Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:114, Did:0, useCase: 3

Drausmas "Daugavas" stadionā: Latvija ielaiž pēdējā minūtē un zaudē Maltai

Rolands Eliņš

Drausmas "Daugavas" stadionā: Latvija ielaiž pēdējā minūtē un zaudē Maltai
Maltas futbola izlase priecājas par uzvaru Rīgā. Foto: Reuters/Scanpix

UEFA Nāciju līgas D1 grupā bez uzvarām turpina spēlēt Latvijas futbola izlase, kas savā laukumā pelnīti zaudēja Maltas izlasei, nespējot gūt vārtus un ielaižot vārtus spēles pēdējā minūtē (0:1). Šis ir galvenā trenera Daiņa Kazakeviča pirmais zaudējums pie izlases stūres.

Spēles teksta tiešraide

Latvijas izlasei mačs sākās vērienīgi, un likās, ka nu tik būs. Jau spēles pirmajā minūtē Latvija tika pie pretuzbrukuma, kurā lieliskas iespējas pavērās brāļiem Ikauniekiem – diemžēl Jānim neizdevās īsti trāpīt pa bumbu, bet Dāvis Ikaunieks no soda laukuma vidus sita garām. Īstais „diemžēl” gan bija tikai sācies, jo spēles turpmākajās 30 minūtēs Malta bija krietni pārāka laukuma vidū, daudz vairāk kontrolēja bumbu un bieži piespieda Latvijas spēlētājus pārkāpt noteikumus. Tādu patiešām izcilu vārtu gūšanas iespēju Maltai gan nebija, un arī Šteinboram spēlē iesaistīties nācās reti.

Pirmā puslaika otrajā pusē Latvija pamazām pagrieza mača gaitu sev par labu, un izdevās izveidot vairākas labas situācijas. Viens pret vienu pēc Tobera piespēles izrāvās Dāvis Ikaunieks, taču sita garām. No soda laukuma vidus varēja sist Zjuzins, taču aizkavējās un tika bloķēts. Pēc vienas neizmantotas iespējas Dāvis Ikaunieks sadusmojās tik ļoti, ka spēcīgi trieca bumbu pret laukuma apmali.

Otrā puslaika sākumā izcila vārtu gūšanas iespēja bija jau jau Maltai, kad pie tālā vārtu staba bumbu brīvs saņēma Borgs. Viņam bija arī laiks to apstrādāt un izdarīt sitienu no tuvas distances, taču Šteinbors drosmīgi metās virsū bumbai un izglāba Latvijas izlasi. Kopumā gan Latvijas izlase bija pārņēmusi iniciatīvu un uzņēmusies spēli kā pirmajam numuram, taču ar to neko īpaši daudz neizdevās iesākt. Pāris reizes bumba draudīgi atradās Maltas vārtu tuvumā, taču tādu patiešām bīstamu sitienu pa vārtiem vairs nebija.

Mača pēdējās minūtēs Latvijas izlasē bija grūti saskatīt kādu dzirkstelīti, un arvien biežāk labas pretuzbrukumus iespējas radās Maltai. Eiropas pundurvalsts futbolistiem gan trūka tehnikas, lai izspēlēt šādus ātros uzbrukumus, un šķita, ka spēle tā arī noslēgsies ar Latvijai nepatīkamo 0:0. Taču nē, atradās veids, kā visu padarīt vēl sliktāku – kompensācijas laika piektajā minūtē Ošs pārkāpa noteikumus kreisajā malā, ideālā pozīcijā centrējumam no standartsituācijas, un Pizani veiksmīgi nogādāja bumbu soda laukumā, kur Stīvs Borgs, 32 gadus vecais aizsargs, kurš gandrīz visu karjeru pavadījis Maltas līgā, uzvarēja gaisa divcīņā un guva uzvaras vārtus, panākot 1:0.

Spēles drausmīgais rezultāts nozīmē, ka Latvijas izlase atkāpusies uz trešo vietu D1 līgas grupā. Jau tā mazās cerības tikt uz C līgu praktiski izplēnējušas un zudīs pilnībā, ja Fēru salas šovakar uzvarēs Andoru. Savukārt, ja uzvarēs Andora, situācija tabulā kļūs vēl sliktāka, Latvija nonākot pēdējā vietā.

Šoruden Latvijas izlasei vēl atlikušas divas spēles - novembrī savā laukumā pret Fēru salām un viesos pret Andoru. Maltas izlasei šī ir pirmā uzvara izbraukumā oficiālās spēlēs kopš 2013. gada, kad ar 1:0 izdevās uzvarēt Armēnijā.

Latvija - Malta 0:1 (0:0)

Vārti: Borgs 90+6`
Brīdinājumi: Zjuzins, Tobers, Kārkliņš - Borgs
Latvija: Šteinbors, Savaļnieks, M. Ošs, Tarasovs, Jurkovskis, Zjuzins (Kārkliņš 54`), Tobers (Emsis 63`), D. Ikaunieks (Ķigurs 63`), J. Ikaunieks, Cigaņiks (Jaunzems 84`), Gutkovskis (Uldriķis 63`).
Malta: Bonello, Borgs, Agiuss, Šo, Kamenzuli, Teuma (Pizani 75`), Žilomjērs, Ž. Mbongs, P. Mbongs (Degabriele 69`), Gambins (Grehs 89`), Montebello.
Galvenais tiesnesis: Aivens Grifits (Velsa)

Spēles statistika

KomandaSitieni (rāmī)Stūra sit.Aizmug.Bumbas kontr.%Sodi
Latvija15 (5)6345%22
Malta12 (4)6055%11

D līga, 1. grupa

VIzlaseSUNZVārtiP
1.Fēru salas32105:37
2.Malta41214:45
3.Latvija40312:33
4.Andora30210:12

  +1 [+] [-]

, 2020-10-13 21:30, pirms 4 gadiem
Domāju ka Vanuatu ciltī mēs uzvarētu

  +1 [+] [-]

, 2020-10-13 21:30, pirms 4 gadiem
DaMarcus rakstīja: Un Sanmarīno un Andora nāk Latvijai klāt.
Aij... šis vienmēr būs ļoti nepopulāri, anti-nacionālistiski...
Bet... ja nav kvalitātes vietējā resursā, ir jāskatās cita resursa virzienā. Tā tas ir arī ar treneriem, protams. Ja šo sapratīsim kaut kad masveidā, kā sabiedrība, būs labi.
Ja ne... nu tad grimsim tikai dziļāk ne tikai futbolā, bet arī citās nozarēs. Pliki, nekvalitatīvi, apkakājušies, bet toties ar sarkanbaltsarkano karodziņu pie krūts.
sapratu. karogs mums nepareizs. arī iemesls!

  +1 [+] [-]

, 2020-10-13 21:30, pirms 4 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Kas spēlētājos klubos un futbola akadēmijas ir ielikts jau bērnu, jauniešu un junioru vecumā, tas arī būs visu atlikušo karjeru. Kamēr šo klubu un akadēmiju vadītāji nesapratīs, ka visa LV futbola nākotne ir tieši viņu rokās, un jāveic nopietnas izmaiņas jauno spēlētāju apmācībā un treneru kvalifikācijas celšana, tikmēr nekas labāks nebūs. Vel jo vairāk ņemot vērā, ka LV cilvēkresursi kritās.
Treneris VAR nomotivēt spēlētājus uzlēkt augstāk par savām pakaļām.
VAR!
Protams, ja tas ir Treneris, nevis trenera izstrādājums.

  +1 [+] [-]

, 2020-10-13 21:30, pirms 4 gadiem
Malta island- respect

  -2 [+] [-]

, 2020-10-13 21:30, pirms 4 gadiem
Klavulapa-1 rakstīja: Šoreiz nepiekritīšu. Pasties, kā hoķī belari un kazaki naturalizē. Rezultātu nav, izgāžās biežāk nekā izceļās..
Nesaku, ka jānaturalizē.
Tikai piekrītu Ambrē - ārzemju treneri jāņem.
Utopija???
Riga jau to šodien dara. Ja utopija, tad... tā utopija jau tiek īstenota.

  +1 [+] [-]

, 2020-10-13 21:31, pirms 4 gadiem
DaMarcus rakstīja: Zini, kas ir papīra tīģeri?
Sporta federāciju sporta direktori, runājot par jauno spēlētāju sagatvošanu, iepretim treneriem, ir papīra tīģeru radītāji. Vairāk nekā tur nav.
Sporta federāciju direktoriem ir jāseko līdzi to papīru izpildei reālā dzīvē. Protams, ja viņi tāpat kā lielākajā daļā jomu par savu jomu sajēdz tikai tik cik smuki smaidīt kamerām un apgūt naudu - darbība un rezultāts izpaliek.

  -1 [+] [-]

, 2020-10-13 21:31, pirms 4 gadiem
Frisk rakstīja: Gruti turet gan basketbolu, gan hokeju un vel futbolu. (Ari ir volejbols, handbols). Igaunijai nekas nav faktiski
Volejbols - tikām pirmoreiz pa 25 gadiem EČ
Hokejs - nišas sporta veids
Handbols - ??? Viens TOP spēlētājs starp amatieriem
Basketbols - tur vēl samērā pieklājīgi priekš savām spējām +-
Slēpts komentārs: otins

     [+] [-]

, 2020-10-13 21:31, pirms 4 gadiem
DaMarcus rakstīja: Nesaku, ka jānaturalizē.
Tikai piekrītu Ambrē - ārzemju treneri jāņem.
Utopija???
Riga jau to šodien dara. Ja utopija, tad... tā utopija jau tiek īstenota.
Ja par treneri runājam, tad piekrītu.

     [+] [-]

, 2020-10-13 21:31, pirms 4 gadiem
comon88 rakstīja: Toķiks?

.

     [+] [-]

, 2020-10-13 21:32, pirms 4 gadiem
Priekškam vispār šis raksts nepieciešams, Latvijā nav futbola un varētu nepiesārņot ar šiem nenozīmīgajiem rakstie. Kam interesē kā tie bomāri atkal zaudē

     [+] [-]

, 2020-10-13 21:32, pirms 4 gadiem
alguns rakstīja: Izlase ir kā spogulis tam,kā strādā LFF.Šie mīļie draugi ir LFF darba augļi daudzu gadu garumā un nekas cits.Pēdējie pāris gadi vispārībā ir trakums LFF darbā un lūk jums tortīte ar visu ķirsīti.
Un kas bija viens no LFF augstākajiem ierēdņiem, mm?
Kazakevičs!

  -1 [+] [-]

, 2020-10-13 21:32, pirms 4 gadiem
DaMarcus rakstīja: Nesaku, ka jānaturalizē.
Tikai piekrītu Ambrē - ārzemju treneri jāņem.
Utopija???
Riga jau to šodien dara. Ja utopija, tad... tā utopija jau tiek īstenota.
Kad viens te rakstīja, ka Kazakevičam nav harizmas, iedomājos tieši par Rīgu. Vai Koņevam ir harizma? Viņš taču izskatās pēc tāda lādzīga onkulīša - pensionāra.

     [+] [-]

, 2020-10-13 21:33, pirms 4 gadiem
Frisk rakstīja: Gruti turet gan basketbolu, gan hokeju un vel futbolu. (Ari ir volejbols, handbols). Igaunijai nekas nav faktiski
Slovēņiem vairāk vai mazāk izdodas uzturēt pieklājīgu līmeni daudzos sporta veidos, turklāt ik pa laikam izaug reāli pasaules līmeņa sportisti (Kopitars, Dončičs, Oblāks utt.).

  +1 [+] [-]

, 2020-10-13 21:33, pirms 4 gadiem
matums rakstīja: Priekškam vispār šis raksts nepieciešams, Latvijā nav futbola un varētu nepiesārņot ar šiem nenozīmīgajiem rakstie. Kam interesē kā tie bomāri atkal zaudē
Pusstundā 200 komentāri, cilvēkiem futbols interesē.

  +3 [+] [-]

, 2020-10-13 21:33, pirms 4 gadiem
Latvija ir hokejs, basketbols, kaut kads volejbols un handbols, Igaunijai nekas nav.
Lietuvai tikai basketbols. Gruti uz 2 mln. turet viss to

     [+] [-]

, 2020-10-13 21:33, pirms 4 gadiem
Kazakevičs runā tā it kā viss būtu kārtība, tonis bez maz vai kā pēc pārliecinošas uzvaras.

  +1 [+] [-]

, 2020-10-13 21:33, pirms 4 gadiem
Baraks Osama rakstīja: Slovēņiem vairāk vai mazāk izdodas uzturēt pieklājīgu līmeni daudzos sporta veidos, turklāt ik pa laikam izaug reāli pasaules līmeņa sportisti (Kopitars, Dončičs, Oblāks utt.).
Dragičs tagad spēlēja NBA finālā! Viņiem tādu ir daudz!

  +4 [+] [-]

, 2020-10-13 21:33, pirms 4 gadiem
klau. treners nav vainīgs, jo spēlē spēlētāji. Federācija ar ne, jo spēlētājus gatavo klubi. kāpēc vispār vajag federāciju un treneri?

  -1 [+] [-]

, 2020-10-13 21:34, pirms 4 gadiem
otins rakstīja: Kāpēc neredz? Es redzu. Neatkārtošos, par to jau uzrakstīju iepriekš.
Tevis aprakstītās iezīmes bija arī ar Stojanoviču viņa pēdējos mačos tikai ar krietni spēcīgākām komandām... Respektīvi Dainis neko nav panācis. 0 progresa - labākajā gadījumā nav krists vēl zemāk.

     [+] [-]

, 2020-10-13 21:34, pirms 4 gadiem
Frisk rakstīja: Latvija ir hokejs, basketbols, kaut kads volejbols un handbols, Igaunijai nekas nav.
Lietuvai tikai basketbols. Gruti uz 2 mln. turet viss to
Slovēnijai arī grūti?

  -1 [+] [-]

, 2020-10-13 21:34, pirms 4 gadiem
Banss rakstīja: sapratu. karogs mums nepareizs. arī iemesls!
Ja no visa rakstītā tikai šo vārdu saprati... nu tad skumji.
Paijāt galviņu neviens mums nepaijās un žēlot nežēlos mūs tikai tāpēc ka esam latvieši. Vai nu jāpaskatās spogulī un jāsaprot, ka esam d... un nekam nederam (futbola sakarā), vai nu jāturpina agonēt tālāk - apgūt līdzekļus, un iztēloties ka attīstāmies. Patiesību mums parādīs jebkurš kontakta ar ārzemēm

  -2 [+] [-]

, 2020-10-13 21:34, pirms 4 gadiem
Frisk rakstīja: Latvija ir hokejs, basketbols, kaut kads volejbols un handbols, Igaunijai nekas nav.
Lietuvai tikai basketbols. Gruti uz 2 mln. turet viss to
Kas Latvijai ir izņemot basketbolu pieklājīgā līmenī?

  -1 [+] [-]

, 2020-10-13 21:34, pirms 4 gadiem
Pozitīvās ievirzes Ddaiņuks nemaz nosaukt nevarēja bet esot

     [+] [-]

, 2020-10-13 21:34, pirms 4 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Nekas tur nebūs, jo LV šo ceļu ar ārzemju speciālistu piesaisti jau ir gājuši. Ātri ārzemnieki saprata, ka mums ir stipri savādāka mentalitāte nekā tiem jauniešiem ar kuriem tie ir pieraduši strādāt.
Slikta mentalitāte, pīļu dīķa domāšana un tikumi jālauž. Pēdējais laiks. Ja godīgi, man nupat ir līdz kaklam visdažādākajās dzīves jomās klausīties atrunas par mentalitāti.

     [+] [-]

, 2020-10-13 21:34, pirms 4 gadiem
Treneris vakar teica - Ejam pareizajā virzienā - kur,tur kur ne spēles plāna,ne sakarīgas maiņas beigās.Sākumsastāvā D.Ikaunieks.Tas nav treneris,tikai runā kā mūsu ,,gudrie,, politiķi.Varbūt pārvākties tur.
Vēl gribētos zināt šo futbolistu trenerus kuri tik kvalitatīvi šos ir sagatavojuši.
Kurš ir atbildīgs par bērnu,jauniešu futbolu kopumā.
Pēc kādas valsts treniņu metodikas treneri gatavo vietējos bērnus,jauniešus.
U-21- pierāda ka mums ar tādu futbola sistēmu(trenēšanu) nav nākotnes,tikai D līgā,zemāk jau nav kur.
Daudzus gadus sporta direktors bija Kazakevīčs,tātad ko čau.
Vēl čau tiem kuri kuri šo iecēla par treneri izlasei.
Īstenībā jau žēl to futbolistu kurus šī sistēma pie tāda iznākuma novedusi.

     [+] [-]

, 2020-10-13 21:35, pirms 4 gadiem
DaMarcus rakstīja: Ja no visa rakstītā tikai šo vārdu saprati... nu tad skumji.
Paijāt galviņu neviens mums nepaijās un žēlot nežēlos mūs tikai tāpēc ka esam latvieši. Vai nu jāpaskatās spogulī un jāsaprot, ka esam d... un nekam nederam (futbola sakarā), vai nu jāturpina agonēt tālāk - apgūt līdzekļus, un iztēloties ka attīstāmies. Patiesību mums parādīs jebkurš kontakta ar ārzemēm
tam nav nekāda sakara ar karogu.

     [+] [-]

, 2020-10-13 21:35, pirms 4 gadiem
Baraks Osama rakstīja: Slovēņiem vairāk vai mazāk izdodas uzturēt pieklājīgu līmeni daudzos sporta veidos, turklāt ik pa laikam izaug reāli pasaules līmeņa sportisti (Kopitars, Dončičs, Oblāks utt.).
Viniem ja, bet kadiem belgiem bus basketbols un viss, vai iriem

  +1 [+] [-]

, 2020-10-13 21:35, pirms 4 gadiem
flipsider rakstīja: Dragičs tagad spēlēja NBA finālā! Viņiem tādu ir daudz!
Es gribēju nosaukt pa vienam labākajam no katra sporta veida, bet protams, ir arī citi.

  +2 [+] [-]

, 2020-10-13 21:35, pirms 4 gadiem
otins rakstīja: Kad viens te rakstīja, ka Kazakevičam nav harizmas, iedomājos tieši par Rīgu. Vai Koņevam ir harizma? Viņš taču izskatās pēc tāda lādzīga onkulīša - pensionāra.
Spānijas treneris 2006.gadā bija tāds pats. Nē, vel trakāks opītis. Aizmirsu uzvārdu, negribu googlēt.
Vispār... arī Del Boske pēc opīša izskatījās.
Nav svarīgi kā cilvēks izskatās un kāda rase, vecums ir cilvēkam. Svarīgi ir tikai tas, ko cilvēks spēj.

  +1 [+] [-]

, 2020-10-13 21:35, pirms 4 gadiem
otins rakstīja: Kad viens te rakstīja, ka Kazakevičam nav harizmas, iedomājos tieši par Rīgu. Vai Koņevam ir harizma? Viņš taču izskatās pēc tāda lādzīga onkulīša - pensionāra.
Izskatam nav nozīmes, nozīme ir darbiem. Atcerēsimies to pašu jelgavu un leišu treneri. Arī tāds lāga onkulis, bet ar viņu vadībā Jelgava bija solīda ne tikai Latvijā, bet Eiropā. Hokejā dažādus Rīgas klubus trenēja ar tāds lāga onkulītis Šuplers- arī tur rezultāti neizpalika. Izskats nav svarīgs - svarīgs ir ko panāk ar valodu un darbu, kā runā, kā žestikulē.

     [+] [-]

, 2020-10-13 21:36, pirms 4 gadiem
Frisk rakstīja: Viniem ja, bet kadiem belgiem bus basketbols un viss, vai iriem
Ko centies pateikt?

     [+] [-]

, 2020-10-13 21:36, pirms 4 gadiem
speculator87 rakstīja: DAINI, KUR UZVARA? LASENKO ATKAPIES, KUR STOJANOVICS?
Rakeļa pietrūkst.

  -1 [+] [-]

, 2020-10-13 21:36, pirms 4 gadiem
Dainis gan tā valdonīgi atbild uz visiem jautājumiem, sak' - Es palikšu savā vietā, jūs palieciet savās.

     [+] [-]

, 2020-10-13 21:36, pirms 4 gadiem
Ndeki rakstīja: Domāju ka Vanuatu ciltī mēs uzvarētu
zaudētu