Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:844, Did:0, useCase: 3

Rābe: ''Tāds jautājums kā fiziskās bedres man nepastāv''

Krišs Upenieks

Rābe: ''Tāds jautājums kā fiziskās bedres man nepastāv''
Eduards Rābe
Foto: Romāns Kokšarovs/f64.lv

Kontinentālās hokeja līgas (KHL) kluba Rīgas ''Dinamo'' fiziskās sagatavotības treneris vakar tiešraidē ''LMT Straumē'' komentēja, kā notiek darbs pie komandas fiziskās sagatavotības un izteica cerību, ka skatītāji šogad atkal atgriezīsies tribīnēs, jo hokejisti treniņos strādājot lieliski.

Hokeja komandu fiziskās sagatavotības trenera amatā Eduards Rābe ir strādājis četros krievu KHL klubos - Čerepovecas ''Severstal'', Ņižņehamskas ''Neftekhimik'', Ņižnijnovgorodas ''Torpode'' un Novosibirskas ''Sibir''. Šogad noslēgts līgums ar Rīgas ''Dinamo'', lai arī pirms sezonas bija doma mazliet iepauzēt un vienu gadu no trenera darba atpūsties: ''Ilgi pierunāt nevajadzēja. Tā ir mana Tēvzeme. Sekoju līdzi ''Dinamo'' gaitām. Man vienmēr likās, ka varētu labāk. Čaļus pazīstu daudzus personīgi un redzēju, ka katru gadu kaut kas zūd. Vai zuda paši čaļi...Neredzēju motivāciju tam visam. Ne jau finansiāli. Sportistam ir jāstrādā un jātiecās pēc sasniegumiem.''

''Domāju, ka katrs zina, kas ir Krievija. Profesionālajā sportā tur sāk mazliet uzlaboties situācija - sāk attiekties profesionālāk pret sportistiem, darbu. Krievijā kā jau krieviem...Milzīga nauda, un es uzskatu, ka viņa tiek nepamatoti izmesta ārā. Viņiem liekas, ka tā jābūt. Vajadzīga ažiotāža šobrīd, un tas profesionālais līmenis ir, vismaz tajos klubos, kur esmu bijis un strādājis, ir zems. Man ir cita mentalitāte. Katrā klubā centos ieviest kaut kādas korekcijas. Protams, daudziem tas traucē, daudziem tas nepatīk, taču lielākoties mani atbalstīja tajā, ko darīju. Pašam nebija viegli,'' laiku Krievijas klubos atceras Rābe.

''Esmu daudz ko pamainījis. Ne jau tikai, veicot pietupienus ar 200 kilogramiem, tu kļūsi par labu spēlētāju, bet ir daudzas citas lietas, pie kā jāstrādā. Psiholoģijas, daudz jāstrādā ar sevi, jāsaprot, ko tu dari un priekš kam tu to dari. Katru treniņu sāku ar vārdiem, ka ziema paprasīs, ko darījāt vasarā. Sakarā ar to, ka viss sākas ātrāk šogad, bet daudzi no Rīgas komandas ir spēlējuši pasaules čempionātā, neteikšu, ka spēlējuši, vismaz imitējuši, ka spēlē...Ir dažādās kondīcijas atnākuši, bet mani tas maz uztrauc. Esmu ieplānojis izdarīt darbu, ieplānojis zināmu daudzumu, ko es gribu - pacelt svarus, noskriet krosus, nobraukt ar velosipēdu...''

Pasaules čempionātā un iepriekš ''Dinamo'' fiziski nebija sasniegusi savas virsotnes? ''Jā! Domāju, ka jā. Nedomāju, ka tik daudz fiziski. Kaut kur ir psiholoģija, kaut kur motivācija. Kaut ko viņi bija pazaudējuši. Ir kolosāli čaļi. Vakar viņus pirmoreiz paslavēju, ka esmu gandarīts ar viņu darbu. Izjutu komandu, cīņas garu. Jutu, ka viņiem gribās, lai skatītāji atgriežas tribīnēs un tic viņiem. Gribu pateikt vienu - nākat un skatieties, jo čaļi kolosāli strādā. Viss tas, ko mēs darām ir pareizi, es ceru, ka ir pareizi. Gribu, lai viņi, ja arī kādu spēli zaudē, atdot sevi visu katrā spēlē. Cenšos viņiem visu to labāko iedot, modernāko. Zinu, kā citos KHL klubos strādā.

TOP forma tas ir plašs jēdziens. Nevar tā pateikt...Es viņus uz to negatavoju. Mans uzdevums ir sagatavot viņus uz ''play-off''. Nav uzdevums tur vienkārši iekļūt, man ir uzdevums, lai viņi labi ''play-off'' nospēlē un tiek pēc iespējas tālāk,'' turpināja Rābe. Noslēgumā trenerim tika jautāts, vai viņa uzdevums ir mazināt fiziskās bedres, jo izslēgt tās pilnā nav iespējams, taču Eduards domāja citādāk: ''Ziniet, ir iespējams. Man tāds jautājums, kā bedres, nemaz nepastāv. Ja viss pareizi notiek, pareizi atjaunojas un ir pareizas slodzes, tad tādas nebūs. Es pat nezinu, no kurienes ir tāds pieņēmums fiziskās bedres. Jā, mākslīgi var iedzīt bedrē. Psiholoģiski var būt, jā. Ja zaudēsim piecas sešas spēles, negribētu to piedzīvot, jo tas viss iet man cauri. Pārdzīvoju par katru spēlētāju, tie ir mani bērni, ar viņiem kopā svīstu zālē. Tāds jautājums, kā bedre, manā karjerā vismaz nav piedzīvots.''

Pilnu Rīgas ''Dinamo'' vakardienas treniņa video ir iespēja noskatīties ŠEIT.

Rīgas ''Dinamo'' pārbaudes spēļu grafiks

DatumsLaiksVietaSpēleRezultāts
24. jūlijs18:30ValmieraRīgas "Dinamo" – Toljati "Lada"3:1
28. jūlijs18:30ValmieraRīgas "Dinamo" – Podoļskas "Vityaz"6:2
30. jūlijs18:30Tukuma ledus halleRīgas "Dinamo" – Novosibirskas "Sibir"3:4
31. jūlijs16:00Inbox.lv ledus halleRīgas "Dinamo" – Novosibirskas "Sibir"3:2 p.m.
3. augusts15:00Volvo ledus halleRīgas "Dinamo" – Podoļskas "Vityaz"2:0
16. augusts19:30Arēna RīgaRīgas "Dinamo" – Minskas "Dinamo"
17. augusts19:30Arēna RīgaRīgas "Dinamo" – Kazaņas "Ak Bars"
19. augusts19:30Arēna RīgaRīgas "Dinamo" – Jaroslavļas "Lokomotiv"
20. augusts19:30Arēna RīgaSpēle par vietu Latvijas dzelzceļa kausā

Izmantotie resursi:
straume.lmt.lv / Sports / DINAMO treniņš zem...

1 2 39 komentāri

     [+] [-]

, 2015-08-13 16:14, pirms 9 gadiem
No offense - bet viņš izklausās nedaudz iedomīgs...

Cerēsim, ka viņam taisnība !

 +13 [+] [-]

, 2015-08-13 16:18, pirms 9 gadiem
Izklausās ļoti sakarīgs un labs treneris,cerams nebūs tikai uz vienu gadu!
Slēpts komentārs: NAMEJS 9999

  +2 [+] [-]

, 2015-08-13 16:26, pirms 9 gadiem
Mamons vinam labs, par metodiku spriest nevaru, nezinu

  +1 [+] [-]

, 2015-08-13 16:28, pirms 9 gadiem
Kā tad lai nosauc kritumu fiziskajā ziņā. Bez kritumiem vispār nav iespējams. Var saukt kā gribi , bet pēc lielām fiziskām slodzēm nāk ... ja nav bedre, tad kas tad tas ir.

  -1 [+] [-]

, 2015-08-13 16:30, pirms 9 gadiem
Izlasot interviju "Sporta avīzē", palika iespaids kā par ļoti lielīgu un iedomīgu cilvēciņu.

 +14 [+] [-]

, 2015-08-13 16:37, pirms 9 gadiem
Cik darbi atbilst vārdiem,to mēs redzēsim nākošajā pavasarī.Lai veicas!

  +2 [+] [-]

, 2015-08-13 16:47, pirms 9 gadiem
dvielis rakstīja: Izlasot interviju "Sporta avīzē", palika iespaids kā par ļoti lielīgu un iedomīgu cilvēciņu.
Piekrītu. Man arī tāds iespaids palika. Visu laiku tāda balansēšana starp pašparliecinātību un iedomību. Bet nu, ja reiz 5 gadus nostrādājis Ajax sistēmā un bijis četru KHL komandu fiziskās sagatavotības treneris, tad jau laikam no tās lietas kaut ko saprot. Pa lielam man po par viņu un Dinamo, tik ceru, ka čaļi izlasei tiks labi sagatavoti.

  +1 [+] [-]

, 2015-08-13 16:48, pirms 9 gadiem
Liekas ļoti iedomīgs cilvēks. Bet nu būtu jau ļoti labi, ja viņa vārdi atbilstu patiesībai. Kā saka:" Pats sevi nepaslavēsi, neviens tevi nepaslavēs."
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

 +15 [+] [-]

, 2015-08-13 16:53, pirms 9 gadiem
no vienas puses - iedomīgs, jā! no otras - viņam piemīt tas, kas pietrūkst lielajam vairumam latviešu, sportistu tajā skaitā - pašpārliecinātība, nekaunība, pārliecība. par cik viņš lielā mērā atbild ne tikai par spēlētāju fizisko, bet arī morālo sagatavotību, jācer, ka viņš iedzīs viena otra mūsu hokejista galvā to, ka viņš var, ka viņš ir labāks par pretinieku, ka norma ir uzvara, ka pleiofi ir tikai sākums. respektīvi, ar savu piemēru spēs pamainīt latviešiem tik raksturīgo - ai, ko tad es... ai, pretinieks ir stiprāks... ai, es jau neko... utt.

  +2 [+] [-]

, 2015-08-13 17:04, pirms 9 gadiem
pohuj vai tur iedomigs vai ne,bet galvenais lai normali sagatavo,isteniba varbut ka labi ka nedaudz ir ar savu nostaju un nav miksts,jo sitie musu hokejisti ir nedaudz,rupji sakot-japadrazz,un jaiedzen laba motivacijas limeni,jabore visu laiku smadzenes,ka var un bus viss ok,zhel ka ta,jo daudz ko pagajusais cempis paradija,ka nav nolana un kulena,vnk nesaprotu kas tikai ir nolana savadaks,neka belavski,jo treneris paliek treneris,labi tur taktiskos zimejumus var savadak sazimet un ta,bet tiri ar runu panjemt,nu nezinu,nesaku ka nevar,bet man jau liekas,ka vnk vai nu cereja,ka nolans kaut kur kadu ziemelamerika ierunas,tapec varbut ta sitas,vai nu vnk vajag kadu kas nav musejais,un kuru njem pie pilna,jo svaejos visi zina,un neko jaunu nesagaidis no pasmaju ttreneriem!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

 +10 [+] [-]

, 2015-08-13 17:08, pirms 9 gadiem
Daudzi saka,ka Rābe izklausās iedomīgs,manuprāt,tas ir labi. Kurš lielajā sportā ir pieticīgs kaut vai tajā pašā KHL ,Kovaļčuks Radulovs utt lielie superstāri zin,ka var labāk ,cerams,ka Rābes runas sakritīs ar darbiem un viss būs ok!

  +1 [+] [-]

, 2015-08-13 17:15, pirms 9 gadiem
Klasiskā izpratne par fizisko sagatavotību paredz, ka sportiskās formas bedres ir jebkura nopietna sportista darba neatņemama sastāvdaļa.

Var jau būt, ka var arī savādāk. Būs papildus interese sezonas laikā pasekot RD spēlētāju sniegumam.

  +5 [+] [-]

, 2015-08-13 17:18, pirms 9 gadiem
ir atšķirība - iedomīgs vai par sevi pārliecināts?

  +5 [+] [-]

, 2015-08-13 18:02, pirms 9 gadiem
ai, jums letiniem nekad nekas nav labi

  +5 [+] [-]

, 2015-08-13 18:33, pirms 9 gadiem
Jā visi runā par tām bedrēm, bet ja paskatās vadošos spēlētājus, kāpēc viņi var spēlēt visu sezonu vienādā līmenī un mest bankas. O.k., talants, bet bez fizuhas uz viena talanta neaizbrauksi. Ir jābūt ļoti labai fiziskai kondīcijai, lai ar katru spēli spēlētu arvien labāk un uz playoffiem būtu pašā virsotnē. Lūk tas ir jādara fiziskās sagatavotības trenerim!!!

  +2 [+] [-]

, 2015-08-13 19:00, pirms 9 gadiem
zigiss rakstīja: ir atšķirība - iedomīgs vai par sevi pārliecināts?
gandrīz izrāvi vārdus no mutes.. man vot arī liekas, ka drīzāk pašpārliecināts un nevis iedomīgs. un tas nebūt nav slikti zin ko dara - uz priekšu!

  +3 [+] [-]

, 2015-08-13 19:02, pirms 9 gadiem
Edison rakstīja: Jā visi runā par tām bedrēm, bet ja paskatās vadošos spēlētājus, kāpēc viņi var spēlēt visu sezonu vienādā līmenī un mest bankas. O.k., talants, bet bez fizuhas uz viena talanta neaizbrauksi. Ir jābūt ļoti labai fiziskai kondīcijai, lai ar katru spēli spēlētu arvien labāk un uz playoffiem būtu pašā virsotnē. Lūk tas ir jādara fiziskās sagatavotības trenerim!!!
Ir jādara pašam sportistam! Vari nolikt sliņķim blakus kaut vai Čārlzu Polikvinu un rezultāta nebūs. Bet var atstāt kādu vispār bez trenera un viņš beigās būs absolūta "kaujas mašīna".

Kāpēc vadošie spēlētāji var spēlēt visu sezonu vienādā līmenī? Jāsāk ar to, ka vienādā līmenī viņi nespēlē un tāpat ir formas kāpumi un kritumi, taču otra lieta ir kopējā attieksme pret darbu, spēles izpratne utt. Nevari paskriet? Nospēlē pozicionāli? Nevari iemest kādu laiku? Radi momentus citiem.
Fiziskā sagatavotība, protams, ir pamats, lai sportists būtu līmenī. Visi talanti nāk tikai pēc tam.

Daži piemēri tikai no hokeja jomas:
Kā trenējas profesionāļi: Martins Senluī |...

Kā trenējas profesionāļi: Aleksandrs Ovečkins |...

NHL hokejistu spēks | Liels un stiprs

Par būšanu izslēgšanas spēlēs pašā virsotnē... tur ir savi iemesli (par kuriem tai pašā NHL skaļi nav pieņemts runāt) kāpēc viņi pēc smagas regsezonas pēc tam aulēkšo kā zirgi, itkā tikko kā būtu sākusies sezona.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +4 [+] [-]

, 2015-08-13 19:05, pirms 9 gadiem
Meža_briesmonis rakstīja: Klasiskā izpratne par fizisko sagatavotību paredz, ka sportiskās formas bedres ir jebkura nopietna sportista darba neatņemama sastāvdaļa.

Var jau būt, ka var arī savādāk. Būs papildus interese sezonas laikā pasekot RD spēlētāju sniegumam.
Sportiskās formas bedre nav tas pats kas sportiskās formas kritums.

Jā, sportisa forma tiek attīstīt viļņveidīgi, kur pēc katra formas pīķa ir kritums, taču tas viss tiek aprēķināts un kontrolēts.

Savuklārt par BEDRI var uzskatīt, neparedzētu/neieplānotu un nekontrolējamu formas kritumu, kas tiek pavadīts kopā ar lielu tā saukto "pārtrenēšanos", t.i., no tās arī ir grūti izkļūt īsā laika posmā.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -2 [+] [-]

, 2015-08-13 19:46, pirms 9 gadiem
o, atkal eksperts Juris ar savu apšaubāmo blogu reklāmām klāt, kur Ovečkins Kūpera testā 12 minūtēs noskrējis vairāk kā 5 km
Slēpts komentārs: Onslovs

  +2 [+] [-]

, 2015-08-13 21:09, pirms 9 gadiem
Onslovs rakstīja: Puisim bildē pašam ir fiziskā bedre!
Kapēc tu tā domā?

     [+] [-]

, 2015-08-13 21:22, pirms 9 gadiem
zaipis rakstīja: o, atkal eksperts Juris ar savu apšaubāmo blogu reklāmām klāt, kur Ovečkins Kūpera testā 12 minūtēs noskrējis vairāk kā 5 km
Neesmu lasījis nevienu no viņa blogiem! Bet tev tas tik ļoti traucē, ka pie katra viņa komentāra to atgādini! Beidzot laikam atradi Miņina kļūdu, kurā sajuti savu uzvaru Izveido savu blogu sportacentra hokeja murmuli un tad māci citus, nevis tupi sēdi zem sveša nika un sprēgā kā gailis.
Palasot viņa komentārus var atrast svarīgu informāciju, atkarīgs ko katrs meklē. No taviem komentāriem iznāk ...... kā jau rakstīju iepriekšējā rindkopā!
Par gribēšanu būt gudrākajam tev vairāk arī nekā nav. Pamata zināšanas un viss! Es pat atceros rakstu, kurā tevi Miņina kungs pasita zem tilta Kā redzams saniknoja...

  -1 [+] [-]

, 2015-08-13 21:27, pirms 9 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Sportiskās formas bedre nav tas pats kas sportiskās formas kritums.

Jā, sportisa forma tiek attīstīt viļņveidīgi, kur pēc katra formas pīķa ir kritums, taču tas viss tiek aprēķināts un kontrolēts.

Savuklārt par BEDRI var uzskatīt, neparedzētu/neieplānotu un nekontrolējamu formas kritumu, kas tiek pavadīts kopā ar lielu tā saukto "pārtrenēšanos", t.i., no tās arī ir grūti izkļūt īsā laika posmā.
Principā piekrītu Tevis rakstītajam. Ar vienu iebildi - bedre un izkļūšana no tās var būt arī mērķtiecīgi plānota.

  -1 [+] [-]

, 2015-08-13 21:37, pirms 9 gadiem
LS Andrejs rakstīja: Neesmu lasījis nevienu no viņa blogiem! Bet tev tas tik ļoti traucē, ka pie katra viņa komentāra to atgādini! Beidzot laikam atradi Miņina kļūdu, kurā sajuti savu uzvaru Izveido savu blogu sportacentra hokeja murmuli un tad māci citus, nevis tupi sēdi zem sveša nika un sprēgā kā gailis.
Palasot viņa komentārus var atrast svarīgu informāciju, atkarīgs ko katrs meklē. No taviem komentāriem iznāk ...... kā jau rakstīju iepriekšējā rindkopā!
Par gribēšanu būt gudrākajam tev vairāk arī nekā nav. Pamata zināšanas un viss! Es pat atceros rakstu, kurā tevi Miņina kungs pasita zem tilta Kā redzams saniknoja...
man nav problēmu pateikt, ka esmu nolohojies, kaut kur SC komentāros...un vēl, es sevi nepozicinēju kā "hokeja ekspertu" vai "blogeri" un neko nereklamēju SC komentāros...
p.s. pats tāds pats gailis un sprēgātājs komentos...

     [+] [-]

, 2015-08-13 21:50, pirms 9 gadiem
zaipis rakstīja: man nav problēmu pateikt, ka esmu nolohojies, kaut kur SC komentāros...un vēl, es sevi nepozicinēju kā "hokeja ekspertu" vai "blogeri" un neko nereklamēju SC komentāros...
p.s. pats tāds pats gailis un sprēgātājs komentos...
Tas labi, ka nereklamē (")! Kļūdās visi! Nekļūdās tie, kas neko nedara! Turpmāk pacenties arī pats nevis lec līdzi korim, atšķirībā no Miņina, kurš arī ir eksperts!

     [+] [-]

, 2015-08-13 21:58, pirms 9 gadiem
LS Andrejs rakstīja: Tas labi, ka nereklamē (")! Kļūdās visi! Nekļūdās tie, kas neko nedara! Turpmāk pacenties arī pats nevis lec līdzi korim, atšķirībā no Miņina, kurš arī ir eksperts!
pats izvēlēšos ko man darīt un kad...

  -1 [+] [-]

, 2015-08-13 22:09, pirms 9 gadiem
zaipis rakstīja: pats izvēlēšos ko man darīt un kad...
Nu bet protams! Kurš tev to liedz?

  +2 [+] [-]

, 2015-08-13 22:26, pirms 9 gadiem
dvielis rakstīja: Izlasot interviju "Sporta avīzē", palika iespaids kā par ļoti lielīgu un iedomīgu cilvēciņu.
man gan tieši pretēji - palika iespaids par pašpārliecinātu un stingru cilvēku... Katrs laikam spriež pēc sevis Bet, kā saka, "cāļus skaita rudenī"
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2015-08-14 08:54, pirms 9 gadiem
Meža_briesmonis rakstīja: Klasiskā izpratne par fizisko sagatavotību paredz, ka sportiskās formas bedres ir jebkura nopietna sportista darba neatņemama sastāvdaļa.

Var jau būt, ka var arī savādāk. Būs papildus interese sezonas laikā pasekot RD spēlētāju sniegumam.
Krievu klasika!!!
1 2 39 komentāri