Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:131, Did:0, useCase: 3

"Ventspils" uzsāk cīņu par desmito, "VEF Rīga" par sesto Latvijas čempiontitulu

Emils Ozerinskis

"Ventspils" uzsāk cīņu par desmito, "VEF Rīga" par sesto Latvijas čempiontitulu
Dominess Barnets ar bumbu
Foto: BK Ventspils

Sestdien, 19. maijā pulksten 17:00 ar spēli Ventspilī tiks dots starta šāviens "Olybet" Latvijas Basketbola līgas 2017./2018. gada sezonas finālsērijai, kurā tiks noskaidroti 27. Latvijas čempiontitula ieguvēji sērijā starp BK "Ventspils" un "VEF Rīga" komandām.

Regulārajā sezonā labāko rezultātu ar 26 uzvarām 29 spēlēs sasniedza Roberta Štelmahera trenētā BK "Ventspils", kura pamatturnīra pirmo vietu ieguvusi ceturto reizi pēdējo piecu sezonu laikā, tādējādi iegūstot mājas spēļu priekšrocības visā izslēgšanas spēļu turnīrā. Ar pamatturnīrā otro vietu ieņēmušo "VEF Rīgu", kura sasniedza 19 uzvaras 23 aizvadītos mačos, ventspilnieki fināla skatuvi dalīs septīto reizi pēdējo astoņu gadu laikā. Tikai valmieriešiem pirms divām sezonām izdevās izjaukt nu jau par klasiku kļuvušo finālpāri. Jāņa Gailīša trenētās komandas trofeju skapītis liecina par galvaspilsētas komandas pārspēku duelī ar kurzemniekiem, jo sešos līdz šim aizvadītajos finālos pret ventspilniekiem Rīgas VEF izdevies sakrāt piecas zelta medaļas. Savukārt dzeltenajiem pēdējo no kopumā deviņiem Latvijas čempiontituliem izdevās iegūt 2014. gadā.

Pirms turnīra izšķirošo maču sākuma plašu apsriešanu saņēma finālsērijas kalendārs, kas "VEF Rīgai" iekļūstot Krievijas atklātā čempionāta play-off turnīrā, liek stap sērijas otro un trešo spēli ieturēt desmit dienu pārtraukumu. Tādējādi pirmo reizi LBL vēsturē Latvijas čempions tiks noskaidrots jūnijā.

Finālsērijas treneru duelī Roberts Štelmahers un Jānis Gailītis savstarpēji samēroja spēkus jau pirms diviem gadiem, kad ventspilnieku pašreizējais treneris līdz titulam aizveda vidzemniekus. Savukārt Gailītis savu pirmo čempiontitulu kā galvenais treneris ieguva pagājušajā sezonā. Bez pērnās sezonas čempiontitula trenera Gailīša rēķinā ir arī trīs tituli kā trenera asistentam, bet VEF pirmā čempiontitula kaldināšanā Gailītis piedalījās kā spēlētājs. Tikmēr Štelmahers izcīnījis divus Latvijas čempiontitulus kā galvenais treneris un trīsreiz uzvarējis kā spēlētājs ar "Brocēniem". Tāpat iespaidīgajā spēlētāja karjerā Štelmahers ieguvis Polijas, Zviedrijas un Lietuvas čempiontitulus kā arī ULEB Eiropas kausu.

Starp komandu spēlētājiem lielāku zelta medaļu kolekciju Latvijas Basketbola līgā sakrājuši "VEF Rīga" spēlētāji. Starp rīdziniekiem četri valsts čempiontituli ir Kasparam Bērziņam, trīs ir Kristapam Janičenokam, bet Mareks Mejeris čempionu kausu pacēlis divas reizes. Tikmēr starp "Ventspils" spēlētājiem tituliem bagātākais ir Ronalds Zaķis ar četriem Latvijas čempiontituliem, kamēr Māris Gulbis, Aigars Šķēle un Ingus Jakovičs zelta medaļnieku sarakstā ierakstīti pa vienai reizei.

Finālsērija norisināsies pēc izspēles sistēmas 2-2-1-1-1, pirmos divus mačus aizvadot Ventspilī, kam sekos divas spēles Rīgā, bet pēc tam vajadzības gadījumā mači tiks aizvadīti apmaiņus. Finālsēriju translēs kanāls "Best4Sport TV".

Finālsērijas kalendārs

DatumsMājiniekiViesiVieta
19.05.VentspilsVEF RīgaVentspils OC
21.05.VentspilsVEF RīgaVentspils OC
31.05.VEF RīgaVentspilsArēna Rīga
02.06.VEF RīgaVentspilsArēna Rīga
04.06.*VentspilsVEF RīgaVentspils OC
06.06.*VEF RīgaVentspilsArēna Rīga
08.06.*VentspilsVEF RīgaVentspils OC

"*" - ja nepieciešams

LBL fināli kopš 2000. gada

GadsČempionsFinālistsRezultāts
2017.VEF RīgaVentspils4-0
2016.Valmiera/OrdoVEF Rīga4-3
2015.VEF RīgaVentspils4-2
2014.VentspilsVEF Rīga4-1
2013.VEF RīgaVentspils4-1
2012.VEF RīgaVentspils4-1
2011.VEF RīgaVentspils4-3
2010.BaronsVEF Rīga4-3
2009.VentspilsBarons/LMT4-3
2008.Barons/LMTASK Rīga4-2
2007.ASK RīgaVentspils4-2
2006.VentspilsBarons LU4-0
2005.VentspilsBarons4-0
2004.VentspilsBarons4-0
2003.VentspilsSkonto4-1
2002.VentspilsSkonto4-0
2001.VentspilsLMT4-1
2000.VentspilsBrocēni/LMT4-3

Kura komanda izcīnīs Latvijas čempiontitulu?

  • 56

  • 60


1 2 56 komentāri

  +7 [+] [-]

, 2018-05-19 09:18, pirms 6 gadiem
Normāli cilvēki būtu pret Vef, Jaunupa dēļ, savas mājas arēnas neesamības dēļ, arī tādēļ ka viņiem redz 2 riņķi bija jāspēlē . Un vēl kaudzēm iemeslu kāpēc neatbalstīt šo komandu. Tas viss manī rada riebumu pret komandu no Rīgas, kaut pats esmu rīdzinieks.
Te tikai par Ventspili un neko citu.

     [+] [-]

, 2018-05-19 09:21, pirms 6 gadiem
60/40 VEF.
Slēpts komentārs: Jozikss

  +4 [+] [-]

, 2018-05-19 09:30, pirms 6 gadiem
Cerams skatitaji daudz naaks uz finaalspelem. Par Ventspils 10 titulu!

  +5 [+] [-]

, 2018-05-19 09:51, pirms 6 gadiem
Gatera atkritums vēl nav pamodies? Guļ grāvī kopā ar bomžiem

  +1 [+] [-]

, 2018-05-19 10:06, pirms 6 gadiem
Jozikss rakstīja: Normāli cilvēki fano par ko grib un ir pilnīgi vienalga ko citi saka. Esmu fanojis par Skonto ,ASK Rīga un tgd par VEF. Ventspils man ienes riebumu nekad nesmu cienijis viņus nevienā sportaveidā kurā viņi ir.
Esmu dzimis Riga betmana sirds un dvesele ir Ventspils.TIKAI BKV OLEEEEEEEEEEEEEEE

  -4 [+] [-]

, 2018-05-19 10:07, pirms 6 gadiem
Narkomāns Jānis rakstīja: Gatera atkritums vēl nav pamodies? Guļ grāvī kopā ar bomžiem
Gaterniekam darbs nav taka tu pamulks sez un gudr dirs sportcentra!

     [+] [-]

, 2018-05-19 10:37, pirms 6 gadiem
zaxx rakstīja: Normāli cilvēki būtu pret Vef, Jaunupa dēļ, savas mājas arēnas neesamības dēļ, arī tādēļ ka viņiem redz 2 riņķi bija jāspēlē . Un vēl kaudzēm iemeslu kāpēc neatbalstīt šo komandu. Tas viss manī rada riebumu pret komandu no Rīgas, kaut pats esmu rīdzinieks.
Te tikai par Ventspili un neko citu.
Vai patiešām par vai pret izšķir ka spēlē 2 apļus, vai nav sava arēna, vai viens cilvēks vadībā. Ja cilvēks ir kluba līdzjut;ejs, fans tad viņš tāds ir visu laiku. Ja ci;vēks ir VEF fans tad būtu dīavaini pēkšņi Jaunupa dēļ vai pat tāda sīkuma dēļ kā arēnas trūkums pēkšņi pārstāt just līdzi.
Es neesmu VEF fans, lai arī esmu rīdzinieks. Vienmēr jūtu līdzi visām Latvijas komandām starptautiskā arēnā. VEF - Ventspils duelī esmu par sīvu spēli , lai nonāk līdz izšķirošai septītai spēlei. Divu Latvijas komandu duelī nevienā sporta veidā nefanoju par kādu komandu-tās visas ir manas komandas.
Cilvēki fano par kādu komandu visu mūžu nevsi maina par ko fanot atkarībā no apstākļiem.

  -2 [+] [-]

, 2018-05-19 10:51, pirms 6 gadiem
Nu ko, laiks atkal nolikt lemberdzēnus malā...😁👍

  +1 [+] [-]

, 2018-05-19 10:55, pirms 6 gadiem
janka1 rakstīja: Gaterniekam darbs nav taka tu pamulks sez un gudr dirs sportcentra!
Eu, betman, tad tiem gaterniekiem ir darbs vai nav? Un cik gaterniekiem ir rokām pirksti?

  +2 [+] [-]

, 2018-05-19 10:59, pirms 6 gadiem
Pēc pagājušā gada drusku bail prognozēt, tipa, "4 spēlēs te nekas nebeigsies!" Pēdējā laika spēle par favorītiem liek uzskatīt VEF + vēl Ventspils sastāva problēmas, kas sērijā var būt nozīmīga lieta. Ja BKV uz Rīgu maija beigās dosies ar vismaz 1:1, sērija būs jautra Pagaidām sezonā Ventspils ir priekšā 2:1, uzvarot gan mājās, gan viesos

  +1 [+] [-]

, 2018-05-19 11:00, pirms 6 gadiem
Narkomāns Jānis rakstīja: Eu, betman, tad tiem gaterniekiem ir darbs vai nav? Un cik gaterniekiem ir rokām pirksti?
Šis ir banu dabūjis laikam

  +1 [+] [-]

, 2018-05-19 11:01, pirms 6 gadiem
zaxx rakstīja: Normāli cilvēki būtu pret Vef, Jaunupa dēļ, savas mājas arēnas neesamības dēļ, arī tādēļ ka viņiem redz 2 riņķi bija jāspēlē . Un vēl kaudzēm iemeslu kāpēc neatbalstīt šo komandu. Tas viss manī rada riebumu pret komandu no Rīgas, kaut pats esmu rīdzinieks.
Te tikai par Ventspili un neko citu.
Normāli cilvēki seko basketbolam, bet tavs komentārs skaidri parāda, ka esi tups tajā ziņā (atvainojos par rupjo leksiku). VEF spēlē vairāk kā divus apļus, viens cilvēks komandas galvgalī var tikai vāju cilvēku ietekmēt un tādus, kam patīk tik par to pačīkstēt, tikai jautājums, kāpēc Latvijas lielākais zaglis tev tuvāks ir? (tava loģika). Un kuri citi iemesli? Nosauc cik komandām Latvijas basketbolā ir sava zāle? BKV nav, Liepājai nav, Ogrei nav...VEF Elektrum zālē ir uzturējušies kopš dibināšanas brīža, sākuma spēlēja un trenējās, kad budžets un skatītāju interese pārauga, tad loģiski uz arēnu un trenējas tāpat Elektrum, tagad atpakaļ pie pirmssākuma....

  -1 [+] [-]

, 2018-05-19 11:03, pirms 6 gadiem
onkols rakstīja: Pēc pagājušā gada drusku bail prognozēt, tipa, "4 spēlēs te nekas nebeigsies!" Pēdējā laika spēle par favorītiem liek uzskatīt VEF + vēl Ventspils sastāva problēmas, kas sērijā var būt nozīmīga lieta. Ja BKV uz Rīgu maija beigās dosies ar vismaz 1:1, sērija būs jautra Pagaidām sezonā Ventspils ir priekšā 2:1, uzvarot gan mājās, gan viesos
Būs interesantas spēles. Pieskaroties tavam sezonas rezultātam, tad ja atceries, vienīgā BKV uzvaras iespēja ir garais gals, ja viņi nospēlē labi un VEFam nekrīt tālmetieni, tad ir laba iespēja uz uzvar, taču, ja kaut viens no tiem izkrīt, tad BKV ir lielas problēmas, dēļ tā, ka viņu īsais gals ir vājāks kā VEFam...Bet nu, ja BKV zaudēs, tad Pleinicam ir jāpazūd, viņa darbības ir apšaubāmas un pat reizēm nesaprotamas.

  -1 [+] [-]

, 2018-05-19 11:12, pirms 6 gadiem
zaxx rakstīja: Normāli cilvēki būtu pret Vef, Jaunupa dēļ, savas mājas arēnas neesamības dēļ, arī tādēļ ka viņiem redz 2 riņķi bija jāspēlē . Un vēl kaudzēm iemeslu kāpēc neatbalstīt šo komandu. Tas viss manī rada riebumu pret komandu no Rīgas, kaut pats esmu rīdzinieks.
Te tikai par Ventspili un neko citu.
Normāli cilvēki būtu pret gejisko LBL principā . Tādu atklātu pederastiju pa TV parasti rāda pēc 23.00

  +2 [+] [-]

, 2018-05-19 11:14, pirms 6 gadiem
Būtu normālā tv tad skatītos

  +3 [+] [-]

, 2018-05-19 11:15, pirms 6 gadiem
Es prognozeju Ventspils uzvaru 6 vai 7 speles!

  +1 [+] [-]

, 2018-05-19 11:17, pirms 6 gadiem
Real Rebel rakstīja: Būs interesantas spēles. Pieskaroties tavam sezonas rezultātam, tad ja atceries, vienīgā BKV uzvaras iespēja ir garais gals, ja viņi nospēlē labi un VEFam nekrīt tālmetieni, tad ir laba iespēja uz uzvar, taču, ja kaut viens no tiem izkrīt, tad BKV ir lielas problēmas, dēļ tā, ka viņu īsais gals ir vājāks kā VEFam...Bet nu, ja BKV zaudēs, tad Pleinicam ir jāpazūd, viņa darbības ir apšaubāmas un pat reizēm nesaprotamas.
Vārdu sakot, viss no aizsardzības sāksies Kārtīgi jāpresē bumba un jāatceras, ka VEF no distances nemet, laikam jau tikai Gromovs Ja par Pleinicu - tak Robis tagad par spēlētāju atlasi atbild.

  -1 [+] [-]

, 2018-05-19 12:00, pirms 6 gadiem
onkols rakstīja: Vārdu sakot, viss no aizsardzības sāksies Kārtīgi jāpresē bumba un jāatceras, ka VEF no distances nemet, laikam jau tikai Gromovs Ja par Pleinicu - tak Robis tagad par spēlētāju atlasi atbild.
Tikai Gromovs, bet viņam atkal tas dīvainais pustālais metiens, ko var ar abām rokām realizēt un to Zaķis atkal aizsniegt nevar...Es teikšu, ka lielas starpības starp Robi un Pleinicu nav....Tas pats Ikovļevs, viņš ir defa spēlētājs, bet nereti uz tālmetienu izvirza, kas viņam nav īpaši stabils

     [+] [-]

, 2018-05-19 12:05, pirms 6 gadiem
Gribētos, lai BKV kļūst par čempioniem, un es tam ticu. Šīs sezonas BKV sastāvs (it sevišķi leģi) man simpatizē daudz mazāk par pagājušās sezonas sastāvu, bet tāpat finālsērijā būšu par BKV.

     [+] [-]

, 2018-05-19 12:06, pirms 6 gadiem
Real Rebel rakstīja: Tikai Gromovs, bet viņam atkal tas dīvainais pustālais metiens, ko var ar abām rokām realizēt un to Zaķis atkal aizsniegt nevar...Es teikšu, ka lielas starpības starp Robi un Pleinicu nav....Tas pats Ikovļevs, viņš ir defa spēlētājs, bet nereti uz tālmetienu izvirza, kas viņam nav īpaši stabils
Citreiz liekas, ka BKV ir liels zaudētājs, jo tur nestrādā tāds speciālists kā Tu. Ko tur Pleinics ar Štelmaheru vispār saprot no basketbola...

  -1 [+] [-]

, 2018-05-19 12:28, pirms 6 gadiem
abas komandas pretīgas, taču ventspils ar lemberdzēnu priekšgalā šķiet vēl pretīgāka par vef. Tātad par VEF.

  +1 [+] [-]

, 2018-05-19 12:28, pirms 6 gadiem
kā parasti,gribam celt basketblola līmeni LV,bet spēļu translācijas redz TIKAI izredzētie,tas nekam neder,nav man lattelecoms un nebūs.

  +1 [+] [-]

, 2018-05-19 12:35, pirms 6 gadiem
zaxx rakstīja: Normāli cilvēki būtu pret Vef, Jaunupa dēļ, savas mājas arēnas neesamības dēļ, arī tādēļ ka viņiem redz 2 riņķi bija jāspēlē . Un vēl kaudzēm iemeslu kāpēc neatbalstīt šo komandu. Tas viss manī rada riebumu pret komandu no Rīgas, kaut pats esmu rīdzinieks.
Te tikai par Ventspili un neko citu.
Šodien redzēsim, cik tad to lielo atbalstītāju Ventspilij ir kā parasti it Kaa visi baigie atbalstītāji , bet tribīnēs vējš svilpo tāpat kā Rīgā nešaubos ka šodien būs tāpat. Otra lieta , VEF spēlē 3 apļus. Trešā lieta - kad BKV spēlēja gan LBL gan BBL gan FIBA. Tad viņi arī spēlēja 2 apļus LBL, bet tad redz viss bija kārtībā smieklīgi
. Man tas viss vairāk izskatās pēc pamatīgas skaudības, jo pašai BKV jau gadus 10 ir pilnīga stagnācija, gan sportiskā, gan skatītāju ziņā. Paši nezin kur likt savas dusmas par to, ka nekur augstāk netiek, ka vienīgais prieciņš sezonā ir uzspēlēt pret VEF. Vēl kas nav mazsvarīgi runājot par komandu mājām/ hallēm - neviens jau nepiemin to ka Ventspils OCentrs ir Valsts īpašums, Olimpiskās komitejas. Halle nemaz nepieder BKV, viņi vienkārši to īrē, bet sauc par savu it kā pats Lembergs būtu cēlis. Tas ir valsts īpašums ko cēla kā LV lielāko vietu kur notikt valsts sporta pasākumi. Redz VEFam tādas priekšrocības nav, valsts viņiem halli neizceļ, jāsitās pašiem.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2018-05-19 12:45, pirms 6 gadiem
bārda un sifons rakstīja: Vēl kas nav mazsvarīgi runājot par komandu mājām/ hallēm - neviens jau nepiemin to ka Ventspils OCentrs ir Valsts īpašums, Olimpiskās komitejas. Halle nemaz nepieder BKV, viņi vienkārši to īrē, bet sauc par savu it kā pats Lembergs būtu cēlis. Tas ir valsts īpašums ko cēla kā LV lielāko vietu kur notikt valsts sporta pasākumi. Redz VEFam tādas priekšrocības nav, valsts viņiem halli neizceļ, jāsitās pašiem.
Tas nav gluži precīzi. Protams, olimpiskais centrs ir iekš LOK, bet nauda tam nāk gan no LOK (tātad valsts), gan no pašvaldības. Piekrītu,ka VEF ir tāds situācijas ķīlnieks - nav jau viņi vainīg, ka Rīgā nav vēl kādas ok halles, piemēram, ar 3-4000 vietu. Tie teksti par to, ka vef nav māju, sākās ar šo braukāšanu pa Latviju Strap citu, uz Liepāju kāds specsbuss būs?

  +2 [+] [-]

, 2018-05-19 12:48, pirms 6 gadiem
H.E.N.R.Y. rakstīja: Gribētos, lai BKV kļūst par čempioniem, un es tam ticu. Šīs sezonas BKV sastāvs (it sevišķi leģi) man simpatizē daudz mazāk par pagājušās sezonas sastāvu, bet tāpat finālsērijā būšu par BKV.
A es teiktu, ka šogad mazāk zvaigžnu un vairāk darītāju Baigi svarīgi, ar ko Barnets un ukrainis atzīmēsies, vēl ņemot vērā, ka nez, kas ar sastāvu

  -1 [+] [-]

, 2018-05-19 13:12, pirms 6 gadiem
onkols rakstīja: Tas nav gluži precīzi. Protams, olimpiskais centrs ir iekš LOK, bet nauda tam nāk gan no LOK (tātad valsts), gan no pašvaldības. Piekrītu,ka VEF ir tāds situācijas ķīlnieks - nav jau viņi vainīg, ka Rīgā nav vēl kādas ok halles, piemēram, ar 3-4000 vietu. Tie teksti par to, ka vef nav māju, sākās ar šo braukāšanu pa Latviju Strap citu, uz Liepāju kāds specsbuss būs?
Protams, ka nebūs! Vienkārši man ir tā - es nekad nebūšu pret VEF kā komandu, kad tur spēlēs vismaz daži izlases līmeņa basketbolisti.. Es vienmēr būšu pret VEF vadības cilvēkiem, kam smadzenes aug no vietas kur saule neiespīd.

     [+] [-]

, 2018-05-19 13:26, pirms 6 gadiem
zeel ka nekur interneta nevares redzeet...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2018-05-19 13:34, pirms 6 gadiem
bārda un sifons rakstīja: Protams, ka nebūs! Vienkārši man ir tā - es nekad nebūšu pret VEF kā komandu, kad tur spēlēs vismaz daži izlases līmeņa basketbolisti.. Es vienmēr būšu pret VEF vadības cilvēkiem, kam smadzenes aug no vietas kur saule neiespīd.
mja... šosezon it kā vairāk par faniem runā, bet te atkal figņa kaut kāda

  -1 [+] [-]

, 2018-05-19 13:45, pirms 6 gadiem
Šogad Ventspils uzvarēs 4:2 !

  +3 [+] [-]

, 2018-05-19 13:49, pirms 6 gadiem
gatera priekshnieks rakstīja: Ir tāda lieta, Neimanītim laikam atkal mēnešreizes bija uznākušas vai vienkārši tovakar viņa favorīts neuzvarēja Eirovīzijā.
Malacis, dod četri par šito joku
1 2 56 komentāri