Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:133, Did:0, useCase: 3

Dāvim Bertānam otro reizi karjerā krustenisko saišu plīsums

Andrejs Siliņš

Dāvim Bertānam otro reizi karjerā krustenisko saišu plīsums
Dāvis Bertāns
Foto: baskonia.com

Latviešu basketbolists Dāvis Bertāns, kurš pārstāv vienu no Spānijas klubiem Eirolīgā Vitorijas "Laboral Kutxa", otro reizi karjerā saplēsis labā ceļgala krusteniskās saites, ziņo spēlētāja aģents Artūrs Kalnītis.

Vakar notikušajā ULEB Eirolīgas Top16 turnīra 12. kārtas spēlē Milānā "Laboral Kutxa" tikās ar vietējo "EA7 Emporio Armani". Vitorijas komanda piedzīvoja zaudējumu (85:99), taču krietni sāpīgāka bija latviešu uzbrucēja Dāvja Bertāna zaudēšana jau pašā spēles sākumā.

Pēc trīs nospēlētām minūtēm Dāvis devās caurgājienā un groza tuvumā pagrieza celi, nokrītot un saķerot ceļgalu. Spēlētājs uzreiz pēc notikušā tika nogādāts slimnīcā un jau uz vietas esošie mediji ziņoja, ka savainojums izskatoties nopietns.

Pēc mača "Laboral Kutxa" galvenais treneris Ivans Navarro norādīja, ka situācija neizskatās labi. Šorīt Bertāna aģents Artūrs Kalnītis mikroblogošanas vietnē "Twitter" apstiprināja, ka basketbolists saplēsis labās kājas krusteniskās saites un laukumā nevarēs doties sešus līdz astoņus mēnešus.

Šī ir jau otrā reize 22 gadus vecā Bertāna karjerā, kad spēlētājs saplēsis labās kājas krusteniskās saites. Pirmo reizi tas notika 2013. gada jūnijā, pārstāvot Belgradas "Partizan", Serbijas čempionāta finālsērijas pēdējā spēlē. Atveseļošanās ilga deviņus mēnešus, un laukumā uzbrucējs atgriezās 2014. gada 20. martā.

Vasarā Bertāns parakstīja trīs gadu līgumu ar "Laboral Kutxa". Tiesības uz spēlētāju Nacionālajā Basketbola Asociācijā (NBA) pieder Sanantonio "Spurs", tās iegūstot maiņas darījumā pēc 2011. gada drafta, kurā ar 42. numuru Dāvi izvēlējās Indianas "Pacers".

Pats Bertāns šorīt pauda apņēmību tikt galā ar šo pārbaudījumu: "Dažreiz sportista dzīve ir nežēlīga, bet tas mani neapturēs un pat nenobremzēs. Ir vienreizēji saprast, cik daudz lielisku cilvēku ir man apkārt!"

1 2 3 4 133 komentāri

 +16 [+] [-]

, 2015-03-27 11:15, pirms 10 gadiem
Čempionātā neredzēt, tik sasodīti žēl.. Švaki pamati tiem jauniešiem ielikti kopš bērnu kājām, daudziem jauniešiem ar tām kājām ir problēmas.

 +20 [+] [-]

, 2015-03-27 11:15, pirms 10 gadiem
Veselību Dāvi. Turies, nepadodies.
Žēl bet uz EČ zaudējam vienu no potenciālajiem līderiem.

  +5 [+] [-]

, 2015-03-27 11:18, pirms 10 gadiem
psc... karjerai liels trieciens un lielas šaubas, vai 2x atgriezties pēc šādas traumas maz būs iespējams!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

 +14 [+] [-]

, 2015-03-27 11:21, pirms 10 gadiem
biedrinjsh#15 rakstīja: jā arī tādam jaunietim kā Kobe...
Kuras saites, priekšējās krusteniskās, vai aizmugurējās!? Tās pašas, kuras jau reizi šuva!?? Tad kā tas tika izdarīts!?? Dzirdēts stāsts.. futbola sakarā..
Nesalīdzini ar Kobi, kurš ir nodzīts zirgs, ar nolietotām saitēm un locītavām, bet te traumējas jauni,spēcīgi kumeļi, kaut kas nav...

TURIES, DĀVI!!! Lai ātri dzīst!!!

  +7 [+] [-]

, 2015-03-27 11:21, pirms 10 gadiem
njā ... skarbi ! 9 mēnešus ārpus sporta .. tad tieši vienu gadu uzspēlē un tad atkal uz +/- to pašu laiku ārā !

  +4 [+] [-]

, 2015-03-27 11:24, pirms 10 gadiem
kaut kas līdzīgs rouzam,šita neveikties,demn!

  +1 [+] [-]

, 2015-03-27 11:25, pirms 10 gadiem
vienīgais labums(šādā gadījumā gan labums ir nosacīts) ir tas, ka vienreiz Dāvis tam jau ir gājis cauri, līdz ar to otrajā reizē jābūt vieglāk gan psiholoģiski, gan fiziski. līdz ar to, iespējams, atveseļošanās laiks nebūs tik ilgs kā pirmajā reizē.
veselību, izturību! nekas vēl nav zaudēts!

 +14 [+] [-]

, 2015-03-27 11:26, pirms 10 gadiem
Emilio rakstīja: vienīgais labums(šādā gadījumā gan labums ir nosacīts) ir tas, ka vienreiz Dāvis tam jau ir gājis cauri, līdz ar to otrajā reizē jābūt vieglāk gan psiholoģiski, gan fiziski. līdz ar to, iespējams, atveseļošanās laiks nebūs tik ilgs kā pirmajā reizē.
veselību, izturību! nekas vēl nav zaudēts!
Man gan tiesi liekas preteji par to psihologisko..Tas var iedzit pamatigi zeme.

 +17 [+] [-]

, 2015-03-27 11:26, pirms 10 gadiem
Dāvis intervijā Rīta Panorāmai teica ka viņš ir gatavs uz visu un nekas viņu neapturēs.. to arī Dāvim novēlam, atgriezties vel spēcīgākam kā līdz šim!

Viņa lielākais ieguvums šai nelaimē ir tas ka viņam aiz muguras ir San Antonio Spurs organizācija kas viņam palīdzēs atkal tikt uz kājām!

Spēku, ticību un izturību Dāvi..

  +3 [+] [-]

, 2015-03-27 11:28, pirms 10 gadiem
Muskuļi ap ceļgaļu vairāk jātrenē,lai tie satur celi kopā!
Ozo intervijā stāstīja, ka ilgu laiku spēlējis vispār bez vienas krusteniskās, kas atklājās tikai tad,kad bija kkāda cita problēma ar to celi.

  +4 [+] [-]

, 2015-03-27 11:29, pirms 10 gadiem
l1lmazs rakstīja: kaut kas līdzīgs rouzam,šita neveikties,demn!
Meniska traumu ne tuvu nevar salīdzināt ar krustenisko saišu plīsumu!

  +1 [+] [-]

, 2015-03-27 11:32, pirms 10 gadiem
Te ir viss uzrakstīts un paskaidrots ko tas nozīmē:

Ceļa locītavas priekšējās krusteniskās saites...

  -2 [+] [-]

, 2015-03-27 11:35, pirms 10 gadiem
Smagi.. pro sports tāds ir, bet piekrītu, ka jaunatnes treneriem zināšanu trūkst.

  +3 [+] [-]

, 2015-03-27 11:39, pirms 10 gadiem
Žēl Bertāna, žēl izlasi, kaut kā sajūta, ka tā vairs nav nejaušība mūsu sportistiem, bet kļūdas treniņos vai slodzēs.

  +2 [+] [-]

, 2015-03-27 11:40, pirms 10 gadiem
No twitera.

Ģenerālis, teica, ka vai nu spīd tikt NBA vai arī traumas nomocīs un vilciens aizies. rādās numeroloģija nemelo...vismaz šoreiz

Pzd turies Dāvi!!!

  +3 [+] [-]

, 2015-03-27 11:40, pirms 10 gadiem
Par cik mana sieva ir ārsts - šorīt viņai par šo tēmu visu izprasīju un viņa mani nomierināja, ka krusteniskās saites ir skriemelis un tas lēni saaug kopā - tāpēc tiem 6-8 mēneši, bet tas nenozīmē, ka ar to karjera ir cauri - vienkārši cilvēkam nav pietiekami trenēti kājas muskuļi ceļgalu rajonā un tas ir ārstējams, bet nākamgad Bertānam nāksies strādāt ar fiziskajiem treniņiem tieši priekš ceļgaliem!!!

  +4 [+] [-]

, 2015-03-27 11:40, pirms 10 gadiem
Emilio rakstīja: vienīgais labums(šādā gadījumā gan labums ir nosacīts) ir tas, ka vienreiz Dāvis tam jau ir gājis cauri, līdz ar to otrajā reizē jābūt vieglāk gan psiholoģiski, gan fiziski. līdz ar to, iespējams, atveseļošanās laiks nebūs tik ilgs kā pirmajā reizē.
veselību, izturību! nekas vēl nav zaudēts!
Ņirgājies? Atkārtoti iegūta ļoti nopietna trauma, kas liecina, ka tā vairs nav nekāda sagadīšanās. Vēl karjera pašā iesākumā un tā.

     [+] [-]

, 2015-03-27 11:42, pirms 10 gadiem
cobham rakstīja: Smagi.. pro sports tāds ir, bet piekrītu, ka jaunatnes treneriem zināšanu trūkst.
Interesanti, ka Tagad vai Nekad paaudzei taadas probleemas nebija. Tātad W zina, kā jātrenē, bet viņš jau vairs netrenē.

  -1 [+] [-]

, 2015-03-27 11:42, pirms 10 gadiem
Ambrē rakstīja: Par cik mana sieva ir ārsts - šorīt viņai par šo tēmu visu izprasīju un viņa mani nomierināja, ka krusteniskās saites ir skriemelis un tas lēni saaug kopā - tāpēc tiem 6-8 mēneši, bet tas nenozīmē, ka ar to karjera ir cauri - vienkārši cilvēkam nav pietiekami trenēti kājas muskuļi ceļgalu rajonā un tas ir ārstējams, bet nākamgad Bertānam nāksies strādāt ar fiziskajiem treniņiem tieši priekš ceļgaliem!!!
Krustenisko saišu plīsums ir man liekas ka sliktākais kas ar sportistu var notikt (protams neskaitot letālos iznākumus vai ko tamlīdzīgu)!

Kā viņa tevi nez nomierināja?

  +1 [+] [-]

, 2015-03-27 11:43, pirms 10 gadiem
.... Vienkārši nav ko teikt,pagaidām.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +3 [+] [-]

, 2015-03-27 11:45, pirms 10 gadiem
cobham rakstīja: Smagi.. pro sports tāds ir, bet piekrītu, ka jaunatnes treneriem zināšanu trūkst.
Tad sanāk, ka otrpus okeānam arī zināšanas trūkst visiem treneriem, ņemot vērā, cik pēdējo gadu krustenisko saišu traumas ir bijušas iekš NBA, NCAA..

  +2 [+] [-]

, 2015-03-27 11:45, pirms 10 gadiem
chubaki rakstīja: Interesanti, ka Tagad vai Nekad paaudzei taadas probleemas nebija. Tātad W zina, kā jātrenē, bet viņš jau vairs netrenē.
Ne jau Valdiņš par to atbildēja savā laikā, par to atbildēja cilvēks kurš atbild par fizisko sagatavotību, Valda laikā tas bija Viesturs Lāriņš!

Trenerim ir jāņem vērā šie ieteikumi citādi viss var beigties ļoti bēdīgi!

Katram trenerim ir jābūt pieejam augstas klases fiziskās sagatavotības trenerim kurš zin VISU par to kā pareizi jātrennējas un kurš zin kādas slodzes kuram var likt!

 +14 [+] [-]

, 2015-03-27 11:47, pirms 10 gadiem
No vienas puses, protams, tādi plīsumi nav paredzami un īstenībā maz ko te var darīt.

No otras puses... fiziskā sagatavotība (vispārējā) tādu komandas sporta veidu pārstāvjiem diezgan bieži pieklibo. Nekādu apvainojumu, taču atceroties kādās kondīcijās Dāvis bija laikā, kad tika draftēts NBA... protams, ka tagad darbs ir veikts un tik traki vairs nav, taču ir lietas, kam ir jābūt pamatā un ja bērnu/tīņu gados par to speciāli nav domāts (bet basketbolistiem, kā ne pašiem īsākajiem cilvēkiem, par to ir jādomā jebkurā gadījumā) + vēl ir lielas slodzes, tad kaut kādus labumus gaidīt nav vērts.

Visādi citādi - lai jau jaunietim veicas! Tieši tas kā viņš tagad atkopsies no šī savainojuma arī noteiks viņa turpmāko karjeru.

  +1 [+] [-]

, 2015-03-27 11:48, pirms 10 gadiem
ficuks rakstīja: Kuras saites, priekšējās krusteniskās, vai aizmugurējās!? Tās pašas, kuras jau reizi šuva!?? Tad kā tas tika izdarīts!?? Dzirdēts stāsts.. futbola sakarā..
Nesalīdzini ar Kobi, kurš ir nodzīts zirgs, ar nolietotām saitēm un locītavām, bet te traumējas jauni,spēcīgi kumeļi, kaut kas nav...

TURIES, DĀVI!!! Lai ātri dzīst!!!
Kā jau Lācis teica,nav Latrvijā kvalitatīvu treneru,kas ieliktu pareizus pamatus un sagatavotu sportistus. Tāpēc jau daudzi jaunie mums traumējas.

  +2 [+] [-]

, 2015-03-27 11:48, pirms 10 gadiem
Nevar jau arī tekt ka ir pieļautas kļūdas jaunībā kad Dāvim tika likti šie pamati turpmākai karjerai, jo Dāvis jau nav vienīgais sprtists kuru sagatavoja viņa jaunatnes treneri, bet problēmas ir tieši Dāvim, jāskatās arī uz to kāda ir paša sportista fizioloģiskā uzbūve, iespējams ka vienkāši viņa ķermenis nespēj turēt to slodzi kura tiek uzlikta profesionāliem sportistiem un ķermenis liek to manīt kad ir šādas traumas!

  +1 [+] [-]

, 2015-03-27 11:50, pirms 10 gadiem
Ļoti slikti... Bet līdz EČ tomēr vēl laiks, nezinu cik ilgi šādas traumas ārstējas. Sasodīts, bez Dāvja EČ būs slikti

  +1 [+] [-]

, 2015-03-27 11:50, pirms 10 gadiem
sandis444444 rakstīja: Krustenisko saišu plīsums ir man liekas ka sliktākais kas ar sportistu var notikt (protams neskaitot letālos iznākumus vai ko tamlīdzīgu)!

Kā viņa tevi nez nomierināja?
Nomierināja ar to, ka tas nenozīmē karjeras beigas, bet ilgais atveseļošanās periods ir tiešākajāveidā saistīts ar to, ka tas skrimslis saaug lēni atpakaļ un nevis, ka tas būtu, kas ārkārtīģi grūti ārstējams, un tas, ka krusteniskā saite ir plīsusi nenozīmē, kas tas viņam būs kā hroniska kaite uz mūžu.
Bet Bertānam nopietni vajag ķerties klāt savu kāju fiziskās slodzes uzlabošanas, lai nākotnē neatkārtotos šādi gadījumi atkal.

  +4 [+] [-]

, 2015-03-27 11:52, pirms 10 gadiem
Cilvēks_no_meža rakstīja: Tad sanāk, ka otrpus okeānam arī zināšanas trūkst visiem treneriem, ņemot vērā, cik pēdējo gadu krustenisko saišu traumas ir bijušas iekš NBA, NCAA..
Problēma ir cita - basketbols ir komandu sporta veids, tāpēc pie katra nenostāvēsi, treneri dod vispārīgās programmas, ja kādam ar to ir par maz, tad viņam ir jāstrādā individuāli. Problēma ir tajā, ka jaunajiem censoņiem negribas trenēties, taisīt visādus specifiskos vingrinājumus, kas vispār tādā vecumā liekas muļķīgi un nevajadzīgi.
Visi grib spēlēt!

Ja paveicas ar treneri-fanātu, kas pievērš uzmanību visam un viņam ir laiks dzenāt savus spēlētājus, tad ir rezultāts. Tāpat kādam, iespējams, atsevišķi ķermeņa "mezgli" ir izturīgāki ģenētiskā līmenī. Tiem arī vēl ir ok (ja paspēj laicīgi aiziet no sportošanas - pat tīri labi).

Pārējiem - traumas.

Turklāt, labākie vienmēr spēlē daudz. Gan tīri spēles laika ziņā, gan visādās komandās, čempionātos utt. Taču vairāk nav labāk. Precīzāk, jā, spēles IQ viņam aug, taču ir jāsamēro slodzes.

  +1 [+] [-]

, 2015-03-27 11:52, pirms 10 gadiem
Bet kā tur ir? Pusaudžu un bērnu basketbolā fiziskajai pusei ne pārāk uzmanības pievērš, ne? Tad parādas kāds talants, bet fiziskie pamati ne pārāk labi priekš lielā sporta. Un basketbolisti lielākoties ir lieli tēviņi, kas vēl papildus slodzi dod kājām.

     [+] [-]

, 2015-03-27 11:53, pirms 10 gadiem
Ārstiem, tāpat kā IT speciālistiem- jāseko līdzi visam jaunākajam. Ja tu strādā pēc sentēvu metodēm, tad bieži tiek palaisti garām- atsevišķi gadījumi.
Tāpat kā basketbols attīstās, arī citās jomas ir jāattīsta.

  +2 [+] [-]

, 2015-03-27 11:55, pirms 10 gadiem
lacis67 rakstīja: Ļoti slikti... Bet līdz EČ tomēr vēl laiks, nezinu cik ilgi šādas traumas ārstējas. Sasodīts, bez Dāvja EČ būs slikti
Ko var ņemties ar to EČ? Neticēsi, bet ir svarīgas lietas par vienu EČ, pat tad ja šis EČ notiek pašu mājās!

  +1 [+] [-]

, 2015-03-27 11:55, pirms 10 gadiem
Ambrē rakstīja: Nomierināja ar to, ka tas nenozīmē karjeras beigas, bet ilgais atveseļošanās periods ir tiešākajāveidā saistīts ar to, ka tas skrimslis saaug lēni atpakaļ un nevis, ka tas būtu, kas ārkārtīģi grūti ārstējams, un tas, ka krusteniskā saite ir plīsusi nenozīmē, kas tas viņam būs kā hroniska kaite uz mūžu.
Bet Bertānam nopietni vajag ķerties klāt savu kāju fiziskās slodzes uzlabošanas, lai nākotnē neatkārtotos šādi gadījumi atkal.
Tu nevari labot to, kas bērnībā nav ielikts. Varbūt sāc strādāt, lai izaugtu garāks
1 2 3 4 133 komentāri