Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:352, Did:0, useCase: 3

Latvija drāmā piekāpjas Eiropas čempionēm

Jānis Pārums

Latvija drāmā piekāpjas Eiropas čempionēm
Anete Jēkabsone-Žogota cīņā ar krievietēm
Foto: eurobasketwomen2009.com

Šovakar šovakar "Arēnā Rīga" 8723 līdzjutēju klātbūtnē Latvijas sieviešu basketbola izlase spraigā un emocijām bagātā spēlē pagarinājumā ar 64:69 piekāpās Eiropas čempionei Krievijai un turpinās cīņu par 5. līdz 8. vietu un ceļazīmi uz pasaules čempionātu.

Sākumsastāvi:
Latvija: Eglīte, Tamane, Baško, Jansone, Jēkabsone Žogota.
Krievija: Hemona, Karpuņina, Stepanova, Abrosimova, Osipova.

Latvietes spēli uzsāka apņēmīgi, taču jau otrajā minūtē nokļuva iedzinēju lomā ar 0:4, līdz mūsējām pirmos punktus ar caurgājienu guva Gunta Baško. Kopumā spēles sākumā laukumā saimniekoja krievietes, ceturtdaļas vidū iegūstot jau astoņu punktu pārsvaru – 2:10. Ainara Zvirgzdiņa padotās ar milzīgo līdzjutēju atbalstu tribīnēs centās mainīt spēles gaitu, taču uzbrukumi bieži vien bija pārāk haotiski un sasteigti. Izņemot pāris epizodes, aizsardzība vairāk vai mazāk bija kārtībā, atlika sakārtot tikai uzbrukumu. Pateicoties Anetes Jēkabsones Žogotas lieliskajai spēlei uzbrukumā un komandas dzelžainajai aizsardzībai ceturtdaļas izskaņā izdevās izrāviens 10:0, kas ļāva ne tikai panākt neizšķirtu, bet arī izvirzīties vadībā – 15:14.

Otrais ceturksnis iesākās ļoti nerezultatīvi, latvietes triju minūšu laikā nebija guvušas ne punkta un pēc kļūdas pie rezultāta 15:18 Ainara Zvirgzdiņš pieprasīja minūtes pārtraukumu, lai dotu padomus ar kādiem paņēmieniem sakārtotu spēli uzbrukumā. Drīz vien pēc tam latvietes arī atklāja "rēķinu" ceturtdaļā – 17:20. Jaunas vēsmas ienesa Ditas Krūmbergas parādīšanās laukumā – pēc viņas tālmetiena latvietes atkal izvirzījās vadībā ar 22:20, bet brīdi vēlāk Dita lieliski nospēlēja aizsardzībā un minūtes pārtraukumu spiests pieprasīt bija jau Krievijas izlases treneris Valērijs Tihoņenko. Tas gan būtiskus uzlabojumus Krievijas spēlē nedeva un tikai pēc sešu minūšu pārtraukuma (!) krievietēm izdevās atkal gūt punktus – 26:22. Puslaika izskaņā pēc pāris neuzmanīgi nospēlētām epizodēm aizsardzībā krievietes guva vairākus vieglus grozus, taču puslaiku ar četru punktu pārsvaru noslēdza Latvija – 30:26.

Arī pēc pārtraukuma spēli sekmīgāk iesāka latvietes, vairākkārt teicami nospēlējot aizsardzībā un izmantojot savas iespējas – 32:26. Taču atpūšoties komandas uzbrukuma līderēm Anetei Jēkabsonei Žogotai un Ditai Krūmbergai, spēlē uzbrukumā pajuka, lai gan apņēmības mūsējām netrūka. Krievija to izmantoja, gūstot 11 punktus pēc kārtas un nostādot Latviju iedzinēju lomā – 32:37. Līdz ceturtdaļas septītajai minūtei latvietes bija guvušas tikai divus punktus, taču tad sekoja divas lieliskas epizodes Jēkabsones Žogotas un Krūmbergas izpildījumā un rezultāts atkal bija līdzsvarā – 37:37. Pēc trešās ceturtdaļas – 37:39.

Pašā ceturtās ceturtdaļas sākumā Jēkabsone Žogota kā pēc mācību grāmatas apspēlēja pretspēlētāju , vēlreiz panākot neizšķirtu – 39:39, bet pēc Jansones tālmetiena latvietes jau bija vadībā – 42:41. Ar dzelžainu aizsardzību izdevās krievietes noturēt bez punktu guvuma vairākas minūtes, taču piecas minūtes līdz pamatlaika beigām tomēr vēlreiz notika vadības maiņa. Nedaudz vēlāk Krievija ieguva piecu punktu pārsvaru un Ainara Zvirgzdiņa padotajām bija jārod iespēja, kā šo deficītu divarpus minūšu laikā likvidēt. Tas izdevās teicami - nepilnu minūti līdz izskaņai Latvija jau atkal bija priekšā - 51:50. Brīdi vēlāk Krievija atguva vadību, bet 25.9 sekundes līdz finālsvilpei pie -1 kļūdījās Gunta Baško. Dramatiski notikumi risinājās pēdējās sekundes - kad uz tablo bija palikušas 3.8 sekundes, Korstina realizēja vienu soda metienu palielinot Krievijas pārsvaru - 51:53. Pēc minūtes pārtraukuma, ko pieprasīja Zvirgzdiņš izšķirošo metienu uzņēmās Gunta Baško, ar elegantu caurgājienu iemetot divus punktus un panākot pagarinājumu - 53:53.

Pagarinājumā vispirms Latviju vadībā izvirzīja Jēkabsone Žogota, bet drīz vien inicitīvu pārņēma krievietes, nepilnas divas minūtes līdz pagarinājuma beigām panākot piecu punktu pārsvaru. Sekoja Baško tālmetiens, kas atkal atgrieza cerības (60:62), bet 12.9 sekundes līdz beigām tā pati Baško samazināja līdz minimumam - 64:65. Diemžēl izšķirošajos brīžos nedaudz pietrūka, lai Eiropas čempiones tiktu sakautas jau ceturtdaļfinālā - 64:69.

Eiropas čempionāts basketbolā sievietēm. Ceturtdaļfināls

Latvija – Krievija 64:69 (15:14, 15:12, 7:13, 16:14, 11:16)
Latvija: Jēkabsone Žogota 23 (8 atl.b.), Baško 17, Krūmberga 9, Jansone 8 (7 atl.b.), Tamane 4, Kārkliņa 2, Brumermane 1.
Krievija: Stepanova 16 (12 atl.b.), Korstina 14 (9 atl.b.), Abrosimova 13 (12 atl.b.), Osipova 13, Hemona 11, Kuzina 2.

Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2009-06-18 23:30, pirms 15 gadiem
pirmā Nokia rakstīja: valmierā var būt..piekrītu. vairāk domāju Rīgu.
Nu bet vai tad Rīga ir Latvija? Brauc uz Valmieru, te arī vairāk maksā.

  +1 [+] [-]

, 2009-06-18 23:31, pirms 15 gadiem
arenass0 rakstīja: Nu bet cmon, salidzini, latvijai ie 2,4 milj iedzivotaju un cik krievijai, krievijai tadi resursi ka tik uziet vienk vini nemak izmantot.Ir visp japriecajas kas ir neka ka nav.
Es piekrītu par visu, par resursiem, naudu, utt, taču es gribēju vērst uzmanūbu uz gēnu līmeni. Mums latviešiem, lai kā mēs to noliegtu, zemapziņā ir iepotētas bailes no krieviem. Tas ir tāpat, kā mūsu vecvecākiem no vāciešu jūga. Un tas nekas, ka neviens no šiem sportistiem nav dzīvojis zem krievu jūga. Jebkurš gēnu inženieris pastāstīs, ka tam nav nekādas nozīmes, jo bailes tiek pārmantotas no vecākiem.

     [+] [-]

, 2009-06-18 23:31, pirms 15 gadiem
Prieka asaru šodien nobirdināt diemžēl neizdevās.... Basketbola dievs dziemžēl šovakar nebija latvietis un arī tiesnesis nebija mums pārāk labvēlīgs....Bet emocijas bija tādas, ka maz nelikās Nu ko stipram padarīsi...Bet visu cieņu mūsu meičām, cīnījās kā zvēri. Galvenais nenokariet degunus, jo pēc šādām spēlēm ir grūti savākties pirmām kārtām emocionāli. Mums jādabū tā 5. vieta, kaut asinis pa nāsīm, bet mēs esam to pelnījuši!!!!!

  +1 [+] [-]

, 2009-06-18 23:31, pirms 15 gadiem
Nātrija Hidroksīds rakstīja: Man tapat. Ja dzive vajadzes krievu valodu- nu i pašol. Diemžēl, bet man ir savi principi.
un pie šiem principiem pieturies. es ticu, ka ar laiku mēs atkrievosimies, jo jaunā paaudze negribēs krieviem piekāpties.

     [+] [-]

, 2009-06-18 23:32, pirms 15 gadiem
polārlācēns rakstīja: Atkarīgs arī no darba. Ja gribi darbu dabūt Rēzeknē un klientu apkalpošanā, tad laikam šo to derētu zināt. Bet ja esi grāmatvedis, tad kāda priekšniekam daļa, kādās valodās runā. Galvenais, ka ciparus spēj atšķirt.
Arī fakts, bet zini esmu strādāji arī ar klientiem tieši saistītu darbu - un tāpat intervijā nevienu neinteresēja tik ļoti tā valoda - zināja, ja nav cirvis, tad sapratīsies, ja ir cirvis, tad neviena valoda nepalīdzēs! Parasti pirmie jautājumi vienalga tomēr ir izglītība, pieredze, bieži vai ir "B" kategorijas apliecība utt. Varbūt, protams, ja intervētu uz tudiš-pīp vietu būtu savādāk!

     [+] [-]

, 2009-06-18 23:32, pirms 15 gadiem
Teacher's rakstīja: Es piekrītu par visu, par resursiem, naudu, utt, taču es gribēju vērst uzmanūbu uz gēnu līmeni. Mums latviešiem, lai kā mēs to noliegtu, zemapziņā ir iepotētas bailes no krieviem. Tas ir tāpat, kā mūsu vecvecākiem no vāciešu jūga. Un tas nekas, ka neviens no šiem sportistiem nav dzīvojis zem krievu jūga. Jebkurš gēnu inženieris pastāstīs, ka tam nav nekādas nozīmes, jo bailes tiek pārmantotas no vecākiem.
Nu varbut. Es tik dzilji neesmu aizdomajies.

  +2 [+] [-]

, 2009-06-18 23:33, pirms 15 gadiem
byte rakstīja: Читаю ваши комментарии латыши и поражаюсь! Какие же вы низкие! Ну проиграла Латвия России! Зачем же обзывать баскетболисток шлюхами и потаскухами??!! А потом еще говорят, что национальную вражду не разжигаем!
Un krievi vai tad nerīkojas tāpat?

     [+] [-]

, 2009-06-18 23:33, pirms 15 gadiem
merseysider rakstīja: Tev pareizi likās pa pirkstu, es ar pamanīju. Nezinu pat kam, mošk kamervecim!
tiesnesim, kurš nefiksēja piezīmi, vismaz man tā likās

     [+] [-]

, 2009-06-18 23:34, pirms 15 gadiem
laba spelee.biju sktiities areenaa...prieks,ka gunta speeje sanjemties,bet taapat mazliet pietruuka.Dita labi iesaistiijas spleee,kas arii ljaava uzlabot speeles riteejumu.bet kopumaa baigaas malaces...lai taas stulbaas krievietes(garas slampas)tinaas atpakalj uz savu gjerevnju!!!!!!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2009-06-18 23:34, pirms 15 gadiem
keikei rakstīja: Arī fakts, bet zini esmu strādāji arī ar klientiem tieši saistītu darbu - un tāpat intervijā nevienu neinteresēja tik ļoti tā valoda - zināja, ja nav cirvis, tad sapratīsies, ja ir cirvis, tad neviena valoda nepalīdzēs! Parasti pirmie jautājumi vienalga tomēr ir izglītība, pieredze, bieži vai ir "B" kategorijas apliecība utt. Varbūt, protams, ja intervētu uz tudiš-pīp vietu būtu savādāk!
Tieši tā! Ir arī nācies strādāt ar cilvēkiem.

Vistrakāk ir ar 60gadīgām tantiņām,'tās tik mauc krieviski, vēl sāk uz tevis lamāties, ka tu ir stulbs, ka nesaproti, bet tu tikai vari tur stāvēt kā stulbenis ar smaidu uz lūpām

     [+] [-]

, 2009-06-18 23:35, pirms 15 gadiem
Arina Kudrjavceva rakstīja: es runaju nevis par kludaam kas ir uz nerviem ,bet par to ka Brumermane no 20 labi ja 2 iemetis ar shaadu tehniku!
Var redzet ka tu neesi skatijusies citas vinas speles bez izlases. Sheit reali vinai nervi uzdeva.

  +1 [+] [-]

, 2009-06-18 23:35, pirms 15 gadiem
Mūsējas godam turējās, mēs varam lepoties ar mūsu meitenēm , malaces!!!

     [+] [-]

, 2009-06-18 23:36, pirms 15 gadiem
Skudrinieks rakstīja: Nokia, tev vispār ir profesija, esi normāls speciālists? Kāda izglītība?
nē esmu beidzis vidusskolu tagad bet pieredze darba meklējumos ir tāda bijusi kā teicu, mamma dzīvo Rīgā meklēju tur darbu i treknajos gados vasarā, šovasar jau nav vērts nemaz meklēt. bet nu karoč man pat par pardeveja palīgu prasīja vai zinu krievu valodu, teicu ka pashvaki, viss nevajag. loģiski ka ņems tādu kurš zin, vēl vairākiem darbiem, bet nu neskaitīšu te...
ai labi karoč man apnika,
nejau man patīk ka krievi te pilns , man tas pat nepatīk, bet nevajag visus viņus uzskatīt par kautkādiem lohiem utt...man radinieki ir un draugi ir vairāki krievi, un ir normāli cilvēki.
bet nu gribēju arī pateikt to ka krievu valoda ir jāzin latvietim, pat piespiedu kārtā, ja vēlies dabūt labu vai sliktu vienalga darbu Rīgā, Jelgava vai kur citur, jo viss darbss ir saistīts ar cilvēkiem un krievi šeit ir pāri pārēm.

     [+] [-]

, 2009-06-18 23:36, pirms 15 gadiem
hypnoss66 rakstīja: tev ir paveicies
Tad jau man arī.

  +1 [+] [-]

, 2009-06-18 23:37, pirms 15 gadiem
arenass0 rakstīja: Var redzet ka tu neesi skatijusies citas vinas speles bez izlases. Sheit reali vinai nervi uzdeva.
un pie tam viņa taču pēc traumas neklausi to cirvi Arinu vai kā to krievušku tur

     [+] [-]

, 2009-06-18 23:37, pirms 15 gadiem
polārlācēns rakstīja: Nu bet vai tad Rīga ir Latvija? Brauc uz Valmieru, te arī vairāk maksā.
nu ja es tur mācīšos ko jau esmu nolēmis un kur, tad man vajadzēs arī tur kautkādu vismaz darbu un man besī ka jāzin būs krievu valoda, bet īpaši labi nezinu,...

     [+] [-]

, 2009-06-18 23:37, pirms 15 gadiem
arenass0 rakstīja: Var redzet ka tu neesi skatijusies citas vinas speles bez izlases. Sheit reali vinai nervi uzdeva.
Tadaa gadijumaa vinai tie nervi uzdeva NU LOOTI....

     [+] [-]

, 2009-06-18 23:38, pirms 15 gadiem
pirmā Nokia rakstīja: nu ja es tur mācīšos ko jau esmu nolēmis un kur, tad man vajadzēs arī tur kautkādu vismaz darbu un man besī ka jāzin būs krievu valoda, bet īpaši labi nezinu,...
Arī Valmierā ir augstskola

Krievu valodu te točna nevienam neprasa.

  +2 [+] [-]

, 2009-06-18 23:38, pirms 15 gadiem
nelasīju šo komentu jūru bet, baško mūs izvilka pamatlaikā, bet ja tamanei nebūtu piezīmuju un nelaistu laukā brumermani kura nochakarēja visas situācijas, kad pieskārās bumbai, tad ganja uka būtu uzvara pamatlaikā.... bet tā visu cieņu atmosfēra bija fantastiska arēnā

     [+] [-]

, 2009-06-18 23:39, pirms 15 gadiem
arenass0 rakstīja: Var redzet ka tu neesi skatijusies citas vinas speles bez izlases. Sheit reali vinai nervi uzdeva.
Tikai nevis skatijusies,bet skatijies!!...)) Tas ir manas meitas vaards! Es taa.....Prikolam!!..)))

     [+] [-]

, 2009-06-18 23:40, pirms 15 gadiem
fliskz rakstīja: nelasīju šo komentu jūru bet, baško mūs izvilka pamatlaikā, bet ja tamanei nebūtu piezīmuju un nelaistu laukā brumermani kura nochakarēja visas situācijas, kad pieskārās bumbai, tad ganja uka būtu uzvara pamatlaikā.... bet tā visu cieņu atmosfēra bija fantastiska arēnā
iesaku palasīt- šeit atmosfēra bija vēl labāka....

  +1 [+] [-]

, 2009-06-18 23:40, pirms 15 gadiem
fliskz rakstīja: nelasīju šo komentu jūru bet, baško mūs izvilka pamatlaikā, bet ja tamanei nebūtu piezīmuju un nelaistu laukā brumermani kura nochakarēja visas situācijas, kad pieskārās bumbai, tad ganja uka būtu uzvara pamatlaikā.... bet tā visu cieņu atmosfēra bija fantastiska arēnā
Jaa,te Zvirgzdins nesajuta,ka vina galigi nav gatava!

     [+] [-]

, 2009-06-18 23:41, pirms 15 gadiem
Teacher's rakstīja: Es piekrītu par visu, par resursiem, naudu, utt, taču es gribēju vērst uzmanūbu uz gēnu līmeni. Mums latviešiem, lai kā mēs to noliegtu, zemapziņā ir iepotētas bailes no krieviem. Tas ir tāpat, kā mūsu vecvecākiem no vāciešu jūga. Un tas nekas, ka neviens no šiem sportistiem nav dzīvojis zem krievu jūga. Jebkurš gēnu inženieris pastāstīs, ka tam nav nekādas nozīmes, jo bailes tiek pārmantotas no vecākiem.
Ej tu 100 mājas tālāk ar sabvām bailēm no krieviem! Tev varbūt arī ka ir, bet ne citiem. Latvijas vēsturē ir pietiekami daudz piemēru, kad neesam baidījušies ne no krieviem, ne kāda cita.

     [+] [-]

, 2009-06-18 23:42, pirms 15 gadiem
Arina Kudrjavceva rakstīja: Tikai nevis skatijusies,bet skatijies!!...)) Tas ir manas meitas vaards! Es taa.....Prikolam!!..)))
Pašam kauns no sava vārda, vai? Neapkauno meitu, varbūt sakarīgs cilvēks, bet Tu te šitā uzvedies. Nav tak tev vairs 12 gadi.

     [+] [-]

, 2009-06-18 23:42, pirms 15 gadiem
Namejsl rakstīja: Ej tu 100 mājas tālāk ar sabvām bailēm no krieviem! Tev varbūt arī ka ir, bet ne citiem. Latvijas vēsturē ir pietiekami daudz piemēru, kad neesam baidījušies ne no krieviem, ne kāda cita.
Tu par 40-to gadu,kad valsti atdevaam!?....)))).

     [+] [-]

, 2009-06-18 23:43, pirms 15 gadiem
polārlācēns rakstīja: Pašam kauns no sava vārda, vai? Neapkauno meitu, varbūt sakarīgs cilvēks, bet Tu te šitā uzvedies. Nav tak tev vairs 12 gadi.
Interesanti KAA es uzvedos?? Es,atskiriibaa no citiem te neesmu nevienu no jums personigi aizvainojis!!

     [+] [-]

, 2009-06-18 23:44, pirms 15 gadiem
Arina Kudrjavceva rakstīja: Tikai nevis skatijusies,bet skatijies!!...)) Tas ir manas meitas vaards! Es taa.....Prikolam!!..)))
ārprāts,nu jāa vecākus neizvēlas
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2009-06-18 23:45, pirms 15 gadiem
Arina Kudrjavceva rakstīja: Interesanti KAA es uzvedos?? Es,atskiriibaa no citiem te neesmu nevienu no jums personigi aizvainojis!!
Kā 12 gadīgs tīnis, kam tikai lekties un lekties, kaut gan pats zina, ka viegli pa tāsi dabūs.

     [+] [-]

, 2009-06-18 23:46, pirms 15 gadiem
Avery rakstīja: Tu vari būt kaut ar čečenu un vikingu gēniem, bet Ovečkinu, Malkinu un Dacjuku hokejā nevinnēsi. Vienkārši daudz labāki sportisti
čečens un vikings....psc kas tur iznāktu....

  +1 [+] [-]

, 2009-06-18 23:46, pirms 15 gadiem
Nu bet es nesaprotu.....it kā bija basketbola spēle. Lieliska spēle! Neatceros, ka Arēna ir bijis labāks basketbols. Bet cilvēciņi runā kaut ko par nacionālo jautājumu, kaut par ielasmeitām. Izklausās muļķīgi.
Par spēli. Lai nu dieviņš dod jebkurai citai Latvijas komandai tādu raksturu, kāds ir mūsu meitenēm!
Un ķidāt atsevišķu spēlētāju kļūdas ir muļķīgi. Nebija nevienas, kas klaji noraka spēli. Katrs spēlē tik labi, cik viņam ļauj pretinieks. Nemaz nerunājot par sodiņiem, kas vispar ir bez komentāriem. Pats atceros redzējis spēli NBA, kad spēlētājs, kuram ir >70 precīzu sodiņu sērija, 70-kuro metienu aizmet garām tieši spēles izsķirošajās sekundēs.
Krievijas izlase individuāli ir stiprāka par Latvijas. Un vairāk neviena izlase neatļaujas Latviju nenovērtēt....

     [+] [-]

, 2009-06-18 23:46, pirms 15 gadiem
700

     [+] [-]

, 2009-06-18 23:47, pirms 15 gadiem
La Furia Roja rakstīja: ārprāts,nu jāa vecākus neizvēlas
Vecit,Tu put uz udeni kas ir jau auksts! Nekas Tev nesanaks!...))