Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:134, Did:0, useCase: 3

U18 izlases fiasko, zaudējums Slovākijai un pēdējā vieta

Emils Ozerinskis

U18 izlases fiasko, zaudējums Slovākijai un pēdējā vieta
Rainers Hermanovskis
Foto: FIBA.com

Šīs vasaras puišu jaunatnes izlašu čempionātu rezultāti bijuši sliktākie Latvijas basketbola vēsturē. Pēc U20 izlases izkrišanas no A divīzijas, izgāšanos piedzīvojusi arī U18 izlase. Latvijas juniori čempionātu Bratislavā noslēdza ar zaudējumu mājiniecei Slovākijai ar rezultātu 57:69, tādējādi paliekot pēdējā 16. vietā.

Šogad Eiropas U18 čempionātā tika nedaudz mainīts sacensību formāts, no grupu turnīra izkļūstot visām četrām vienībām, kas iespēju spēlēt izslēgšanas spēlēs deva visām 16 komandām. Pēc vecā formāta ar divām grupu turnīrā izcīnītajām uzvarām būtu pieticis, lai nenokristu zemāk par 12. vietu. Tomēr šajā turnīrā vietu sadales spēlēs nebija izdevies uzvarēt, tādējādi čempionāta noslēdzošajā dienā Latvijas juniori cīnījās par nepalikšanu pēdējā vietā ar grupu turnīrā jau uzveikto mājinieci Slovākiju.

Starta piecinieks:
Atelbauers, Kaufmanis, Kampuss, Lācis, Ramanis

Spēles rezultātu atklāja Dāvids Atelbauers, realizējot divu punktu metienu, groza apakšā rezultatīvi darbojās Māris Ramanis, bet Gustavs Kampuss ar trejaci pirmās ceturtdaļas vidū panāca rezultātu 11:6. Šis arī palika lielākais Latvijas basketbolistu pārsvars pirmajā puslaikā. Ceturtdaļas noslēgumā pārliecinoši uzbrukumā darbojās Slovākijas basketbolisti, pārliecinoši kontrolējot mača gaitu un pārņemot spēles vadību. Pēc nospēlētām desmit minūtēm Latvijas juniori atradās iedzinējos ar 17:23.

Otrās ceturtdaļas ievads situāciju neuzlaboja. Tieši pretēji - vēl vairāk rezultāta pārsvaru palielināja Slovākijas vienība. Mājiniekiem izdevās iegūt 12 punktu vadību. Pateicoties Anrija Miškas un Franča Lāča rezultatīvajiem uzbrukumiem, Latvijas juniori nenonāca vēl dziļākā bedrē. Puslaika pēdējā minūtē Dāvids Vīksna samazināja rezultāta starpību ar precīziem soda metieniem, bet Rainers Hermanovskis līdz ar ceturtdaļas beigu signālu raidīja grozā trīs punktu metienu. Ejot pārtraukumā rezultāts bija 31:36.

Otrā puslaika ievadā Edgars Kaufmanis divas reizes pietuvoja Latvijas izlasi līdz viena tālmetiena attālumam, tomēr rezultātu izlīdzināt neizdevās un ceturtdaļas otrajā pusē notikumus laukumā kontrolēja mājinieki. Slovākijas komanda palielināja pārsvaru, pirms čempionāta noslēdzošajām desmit minūtēm liekot Latvijas komandai atrasties iedzinējos ar rezultātu 43:58.

Spēles noslēdzošajā ceturksnī nekas neliecināja par Latvijas izlases spēju šajā spēlē pacīnīties par uzvaru. Mājiniece Slovākija noturēja drošu vadību līdz spēles izskaņai, izcīnot savu pirmo uzvaru šajā Eiropas čempionātā. Pēdējos uzbrukumos latvieši pat nespēja realizēt vairākus brīvus metienus no groza apakšas, simboliski rezumējot aizvadīto čempionātu. Ar noslēguma rezultātu 57:69 Latvijas U18 izlases palika pēdējā vietā turnīrā, un būtu izkritusi no A divīzijas, ja čempionāts nākamvasar nenorisinātos Latvijā.

Eiropas U18 čempionāts, spēle par 15. vietu, 6. augusts

Latvija - Slovākija 57:69 (17:23, 14:13, 12:22, 17:23)
Latvija: Hermanovskis 11, Kaufmanis 10, Miška 8, Lācis 7, Ramanis 6, Vīksne 5, Salenieks 4, Atelbauers 2, Kampus 2, Berķis 2, Višņēvičs

Latvijas izlase

Vārds un uzvārdsPoz.Dz.g.Aug.Sporta skola
Dāvids Atelbauers1.1999180Ogres BS2
Niks Salenieks1.2000180Rīga/DSN1
Edgars Kaufmanis2.1999185Valmiera2
Gustavs Kārlis Kampuss2.1999190Rīga/Rīdzene
Kristaps Vītoliņš2./3.1999177Rīga/Rīdzene
Niks Niklāvs Višņēvičs2./3.1999194BS Rīga1
Dāvids Vīksne2./3.2000191Sigulda-Cēsis-Valmiera
Rainers Hermanovskis2./3.2000190Valmiera1
Francis Gustavs Lācis3./4.1999200Rīdzene - VEF skola1
Anrijs Miška4.2000204Valmiera - Fuenlabrada2
Armands Berķis4./5.2000202Jelgava - VEF skola - St.James HS2
Māris Ramanis5.2000206Valmiera

Vadība

Vārds un uzvārdsAmats
Uvis HelmanisGalvenais treneris
Raimonds FeldmanisTreneris
Kristaps PetrovsTreneris
Ieva PelšeFizioterapeite
Emīls TomsMenedžeris

Izmantotie resursi:
International Basketball Federation (FIBA) -...

1 2 3 81 komentārs

  +4 [+] [-]

, 2017-08-06 16:24, pirms 7 gadiem
Bija pelnījuši izkrist uz B divīziju...

P.S. Atceros, ka VV kādā no pagājušās sezonas Overtimiem teica, ka leišiem no jaunajiem nekā nav, tikai īstenībā leiši šodien spēlēs ar turkiem par bronzu

     [+] [-]

, 2017-08-06 16:25, pirms 7 gadiem
Kāds treneris, tāda komanda..

     [+] [-]

, 2017-08-06 16:32, pirms 7 gadiem
skaisti

     [+] [-]

, 2017-08-06 16:35, pirms 7 gadiem
jauniešu izlases turpina lažot... vai tiešām tik slikti sastāvi , vai trenneru korpus tuvu nullei, bet nu rezultāti graujoši.... nav varbūt labākā basketa sistēma, bet nu ne jau tik slikta ka pat bez variantiem jāizlido ( it īpaši u20).. var jau teikt ka nebija vesels bars ar līderiem, bet nu vienalga..

  +3 [+] [-]

, 2017-08-06 16:40, pirms 7 gadiem
Gan Helmanis, gan Vecvagars kā treneri ir diezgan lieli impotenti

  +1 [+] [-]

, 2017-08-06 16:40, pirms 7 gadiem
nebija divi galvenie līderi, Kurucs un Žagars, pārējais sastāvs pamatā tāds pats, kā iepriekš. Abi līderi spēlē Spānijā, tieši tāpat, kā vecākais brālis no Kuruciem, kuru arī klubs it kā nepalaida. Tāda lūk sakritība.

  -1 [+] [-]

, 2017-08-06 16:41, pirms 7 gadiem
Lai arī man nav lielas ticības Helmanī,kā trenerī, tomēr pa lielam, līderu trūkums ir noteicošais šajos zaudējumos.

  +3 [+] [-]

, 2017-08-06 16:43, pirms 7 gadiem
Vai tiešām federācija noticēs Jaunupa un Lauvas kungu žēlabām, ka pie visa vainīgi aģenti un viņu noorganizētie atteikumi? Šobrīd tas tiek pacelts kā bezmaz centrālais jautājums.
Vai tā ir tā ļaunuma sakne? Nedomāju. Acīmredzot kaut kas jāpamaina kandidātu atlasē, varbūt nemaz nebija visi labākie iekļauti treneru redzes lokā?
Skatījos abus jaunatnes čempionātus, nedaudz radās iespaids, ka treneri īsti nepārzin savus spēlētājus, nav iepazinuši visu labās un sliktās puses. Varbūt par treneriem jāliek izlasēs tikai tādi, kas visu gadu braukā apkārt ar jaunatni un seko spēlētāju progresam.
Piemēram, Z.Jansons nav slikts, U18 vai U20.

     [+] [-]

, 2017-08-06 16:47, pirms 7 gadiem
Visa mūsu basketbola sistēma izlašu līmenī ir viena vienīga čomu būšana. Tur arī rezultāts.

     [+] [-]

, 2017-08-06 16:50, pirms 7 gadiem
XXL bigfoot rakstīja: Visa mūsu basketbola sistēma izlašu līmenī ir viena vienīga čomu būšana. Tur arī rezultāts.
Interesē! Vai vari sīkāk nokomentēt? Varbūt Lauva un Jaunups vēlas aizvirzīt problēmu prom, un nemaz nav tā, kā viņi raksta, bet problēma ir kaut kāda cita? Vai viņi ir iejaukti šajā, kā tu raksti čomu būšanā?

     [+] [-]

, 2017-08-06 16:54, pirms 7 gadiem
Skudriniekss rakstīja: Vai tiešām federācija noticēs Jaunupa un Lauvas kungu žēlabām, ka pie visa vainīgi aģenti un viņu noorganizētie atteikumi? Šobrīd tas tiek pacelts kā bezmaz centrālais jautājums.
Vai tā ir tā ļaunuma sakne? Nedomāju. Acīmredzot kaut kas jāpamaina kandidātu atlasē, varbūt nemaz nebija visi labākie iekļauti treneru redzes lokā?
Skatījos abus jaunatnes čempionātus, nedaudz radās iespaids, ka treneri īsti nepārzin savus spēlētājus, nav iepazinuši visu labās un sliktās puses. Varbūt par treneriem jāliek izlasēs tikai tādi, kas visu gadu braukā apkārt ar jaunatni un seko spēlētāju progresam.
Piemēram, Z.Jansons nav slikts, U18 vai U20.
Pirmkārt, Lauva nav tas, kurš melo, tāpat arī Helmanis un par Kalnīša darbībām tas daudz pasaka, ja viens pasaka, ka jaunais tieši viņam tā pateicis, ka izlasē būs, ja aģents palaidīs un otrs pasaka, ka dīvaina saruna ar viņu bijusi utt.

Un nav izlasē jāliek kā galvenais, kurš tikai ar jaunajiem spēlē, pie tam, ne jau visus tāpat redzēsi, un līdz ar to, tāds priekšlikums ir dīvains

  +1 [+] [-]

, 2017-08-06 16:55, pirms 7 gadiem
markkomartins rakstīja: jauniešu izlases turpina lažot... vai tiešām tik slikti sastāvi , vai trenneru korpus tuvu nullei, bet nu rezultāti graujoši.... nav varbūt labākā basketa sistēma, bet nu ne jau tik slikta ka pat bez variantiem jāizlido ( it īpaši u20).. var jau teikt ka nebija vesels bars ar līderiem, bet nu vienalga..
Tik tas, ka viens no treneru korpusa dalībniekiem NBA vasaras līgā strādāja, protams, nebija viņš galvenais....

  +3 [+] [-]

, 2017-08-06 17:03, pirms 7 gadiem
Skudriniekss rakstīja: Vai tiešām federācija noticēs Jaunupa un Lauvas kungu žēlabām, ka pie visa vainīgi aģenti un viņu noorganizētie atteikumi? Šobrīd tas tiek pacelts kā bezmaz centrālais jautājums.
Vai tā ir tā ļaunuma sakne? Nedomāju. Acīmredzot kaut kas jāpamaina kandidātu atlasē, varbūt nemaz nebija visi labākie iekļauti treneru redzes lokā?
Skatījos abus jaunatnes čempionātus, nedaudz radās iespaids, ka treneri īsti nepārzin savus spēlētājus, nav iepazinuši visu labās un sliktās puses. Varbūt par treneriem jāliek izlasēs tikai tādi, kas visu gadu braukā apkārt ar jaunatni un seko spēlētāju progresam.
Piemēram, Z.Jansons nav slikts, U18 vai U20.
bet, varbūt, tev nomest anonimitātes plīvuru un ierosināt kaut ko jēdzīgu? Vai pieteikties uz trenera amatu?

  +2 [+] [-]

, 2017-08-06 17:05, pirms 7 gadiem
Pietrūka motivācijas, talanta, meistarības, sportiskā niknuma, trenera pieredzes un daudz kā cita... Bet rezultātu veido dažādu faktoru kopums. Tikai negribas ticēt, ka mums aug tik daudz tukšo gadu, kā rāda šī gada jauniešu rezultāti.

  -1 [+] [-]

, 2017-08-06 17:10, pirms 7 gadiem
Viņi tak izkrist nevar jo šķiet nākamais čempis tak notiks Latvijā!

     [+] [-]

, 2017-08-06 17:28, pirms 7 gadiem
stuba rakstīja: bet, varbūt, tev nomest anonimitātes plīvuru un ierosināt kaut ko jēdzīgu? Vai pieteikties uz trenera amatu?
Man, tāpat kā tagadējiem izlašu treneriem, nebūtu laika sezonas garumā sekot līdzi kandidātiem. Līdz ar to labuma nebūtu nekāda no tādas maiņas. To laika trūkumu es arī akcentēju kā galveno problēmu. Jāmeklē no tiem treneriem, kas jau zin situāciju attiecīgajā vecuma grupā.
Varbūt federācijai jāsāk ar to, ka jāpaskatās, kas strādā ar Lietuvas U18, U20 un U16 izlašu spēlētājiem? Vai tie visi ir Lietuvas līgas klubu galvenie treneri, vai varbūt treneri, kas specializējas uz jaunatni?

  -1 [+] [-]

, 2017-08-06 17:31, pirms 7 gadiem
Real Rebel rakstīja: Tik tas, ka viens no treneru korpusa dalībniekiem NBA vasaras līgā strādāja, protams, nebija viņš galvenais....
Bet, varbūt tas arī ir tas, ka trūkst laika, lai iepazītu savējos LV spēlētajus. Vasaras līga ar jaunajiem nēģeriem ir laba lieta, bet tajā laikā jau nevarētu tāpat veikt pamatdarbu ar mūsējiem šeit.
Tā Vasaras līga vairāk tā kā uz perspektīvu, un tur jau gluži nebija arī U18 spēlētāji, tur 22+ vecums pārsvarā, kas jau attīstījuši sevi līdz NBA slieksnim.
Salīdzinoši mūsējie vēl ir iesācēji pret tiem, kas tajā Vasaras Līgā. Līdz ar to automātiski iecelt Vasaras Līgas treneri pie maziem, tikai ar šo iemeslu, nav gluži korekti.

  -1 [+] [-]

, 2017-08-06 17:35, pirms 7 gadiem
Real Rebel rakstīja: Pirmkārt, Lauva nav tas, kurš melo, tāpat arī Helmanis un par Kalnīša darbībām tas daudz pasaka, ja viens pasaka, ka jaunais tieši viņam tā pateicis, ka izlasē būs, ja aģents palaidīs un otrs pasaka, ka dīvaina saruna ar viņu bijusi utt.

Un nav izlasē jāliek kā galvenais, kurš tikai ar jaunajiem spēlē, pie tam, ne jau visus tāpat redzēsi, un līdz ar to, tāds priekšlikums ir dīvains
Neesmu teicis, ka Lauva melo. Vienkārši var vienreiz pateikt to atteikumu un aģentus utt. kā vienu no faktoriem un viss, bet nevis drillēt pilnus soc tīklus un medijus, ka lūk tas ir pats trakākais, kas ir noticis. Beigās izrādījās, ka U20 kontekstā atteikumi tomēr ir tikai 2 vai 3, nevis 9, kā iepriekš ārdījās, jo pārējās ir medicīniska rakstura problēmas.
Un U18 jau arī atteikumi īsti masveidīgi nebija, varbūt tikai 1 vai 2.

Var jau būt, ka tie, kas atteicās jūt, ka nav formā un tāpat neiekļūtu izlasē, vieta jau nevienam nav garantēta pirms atlases.
Tas tā, pārdomām.

  -1 [+] [-]

, 2017-08-06 17:36, pirms 7 gadiem
sandis444444 rakstīja: Viņi tak izkrist nevar jo šķiet nākamais čempis tak notiks Latvijā!
Tieši tā! Kā naglai uz galvas! Precīzāk nemaz pateikt nevar!

  +5 [+] [-]

, 2017-08-06 17:36, pirms 7 gadiem
Tas ir pēdējam idiotam skaidrs, ka jauniešu izlasēs ir jāliek attiecīgā vecuma jaunatnes top treneris un/vai perspektīvākais treneris. Tikai viņi zin jebkuru no tā vecuma top čaļiem kā viņi ir auguši no bērna kājas, tendences, visas sīkās nianses. Ko zin Helmanis? Pat ar pieaugušo Valmieras sastāvu izgāza sezonu. Vecvagara vārdiem sakot, šī ir vairāk likumsakarība.

  +2 [+] [-]

, 2017-08-06 17:48, pirms 7 gadiem
Skudriniekss rakstīja: Neesmu teicis, ka Lauva melo. Vienkārši var vienreiz pateikt to atteikumu un aģentus utt. kā vienu no faktoriem un viss, bet nevis drillēt pilnus soc tīklus un medijus, ka lūk tas ir pats trakākais, kas ir noticis. Beigās izrādījās, ka U20 kontekstā atteikumi tomēr ir tikai 2 vai 3, nevis 9, kā iepriekš ārdījās, jo pārējās ir medicīniska rakstura problēmas.
Un U18 jau arī atteikumi īsti masveidīgi nebija, varbūt tikai 1 vai 2.

Var jau būt, ka tie, kas atteicās jūt, ka nav formā un tāpat neiekļūtu izlasē, vieta jau nevienam nav garantēta pirms atlases.
Tas tā, pārdomām.
Pilni soctīkli nav, nepārspīlējiet savā boldā vispār kopā 9 nebija, tik kādi 3 bija nepamatoti un tieši pārsvarā jau viņu pietrūku, tāpat šajā izlasē trūka līdera un tie divi, kuri varēja būt, arī nebija...

Jūsu pārdomām iesaku Helmaņa teiktu, ka dažs labs pajautā cik minūtes spēlēs izlasē, it kā jau būtu izturējis atlasi

  -1 [+] [-]

, 2017-08-06 17:50, pirms 7 gadiem
lielais eksperts rakstīja: Tas ir pēdējam idiotam skaidrs, ka jauniešu izlasēs ir jāliek attiecīgā vecuma jaunatnes top treneris un/vai perspektīvākais treneris. Tikai viņi zin jebkuru no tā vecuma top čaļiem kā viņi ir auguši no bērna kājas, tendences, visas sīkās nianses. Ko zin Helmanis? Pat ar pieaugušo Valmieras sastāvu izgāza sezonu. Vecvagara vārdiem sakot, šī ir vairāk likumsakarība.
kādā veidā viņi to zinās? Nē loģiski, tagad spriežam:
- kā zinās tos, kuri auguši pie citiem treneriem;
- kā zinās tos, kuri spēlē ārzemēs

  +3 [+] [-]

, 2017-08-06 18:00, pirms 7 gadiem
Real Rebel rakstīja: kādā veidā viņi to zinās? Nē loģiski, tagad spriežam:
- kā zinās tos, kuri auguši pie citiem treneriem;
- kā zinās tos, kuri spēlē ārzemēs
Tu saproti ko paprasīji? Jebkurš basketbola skolas treneris ar izņēmumiem strādā ar viena vecuma gadiem sākot ar pirmo treniņu. Respektīvi 1999. gada BS Rīga (piemērs) treneris esot ar čaļiem un SPĒLĒJOT katru gadu savā acu priekšā redz kā spēlētājs progresē/neprogresē. Varbūt U16 vecumā kāds jau ir sasniedzis savu peak līmeni. Esmu 101% pārleicināts ka nespēlēšanas problemu var risināt arī attiecīgā vecuma treneri, čaļiem vajag pavilkties uz treneri. Helmanim man liekas kāds iedeva kandidātu sarakstu un vinš to nodeva tālāk LBS. Labākajā gadījumā atvēra statistiku basket.lv

Vienīgā izņēmumu izlase varētu būt U20, jo tas ir par 75% jau veču basketbols, un tur tiešām puse ja ne vairāk jau var būt izkaisīti pa ārzemēm. Bet U18 un U16 ir pilnīgi un konkrēti skaidrs, ka tās izlases ir jātrenē cilvēkiem kuri līdz saknei zin katru spēlētāju. Vislabākais variants ir izveidot U14 treneru korpusu un ar to arī virzīties uz priekšu. Katru gadu veidot sasaukumus, treniņus.

  +2 [+] [-]

, 2017-08-06 18:05, pirms 7 gadiem
Real Rebel rakstīja: kādā veidā viņi to zinās? Nē loģiski, tagad spriežam:
- kā zinās tos, kuri auguši pie citiem treneriem;
- kā zinās tos, kuri spēlē ārzemēs
Pret katru komandu 6-7 gadu laikā spēlē 20-30x, treneri savā starpā runā, viss ir acu priekšā kā uz baltas lapas.

     [+] [-]

, 2017-08-06 18:10, pirms 7 gadiem
lielais eksperts rakstīja: Pret katru komandu 6-7 gadu laikā spēlē 20-30x, treneri savā starpā runā, viss ir acu priekšā kā uz baltas lapas.
Un tāpēc treneru korpusā ir jauniešu treneri un kā galvenais ir pieredzējušāks treneris, kur problēma?

  +2 [+] [-]

, 2017-08-06 18:16, pirms 7 gadiem
Real Rebel rakstīja: Un tāpēc treneru korpusā ir jauniešu treneri un kā galvenais ir pieredzējušāks treneris, kur problēma?
NBA treneris Feldmanis ir VEF skolas treneris, kurš tos čaļus pirmo reizi dzīvē ieraudzīja sākot ar U16/17 vecumu. Kristaps Petrovs ir tikko ieradies no daudziem gadiem ārzemēs. Nemeklē attaisnojumus šai nekam nederīgajai sistēmai.

     [+] [-]

, 2017-08-06 18:21, pirms 7 gadiem
lielais eksperts rakstīja: NBA treneris Feldmanis ir VEF skolas treneris, kurš tos čaļus pirmo reizi dzīvē ieraudzīja sākot ar U16/17 vecumu. Kristaps Petrovs ir tikko ieradies no daudziem gadiem ārzemēs. Nemeklē attaisnojumus šai nekam nederīgajai sistēmai.
pašlaik jūs vainojiet to sistēmu, bez īsta pamatojuma, iepriekšējā pieredze nesa rezultātu, un tagad, kad kaut kādas problēmas, pēkšņi treneru sistēma vainīga

  +2 [+] [-]

, 2017-08-06 18:21, pirms 7 gadiem
Real Rebel rakstīja: Un tāpēc treneru korpusā ir jauniešu treneri un kā galvenais ir pieredzējušāks treneris, kur problēma?
Pie tam VEF skola U19 šosezon jaunatnes čempī tikai izslēgšanas spēlēs piedalījās. Tā kā Feldmanim ir stipri virspusēja priekšstats par 99.g.dz.

  -1 [+] [-]

, 2017-08-06 18:23, pirms 7 gadiem
Quebec rakstīja: Pie tam VEF skola U19 šosezon jaunatnes čempī tikai izslēgšanas spēlēs piedalījās. Tā kā Feldmanim ir stipri virspusēja priekšstats par 99.g.dz.
Jūs runājiet tā, it kā ziņas par viņiem netiktu ievāktas....Teiksim, ja tagad Gulbis ar u-16 labi nospēlēs, ko tad teiksiet?

Te mēs varam runāt drīzāk par galvenā trenera piemērotību šim amatam, Helmanis nav slikts, bet es viņu vairāk redzu kā treneri priekš garajiem spēlētājiem, nobrīnījos, kad pēc vienas sezonas VEF sāka trenēt kā galvenais

  +1 [+] [-]

, 2017-08-06 18:27, pirms 7 gadiem
Real Rebel rakstīja: Jūs runājiet tā, it kā ziņas par viņiem netiktu ievāktas....Teiksim, ja tagad Gulbis ar u-16 labi nospēlēs, ko tad teiksiet?

Te mēs varam runāt drīzāk par galvenā trenera piemērotību šim amatam, Helmanis nav slikts, bet es viņu vairāk redzu kā treneri priekš garajiem spēlētājiem, nobrīnījos, kad pēc vienas sezonas VEF sāka trenēt kā galvenais
Tur vismaz ir treneris Līcis - Līcītis, kurš daudzus gadus ar 01.strādā.

     [+] [-]

, 2017-08-06 18:42, pirms 7 gadiem
lielais eksperts rakstīja: Tu saproti ko paprasīji? Jebkurš basketbola skolas treneris ar izņēmumiem strādā ar viena vecuma gadiem sākot ar pirmo treniņu. Respektīvi 1999. gada BS Rīga (piemērs) treneris esot ar čaļiem un SPĒLĒJOT katru gadu savā acu priekšā redz kā spēlētājs progresē/neprogresē. Varbūt U16 vecumā kāds jau ir sasniedzis savu peak līmeni. Esmu 101% pārleicināts ka nespēlēšanas problemu var risināt arī attiecīgā vecuma treneri, čaļiem vajag pavilkties uz treneri. Helmanim man liekas kāds iedeva kandidātu sarakstu un vinš to nodeva tālāk LBS. Labākajā gadījumā atvēra statistiku basket.lv

Vienīgā izņēmumu izlase varētu būt U20, jo tas ir par 75% jau veču basketbols, un tur tiešām puse ja ne vairāk jau var būt izkaisīti pa ārzemēm. Bet U18 un U16 ir pilnīgi un konkrēti skaidrs, ka tās izlases ir jātrenē cilvēkiem kuri līdz saknei zin katru spēlētāju. Vislabākais variants ir izveidot U14 treneru korpusu un ar to arī virzīties uz priekšu. Katru gadu veidot sasaukumus, treniņus.
Stipri nepiekrītu. Pats pieminēji BS Rīga, šajā gadagājumā viņi dominēja līdz vismaz 15 gadiem, bet ne kadetu, ne 18 gadīgo komandās šīs komandas spēlētāju nebija pat starp kandidātiem. Jauniešu treneri derētu , ok - līdz 16 gadiem, kamēr tiek apzināti labākie uz tobrīdi. Pēc 16 daudzi iekļaujas pieaugušo struktūrās vismaz LBL2 līmenī, ļoti reti kurš līdz 18 nospēlē tikai LJBL. Helmanis ieskābapar akadēmijas iztrūkumu un viņu var saprast - pamatā arī šī vecuma spēlētāji ņemti no t.s. līderu vides, kuri pieraduši pie liela spēles laika, nesodītas iniciatīvas jebkurās darbībās, bet - bez pieredzes spēlē ar 10 - 12 spēlētāju rotāciju.šajā turnīrā - ja spēle ar plašo rotāciju sanāca, kā spēlē ar Bosniju vai Grieķiju, komandas sniegums bija pat simpātisks, bet, ja kāds no savas lomas krīt ārā, komandas spēle pajūk un ... iestājas totāls pārliecības trūkums. Šeit būtu jāparādās personībām, kuras ... nav. Uzskatu, ka šajā komandā pietrūka spēlētāja, kam būtu tiesības kļudīties. Varēja redzēt tos skābenos ģīmīšus puikām, kurus pēc 3 -5 min posmiem nomaina, parasti pēc kļūdas. Tā spēlē labi komplektētāsveču komandās, bet puikas ar to maz saskārušies. Par to J-upu un Lauvu - viņi pirmkārt ir vefieši, viņu stratēģijas pamatā ir vīru basketā radīt tādu pašu varas vertikāli kā. piem. dāmu basketbolā, kur starp sešiem klubiņiem ir trīs TTT vai hokejā, kur krievijas līgā ir elites pārstāvji un aborigenu sacīkstes viņu biznesu neapdraud, tādēļ klubu veicināšanai ši LBS pūles nepieliks. Par U-18 mazāk, klubos šīs komandas pārstāvji vairākumā nebūs, kat gan - nebūtu slikti. Bet U-20 komanda būtu jāspēj nokomplektēt no LBL klubu pārstāvjiem.
Par Feldmani - viņš jau vadīja U-98 iepriekšejo turnīru kur ar sudraba laureātiem knapi noturējās elitē. Nepatika šī izlase - viss turējās tikai uz pamatsastāvu, it kā divu ātrumu komanda - vieni, kas spēlē, un otri, kas arī tur itkā ir... Var jau saprast to nabaga Dembski ( ne attaisnot), par kuru komandas vadība tur vienkārši piedodiet - paņirgājās. Un vēl - jaunatnes turnīri tomēr nav priekš jaunieša spēju izspiešanas, bet iespējas viņa izaugsmei radīšana. Šīs paaudzes problāma (no 97 -99) jau ir tā, ka viņi LV neraksturīgi sevi pieteica jau 16 gados. Tā vietā, lai stimulētu vispārējo spēlētāju attīstību (tai skaitā ar izlašu palīdzību) visu laiku galvenais jautājums ir - vai Kurucs būs?! Nu nebūs vairs! Viņš jau sen risina cita līmeņa problēmas, nevajag viņam un viņa darba devējiem šitos U- ! Strautiņš nokauts (piekrītu Jānim Gailītim - varbūt jau U-16 sudraba turnīra la8ikā), Zoriks arī beigts,piedodiet - kur nākamie, vai kāds viņus ir meklājis un attīstījis? Lai vēl par Lauvu - ok, ļoti labs karjeras mene'dzeris, kaut vai tikai Jāņa Timmas dēļ, bet kā vefistam gribētos pajautāt - kāpēc no visas LV salasītie perspektīvie, īpaši jau garie, kuri visos laikos ir deficīts, tik vienkārši tiek brāķeti un jau 20 gados viņi LV basketā vairāk nav. Runāju par Raimo, Šiliņu, Garozu...

  -1 [+] [-]

, 2017-08-06 19:14, pirms 7 gadiem
Visu vainu novelt uz treneriem,ağentiem un spēlētājiem var protams, bet lbs paši sev varētu pajautāt , kapēc uz katru no piecām pozīcijām nevar sagatavot pa 5 attiecīgā gada augstas klases basketbolistiem? Es neticu tam ko saka par neaizstājamību...nemēdz būt tā vienkārśi...

  -1 [+] [-]

, 2017-08-06 19:21, pirms 7 gadiem
Sāksim ar to, ka jebkura vecuma basketbola valstsvienības izlases galvenajam trenerim tas ir vienīgais darbs,lai ir iespēja un laiks redzēt nenoslīpētus tīradņus ne tikai no Rīgas un lielākajām tēvzemes pilsētām...

  +1 [+] [-]

, 2017-08-06 19:26, pirms 7 gadiem
brunoje rakstīja: Stipri nepiekrītu. Pats pieminēji BS Rīga, šajā gadagājumā viņi dominēja līdz vismaz 15 gadiem, bet ne kadetu, ne 18 gadīgo komandās šīs komandas spēlētāju nebija pat starp kandidātiem. Jauniešu treneri derētu , ok - līdz 16 gadiem, kamēr tiek apzināti labākie uz tobrīdi. Pēc 16 daudzi iekļaujas pieaugušo struktūrās vismaz LBL2 līmenī, ļoti reti kurš līdz 18 nospēlē tikai LJBL. Helmanis ieskābapar akadēmijas iztrūkumu un viņu var saprast - pamatā arī šī vecuma spēlētāji ņemti no t.s. līderu vides, kuri pieraduši pie liela spēles laika, nesodītas iniciatīvas jebkurās darbībās, bet - bez pieredzes spēlē ar 10 - 12 spēlētāju rotāciju.šajā turnīrā - ja spēle ar plašo rotāciju sanāca, kā spēlē ar Bosniju vai Grieķiju, komandas sniegums bija pat simpātisks, bet, ja kāds no savas lomas krīt ārā, komandas spēle pajūk un ... iestājas totāls pārliecības trūkums. Šeit būtu jāparādās personībām, kuras ... nav. Uzskatu, ka šajā komandā pietrūka spēlētāja, kam būtu tiesības kļudīties. Varēja redzēt tos skābenos ģīmīšus puikām, kurus pēc 3 -5 min posmiem nomaina, parasti pēc kļūdas. Tā spēlē labi komplektētāsveču komandās, bet puikas ar to maz saskārušies. Par to J-upu un Lauvu - viņi pirmkārt ir vefieši, viņu stratēģijas pamatā ir vīru basketā radīt tādu pašu varas vertikāli kā. piem. dāmu basketbolā, kur starp sešiem klubiņiem ir trīs TTT vai hokejā, kur krievijas līgā ir elites pārstāvji un aborigenu sacīkstes viņu biznesu neapdraud, tādēļ klubu veicināšanai ši LBS pūles nepieliks. Par U-18 mazāk, klubos šīs komandas pārstāvji vairākumā nebūs, kat gan - nebūtu slikti. Bet U-20 komanda būtu jāspēj nokomplektēt no LBL klubu pārstāvjiem.
Par Feldmani - viņš jau vadīja U-98 iepriekšejo turnīru kur ar sudraba laureātiem knapi noturējās elitē. Nepatika šī izlase - viss turējās tikai uz pamatsastāvu, it kā divu ātrumu komanda - vieni, kas spēlē, un otri, kas arī tur itkā ir... Var jau saprast to nabaga Dembski ( ne attaisnot), par kuru komandas vadība tur vienkārši piedodiet - paņirgājās. Un vēl - jaunatnes turnīri tomēr nav priekš jaunieša spēju izspiešanas, bet iespējas viņa izaugsmei radīšana. Šīs paaudzes problāma (no 97 -99) jau ir tā, ka viņi LV neraksturīgi sevi pieteica jau 16 gados. Tā vietā, lai stimulētu vispārējo spēlētāju attīstību (tai skaitā ar izlašu palīdzību) visu laiku galvenais jautājums ir - vai Kurucs būs?! Nu nebūs vairs! Viņš jau sen risina cita līmeņa problēmas, nevajag viņam un viņa darba devējiem šitos U- ! Strautiņš nokauts (piekrītu Jānim Gailītim - varbūt jau U-16 sudraba turnīra la8ikā), Zoriks arī beigts,piedodiet - kur nākamie, vai kāds viņus ir meklājis un attīstījis? Lai vēl par Lauvu - ok, ļoti labs karjeras mene'dzeris, kaut vai tikai Jāņa Timmas dēļ, bet kā vefistam gribētos pajautāt - kāpēc no visas LV salasītie perspektīvie, īpaši jau garie, kuri visos laikos ir deficīts, tik vienkārši tiek brāķeti un jau 20 gados viņi LV basketā vairāk nav. Runāju par Raimo, Šiliņu, Garozu...
Nesapratu īsti kapēc nepiekriti? Es 100% nepārzinu precīzi 99. gadu vidi, bet ja BS Rīga treneris spēj ar komandu dominēt turnīrā un piemēram ir jau iekšā lielāka komandā kā asistents, tad kapēc viņš nevarētu vadīt izlasi? Vienu es gan varu pateikt, un tas man ļoti nepatīk. Šitie pārvērtētie treneri, kas ielīduši pa taisno pieaugušo pro sportā pabeidzot spēlētāja gaitas. Varu 100% apgalvot, ka katrā gada gājuma LJBL treneru masā ir VISMAZ 1 tāds pats ja ne talantīgāks, atļaušos teikt labāks, treneris par Helmaņiem, Vecvagariem.

Piekrītu Tev par otro daļu, kur runāji par pārliecību un lomu sadalījumu. Tapēc es pirmajā postā teicu, ka sākot ar U14 ir jārīko sasaukumi, brīvdienās, brīvlaikos. Jāsauc labakie kopā, lai viņi apbružājās un sak saprast kas ir kas. Protams laicīga iesaiste lielajās komandās palīdz, bet diemžēl LBL2 Latvijā arī sak pārvērsties par tādu U19 grupu ar pāris izņēmumiem. Mārupe, Ķekava un augstskolas.

     [+] [-]

, 2017-08-06 19:28, pirms 7 gadiem
Real Rebel rakstīja: pašlaik jūs vainojiet to sistēmu, bez īsta pamatojuma, iepriekšējā pieredze nesa rezultātu, un tagad, kad kaut kādas problēmas, pēkšņi treneru sistēma vainīga
Kaut kāda nozīme jau sistēmai ir, bet jauno Porziņģi neviens nenoslēps, acīmredzot nav šajos gados lielu talantu, jo bija gadi, kad U18 no mūsu izlases bija atzīti kā labākie EČ dažās pozīcijās.Ar labu taktiku kaut ko jau var uzlabot, bet galvenais jau ir 1 pret 1 meistarība.
1 2 3 81 komentārs