Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:119, Did:0, useCase: 3

"Euro 2020" notiks 13 pilsētās, pieteikšanās - jau no aprīļa

Gatis Druvietis
Gatis Druvietis

"Euro 2020" notiks 13 pilsētās, pieteikšanās - jau no aprīļa
UEFA ģenerālsekretārs Džanni Infantino un UEFA prezidents Mišels Platinī šodienas sēdē
Foto: AP / Scanpix

Eiropas Futbola asociāciju savienība (UEFA) sēdē Nionā šodien noteica "Euro 2020" organizācijas pamatprincipus. Galvenā inovācija - finālturnīrs notiks trīspadsmit Eiropas pilsētās.

Pamatprincipi ir sekojoši…

Sadalot komandas pa grupām, tiks izmantota ierastā izloze ar izsēšanu. Sadalot pa grupām mājinieces, tiks ņemti vērā attālumi - lidojuma laiks starp stadioniem, kur notiks vienas grupas mači, nedrīkst būt lielāks kā divas stundas.

Katrā no finālturnīra sešām grupām būs ne vairāk kā divas mājinieces - katrai no tām tiks garantēti vismaz divi mājas mači grupu stadijā.

Stadiona minimālai ietilpība jābūt sekojošai: 70 000 skatītāju stadions uz pusfinālu, 60 000 - ceturtdaļfinālam, 50 000 - astotdaļfinālam un grupas mačam. Varēs būt ne vairāk kā divi izņēmumi, kad astotdaļfinālā un grupas mačā iztiks ar 30 000 skatītāju stadionu. Mači katrā valstī notiks vienā stadionā.

Finālturnīra mači tiks sadalīti trīspadsmit paketēs, no kurām 12 paketēs būs pa trim mačiem grupu stadijā un pa vienam mačam play-off fāzē (astotdaļfināls vai ceturtdaļfināls), savukārt trīspadsmitajā paketē būs abi pusfināli un fināls.

Katra nacionālā federācija varēs iesniegt divus pieteikumus: vienu uz standarta paketi, kā arī vienu uz pusfināliem un finālu. Katra federācija var piedāvāt vienu vai divas pilsētas, no kurām varēs tikt izvēlēta ne vairāk kā viena. Pieteikumā var tikt piedāvāts arī stadiona projekts, bet ar nosacījumu, ka celtniecības darbi tiks pabeigti līdz 2016. gadam. Pieteikumus varēs iesniegt jau no 2013. gada aprīļa, savukārt laimīgās 13 pilsētas tiks paziņotas 2014. gada septembrī.

Kā jau ziņots, lēmums par "Euro 2020" norisi visā Eiropā tika pieņemts 6. decembrī, idejas autors ir UEFA prezidents Mišels Platinī pēc tam, kad 2012. gadā Eiropas čempionāts notika divās valstīs.

Izmantotie resursi:
uefa.com

 +12 [+] [-]

, 2013-01-25 18:47, pirms 11 gadiem
Paldies, Mišel. Tagad, vari, lūdzu, pameklēt citu amatu?

  +7 [+] [-]

, 2013-01-25 18:54, pirms 11 gadiem
Runājot par stadioniem, kā sokas ar mūsējo piectūkštošnieku?

     [+] [-]

, 2013-01-25 18:56, pirms 11 gadiem
Vienu sviestu paziņoji, tagad gaidam otru kā notiks kvalifikācija finālturnīram. 13 pilsētas ne vairāk kā 1 no vienas valsts, tas nozīmēs 13 valstis ir mājnieces un kvalifikācijā nepiedalās? Vai tikai tās no 13 paketes valstis, kur fināls un pusfināli?
Taisnīgākais variants būtu tad visas piedalās, bet kas notiek ja 13 paketes valstis vispār netiek uz EURO 2020?

     [+] [-]

, 2013-01-25 19:11, pirms 11 gadiem
zaipis rakstīja: Vienu sviestu paziņoji, tagad gaidam otru kā notiks kvalifikācija finālturnīram. 13 pilsētas ne vairāk kā 1 no vienas valsts, tas nozīmēs 13 valstis ir mājnieces un kvalifikācijā nepiedalās? Vai tikai tās no 13 paketes valstis, kur fināls un pusfināli?
Taisnīgākais variants būtu tad visas piedalās, bet kas notiek ja 13 paketes valstis vispār netiek uz EURO 2020?
"All teams will participate in the qualifying competition and the 13 countries staging matches will therefore not be automatically qualified." /uefa.com

     [+] [-]

, 2013-01-25 19:19, pirms 11 gadiem
Zobainais_ezis rakstīja: "All teams will participate in the qualifying competition and the 13 countries staging matches will therefore not be automatically qualified." /uefa.com
Tā tam vajadzētu būt, labi , ka kvalifikācija godīga. Tikai neticu, ka visas 13 tiks uz finālturnīru.

     [+] [-]

, 2013-01-25 19:23, pirms 11 gadiem
Jāsaka, ka diezgan interesanti, domāju, ka tas palielinās iespējas līdzjutējiem no Latvijas nokļūt uz spēlēm.

     [+] [-]

, 2013-01-25 19:24, pirms 11 gadiem
anjo rakstīja: Runājot par stadioniem, kā sokas ar mūsējo piectūkštošnieku?
Vai tad nemēļoja kaut ko par 30 tūkstošiem?

     [+] [-]

, 2013-01-25 19:26, pirms 11 gadiem
Krokodils rakstīja: Vai tad nemēļoja kaut ko par 30 tūkstošiem?
Mums ir vairāk Skonto Riga - Jelgava 24.01.2013 all goals -... Kādam bijis garlaicīgi.

     [+] [-]

, 2013-01-25 19:28, pirms 11 gadiem
anjo rakstīja: Mums ir vairāk Skonto Riga - Jelgava 24.01.2013 all goals -...
Jelgava baltajos spēlē?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2013-01-25 19:28, pirms 11 gadiem
Krokodils rakstīja: Jelgava baltajos spēlē?
Jā. Izbraukuma formās.

  +3 [+] [-]

, 2013-01-25 19:30, pirms 11 gadiem
fasans rakstīja: Latvija jau var 50 000 uzbūvēt.
Latvija var arī Dienvidu tiltu un Nacionālo bibliotēku uzbūvēt, jautājums drīzāk - vai vajag?

  -1 [+] [-]

, 2013-01-25 19:32, pirms 11 gadiem
Rīgā jau toč nebuuss!

  +1 [+] [-]

, 2013-01-25 19:39, pirms 11 gadiem
kasagrande rakstīja: Latvija var arī Dienvidu tiltu un Nacionālo bibliotēku uzbūvēt, jautājums drīzāk - vai vajag?
Es jau domāju, ka labāk vispār neko nebūvēt. Pārāk maza valsts , kurš to visu uzturēs un kuram na* to visu vajag?

  +1 [+] [-]

, 2013-01-25 19:39, pirms 11 gadiem
zaipis rakstīja: Tā tam vajadzētu būt, labi , ka kvalifikācija godīga. Tikai neticu, ka visas 13 tiks uz finālturnīru.
Es ar klusībā neticu, ka visas 13 izvēlētās valstis tiks. Tai pat laikā - potenciālo valstu saraksts (ņemot vērā stadionu ietilpības faktoru) nav nemaz tik liels.

  +3 [+] [-]

, 2013-01-25 19:48, pirms 11 gadiem
Krokodils rakstīja: Es jau domāju, ka labāk vispār neko nebūvēt. Pārāk maza valsts , kurš to visu uzturēs un kuram na* to visu vajag?
Būvniekiem droši vien vajag, bet cilvēkiem tiešām nevajag

  +1 [+] [-]

, 2013-01-25 20:27, pirms 11 gadiem
Es iesaku vēl kaut ko sagraut

  +1 [+] [-]

, 2013-01-25 22:07, pirms 11 gadiem
ziema varam spelet uz daugavas starp tiltiem un akart varetu satilpt 50k cilveku. tatad piesakamies!!!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2013-01-25 22:28, pirms 11 gadiem
Ideali!
Sarezgija dzivi sev un parejiem un pavirsu
vel izbojaja EC atmosferu...
ir vel labas idejas ka salauzt futbolu?

  -2 [+] [-]

, 2013-01-25 22:29, pirms 11 gadiem
kāda jēga LV būvēt lielu stadionu?
Skonto 13 gadu laikā bija pilns kādas 3 reizes.
7k-8k ne vairāk

     [+] [-]

, 2013-01-25 22:44, pirms 11 gadiem
fasans rakstīja: Latvija jau var 50 000 uzbūvēt.
varēt jau protams, ka var, vairāk $$$ varēs kabatās sabāzt. Bet jautājums, vai vajag.... Vieglatlētikai - mazu, jā, bet toto hobijam futbolam, nē paldies.

     [+] [-]

, 2013-01-25 22:54, pirms 11 gadiem
Zobainais_ezis rakstīja: Es ar klusībā neticu, ka visas 13 izvēlētās valstis tiks. Tai pat laikā - potenciālo valstu saraksts (ņemot vērā stadionu ietilpības faktoru) nav nemaz tik liels.
Vacija Francija Spanija Italija Portugale Anglija Polija Krievija Turcija Ukraina Griekija
neesmu parbaudijis bet drosvien
Horvatija Zviedrija Sveice Austrija varbuut Serbija
Norvegija Rumanija Cehija
(drosvien kkas ir par daudz kkas par maz- mineju no galvas!)
Isak sakot piem. Maskava neder jo 2h radiusa varetu but
Turcija Rumanija Ukraina...
varbut Polija un Cehija...
Izcili intresanta grupa butu ja 2 no sim komandam butu favorites
100 % neliks Spaniju Vaciju utt.
favoritus grupa kur vini nevares pieteikt savu stadionu...
tatad ari potenciali ari grupas ir sadalitas...
Finalam ir varianti...
4?
Vacija Spanija Italija Portugale... varbut vel paris...

jauni projekti varbut ienaks bet visticamakais no
kadas jau minetas valsts...
UN tad tikai sakas problema ja nu kada no rikotajvalstim netiek

  +2 [+] [-]

, 2013-01-26 00:28, pirms 11 gadiem
arvids1991 rakstīja: Vacija Francija Spanija Italija Portugale Anglija Polija Krievija Turcija Ukraina Griekija
...
jauni projekti varbut ienaks bet visticamakais no
kadas jau minetas valsts...
UN tad tikai sakas problema ja nu kada no rikotajvalstim netiek
Saraksts apmēram tāds arī ir kā tu saki, tik manuprāt dažas valstis ir liekas: Horvātija (stadions 35 tūkst.), Šveice (38 tūkst.), Norvēģija (25 tūkst.), Čehiem ne īpaši ar stadioniem. Aizmirsi Nīderlandi/Beļģiju, Īriju, Ungāriju (būvē stadionu).

Pilnībā piekrītu, ka grupu pilotprojekts ir uztaisīts, jo cita paskaidrojuma - tāpēc ir tieši 13 paketes (nevis 12, 14 vai 15). Mani interesē ne tikai, ko darīs, ja kāda no "mājniecēm" netiks, bet arī kā vietējās federācijas izvēlēsies pilsētas (jo tai pašā Itālijā gan Roma, gan Milāna gribēs).

  +1 [+] [-]

, 2013-01-26 01:11, pirms 11 gadiem
Tas francūzis visu sabojā. Pats foršākais tajā pasākumā ir tas kad aizbrauc, kā uz festivālu, satiec vēl 10 nācijas un kārtīgi ietusē vēl klāt. Bet tagad no tā visa ne sū nebūs. Tā pati čempionlīga vien būs, tikai izlasēm un koncentrētākā periodā.

     [+] [-]

, 2013-01-26 02:32, pirms 11 gadiem
Zobainais_ezis rakstīja: Saraksts apmēram tāds arī ir kā tu saki, tik manuprāt dažas valstis ir liekas: Horvātija (stadions 35 tūkst.), Šveice (38 tūkst.), Norvēģija (25 tūkst.), Čehiem ne īpaši ar stadioniem. Aizmirsi Nīderlandi/Beļģiju, Īriju, Ungāriju (būvē stadionu).

Pilnībā piekrītu, ka grupu pilotprojekts ir uztaisīts, jo cita paskaidrojuma - tāpēc ir tieši 13 paketes (nevis 12, 14 vai 15). Mani interesē ne tikai, ko darīs, ja kāda no "mājniecēm" netiks, bet arī kā vietējās federācijas izvēlēsies pilsētas (jo tai pašā Itālijā gan Roma, gan Milāna gribēs).
vares but 2 iznemumi ar 30+k stadioniem
par Niderlandi un Belgiju aizmirsu
par Iriju un Ungariju- nezinaju
Vel kas mani mulsina- ne vairak ka 2 majnieces?
varbut kluda tulkojuma bet ja ne
var but ari 1 majniece?
Tad 1 no 12 paketem klust par tamponu?
Nu par federaciju pilsetu izvelem man liekas problemu nebus daudz
Ja pareizi sapratu tad katra valsts var pieteikties 2 paketem- 1-12paketes
grupu turnirs + 13. pakete 1/2 finals un finals... es to ta sapratu
ta pati Italija izvelesies pieteikt grupu Milana finalu Roma...
Tas 12 vai 13 majnieces piedalisies atlase?
Ja ja tad 100% kada izkritis
ja ne tad sanak ka uz cempi tiek komanda ar labakajiem stadioniem
nevis kas labak speles...
Ka ari tie parlidojumu laiki...
Neticu ka taja 2020 no Maskavas uz Londonu vares pa 2h aizlidot
Bija labs cempis gribeja kko jaunu- 24 komandu formats jau
ir pienemts. Kam sis marazms vajadzigs...
Kad sunim nav ko darit vins olas laiza...

     [+] [-]

, 2013-01-26 08:58, pirms 11 gadiem
viena grupa atradisies uz britu salam noteikti (skotija, anglija, Irija, Z-irija)
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2013-01-26 12:02, pirms 11 gadiem
arvids1991 rakstīja: vares but 2 iznemumi ar 30+k stadioniem
par Niderlandi un Belgiju aizmirsu
par Iriju un Ungariju- nezinaju
...
Kad sunim nav ko darit vins olas laiza...
Izņēmums tiešām ir noteikts, bet redzēsim vai tas tiešām tiks pieņemts (čehiem/horvātiem jau gribētos). Nav kļūda tulkojumā, tik tiešām - var būt divas mājnieces. Problēma jau nav ar pilsētu pieteikšanu, bet gan ar to, kas beigās dabūs - tieši federācija lems, ko pieteikt 12 parastajiem un 1 finālam, tādējādi cepšanās būs - kāpēc milānu pieteica parastajām spēlēm, bet Romu finālam (un nedabūja) -> gaidu jaunus korupcijas burbuļus. Un jā, visas komandas piedalīsies atlasē.

Maskavai jau nevajag Londonu, dabūs zviedrus, dāņus, poļus, turkus (jo Platinī ar privātu ļoteni aizlidos 2 h), rumāņi, bulgāri, ukraiņi - pietiekami liela izvēle.

     [+] [-]

, 2013-01-26 13:39, pirms 11 gadiem
Zobainais_ezis rakstīja: Izņēmums tiešām ir noteikts, bet redzēsim vai tas tiešām tiks pieņemts (čehiem/horvātiem jau gribētos). Nav kļūda tulkojumā, tik tiešām - var būt divas mājnieces. Problēma jau nav ar pilsētu pieteikšanu, bet gan ar to, kas beigās dabūs - tieši federācija lems, ko pieteikt 12 parastajiem un 1 finālam, tādējādi cepšanās būs - kāpēc milānu pieteica parastajām spēlēm, bet Romu finālam (un nedabūja) -> gaidu jaunus korupcijas burbuļus. Un jā, visas komandas piedalīsies atlasē.

Maskavai jau nevajag Londonu, dabūs zviedrus, dāņus, poļus, turkus (jo Platinī ar privātu ļoteni aizlidos 2 h), rumāņi, bulgāri, ukraiņi - pietiekami liela izvēle.
Nerunaju par to ka nav no ka izveleties bet ka
tas nav grupas lidera cienigas komandas(stipras jau ir
bet ne tik)
centraleirop bus parbazta...
nu par stadioniem varbut otradi
bet piem. Vacija visticamakais ALIANZ ARENA pieteiks
grupai bet Berlines olimpisko finalam
Spanijai grutak bet nu...
NE VAIRAK KA DIVAS
tatad var but 1???
Nu ja piedalisies 100% kads majnieks izkritis
Problema bus ja piem. ka 2008?.
Anglija izkritis...
Pasam futbolam neredzu nekadu labumu...Platini
pienemu ka ir