Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:14, Did:0, useCase: 3

Matulis prāto: kuri ir izcilākie Latvijas simtgades sportisti

Jānis Matulis
Jānis Matulis

Matulis prāto: kuri ir izcilākie Latvijas simtgades sportisti
Latvijas sporta lepnums - Jānis Lūsis. Foto: muzejs.lv

Varbūt esmu kaut ko palaidis garām, bet kolēģi nomierināja, ka Latvijas simtgades sakarā neviena avīze, portāls vai sporta organizācija nav noteikusi vai veikusi aptauju par izcilākajiem mūsu sportistiem. Jā, Latvijas Sporta muzejs simtgadē izdeva pamatīgu grāmatu “Latvijas sporta lepnums 100”, bet tās tirāža nebija tik liela, lai katrs sporta fans pie tās tiktu. Zinu, ka hokeja vecmeistaram un bijušajam Rīgas “Dinamo” galvenajam trenerim Ēvaldam Grabovskim bija ideja par 100 latvju hokejistiem, bet dzīve (lasi, LHF neieinterēstība) ieviesa savas korekcijas.

Tajā pašā laikā dzirdami jaunās un vidējās paaudzes cilvēku pārmetumi: kā gan mēs to varam zināt, ja žurnālisti par to neraksta? Bet. Vai topu un rangu veidošana ir objektīva? Kā teica kāds ļoti godājams sporta žurnālists: kā gan iespējams salīdzināt burkānu ar gurķi...

Mjā, principā viņam piekrītu, bet tajā pašā laikā uzskatu, ka laiku pa laikam Latvijas Olimpiskajai komitejai vai kādai citai sabiedriskai organizācijai, kaut vai Latvijas Sporta veterānu savienībai būtu jaunai paaudzei jāatgādina par aizgājušo laiku sporta varoņiem. Lai nebūtu tā, ka VIP pie Uģa Joksta, cilvēks, kurš sevi pieteicis kā tādu, kurš interesējas par sportu, pat ar trim papildus iespējām nespētu atminēt, ka Skaidrīte Budovska nav... trīssoļlēcēja.
Skaidrs, ka salīdzināt burkānu ar gurķi ir ļoti grūti, taču, veidojot jebkuru topu taču ir iespējami kritēriji. Sportā tās vispirms ir medaļas, tituli, starptautiskā atzinība, šā sportista ietekme konkrētajā sporta veidā, popularitāte pasaulē, turklāt vēlams, ka šī izcilība pie lielā sporta apvāršņa spīdējusi desmit, piecpadsmit gadus. Jā, arī es esmu no tiem, kas iesaka nepārvērtēt olimpisko zeltu un citus lielās četrgades dārgmetālus, bet skatīt lietas kopumā. Visu cieņu mūsu pirmajai olimpiskai čempionei Inesei Jaunzemei (1956.), taču viņa sevi nekad nepieskaitīja šo izcilo sportistu plejādei. Jā, viņa lepojās ar savu zelta medaļu, bet tas notika stipri rezervēti. Šis duča rangs, protams, ir subjektīvs, bet ar objektīvu – ciparu piesitienu.

1. Jānis Lūsis
Trīs olimpiskās medaļas no trim olimpiskajām spēlēm. Čempions Mehiko, sudrabs Minhenē, bronza Tokija. Divkārtējs pasaules rekordists, četrkārtējs Eiropas čempions (tad pasaules čempionātu vēl nebija), ducis PSRS čempiona zelta godalgu. Godavieta IAAF Slavas zālē. Vairāk nekā desmit gadus bijis pasaules šķēpa mešanas elitē. Atlēts, kura tehnika bija noslīpēta. Atzīts par pasaules visu laiku labāko šķēpa metēju. Jā, tagad varam arī pairgoties, ka tā tāda margināla sporta discpilīna, taču Lūsis bija Latvijas sporta simbols.

2. Mihails Tāls
Tāls bija pasaules čempions tikai vienu gadu (1960.-1961.), taču viņa loma šaha vēsturē ir unikāla. Viņš šahu no diezgan akadēmiskas nodarbes pārvērta par ļoti interesantu sportu. Gan ar savu spēles stilu, gan attieksmi pret dzīvi un līdzcilvēkiem. Ja jums gadījumā kāds piedāvā biļeti uz Viestura Meikšāna iestudēto operu par Tāla un Botviņņika maču par pasaules čempiona titulu, noteikti nepalaidiet garām tādu iespēju. Botviņņiks (vecā, akadēmiskā padomju šaha skola) spēlēja matemātiski pareizi, bet Tāla mērķis bija uz šaha galdiņa... radīt haosu. Ziedojot figūras, lai iegūtu iniciatīvu. Seškārtējs PSRS čempions. Megapopulārs visā šaha pasaulē visas savas dzīves laikā.

3. Helmuts Balderis
Septiņdesmito un astoņdesmito gadu PSRS un pasaules hokeja zvaigzne. Laikā, kad ar hokeja palīdzību sacentās PSRS un Amerika (ASV, Kanāda), Helmuts bija pirmā vijole PSRS pusē. Ātrs, tehnisks, vārtus metošs, ar ideālu slidojumu. Savulaik tika uzskatīts, ka ir amatieru hokeja labākais uzbrucējs. Divos PSRS čempionātos guva visvairāk rezultativitātes punktu. Kad Viktors Tihonovs nepaņēma Balderi uz pasaules čempionātu, somu un zviedru žurnālisti vaicāja, kāpēc? Ļoti populārs spēlētājs hokeja pasaulē. 37 gadu vecumā pēc četru gadu nespēlēšanas atgriezās hokejā... NHL. Uzņemts IIHF Slavas zālē.

4. Uļjana Semjonova
Jā, jā arī vecajos laikos bija ļaudis, kas melsa: “Ja nebūtu Uļa tik gara...” Pilnīgas muļķības! Uļa bija (ir!) ne tikai gara sportiste, bet arī viena no pasaules visu laiku izcilākajām basketbolistēm. Varbūt ārpus Latvijas un PSRS to novērtēja pat vairāk. Divu olimpisko spēļu čempione, trīs pasaules čempionātu zelti, desmit Eiropas čempiones tituli, 15 reižu (gadus!) uzvarējusi PSRS čempionātā. Ja nemelo izziņas avoti, laika posmā no 1968. līdz 1986. gadam PSRS izlase ar Semjonovu sastāvā nezaudēja nevienu spēli. 1993. gadā uzņemta Springfīldas Basketbola Slavas zālē.

5. Jānis Ķipurs
Viens no bobsleja pionieriem Latvijā un PSRS. 1988. gada olimpiskais čempions divnieku ekipāžā un bronzas ieguvējs četriniekos. Spilgtākais mūsu bobsleja pilots, it sevišķi laikā, kad bobsleja trasēs sāka parādīties t.s. krievu raķetes. 1992. gada Albērvilas olimpiskajās spēlēs bija Latvijas komandas karognesējs.

6. Jānis Krūmiņš
Krūmiņš manā rangā ne jau tāpēc, ka no tās pašas puses – Raiskuma. Garā auguma (2,17) dēļ mežstrādnieku Jāni bija jau lenkuši dažādu sporta veidu pārstāvji, taču nedz lodes grūdējs, nedz bokseris no viņa neiznāca. Toties – izcils basketbolists. Sākot trenēties 23 gadu vecumā, Krūminš aizspēlējās līdz trim olimpiskajiem sudrabiem (1956., 1960., 1964.). Pirmais nopietnais centrs Latvijas un PSRS basketbolā. Trīs Eiropas un četri PSRS čempiona tituli.

7. Māris Štrombergs
Jā, BMX arī savā ziņā var uzskatīt par marginālu sporta veidu, bet... lai kāds tā uzskata. Štrombergs ir divu olimpisko spēļu čempions, turklāt arī pirmais čempions šā sporta veida vēsturē. Visu cieņu!

8. Sandis Ozoliņš
Nu, kā tad tā? “Hokejists” Matulis mūsu vienīgo Stenlija kausa ieguvēju liek tik zemu? Neko darīt – sporta spēlēs itin bieži ir tā, ka izcils spēlētājs savā karjerā tā arī neko neuzvar. Sandis kādus 15 gadus bija viens no NHL labākajiem uzbrūkošajiem aizsargiem, arī nesis Latvijas komandas karogu olimpisko spēļu atklāšanā (2014.).

9. Viktors Ščerbatihs
Kuras ir pašas populārākās sporta disciplīnas olimpiskajās spēlēs? Visi grib zināt, kurš ir ātrākais cilvēks un kurš no mums ir pats spēcīgākais.
Viktors vairāk nekā desmit gadus bijis viens no pasaules pašiem labākajiem svarcēlājiem pašā prestižākajā svara kategorijā (+105). Atēnu sudrabs, Pekinas – bronza (varēja būt zelts!), pasaules čempions, kā arī trīs bronzas, pieci Eiropas čempiona tituli, viens sudrabs un vēl trīs bronzas. Ļoti cienījams atlēts.

10. Martins Dukurs
Skeletona karalis. Divi olimpiskie sudrabi, seši pasaules čempiona tituli, 11 Eiropas čempiona zelti. Pagaidām pietrūkst tikai olimpiskā zelta. Un lai tie, kas grib, lai zāģē veco plati par skeletonu kā nenopietnu sporta veidu.

11. Arturs Irbe
Divkārtējs pasaules čempions, gandrīz divdesmit gadus bijis viens no pasaules labākajiem hokeja vārtsargiem. Uzņemts IIHF Slavas zālē.

12. Kristers Serģis
Par pēdējo izcilnieku ducī bija mazliet jāpalauza galva, taču cēsnieks Serģis tur ir ne tikai tāpēc, ka mans novadnieks. Man liekas, ka viņš būtu izcils jebkurā sporta veidā, bet tā nu iznāca, ka tēvs Jānis bija fanātisks motobraucējs. Pieci pasaules čempiona tituli, vairāk nekā desmit gadus noteica modi motokrosā ekipāžām. Ja kāds jums saka, ka arī šis ir margināls sporta veids, tad atgānināšu, ka grāmata par Serģi bija pirmā manam kolēģim Armandam Pučem.

Ārpus mana duča, bet ne aizmirsti, paliek ļooti daudz izcilu sportistu. Valdis Valters (13.? ), Jānis Daliņš un Aigars Fadejevs, Vera Zozuļa un Inese Jaunzeme, Jeļena Rubļevska, bet ar ko sliktāks par Ķipuru ir Oskars Melbārdis? Tādi paši olimpiskie dārgmetāli! Kurš labākais mūsu volejbolists? Ivans Bugajenkovs, Pāvels Seļivanovs vai Raimonds Vilde? Vai Ilmārs Bricis – desmit vai pat piecpadsmit gadu pasaules biatlona spicē. Jaunie, kuri vēl startē, pagaidām netiek vērtēti, kaut Aļona Ostapenko jau var lepoties ar Francijas atklātā čempionāta uzvarētājas titului, bet megapopulārais Kristaps Porziņģis pagaidām bez tituliem. Dainis Kūla, Igors Vihrovs, Andris Biedriņš, Maigonis Valdmanis, Valdis Muižnieks, Emīlija Sonka, Pjotrs Ugrjumovs, Romāns Vainšteins, Ivans Klementjevs, Afanasijs Kuzmins, Mairis Briedis, Andris Andreiko, eh, tāpat kādu piemirsīšu. Daudz mums Latvijā bijis un ir izcilu sportistu.

1 2 3 72 komentāri

  +2 [+] [-]

, 2020-05-28 13:41, pirms 4 gadiem
Jaunās simtgades labākais sportists ir broky!

  +3 [+] [-]

, 2020-05-28 14:24, pirms 4 gadiem
labdien rakstīja: Jaunās simtgades labākais sportists ir broky!
Epidēmijas laika sporta leģenda Latvijā

  +8 [+] [-]

, 2020-05-28 18:12, pirms 4 gadiem
Te nu nav ilgi ko prātot - viennozīmīgi Jānis Lūsis.Atceros,kad pavisam mazs būdams vakaros 22.30 sēdēju pie radiolas Daugava un klausījos ikvakara sporta ziņas. Un tad,pirms Līgo vakara info - Jānis Lūsis pārspējis soma Jormas Kinunena pasaules rekordu..
Un tad tv Mehiko,vēlāk Minhene utt.

  +4 [+] [-]

, 2020-05-28 18:25, pirms 4 gadiem
Par pirmo vietu jautājumu nav.Pareizāk par pirmajām trim. Tālāk jau varam padiskutēt.

  +1 [+] [-]

, 2020-05-28 18:48, pirms 4 gadiem
Dukurs virs Irbes... oke

  +7 [+] [-]

, 2020-05-28 18:56, pirms 4 gadiem
aptauja bija tieši šādā kontekstā un ja nemaldos, zem LOK patronāžas. protams, aptaujas ir subjektīvas, bet ir daži objektīvi kritēriji, pēc kuriem Lūša vietu ir grūti apšaubīt. Tajā aptaujā bija priekšā nosaukta virkne, pēc veidotāju domām, izcilāko, no kā jāizvēlas. Un bija viena liela kļūda - sportists, kuram ja ne 3-niekā, tad 5-niekā bija jābūt obligāti, nebija pat pieminēts. to pašu atkārto Matuļa k-gs, kuram gan var būt savi kritēriji un simpātijas, tomēr neielikt ducī Daliņu nav smuki. Pasaules, Eiropas rekordi, olimpiskās medaļas, viņam veltītas dziesmas, nosauktas ielas un stadioni. Pasen, bet izcili. negribu jau vienu konkrētu izmest no saraksta, un nav man pretenzijas prtet svarcelšanu, bet, kā saka - vienos vārtos

  +2 [+] [-]

, 2020-05-28 19:07, pirms 4 gadiem
jukuts rakstīja: aptauja bija tieši šādā kontekstā un ja nemaldos, zem LOK patronāžas. protams, aptaujas ir subjektīvas, bet ir daži objektīvi kritēriji, pēc kuriem Lūša vietu ir grūti apšaubīt. Tajā aptaujā bija priekšā nosaukta virkne, pēc veidotāju domām, izcilāko, no kā jāizvēlas. Un bija viena liela kļūda - sportists, kuram ja ne 3-niekā, tad 5-niekā bija jābūt obligāti, nebija pat pieminēts. to pašu atkārto Matuļa k-gs, kuram gan var būt savi kritēriji un simpātijas, tomēr neielikt ducī Daliņu nav smuki. Pasaules, Eiropas rekordi, olimpiskās medaļas, viņam veltītas dziesmas, nosauktas ielas un stadioni. Pasen, bet izcili. negribu jau vienu konkrētu izmest no saraksta, un nav man pretenzijas prtet svarcelšanu, bet, kā saka - vienos vārtos
Piekrītu.Daliņam arī jābūt Topā.

     [+] [-]

, 2020-05-28 19:09, pirms 4 gadiem
KP varbūt arī paliks vispār bez neviena NBA čempiontitula, ja tā vērtējam, tad viņu arī zem Dukura un Serģa liksim pēc karjeras beigām? Stulbums. Tas teikums, ka Serģis būtu izcils jebkurā sporta veidā, arī iespārda. Jā, tas ir nopietns arguments, lai viņu ieliktu top 12.

     [+] [-]

, 2020-05-28 19:19, pirms 4 gadiem
H.E.N.R.Y. rakstīja: KP varbūt arī paliks vispār bez neviena NBA čempiontitula, ja tā vērtējam, tad viņu arī zem Dukura un Serģa liksim pēc karjeras beigām? Stulbums. Tas teikums, ka Serģis būtu izcils jebkurā sporta veidā, arī iespārda. Jā, tas ir nopietns arguments, lai viņu ieliktu top 12.
Līdzības ar Helmutu,kad Tihons blefoja,lai nepalaistu viņu uz Insbrukas un Sarajevas Olimpiādēm ..

     [+] [-]

, 2020-05-28 19:21, pirms 4 gadiem
es Dukuru ar Ķipuru samainītu vietām

  -2 [+] [-]

, 2020-05-28 19:22, pirms 4 gadiem
kur rastorgujevs

  +2 [+] [-]

, 2020-05-28 19:48, pirms 4 gadiem
Trīs olimpiskās medaļas no trim olimpiskajām spēlēm.
Vispar Lusis piedalijas 4.olimpiskajas speles,ceturtajas paliekot arpus trijnieka.Tas gan nemaina vina sasniegumus.Bet ja jau teksta ievada rakstits,ka subjektivs tops,bet ar objektivu piesitienu cipariem..Tad ...tada nianse.

  +3 [+] [-]

, 2020-05-28 19:58, pirms 4 gadiem
Piekritu augstak esosajiem komentariem,es ieliktu Dalinu...ja loti sen sportoja.Bet ari daudzi topa esosie loti sen sportoja,tapec Dalins top 12 loti labi iederetos...Bet ja tapec jau tas ir subjektivs tops-jo salidzinat ir nereali-dazadu laiku un dazadu sporta veidu sportistus.
Tapec sie topi ir interesanti un vienlaicigi ari bezjedzigi-divi viena,jo atstaj diskusiju iespeju....

  +3 [+] [-]

, 2020-05-28 20:05, pirms 4 gadiem
kopumā var piekrist, bet.
vai tik Matulim nav antipātijas ar V.Valteru?

neesmu redzējis, bet nesaprotu kāpēc 6.J.Krūmiņš - tiešām tik labi skilli un dominēja pasaulē? un par Ščerbatihu šaubītos ..

es liktu V.Valteru stabili TOP12 (ir izcili panākumi milzīgas konkurences sporta veidā, gan personīgie skilli utt)

     [+] [-]

, 2020-05-28 20:17, pirms 4 gadiem
Daniel rakstīja: kopumā var piekrist, bet.
vai tik Matulim nav antipātijas ar V.Valteru?

neesmu redzējis, bet nesaprotu kāpēc 6.J.Krūmiņš - tiešām tik labi skilli un dominēja pasaulē? un par Ščerbatihu šaubītos ..

es liktu V.Valteru stabili TOP12 (ir izcili panākumi milzīgas konkurences sporta veidā, gan personīgie skilli utt)
Nu, nav tam Matulim sajēgas par basketbolu, nav.

  +2 [+] [-]

, 2020-05-28 20:43, pirms 4 gadiem
Daniel rakstīja: kopumā var piekrist, bet.
vai tik Matulim nav antipātijas ar V.Valteru?

neesmu redzējis, bet nesaprotu kāpēc 6.J.Krūmiņš - tiešām tik labi skilli un dominēja pasaulē? un par Ščerbatihu šaubītos ..

es liktu V.Valteru stabili TOP12 (ir izcili panākumi milzīgas konkurences sporta veidā, gan personīgie skilli utt)
Neņemos spriest kur Viktoram ir vieta šajā topā, taču tas, ka viņš bija sava laika elites grupas svarcēlājs pasaulē (un labākais Eiropā), turklāt starp supersmagsvariem, kas arī ir ļoti elitāra grupa, ir nenoliedzami.
Turklāt ne jau gadu vai divus viņš bija šādā līmenī, bet desmit (ieskaitot vai neskaitot to DSQ laiku, vienalga).

Tas, ka viņš ir Latvijas sporta GRANDS, tas ir nenoliedzami, kurā vietā viņu likt - katrs, lai pats izdomā, pēc saviem ieskatiem.

  -2 [+] [-]

, 2020-05-28 20:44, pirms 4 gadiem
Daniel rakstīja: kopumā var piekrist, bet.
vai tik Matulim nav antipātijas ar V.Valteru?

neesmu redzējis, bet nesaprotu kāpēc 6.J.Krūmiņš - tiešām tik labi skilli un dominēja pasaulē? un par Ščerbatihu šaubītos ..

es liktu V.Valteru stabili TOP12 (ir izcili panākumi milzīgas konkurences sporta veidā, gan personīgie skilli utt)
Hmm, labs jautājums, bet drīzāk tomēr K.Porziņģis... Nopietni. Galu galā, radīja īstu saviļņošanos NBA, ir atpazīstams NBA spēlētājs, ar izlasi arī sasniedzis vairāk, nekā VV. Tiesa, viena turnīra ietvaros. K.Porziņģis ir, iespējams, Top3 atpazīstamākais Eiropas spēlētājs PASAULĒ... Komentāri lieki. V.Valters bija malacis, bet Eiropas/USSR baskets tad bija vēl lielākā meistarības attālumā no NBA...

  +2 [+] [-]

, 2020-05-28 20:46, pirms 4 gadiem
Vai Ķipurs liekams Top12? Kad mums ir Melnbārdis?

  +9 [+] [-]

, 2020-05-28 21:24, pirms 4 gadiem
Kaspars_Biedriņš rakstīja: Hmm, labs jautājums, bet drīzāk tomēr K.Porziņģis... Nopietni. Galu galā, radīja īstu saviļņošanos NBA, ir atpazīstams NBA spēlētājs, ar izlasi arī sasniedzis vairāk, nekā VV. Tiesa, viena turnīra ietvaros. K.Porziņģis ir, iespējams, Top3 atpazīstamākais Eiropas spēlētājs PASAULĒ... Komentāri lieki. V.Valters bija malacis, bet Eiropas/USSR baskets tad bija vēl lielākā meistarības attālumā no NBA...
V.Valters savulaik tika atzīts par Eiropas labāko spēlētāju.

  +3 [+] [-]

, 2020-05-28 21:43, pirms 4 gadiem
Kaspars_Biedriņš rakstīja: Hmm, labs jautājums, bet drīzāk tomēr K.Porziņģis... Nopietni. Galu galā, radīja īstu saviļņošanos NBA, ir atpazīstams NBA spēlētājs, ar izlasi arī sasniedzis vairāk, nekā VV. Tiesa, viena turnīra ietvaros. K.Porziņģis ir, iespējams, Top3 atpazīstamākais Eiropas spēlētājs PASAULĒ... Komentāri lieki. V.Valters bija malacis, bet Eiropas/USSR baskets tad bija vēl lielākā meistarības attālumā no NBA...
cerams kādreiz KP būs stabili. pagaidām ne. ja tagad, tad piem arī Gulbis jāliek blakus. KP individuāli ir ~ top20-40 basketbolā, bet viņam nav uzvaru, savas komandas viņš nav ievilcis topā, arī Eiropā nav labākais. Valters bija Eiropā labākais MVP, ar izlasi bija tituli un Valdis bija vilcējs, īpaši svarīgākajās spēlēs.

  -3 [+] [-]

, 2020-05-28 21:44, pirms 4 gadiem
ice F-1 rakstīja: es Dukuru ar Ķipuru samainītu vietām
OS čempionan jābūt augstāk

  +4 [+] [-]

, 2020-05-28 21:52, pirms 4 gadiem
Vai tik nav mūsu maratoniste Jeļena piemirsusies?

     [+] [-]

, 2020-05-28 21:52, pirms 4 gadiem
naninoi rakstīja: V.Valters savulaik tika atzīts par Eiropas labāko spēlētāju.
Kad eiropieši nespēlēja NBA.... Ir starpība.

  -3 [+] [-]

, 2020-05-28 21:55, pirms 4 gadiem
Daniel rakstīja: cerams kādreiz KP būs stabili. pagaidām ne. ja tagad, tad piem arī Gulbis jāliek blakus. KP individuāli ir ~ top20-40 basketbolā, bet viņam nav uzvaru, savas komandas viņš nav ievilcis topā, arī Eiropā nav labākais. Valters bija Eiropā labākais MVP, ar izlasi bija tituli un Valdis bija vilcējs, īpaši svarīgākajās spēlēs.
Bet kāpēc tad tu bīdi VV, ar kuru izlase izcīnīja kuru vietu 93. gadā? Desmito? Igauņi, piemēram, bija sestie. KP vadībā izlase bija 5. vietā, turklāt KP bija otrais, trešais labākais spēlētājs VISĀ turnīrā... Ar izlasi tituli, piedodiet man, es LV 5. vietu turu krietni augstāk par kkādas CCCP izlases tituliem!!!

  -1 [+] [-]

, 2020-05-28 21:58, pirms 4 gadiem
KP ir starp Top10 Eiropas spēlētājiem! Atpazīstamības ziņā, pat vēl augstāk.

     [+] [-]

, 2020-05-28 22:00, pirms 4 gadiem
SteveDavis rakstīja: OS čempionan jābūt augstāk
Ar PSRS izlasi augstāk? Nopietni?

  +3 [+] [-]

, 2020-05-28 23:31, pirms 4 gadiem
Kaspars_Biedriņš rakstīja: Ar PSRS izlasi augstāk? Nopietni?
Kāda atšķirība ar kādu izlasi ?Es te runāju par sasnieguma būtību

  +2 [+] [-]

, 2020-05-28 23:34, pirms 4 gadiem
Kaspars_Biedriņš rakstīja: Ar PSRS izlasi augstāk? Nopietni?
Varbūt mūsu sportistus, kuri pārstāvējuši PSRS izlasi, vispār aizmirst un viņu sasniegumi ir nesalīdzināmi ar brīvās Latvijas sportistiem? Raksts ir par simtgades, ne PSRS vai brīvās Latvijas sportistiem. Patiesībā lielākā daļa sportisti ar vērā ņemamiem sasniegumiem ir tieši tai laikā un brīvās valsts sasniegumi, ar dažiem izņēmumiem iepaliek, man tā liekas.
Tavs supervaronis KP piemēram! Nu populārs, nenoliedzami. Bet es gribētu no viņa sagaidīt panākumus sportā (ko arī bez šaubām novēlu), nevis pieņemsim divdesmit gadu NBA karjerā būt populāram bez vērā ņemamiem sasniegumiem. Skaidrs ka viņš tuvākos gadus, galvenais lai veselība, būs populārs ne tikai pie mums.
Bet man šķiet smieklīgi tagad salīdzināt jebkuru esošo sportistu ar sportistu 60gadus atpakaļ. Ja tai laikā būtu internets, nevis pasta balodis, tad tāds Lūsis vai Semjonova būtu supervaroņu brigāde. Tāpēc es uzskatu, ka darbs un sasniegumi, vienmēr un pirmkārt, ir liekami augstāk par to vai es esmu trešais atpazīstamākais eiropā vai divdesmit astotais.

  -2 [+] [-]

, 2020-05-28 23:39, pirms 4 gadiem
Mihails Tāls? Jā, šahists ir sportists, kurš ar diviem pirkstiem ir spejīgs pacelt Ziloni (Krieviski СЛОН)

     [+] [-]

, 2020-05-29 00:04, pirms 4 gadiem
asteus rakstīja: Mihails Tāls? Jā, šahists ir sportists, kurš ar diviem pirkstiem ir spejīgs pacelt Ziloni (Krieviski СЛОН)
tak lasies gulēt

     [+] [-]

, 2020-05-29 00:11, pirms 4 gadiem
Kaspars_Biedriņš rakstīja: KP ir starp Top10 Eiropas spēlētājiem! Atpazīstamības ziņā, pat vēl augstāk.
Vai atpazīstināmība afrojeņku, banānu republiku iedzīvotāju, citu maznozīmīgo priekš Plānētas iedzīvotāju starpā, var (drīkst) būt salīdzināma ar atpazīstināmību starp etniskajiem Eiropiešiem?
Tieši tas ir tas jautājums, uz kuru es gaidu atbilidi no SC autoriem, līdzautoriem un komentāru troļliem jau vairākus gadus!

     [+] [-]

, 2020-05-29 00:16, pirms 4 gadiem
pagaidām Martins sit ārā Fakingu

https://sports.tvnet.lv/6983678/cet...

     [+] [-]

, 2020-05-29 00:21, pirms 4 gadiem
asteus rakstīja: Vai atpazīstināmība afrojeņku, banānu republiku iedzīvotāju, citu maznozīmīgo priekš Plānētas iedzīvotāju starpā, var (drīkst) būt salīdzināma ar atpazīstināmību starp etniskajiem Eiropiešiem?
Tieši tas ir tas jautājums, uz kuru es gaidu atbilidi no SC autoriem, līdzautoriem un komentāru troļliem jau vairākus gadus!
nekādu problēmu - mierīgi salīdzinām pasaules sporta ikonu, daudzu miljonu elku Maiklu Džordanu un balto eiropieti, franku krustojumos naudu diņģējošo mašīnskrāpētāju Tjomu.
Ar milzīgi lielu balsu pārsvaru 5 miljardi pret nulle uzvar Maikls Džordans!

     [+] [-]

, 2020-05-29 00:45, pirms 4 gadiem
Banss rakstīja: nekādu problēmu - mierīgi salīdzinām pasaules sporta ikonu, daudzu miljonu elku Maiklu Džordanu un balto eiropieti, franku krustojumos naudu diņģējošo mašīnskrāpētāju Tjomu.
Ar milzīgi lielu balsu pārsvaru 5 miljardi pret nulle uzvar Maikls Džordans!
Pērtiķbolistu salīdzināt ar biznesa karali? Te ir jāmeklē vēl viena atbilde uz vēl vienu jautajumu, kāda hrena pēc vispār Baltie interesējas par neBalto subkultūru, par kādu pēdējās dekādēs ir pārvērties pērtiķbols?

     [+] [-]

, 2020-05-29 00:50, pirms 4 gadiem
asteus rakstīja: Pērtiķbolistu salīdzināt ar biznesa karali? Te ir jāmeklē vēl viena atbilde uz vēl vienu jautajumu, kāda hrena pēc vispār Baltie interesējas par neBalto subkultūru, par kādu pēdējās dekādēs ir pārvērties pērtiķbols?
Prasīji vai var salīdzināt, parādīju ka var...
Droši vien tāpēc ka viņiem tas patīk, paši spēlē un arī interesējas kā citi spēlē. un tā tas ir sen un visur - pie latinosiem, Eiropā, moskovijā...
1 2 3 72 komentāri