts, piekrītu Jānim.

  +1 [+] [-]

, 2016-01-07 21:58, pirms 8 gadiem
zanessa rakstīja: Es zināju, ka par Heikiles atlaišanu rakstīs Matulis. Nezin kādēļ tāda nepatika pret somu speciālistiem? Labāk paskatīsimies, ar kādiem hokejistiem viņam bija jāstrādā. lai kā es gribētu teikt, ka mums Rīgas Dinamo ir daudz labu latviešu hokejistu, es to nevaru. Lielākajai daļai no viņiem nepiemīt hokeja intelekts (nezinu, kā citādi lai nosauc to īpašo hokeja domāšanu). Ko mēs parasti redzam laukumā? Neprecīzas piespēles, lēna domāšana, cenšanās pēc iespējas ātrāk atbrīvoties no ripas. Tieši atbrīvoties, nevis piespēlēt. No visiem Rīgas Dinamo spēlētājiem varētu nokomplektēt vienu izlases maiņu. Ne vairāk? Tādā gadījumā, kam mums ir vajadzīgs šis projekts, kas septiņu gadu laikā nav Latvijai devis labus hokejistus, bet tikai švakuļus, kuri saņem neadekvāti lielu algu par slikti padarītu darbu? Domāju, ka šis varētu būt pēdējais Rīgas Dinamo gads. Ja tā notiks, tad diezin vai daudzi no komandas varēs atrast labi apmaksātu darbu. Pašlaik bieži vien rodas sajūta, ka ir hokejisti, kuri Dinamo strādā par latviešiem, kas tā starp citu uzspēlē arī hokeju.
Žetons!

     [+] [-]

, 2016-01-07 22:08, pirms 8 gadiem
zanessa rakstīja: Es zināju, ka par Heikiles atlaišanu rakstīs Matulis. Nezin kādēļ tāda nepatika pret somu speciālistiem? Labāk paskatīsimies, ar kādiem hokejistiem viņam bija jāstrādā. lai kā es gribētu teikt, ka mums Rīgas Dinamo ir daudz labu latviešu hokejistu, es to nevaru. Lielākajai daļai no viņiem nepiemīt hokeja intelekts (nezinu, kā citādi lai nosauc to īpašo hokeja domāšanu). Ko mēs parasti redzam laukumā? Neprecīzas piespēles, lēna domāšana, cenšanās pēc iespējas ātrāk atbrīvoties no ripas. Tieši atbrīvoties, nevis piespēlēt. No visiem Rīgas Dinamo spēlētājiem varētu nokomplektēt vienu izlases maiņu. Ne vairāk? Tādā gadījumā, kam mums ir vajadzīgs šis projekts, kas septiņu gadu laikā nav Latvijai devis labus hokejistus, bet tikai švakuļus, kuri saņem neadekvāti lielu algu par slikti padarītu darbu? Domāju, ka šis varētu būt pēdējais Rīgas Dinamo gads. Ja tā notiks, tad diezin vai daudzi no komandas varēs atrast labi apmaksātu darbu. Pašlaik bieži vien rodas sajūta, ka ir hokejisti, kuri Dinamo strādā par latviešiem, kas tā starp citu uzspēlē arī hokeju.
Problēma, ka pašlaik komanda spēlē zem savām spēju robežām un diezgan stipri zem tām robežām. Kāpēc tā - tas jautājums speciālistiem, kas vairāk to iekšējo virtuvi redz.

  +1 [+] [-]

, 2016-01-08 00:07, pirms 8 gadiem
Kas ir m/m? Tabulā.

  -1 [+] [-]

, 2016-01-08 12:16, pirms 8 gadiem
Huks rakstīja: Problēma, ka pašlaik komanda spēlē zem savām spēju robežām un diezgan stipri zem tām robežām. Kāpēc tā - tas jautājums speciālistiem, kas vairāk to iekšējo virtuvi redz.
Par kādām "spēju robežām" Tu tur tagad murgo?! Ok, Dārzs, Miķelis, K. Rēdlihs var spēlēt labāk, Indrašis arī tagad nespēlē slikti, bet pārējiem kā viņi spēlē tā ir viņu spēju robeža un nekad neko labāku par to ko viņi rāda tagad tādi "dzeriņmeijas" un "cibuļas" nekad nav rādijuši! Paņem un paskaties kaut vai sauso statistiku pa ieprieksējiem gadiem! Viņa ir akurāt apmēram tieši tāda pati šiem mūžīgi "jaunajiem un progresīvajiem"! Tas ko viņi rāda tagad ir viņu spēju robeža! Tur var pie viņiem kaut Skotiju Boumenu vai dzelzs Maiku (Kīnenu) ielikt pa treneri un dodu 100%, ka rezultāts būtu bijis tāds pats! Ne jau Heikila tur ir vainīgs, ka šie spēlētāji ir tādi kādi ir (KHL līmenim absolūti neatbilstoši) un klubā spēlē par "latviešiem"! Viņš bija spiests trenēt tādus kādus kluba vadība viņam pieškir! Un tapēc tieši tas pats arī ir izlasē kamēr būs mistiskā iedoma, ka "bez dināmo jau mums vairāk nekā nav" , "visi labākie spēlē dināmo" un bieži vien to pofigismu un poh#jistisko spēles manieri no tā "dināmo" atnesot arī uz izlasi tikmēr ne par ko vairāk kā izdīvošanu Elitē mēs arī nezīnīsimies! Piekrītu tiem, kas te saka ka no tagadējā Dinamo uz izlasi reāli būtu jāņem ~ viena maiņa (maksimums 5-7 cilvēki)! Jo pārējie ne tikai KHL līmenim neatbilst viņi arī PČ Elitei neatbilst! Un tāds Dinamo vairāk tos spēlētājus un arī izlasi kopumā(jo liela daļa spēlētāju nāk tieši no Dinamo) pēdējos gados tādu izlasi tieši degradē nekā dod kādu labumu! Spilgts piemērs ir pagājušais PČ, kur LV izlases izpildijumā tika apgāzts jēdziens - "hokejs ir komandas spēle" un par brīnumu mēs neizkritām no Elites tikai faktiski pateicoties 3 čaliem un kas zina kā būtu un kur mūsu izlase būu tagad, ja kāds no šiem čaliem nebūtu bijis....

     [+] [-]

, 2016-01-08 23:53, pirms 8 gadiem
Par tām normālajām spēlēm jāsaka, ka par Pavlovu var piekrist, bet Bičevskis ar savām prasmēm diezvai būtu pamanāms pat Latvijas hokeja Virslīgā(iespējams pat netiktu 1;2 maiņā) Jāņa mīlulis. Pārējais viss perfekti somu treneri mūsu mentalitātei neder.

     [+] [-]

, 2016-01-09 00:12, pirms 8 gadiem
Pēc uzvaras pār Vityaz 3-1, es ar piekrītu, ka bija Heikile jāatlaiž.

  +1 [+] [-]

, 2016-01-09 02:42, pirms 8 gadiem
als rakstīja: Par kādām "spēju robežām" Tu tur tagad murgo?! Ok, Dārzs, Miķelis, K. Rēdlihs var spēlēt labāk, Indrašis arī tagad nespēlē slikti, bet pārējiem kā viņi spēlē tā ir viņu spēju robeža un nekad neko labāku par to ko viņi rāda tagad tādi "dzeriņmeijas" un "cibuļas" nekad nav rādijuši! Paņem un paskaties kaut vai sauso statistiku pa ieprieksējiem gadiem! Viņa ir akurāt apmēram tieši tāda pati šiem mūžīgi "jaunajiem un progresīvajiem"! Tas ko viņi rāda tagad ir viņu spēju robeža! Tur var pie viņiem kaut Skotiju Boumenu vai dzelzs Maiku (Kīnenu) ielikt pa treneri un dodu 100%, ka rezultāts būtu bijis tāds pats! Ne jau Heikila tur ir vainīgs, ka šie spēlētāji ir tādi kādi ir (KHL līmenim absolūti neatbilstoši) un klubā spēlē par "latviešiem"! Viņš bija spiests trenēt tādus kādus kluba vadība viņam pieškir! Un tapēc tieši tas pats arī ir izlasē kamēr būs mistiskā iedoma, ka "bez dināmo jau mums vairāk nekā nav" , "visi labākie spēlē dināmo" un bieži vien to pofigismu un poh#jistisko spēles manieri no tā "dināmo" atnesot arī uz izlasi tikmēr ne par ko vairāk kā izdīvošanu Elitē mēs arī nezīnīsimies! Piekrītu tiem, kas te saka ka no tagadējā Dinamo uz izlasi reāli būtu jāņem ~ viena maiņa (maksimums 5-7 cilvēki)! Jo pārējie ne tikai KHL līmenim neatbilst viņi arī PČ Elitei neatbilst! Un tāds Dinamo vairāk tos spēlētājus un arī izlasi kopumā(jo liela daļa spēlētāju nāk tieši no Dinamo) pēdējos gados tādu izlasi tieši degradē nekā dod kādu labumu! Spilgts piemērs ir pagājušais PČ, kur LV izlases izpildijumā tika apgāzts jēdziens - "hokejs ir komandas spēle" un par brīnumu mēs neizkritām no Elites tikai faktiski pateicoties 3 čaliem un kas zina kā būtu un kur mūsu izlase būu tagad, ja kāds no šiem čaliem nebūtu bijis....
Beidz murgot! Labs treneris redz, kādi ir konkrēto spēlētāju plusi un mīnusi, māk izmantot tos resursus, kas ir viņa rīcībā, liekot komandai spēlēt arī attiecīgi taktiski. Jā, vairāki mūsējie joprojām nez ko aizķērušies "potenciālo talantu" ielejā, taču bija arī citi, ar kuru palīdzību varēja daudz vairāk sasniegt. Man poh, ka Heikila soms, ne jau par to runa, runa ir par to, ka viņš nespēja komandu savākt un noskaņot, lai gan pirms pāris mēnešiem vēl biju citādās domās.
Un nav ko te murgot par to, ka Dinamo izlasei spēlētājus degradē! Skaidrs, ka daudzi mūsu labākie spēlē citur - nerunājot par NHL, jo Dinamo vienkārši nevar atļauties viņiem maksāt to naudu, ko spēj, piemēram, Maskava, Ņižņijnovgoroda vai Vladivostoka. Citi ir ērti iejutušies citās līgās, un nav brīnums, ka mums pietrūkst "uz vietas" labu hokejistu, no kuriem izveidot ne tikai 4 spēcīgas Dinamo maiņas, bet pat trīs. Jo Latvija ir tik liela, cik tā ir, un mums nav neizsmeļamu rezervju. Arī hokejā.
Protams, vajadzīga arī pārdomāta komandas vadīšana. Kas bieži pieklibo...
restorāni Rīgā - saņem atlaides