Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:114, Did:0, useCase: 3

Drausmas "Daugavas" stadionā: Latvija ielaiž pēdējā minūtē un zaudē Maltai

Rolands Eliņš

Drausmas "Daugavas" stadionā: Latvija ielaiž pēdējā minūtē un zaudē Maltai
Maltas futbola izlase priecājas par uzvaru Rīgā. Foto: Reuters/Scanpix

UEFA Nāciju līgas D1 grupā bez uzvarām turpina spēlēt Latvijas futbola izlase, kas savā laukumā pelnīti zaudēja Maltas izlasei, nespējot gūt vārtus un ielaižot vārtus spēles pēdējā minūtē (0:1). Šis ir galvenā trenera Daiņa Kazakeviča pirmais zaudējums pie izlases stūres.

Spēles teksta tiešraide

Latvijas izlasei mačs sākās vērienīgi, un likās, ka nu tik būs. Jau spēles pirmajā minūtē Latvija tika pie pretuzbrukuma, kurā lieliskas iespējas pavērās brāļiem Ikauniekiem – diemžēl Jānim neizdevās īsti trāpīt pa bumbu, bet Dāvis Ikaunieks no soda laukuma vidus sita garām. Īstais „diemžēl” gan bija tikai sācies, jo spēles turpmākajās 30 minūtēs Malta bija krietni pārāka laukuma vidū, daudz vairāk kontrolēja bumbu un bieži piespieda Latvijas spēlētājus pārkāpt noteikumus. Tādu patiešām izcilu vārtu gūšanas iespēju Maltai gan nebija, un arī Šteinboram spēlē iesaistīties nācās reti.

Pirmā puslaika otrajā pusē Latvija pamazām pagrieza mača gaitu sev par labu, un izdevās izveidot vairākas labas situācijas. Viens pret vienu pēc Tobera piespēles izrāvās Dāvis Ikaunieks, taču sita garām. No soda laukuma vidus varēja sist Zjuzins, taču aizkavējās un tika bloķēts. Pēc vienas neizmantotas iespējas Dāvis Ikaunieks sadusmojās tik ļoti, ka spēcīgi trieca bumbu pret laukuma apmali.

Otrā puslaika sākumā izcila vārtu gūšanas iespēja bija jau jau Maltai, kad pie tālā vārtu staba bumbu brīvs saņēma Borgs. Viņam bija arī laiks to apstrādāt un izdarīt sitienu no tuvas distances, taču Šteinbors drosmīgi metās virsū bumbai un izglāba Latvijas izlasi. Kopumā gan Latvijas izlase bija pārņēmusi iniciatīvu un uzņēmusies spēli kā pirmajam numuram, taču ar to neko īpaši daudz neizdevās iesākt. Pāris reizes bumba draudīgi atradās Maltas vārtu tuvumā, taču tādu patiešām bīstamu sitienu pa vārtiem vairs nebija.

Mača pēdējās minūtēs Latvijas izlasē bija grūti saskatīt kādu dzirkstelīti, un arvien biežāk labas pretuzbrukumus iespējas radās Maltai. Eiropas pundurvalsts futbolistiem gan trūka tehnikas, lai izspēlēt šādus ātros uzbrukumus, un šķita, ka spēle tā arī noslēgsies ar Latvijai nepatīkamo 0:0. Taču nē, atradās veids, kā visu padarīt vēl sliktāku – kompensācijas laika piektajā minūtē Ošs pārkāpa noteikumus kreisajā malā, ideālā pozīcijā centrējumam no standartsituācijas, un Pizani veiksmīgi nogādāja bumbu soda laukumā, kur Stīvs Borgs, 32 gadus vecais aizsargs, kurš gandrīz visu karjeru pavadījis Maltas līgā, uzvarēja gaisa divcīņā un guva uzvaras vārtus, panākot 1:0.

Spēles drausmīgais rezultāts nozīmē, ka Latvijas izlase atkāpusies uz trešo vietu D1 līgas grupā. Jau tā mazās cerības tikt uz C līgu praktiski izplēnējušas un zudīs pilnībā, ja Fēru salas šovakar uzvarēs Andoru. Savukārt, ja uzvarēs Andora, situācija tabulā kļūs vēl sliktāka, Latvija nonākot pēdējā vietā.

Šoruden Latvijas izlasei vēl atlikušas divas spēles - novembrī savā laukumā pret Fēru salām un viesos pret Andoru. Maltas izlasei šī ir pirmā uzvara izbraukumā oficiālās spēlēs kopš 2013. gada, kad ar 1:0 izdevās uzvarēt Armēnijā.

Latvija - Malta 0:1 (0:0)

Vārti: Borgs 90+6`
Brīdinājumi: Zjuzins, Tobers, Kārkliņš - Borgs
Latvija: Šteinbors, Savaļnieks, M. Ošs, Tarasovs, Jurkovskis, Zjuzins (Kārkliņš 54`), Tobers (Emsis 63`), D. Ikaunieks (Ķigurs 63`), J. Ikaunieks, Cigaņiks (Jaunzems 84`), Gutkovskis (Uldriķis 63`).
Malta: Bonello, Borgs, Agiuss, Šo, Kamenzuli, Teuma (Pizani 75`), Žilomjērs, Ž. Mbongs, P. Mbongs (Degabriele 69`), Gambins (Grehs 89`), Montebello.
Galvenais tiesnesis: Aivens Grifits (Velsa)

Spēles statistika

KomandaSitieni (rāmī)Stūra sit.Aizmug.Bumbas kontr.%Sodi
Latvija15 (5)6345%22
Malta12 (4)6055%11

D līga, 1. grupa

VIzlaseSUNZVārtiP
1.Fēru salas32105:37
2.Malta41214:45
3.Latvija40312:33
4.Andora30210:12

     [+] [-]

, 2020-10-13 21:36, pirms 4 gadiem
otins rakstīja: Kad viens te rakstīja, ka Kazakevičam nav harizmas, iedomājos tieši par Rīgu. Vai Koņevam ir harizma? Viņš taču izskatās pēc tāda lādzīga onkulīša - pensionāra.
Harizma nav tas, kā "izskatās".
Harizma ir tas, vai cilvēki tev seko, vai nē; vai cilvēki "uzlādējas" tavā klātbūtnē, vai nē.

  +1 [+] [-]

, 2020-10-13 21:37, pirms 4 gadiem
MĒS EJAM PAREIZAJĀ VIRZIENĀ! - Kazakevičs

  -1 [+] [-]

, 2020-10-13 21:37, pirms 4 gadiem
piters_kvils_5491377 rakstīja: Tevis aprakstītās iezīmes bija arī ar Stojanoviču viņa pēdējos mačos tikai ar krietni spēcīgākām komandām... Respektīvi Dainis neko nav panācis. 0 progresa - labākajā gadījumā nav krists vēl zemāk.
Jā, piekrītu. Es arī toreiz teicu, ka Stojanoviču nevajadzēja mainīt. Bet tagad nevajag mainīt Kazakeviču, lai cilvēks strādā. Nav pasaulē tāda trenera, kas no mūsu spēlētājiem spētu ātri izveidot augsta līmeņa komandu.

  +1 [+] [-]

, 2020-10-13 21:38, pirms 4 gadiem
JoKaLeMeNe rakstīja: Harizma nav tas, kā "izskatās".
Harizma ir tas, vai cilvēki tev seko, vai nē; vai cilvēki "uzlādējas" tavā klātbūtnē, vai nē.
vo vo, pat šādas elementāras lietas jāmāca

  -3 [+] [-]

, 2020-10-13 21:38, pirms 4 gadiem
evil11 rakstīja: MĒS EJAM PAREIZAJĀ VIRZIENĀ! - Kazakevičs
Piekrītu.

  -1 [+] [-]

, 2020-10-13 21:38, pirms 4 gadiem
otins rakstīja: Jā, piekrītu. Es arī toreiz teicu, ka Stojanoviču nevajadzēja mainīt. Bet tagad nevajag mainīt Kazakeviču, lai cilvēks strādā. Nav pasaulē tāda trenera, kas no mūsu spēlētājiem spētu ātri izveidot augsta līmeņa komandu.
Jebkuru lietu veido soli pa solim!

     [+] [-]

, 2020-10-13 21:38, pirms 4 gadiem
flipsider rakstīja: Ko centies pateikt?
Ka gruti ar tikai 2 milj. but topa futbola, basketbola, hokeja. Labāk tad attīstīt basketbolu un hokeju, lai tos nezaudētu
Slēpts komentārs: otins

  +6 [+] [-]

, 2020-10-13 21:39, pirms 4 gadiem
Kazakevič, atkāpies, atbrīvo vietu Starkovam!

  +1 [+] [-]

, 2020-10-13 21:39, pirms 4 gadiem
otins rakstīja: Piekrītu.
Tu savu idiotismu jau esi pierādījis pietiekami, nav vajadzības par to vēlreiz mani pārliecināt!

  +1 [+] [-]

, 2020-10-13 21:39, pirms 4 gadiem
Frisk rakstīja: Ka gruti ar tikai 2 milj. but topa futbola, basketbola, hokeja. Labāk tad attīstīt basketbolu un hokeju, lai tos nezaudētu
Par kādu basketbola, hokeja topu tiek runāts?

  +1 [+] [-]

, 2020-10-13 21:40, pirms 4 gadiem
Banss rakstīja: vo vo, pat šādas elementāras lietas jāmāca
Un tas cilvēks reiz pateica, ka viņam esot divas augstākās izglītības.
Ja tā ir patiesība, tad minēšu, ka vismaz viena ir no "Turības".

  -4 [+] [-]

, 2020-10-13 21:40, pirms 4 gadiem
evil11 rakstīja: Tu savu idiotismu jau esi pierādījis pietiekami, nav vajadzības par to vēlreiz mani pārliecināt!
No kovidiota dzirdu

     [+] [-]

, 2020-10-13 21:40, pirms 4 gadiem
flipsider rakstīja: Par kādu basketbola, hokeja topu tiek runāts?
TOP 10.

  -1 [+] [-]

, 2020-10-13 21:40, pirms 4 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Nekas tur nebūs, jo LV šo ceļu ar ārzemju speciālistu piesaisti jau ir gājuši. Ātri ārzemnieki saprata, ka mums ir stipri savādāka mentalitāte nekā tiem jauniešiem ar kuriem tie ir pieraduši strādāt.
Neprotu zīlēt.

     [+] [-]

, 2020-10-13 21:40, pirms 4 gadiem
Reāli pasaulē nav nekāda sakara ar resursu skaitu, bet gan kā tos izmanto un pielieto! Treneris neprot izmantot spēlētājus, neprot uzlabot viņu spēli, tad uz redzēšanos!

  +2 [+] [-]

, 2020-10-13 21:40, pirms 4 gadiem
otins rakstīja: Jā, piekrītu. Es arī toreiz teicu, ka Stojanoviču nevajadzēja mainīt. Bet tagad nevajag mainīt Kazakeviču, lai cilvēks strādā. Nav pasaulē tāda trenera, kas no mūsu spēlētājiem spētu ātri izveidot augsta līmeņa komandu.
Šis ir tas gadījums, kad būtu jāmaina (es ikdienā arī neatbalstu biežas trenera maiņas), jo Dainis ir līdzvainīgs esošajai situācijai gan kā funkcionārs, gan kā u-izlašu treneris un, ja pēc šādas spēles var pateikt, ka komanda iet pareizajā virzienā - tad trenerim te nav ko darīt. Ja būtu otrādi - pirmajā puslaikā neietu, nekā nebūtu un otrajā mēs viņus spiestu, sistu pa vārtiem utt, vienkārši pietrūktu veiksme - viss ok. Bet šeit visu pulveri izšāva sākumā. Tatad treneris neprot izmantot sev doto materiālu.

  -1 [+] [-]

, 2020-10-13 21:41, pirms 4 gadiem
Frisk rakstīja: Ka gruti ar tikai 2 milj. but topa futbola, basketbola, hokeja. Labāk tad attīstīt basketbolu un hokeju, lai tos nezaudētu
Tu saproti, ka iedzīvotāju skaitam nav praktiski nekāda nozīmē? Jā, tā būtu problēma un attaisnojums zem 1 miljona, bet šajā gadījumā tas galīgi nav faktors.

     [+] [-]

, 2020-10-13 21:41, pirms 4 gadiem
otins rakstīja: Tu šodien spēli skatījies? Ja neskaita pēdējās 15 minūtes, mūsējie labi cīnījās. Pret Melnkalni un Fērām tāpat.
Ar labvakaru!

  +1 [+] [-]

, 2020-10-13 21:42, pirms 4 gadiem
flipsider rakstīja: Reāli pasaulē nav nekāda sakara ar resursu skaitu, bet gan kā tos izmanto un pielieto! Treneris neprot izmantot spēlētājus, neprot uzlabot viņu spēli, tad uz redzēšanos!
+. Ja iedz. resursam būtu nozīme, tad visur medaļas būtu Ķīnai, Indijai un ASV.

  +3 [+] [-]

, 2020-10-13 21:42, pirms 4 gadiem
Frisk rakstīja: Viniem ja, bet kadiem belgiem bus basketbols un viss, vai iriem
Ar Slovēniju pavisam noteikti ir pamats salīdzināt. Mūsu lieluma valsts, ekonomika un pārticība gan drusku labāka. Viņiem nav Rīgas ūdensgalvas - galvaspilsētā dzīvo tikai 300 tūkstoši cilvēku, ar guļamrajoniem kādi 540 tūkstoši. Ir zema ienākumu nevienlīdzība, pieejama sporta infrastruktūra, tiek koptas tradīcijas un nodrošināts atbalsts. Ļoti pārdomāta resursu izmantošana. Cilvēki arī biežāk uzdrošinoties sapņot par izcilību (skaidrs, ka daudzi ar sportu nekļūs bagāti, bet sasniegumi un sevis pierādīšana ir principa un pašcieņas jautājums).

     [+] [-]

, 2020-10-13 21:42, pirms 4 gadiem
flipsider rakstīja: Reāli pasaulē nav nekāda sakara ar resursu skaitu, bet gan kā tos izmanto!
Ja, bet resurs vienalga svarigs.

     [+] [-]

, 2020-10-13 21:42, pirms 4 gadiem
evil11 rakstīja: Prieks par Maltu
Lai jau veicas.

     [+] [-]

, 2020-10-13 21:43, pirms 4 gadiem
Frisk rakstīja: TOP 10.
Cik kopā ir hokejā TOP valstis? Cik profesionāls ir hokejs ārpus TOP 15? Tikai neliels piemērs - SPĀNIJA ir 31. vietā pasaulē ledus hokejā.

     [+] [-]

, 2020-10-13 21:43, pirms 4 gadiem
Banss rakstīja: tam nav nekāda sakara ar karogu.
Piekrītu. Vārds vietā.
Paldies par aizrādījumu 😉

  -1 [+] [-]

, 2020-10-13 21:43, pirms 4 gadiem
JoKaLeMeNe rakstīja: Treneris VAR nomotivēt spēlētājus uzlēkt augstāk par savām pakaļām.
VAR!
Protams, ja tas ir Treneris, nevis trenera izstrādājums.
Es jau Tev atbildēju-ja izlases trenerim ir tik ļoti jāmotivē spēlētāji, kuri, tipa, nesaprot kādu karogu tie pārstāv, tad tā izlase ir tieši tur, kur patreiz ir LV izlase.
Starp citu, ka izlases treneris var nomotivēt spēlētājam iedod precīzu piespēli savam komandas biedram katru reizi, un nevis tikai otro, vai pat trešo reizi, un šis spēlētājs nemaz savādāk neprot?

  +3 [+] [-]

, 2020-10-13 21:44, pirms 4 gadiem
otins rakstīja: Tu šodien spēli skatījies? Ja neskaita pēdējās 15 minūtes, mūsējie labi cīnījās. Pret Melnkalni un Fērām tāpat.
Pēdējās 15 minūtes? Es teiktu viss 2. puslaiks bija briesmīgs, ko lielā mērā atbalsta arī komentētaji (un tas ir labs arguments, jo lparasti tv komentētāji, jo īpaši ex-vviasat sistēmas, ir nelabojami optimisti)

     [+] [-]

, 2020-10-13 21:44, pirms 4 gadiem
Baraks Osama rakstīja: Ar Slovēniju pavisam noteikti ir pamats salīdzināt.
Kapec ne ar Iriju?

  +2 [+] [-]

, 2020-10-13 21:45, pirms 4 gadiem
piters_kvils_5491377 rakstīja: +. Ja iedz. resursam būtu nozīme, tad visur medaļas būtu Ķīnai, Indijai un ASV.
Ķīna, Indija kā nedominē futbolā, basketbolā!

     [+] [-]

, 2020-10-13 21:45, pirms 4 gadiem
otins rakstīja: Tu šodien spēli skatījies? Ja neskaita pēdējās 15 minūtes, mūsējie labi cīnījās. Pret Melnkalni un Fērām tāpat.
Nepiekrītu, vai tiešām pret Maltu jau standarts ir ''labi cīnījās?'' ?

     [+] [-]

, 2020-10-13 21:45, pirms 4 gadiem
Interesanti, ka neviena no FC, bet tas nav svarīgi.

  -1 [+] [-]

, 2020-10-13 21:45, pirms 4 gadiem
flipsider rakstīja: Slovēnijai arī grūti?
Man labāk tīk Holande...no komandniekiem tikai fucis,bet neskaitāmas medaļas ind. sportos

     [+] [-]

, 2020-10-13 21:46, pirms 4 gadiem
LUX_04 rakstīja: Dainis gan tā valdonīgi atbild uz visiem jautājumiem, sak' - Es palikšu savā vietā, jūs palieciet savās.
Tagad jau nu gan nemetīs nost treneri. Stojanoviču bija svarīgi nomest nost, jo tas bija Gorkša atvests. Koņevu varbūt vajadzēja Daiņa vietā ielikt - galu galā, kad LV tika, tad Skonto kodolu taču vadīja Starkovs, kaut kā strādāja vairāk. Vai varbūt dodam Tamazam iespēju, vismaz pēcspēles, pirmspēles intervijas būtu diezgan komiskas...

     [+] [-]

, 2020-10-13 21:46, pirms 4 gadiem
Frisk rakstīja: Ja, bet resurs vienalga svarigs.
1 programmētājs, kas zin ir labāks par 1000, kas nezin!
Futbolā ir ļoti līdzīgi!

  -1 [+] [-]

, 2020-10-13 21:46, pirms 4 gadiem
DaMarcus rakstīja: Neprotu zīlēt.
Nē, protams, laiks rādīs, kas no FC Riga plāna ar ārzemnieku piesaisti sanāks.
Vienīgi minēju, ka visi iepriekšējie mēģinājumi iet šo ceļu beidzās ne ar ko.