Latvijas e-sportista pārstāvētā komanda iegūst septīto vietu pasaules čempionātā
Šovakar Polijas pilsētā Katovicē apakšgrupas izšķirošajā spēlē pasaules čempionātā e-sportā, datorspēles „Counter Strike” disciplinā, Latvijas spēlētāja „broky” pārstāvētā komanda „Faze” ar 1:2 piekāpās „Natus Vincere” un „IEM Katowice 2020” turnīru pabeidza septītajā vietā.
Šonedēļ Katovicē norisinās viens no lielākajiem e-sporta turnīriem šogad pasaulē, kurā tiek sadalīts balvu fonds gandrīz miljons dolāru apmērā. Šajās sacensībās piedalījās arī viens Latvijas pārstāvis – „broky” jeb Helvijs Saukants, 19 gadus vecs e-sporta spēlētājs no Liepājas. Viņš pagājušā gada septembrī uz pārbaudes laiku pievienojās „Faze Clan”, vienai no populārākajām un spēcīgākajām e-sporta komandām pasaulē, kurā tagad iekļauts kā pilntiesīgs komandas dalībnieks.
„broky” komanda Katovicē piedalījās ar starptautisku sastāvu – piecu cilvēku komandā kopā ar Saukantu bija arī Bosnijas, Zviedrijas, Brazīlijas un Norvēģijas spēlētāji. Turnīrā kopumā piedalījās 16 komandas, kas bija sadalītas divās apakšgrupās, un „Faze Clan” startēja A grupā.
Pirmajā spēlē „broky” komanda cieta zaudējumu, taču turnīrs norisinājās pēc divu zaudējumu sistēmas, proti, katrā kārtā zaudējusī komanda pārcēlās uz zemāko zaru, caur kuru varēja turpināt cīņu par iekļūšanu labāko sešiniekā. „Faze” pēc tam izdevās gūt divas uzvaras (2:0 pret „Renegades” un 2:1 pret „Team Vitality”), bet šodien ļoti saspringtā spēlē, kas bija izšķirošā par tikšanu labāko sešiniekā, ar 1:2 nācās piekāpties „Natus Vincere”. Trešajā raundā „Faze” bija nonākusi iedzinējos 3:9, taču prata pievilkt līdz 13:13, veiksmīgi spēlējot arī „broky”. Pašās beigās gan ar 16:14 pārāki izrādījās pretinieki no Krievijas un Ukrainas apvienotās komandas, uzvarot spēlē, kuras tiešraides vienlaicīgo skatītāju skaits platformā „Twitch” pārsniedza 150 tūkstošus.
„Faze” līdz ar to turnīru pabeidza dalītā septītajā un astotajā vietā, nopelnot prēmiju septiņu tūkstošu dolāru vērtībā. Iekļūšanu labāko sešiniekā būtu garantējusi komandai 15 tūkstošus, vieta pusfinālā tiks apbalvota ar 40 tūkstošiem dolāru, bet uzvarētāji saņems 250 tūkstošus. Sacensības „Counter Strike” spēlē turpināsies līdz svētdienai.
Katovicē paralēli norisinās arī „StarCraft 2” datorspēles turnīrs, kura kopējais balvu fonds ir 400 tūkstošu ASV dolāru. Uzvarētājam paredzēta naudas balva 150 tūkstošu apjomā.
E-sporta popularitāte pasaulē turpina pieaugt, ko apliecina arī Katovices turnīra apmeklētāju un skatītāju skaits. „Spodek” arēnā, kurā ir vieta vairāk nekā 11 tūkstošiem skatītāju, tika ātri izpirktas jau pirms pāris mēnešiem, un iepriekšējos gados izšķirošās spēles aizvadītas pilnā arēnā, taču šogad tas nenotiks – vietējā reģiona dome šovakar oficiāli liegusi turnīra organizatoriem iepriekš izsniegto atļauju rīkot masu pasākumu. Šis lēmums pamatots ar drošības pasākumiem koronavīrusa izplatības sakarā un pieņemts 16 stundas pirms durvju atvēršanas skatītājiem. Pašas sacensības kā tādas nav atceltas, un organizatori sola, ka TV un interneta tiešraides tiks nodrošinātas kā plānots, taču spēles nāksies aizvadīt tukšu tribīņu priekšā.
Uzziņai:
eSports (elektroniskais sports) ir nosaukums, kas tiek dots profesionālām konkurences spēlēm. Īsumā - konkurenti sacenšas datorspēlēs, kuras vēro auditorija klātienē un miljoniem skatītāju vēro spēlēs tiešsaistē. Arī iGaming un online spēļu automāti šobrīd ievērojami sasniedz aizvien augstākus finansiālos rādītājus. Twitch platformā ir izveidota kategorija speciāli šim nolūkam. 2016. gadā ‘’League of Legends’’ pasaules čempionāta fināls pievērsa 43 miljonu skatītāju uzmanību.
‘’League of Legends’’ ir ļoti populāra un strauja stratēģijas spēle. Spēlētāji cīnās, lai tiktu kronēti par labākajiem pasaulē, sacenšoties par miljoniem dolāru lielām naudas balvām. Patiesībā, uzvarot eSporta turnīros, dalībnieki var saņemt līdz pat 25 miljoniem dolāru, ja ņem vērā sponsorlīgumus un prēmijas.
FIFA ir savs eWorld kauss, kurā 32 labākie FIFA datorspēles ‘’Xbox’’ un ‘’Playstation’’ spēlētāji sacenšas par FIFA eWorld Kausa čempiona titulu. Ja skatāmies no cita e-spēļu viedokļa, kazino spēles šobrīd dominē digitālās vides tirgū, jo tās var spēlēt bez maksas un šis tirgus ir milzīgs.
Izmantotie resursi:
https://www.intelextrememasters.com...
https://liquipedia.net/counterstrik...
+1 [+] [-]
Nahu* jāraksta, ja pats par to ne sūda nesaprot?
+1 [+] [-]
-1 [+] [-]
+1 [+] [-]
-1 [+] [-]
[+] [-]
Dosia, Guardians utt. visi kā divdurvju skapji, protams, ka tagad varbūt piedomā, bet kopumā tas ir burgers un awp
-2 [+] [-]
+1 [+] [-]
[+] [-]
-1 [+] [-]
-1 [+] [-]
+1 [+] [-]
[+] [-]
[+] [-]
[+] [-]
[+] [-]