Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:345, Did:0, useCase: 3

Gulbis piecos setos uzveic Federeru un iekļūst ceturtdaļfinālā

Valdis Bērziņš
Valdis Bērziņš

Gulbis piecos setos uzveic Federeru un iekļūst ceturtdaļfinālā
Ernests Gulbis nupat pievecis Rodžeru Federeru, otro reizi iekļūstot "French Open" ceturtdaļfinālā
Foto: AFP/Scanpix

Piecos setos ar 6:7(5), 7:6(3), 6:2, 4:6, 6:3 apspēlējot 2009. gada čempionu Rodžeru Federeru, Latvijas labākais tenisists Ernests Gulbis jūnija pirmajā dienā otro reizi iekļuva "French Open" ceturtdaļfinālā. Gulbis svētdien atkārtoja pirms sešiem gadiem Parīzē iespēto un par iekļūšanu pusfinālā sacentīsies ar Čehijas pirmo numuru Tomāšu Berdihu.

Spēles teksta tiešraide!

Spēles pirmie divi seti bija līdzīgi. Gulbis abos izlaida breika pārsvaru, to ar kļūdām zaudējot jau nākamajā geimā. Pirmo taibreiku Ernests zaudēja ar minibreika pārsvaru, no 5:3 neuzvarot nevienā izspēlē. Par pirmo lūzuma punktu var saukt 2. seta izskaņu, kurā Federers nespēja izservēt setu, tādējādi neiegūstot 2-0 pārsvaru. Šveicietim pat bija divas setbumbas ar paša servi, taču Gulbis abas ar agresīvu tenisu novērsa, vēlāk uzvarot taibreikā.

Otrais lūzuma punkts bija 4. seta vidū, kad Gulbis paņēma medicīnas pārtaukumu, pamatīgi izsitot Federeru no sliedēm. Šveicietis izsēja vienu no diviem breikiem, setā vēl uzvarēja, bet piektajam īsti nebija gatavs. Gulbis kopumā servēja daudz labāk par titulēto pretinieku, produktīvi izmantoja savu "bekhendu" un ļoti daudz spēlēja uz pretinieka "bekhendu", kas ir bēdīgi slavens ar savu nespēju būt stabilam. Arī šodiena nebija izņēmums, un Federers no kreisās puses kļūdījās ļoti daudz.

Ernests izšķirošajā 5. setā vienīgo breiku ieguva jau otrajā geimā, kurā Federers ar kļūdām sev izraka 0:40 bedri. Divas breikbumbas viņam izdevās atspēlēt, bet trešo ne, izsitot autā. Kad Gulbis Federeru 2010. gadā uzveica Romā, viņam nervozā galotnē vajadzēja septiņas mačbumbas. Šoreiz pietika ar vienu – 6:7(5), 7:6(3), 6:2, 4:6, 6:3.

Gulbis tikai piekto reizi "Grand Slam" ietvaros uzvarēja pēc zaudēta 1. seta. Divas no piecām uzvarām gūtas šonedēļ Parīzē. Tāpat Ernests uzlaboja savu piecu setu spēļu bilanci, kas tagad ir 4-6. Pirms šodienas Latvijas labākais tenisists piecos setos bija apspēlējis Andreasu Sepi un Luku Gregorču (abus Deivisa kausā) un Tomiju Hāsu pirms divām vasarām "US Open".

Latvijas tenisa līderis šodien guva otro uzvaru četros mačos pret ranga 4. vietā esošo Federeru un piekto reizi karjerā (5-23) apspēlēja ranga Top 5 pārstāvi. Divas no piecām uzvarām viņam ir pret Federeru (jau pieminētais 2010. gada mačs Romā, kad Federers bija pirmais pasaulē), pārējās trīs Top 5 uzvaras gūtas 2009. gadā pret Novaku Džokoviču (#3) Brisbenā, pērn pret Endiju Mareju (#2) Monreālā un šogad Roterdamā pret Huanu Martinu Del Potro (#4). Šodien Ernestam pirmā Top 5 uzvara "Grand Slam" līmenī.

Gulbis "Grand Slam" ceturtdaļfinālu sasniedza otro reizi karjerā. Arī pirmā viņam bija "French Open", šeit labāko astoņniekā iekļūstot 2008. gadā. Četru uzvaru gūšana Ernestam ļāvusi iegūt 360 reitinga punktus un 220 000 eiro. Gulbis ar veiksmīgo startu Parīzē jau nodrošinājis sava rekorda labošanu rangā. Ernests pašreiz atrodas savā rekordpozīcijā, kas ir 17. Par rekordiem runājot, Gulbis šodien guva ceturto Top 10 uzvaru sezonā. Tik daudz viņam vienas sezonas laikā vēl nebija izdevies sakrāt.

Ernesta pretinieks mačā par iekļūšanu pusfinālā būs Čehijas labākais tenisists Tomāšs Berdihs. Gulbis savstarpējos mačos iedzinējos ar 2-4. Ernests uzvarējis vienīgajā "Grand Slam" mačā (2012. gadā Vimbldonā), bet zaudējis vienīgajā mačā uz māla (2011. gadā Nicā). Abi šogad jau vienreiz tikās, Gulbis februārī Tomāšam Roterdamas pusfinālā piekāpās ar 3:6, 2:6. Berdihs šodien ar 6:4, 6:4, 6:4 apspēlēja Džonu Isneru.

Spēles statistika – 6:7(5), 7:6(3), 6:2, 4:6, 6:3

RādītājsGulbisFederers
Eisi137
Dubultkļūdas43
Precīza 1. serve60%63%
Uzvarēti punkti pie 1. serves65/93 (70%)70/102 (69%)
Uzvarēti punkti pie 2. serves37/61 (61%)30/59 (51%)
Breikpunktu realizācija7/125/7
Tīri uzvarētās izspēles5342
Nepiespiestās kļūdas5359
Spēle pie tīkla19/34 (56%)31/50 (62%)
Uzvarētie punkti163152

  +2 [+] [-]

, 2014-06-02 02:05, pirms 10 gadiem
FUNS rakstīja: Tieši tenisā ļoti augstu kotējas pats reitings. Lūk iekļūšana TOP-10 jau var pielīdzināt olimpiskai medaļai.
afigetj... tas tiešām nav trollisms!? saki, ka tikai troļļo!
būt desmitniekā pasaulē sportaveidā, ar kuru kaut vai regulārā amatieru līmenī nodarbojas desmitiem miljonu ļautiņu tev ir līdzvērtīga pret būšanu trīniekā starp dažiem entuziastiem!??

Tas ir kaut kas tik nesalīdzināms, ka pat nebūtu nekādas jēgas salīdzināt, ja Dukurs dabūtu ZELTU četrās os pēc kārtas. Tu nevari salīdzināt, jo vnk NEZINI, kā būtu, ja visi šie cilvēki, kas nodarbojas ar tenisu, sāktu nodarboties ar skeletonu un vai tad Duk vispār pirmajā tūkstotī būtu.

Un ginesa rekords, tu smejies. tur liek arī lielāko uzcepto torti, visvairāk plastiskās operācijas, gan jau, ka arī visskaļāko pirdienu un ko tik tur vēl ne. tāpēc ja viens tur kaut kādā skeletonā karaļo - viņš tur kā starp savējiem. Bet nesalīdzini tak ar lielo profesionālo sportu.

     [+] [-]

, 2014-06-02 02:25, pirms 10 gadiem
Swordsman rakstīja: afigetj... tas tiešām nav trollisms!? saki, ka tikai troļļo!
būt desmitniekā pasaulē sportaveidā, ar kuru kaut vai regulārā amatieru līmenī nodarbojas desmitiem miljonu ļautiņu tev ir līdzvērtīga pret būšanu trīniekā starp dažiem entuziastiem!??

Tas ir kaut kas tik nesalīdzināms, ka pat nebūtu nekādas jēgas salīdzināt, ja Dukurs dabūtu ZELTU četrās os pēc kārtas. Tu nevari salīdzināt, jo vnk NEZINI, kā būtu, ja visi šie cilvēki, kas nodarbojas ar tenisu, sāktu nodarboties ar skeletonu un vai tad Duk vispār pirmajā tūkstotī būtu.

Un ginesa rekords, tu smejies. tur liek arī lielāko uzcepto torti, visvairāk plastiskās operācijas, gan jau, ka arī visskaļāko pirdienu un ko tik tur vēl ne. tāpēc ja viens tur kaut kādā skeletonā karaļo - viņš tur kā starp savējiem. Bet nesalīdzini tak ar lielo profesionālo sportu.
100% piekrītu visam rakstītam. Tev vienmēr sakarīgi komentāri!!!

     [+] [-]

, 2014-06-02 09:13, pirms 10 gadiem
Vēl jāspēlē ar Berdihu, pēc tam Džokovičs , tad jau finālā pret Nadālu būs vieglāk - viņam mugura sāp

     [+] [-]

, 2014-06-02 10:33, pirms 10 gadiem
Kad būs 1/4 spēle pret Berdihu?

     [+] [-]

, 2014-06-02 18:55, pirms 10 gadiem
Slavens rokmūziķis rakstīja: Tu mani vienkārši nesaproti. Vai esi tik ļoti ieņēmis galvā, ka Tev ir taisnība, ka vienkārši negribi mani saprast. Es nezinu, kā lai vēl paskaidro.

Ā, man vispār vēl viens interesants piemērs - Pēteris Lideris jau piecus gadus ir nr. 1 zemledus makšķerēšanā (gan jau nav, bet piemēram derēs). Tas, saprotams, nozīmē, ka viņš Latvijas vārdu pasaulē nes vairāk, nekā Ernests Gulbis. Tā no malas izskatās Tava loģika.
Vai zemledus makšķerēšana ir populārāka par ziemas olimpisko sporta veidu. Ikviens cilvēks saprot ka zemludus makšķerēšanā no paša cilvēka maz kas ir atkarīgs.

     [+] [-]

, 2014-06-02 18:59, pirms 10 gadiem
Swordsman rakstīja: afigetj... tas tiešām nav trollisms!? saki, ka tikai troļļo!
būt desmitniekā pasaulē sportaveidā, ar kuru kaut vai regulārā amatieru līmenī nodarbojas desmitiem miljonu ļautiņu tev ir līdzvērtīga pret būšanu trīniekā starp dažiem entuziastiem!??

Tas ir kaut kas tik nesalīdzināms, ka pat nebūtu nekādas jēgas salīdzināt, ja Dukurs dabūtu ZELTU četrās os pēc kārtas. Tu nevari salīdzināt, jo vnk NEZINI, kā būtu, ja visi šie cilvēki, kas nodarbojas ar tenisu, sāktu nodarboties ar skeletonu un vai tad Duk vispār pirmajā tūkstotī būtu.

Un ginesa rekords, tu smejies. tur liek arī lielāko uzcepto torti, visvairāk plastiskās operācijas, gan jau, ka arī visskaļāko pirdienu un ko tik tur vēl ne. tāpēc ja viens tur kaut kādā skeletonā karaļo - viņš tur kā starp savējiem. Bet nesalīdzini tak ar lielo profesionālo sportu.
Nu gan ļoti muļķīgi spried. Sporta pasaulei sekoju līdzi jau gadus 30 tā cītīgi. Olimpiskā medaļa ir un paliek medaļa. Tu mēģini salīdzināt viena profesionāla tenisista iekļūšana Grand slam ceturtdaļfinālā ar olimpisko medaļu. Pilnīgas muļķības. Vienalga kāda konkurence, bet absurda jau tā doma. Pts redzēji ka Gulbis nemaz īpaši nepriecājās pēc uzvaras. Nav jau uzvarēts turnīrs, bet iekļūts astotniekā. Un pēc iegūtiem punktiem astotnieks vērtējas zemāk Grans Slam nekā uzvara ATP 500. 360 punkti pret 500 punktiem. Un teikt desmitiem miljonu nodarbojas ir stiprs pārspīlējums.

     [+] [-]

, 2014-06-03 01:16, pirms 10 gadiem
"Vienalga kāda konkurence, bet absurda jau tā doma."

Ja kaut kas ir absurds, tad tas ir šis teikums. Zinu, ka priekš tevis tā ir neiespējamā misija, bet pamēģini kādreiz arī paskatīties plašāk, pamēģini saredzēt kopsakarības.

Kas tajā olimpiskajā medaļā tik pārdabisks, ka tev pat vienalga, kāda konkurence? Un tev gan vajadzētu zināt, ka olimpiāde vēsturiski ir priekš amatieriem - visādi nba, nhl, pro tenisisti tur parādījies tikai salīdzinoši nesen. un joprojām daiļslidošanā/boksā/vingrošanā profiņi nepiedalās.
bet tādi kamaniņnieki vienmēr uzskatīti par entuziastu sportu. Bez tam, ziemas olimpiādē liek iekšā maksimāli visu, kur kāds sakars ar sniegu un ledu, lai interesantāks pasākums - tas nekādā veidā nepadara sporta veidu par kaut ko objektīvi pārdabisku.

un atmetot blablabla - vienkārša loģika. ja ir simt šļūcēju - arī olimpiskās spēles neko nemainīs un viņi joprojām paliks simts. Olimpiskais statuss to nemaina.

     [+] [-]

, 2014-06-03 01:21, pirms 10 gadiem
FUNS rakstīja: Un teikt desmitiem miljonu nodarbojas ir stiprs pārspīlējums.
??? Tu ko??? Tu vispār saproti, kas ir teniss? Pasaulē tas ir gandrīz vai kā aiziet krosiņu paskriet.

Vienā pašā Amerikā jau sanāk tie desmiti miljoni
U.S. tennis enjoying record surge in...

bet tenisu spēlē visā pasaulē. profesionāli, vai tikai formu uzturot. un tu visu tenisistu meku - grand slam - salīdzini ar kkādu pārdesmit entuziastu pasākumu, kuriem piekarināta birka "olimpiskais".
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja