Layout: current: getMobContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getMobContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:129, Did:0, useCase: 3

Autors: Juris Grīns

Makss Verstapens: "Idiotiskie tiesneši iznīcina Formulu 1"

Makss Verstapens: "Idiotiskie tiesneši iznīcina Formulu 1"
Makss Verstapens
Foto: AFP/Scanpix

Sašutuma vilni pēc ASV Grand Prix izcīņas izraisījis tiesnešu lēmums pēc aizvadītā F1 posma finiša sodīt Maksu Verstapenu, kā rezultātā uz goda pjedestāla trešā pakāpiena varēja kāpt Kimi Raikonens. Nosodījumu paudusi ne vien "Red Bull" komanda, bet arī konkurenti.

Verstapens parūpējās par vienu no skaistākajām epizodēm svētdien Ostinā notikušajās sacīkstēs, vien dažus līkumus pirms finiša apdzenot Raikonenu un izvirzoties trešajā pozīcijā. Tomēr drīz pēc finiša tiesneši paziņoja, ka "Red Bull" pilotam piešķiram piecu sekunžu sods par ātruma pārsvara iegūšanu izbraucot no trases, kā rezultātā uz pjedestāla trešā pakāpiena kāpa "Ferrari" pārstāvis Raikonens.

"Aizvadīju tiešām lieliskas sacīkstes, bet šādi stulbi lēmumi iznīcina šo sportu," atzīst Verstapens. "Tur vienmēr ir kāds tiesnesis - idiots, kurš pieņem man nelabvēlīgus lēmumus. Galu galā šajā trasē visi visur brauca plašās trajektorijās, te nav nekādu ierobežojumu šajā ziņā. Devītajā līkumā var izbraukt plaši, 19. līkumā var izbraukt no trases un neviens neko neteiks."

Jāpiemin, ka Verstapens aizvadītās nedēļas nogalē saņēma arī starta vietu sodu par dzinēja maiņu, līdz ar to startēja vien no 16. pozīcijas. Sacīkšu laikā viņš veica daudzas apdzīšanas, kā arī izvēlējās veiksmīgu pitstopu stratēģiju.

Verstapens atzīst, ka, spriežot pēc tiesnešu loģikas, jāsoda bija arī "Mercedes" pilots Valteri Botass: "Tas pats bija ar Botasu - es mēģināju viņu apdzīt, bet viņš izbrauca no trases, atgriezās tajā un bija ieguvis ātruma pārsvaru, bet nekas netika darīts. Ja viņš būtu palicis trases braucamajā daļā, būtu palicis man aizmugurē. Šādas lietas nenāk par labu sportam. Viņiem ir skaidri jādefinē, kas ir atļauts. Es ceru, ka nākamgad uz šo posmu neviens nenāks."

Arī Raikonens, kuru Verstapens apdzina, atzīst, ka nesaprot šī soda iemeslu: "Man nav ne jausmas, kas notika ar Verstapenu, kāpēc viņu sodīja. Zinu tikai to, ka viņš apdzina mani priekšpēdējā līkumā. Šis manevrs mani daļēji pārsteidza."

"Red Bull" boss Kristians Horners tikmēr atzina, ka līdzīgi ārpus trases sacensībās brauca daudzi piloti un piespriesto sodu Verstapenam nosaucis par "nežēlīgi smagu". Tikmēr "Mercedes" komandas priekšsēdētājs Nikijs Lauda neslēpa, ka šis ir "sliktākais lēmums", kādu viņš redzējis no tiesnešu puses.

Izmantotie resursi:
Motorsport.com: F1 News, MotoGP, Le Mans...

Vai Verstapens bija jāsoda?

  • 59

  • 53



, 2017-10-23 08:08, pirms 7 gadiem
Pagājis tieši gads kopš līdzīga incidenta ar Maksi, bet viņš kā ir stulbs, tā joprojām ir stulbs.
Fetels tiek sodīts, zaudē pjedestālu un saņem...
, 2017-10-23 09:22, pirms 7 gadiem
nu vispār pastoties onbord kameras var redzēt ,ka viņš saīsinaa līkumuu
, 2017-10-23 09:25, pirms 7 gadiem
bet nu visus tādā gadijumā bija jāsoda par izbraukšanu ārpus trases 19 līkumā jeb arī tur vnk ir jāliek grants
, 2017-10-23 09:53, pirms 7 gadiem
Ja Bottas būtu palicis trases robežās, tad viņš ieliktu Verstapenam sānā!
Lai nu kurš varētu ko teikt par tiesnešu nelabvēlību Cik citi ir sūdzējušies par Verstapena braukšanas manieri utt. un cik sodi viņam nav iedoti!!!!!
, 2017-10-23 10:00, pirms 7 gadiem
KobeB24 rakstīja: Ja Bottas būtu palicis trases robežās, tad viņš ieliktu Verstapenam sānā!
Lai nu kurš varētu ko teikt par tiesnešu nelabvēlību Cik citi ir sūdzējušies par Verstapena braukšanas manieri utt. un cik sodi viņam nav iedoti!!!!!
Bet tagad paskatīsimies no biznesa puses.
Verstapens ir pacēlis F1 apmeklētību no 25 līdz pat 50%! Visas trases ir laimīgas par Verstapenu, jo tas nodrošina pilnākas tribīnes, tiek gūti ienākumi no faniem, utt, TV nav kauns rādīt tribīnes. Oranžā armija ir visur, un mazākais skaits bija 10000 holandieša fani!
Kamēr Verstapens nebrauca, Vācijas GP apmeklētība bija 25-30 tūkstoši skatītāju, kas lika pragmatiskajiem vāciešiem atteikties no F1 posmu rīkošanas, jo tas nes zaudējumus. Vāciešiem neinteresē četrkārtējais pasaules čempions Feteļš, pie tam arī RedBull laikos viņš kamerā nebija redzams, jo brauca vientuļi pa priekšu, un tas nevienam neinteresēja!
F1 atdzīvojās, kad brauca Kobejaši, Hamiltons, Rikardo, tagad Verstapens.
Un Verstapenam braukšanas dēļ ir mazāk sodi nekā identiskā laika posmā tos ir dabūjis Feteļš, Magnusens, Kvjats, Nasrs, Grožāns, utt.
p.s. pirmā aplī Magnusens izsita ārā Verlainu, par to tiesneši paziņoja, ka pat neizskatīs. Tā kā Botass būtu vainīgs, ja būtu avārija.
, 2017-10-23 10:41, pirms 7 gadiem
archdevil rakstīja: Bet tagad paskatīsimies no biznesa puses.
Verstapens ir pacēlis F1 apmeklētību no 25 līdz pat 50%! Visas trases ir laimīgas par Verstapenu, jo tas nodrošina pilnākas tribīnes, tiek gūti ienākumi no faniem, utt, TV nav kauns rādīt tribīnes. Oranžā armija ir visur, un mazākais skaits bija 10000 holandieša fani!
Kamēr Verstapens nebrauca, Vācijas GP apmeklētība bija 25-30 tūkstoši skatītāju, kas lika pragmatiskajiem vāciešiem atteikties no F1 posmu rīkošanas, jo tas nes zaudējumus. Vāciešiem neinteresē četrkārtējais pasaules čempions Feteļš, pie tam arī RedBull laikos viņš kamerā nebija redzams, jo brauca vientuļi pa priekšu, un tas nevienam neinteresēja!
F1 atdzīvojās, kad brauca Kobejaši, Hamiltons, Rikardo, tagad Verstapens.
Un Verstapenam braukšanas dēļ ir mazāk sodi nekā identiskā laika posmā tos ir dabūjis Feteļš, Magnusens, Kvjats, Nasrs, Grožāns, utt.
p.s. pirmā aplī Magnusens izsita ārā Verlainu, par to tiesneši paziņoja, ka pat neizskatīs. Tā kā Botass būtu vainīgs, ja būtu avārija.
Tu esi pilnīgs idiots, ja domā, ka starp pilotiem ir kāds, kurš var pārkāpt noteikumus tikai tāpēc, ka viņš, tipa, ir pacēlis F1 apmeklētību (kaut gan tavi cipari ir ļoti pārspīlēti)
, 2017-10-23 11:14, pirms 7 gadiem
KobeB24 rakstīja: Ja Bottas būtu palicis trases robežās, tad viņš ieliktu Verstapenam sānā!
Lai nu kurš varētu ko teikt par tiesnešu nelabvēlību Cik citi ir sūdzējušies par Verstapena braukšanas manieri utt. un cik sodi viņam nav iedoti!!!!!
Tiesi ta, savu neaizskaramibas limitu puika ir izsmelis, tagad lai sanem sodus ka visi parejie. Fani no ta tapat mazak nepaliks.
Runajot pat rases likumiem Tilke ir parcenties, it ka ir panemts no daudzam trasem labakais, tacu lai noturetos trase vairaki likumi ir gruti izbraucami, prasitos nelielas korekcijas, sodus tur vairakiem par to vareja iedalit, tacu neiedeva, jo neguva jutamu labumu.
, 2017-10-23 11:31, pirms 7 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Tu esi pilnīgs idiots, ja domā, ka starp pilotiem ir kāds, kurš var pārkāpt noteikumus tikai tāpēc, ka viņš, tipa, ir pacēlis F1 apmeklētību (kaut gan tavi cipari ir ļoti pārspīlēti)
ne velti saka, ka FIA ir Ferrari International Assistance.
Un pirms apsaukājies, norādi uz to vietu, kur es minēju, ka var pārkāpt noteikumus. FIA pati neturas pie sezonas sākumā noteiktajām iestrādēm, kas attiecas uz apdzīšanu, jo pagājušā gadā jau bija farss ar sodiem. Max veic apdzīšanas, kas publikai ļauj uzgavilēt.
Es norādīju, ka Max ir pacēlis apmeklētību nebijušos augstumos, un cilvēki nāk dēļ skatīties šovu, apdzīšanas, nevis kā riņķo viens aiz otra, dēļ kā Vācijā nav F1 posma.
un cipari nav pārspīlēti - 2017.gada F1 SPA posmu apmeklēja 80 tūkstoši holandiešu fani - dažos posmos pat tik daudz skatītāju nav. Salīdzinājumu pirms holandes ēras 2014 posmā SPA bija 80000 skatītāji kopā.
, 2017-10-23 11:49, pirms 7 gadiem
šķiet te daži pat rakstu nespēj izlasīt.. Pat Raikonens nesaprot kāpēc sodīja Maxu.. bet nu jūs te varat heitot viņu cik vēlaties - viņš ir jaunais F1 superstārs! prieks skatīties kā viņš brauc
, 2017-10-23 11:53, pirms 7 gadiem
archdevil rakstīja: ne velti saka, ka FIA ir Ferrari International Assistance.
Un pirms apsaukājies, norādi uz to vietu, kur es minēju, ka var pārkāpt noteikumus. FIA pati neturas pie sezonas sākumā noteiktajām iestrādēm, kas attiecas uz apdzīšanu, jo pagājušā gadā jau bija farss ar sodiem. Max veic apdzīšanas, kas publikai ļauj uzgavilēt.
Es norādīju, ka Max ir pacēlis apmeklētību nebijušos augstumos, un cilvēki nāk dēļ skatīties šovu, apdzīšanas, nevis kā riņķo viens aiz otra, dēļ kā Vācijā nav F1 posma.
un cipari nav pārspīlēti - 2017.gada F1 SPA posmu apmeklēja 80 tūkstoši holandiešu fani - dažos posmos pat tik daudz skatītāju nav. Salīdzinājumu pirms holandes ēras 2014 posmā SPA bija 80000 skatītāji kopā.
Viņš vienkārši griež priekšā lai viņu neapdzen - tas pret Raikonenu Spa. Citos gadījumos vienkārši brauc līkumā priekšā un kā jau minēju, tie kas negrib incidentu, vienkārši palaiž priekšā!
Un ko tad tās lielās masas nāca skatīties sezonas sākumā, kā Verstapens līdz pirmajam līkumam aizbrauc, jo tālāk viņš kādas 7 gonkas netika
, 2017-10-23 11:57, pirms 7 gadiem
archdevil rakstīja: ne velti saka, ka FIA ir Ferrari International Assistance.
Un pirms apsaukājies, norādi uz to vietu, kur es minēju, ka var pārkāpt noteikumus. FIA pati neturas pie sezonas sākumā noteiktajām iestrādēm, kas attiecas uz apdzīšanu, jo pagājušā gadā jau bija farss ar sodiem. Max veic apdzīšanas, kas publikai ļauj uzgavilēt.
Es norādīju, ka Max ir pacēlis apmeklētību nebijušos augstumos, un cilvēki nāk dēļ skatīties šovu, apdzīšanas, nevis kā riņķo viens aiz otra, dēļ kā Vācijā nav F1 posma.
un cipari nav pārspīlēti - 2017.gada F1 SPA posmu apmeklēja 80 tūkstoši holandiešu fani - dažos posmos pat tik daudz skatītāju nav. Salīdzinājumu pirms holandes ēras 2014 posmā SPA bija 80000 skatītāji kopā.
Apskaties cik ir Hamiltona atbalstītāju un cik Ferrari!!! Holandieši aizbrauca uz tuvākajiem Eiropas posmiem, bet kurš ir populārs Āzijā, Amerikā, tur Hamiltons ir galvas tiesu pārāks!
, 2017-10-23 12:48, pirms 7 gadiem
KobeB24 rakstīja: Apskaties cik ir Hamiltona atbalstītāju un cik Ferrari!!! Holandieši aizbrauca uz tuvākajiem Eiropas posmiem, bet kurš ir populārs Āzijā, Amerikā, tur Hamiltons ir galvas tiesu pārāks!
Tieši to es norādīju pirmajā komentārā, kad pieminēju 4 uzvārdus - kobejaši mazāk, bet Hamiltons, Rikardo, Verstapens nodrošina lauvas tiesu fanu skaitu. Ferrari fani ir Itālijā, citur ir Kimi fani, kuriem ir po, kurā komandā viņš brauc.
, 2017-10-23 14:51, pirms 7 gadiem
KobeB24 rakstīja: Viņš vienkārši griež priekšā lai viņu neapdzen - tas pret Raikonenu Spa. Citos gadījumos vienkārši brauc līkumā priekšā un kā jau minēju, tie kas negrib incidentu, vienkārši palaiž priekšā!
Un ko tad tās lielās masas nāca skatīties sezonas sākumā, kā Verstapens līdz pirmajam līkumam aizbrauc, jo tālāk viņš kādas 7 gonkas netika
7 gonkas?
un par segšanos un priekšā griešanu - saproti uz kādiem mm tur viss notiek? tikai pie milzīga formulas pārspēka var pilnīgi tīri apdzīt, citos gadījumos ir jābrauc uz robežas, kad 1mm vairāk nozīmē crashu un tāpēc tie ir F1 piloti, nevis kādas citas autosporta discilīnas.. dzīvajā to visu skatoties vispār liekas nereāli tas ko viņi izpilda
, 2017-10-23 15:45, pirms 7 gadiem
kungs rakstīja: 7 gonkas?
un par segšanos un priekšā griešanu - saproti uz kādiem mm tur viss notiek? tikai pie milzīga formulas pārspēka var pilnīgi tīri apdzīt, citos gadījumos ir jābrauc uz robežas, kad 1mm vairāk nozīmē crashu un tāpēc tie ir F1 piloti, nevis kādas citas autosporta discilīnas.. dzīvajā to visu skatoties vispār liekas nereāli tas ko viņi izpilda
Es visu saprotu, F1 skatos jau 20 gadus, bet Verstapenu diezgan sākumā pasaudzēja nedodot nekādus sodus, kaut citi bija sašutuši.
Apskaties statsitiku, viņš šosezon izstājies 7 gonkās! Bija kaut kādas dēļ tehnikas, bet daudzas tieši viņa nu var teikt apstākļu sakritības vai nesakritības dēļ.

Čalis tiešām dod uz pilnu banku, tas arī daudziem nepatīk F1, tādam Fettelam piemēram, kas grib braukt mierīgi pa priekšu kā RedBull laikos. Bet tāda agresivitāte viņām pašam ir iegriezusi.
Ja pareizi atceros Šumaheram ar bija ķezas līdzīgas, ka negribēja nevienam ne mm atstāt, rezultātā leģenda. Nav žēl ja Verstapens ar par tādu kļūs.
, 2017-10-23 16:31, pirms 7 gadiem
KobeB24 rakstīja: Es visu saprotu, F1 skatos jau 20 gadus, bet Verstapenu diezgan sākumā pasaudzēja nedodot nekādus sodus, kaut citi bija sašutuši.
Apskaties statsitiku, viņš šosezon izstājies 7 gonkās! Bija kaut kādas dēļ tehnikas, bet daudzas tieši viņa nu var teikt apstākļu sakritības vai nesakritības dēļ.

Čalis tiešām dod uz pilnu banku, tas arī daudziem nepatīk F1, tādam Fettelam piemēram, kas grib braukt mierīgi pa priekšu kā RedBull laikos. Bet tāda agresivitāte viņām pašam ir iegriezusi.
Ja pareizi atceros Šumaheram ar bija ķezas līdzīgas, ka negribēja nevienam ne mm atstāt, rezultātā leģenda. Nav žēl ja Verstapens ar par tādu kļūs.
Šumakeram nebija tādas ķezas.
Sennam ir leģendārs teiciens sarunā ar Dž.Stjuartu par to, ka Senna bieži šķīlās dēļ tā, ka līda visur, kur bija iespēja:
gonkās visiem ir jācīnās par uzvaru nevis par 2., 3., 6., utt vietu. Ja ir šķirba (gap) tad tur ir jālien, un ja tu nelien tajā škirbā, tad tu vairāk neesi sacīkšu braucējs.
Pēc tādas filozofijas brauc Hamiltons, Rikardo un arī Verstapens, agrāk Kobejaši (it sevišķi Suzukā). Piekrītu, ka vienā gonkā šogad Hamiltons atteicās cīnīties ar Verstapenu, jo pateica, ka tas ir pārāk bīstami, bet principā šie trīs piloti cīnās par top pozīcijām. Pārējie kā Rosbergs, Feteļš, nu jau arī Kimi (dēļ komandas pavēlēm) vienkārši brauc.
, 2017-10-23 18:06, pirms 7 gadiem
Verstappenam tur bija pamatigi daudz vietas lai likumu nogrieztu kaut vai ar divam tik riepam un tapat apdzitu. Nekada pamata nebija ar visam četrām izbraukt arpus trases. Tiesneši redzēja, ka Kimi pietiekami vietu atstāja, bet šis paņēma un nekaunīgi nogrieza pa taisno.
, 2017-10-24 10:41, pirms 7 gadiem
archdevil rakstīja: Šumakeram nebija tādas ķezas.
Sennam ir leģendārs teiciens sarunā ar Dž.Stjuartu par to, ka Senna bieži šķīlās dēļ tā, ka līda visur, kur bija iespēja:
gonkās visiem ir jācīnās par uzvaru nevis par 2., 3., 6., utt vietu. Ja ir šķirba (gap) tad tur ir jālien, un ja tu nelien tajā škirbā, tad tu vairāk neesi sacīkšu braucējs.
Pēc tādas filozofijas brauc Hamiltons, Rikardo un arī Verstapens, agrāk Kobejaši (it sevišķi Suzukā). Piekrītu, ka vienā gonkā šogad Hamiltons atteicās cīnīties ar Verstapenu, jo pateica, ka tas ir pārāk bīstami, bet principā šie trīs piloti cīnās par top pozīcijām. Pārējie kā Rosbergs, Feteļš, nu jau arī Kimi (dēļ komandas pavēlēm) vienkārši brauc.
Tikai kaut kā ne hamiltonam, ne Rikjardo tādas kļūdas nav unpar viņiem neviens nesūdzās. Jā, var līst katrā šķirbā un tad skatīties gonkas no boksiem, var mazliet padomāt un apdzīt vēlāk vai citā situācijā un beigās izcīnīt uzvaru. Interesantāk protams, kad piloti cīnnās, nevis uz stratēģijas un boksu pamata apdzen kādu, bet galvenais tak tur ir uzvarēt.
Foto: Motorsport.com

Verstapens: "Peress radīja bojājumus manai mašīnai"

Makss Verstapens atzinis, ka komandas biedrs Serhio Peress Maiami GP startā nedaudz aizķēra viņa mašīnas aizmuguri, radot minimālus tehniskus bojājumus. Tomēr "Red Bull" pilots neslēpa, ka Lando Noriss šajā sacīkstē bijis ātrāks.
Karloss Sainss un Oskars Piastri. Foto: Motorsport.com
4

Sainss saņem sodu un zaudē ceturto vietu Maiami GP

"Ferrari" pilots Karloss Sainss pēc Maiami GP finiša saņēmis sodu par sadursmi ar Oskaru Piastri, kā rezultātā zaudējis izcīnīto ceturto vietu. Tikmēr Kevins Magnusens pēc kārtējo soda punktu saņemšanas nonācis pavisam tuvu aizliegumam piedalīties vienā posmā.
Lando Noriss. Foto: Motorsport.com
9

Pirmo uzvaru F1 karjerā izcīna Noriss

Pirmo uzvaru F1 karjerā Maiami trasē izcīnījis Lando Noriss, kurš vadībā nonāca pēc boksu apmeklējuma, ko "McLaren" pilotam sanāca veikt pēc drošības auto izbraukšanas trasē. Makss Verstapens atradās vadībā ilgu laiku, taču finišā bija spiests samierināties ar otro vietu. Trešo vietu sezonas sestajā posmā guva Šarls Leklērs.