Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:742, Did:0, useCase: 3

Beļavskis: "Asistenti būs pašmāju speciālisti"

Ulvis Brože
Ulvis Brože @UlvisBrozhe

Beļavskis: "Asistenti būs pašmāju speciālisti"
Aleksandrs Beļavskis
Foto: Dmitrijs Suļžics/f64

Tedu Nolanu Latvijas hokeja izlases galvenā trenera amatā šovasar nomainīja bijušais valstsvienības uzbrucējs Aleksandrs Beļavskis, ar kuru vienošanās panākta uz 1+2 gadiem. Disciplīna, savu spēju novērtēšana, psiholoģiskā sagatavotība, pēc iespējas mazāk kļūdu un spēlēšana uzbrukuma, nevis aizsardzības zonā – uz šādiem baušļiem Latvijas spēli gatavojas balstīt Beļavskis, piebilstot, ka īsajā sagatavošanās posmā pirms pasaules čempionāta kardinālas izmaiņas nav iespējams ieviest.

"Ja godīgi, tad neesmu uzstādījis mērķi uzvarēt pasaules čempionātā, – ir jābūt objektīviem un jāsaprot, ka tuvākajā laikā... Lai gan esmu galvenais treneris, varam uzvarēt jau nākamajā gadā. Tomēr šobrīd ir citi uzdevumi: komandas pārliecībai ieņemt labu vietu. Iesim maziem solīšiem," šodien preses konferencē teica Latvijas valstsvienības galvenais treneris Aleksandrs Beļavskis, ar kuru vienošanās noslēgta uz 1+2 gadiem. "Pēc pirmā pasaules čempionāta tikšu vērtēts par parādīto sniegumu, par sasniegtajiem rezultātiem."

Beļavskis dzīvo Zviedrijā, kur noslēdza profesionālās gaitas un kļuva par treneri, taču Kontinentālās hokeja līgas kluba Rīgas "Dinamo" mačus viņš plāno apmeklēt vismaz divas reizes mēnesi. Šobrīd viņš ieradies uz Latvijas Dzelzceļa kausu, mačus vērojot kopā ar pasaules čempiones Krievijas galveno treneri Oļegu Znaroku: "Viņš ir trenējis gan U20, gan pieaugušo valstsvienības, tāpēc Oļegam ir vairāk informācijas par spēlētājiem nekā man."

"Pagaidām ar kandidātiem neesmu runājis – negribu traucēt komandu gatavošanos jaunajai sezonai. Skatos Rīgas "Dinamo" mačus, bet sezonas gaitā plānoju pieskatīt arī citur spēlējošos hokejistus, jo kandidātu nemaz nav tik daudz," pauda Beļavskis. ""Dinamo" ir jauna komanda, kas pēdējos gados kļuvusi labāka. Īsajā sagatavošanās posmā, kas ir pirms pasaules čempionāta, var mainīt tikai nianses un detaļas. Komandā ir vieni un tie paši spēlētāji, īsā laika periodā lielu izmaiņu nebūs, jo vajag rezultātu. Iepriekš sasniegumi nebija slikti, taču varam uzvarēt jebkuru un zaudēt jebkuram. Jāspēlē disciplinēti, jānovērtē savas spējas; nevaram meistarībā sacensties ar Zviedriju vai Krieviju. Pēc iespējas mazāk kļūdu, vairāk laika jāpavada uzbrukuma, nevis aizsardzības zonā."

"Kodolu veidos Rīgas "Dinamo" spēlētāji, kuri zina cits citu. Līmenis aug ar katru gadu, 23 vai 24 gadus vecajiem spēlētājiem ir laba iespēja progresēt, izmantot potenciālu. Par vietām nedomāsim, noskaņosimies katram mačam, pēc tam – nākamajam mačam, bet beigās skatīsimies uz rezultātu," teica Beļavskis, kurš pirmos soļus trenera karjerā spēra Zviedrijā. Taču Latvijas izlase nespēlēšot zviedru stilā: "Pat ja grib, vienā vai divos mēnešos komanda nevar sākt spēlet Zviedrijas stilā, citādi var sanākt katastrofa."

Šobrīd asistenti nav vitāli nepieciešami, tāpēc Beļavskis tos negatavojas nosaukt rīt. "Man vajag padomāt par šo jautājumu. Domāju, ka lielāka skaidrība būs tuvākajās nedēļās. Tikai varu piebilst, ka tie būs pašmāju speciālisti," sacīja Baltkrievijā dzimušais un Latviju deviņos pasaules čempionātos un vienās olimpiskajās spēlēs pārstāvējušais treneris, kurš atzina, ka nav pret spēlētāju naturalizāciju Latvijas izlases vajadzībām.

Konspektējot Teda Nolana paveikto Latvijas izlasē, Beļavskis pieskārās gan pozitīvajam, gan negatīvajam: "Patika, ka nekad uz soliņa nebija panikas. Nepatika, ka brīžos, kad komandai negāja spēle, diemžēl neredzēju nekādas taktiskās izmaiņas."

P.S. Pēc Jāņa Matuļa jautājuma, kura komanda ir Latvijas čempione, Beļavskis sagaidīja palīdzību no zāles – Rīgas "Prizma".

  -3 [+] [-]

, 2014-08-30 00:02, pirms 10 gadiem
Stīvens Sigals rakstīja: Galvenais, ka viņam ir papīri. Tas ir pats svarīgākais.
Matulis arī slavas dziesmas iepriekšējā sporta avīzē sadziedāja, kā jau parasti par Beļavski. Protams, Beļavskis nekur nebija vainīgs, ka tika atlaists utt.
Turklāt kāds Matulim varētu pateikt, ka Beļavskis nav nekāds piruetes izgudrotājs, kuru Neslunds aizveda uz NHL.
Lai tas cirvis paskatās Denisa Savārda video.
Paskaties 1939. gada Latvijas čempionātu. Pirueti jau tad taisīja Bauris. Tas Tev, baurim, zināšanai.

  +1 [+] [-]

, 2014-08-30 00:29, pirms 10 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Lai es atbalstītu konkrētu kandidātu, man vajag daudz vairāk informācijas, lai no sākuma izvērtētu visus par un pret. Pagaidām es esmu absolūti neitrāls. Lai iet un dara.

Par to kāds ir Beļavskis kā treneris un vai var atrast labāku? Un vai Zirnis būtu labāks?

Ja ņem vērā, ka Zirnis tā nopietni par treneri nav strādājis VISPĀR, tad, protams, ka viņš "BŪTU LABĀKS". Jebšu ko es gribēju pateikt - tagad runā tava nepatika pret Beļavski un iedomas par to kādam Zirnim būtu jābūt.

Par Beļavska līmeni Eiropā - nu... viens no daudziem, protams, bet kāpēc, ja alternatīva ir tādi paši treneri kā viņš, meklēt kkādu citu - somu, čehu, zviedru vai ungāru?

Un pie reizes, lai netaisītu vairākus postus pēc kārtas - Vītoliņš, Skudra, Ābols... saukt jau viņus var, bet vai tas pats Skudra Latvijas hokeju pārzina TIK LABI un vai Latvijas hokejs Skudru zina gana labi, lai tā uzreiz varētu paņemt un sākt strādāt uz konkrēta rezultāta sasniegšanu īstermiņā?

Pie tam, operējot ar uzvārdiem, tiek aizmirsta viena lieta - lai kāds trenētu izlasi, viņam vispirms pašam ir jābūt ieinteresētam šai amatā. Visiem iepriekšminētajiem ir gana stabilas vietas klubā, arī sasniegumi kaut kādi iepriekšējie ir... nedomāju, ka viņi skries uz izlasi, ka tik paspēt.

Ko es vispār gribu pateikt - fanu iedomātos ideālos trenerus nemaz tik viegli nedabūt uz izlasi, tāpēc ir jāstrādā ar tiem, kas GRIB un VAR trenēt. Beļavskis noteikti nav sliktākais variants, vai viņš būs labs vai slikts, to rādīs laiks, tāpat kur viņš būs treneru rangā (mana prognoze - turpat vien būs, kur visi citi)... tomēr bļaut uzreiz - šitam CV ne tāds, viņš uzreiz izkritīs no Elites... .

Es piedāvāšu vienu citu repliku, tīri, lai pakaitinātu - ja izlase jau gandrīz 20 gadus ir elites divīzijā un tagad tā izkristu, tad tā būtu ne tikai trenera, bet arī spēlētāju (viņu - vistiešākajā un vislielākajā mērā) un federācijas atbildība.
Lielā mērā piekrītu tava teksta otrajai daļai, ir svarīgi lai ir vēlme (un Beļavskis nākot tuvāk rudenim gar LHF logiem ložņā jau vairākus gadus), tomēr ar vienu vēlmi var būt krietni par īsu.
Zirni pieminu tikai tā starpcitu, kā cilvēku, kurš Nolana laikā vadījis lielu daļu izlases darba un mūsu tuvākos apcirkņus pārvalda no A-Z.
Protams, Zirnis vēl ir krietni par jaunu un nepieredzējušu lai būtu izlases galvenais treneris, tomēr personīgi man ticība viņam būtu lielāka.
Nepārliecina šis, pa pasauli klīstošais bezdarbnieks, kurš nevienam citam bez Kirova nešķiet interesants. Beļavskim šī ir iespēja sevi pierādīt, tomēr labs treneris sevi jau būtu pierādījis šo 11 gadu laikā.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2014-08-30 08:22, pirms 10 gadiem
vēl nav sācis trenēt un tiek notirsts...
laikam nekas labs negaida...

     [+] [-]

, 2014-08-30 09:58, pirms 10 gadiem
manuprāt izlase bija pelnījusi treneri kurš jau sevi pierādījis, nu nepiekrītu tiem, kas saka, ka jādod iespēja, un tad paskatīsies kā būs..izlase tomēr nav u-18 komanda un PČ nav nekāds pārbaudes turnīrs..un arī LHF ar šādu izvēli, pieklājīgi izsakoties, neatgādina modernu un progresīvu apvienību, jau labu laiku..kaut vai atceroties uzbraucienus Nolanam..arī savulaik Kurrem un Vasiļjevam, LHF pie mums ir tikai viens cilvēks..

     [+] [-]

, 2014-08-30 11:04, pirms 10 gadiem
playthegame rakstīja: Neatbalstu Ābola kandidatūru kamēr vien viņš ir RD treneris, RD un izlases vadības apvienošana nenāktu par labu pašai izlasei.
Tambijeva kandidatūra vēl jo mazāk, tas būtu absurds augstākajā pakāpē ja izlasi vadītu RD jauniešu komandas treneris (pašlaik VHL kluba trenera asistents), turklāt par tambulambu no jauniešiem dzirdēti ne tie glaimojošākie teksti. Skudra, īpaši jau Vītoliņš varētu būt ļoti spēcīgi treneri (kaut gan apšaubu vai Skudras zināšanas par mūsu spēlētājiem ir lielākas kā Beļavskim, tik vien, ka Pēteris ir sevi pierādījis Eiropas top līmenī), tomēr šie divi jau arī nebūtu ar mieru riskēt ar vietu klubā, ja pa to izlasē nesaņemtu pienācīgu atalgojumu.
Nu teorētiski, lai mēs teiksim tādu Vītoliņu izlasē varētu dabūt par treneri nākasezon būtu jāpiepildās vismaz trim noteikumiem (notikumiem), ja: 1) MD izgāžas sezonā vai izslēgšanas spēlēs un Hari MD vadība atlaiž; 2) Beļa izgāžas vai neizpilda Kiras "plānu" ar izlasi nākamajā PČ, kas arī varētu būt krietni iespējams variants, jo Beļa šābrīžā LV hoķa izlasi tā īsti nepārzin; 3) ja Kira tad pie šiem diviem notikumiem uzaicinot teiksim tādu Vītoliņu spēs apmierināt Hara finansiālās prasības.

  +1 [+] [-]

, 2014-08-30 15:47, pirms 10 gadiem
Jānis Matulis rakstīja: Paskaties 1939. gada Latvijas čempionātu. Pirueti jau tad taisīja Bauris. Tas Tev, baurim, zināšanai.
Kāds Bauris, Matuli? Beļavskis taču ir piruetes izgudrotājs!!!
Tāpat kā Tu dziedāji visur par Balderi cik tur gadus, arī savā grāmatā, kurš esot starp kājām ielicis nūju pret CSKA un iemetis Tretjakam, lai gan nekad to nav izdarījis (Tretjakam), ko pats apliecināja.
Bet tas jau nav svarīgi, labāk radīt leģendu un pašam tam ticēt.

  -1 [+] [-]

, 2014-08-30 16:32, pirms 10 gadiem
Stīvens Sigals rakstīja: Kāds Bauris, Matuli? Beļavskis taču ir piruetes izgudrotājs!!!
Tāpat kā Tu dziedāji visur par Balderi cik tur gadus, arī savā grāmatā, kurš esot starp kājām ielicis nūju pret CSKA un iemetis Tretjakam, lai gan nekad to nav izdarījis (Tretjakam), ko pats apliecināja.
Bet tas jau nav svarīgi, labāk radīt leģendu un pašam tam ticēt.
Tev jāiet ārstēties. Tāpat kā tam, kuram Tu gribi līdzināties...

  +1 [+] [-]

, 2014-08-30 18:30, pirms 10 gadiem
Jānis Matulis rakstīja: Tev jāiet ārstēties. Tāpat kā tam, kuram Tu gribi līdzināties...
Laikam par Balderi nebija, ko piebilst. Skaidrs, paldies.
Es atspēkoju divas Tevis radītās leģendas (piruetes leģendas tapšanā gan piedalījies bija arī laikam pats Beļavskis). Ceru, ka turpmāk rakstīsiet faktus un savas domas, dalīsieties ar zināšanām, nevis ar izgudrotām leģendām, kurām ticat.
Starp citu, pēdējo divu avīžu raksti par Ozo un Sašu Beļavski - 80% no raksta ir paņemts teksts no iepriekšējiem Jūsu rakstiem, grāmatām. Kaut kā paslinki....saprotu, ka grūti, ko jaunu uzrakstīt par viņiem, bet tad nerakstiet.

P.S. Atvainojos par to "cirvi."

  -2 [+] [-]

, 2014-08-30 19:29, pirms 10 gadiem
Stīvens Sigals rakstīja: Laikam par Balderi nebija, ko piebilst. Skaidrs, paldies.
Es atspēkoju divas Tevis radītās leģendas (piruetes leģendas tapšanā gan piedalījies bija arī laikam pats Beļavskis). Ceru, ka turpmāk rakstīsiet faktus un savas domas, dalīsieties ar zināšanām, nevis ar izgudrotām leģendām, kurām ticat.
Starp citu, pēdējo divu avīžu raksti par Ozo un Sašu Beļavski - 80% no raksta ir paņemts teksts no iepriekšējiem Jūsu rakstiem, grāmatām. Kaut kā paslinki....saprotu, ka grūti, ko jaunu uzrakstīt par viņiem, bet tad nerakstiet.

P.S. Atvainojos par to "cirvi."
Par Balderi. Man Helmuts ir teicis, ka tādu golu iemetis. Pats redzējis neesmu. Kāpec lai es ticētu Tev un nevis Balderim?
Beļavska piruete. Tā ir vispilnīgākā, ko, proatams, nevar salīdzināt ar Bauri (citi ātrumi), ne Maļcevu, kurš taisīja kaut ko līdzīgu puspiruete. Sorokins arī to taisa, Neslundu pats taisot neesmu redzējis. Tāpat kā Savāru.
Jaukas brīvdienas! Un neesi tik neapmierināts ar visu. Dzīvi vajag dzīvot!

  -1 [+] [-]

, 2014-08-30 21:19, pirms 10 gadiem
Labakie rezultati pasaules cempionatos pieder Beresnevam, ipatnejs eksperiments bija tobrid NHL bezdarbnieks Nolans, bet praktisku labumu sis eksperiments nedeva, jo uzdevums nekad netika izpildits, ko nesis ritdiena, sodien neviens nezin, Belavskis ir cienijama kandidatura,

  +1 [+] [-]

, 2014-08-31 12:12, pirms 10 gadiem
Jānis Matulis rakstīja: Par Balderi. Man Helmuts ir teicis, ka tādu golu iemetis. Pats redzējis neesmu. Kāpec lai es ticētu Tev un nevis Balderim?
Beļavska piruete. Tā ir vispilnīgākā, ko, proatams, nevar salīdzināt ar Bauri (citi ātrumi), ne Maļcevu, kurš taisīja kaut ko līdzīgu puspiruete. Sorokins arī to taisa, Neslundu pats taisot neesmu redzējis. Tāpat kā Savāru.
Jaukas brīvdienas! Un neesi tik neapmierināts ar visu. Dzīvi vajag dzīvot!
Iemetis Balderis ir, bet ne Tretjakam. To arī apliecināja pēdējo reizi, kad bija Overtime studijā. Ir vēl tā slavenā bilde, kur viņš mēģina to izdarīt, kad jau bija iemetis 4 vārtus Tretjakam...komentējot bildi tā arī pateica, ka Tretjakam nav iemetis, lai gan mēģināja.

Neesmu neapmierināts, tikai nepatīk, ja tiek izplatīta nepatiesa informācija. Saprotu, ka savus favorītus gribas izcelt gaismā, tas ir viss ok, tikai leģendas nevajag radīt.
Beļavski allaž esmu mīlējis un viņš vienmēr bijis viens no maniem favorītiem izlasē. Vēlu izdošanos arī tagad.
Paldies, Jums tāpat!