Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:323, Did:0, useCase: 3

Viedoklis: Atkal tas Martins Dukurs…

Viedoklis: Atkal tas Martins Dukurs…
Martins Dukurs
Foto: Edmunds Brencis/f64

Miera un saticības laikā katru gadu Latvijas sporta aprindās vēl pirms svecītēm egļu zaros iedegas diskusijas par to, kurš visvairāk pelnījis Latvijas gada labākā sportista balvu. Tiek piesaukti popularitātes reitingi, konkurence konkrētajā sporta veidā un abstraktais Latvijas vārda pasaulē nešanas jēdziens. Un, protams, kā jau gandrīz katru gadu dažiem šķiet, ka uzvarētājs balvu saņēmis nepelnīti, jo kādam citam tā piestāvētu labāk.

Ja reiz pastāv gan nominācija „Latvijas gada labākais sportists”, gan „Latvijas gada populārākais sportists”, tad netop skaidrs, kādēļ, diskutējot par labāko sportistu, piesauc atlēta popularitāti ārpus Latvijas robežām. Vai tad pasaulē populārākais Latvijas sportists automātiski kļūst par Latvijas labāko sportistu? Ja tā, tad tuvākajos gados šī balva ir jārezervē Kristapam Porziņģim un pārējiem jāpasniedz diploms par nomināciju.

Porziņģa situācija vispār šķiet smieklīga. NBA drafts, pārbaudes spēles un 30 mači NBA regulārajā čempionātā – vai tā ir mēraukla Latvijas labākā sportista noteikšanai? Esmu gandrīz pārliecināts, ka Porziņģi nesagaida Andra Biedriņa karjerai līdzīga diagramma, taču, manuprāt, būtu bezgala stulbi uz šo situāciju atskatīties pēc gadiem desmit. Raug, 20 gadus vecs čalis dažu mēnešu laikā ir izpelnījies gada labākā sportista balvu. Tas būtu slaids spļāviens visu pārējo kandidātu virzienā. Un nepieminēsim Kristapa sniegumu Spānijā – tā dēļ neviens viņu pat neizvirzītu labākā sportista balvai (arī ne labākā basketbolista balvai). Vai tad Porziņģis nav vispiemērotākā kandidatūra Latvijas gada uzlecošās zvaigznes balvai?

Kad tiek pieminēta konkurence konkrētajā sporta veidā, bakstot ar pirkstu skeletona virzienā, pārņem sajūta, ka Dukuru ģimene būtu izgudrojusi šo sporta veidu, bet pārējie tajā piedalās vien tādēļ, lai nedēļas nogalēs pēc mačiem noklausītos Latvijas himnu. Skaidrs, ka skeletons nekad nespēs konkurēt popularitātē ar basketbolu, futbolu vai hokeju. Un, atkal atslēgas vārds ir popularitāte – vai tas ir atskaites punkts, runājot par Latvijas labāko sportistu.

Domājot par Latvijas gada labākā sportista nosaukšanu, gribas veikt salīdzinājumu ar mākslas pasauli. Kurš ir Latvijas labākais mākslinieks? Aktieris Dainis Grūbe, mūziķis Dons vai dzejnieks Uldis Bērziņš? Absurdi. Varbūt labāko sportistu jāvērtē pēc vispārējās fiziskās sagatavotības? Bet varbūt vienkārši jāizlaiž sportisti ringā? Ak, nē, tur jau visiem pa gurķi sados Mairis Briedis.

Vai tad pirms četrdesmit gadiem Uļjanai Semjonovai bija milzīga konkurence zem basketbola groziem? Vai tāpēc noniecināsim viņas sasniegumus un teiksim, ka viņa vienkārši bija garāka par pretiniecēm? Katram laikam ir savi varoņi, kas, gadiem ritot, kļūst par leģendām. Vai Kristeram Serģim un Artim Rasmanim motokrosā blakusvāģiem bija milzīga konkurence? Taču šodien varam secināt, ka diviem letiņiem blaķenē izcīnīt pasaules čempionu titulu nav nemaz tik viegli. Cik latviešu vispār ir dominējuši kādā sporta veidā? Turklāt olimpiskajā sporta veidā. Vai tiešām uzvarētājs balvu ir saņēmis nepelnīti tikai tāpēc, ka nestartē „Madison Square Garden” vai Vimbldonā? Manuprāt, pelnīti.

Priecīgus un baltus (bez ironijas) Ziemassvētkus visu sporta veidu pārstāvjiem, neatkarīgi no to popularitātes un iekšējās konkurences!

Kurš, Jūsuprāt, ir 2015. gada Latvijas labākais sportists?

  • 417

  • 11

  • 70

  • 157

  • 112

  • 8

  • 38


Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2015-12-26 12:23, pirms 8 gadiem
DaMarcus rakstīja: Tikai 90% cilveku nevares nosaukt shi brizha olimpisko cempionu diska meshanaa... tapat kaa vesera meshanaa un lodes grushanaa. Kur nu vel sievietem.

Nu re... dubultie standarti. Vacijaa atzits nepopulars sporta veids (tads, kas nav popkultura) ir uzskatams labaks par musu augsta limenii attistitu mazpopularu sporta veidu.
Apšaubīt diska titula nozīmīgumu tikai tapēc, ka LVS Latvijā ir kūtra un LTV dotē citas pārraides, ir stipri dīvaini!

     [+] [-]

, 2015-12-26 12:25, pirms 8 gadiem
DaMarcus rakstīja: Es shajaa gadijuma domaju par argumentu, ka redz Dukurs esot sliktaks sportists un mazaks atlets ka daudzi citi.
WRC braukt un golfu spelet vispar var ar alus vederu..
Ja seko disputam, būtu izlasījis, ka vienmēr un arī šoreiz es neapšaubu Dukura atlētismu
Pat abrīnoju viņa pusītes uz krūtīm, ko tupās. es ar savu I sporta klasi svarcelšanā un +20 kg biju vājāks

BET
Vai Dukurs tiktu LV izlasē svarcelšanā, v/a, biatlonā..... hmmmm

     [+] [-]

, 2015-12-26 12:26, pirms 8 gadiem
RobisK rakstīja: Arī futbolam ir savs kanādietis Montgomerijs - Džeimss Vārdijs - no amatiera 2 gadu laikā uz EPL rekordistu vārtu gūšanā!
Tici man angļu 5 līga ir nopietns turnīrs

     [+] [-]

, 2015-12-26 12:29, pirms 8 gadiem
sasperjods-k rakstīja: Apšaubīt diska titula nozīmīgumu tikai tapēc, ka LVS Latvijā ir kūtra un LTV dotē citas pārraides, ir stipri dīvaini!
Atkal runajam par popkulturu :dddd
Par to, kursh ko vairak skatas.

Nu neesat jus arstejami. Jo pashi pat problemu nesaprotat. Visu laiku tik par skatijumu skaitu un popularitati runajat... jaucot to viena katlaa ar sportu ka tadu.

Un baigi nu argumenteji... jaa, ta it kaa man nebutu skaidrs ka diska meshanu pat salidzonat nav jegas ar futbolu, kamaninjaam, biatlonu un tadiem sporta veidiem. Tiri pec popularitates jums tik svarigas. Pat palidzibu no malas nevajag lai uzreiz pateiktu ka tur pat salidzonat nav jegas.
Cilveki vieglatletikai seko lidzi. Ne jau diska meshanai

     [+] [-]

, 2015-12-26 12:32, pirms 8 gadiem
sasperjods-k rakstīja: Ja seko disputam, būtu izlasījis, ka vienmēr un arī šoreiz es neapšaubu Dukura atlētismu
Pat abrīnoju viņa pusītes uz krūtīm, ko tupās. es ar savu I sporta klasi svarcelšanā un +20 kg biju vājāks

BET
Vai Dukurs tiktu LV izlasē svarcelšanā, v/a, biatlonā..... hmmmm
Ko Tu vispar runa.

Pirms 20 gadiem biju maratona superzvaigzne, bet tagad smekeju 2 pacinas diena.
Nu tad pats vainigs ka tik zemu nolaidies.

Atradis nu kam sudzeties.
Ieksham kaut kadam jabut.

     [+] [-]

, 2015-12-26 15:29, pirms 8 gadiem
Kamēr svaigā gaisā parukāju, es tā padomāju, ka vispār ziemas sportiem draud kapi, ja vien tie nepārceļas uz augstkalnēm vai Arktiku...

     [+] [-]

, 2015-12-26 15:32, pirms 8 gadiem
DaMarcus rakstīja: Ko Tu vispar runa.

Pirms 20 gadiem biju maratona superzvaigzne, bet tagad smekeju 2 pacinas diena.
Nu tad pats vainigs ka tik zemu nolaidies.

Atradis nu kam sudzeties.
Ieksham kaut kadam jabut.
Es nekur neesmu nolaidis
Spēlēju sportu, kurā manas ielaistās traumas mazāk traucē

Uz manu jautājumu neatbildēji. Atcirti kaut ko demagoģijas stilā.

     [+] [-]

, 2015-12-26 15:32, pirms 8 gadiem
DaMarcus rakstīja: Atkal runajam par popkulturu :dddd
Par to, kursh ko vairak skatas.

Nu neesat jus arstejami. Jo pashi pat problemu nesaprotat. Visu laiku tik par skatijumu skaitu un popularitati runajat... jaucot to viena katlaa ar sportu ka tadu.

Un baigi nu argumenteji... jaa, ta it kaa man nebutu skaidrs ka diska meshanu pat salidzonat nav jegas ar futbolu, kamaninjaam, biatlonu un tadiem sporta veidiem. Tiri pec popularitates jums tik svarigas. Pat palidzibu no malas nevajag lai uzreiz pateiktu ka tur pat salidzonat nav jegas.
Cilveki vieglatletikai seko lidzi. Ne jau diska meshanai
Disks atšķirībā no T. Sviftas (ja kas man viņa tīkama visās plāksnēs) neprasa drillēšanu 7x dienā. Tā ir vērtība pati par sevi.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2015-12-26 18:14, pirms 8 gadiem
playthegame rakstīja: Katram sava skatu prizma, katram sava taisnība.
Tikai tas Tevi netraucēja gudri paspriedelēt.
Tie kas saka, ka Martins nav pelnijis šo balvu acīmredzami nekad savā dzīvē ne ar ko nopietnu nav nodarbojušies, jo savādāk zinātu, ka viena lieta ir sasniegt kādu virsotni, bet pavisam kas cits tajā ilgstoši noturēties. U tas ir neatkarīgi no tā kāda ir konkurence, un cik atpzīstams ir sporta veids.

  -1 [+] [-]

, 2015-12-26 18:38, pirms 8 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Tikai tas Tevi netraucēja gudri paspriedelēt.
Tie kas saka, ka Martins nav pelnijis šo balvu acīmredzami nekad savā dzīvē ne ar ko nopietnu nav nodarbojušies, jo savādāk zinātu, ka viena lieta ir sasniegt kādu virsotni, bet pavisam kas cits tajā ilgstoši noturēties. U tas ir neatkarīgi no tā kāda ir konkurence, un cik atpzīstams ir sporta veids.
Nosauc lūdzu tos pretendentus, kas ir ceļā uz skeletona virsotni-?

  +1 [+] [-]

, 2015-12-26 19:15, pirms 8 gadiem
flipsider rakstīja: Nosauc lūdzu tos pretendentus, kas ir ceļā uz skeletona virsotni-?
Kaut vai tie paši krievi,kuri neatlaidīgi min uz Martina papēžiem. Tagad arī korejietis.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2015-12-26 19:25, pirms 8 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Kaut vai tie paši krievi,kuri neatlaidīgi min uz Martina papēžiem. Tagad arī korejietis.
Labi, bet tu zini cik ilgi startē tas krievs un korejietis? Spēj iedomāties, ka pāris gados- tu varētu būt Messi, Džeimsa vai Djokoviča konkurents-?

     [+] [-]

, 2015-12-26 19:27, pirms 8 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Kaut vai tie paši krievi,kuri neatlaidīgi min uz Martina papēžiem. Tagad arī korejietis.
Piemēram tu esi labākais LČ(20 dalībnieku konkurencē), bet jau nākamajos gados tu spēj konkurēt ar pašiem labākajiem- sporta veida elitē?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2015-12-26 19:37, pirms 8 gadiem
Renes ne-eksperts rakstīja: a tu zināji,ka mums ir TOP 3 tehnika,,,kad tā vairs nebūs , tad tas Latvijas čempions spēs kulties tikai pa Eiropas kausa padsmitajam vietām
Kāds sakars ar mums? Es runāju par krieviem un korejiešiem, kuri vispirms cīnās savā starpā un labākie jau 1-2 gadu laikā ir elitē!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2015-12-26 22:49, pirms 8 gadiem
Raksta autora teiktais, manuprāt, ir pilnīga taisnība. Arī es nepiekrītu, ka popularitāte būtu kāds no kvalitātes kritērijiem. Popularitāte nav kvalitatīvs, bet gan kvantitatīvs rādītājs. "Labākais", turpretī, ir kvalitatīvs jēdziens.
Man ir prieks, ka laureāta noteikšanā nav pieļauta šī rupjā kļūda, kādu pieļauj tik daudzi sporta līdzjutēji.

     [+] [-]

, 2015-12-26 23:01, pirms 8 gadiem
Limpompo rakstīja: Raksta autora teiktais, manuprāt, ir pilnīga taisnība. Arī es nepiekrītu, ka popularitāte būtu kāds no kvalitātes kritērijiem. Popularitāte nav kvalitatīvs, bet gan kvantitatīvs rādītājs. "Labākais", turpretī, ir kvalitatīvs jēdziens.
Man ir prieks, ka laureāta noteikšanā nav pieļauta šī rupjā kļūda, kādu pieļauj tik daudzi sporta līdzjutēji.
Vai Porzinģi nodraftēja, jo viņš bija populārs Spānijā?
Vai Girgensonu nodraftēja, jo viņš bija populārs USHL?
Vai Paharu paņēma Sauthemptona, jo viņš bija populārs Latvijā?

     [+] [-]

, 2015-12-26 23:28, pirms 8 gadiem
Limpompo rakstīja: Raksta autora teiktais, manuprāt, ir pilnīga taisnība. Arī es nepiekrītu, ka popularitāte būtu kāds no kvalitātes kritērijiem. Popularitāte nav kvalitatīvs, bet gan kvantitatīvs rādītājs. "Labākais", turpretī, ir kvalitatīvs jēdziens.
Man ir prieks, ka laureāta noteikšanā nav pieļauta šī rupjā kļūda, kādu pieļauj tik daudzi sporta līdzjutēji.
lol, tu rupjā kļūda... Pastāsti, kādā veidā sportists pasaulē kļūst populārs. Kāpēc, tavuprāt, tas pats Porziņģis pasaulē ir populārāks par Dukuru.

     [+] [-]

, 2015-12-27 00:38, pirms 8 gadiem
Swordsman rakstīja: lol, tu rupjā kļūda... Pastāsti, kādā veidā sportists pasaulē kļūst populārs. Kāpēc, tavuprāt, tas pats Porziņģis pasaulē ir populārāks par Dukuru.
Kurā pasaulē? Bimbambola un lēkātāju iztēles pasaulē

     [+] [-]

, 2015-12-27 10:18, pirms 8 gadiem
tas nav viennozimigi. Tikai noteikti ne Porzingis, kas Latvijas izlasei ir atteicis, taisot savu personigo biznesu aiz okeana.