Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:14, Did:0, useCase: 3

Krieviju uz četriem gadiem izslēdz no starptautiskās sporta aprites

Ints Megnis
Ints Megnis

Krieviju uz četriem gadiem izslēdz no starptautiskās sporta aprites
Talismans Miška pie 1980. gada Maskavas olimpisko spēļu lāpas. Foto: AFP/Scanpix

Pasaules Antidopinga aģentūras (WADA) izpildkomiteja pirmdien piesprieda četru gadu diskvalifikāciju Krievijai no visām nozīmīgākajām sacensībām, kas ir organizācijas pārraudzībā. Krievijas sportisti varēs startēt kā neitrāli atlēti, ja spēs pierādīt savu tīrību no dopinga.

WADA izpildkomitejas sēde noslēdzās diezgan ātri un lēmums tika pieņemts vienbalsīgi. To drīkst pārsūdzēt 21 dienas laikā. Tas nozīmē, ka Krievija nedrīkstēs piedalīties olimpiskajās un paraolimpiskajās spēlēs, jaunatnes olimpiskajās spēlēs, kā arī jebkurā pasaules čempionātā, ieskaitot, Pasaules kausa izcīņu futbolā. Tomēr aizliegums neattieksies, piemēram, uz Eiropas čempionātu futbolā, jo tas neskaitās kā "galvenais sporta notikums".

"Pārāk ilgi Krievijas sports cēlis neslavu tīrajam sportam," paziņojumā pauda aizejošais WADA prezidents Kreigs Rīdijs, sakot, ka Krievijai bija daudzas iespējas "sakārtot savu māju", tomēr tā izvēlējusies turpināt maldināt un noliegt.

Pagājušajā mēnesī WADA atbilstības pārskata komiteja publicēja ziņojumu, kurā sīki aprakstīja, kā tā dēvēja, "satriecošu maldināšanu" no Krievijas amatpersonām, kas sagrozījušas datus Maskavas antidopinga laboratorijā. Šo informāciju būtu bijis jāizmanto, lai palīdzētu kriminālvajāšanā pret Krievijas shēmas radītājiem. Nedēļas nogalē vairākums no WADA Atlētu komitejas locekļiem piekrita likt savu parakstu zem paziņojuma, kurā tika pausts, ka "Krievija nedrīkst vainot WADA vai starptautiskās sporta organizācijas par noteikumu neievērošanu, kad tā atkal un atkal ir pieķerta tos pārkāpjot".

"Atlēti ir noguruši no risinājumiem, kas pilni ar piekāpšanos un kompromisiem, jo vēsture pierādījusi, ka tādi ir neefektīvi," pausts paziņojumā.

Atbilstības pārskata komiteja varēja aicināt Krievijai piespriest pilnu diskvalifikāciju, tomēr pēdējā brīdī atteicās no šāda lēmuma. Tomēr WADA atlēti ir starp tiem, kas uzskata, ka būtu nepieciešama tieši tāda. Jaunākajā izmeklēšanā tika atklāts, ka Krievijas iejaukšanās dēļ mainīta informācija par 145 lietām. "Mēs nekad neuzzināsim, kas šie sportisti bija, vai viņi turpina apkrāpt tīros atlētus, sabiedrību un nozīmīgākās sacensības," bija teikts paziņojumā.

Krievijas dopinga sāga turpinās jau piecus gadus. Šai valstij jau bija daļēja diskvalifikācija no Riodežaneiro olimpiskajām spēlēm, kamēr Phjončhanā 168 šīs valsts atlēti startēja zem olimpiskā karoga.

Izmantotie resursi:
https://apnews.com/74ad6e761fa9ce3b...
https://www.insidethegames.biz/arti...
https://www.bbc.co.uk/sport/olympic...

  +4 [+] [-]

, 2019-12-09 15:11, pirms 4 gadiem
Valstīs kur pastāv diktatūra tiek meklēt ienaidnieks, jo tā var apvienot tautu. Vieglāk meklēt ienaidnieku ārpus valsts. Tagad krievi tēlos nevainīgus jēriņus, netaisnīgi apbižotos. Ko patiesi ir žēl , tie ir jaunie Krievijas sportisti,kuri cieš nevainīgi.
Patīkami, ka beidzot noliek šo valsti pie vietas sportā. Cik var auklēties. Ne visu var uzpirkt un kādreiz arī godīgums uzvar.
Kā tagad būs ar PČ hokejā?
Slēpts komentārs: maikls19

  -2 [+] [-]

, 2019-12-09 15:13, pirms 4 gadiem
FUNS rakstīja: Valstīs kur pastāv diktatūra tiek meklēt ienaidnieks, jo tā var apvienot tautu. Vieglāk meklēt ienaidnieku ārpus valsts. Tagad krievi tēlos nevainīgus jēriņus, netaisnīgi apbižotos. Ko patiesi ir žēl , tie ir jaunie Krievijas sportisti,kuri cieš nevainīgi.
Patīkami, ka beidzot noliek šo valsti pie vietas sportā. Cik var auklēties. Ne visu var uzpirkt un kādreiz arī godīgums uzvar.
Kā tagad būs ar PČ hokejā?
tad jau LV ari ir diktatūra?RUS mūsu propagandā regulāri tiek piesaukta kā drauds un ienaidnieksnu malacis Tu esi,es nebiju aizdomājies

  +1 [+] [-]

, 2019-12-09 15:14, pirms 4 gadiem
Vienmēr ir interesanti palasīt ko šādās situācijās domā krievi, kuriem ar smadzenēm viss ir Ok.

https://blog.newsru.com/article/09d...

  -2 [+] [-]

, 2019-12-09 15:14, pirms 4 gadiem
Banss rakstīja: es zinu ka tu neattaisno, Tu vnk netēmā kasies. vovans publiski solīja lietu sakārtot. Sakārtoja? Palasi lēmumu...ar galvu domājošie krievi saprot ka vainīga ir sistēma, ar visu sistēmas seju huilo priekšgalā. bet te atskrien latvieši un sāk stāstīt par vovu kurš neko nezin
nu ja tu uzskati,ka valsts prezidents zin katru niansi savā valstī,lai tā ari būtu..es tā neuzskatu.

  +4 [+] [-]

, 2019-12-09 15:16, pirms 4 gadiem
Kāds no SC varētu uzvnīt uz Basketa federāciju un noskaidrot, ko šis lēmums ietekmē olimpiskās kvalifikācijas sakarā, jo kā zināms pēc ranga LV ir nākamā. Ja Krievija diskvalificēta būtu loģiski, ka piedalāmies mēs.

  +2 [+] [-]

, 2019-12-09 15:18, pirms 4 gadiem
leonids_leo_115875843154099 rakstīja: nu ja tu uzskati,ka valsts prezidents zin katru niansi savā valstī,lai tā ari būtu..es tā neuzskatu.
Nu jā, šis notikums ir tāda "sīka nianse", ko nu vēl piebilst.

  -1 [+] [-]

, 2019-12-09 15:19, pirms 4 gadiem
timurietis rakstīja: Kāds no SC varētu uzvnīt uz Basketa federāciju un noskaidrot, ko šis lēmums ietekmē olimpiskās kvalifikācijas sakarā, jo kā zināms pēc ranga LV ir nākamā. Ja Krievija diskvalificēta būtu loģiski, ka piedalāmies mēs.
man liekas,ka RUS var spēlēt,tikai zem olimpiskā karoga...es kaut kā tā lasiju-var piedalīties tīrie sportisti,bez himnas un bez karoga!bet tas bija vakar,moš šodien kas mainījies?

  +4 [+] [-]

, 2019-12-09 15:19, pirms 4 gadiem
Banss rakstīja: es zinu ka tu neattaisno, Tu vnk netēmā kasies. vovans publiski solīja lietu sakārtot. Sakārtoja? Palasi lēmumu...ar galvu domājošie krievi saprot ka vainīga ir sistēma, ar visu sistēmas seju huilo priekšgalā. bet te atskrien latvieši un sāk stāstīt par vovu kurš neko nezin
Tāpat ir skaidrs, ka Rusņā bez cara Vovas I Pundura ziņas mats pat nevar nokrist no galvas.
Pēc Rusņas izgāšanās Vankūverā 2010 gadā tieši Vova I Pundurs ar savu paziņojumu, ka Sočos 2014. gadā nekas tāds nedrīkst atkārtoties, tika uz pilnu klapi atvērtas slūžas nevienam nav noslēpums.
Zinot viņa tieksmi visu kontrolēt, esmu vairāk kā pārliecināts, ka viņš visu ļoti labi zināja, un turēja roku uz pulss.

  -1 [+] [-]

, 2019-12-09 15:22, pirms 4 gadiem
Banss rakstīja: Nu jā, šis notikums ir tāda "sīka nianse", ko nu vēl piebilst.
Tu saprati,ko es gribēju pateikt...paskaties,kaut vai,kā Vovanu virzīja uz amatu-sistēma ilgi meklēja cilvēku,kurš būs patīkams tautai!lai pati sistēma saglabātu varu sev!tas ari pasaka manuprāt-vai Vova radija sistēmu,vai tomēr sistēma Vovu!

     [+] [-]

, 2019-12-09 15:22, pirms 4 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Tāpat ir skaidrs, ka Rusņā bez cara Vovas I Pundura ziņas mats pat nevar nokrist no galvas.
Pēc Rusņas izgāšanās Vankūverā 2010 gadā tieši Vova I Pundurs ar savu paziņojumu, ka Sočos 2014. gadā nekas tāds nedrīkst atkārtoties, tika uz pilnu klapi atvērtas slūžas nevienam nav noslēpums.
Zinot viņa tieksmi visu kontrolēt, esmu vairāk kā pārliecināts, ka viņš visu ļoti labi zināja, un turēja roku uz pulss.
nez kā pēc Vankūveras, bet kad uzpeldēja Soču sūdi, sasolīja atgriezt krievus starptautiskajā apritē.

  +1 [+] [-]

, 2019-12-09 15:24, pirms 4 gadiem
maris777 rakstīja: Tā ir visur, ne tikai Krievijā, ne jau valsts vadītājs var kaut ko izdarīt. Protams ir jāizvēlas arī normāli padotie, bet tāpat pa vidu būs tādi , kas vēlēsies izkalpoties. Tie arī tos sūdus taisa. Latvijā jau arī valda ne valdība , bet gan valsts sekretāri un ierēdņu armija. Un tad tik pin intrigas un strādā visādas afēras, lai uz papīra būtu rezultāti un tiktu tuvāk vadīšanai.
Pieņemsim, ka nezināja. Cik loģiski tad pēc tam, kad šis viss ir uzpeldējis, paaugstināt Mutko?

     [+] [-]

, 2019-12-09 15:27, pirms 4 gadiem
leonids_leo_115875843154099 rakstīja: Tu saprati,ko es gribēju pateikt...paskaties,kaut vai,kā Vovanu virzīja uz amatu-sistēma ilgi meklēja cilvēku,kurš būs patīkams tautai!lai pati sistēma saglabātu varu sev!tas ari pasaka manuprāt-vai Vova radija sistēmu,vai tomēr sistēma Vovu!
es zinu ka viņs nav vientuļš, es ierēcu par seno pasaku par sliktajiem bajāriem, kuri dara tautai pāri un labo caru kuru tur neziņā. tā nav mana pasaka, tā ir krievu, viņi par to paši ierēc. Tu man sāki netēmā par Vairu topīt. Tāpēc ij saku ka vnk kasies kašķa pēc.
Un ja nu kas vova tautai nebija patīkams. Tauta vovu nemaz nezināja.

  -1 [+] [-]

, 2019-12-09 15:31, pirms 4 gadiem
Banss rakstīja: es zinu ka viņs nav vientuļš, es ierēcu par seno pasaku par sliktajiem bajāriem, kuri dara tautai pāri un labo caru kuru tur neziņā. tā nav mana pasaka, tā ir krievu, viņi par to paši ierēc. Tu man sāki netēmā par Vairu topīt. Tāpēc ij saku ka vnk kasies kašķa pēc.
Un ja nu kas vova tautai nebija patīkams. Tauta vovu nemaz nezināja.
nu nu nutur tika vairāki iemēģināti,kamēr tautai Vova iepatikās,patin filmu atpakaļ!viens pat bija Ņemcovs!
par vairu neprasiju netēmā-tieši tēmā,jo gribu sapast,cik Tavuprāt valsts prezidentsa var būt tēmā!skaids,ka viņš apm zin,par ko iet runa,bet ne jau viņš izstrādā plānus un veic kaut kādas konkrētas darbības!
par sliktajiem bajāriem un labo caru-atkal jau ari latviešiem ir tā pati kaitenekur tālu jau aizgājuši neesam

  -1 [+] [-]

, 2019-12-09 15:34, pirms 4 gadiem
Ulrihs rakstīja: Pieņemsim, ka nezināja. Cik loģiski tad pēc tam, kad šis viss ir uzpeldējis, paaugstināt Mutko?
Tāpēc,ka Mutko savu darbu paveica bez kļūdām!laža bija citos dienestos-un par to,ka tur notika,ko atlaida vai pazemināja,to presē nerakstīs!jo tad būs jāatzīst,ka tā bija sistēma,nevis rietumu sazvērestība!

  +1 [+] [-]

, 2019-12-09 15:36, pirms 4 gadiem
leonids_leo_115875843154099 rakstīja: nu nu nutur tika vairāki iemēģināti,kamēr tautai Vova iepatikās,patin filmu atpakaļ!viens pat bija Ņemcovs!
par vairu neprasiju netēmā-tieši tēmā,jo gribu sapast,cik Tavuprāt valsts prezidentsa var būt tēmā!skaids,ka viņš apm zin,par ko iet runa,bet ne jau viņš izstrādā plānus un veic kaut kādas konkrētas darbības!
par sliktajiem bajāriem un labo caru-atkal jau ari latviešiem ir tā pati kaitenekur tālu jau aizgājuši neesam
Pēc Jeļcina nāca Vovans, paspridzināja mājas, pašāva čečenus un krieviem tas iepatikās.
es nekur nerakstīju ka viņs skrēja čurupudeles mainīt, nu nevajag nolaisties līdz absurdam. Skaidrs ir ka bija valsts programma kā apjāt dopingkontroli un viņs par to zināja.
Latvieši lamā valdību, viņiem nav labā cara, kurš sēž neziņā.

     [+] [-]

, 2019-12-09 15:40, pirms 4 gadiem
leonids_leo_115875843154099 rakstīja: Tāpēc,ka Mutko savu darbu paveica bez kļūdām!laža bija citos dienestos-un par to,ka tur notika,ko atlaida vai pazemināja,to presē nerakstīs!jo tad būs jāatzīst,ka tā bija sistēma,nevis rietumu sazvērestība!
Ēēēēē, ko? Opriģeļis vai tā bija valsts programma jeb tomēr zemāku fīreru pašiniciatīva? Ja otrais variants, tad jau tieši visur izziņotu, kurš sū...us sataisījis un kāpēc.

     [+] [-]

, 2019-12-09 15:41, pirms 4 gadiem
valdība jau ari ir tas bajārs,nesaprotot,ka vainīga ir pati sistēma t.i. cars!un tik katrās vēlēšanās maina bajārus
par RUS jau es Tev to pašu ari saku!
a par čečeniem tieši tā-vispirms ņemcovu paprovēja,tautai neiepatikās,vovans ieptikās un sistēma viņu ari izvirzija kā prezidenta kandidātu!

  -1 [+] [-]

, 2019-12-09 15:44, pirms 4 gadiem
Ulrihs rakstīja: Ēēēēē, ko? Opriģeļis vai tā bija valsts programma jeb tomēr zemāku fīreru pašiniciatīva? Ja otrais variants, tad jau tieši visur izziņotu, kurš sū...us sataisījis un kāpēc.
ko tur opriģeljatsa?tak skaidrs ka valsts programma,savādāk nevar būt!tik ne jau vovans to izstrādāja-drīzāk jau Mutko!un veiksmīgi realizēja
tik domāju,ka tiem,kuri rodčenkovu nogulēja,galvas ripoja vismaz pārnestā nozīmē!ja atveries,tad tikai un vienīgi deļ Rodčenkova radās iespēja krievus sodīt!to jestj,sistēmu nodeva pats sistēmas izveidotājs!

  +1 [+] [-]

, 2019-12-09 16:00, pirms 4 gadiem
leonids_leo_115875843154099 rakstīja: Tāpēc,ka Mutko savu darbu paveica bez kļūdām!laža bija citos dienestos-un par to,ka tur notika,ko atlaida vai pazemināja,to presē nerakstīs!jo tad būs jāatzīst,ka tā bija sistēma,nevis rietumu sazvērestība!
Tur 2vus gabalus diezgan ātri ielika koka mētelī un "pazemināja" zem zemes. Trešais, maita, paspēja aizlaisties.

     [+] [-]

, 2019-12-09 16:05, pirms 4 gadiem
SteveDavis rakstīja: Dalību vai rīkošanu ?par dalību nepiekrītu jo tā iegūta godīgā cīņā ,bet rīkošanu būtu pareizi ,taču šaubos ka tas tā notiks
Nu gan Tu ačgārni utvert lietas Šeit runa ir par dopinga pārkāpumiem - tātad kā reiz sportistu dalību būtu jāaizliedz vispirms! Organizēt, savukārt - ak jel, lūdzu! Organizējiet, apbalvojiet uzvarētājus utt., bet to visu - bez Krievijas komandas dalības!

     [+] [-]

, 2019-12-09 16:15, pirms 4 gadiem
Nu tad beidzot mutantus no cilvēku sporta atdalītā.. super..Būs patīkami skatīties sporta spēles..

     [+] [-]

, 2019-12-09 16:18, pirms 4 gadiem
aivo50 rakstīja: Nu tad beidzot mutantus no cilvēku sporta atdalītā.. super..Būs patīkami skatīties sporta spēles..
pirmo reizi dzirdu,ka ASV būtu nodalīti no cilvāku sporta

  -1 [+] [-]

, 2019-12-09 16:20, pirms 4 gadiem
killo2000 rakstīja: Tur 2vus gabalus diezgan ātri ielika koka mētelī un "pazemināja" zem zemes. Trešais, maita, paspēja aizlaisties.
vot tiem noteikti galvas ripoja,kas ļāva aizlaisties rodčemkovam...

  -1 [+] [-]

, 2019-12-09 16:34, pirms 4 gadiem
Vietējās utis aizstāv necilvēkus...smieklīgi..beidzot izmēza dzīvniekus..😀

  +3 [+] [-]

, 2019-12-09 17:58, pirms 4 gadiem
maikls19 rakstīja: Kā ar Norvēģijas asmas sportistiem un pārpumpētiem jeņķiem?Uz tām valstīm dopings neattiecas?
Sorry? Kur un kādā veidā Norvēģijas Antidopinga laboratorija kaut ko ir manipulējusi vai šmaukusies, kā to darīja Krievijas ADL? Tev vispār ir skaidrs par ko šī tēma?

  +1 [+] [-]

, 2019-12-09 18:19, pirms 4 gadiem
Še tev, putin, ar tavu mēsla svētību viss šitas bija jau cik gadus. Jūs domājāt ka varat uzspļaut visai pasaulei, nu tad tagad uspļausiet... pareizs lēmums, sen jau vajadzēja viniem

  -1 [+] [-]

, 2019-12-09 18:51, pirms 4 gadiem
Atkal veco skeletu skapī sapurināja,grab visa apkaime.Viņi jau tā bija diskvalificēti. Esmu pārliecināts,ka pēc cetriem gadiem tusiņu pagarinās.

     [+] [-]

, 2019-12-09 18:55, pirms 4 gadiem
Jā un laiks rādīs pie kā šitas novedīs,nebūšu pārsteigts,ja nākamā būs Ķīna.

     [+] [-]

, 2019-12-09 20:16, pirms 4 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Visizteiktāk nošmauca R. Kobajaši gadījumā, jo visiem pirms un pēc viņa vēja kompensācija bija milzīgos mīnusos (pat pāri -20, bet vidēji -10), bet viņam vienīgajam pēkšņi +7,7. Tas viņam deva tik milzīgu priekšrocību, ka fināla otrajā lēcienā viņam galīgi izgāžot savu lēcienu vienalga izdevās palikt uz podesta.

Tomēr tas nebija viss. Izlasi šo rakstiņu caur google tulkotāju.

Parodia skoków w Niænym Tagile. Skoczek dosta³...

Jā, protams, poļi ir neapmierināti, bet tajā rakstā viņi analizē ne tikai savējo sniegumu, un pierāda cik negodīgi rīkojas žūrija.
Tu laikam nesaproti ka apreikina veja kompensaciju!
Jau vairakus gadus to apreikina kompis,bet ne zurija,ja ir x liels pretvejs,tad kopis apreikina cik dot - punktus,bet ja sportisa leciena ir pavejsh,tad kompis apreikina,cik dot + pinktus,(ka piemers) atiecigia ja pretvejsh ir 2,5 m/sek,tad dot minus 5 punktus vai otradi!

Zurija liek balles par stilu,izpildijumu un atalumu!

     [+] [-]

, 2019-12-09 20:36, pirms 4 gadiem
Modritis rakstīja: Tu laikam nesaproti ka apreikina veja kompensaciju!
Jau vairakus gadus to apreikina kompis,bet ne zurija,ja ir x liels pretvejs,tad kopis apreikina cik dot - punktus,bet ja sportisa leciena ir pavejsh,tad kompis apreikina,cik dot + pinktus,(ka piemers) atiecigia ja pretvejsh ir 2,5 m/sek,tad dot minus 5 punktus vai otradi!

Zurija liek balles par stilu,izpildijumu un atalumu!
Nav Tev taisnība!
Zaļo gaismu lēcienam dod konkrēts cilvēks uzvārdā Sedlaks.
Svētdien 100% visiem bija vējš zem slēpēm, bet tikai Kobajaši tas bija no muguras.

     [+] [-]

, 2019-12-09 21:21, pirms 4 gadiem
Ka tad ar Krievijas izlasi, kura izcīnīja tiesības spēlēt basketbolu Olimpiskajās spēlēs Tokijā? Vai tas ir kkas cits?

     [+] [-]

, 2019-12-09 21:38, pirms 4 gadiem
spacet rakstīja: Ka tad ar Krievijas izlasi, kura izcīnīja tiesības spēlēt basketbolu Olimpiskajās spēlēs Tokijā? Vai tas ir kkas cits?
Ja nekas nemainās, tad kā Krievija nē, bet vēl jau ir 21 diena apelācijai.
Propogandas kanālos, jautrība būs pamatīga.

  -2 [+] [-]

, 2019-12-10 01:50, pirms 4 gadiem
SteveDavis rakstīja: 1)Sods pats par sevi ir laba lieta , izdari pārkāpumu ,saņem sodu ,izciet dzīvojam tālāk ,jo šis pasākums ir ievilcies pārāk gari .
2) Nedrīkst sodīt tīros sportistus ,jo nav pareizi ja godīgs sportists cieš ,kaut gan nav vainīgs ,bet piemēram Getlinu diskvalificē katras 15 minūtes,bet startēt viņš var
"Pārāk ilgi Krievijas sports cēlis neslavu tīrajam sportam,".....protams.protams,it sevišķi ''tīrajiem '' ASV spinteriem vieglatlētikā...tad,kad 2 reizes dopinga lietošanā pieķertajam džastinam Getlinam tiks atņemtas visas medaļas un viņš saņems godam pelnito mūža diskvalifikāciju,tad arī ticēšu WADA godaprātam un šādiem paziņojumiem Patreiz tas viss atgādina politisku cirku

     [+] [-]

, 2019-12-10 07:25, pirms 4 gadiem
spacet rakstīja: Ka tad ar Krievijas izlasi, kura izcīnīja tiesības spēlēt basketbolu Olimpiskajās spēlēs Tokijā? Vai tas ir kkas cits?
kā tas krievu dabā-sāks ņuņņāt,pielīst,ka tie ne mēs,bet ja mēs,tad re kur TAS TUR sliktais riebeklis visu to sastrādāja+protams,ka atskaitīs čunguru...piem.kā tas bija ar soču medaļām,kuras liekas vayeņi mums tā arī neatdeva...nožēlojama tautiņa...
bet ja par jautājumu-cik rus speci"runā"ytūbē,tad rus tagad vilks laiku-apelācijas,pārbaudes un tur jau jaunais 2020.gads,kurā līgumi un c.papīri/vienošanās jāslēdz pa jaunam...bet ko kārtējo reizi izmelos ruSSia un kā viņu melus izskatīs pasaules sporta organizācijas(mazais puikuvēderiņbucošanasmīļotājs gan jau iemaksās tādu summu,ka...),grūti spriest