Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:114, Did:0, useCase: 3

Viedoklis: Par Latvijas izlasi, Paharu, Ikaunieku un futbola miljonāriem

Edmunds Novickis
Edmunds Novickis @EdmundsN

Viedoklis: Par Latvijas izlasi, Paharu, Ikaunieku un futbola miljonāriem
Marians Pahars
Foto: Romāns Kokšarovs, Sporta Avīze, f64

Latvijas futbola izlase nupat nospēlējusi divas spēles "Euro2016" ciklā un atkal jau padalīšos ar savām pārdomām par dažām tēmām.

Normāls sākums, karstas sirdis, bet diez vai uzlēksim augstāk par 5.vietu

Manuprāt, bilance 0-2-1 pret tādām pretiniecēm kā Kazahstāna, Islande (šī brīža veidolā!) un Turcija ir objektīvs mūsu spēka atspoguļojums. Ne labi un ne slikti. Pret kazahiem varbūt arī gribējās kaut ko vairāk, taču tai pašā laikā pret turkiem punkts bija ieguvums, kura tikpat labi varēja nebūt. Labi ir tas, ka pēc trim (no 10) spēļu dienām cikls vēl nav zaudēts (tiesa, pie vecās sistēmas, kad 3.vieta paliek aiz apmales, būtu cits skats), labi ir tas, ka vairums līdzjutēju atbalsta un tic Latvijas izlasei. Slikti ir tas, ka viena punkta attālumā esošajā 3.vietā iekārtojusies PK2014 bronzas medaļniece Nīderlande, bet pirmās divas vietas jau aizjoņojušas tālu, tālu. Lai nu kā, cīņa turpinās – teorētiski pat par 3.vietu, kaut realitātē šādā grupā un pie šī brīža Latvijas futbola situācijas drīzāk labs sasniegums būs katrs izcīnīts punkts. Vienīgi pret Kazahstānu mājās gribētos uzvaru, taču līdz tam vēl gads.

Pirms cikla sākuma biju ļoti bažīgs, pamatojot to ar mūsu spēlētāju pieticīgo klubu karjeru. Kopš tā laika nekas nav mainījies – joprojām pāris futbolistiem nemaz nav kluba, bet vēl vairāki savās komandās ir rezervisti, līdz ar to manas bažas nekur nav izplēnējušas. Domāju, realitātē Latvijas izlasei jāpaliek grupā 5.vietā, turklāt punktu skaita izteiksmē jāfinišē krietni tuvāk potenciālajai pastarītei Kazahstānai, nevis 4.vietai, kas, kā izskatās, varētu „spīdēt” Turcijai.

Priecē, ka atšķirībā no hokeja un basketbola Latvijas futbolā nav problēmu ar patriotismu, proti, vēlmi pārstāvēt mūsu valsti – no pieejamajiem spēlē visi labākie un dara to ar karstu sirdi. Jā, varbūt kādam(-iem) primāri ir spodrināt savu CV (atšķirībā no manis pieminētajiem citiem sportiem, futbolā izlases pārstāvēšana var pozitīvi ietekmēt tirgus vērtību, it sevišķi nezvaigžņotās Latvijas gadījumā), bet man patīk domāt par cilvēkiem to labāko.

Ar milzīgu cīņassparu varbūt arī varam „novilcināt” intrigas, cerību saglabāšanos līdz cikla otrajai pusei, bet paturēsim prātā, ka nākamās divas spēles ir ar Nīderlandi (16.novembrī) un Čehiju (28.martā), turklāt abas izbraukumā… Un, ja skatās vēl tālāk, – spēle mājās ar Nīderlandi, pēc tam Turcijas elle… Eh, būs drausmīgi smagi. Patika, kā par Nīderlandi aģentūrai LETA izteicās Jānis Ikaunieks: „Jāpierod pie šī līmeņa, jo nākamajā mačā Nīderlandē jau būs septiņi tāda līmeņa spēlētāji kā Arda Turani.”

Jānis Ikaunieks – vai vajadzēja iesaistīt viņu agrāk?

Ja par nodrāzto sastāva izvēles tēmu, tad diez vai pateikšu ko jaunu. Izvēle ir skopa, un būtībā spēlē visi labākie. Jā, varbūt Ivans Lukjanovs ir opcija, taču te jāņem vērā, ka, pirmkārt, Marians Pahars Lukjanovam deva iespēju Lietuvā (neveiksmīgajā 0:2 mačā Viļņā nospēlēja gan tikai 24 minūtes, taču ir jau arī izlases treniņnometne…), bet, otrkārt, malējo pussargu pozīcijā konkurence jau tā ir gana liela. Ja runājam par vidējo līniju, mums ir labu centra pussargu deficīts, nevis malējo.

Attiecībā uz daudz apspriesto Jāni Ikaunieku, uzskatu, ka varēja viņu notestēt agrāk – taču ne Baltijas kausā, bet gan pārbaudes spēlē pret Armēniju, un tad varbūt viņš būtu izmantojams arī spēlēs pret Kazahstānu un (pie citas shēmas) arī Islandi. Kāpēc ne Baltijas kausā? Pahars toreiz pamatoja: „Jā, puisis ļoti labi izskatās čempionātā. Ir labākais vārtu guvējs un devis daudz labuma komandai. Protams, viņa vārds bija viens no ierakstītajiem manā sarakstā. Bet kaut kādu iemeslu dēļ – varbūt visus nenosaukšu – nevēlamies viņu agri iekļaut. Protams, ceru, ka viņš būs izlases nākotne, un viņš agri vai vēlu būs izlasē. Bet nedrīkst steigties – viņam šobrīd ir uzplaiksnījums, un vajag, lai tas nostiprinātos. Viņam vajag nospēlēt spēli U21 izlasē, kur viņu skatīšos. Viņš būs šeit [lielajā izlasē] – kad pienāks laiks.”

Šādai nostājai piekrītu. Patiešām ar jauniešu mešanu lielajā futbolā ir jāuzmanās, ir jāsagaida, lai Mariana pieminētie „uzplaiksnījumi” pārvēršas par ierastu, noturīgu parādību. Ņemiet vērā, ka Ikaunieks vēl pagājušajā gadā bija „Liepājas metalurga” rezervists, savā pirmajā sezonā Virslīgā nospēlējot nieka divas(!) spēles pamatsastāvā (uz maiņu nāca 17 reizes). Galu galā – pat U izlasēs Ikaunieks paguva nospēlēt maz. Tikai trīs mači U21 izlasē, vēl dažas spēles U19 un U17 izlasēs. Jā, šo gadu Jānis Virslīgā sāka spoži, taču jau maijā (sezonas sākums vien marta beigās, Virslīgā tobrīd bija nospēlētas 12 kārtas) viņu iemest lielajā izlasē būtu, manuprāt, neadekvāti un tas būtu arī risks – tieši psiholoģiskā ziņā. Ja kaut kas nesanāktu, būtu grūti atgūties. Cita lieta, ka Ikaunieks arī Virslīgas sezonas turpinājumā bija pietiekami labs, pierādīja savu stabilitāti (plus mīnus, jo vismaz gūto vārtu ziņā vasarā bija arī deviņu spēļu klusums) un jau mačā pret Armēniju viņu varēja iemēģināt, taču realitātē Pahars kuldīdznieku pat neizsauca. Varbūt ar to tika zaudēta iespēja Ikaunieku izmantot pirmajās divās „Euro2016” spēlēs, taču arī nepārspīlēsim šī jaunā talanta spējas palīdzēt jau tagad. Debija bija laba, bet līdz līdera lomai vēl tālu. Pahars bija piesardzīgs, tagad Ikauniekam uzticējās un Jānim vēl ir un būs daudz izdevību palīdzēt Latvijas izlasei gan šajā ciklā, gan nākotnē. Galvenais, ka pirmais solis sperts un tagad pašam jāturpina progresēt.

Ja runājam par jaunu futbolistu iekļaušanu izlasē, mums pašiem vēsturiski ir bijuši slikti piemēri (bija tāds Igors Semjonovs, arī Kristaps Blanks), kad varbūt izlases treneri pārsteidzās. Jā, bija arī pozitīvie piemēri (Māris Verpakovskis, Valērijs Šabala), taču arī šeit viss nav tik viennozīmīgi – Šabala, neskatoties uz saviem gadiem, jau līdz pirmajam izsaukumam izlasē bija kārtīgi izspēlējies Virslīgā un sevi pierādījis (82 spēles, 46 pamatsastāvā, 24 vārti), savukārt Verpakovska (nebija Virslīgā nospēlējis tik daudz - aptuveni 30-40 spēles un guva tikai dažus vārtus) gadījumā pat pēc iesistā gola Grieķijā 1999.gada vasarā bija kritika - pēc mēneša „Liepājas metalurgs” ar 2:3 zaudēja „Skonto”, Māris, nākot uz maiņu, pat iesita vienus vārtus, taču liepājnieku treneris Jurijs Popkovs toreiz sacīja: „Domāju, ka viņu Liepājas komandā jūs vairs neredzēsit. Mani viņa sniegums absolūti neapmierina. Viņš pilnīgi neievēro spēles disciplīnu un neievēro trenera norādījumus. Pilnīgi nevajadzīga bija viņa aicināšana uz valsts izlasi.” Var jau teikt, ka Popkovam toreiz nebija taisnība, jo Verpakovskis izsitās un izlase viņam deva grūdienu, taču fakts paliek fakts – iesaistīt izlasē „jaunu gurķi” allaž ir kutelīgs un riskants pasākums.

Atgriežoties pie Ikaunieka, tagad tikai ar nepacietību gaidīšu, kad Verpakovskim izdosies J.Ikaunieku iekārtot ārzemēs – jo ātrāk viņš tiks prom (klubā, kurā ir spēles laiks!), jo labāk. Nepiekritīšu, ja kāds teiks, ka gadiņu vēl varētu šeit attīstīties – citi 19 gados jau spēlē Čempionu līgas grupu turnīrā un šī brīža apstākļos Virslīgā ir grūti progresēt. Ikaunieks jau tagad pierādījis, ka viņš var peldēt arī dziļākos ūdeņos, bet pats svarīgākais – viņa potenciāls ir liels, un, kamēr vien vēl var progresēt (Jānim ir 19 gadu), jādara to valstī, kur futbols ir cieņā, ir augstā līmenī, ar sakārtotu infrastruktūru, ar asu konkurenci un tā tālāk.

Visādi citādi stāsts vecais – jācer, ka drīzumā ar savainojumiem beidzot tiks galā Aleksandrs Cauņa, ka uz pekām nostāsies Andris Vaņins, Edgars Gauračs, arī vēl daži, ka Kaspars Gorkšs un Aleksandrs Fertovs tiks pie darba, savukārt citi (Artjoms Rudņevs, Šabala, Nauris Bulvītis, Andrejs Kovaļovs) klubos spēlēs regulārāk, bet „skontieši” Vladislavs Gabovs un Ritvars Rugins nokļūs futbolam cienīgākā vidē (arī, vēlams, ārzemēs). Uz to gan cerēju arī pēc Kazahstānas spēles un nekas būtiski nemainījās…

Pahars – spēcīga personība, kas dara labu darbu, taču apsolīja par daudz

Pahara darbs? Par sastāvu jau pateicu – izvēle ir saprotama. Par taktiku – daudzi pārmet, ka pret Islandi spēlējām no dziļas aizsardzības (5-3-2, turklāt visi trīs centra pussargi Rugins, Ferovs, Morozs, vairāk tendēti uz izjaukšanu, nevis radīšanu), un šis ir ļoti sarežģīts jautājums – nekad neuzzināsim, kā būtu bijis, ja būtu bijis, proti, kā būtu bijis, ja spēlētu drošāk, atklātāk – līdzīgi kā pret Turciju, ar radošajiem/uzbrūkošajiem Alekseju Višņakovu un Jāni Ikaunieku, tai pašā laikā ar plānāku aizsardzības spēli. Tomēr, ņemot vērā, ka Turcija izveidoja daudz momentu, visticamāk, ar Islandi pie atklātākas spēles klātos vēl smagāk… Jāņem vērā Islandes vidējā un uzbrukuma līnija - to vajadzēja slāpēt, citādi cerību nebūtu.

Mazliet atkāpjoties no kopējās tēmas, ar Islandes nokļūšanu mūsu grupā mums nav paveicies, ja runājam par sportisko pusi. Nepietika, ka mums ielozēja 5.groza ranga ziņā stiprāko izlasi (islandiešu vietā varēja būt, piemēram, Lietuva vai Azerbaidžāna...), bet vēl arī šis laiks sakritis ar neticamu Islandes progresu un šīs valsts visu laiku spēcīgāko izlasi. Lāgerbekam nākot pie stūres 2011.gada jūnijā, Islande FIFA rangā ieņēma 122.vietu (zemāko starp Eiropas Ziemeļvalstīm – Zviedriju, Norvēģiju, Somiju, Dāniju un pat Fēru salas!), bet pēc piecām dienām jaunajā FIFA rangā pirmo reizi savā vēsturē nokļūs TOP30, apsteidzot tās visas(!), Zviedriju ar Zlatanu Ibrahimoviču ieskaitot.

Tomēr atgriežamies pie Pahara. Pozitīvākais Paharā ir viņa personība. Kā futbolists viņš sasniedzis augstas virsotnes, ir redzējis karjerā ļoti daudz, bet ne tikai tas – arī harizma, raksturs, attieksme pret spēlētājiem ir tāda, ka mūsu izlases dalībnieki Marianu ļoti ciena. Teiksiet, ka jebkurš treneris jāciena? Ne vienmēr praksē tas strādā, katram ir sava zemapziņa, kas ir par visu gudrākā. Šobrīd Latvijas izlases futbolisti ir gatavi izdarīt visu, lai Paharu nepieviltu. Un ir sajūta, ka arī līdzjutēji Paharam tic, ko, manuprāt, pierāda skatītāju skaits – pat pēc bālā 0:3 ar Islandi, kad daudzi, mani ieskaitot, prognozēja pustukšas tribīnes pret Turciju, līdzjutēju bija daudz – pat vairāk nekā pret Islandi (6 432 pret 6 354).

Pahars izvēlas spēcīgākos, taktikas izvēle vienmēr ir diskutabla (katrā ziņā acīmredzami aplama, manuprāt, tā līdz šim ne reizi nav bijusi), psiholoģijas un noskaņošanas ziņā arī viss notiek profesionāli, cik nu no malas izdevies redzēt. Ko vēl vairāk var vēlēties? Tikai un vienīgi pašu spēlētāju izaugsmi un izsišanos savos klubos. „Braucot vēl dziļāk tēmā” – protams, arī sakārtotu pašmāju futbolu, futbola saimniecību, lai tādi talanti kā Ikaunieks parādītos arī nākotnē un visā Latvijā.

Vienīgais, ko atļaušos Paharam pārmest, ir šie viņa vārdi pirms cikla: „Visi zina federācijas valdes noteikto uzdevumu [3. vieta grupā]. Vai tas ir reāli vai nereāli – domājiet paši. Manuprāt, tas ir reāli, jo mums tagad ir spēlētāji, kuri var izpildīt uzdevumus.” To viņš sacīja augustā pirms spēlēm ar Armēniju un Kazahstānu un jau toreiz pie sevis nošūpoju galvu – jā, vienmēr ir jāstāda augsti mērķi, taču sacīt, ka šāda mērķa izpilde ir reāla, domāju, bija neliela liekuļošana. Ja tas bija apzināts solis, lai celtu spēlētāju pašapziņu un ticību saviem spēkiem, tad vēl to pieņemu, bet visādi citādi uzreiz bija skaidrs, ka šobrīd spēku samēri nav līdzvērtīgi.

Galu galā, pamazām to sāk atzīt arī Pahars, būtībā divu mēnešu laikā apgāžot pats sevi. Pēc Turcijas viņš teica sekojošus vārdus, kuriem jau gan pilnībā piekrītu: „Esam priecīgi iegūt jebkādus punktus pret tādām komandām kā Turcija, Čehija, Islande, Nīderlande. Pat pret Kazahstānu bijām priecīgi par punktu, jo spēlējām izbraukumā.” Un arī pēc mača ar Islandi: „Redzējāt, kādos klubos spēlē islandieši – kamēr mūsu spēlētāji nesāks braukt uz ārzemēm un netiks pie pastāvīgas spēļu prakses spēcīgos čempionātos, mums nāksies spēlēt no aizsardzības, nogaidot un izveidojot varbūt tikai dažus momentus pa spēli. Un censties uzvarēt uz tā rēķina.” Manuprāt, to varēja atzīt jau pirms cikla sākuma. No otras puses - tad daudzi prasīgie (nepamatoti) līdzjutēji kliegtu, ka tā ir padošanās vēl pirms turnīra sākuma.

Kā lai šo materiālu pabeidz? Kā vienmēr, ar cerībām - gaidu labākus laikus Latvijas futbolā, kas nozīmē spēcīgus spēlētājus ar labu spēļu praksi stipros klubos. Pagaidām – naivi gaidīt, ka zem 1000 eiro mēnesī pelnoši un Virslīgā spēlējoši Gints Freimanis, Jānis Ikaunieks, Vladislavs Gabovs un citi regulāri spēs apbēdināt tādus miljonārus kā Arda Turans, par Nīderlandes superzvaigznēm nemaz nerunājot (tie ir skaļākie piemēri, taču noteikti esat lasījuši Sportacentrā mūsu materiālus par pretiniekiem un pārliecinājušies, kas ir viņi un kas esam mēs).

Nauda nespēlē futbolu, to spēlē dzīvi cilvēki? Nu bet, protams, Petram Čeham, Ardam Turanam, Arjenam Robenam tos miljonus maksā tāpat vien. Dažreiz tiešām sadusmo šādas spriedelēšanas un neiespējamā pieprasīšana. Futbols ir pietiekami caurspīdīgs un lielākoties katrs saņem pēc nopelniem. Lasi: spēlē tādā līmenī un pelna tādu algu, kādu ir pelnījis. Gandrīz visa Eiropa šobrīd spēlē Čempionu līgas un Eiropas līgas grupu turnīrā, kurā toni nosaka tieši miljonāri. Mūsu Latvijas futbolisti šajā futbola izrādē ir tikai skatītāji. Un ja šiem skatītājiem izlašu līmenī jātiekas aci pret aci ar minēto turnīru dalībniekiem un pat izcilniekiem, tad... atbalstīsim no sirds, bet negāzīsim virsū mēslus spēlētājiem un treneriem, ja viņiem neizdodas. Galvenais, lai darbs tiktu veikts pēc labākās sirdsapziņas - un tas tiek darīts. Turcijā smīnēja par latviešu žurnālistiem, kuri priecājas par punktiņu, bet es patiešām futbola sakarā sen nebiju tik pacilātā noskaņojumā kā pirmdien pēc spēles pret Turciju - kaut biežāk būtu tādas sajūtas!

  +1 [+] [-]

, 2014-10-17 16:45, pirms 10 gadiem
Mīlas Bimbambols rakstīja: Papildinot iepriekš rakstīto, teikšu, ka tipisks piemērs, kā veidojas profesionāļi un laba izlase valstī, kur nav nopietna iekšējā čempionāta, ir Īrija. Tur ir standarts- līdz 14-15 gadu vecumam puikas trenējas un spēlē vietējos jauniešu klubos, bet tieši 14 vai 15 gadu vecumā lielākie talanti dodas uz Anglijas vai Skotijas klubu akadēmijām. To nodrošina vesela atlases sistēma, kuras ietvaros izveidoti kontakti starp īru jauniešu treneriem un angļu un skotu akadēmijām, kā arī ir turnīri, kuros spēlē britu un īru jauniešu komandas. Rezultātā visa īru futbola profesionālā gvarde izaug Anglijā un Skotijā, kur spēlē arī savu profesionālo futbolu un rada stabilu bāzi izlasei. Ja līdz 16 gadiem īru jaunais futbolists nav aizbraucis uz Lielbritāniju, tad uzskata, ka viņa ceļš uz profesionālo futbolu ir beidzies. Ļoti rets ir gadījums, ka caur īru klubiem kāds vēlāk izsitas uz augšu.
Ļoti labs modelis ir arī Dānijā, kur pat joprojām dažos virslīgas klubos futbolisti neskaitās kā profesionāļi, bet gan pusprofesionāļi. No rīta strādā vai studē, bet pēcpusdienā treniņš. Caur šādu piramīdu arī tiek izaudzināti daudzi jaunie talanti, un pat tādi spēlētāji, kuri izlasē iesaistās tikai ap 30 gadu vecumu. Ieguvums ir gan tas, ka tiek veidota kvalitatīva daudzlīmeņu piramīda, un zaudētājos nepaliek pats futbolists, kuram ir arods un izglītība. Viens no populārākajiem bija Ēbe Sands, kurš sākotnēji pabeidza augstkolu un tikai tad piekrita profesionālam līgumam ar Brondby, un vēlāk nokļuve Schalke04.
Slēpts komentārs: FUNS

  -1 [+] [-]

, 2014-10-17 18:03, pirms 10 gadiem
Gaskoins_2 rakstīja: Kā tur ar finansējumu, kas par ko maksā?
Kādā ziņā? Par trenēšanos akadēmijā? Ja par to, tad, cik zinu, jaunie talanti neko nemaksā. Parasti gan viņiem tad jāatrod un jāapmaksā sev dzīvesvieta. Savulaik lasīju bijušā Celtic spēlētāja un trenera Nīla Lenona autobiogrāfiju, kurā viņš detaļās to visu aprakstīja, jo pats bija gājis tieši to ceļu (tiesa, viņš ir no Ziemeļīrijas (bet katolis un īrs), bet arī uz viņiem attiecas tas pats), 15 gadu vecumā dodoties uz Manchester City nometni, no kurienes tad tālāk arī veidojās visa viņa profesionālā karjera. Atceros, ka rakstīja, ka dzīvojis īrētā istabiņā pie tantiņas sākumā, jo bija jātaupa nauda.

  +1 [+] [-]

, 2014-10-17 18:21, pirms 10 gadiem
Mīlas Bimbambols rakstīja: Nezinu par citiem ieguldījumu virzieniem Islandes gadījumā, bet laukumu daudzums neko neizsaka. Piemēram, Euro-2004 paaudze izauga uz asfalta (padomju laiku RFS audzēkņi) laukuma, Latvijā vispār gandrīz nebija sakarīgu laukumu 80-tajos un 90-tajos, kad auga šī paaudze. Tagad laukumu ir atliku likām, bet spēlētāji vājāki.
Laukumi dod masveidību, bet ne profesionāļus un zvaigznes.

Attiecībā uz laukumiem vēl labāks piemērs ir Latvijas hokejs. Padomju gados Latvijā bija 2 ledus halles- Sporta pils un Daugavas pūslis. Šobrīd haļļu ir gandrīz desmit reizes vairāk (laikam 15). Bet tā laika Rīgas Dinamo bija augstāks līmenis par tagadējo izlasi, par tagadējo Rīgas Dinamo nemaz nerunājot. Toties tagad mums ir neskaitāmas amatieru līgas un katrs sevi cienošs klerks kāpj uz slidām divas reizes nedēļā.

Profesionāļu lietā svarīgi ir treneri un sistēma, kā jauniešiem tiek nodrošināta izaugsme, tai skaitā- kā viņi virzās uz labiem klubiem, akadēmijām utt.
Protams, tikai laukumu daudzums neko neizsaka, svarīgs ir viss pasākumu kopums , arī tas ko minēji. Izskrītot vienam apstāklim (treneri, sistēma, tradīcijas, masveidība, laukumi, čempionāts) nekāda dižā progresa nebūs. Manuprāt, salīdzinājumā ar rietumeiropu, mums trūkst kvalitatīvu laukumu. Nav man statistikas, bet pavizinoties pa Angliju, Franciju, Holandi...... tas duras acīs. Sīko kas futenē gribētu trenēties jau mums netrūkst.

Tas, ka čaļi ar plikiem torsiem, tikai putru ēduši, vecātēva kedās ar "Jūrmala" keponiem kā varoņi uz asfalta izauga un pēc tam uz Euro 2004 aizbrauca, tā ir sakritība nevis mērķtiecīga darba rezultāts. Tā vairs nekad nebūs. Ne velti pēc Euro 2004 pie mums brauca rietumvalstu žurnālisti lai pētītu visu uz vietas - kāda mums infrastruktūra, kādas futbola akadēmijas....... - visu to kā mums nav.

Ar hokeju nevajag salīdzināt , tur ir milzum daudz nianses, kāpēc ir tā un ne savādāk.
Drīzāk ir jāsalīdzina ar basketbolu, kur 1992 tika nodibnāts LJBL un panākta masveidība, treneri un tradīcijas mums jau bija, protams tas viss tikai uzlabojās. Un tagad pēc 22 gadiem, sāk parādīties kautkādas cerības par iespējami augstiem rezultātiem.

Tā ka manuprāt, panākumu pamatā ir plāns, finanses, mērķtiecīgs darbs un masveidība.

     [+] [-]

, 2014-10-17 22:24, pirms 10 gadiem
Pirmo reizi tik daudz nepiekrītu Edmundam:
- par to, ka 532 pret ISL nebija nepareizākā taktika. sastāvā 3-4 pilnīgi pārpratumi + spēle nekāda. Mājās. Neba jau pret SPA HOL vai BEL. Pie tam nākamā spēle pierādīja, ka var spēlēt pret 2 līmeņus stiprāku komandu, arī pašiem spēlējot
- par to, ka pret ISL bija pat vairāk skatītāju nekā pret TUR.
1) tā bija pirmā spēle pēc PČ ar ISL
2) ISL neveiksme nolauza daļu bara, kas būtu apgāzuši stadionu, jo spēle pret sakauto TUR
3) Pirmdienā tik pat skatītāju, cik piektdienā pret vienāda līmeņa komandām ir vairāk, ne mazāk
- kā var nekritizēt Paharu par spēli pret ISL!? To nu nekādi šoreiz nepieņemu

     [+] [-]

, 2014-10-17 22:37, pirms 10 gadiem
Jānis Derums rakstīja: >Blin
Bet Džonsons pareizi mācīja, viņa laikā komandas spēles stils bija simpātiskāks. Futbolisti spēlēja futbolu, nevis centās noturēt 0-0. Varbūt spēlējot, nevis sēžot aizsardzībā gadīsies kāds zaudējums vairāk. Interesantāk ir kaut arī zaudē , teiksim 2-3, nekā izmocīts 0-0, vai 1-1. Latvija jau ar visiem spēlē aizsardzības futbolu, tas jau nav kādā atsevišķā, izšķirošā spēlē.
in tad pat pret LIH vai SAN nemāk kā pirmais Nr spēlēt
un no tā briža sākās krīze

     [+] [-]

, 2014-10-17 22:38, pirms 10 gadiem
Andi rakstīja: Edmunda raksti ir gandrīz vienīgie šajā portalā, kurus ir aizraujoši lasīt no sākuma līdz beigām, lai cik gari tie būtu. Lielisks domas lidojums, tekoša valoda. Izcils žurnālistikas paraugs, pretēji 90% citu ar sausu, īsu faktu izklāstu, kam nav nekādas vērtības, bet vēlas dēvēt sevi par žurnālistiem.
Paldies par analīzi, vairumam piekrītu, varbūt dažās vietās ne.
Cerams, ka arī vairums līdzjutēju spēs objektīvi novērtēt lietas. Neskatoties uz visām problēmām, ticu mūsu futbola nākotnei.
Tapēc, ka visa sirds futbolā!
Sports asinīs, lai mūsu tosts!!!

     [+] [-]

, 2014-10-17 22:41, pirms 10 gadiem
Antiņš Lāčplēsis rakstīja: Labs raksts.
Negribas ticēt, ka Latvijas izlase var spēlēt citu futbolu, kā aizsardzības. Rakstā jau daļēji pasaka par tiem miljonāriem, kamēr mūsu izlasē nebūs katrā pozīcijā par vienam stabilam Bundeslīgas vai Premjerlīgas spēlētājam, tikmēr aizsardzības futbols. Nespēju iedomāties kā pret Islandi mēs varētu spēlēt uzbrukuma futbolu... Jā, varbūt futbols kļūs skatāmāks, bet šaubos vai ar uzbrukuma futbolu būtu 1:1 pret Turciju. Izlase spēlē tā kā ļauj pretinieks. Banāls piemērs Itālijas izlase...ar tādām futbola zvaigznēm spēlē "antifutbolu", bet tas dod rezultātu... Ja atceramies Euro2004, tad tas izlases modelis bija tieši tas, kas ļāva izsisties Koļinko, Rubīnam, Bleidelim, Stepanovam, Astafjevam un pārējiem.

Pēc vienas spēles arī nevajadzētu Ikaunieku uztvert kā nākamo mesiju. Koļesničenko un Blanks virslīgā sāka spēlēt 16 gados, un bija ļoti rezultatīvi, kas no tā sanāca izlases kontekstā... Iespējams Ikauniekam un arī citiem jaunajiem palīdzēt nokļūšana ārzemēs, bet tas ir diskutējams jautājums, jo daudz kas atkarīgs no veiksmes, trenera pie kā nonāc, un paša futbolista psiholoģisko sagatavotību. Latvijas sportā ir daudz labu piemēru, gan arī virkne, kuriem karjera tikai uz leju ir gājusi dodoties uz ārzemēm. No apstākļu un vides sakārtotības, protams, ka nokļūt Bundeslīgas klubu sistēmā ir lieliski, bet konkurence tajā pašā laikā ievērojami pieaug, un izdzīvo stiprākie. Ir viens tikai 100% veiksmīgs gadījums karjeras uzsākšanai ārzemēs, tas ir pats Pahars spēlējot Southemtonā. Verpakovskis Dinamo lai arī bija superklubā, bet tā nebija ne tuvu pasaules Top līga.
Ak die
Tu zini kur spēlē uz laukuma Ikaunieks un kur Koļess un Blankijs

     [+] [-]

, 2014-10-17 22:45, pirms 10 gadiem
Mīlas Bimbambols rakstīja: Man raksts patika, priecājos, ka Edmunds veic padziļinātāku analīzi, pauž subjektīvu viedokli. Raksti no sērijas "46.minūtē bija štanga, bet 55.minūtē viņš nokrita uz pakaļas..." mani neinteresē.

Lielākajai daļai rakstā teiktajam arī piekrītu. Īpaši uzsvērtu pareizi izteikto domu par pārspīlētajiem mērķiem. Es pats jau pirms cikla sākuma smīkņāju par visiem optimistiem, kas teica, ka rudenī jāņem 6-7 punkti. Manuprāt, norma bija 2 vai 3, ko arī izpildījām. Vairāk jau būtu ļoti labs panākums. Skatoties uz priekšu, no šī cikla patiešām grūti ir objektīvi kaut ko gaidīt, un galvenais ir nepalikt pēdējiem. Starp citu, nav nereāli palikt bez uzvarām, jo patiesībā tāda reāla cerība ir tikai vienā spēlē (Kazahstāna), bet arī tajā nekas nav droši. Pašreizējā situācijā izcīnīt vēl kādu uzvaru bez minētās spēles būtu brīnums.

Smieklīgi vienmēr lasīt tos uzbrūkošā futbola fanu komentārus. Laikam tie čaļi paši nekad nav spēlējuši futbolu. Ja LV izlasei būtu spēle pret Igaunijas U-19 izlasi, jūs ieraudzītu tādu uzbrūkošo futbolu, ka pēc tam ilgi būtu laimīgi. Bet, ja jāspēlē pret Islandi, kurā visiem spēlētājiem ir klubs, kas pārspēj 10 no 11 LV izlases spēlētāju klubus (un arī Rudņevs nu jau ir smags rezervists), tad par ko ir runa? Starkovs un Pahars- abi bijuši radoši pilņībā uzbrukumā tendēti futbolisti un ļoti labi saprot, ko futbolā nozīmē uzbrukt. Taču katra komanda spēj spēlēt tā, kā to ļauj pretinieks. Turklāt, bieži lomu spēlē stratēģija. Ja zināms, ka Islandei ir ārkārtīgi spējīga un radoša vidējā līnija, tad tas ir tikai normāli, ka centrā liek 3 balsta tipa pussargus.
Grozu galvu šoreiz...
Kursas glenotajā kamīnistabā veči saka, ka cilvēki te visu mēra baltā melnē!!!
Mēs nepras uzbrūkoš futbolu, kas pret ISL būtt nāv, bet prasām aktīvāk spēl, 45-55 pret ISL ir jannospēlē.

  +5 [+] [-]

, 2014-10-17 22:55, pirms 10 gadiem
Visa šī sakarā:
Kuldīgas avīze gada laikā ne reizi nav uzrakstījusi par Ikaunieku
Un arī šonedēļ klusums
plebeju miests futbola jomā

     [+] [-]

, 2014-10-17 23:03, pirms 10 gadiem
sasperjods-k rakstīja: Ak die
Tu zini kur spēlē uz laukuma Ikaunieks un kur Koļess un Blankijs
Nav nozīmes , kurā pozīcijā spēlē konkrētais futbolists. Es runāju par būtību. Ik katru četrgadi mums ir kāds jaunais talants kādā no pozīcijām. Blanks un Koļesničenko ir ļoti labs piemērs kā neizdevās tālākā karjera. Blanks izlasē debitēja 16. vai 17. gadu vecumā, tieši tā pat Koļesničenko. Vai arī tas pats Igors Semjonovs...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2014-10-17 23:12, pirms 10 gadiem
pelikans rakstīja: Protams, tikai laukumu daudzums neko neizsaka, svarīgs ir viss pasākumu kopums , arī tas ko minēji. Izskrītot vienam apstāklim (treneri, sistēma, tradīcijas, masveidība, laukumi, čempionāts) nekāda dižā progresa nebūs. Manuprāt, salīdzinājumā ar rietumeiropu, mums trūkst kvalitatīvu laukumu. Nav man statistikas, bet pavizinoties pa Angliju, Franciju, Holandi...... tas duras acīs. Sīko kas futenē gribētu trenēties jau mums netrūkst.

Tas, ka čaļi ar plikiem torsiem, tikai putru ēduši, vecātēva kedās ar "Jūrmala" keponiem kā varoņi uz asfalta izauga un pēc tam uz Euro 2004 aizbrauca, tā ir sakritība nevis mērķtiecīga darba rezultāts. Tā vairs nekad nebūs. Ne velti pēc Euro 2004 pie mums brauca rietumvalstu žurnālisti lai pētītu visu uz vietas - kāda mums infrastruktūra, kādas futbola akadēmijas....... - visu to kā mums nav.

Ar hokeju nevajag salīdzināt , tur ir milzum daudz nianses, kāpēc ir tā un ne savādāk.
Drīzāk ir jāsalīdzina ar basketbolu, kur 1992 tika nodibnāts LJBL un panākta masveidība, treneri un tradīcijas mums jau bija, protams tas viss tikai uzlabojās. Un tagad pēc 22 gadiem, sāk parādīties kautkādas cerības par iespējami augstiem rezultātiem.

Tā ka manuprāt, panākumu pamatā ir plāns, finanses, mērķtiecīgs darbs un masveidība.
Īstenībā tieši tas periods sakrita arī ar Latvijas futbola augstāko lidojumu. Virslīgas līmenī bija lokālie flagmaņi Skonto, Ventspils un LM. Bija ļoti labi leģionāri, kas cēla arī virslīgas līmeni un noslīpēt meistarību. Kluba budžeti bija pilnīgi citā līmenī. Tas pats Skonto stadions, Ķeizarmeža bāze. Vadošie virslīgas klubi rīkoja 3 ārzemju pirms sezonas nometnes. Banāli, bet sadraudzības kausa izcīņa Maskavā arī pirmajos gados bija augstā līmenī, un ne Spartaks, ne Kijevas Dinamo nespēlēja ar otrajiem sastāviem. Skonto spēles eirokausos bija laba pieredze virknei tā laika jaunajai paaudzei - Pahars, Bleidelis, Koļinko, Štolcers, Astafjevs, Stepanovs, Laizāns,Rubins, Lobaņovs. Vēlāk arī visi šie spēlētāji nokļuva ļoti labos klubos. Pašlaik ne tuvu mums ir spēlētāji tādos klubos.
Protams tā bija veiksme, ka nokļuvām finālturnīrā, bet gluži arī nebija, ka tas nokrita no gaisa.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2014-10-18 08:19, pirms 10 gadiem
par treneri.pret islandi redzejam paharidzes shemas.spele nulle.ar turciju bija -jau-komanda.jau labak.driz vares saukt zani no bambaliem.

  +1 [+] [-]

, 2014-10-18 19:29, pirms 10 gadiem
Labs raksts.Vienīgā problēma,ka nākās piekrist autoram gandrīz visos spriedumos un tāpēc paliek garlaicīgi
Jau pirms šī cikla sākuma jau pēc izlozes bija skaidrs,ka šoreiz mums nespīd galīgi nekā,lai arī tā durvu šķirba uz finālturnīru ir palikusi platāka.Mūsu grupā trīs biezie(NED,CZE,TUR) un vēl izrādās uzrodās fantastiski laba Islande.LFF nospraustie mērķi par trešo vietu rada vienu vienīgu izbrīnu.Cik daudz viņi tur saprot no futbola,gribās uzdot tadu jautājumu.Nevaram uzcelt izlases vajadzībām cienīgu stadionu,bet prasīt no izlases trešo vietu tādā kompānijā varam.Greizo spoguļu karaļvalsts.