Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:119, Did:0, useCase: 3

Pertija: "Kāpēc U19 izlase jāvada čeham? Mūsu treneri būtu patriotiskāki un profesionālāki"

Ints Megnis
Ints Megnis

Pertija: "Kāpēc U19 izlase jāvada čeham? Mūsu treneri būtu patriotiskāki un profesionālāki"
Tamazs Pertija. Foto: Jānis Līgats

Latvijā ilgus gadus strādājošais gruzīnu speciālists Tamazs Pertija pauž neizpratni, kāpēc Latvijas U19 izlasi jāvada čehu speciālistam Jakubam Dovalilam, ja mūsu valstī ir daudzi profesionāli speciālisti. Pertija sarunā ar Sportacentrs.com atklāja, ka viņš šo čehu speciālistu nekad pat nav saticis un kolēģis nekad nav prasījis viedokli par viņa vadītās "Valmiera Glass ViA" vienības spēlētājiem.

Augusta otrajā pusē Latvijas U18 izlase Dovalila vadībā piedalījās pārbaudes turnīrā Čehijas pilsētā Usti pie Labes, kurā zaudēja gan Ungārijai (2:3), gan Čehijai (1:2), gan arī Slovākijai (0:2).

"Lai trenētu U19 vecuma sportistus, Tev, pirmkārt, jābūt patriotam.Tev jāciena trenerus, kuri gatavo šos sportistus, kā arī jābūt cilvēcīgam un jāmīl bērnus," Pertija pauda neapmierinātību, ka šajā turnīrā ne uz minūti laukumā nav ticis "Valmieras" futbola audzēknis Māris Barkovskis. "Pašlaik notiek tā, ka mēs sagatavojam spēlētājus, atlaižam viņus uz izlasi, bet tur futbolistu neizlaiž laukumā pat uz piecām minūtēm. Tas nav pieļaujami - ja pārbaudi spēlētājus, katram ir jādod spēles laiks. Māris regulāri trenējas ar mūsu pirmo komandu, ir tās pieteikumā Virslīgas mačiem. Tagad mēs atdevām futbolistu izlasei, bet viņš atgriezās sliktā noskaņojumā, jo trijos mačos netika laukumā - pat otrajam un trešajam vārtsargam deva iespējas, bet viņam nē. Tagad man ar viņu jāveic psiholoģiskas pārrunas, jāmierina viņš. Tas nav taisnīgi.

"Godīgi sakot, nesaprotu, kāpēc U19 izlasē jābūt trenerim no Čehijas, kad mums šeit ir perspektīvi un labi treneri, kuri varētu vadīt izlasi. Mūsu treneri attiektos profesionālāk un patriotiskāk," saka Pertija, atzīstot, ka vairs pat nemaz negrib, lai viņa kluba spēlētājus izsauktu uz jaunatnes izlasēm. "Viņi tur nedēļu, divas atrodas, gatavojas vieglos treniņos un pēc tam vēl netiek laukumā. Kāpēc man atlaist futbolistu uz izlasi?"

Turklāt Pertija atzīst, ka Dovalilu nekad nav pat redzējis. "Viņš man neprasīja vai Māris ir gatavs. Nesaprotam, kur viņš uzradās, kas viņu pasauca uz izlasi, kas viņš vispār tāds ir. Kādi viņam ir panākumi, ka viņš trenē Latvijas U19 izlasi? Uzskatu, ka Latvijas jaunatnes izlases jātrenē vietējiem treneriem, kuri zina šejienes futbolistus un kuri galu galā pret šo visu attiecas ar patriotismu. Nevis vienkārši atnāk treneris, atstrādā un aiziet. Mums ir ļoti daudzi jaunie treneri, kuri varētu vadīt U19 izlasi. Ja mēs viņiem nedodam iespējas strādāt, notiks ne tikai Latvijas futbolistu, bet arī treneru degradācija. Jā, labi, pieaugušo izlasei var būt ārzemju treneris, bet nesaprotu kāpēc U19 izlasē jābūt trenerim no Čehijas."

Iepriekš U19 izlasi vairākus gadus ļoti veiksmīgi trenēja Aleksandrs Basovs. 2017. gadā izlase vietējā speciālista vadībā pārvarēja Eiropas čempionāta kvalifikācijas turnīra pirmo kārtu, turklāt lielisku sniegumu rādīja arī otrajā un bija tikai viena panākuma attālumā no finālturnīra. Tikmēr pērn rudenī Latvijas U19 izlase mazākumā pieveica Melnkalni, tomēr tai nedaudz pietrūka, lai pārvarētu kvalifikācijas pirmo posmu. Pašlaik Basovs ir Daiņa Kazakeviča palīgs Latvijas U21 izlasē, kā arī pilda galvenā trenera pienākumus Latvijas U17 valstsvienībā.

1 2 40 komentāri

  -2 [+] [-]

, 2019-09-02 16:24, pirms 5 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Hm, tas gruzīnu čurka, kurš n-tos gadus dzīvojot Latvijā pat vienu teikumu latviski nevar salikt, jau uzdodas par mūsējo?
Nu tev jau homoseksuālistam labāk zināms! Tu jau labi orentējies zilā sfērā!!

  -1 [+] [-]

, 2019-09-02 16:32, pirms 5 gadiem
Pa kuru laiku U izlasi esam atdevuši kkādam jokam no svešzemēm? WTF?! Stojanoviča līgumā ierakstīts bija?

Ok, garš CV darbā ar jauniešu izlasēm, bet vai tiešām mums nav savu jauno treneru?

  +5 [+] [-]

, 2019-09-02 16:34, pirms 5 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Hm, tas gruzīnu čurka, kurš n-tos gadus dzīvojot Latvijā pat vienu teikumu latviski nevar salikt, jau uzdodas par mūsējo?
Pilnīgi piekrītu Tavam Pertijas novērtējumam, bet viņa teiktajā ir liela daļa patiesības.

  +3 [+] [-]

, 2019-09-02 16:35, pirms 5 gadiem
andromons2 rakstīja: Nu tev jau homoseksuālistam labāk zināms! Tu jau labi orentējies zilā sfērā!!
Pareizi Namejs saka. Kāds viņs savējais ja pirmkārt valodu neprot, otrkārt, cik man zināms, nav pat Latvijas pilsonis?

“Nezināt tās valsts valodu, kurā dzīvo, var ciemiņš, idiots vai okupants, kurš uzspiež savu valodu.”

     [+] [-]

, 2019-09-02 16:36, pirms 5 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Hm, tas gruzīnu čurka, kurš n-tos gadus dzīvojot Latvijā pat vienu teikumu latviski nevar salikt, jau uzdodas par mūsējo?
Tagad ir skaidrs, ka esi Pertias un Verpakovska fanārs. Tikko viņiem iznāk kāda intervija, tu uzreiz reaģē ātrāk par visiem. Tas, ko Pertia saka šajā intervijā, ir 100% patiesi.
Latvijai futbols nav stiprā puse, tāpēc arī pie mums Liepājā tas lēnām norimst pavisam.

  +2 [+] [-]

, 2019-09-02 16:37, pirms 5 gadiem
nmunds rakstīja: Pilnīgi piekrītu Tavam Pertijas novērtējumam, bet viņa teiktajā ir liela daļa patiesības.
Piemēram?
Viņam vienkārši škrobe, ka joprojām nav ticis pie trenēšanas kādā no U-izlasēm.

  -1 [+] [-]

, 2019-09-02 16:43, pirms 5 gadiem
nmunds rakstīja: Pilnīgi piekrītu Tavam Pertijas novērtējumam, bet viņa teiktajā ir liela daļa patiesības.
Man gan šķiet, ka šeit vairāk ir stāsts par aizvainojumu, kuru kāds treneris izjūt, kad kāds cits treneris nav viņa spēlētāju ielicis izlases spēlēs. Apgalvot, ka ārzemju treneris nav patriotisks utt. blablabla ir stulbuma kalngals, jo ir svarīgi kāds šis treneris ir specialists un profesionālis. Nevis salikt profesionālismu un patriotismu uz vienu plauktiņu.

  -2 [+] [-]

, 2019-09-02 16:49, pirms 5 gadiem
Klavulapa-1 rakstīja: Pareizi Namejs saka. Kāds viņs savējais ja pirmkārt valodu neprot, otrkārt, cik man zināms, nav pat Latvijas pilsonis?


“Nezināt tās valsts valodu, kurā dzīvo, var ciemiņš, idiots vai okupants, kurš uzspiež savu valodu.”
Nu, re!
Kaut kur mūsu domas arī saskan.

  +1 [+] [-]

, 2019-09-02 16:52, pirms 5 gadiem
Gruzīns pārāk daudz iedomājās no sevīm.

  +1 [+] [-]

, 2019-09-02 16:54, pirms 5 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Nu, re!
Kaut kur mūsu domas arī saskan.
Nu nav jau pirmā reize kad saskan, lai arī reizēm nesaskan.

     [+] [-]

, 2019-09-02 17:11, pirms 5 gadiem
Pertija manāmi iesvīdis! Kā netiek pie teikšanas tā netiek! Visi viņu apbižo
Laikam savulaik par grēku atlaišanu Indriksons šamam liedzis izbraukt no valsts, ka te tēlo baigo patriotu. Ko Tamaz, Gruzijas U-21 vairs nav aktuāls?

  +2 [+] [-]

, 2019-09-02 17:11, pirms 5 gadiem
pāreja uz barselonu valmieras audzēknim pagalam

  +5 [+] [-]

, 2019-09-02 17:14, pirms 5 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Hm, tas gruzīnu čurka, kurš n-tos gadus dzīvojot Latvijā pat vienu teikumu latviski nevar salikt, jau uzdodas par mūsējo?
Ka tad ar jusu iemiloto Stariku ? Cik vins ilgi dzivo un trene LV ?? Bet vins nav curka, vins ir Liepajas ceriba vai ne.

     [+] [-]

, 2019-09-02 17:31, pirms 5 gadiem
Aizver muti gruzīni!!!

  -1 [+] [-]

, 2019-09-02 17:33, pirms 5 gadiem
rediss77 rakstīja: Ka tad ar jusu iemiloto Stariku ? Cik vins ilgi dzivo un trene LV ?? Bet vins nav curka, vins ir Liepajas ceriba vai ne.
Nebūt neattaisnoju Starkovu attiecībā uz viņa latviešu valodas nelietošanu. Es esmu dzirdējis, ka Starkovs runā latviski. Jā, ļoti slikti, un iespējams, ka tieši tāpēc viņš nerunā latviski, jo izmato to iespēju, kuru izmanto daudzi LV krievi 50+-kāpēc runāt latviski, ja var arī nerunāt. Gandrīz vai kā suns, kurš visu saprot, bet nerunā.
Kurš ir dzirdējis Pertiju runājot latviski? Vismaz vienu nepaplašinātu teikumu pasakot?

     [+] [-]

, 2019-09-02 17:35, pirms 5 gadiem
Madzigais rakstīja: Aizver muti gruzīni!!!
Jau šmigā esi??

     [+] [-]

, 2019-09-02 17:36, pirms 5 gadiem
Te nu Tamazam 120% taisnība! Un ja tur vēl būtu kaut kas vismaz Eiropas trešajam plauktam atbilstošs... Kopš kura laika Čehija ir pasaules futbola lielvalsts? Labs Eiropas vidusmērs, ne vairāk.

  +2 [+] [-]

, 2019-09-02 17:38, pirms 5 gadiem
Starkovs dzīvodams Latvijā nevar iemācīties latviešu valodu pat vidēji in Namejam ir labs, bet ja gruzīns neprot, tad lamā. Apsaukāt nav tiesības pat visuvarenajam Namejam, bet laikam uz viņu neattiecas civilizētu cilvēku mormas.

     [+] [-]

, 2019-09-02 17:40, pirms 5 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Hm, tas gruzīnu čurka, kurš n-tos gadus dzīvojot Latvijā pat vienu teikumu latviski nevar salikt, jau uzdodas par mūsējo?
Tu pat tik daudz nezini, ka gruzīni nu galīgi nav tie, kurus par čurkām sauc! Palasi literatūrā, no kurām PSRS republikām nāca čurkas. Gruzīns vienmēr un visur ir tikai un vienīgi ērglis!

  +6 [+] [-]

, 2019-09-02 17:48, pirms 5 gadiem
rediss77 rakstīja: Ka tad ar jusu iemiloto Stariku ? Cik vins ilgi dzivo un trene LV ?? Bet vins nav curka, vins ir Liepajas ceriba vai ne.
Starkovs ir dzimis latviskā pilsētā Madonā, kur nebija problēmu latviski iemācīties. Tieši tā, kā to izdarīja viņa miesīgs brālis, kurš, cik zinu, ilgus gadus Cēsīs strādāja, ja nemaldos, celtniecībā. Bet Saša, ar futbolu sasējies, laikam vismaz 10 gadus mīcījās par RPI laikam radiotehnikas fakultāti, līdz viņu no turienes aiz ausīm izvilka, finišējām RPI abi vienā vasarā, jo kopā bijām sboros Klogā...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2019-09-02 17:57, pirms 5 gadiem
artems_bruvers_1007752319333492 rakstīja: Te es arī piekrītu, salīdzināt Gruzīnu ar Čurku, būtu tas pats, kas Japāni ar Čukču
Vai NAMEJS 9999 salīdzināt ar futbola specu....
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2019-09-02 18:03, pirms 5 gadiem
Artēmijs Alkašpērtiķis rakstīja: Bet nevar noliegt arī namgeja orientāciju
Par to es neko nezinu. Kaut kad stāstīja, ka esot i bērni i sieva džekam, tā kā šaubos..

  +1 [+] [-]

, 2019-09-02 18:05, pirms 5 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Nebūt neattaisnoju Starkovu attiecībā uz viņa latviešu valodas nelietošanu. Es esmu dzirdējis, ka Starkovs runā latviski. Jā, ļoti slikti, un iespējams, ka tieši tāpēc viņš nerunā latviski, jo izmato to iespēju, kuru izmanto daudzi LV krievi 50+-kāpēc runāt latviski, ja var arī nerunāt. Gandrīz vai kā suns, kurš visu saprot, bet nerunā.
Kurš ir dzirdējis Pertiju runājot latviski? Vismaz vienu nepaplašinātu teikumu pasakot?
Nezinu vai kads ir dzirdejis, vai tas 1 teikums gadsmita laika ko Stariks ir pateicis ir raditajs ? Ko nozime izmanto iespeju ? Runa iet par bijuso nacionalas izlases treneri nevis vecu opi. Un man jau butu diezgan vienalga kurs no viniem ko mak, tikai redzu ka viena gadijuma viens tiek saukts par curku, otrs tiek slavinats par savam trenera kvalitatem Liepaja. Un Tamazs vairakas reizes vismaz publiski ir pardzivojis par LV izlasu/klubu futbolu, manuprat cilvekam kurs tiesam ir ieksa futbola tas ir tikai normali. ?

  -1 [+] [-]

, 2019-09-02 18:06, pirms 5 gadiem
Klavulapa-1 rakstīja: Par to es neko nezinu. Kaut kad stāstīja, ka esot i bērni i sieva džekam, tā kā šaubos..
Klausīties visādos pamuļķos ir sevi necienīt!
Parasti par šādām tēmām runā/raksta tiem, kuriem ar to ir problēmas. laikam jau cilvēkiem ir tās, un viņi vienkārši sajaukuši portālus.

  +1 [+] [-]

, 2019-09-02 18:08, pirms 5 gadiem
wolmar rakstīja: Tu pat tik daudz nezini, ka gruzīni nu galīgi nav tie, kurus par čurkām sauc! Palasi literatūrā, no kurām PSRS republikām nāca čurkas. Gruzīns vienmēr un visur ir tikai un vienīgi ērglis!
Kā tad!
Dienot trīs gadus krievu armijā obligāto dienestu nevienu reizi nedzirdēju, ka gruzīnu kāds krievs būtu nosaucis par ērgli. Par čurkām tos nosauca regulāri.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -2 [+] [-]

, 2019-09-02 18:13, pirms 5 gadiem
rediss77 rakstīja: Nezinu vai kads ir dzirdejis, vai tas 1 teikums gadsmita laika ko Stariks ir pateicis ir raditajs ? Ko nozime izmanto iespeju ? Runa iet par bijuso nacionalas izlases treneri nevis vecu opi. Un man jau butu diezgan vienalga kurs no viniem ko mak, tikai redzu ka viena gadijuma viens tiek saukts par curku, otrs tiek slavinats par savam trenera kvalitatem Liepaja. Un Tamazs vairakas reizes vismaz publiski ir pardzivojis par LV izlasu/klubu futbolu, manuprat cilvekam kurs tiesam ir ieksa futbola tas ir tikai normali. ?
Vēlreiz atkārtoju, ka Starkovu nopeļu par viņa latviešu valodas zināšanām, tikai neredzu tam nekādu saikni ar viņu profesionālismu.
Un ja kas, tad es savā komentārā ne ar vienu vārdu neminēju par Pertijas amata prasmēm.
Kad viņš visvairāk pārdzīvoja par LV klubu futbolu? Vai tad, kad ar D-pils komandu totto rāva vaļā?

  +1 [+] [-]

, 2019-09-02 18:18, pirms 5 gadiem
Sportacentrs, pietiek piārēt šo morali abdalīto personu. Cik var?!

     [+] [-]

, 2019-09-02 18:27, pirms 5 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Vēlreiz atkārtoju, ka Starkovu nopeļu par viņa latviešu valodas zināšanām, tikai neredzu tam nekādu saikni ar viņu profesionālismu.
Un ja kas, tad es savā komentārā ne ar vienu vārdu neminēju par Pertijas amata prasmēm.
Kad viņš visvairāk pārdzīvoja par LV klubu futbolu? Vai tad, kad ar D-pils komandu totto rāva vaļā?
Par LV futbolu vins visvairak pardzivo tagad, vismaz publiski, un tagad vinam ari ir attiecigi rezultati stradajot ar budzeta zina vajaku komandu apsteidzot turigakus klubus. Par vina darbibam ar toto ne man spriest, sanema nelielu sodu un strada talak, neaizstavu vinu saja jautajuma, bet neatbalstu nepamatotu cilveku nolamasanu, ta teikt kad nav argumentu, laiks pariet uz rupjibam.

  +1 [+] [-]

, 2019-09-02 18:35, pirms 5 gadiem
rediss77 rakstīja: Par LV futbolu vins visvairak pardzivo tagad, vismaz publiski, un tagad vinam ari ir attiecigi rezultati stradajot ar budzeta zina vajaku komandu apsteidzot turigakus klubus. Par vina darbibam ar toto ne man spriest, sanema nelielu sodu un strada talak, neaizstavu vinu saja jautajuma, bet neatbalstu nepamatotu cilveku nolamasanu, ta teikt kad nav argumentu, laiks pariet uz rupjibam.
Vispār jau Pertija un Gavrilovs tika diskvalificēts uz mūžu no Latvijas futbola. Vienīgi mums nezināmu iemeslu dēļ LFF (lasi-Indriksons) nolēma viņu apžēlot.
Ja viņš ir atļāvies līdzjutējus apsaukāt esot Liepājā, tad es ar tīru sirdsapziņu arī viņu atļaujos dažādi nosaukt.

  -1 [+] [-]

, 2019-09-02 18:40, pirms 5 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Vispār jau Pertija un Gavrilovs tika diskvalificēts uz mūžu no Latvijas futbola. Vienīgi mums nezināmu iemeslu dēļ LFF (lasi-Indriksons) nolēma viņu apžēlot.
Ja viņš ir atļāvies līdzjutējus apsaukāt esot Liepājā, tad es ar tīru sirdsapziņu arī viņu atļaujos dažādi nosaukt.
Varbut apzeloja par milestibu pret LV futbolu ? Bet vispar pret rupjibu atbildet ar rupjibu nav labais tonis.

  +1 [+] [-]

, 2019-09-02 18:42, pirms 5 gadiem
rediss77 rakstīja: Varbut apzeloja par milestibu pret LV futbolu ? Bet vispar pret rupjibu atbildet ar rupjibu nav labais tonis.
Varbūt, ka Tev ir taisnība!
Starp citu, ir ļoti interesanti palasīt SC komentārus pie raksta, ka Pertijas DSQ atcelts.
Iesaku palasīt.
LFF atceļ Pertijas mūža diskvalifikāciju

Kas ir mainījies šo 9 gadu laikā?

  -1 [+] [-]

, 2019-09-02 18:47, pirms 5 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Varbūt, ka Tev ir taisnība!
Starp citu, ir ļoti interesanti palasīt SC komentārus pie raksta, ka Pertijas DSQ atcelts.
Iesaku palasīt.
LFF atceļ Pertijas mūža diskvalifikāciju

Kas ir mainījies šo 9 gadu laikā?
Domaju, ka tai situacijai atbilstosa reakcija, bet ne jau Pertija pienema to lemumu. Mainijies ir tas, ka nekadu publisku toto skandalu vina vaditajas komandas vairs nav bijis.
1 2 40 komentāri