Layout: current: getMobContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getMobContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:129, Did:0, useCase: 3

Autors: Jānis Rubulis

Avarējušajam F1 pilotam Bjanki veikta galvas operācija

Avarējušajam F1 pilotam Bjanki veikta galvas operācija
Žils Bjanki
Foto: AFP/Scanpix

Šodien ar Luisa Hamiltona uzvaru noslēdzās F1 Japānas "Grand Prix" izcīņa. Galvenā uzmanība gan netika pievērsta "Mercedes" pilotu cīņām sacīkstes gaitā vai kopvērtējumā, bet gan "Marussia" pilotam Žilam Bjanki, kurš nelabvēlīgajos laikapstākļos piedzīvoja smagu avāriju sacensību nobeigumā.

Jau pirms Japānas "Grand Prix" izcīņas prognozes solīja spēcīgas lietusgāzes, un sinoptiķi nepievīla. Uz paredzēto sacensību sākuma laika trase jau bija pamatīgi pielijusi, un nokrišņi turpinājās. Starts tika dots drošības mašīnas pavadībā, bet pēc dažiem apļiem sacensības tika pārtrauktas, lai pēc laika atsāktos ar jaunu sparu.

Vēl smagākas korekcijas laikapstākļi ienesa sacensību nobeigumā. Aptuveni 10 apļus no paredzētajām sacensību beigām atkal atsākās lietusgāzes, padarot braukšanas apstākļus ārkārtīgi sarežģītus. Suzukas trases astotajā līkumā 44. aplī no trases izbrauca "Sauber" pilots Adrians Zutils – parādījās dzeltenie karogi, un trases apkalpes personāls centās aizvākt avarējušo mašīnu. Tomēr drīz vien sacensības tika noslēgtas pavisam – pēc tam, kad tajā pašā līkumā izslīdēja arī "Marussia" pilots Žils Bjanki, kura vadītā mašīna sadūrās ar Zutilam palīdzošo transportlīdzekli. Rezultātā "Marussia" mašīna pakļuva zem traktora, bet samaņu zaudējušais Bjanki uzreiz pēc sacīkstēm tika nogādāts tuvākajā slimnīcā.

Sportista tēvs "France 3" televīzijas kanālam atklājis, ka Žilam Bjanki šobrīd tiek veikta galvas operācija, bet tuvākās diennakts laikā būtiski jaunumi nav gaidāmi. Neoficiāla informācija Itālijas medijos liecina, ka Bjanki atrodas komā, taču spēj elpot bez papildus iekārtu atbalsta.

"Pēc tam, kad ieslīdēju tajā pagriezienā, parādījās dzeltenie karogi, savukārt lietus tikai pieņēmās spēkā. Nākamajā aplī tajā pašā pagriezienā līdzīgā veidā saslīdēja Žils – tā sākās kā zināmā mērā līdzīga avārija, taču beidzās pavisam savādāk. Trases apkalpes transports izbrauca, lai palīdzētu manai mašīnai, un tieši pēc tam arī tas viss notika," par notikušo epizodi sacīja Zutils.

Zutils arī netieši norādīja, kam vajadzēja uzņemties atbildību par notikušo avāriju. Vācu pilots sacīja, ka jau pēc viņa izslīdēšanas no trases vajadzēja parādīties drošības mašīnai: "Visu cieņu šī līkuma sarežģītībai, taču visi zina, ka tas ir viens no viltīgākajiem līkumiem šajā trasē. Savukārt tad, kad ir jau pēdējie apļi, un lietus paliek arvien spēcīgāks... Teiksim tā – kad tur notiek avārija, visticamāk, vajadzētu domāt par drošības mašīnas došanos trasē".

Izmantotie resursi:
Sky Sports - Sports News, Transfers, Scores |...
L'ÉQUIPE - L'actualité du sport en continu.


, 2014-10-05 14:37, pirms 10 gadiem
, 2014-10-05 14:57, pirms 10 gadiem
Operācija jau beigta, kritiskā stāvoklī atrodas Intesīvās terapijas nodaļā
, 2014-10-05 14:58, pirms 10 gadiem
lai veseļojas

Kāds skatījās ADAC GT Masters? Gan vakar, gan šodien pa Kabel 1 dzīvajā rādīja.
Šlegis pirmajā braucienā 2.vietā!!!
Šodien gan bija starts švakāks un tikai 9.vieta.
Šlegim abi braucieni diezgan stabili, iespējams, ka būs nākotne, komandas biedrs izcirta pozīciju, Šlegis noturēja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
, 2014-10-05 15:00, pirms 10 gadiem
Cerams, ka viss beigsies labi. Talantīgs pilots. Novēlu pēc iespējas ātrāk izveseļoties.
, 2014-10-05 15:02, pirms 10 gadiem
Torins rakstīja: Bet viņam tak bija galvā ķivere, tad kādā veidā viņš varēja gūt galvas traumu?
Formula paskrēja zem traktora, tā vismaz liecina esošā informācija, un ātrums bija pietiekoši liels lai ar visu ķiveri gūtu traumu, atceroties kā Massam gadijās dabūjot ar atsperi, jāsaka ka ķiveres nav tādas lai pasargātu no šādiem gadijumiem.
, 2014-10-05 15:02, pirms 10 gadiem
Torins rakstīja: Bet viņam tak bija galvā ķivere, tad kādā veidā viņš varēja gūt galvas traumu?
Formula ir zema. Pēc bildēm spriežot trāpīja traktorā ar galvu.
, 2014-10-05 15:09, pirms 10 gadiem
Jānovēl veselību un to, ka izdosies veiksmīgi atveseļoties.
, 2014-10-05 15:23, pirms 10 gadiem
Torins rakstīja: Bet viņam tak bija galvā ķivere, tad kādā veidā viņš varēja gūt galvas traumu?
piem. ja ir cimdi rokās, tad rokaam nekas nevar notikt pec tava teksta spriezhot? Veselību džekam.
, 2014-10-05 15:54, pirms 10 gadiem
Torins rakstīja: Bet viņam tak bija galvā ķivere, tad kādā veidā viņš varēja gūt galvas traumu?
Nu tava galvas trauma,mani jau vairs nepārsteidz!
, 2014-10-05 16:05, pirms 10 gadiem
Senna arī gāja bojā ar visu ķiveri, kad daļa no susspension atlēca un ietriecās viņam galvā caur ķiveri.
, 2014-10-05 16:23, pirms 10 gadiem
Vairāk kārt jau esmu teicis, ka tieši pēdējos gados pārāk jau nu bieži open while sacīkšu piloti piedzīvo dažādus triecienus tieši galvas rajonā. Vispirms Masa, tad Sērtis, tad De Viljota, tagad Bianki. tālu no tā nebija arī Alonso.
Varbūt ir pēdējais laiks tiešām nopietni apdomāt slēgtā kokpita ieviešanu?
Jā, izskatītos visai dīvaini, bet F1 būtību kā tādu tas nekādi nemainītu. Ja varējām pierast pie milzīgajiem aizmugurējiem antispārniem, atbaidošajiem priekšējiem deguniem, milzīgām priekšējām sniega lāpstām, tad pierastu arī pie caurspīdīga, pilota galvu pasargājoša slēgtā kokpita.
Neviens negrib lai kādam no F1 pilotiem atkārtojas Sērtisa liktenis.
, 2014-10-05 16:28, pirms 10 gadiem
Detalizētāka bilde no avārijas vietas: i.imgur.com

roll-hoops pilnībā nonests, brīnums, ka viņam vispār nenorāva galvu
, 2014-10-05 16:47, pirms 10 gadiem
playthegame rakstīja: Vairāk kārt jau esmu teicis, ka tieši pēdējos gados pārāk jau nu bieži open while sacīkšu piloti piedzīvo dažādus triecienus tieši galvas rajonā. Vispirms Masa, tad Sērtis, tad De Viljota, tagad Bianki. tālu no tā nebija arī Alonso.
Varbūt ir pēdējais laiks tiešām nopietni apdomāt slēgtā kokpita ieviešanu?
Jā, izskatītos visai dīvaini, bet F1 būtību kā tādu tas nekādi nemainītu. Ja varējām pierast pie milzīgajiem aizmugurējiem antispārniem, atbaidošajiem priekšējiem deguniem, milzīgām priekšējām sniega lāpstām, tad pierastu arī pie caurspīdīga, pilota galvu pasargājoša slēgtā kokpita.
Neviens negrib lai kādam no F1 pilotiem atkārtojas Sērtisa liktenis.
Ejot to ceļu kurā pašlaik ir nogriezusi F1, slēgtais kokpits noteikti nebūs nekas ārkārtējs, t.i., ne tādas vien kroplības ir redzētas, taču ideja kā tāda man noteikti nepatīk, jo (es labi saprotu, ka šādas idejas nav populāras, kur nu vēl šādā situācijā, bet nu tomēr):
- Autosports pats pa sevi ir bīstams un visur spilvenus nenoliks. Tāpat būs 100 un 1 veids kā sportisti varēs gūt savainojumus.
- Autosports pats pa sevi ir ekstrēmais sporta veids. Tā ir virsotne, kurā brauc labākie/trakākie. Visas pārmērīgās drošības normas šo ideju tikai iznīdē. Līdz ar to iznīcina pašu sacensību un riska garu. Ja gribas kaut ko drošu, lai brauc kartingā, lai arī tur var labi savainoties.
- Daudzi šeit vaino organizatorus un traktoristus, bet... pilots pats atbild par sevi un savu rīcību. Pašlaik pārāk daudz tiek uzticēts elektronikai, līdz ar to braucējam ne tikai nav pilnīgas kontroles pār auto, bet viņi arī pieiet gonkai ar pilnīgi citu noskaņu un atbildības sajūtu.

Tā ideja, ko vēlējos pateikt īsumā ir šāda: F1 IR bīstams pasākums, tāpat kā, piemēram lidotājiem un kosmonautiem, taču tieši tāpēc tā ir F1. Protams, nevajag jau ražot līķus (ptu-ptu-ptu) katrā posmā, taču mēģināt paredzēt VISAS iespējamās nelaimes kas var notikt? Tas grauj sacensību garu un noved pie tā, ka vispār labāk nebraukt. Vajag dot daudz lielāku brīvību braucējiem, lai viņi pilnībā atbild par sevi un braucamo, nevis paļaujas tikai uz podziņām un vālē tik "pēc rādītājiem", neskatoties un nedomājot par reālo situāciju.
, 2014-10-05 16:54, pirms 10 gadiem
kam tie dzelenie karogi domaati ja piloti vienalga veic apdziishanas un lido aaraa no trases??? negribas teikt neko sliktu bet pat dusma uz bjanki, buut kaad darbinieku nonesis - momentaa liikjis...
, 2014-10-05 17:00, pirms 10 gadiem
playthegame rakstīja: Vairāk kārt jau esmu teicis, ka tieši pēdējos gados pārāk jau nu bieži open while sacīkšu piloti piedzīvo dažādus triecienus tieši galvas rajonā. Vispirms Masa, tad Sērtis, tad De Viljota, tagad Bianki. tālu no tā nebija arī Alonso.
Varbūt ir pēdējais laiks tiešām nopietni apdomāt slēgtā kokpita ieviešanu?
Jā, izskatītos visai dīvaini, bet F1 būtību kā tādu tas nekādi nemainītu. Ja varējām pierast pie milzīgajiem aizmugurējiem antispārniem, atbaidošajiem priekšējiem deguniem, milzīgām priekšējām sniega lāpstām, tad pierastu arī pie caurspīdīga, pilota galvu pasargājoša slēgtā kokpita.
Neviens negrib lai kādam no F1 pilotiem atkārtojas Sērtisa liktenis.
Tādas autosacīkstes jau pastāv un tās sauc par salonauto sacīkstēm (WTCC, DTM). Tad tā vairs nebūtu formula.
Šajā gadījumā drošības mašīnu vajadzēja ātrāk izlaist. Ja traktors strādāja bīstamā pagriezienā un laika apstākļi vēl vairāk pastiprināja risku, ka kāds varētu izlidot tajā pašā līkumā, tad sacīkšu tiesnešiem vajadzēja laicīgāk pieņemt lēmumu. Nekas traks nebūtu noticis, ka formulas pariņķotu pāris apļus aiz DM un atkal būtu restarts.
, 2014-10-05 17:29, pirms 10 gadiem
renrins rakstīja: Tādas autosacīkstes jau pastāv un tās sauc par salonauto sacīkstēm (WTCC, DTM). Tad tā vairs nebūtu formula.
Šajā gadījumā drošības mašīnu vajadzēja ātrāk izlaist. Ja traktors strādāja bīstamā pagriezienā un laika apstākļi vēl vairāk pastiprināja risku, ka kāds varētu izlidot tajā pašā līkumā, tad sacīkšu tiesnešiem vajadzēja laicīgāk pieņemt lēmumu. Nekas traks nebūtu noticis, ka formulas pariņķotu pāris apļus aiz DM un atkal būtu restarts.
Nejauc open while sacīkstes ar salonautomobīļu sacīkstēm. Kupola uzlikšana kokpitam nepadarītu open while formulas par salonautomašīnām.
, 2014-10-05 17:31, pirms 10 gadiem
Simply_the_BEAST rakstīja: Ejot to ceļu kurā pašlaik ir nogriezusi F1, slēgtais kokpits noteikti nebūs nekas ārkārtējs, t.i., ne tādas vien kroplības ir redzētas, taču ideja kā tāda man noteikti nepatīk, jo (es labi saprotu, ka šādas idejas nav populāras, kur nu vēl šādā situācijā, bet nu tomēr):
- Autosports pats pa sevi ir bīstams un visur spilvenus nenoliks. Tāpat būs 100 un 1 veids kā sportisti varēs gūt savainojumus.
- Autosports pats pa sevi ir ekstrēmais sporta veids. Tā ir virsotne, kurā brauc labākie/trakākie. Visas pārmērīgās drošības normas šo ideju tikai iznīdē. Līdz ar to iznīcina pašu sacensību un riska garu. Ja gribas kaut ko drošu, lai brauc kartingā, lai arī tur var labi savainoties.
- Daudzi šeit vaino organizatorus un traktoristus, bet... pilots pats atbild par sevi un savu rīcību. Pašlaik pārāk daudz tiek uzticēts elektronikai, līdz ar to braucējam ne tikai nav pilnīgas kontroles pār auto, bet viņi arī pieiet gonkai ar pilnīgi citu noskaņu un atbildības sajūtu.

Tā ideja, ko vēlējos pateikt īsumā ir šāda: F1 IR bīstams pasākums, tāpat kā, piemēram lidotājiem un kosmonautiem, taču tieši tāpēc tā ir F1. Protams, nevajag jau ražot līķus (ptu-ptu-ptu) katrā posmā, taču mēģināt paredzēt VISAS iespējamās nelaimes kas var notikt? Tas grauj sacensību garu un noved pie tā, ka vispār labāk nebraukt. Vajag dot daudz lielāku brīvību braucējiem, lai viņi pilnībā atbild par sevi un braucamo, nevis paļaujas tikai uz podziņām un vālē tik "pēc rādītājiem", neskatoties un nedomājot par reālo situāciju.
Jā, savā ziņā piekrītu, tomēr cilvēka dzīvībai ir ļoti augsta vērtība un pūļa vēlme pēc ekšena un asinīm nedod iemeslu pakļaut pilotu dzīvības apdraudējumam.
, 2014-10-05 18:01, pirms 10 gadiem
playthegame rakstīja: Jā, savā ziņā piekrītu, tomēr cilvēka dzīvībai ir ļoti augsta vērtība un pūļa vēlme pēc ekšena un asinīm nedod iemeslu pakļaut pilotu dzīvības apdraudējumam.
Bet katrs sportists zin ar ko riskē kad izvēlas šādu mērķi dzīvē. Tās nebūtu pasaulē labākas sacīkstes, ja nepastāvētu šādi riski.

Protams, galējībās nedrīkst arī ieiet. Bet tie kas redzēja šodienas sacīksti man piekritīs, ka lietus nebija spēcīgs.
35 apļus piloti nobrauca ar Intermidiates riepām. Un 1. kas uzlika WET 42 aplī ja nemaldos bija Hulkenbergs un tad 43. aplī Buttons tieši pirms notika avārija.

Tas bija nelaimes gadījums. Un nelaimes gadījumi notiek visur. Es negribu samelot, bet tik nopietns savainojums nav atkārtojies jau 30 gadus. Formulas ir drošas.

Un fakts, ka Bjanki ir dzīvs arī pierāda to, ka formulas IR Drošas.
, 2014-10-05 18:02, pirms 10 gadiem
playthegame rakstīja: Jā, savā ziņā piekrītu, tomēr cilvēka dzīvībai ir ļoti augsta vērtība un pūļa vēlme pēc ekšena un asinīm nedod iemeslu pakļaut pilotu dzīvības apdraudējumam.
Es gan teiktu, ka sabiedrības vēlme pēc asinīm vienmēr ir, bija un būs gana spēcīgs motivators, lai tiktu organizēti šādi riskanti pasākumi.

Jā, F1 ir risks. Tāds tas ir bijis vienmēr. Samērā daudzi balansējot uz šīs robežas ir paslīdējuši un tagad par viņiem varam runāt tikai pagātnes formā, citiem ir paveicies vairāk.

Šajā gadījumā, kokpitu jautājumā, nav jau tā, ka no auto kaut kas tiek atņemts, lai to padarītu bīstamāku. Runa ir par to, ka nevajag pārvērst F1 par bērnudārzu, kad viss ir sarēķināts, izskaitļot un 10 soļus pirms kkādu reālu draudu (vēl draudu, ne reālās bīstamās situācijas) visu apturēt. Tā nav F1.

Te pat vairs nav runa par kkādu sacīkšu romantiku, kad piloti ir tādi varoņi, kas riskē ar dzīvībām ik nedēļu, bet par to, ka pie šādiem noteikumiem, kur visu mēģina apturēt un paredzēt jau laicīgi, arī zūd ideja, ka F1 bolīds ir kaut kas no augstāko tehnikas sasniegumu plaukta.

Nav riska, nav "limitu sasniegšanas", nav tā augstā inženieru domas lidojuma.
, 2014-10-05 18:08, pirms 10 gadiem
Prikshaans rakstīja: Bet katrs sportists zin ar ko riskē kad izvēlas šādu mērķi dzīvē. Tās nebūtu pasaulē labākas sacīkstes, ja nepastāvētu šādi riski.

Protams, galējībās nedrīkst arī ieiet. Bet tie kas redzēja šodienas sacīksti man piekritīs, ka lietus nebija spēcīgs.
35 apļus piloti nobrauca ar Intermidiates riepām. Un 1. kas uzlika WET 42 aplī ja nemaldos bija Hulkenbergs un tad 43. aplī Buttons tieši pirms notika avārija.

Tas bija nelaimes gadījums. Un nelaimes gadījumi notiek visur. Es negribu samelot, bet tik nopietns savainojums nav atkārtojies jau 30 gadus. Formulas ir drošas.

Un fakts, ka Bjanki ir dzīvs arī pierāda to, ka formulas IR Drošas.
Incidenti, dažādi, notiek ik pār sezonas... kad kāds kko lauž, spēcīgi sasit vai satricina. Taču tas ir darbs, tieši tāpēc viņiem maksā.

T.i., viņi ir tie trakie, kas ne tikai GRIB braukt, nereti esot viena centimetra attālumā no TĀS pasaules, bet arī VAR to darī un ne tā, ka var vienu apli nobraukt max ātri, bet braukt 20 gonkas sezonā, jebkādos apstākļos.

Tie, kas motoru sportam ir bijuši klāt vai paši piedalījušies un objektīvi spēj novērtēt savu varējumu un nepieciešamās prasmes/spējas, labi saprot, ka tie, kas brauc tādā līmenī (ne tikai F1, bet arī citos TOP seriālos), ir vienkārši mašīnas. Tāpat kā kādi lidotāji-asi, vai kosmonauti.
, 2014-10-05 18:58, pirms 10 gadiem
Prikshaans rakstīja: Bet katrs sportists zin ar ko riskē kad izvēlas šādu mērķi dzīvē. Tās nebūtu pasaulē labākas sacīkstes, ja nepastāvētu šādi riski.

Protams, galējībās nedrīkst arī ieiet. Bet tie kas redzēja šodienas sacīksti man piekritīs, ka lietus nebija spēcīgs.
35 apļus piloti nobrauca ar Intermidiates riepām. Un 1. kas uzlika WET 42 aplī ja nemaldos bija Hulkenbergs un tad 43. aplī Buttons tieši pirms notika avārija.

Tas bija nelaimes gadījums. Un nelaimes gadījumi notiek visur. Es negribu samelot, bet tik nopietns savainojums nav atkārtojies jau 30 gadus. Formulas ir drošas.

Un fakts, ka Bjanki ir dzīvs arī pierāda to, ka formulas IR Drošas.
Nav atkārtojies jau 30 gadus?
Marija De Viljota avārijā (tiesa gan treniņos) zaudēja aci un šķiet no komplikācijām nesen mira.
Masa pāris gadus atpakaļ bija uz nāves gultas pēc sitiena ar atsperi, Sērtiss pāris gadus atpakaļ mira notikuma vietā pēc riteņa trāpījuma pa galvu. Senna 94. gadā mira pēc galvas traumas.
Es piekrītu, ka F1 ir jābūt savam riskam, bet jāņem tomēr vērā šo tieši pēdējos gados neveiksmju arvien uzstājīgo traumēšanu tieši galvas rajonā.
Avārijas ir viena no F1 neatņemamām sastāvdaļām, tomēr atstāt galvas rajonu brīvi pieejamu tikai lai paturētu spēlē F1 nežēlīgo gamblingu par pilota dzīvību, ir visai necilvēcīgi.
Tā teikt - nedarīsim neko lietas labā, jo jums vīri ir jāpatur lielais risks mirt sacīkšu brīdī. Citādi skatītājiem nav kaifa....
F1 drošības pakāpes attīstība ir gājusi roku rokā ar F1 mašīnu ātruma attīstību, drošība ir krietni augstāka kā 70-90 gados, taču arī ātrumi ir ievērojami lielāki.
Vai nu tad izlīdzinam drošības pakāpi visā pilota ķermeņa zonā un samazinam arī risku gūt galvas traumas, vai arī ejam pretējo virzienu un samazinam kopējos F1 drošības standartus, lai arī pēc parastām avārijām pastāv risks.
Citādi tas viss man tiešām atgādina krievu rulleti. 9 tukšās patronas, kas pilotam neko nevar nodarīt, bet paturam to vienu pilno. Just for fun, tā teikt...
, 2014-10-05 19:06, pirms 10 gadiem
Simply_the_BEAST rakstīja: Es gan teiktu, ka sabiedrības vēlme pēc asinīm vienmēr ir, bija un būs gana spēcīgs motivators, lai tiktu organizēti šādi riskanti pasākumi.

Jā, F1 ir risks. Tāds tas ir bijis vienmēr. Samērā daudzi balansējot uz šīs robežas ir paslīdējuši un tagad par viņiem varam runāt tikai pagātnes formā, citiem ir paveicies vairāk.

Šajā gadījumā, kokpitu jautājumā, nav jau tā, ka no auto kaut kas tiek atņemts, lai to padarītu bīstamāku. Runa ir par to, ka nevajag pārvērst F1 par bērnudārzu, kad viss ir sarēķināts, izskaitļot un 10 soļus pirms kkādu reālu draudu (vēl draudu, ne reālās bīstamās situācijas) visu apturēt. Tā nav F1.

Te pat vairs nav runa par kkādu sacīkšu romantiku, kad piloti ir tādi varoņi, kas riskē ar dzīvībām ik nedēļu, bet par to, ka pie šādiem noteikumiem, kur visu mēģina apturēt un paredzēt jau laicīgi, arī zūd ideja, ka F1 bolīds ir kaut kas no augstāko tehnikas sasniegumu plaukta.

Nav riska, nav "limitu sasniegšanas", nav tā augstā inženieru domas lidojuma.
Tie bija citi laiki, tajos laikos piloti, kuriem kaut kas nesanāca kā plānots tika uztverti kā varoņi, sēras mijās ar lepnumu par vīrišķību. Šodien tas rezultētos miljonu sērās un nesaprašanā kāpēc, kas tāds vispār iespējams.
, 2014-10-05 19:18, pirms 10 gadiem
Negribu lasīt visu sarakstīto palagu augstāk, bet atceros sacensības sākumu, ka liktenīgi, bet tieši Bianki, ja nekļūdos pa rāciju mudināja uzsākt sacensības sacīkšu režīmā, pirms vel sarkanos sākumā izlika.
Čalis vēlējās aktīvi uzsākt gonku......
, 2014-10-05 19:20, pirms 10 gadiem
playthegame rakstīja: Tie bija citi laiki, tajos laikos piloti, kuriem kaut kas nesanāca kā plānots tika uztverti kā varoņi, sēras mijās ar lepnumu par vīrišķību. Šodien tas rezultētos miljonu sērās un nesaprašanā kāpēc, kas tāds vispār iespējams.
To zin[āmā mērā parāda arvien biežāka bērnu(ap 18gadu vecuma) ienākšana formulā... Diemžēl, tas viss ir kā bimerangs attiecībā uz dažādiem drošības noteikumiem un risinājumiem...
, 2014-10-05 20:27, pirms 10 gadiem
playthegame rakstīja: Nejauc open while sacīkstes ar salonautomobīļu sacīkstēm. Kupola uzlikšana kokpitam nepadarītu open while formulas par salonautomašīnām.
Spriežot pēc telemetrijas datiem avārijas brīdī Bianki bija ~200 km/h New Videos - TinyPic - Free Image Hosting,...

Šaubos vai viņu būtu glābis kaut kāds kupols. Problēma bija traktors. Ja viņš būtu trāpijis riepas, nedomāju, ka būtu tādas sekas, ka tagad
, 2014-10-05 20:29, pirms 10 gadiem
Ātrumi gan nav ievērojami lielāki kā 80-90ajos...
, 2014-10-05 21:14, pirms 10 gadiem
playthegame rakstīja: Nav atkārtojies jau 30 gadus?
Marija De Viljota avārijā (tiesa gan treniņos) zaudēja aci un šķiet no komplikācijām nesen mira.
Masa pāris gadus atpakaļ bija uz nāves gultas pēc sitiena ar atsperi, Sērtiss pāris gadus atpakaļ mira notikuma vietā pēc riteņa trāpījuma pa galvu. Senna 94. gadā mira pēc galvas traumas.
Es piekrītu, ka F1 ir jābūt savam riskam, bet jāņem tomēr vērā šo tieši pēdējos gados neveiksmju arvien uzstājīgo traumēšanu tieši galvas rajonā.
Avārijas ir viena no F1 neatņemamām sastāvdaļām, tomēr atstāt galvas rajonu brīvi pieejamu tikai lai paturētu spēlē F1 nežēlīgo gamblingu par pilota dzīvību, ir visai necilvēcīgi.
Tā teikt - nedarīsim neko lietas labā, jo jums vīri ir jāpatur lielais risks mirt sacīkšu brīdī. Citādi skatītājiem nav kaifa....
F1 drošības pakāpes attīstība ir gājusi roku rokā ar F1 mašīnu ātruma attīstību, drošība ir krietni augstāka kā 70-90 gados, taču arī ātrumi ir ievērojami lielāki.
Vai nu tad izlīdzinam drošības pakāpi visā pilota ķermeņa zonā un samazinam arī risku gūt galvas traumas, vai arī ejam pretējo virzienu un samazinam kopējos F1 drošības standartus, lai arī pēc parastām avārijām pastāv risks.
Citādi tas viss man tiešām atgādina krievu rulleti. 9 tukšās patronas, kas pilotam neko nevar nodarīt, bet paturam to vienu pilno. Just for fun, tā teikt...
Okey Senna. Vienīgais.

Marijas avārija vispār nav ar šo saistīta.
Un Sērtis? Tu par Džonu Sērtisu runā, jo citu Sērtisu @ F1 es nezinu, un šis Sērtis ir dzīvs.

Un tikpat labi, tāda atspere kas trāpija Massam var trāpīt logā, novērst uzmanību, izsist to logu, un tāpat mašīna ietrieksies kautkur un varbūt dēļ trieciena notiks kāda trauma.

TO NEKAD NEVAR ZINĀT!

Lai vai kā. Sitās visur. Rally sitās gan piloti, gan skatītāji. Tās ir muļķības kautkādas par kupoliem.

Sacīkstes nenotiek, lai kāds mirtu, ne par to ir runa. No visa nepasargāsi, un tur cilvēki notiekti vairāk saprot par drošību nekā mēs visi kopā.

Formula ir tāda, kāda tā ir. Un ar visu to, es deru - ka TĀDU negadījumu skaits ir ievērojami mazāks, nekā jebkurā citā autosportā.

Paldies, jā par 30 gadiem pārspīlēju, bet tik un tā to negadījumu nav tik bieži.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
, 2014-10-05 21:21, pirms 10 gadiem
Henrijs Sērtis dabūja ar riepu pa galvu un uz sitiena beigts. To gan aizsargātu varbūt tas kupols, ja būtu.

Henry Surtees FATAL Formula 2 crash (INCIDENTE...
, 2014-10-05 21:39, pirms 10 gadiem
Prikshaans rakstīja: Okey Senna. Vienīgais.

Marijas avārija vispār nav ar šo saistīta.
Un Sērtis? Tu par Džonu Sērtisu runā, jo citu Sērtisu @ F1 es nezinu, un šis Sērtis ir dzīvs.

Un tikpat labi, tāda atspere kas trāpija Massam var trāpīt logā, novērst uzmanību, izsist to logu, un tāpat mašīna ietrieksies kautkur un varbūt dēļ trieciena notiks kāda trauma.

TO NEKAD NEVAR ZINĀT!

Lai vai kā. Sitās visur. Rally sitās gan piloti, gan skatītāji. Tās ir muļķības kautkādas par kupoliem.

Sacīkstes nenotiek, lai kāds mirtu, ne par to ir runa. No visa nepasargāsi, un tur cilvēki notiekti vairāk saprot par drošību nekā mēs visi kopā.

Formula ir tāda, kāda tā ir. Un ar visu to, es deru - ka TĀDU negadījumu skaits ir ievērojami mazāks, nekā jebkurā citā autosportā.

Paldies, jā par 30 gadiem pārspīlēju, bet tik un tā to negadījumu nav tik bieži.
Dienu pirms Sennas nostiās arī Rolands Racenbergs un Baričello vēl dienu iepriekš ar nebija tālu, lai Imolā būtu "hettriks".
, 2014-10-05 21:43, pirms 10 gadiem
playthegame rakstīja: Tie bija citi laiki, tajos laikos piloti, kuriem kaut kas nesanāca kā plānots tika uztverti kā varoņi, sēras mijās ar lepnumu par vīrišķību. Šodien tas rezultētos miljonu sērās un nesaprašanā kāpēc, kas tāds vispār iespējams.
Beidz, sērās... Kāpēc TAD nebija sēru, bet TAGAD būtu? Viss ir vienkārši - tagad ir daudz feik-emociju. Visiem pa lielam ne tikai ir vienalga, bet vēl vairāk visiem vēl aizvien gribas asinis.

Tas ka tagad mediju un info plūsma IR DAUDZ LIELĀKA, ļauj visādiem liekuļiem stāstīt kā viņiem ir žēl, lai pēc diviem mēnešiem aizmirstu visu un gaidītu nākamo asiņaino horor-šovu.
, 2014-10-05 21:45, pirms 10 gadiem
Cilvēki mīļie!
tas ir sports. Kāds kupols? Tā ir Formula 1 ar visu no tā izrietošo risku, bīstamību un skaistumu. Šaja'disciplīnā nav nemaz ik tik daudz traģisku notikumu pēdējā laikā, par laimi.
rallijā notiek krietni vairāk visādu ekscesu, kaugan tur apkār ir rāmis, karkass utt. tas ir tehniskais sportaveids, tāpat kā Moto GP- visādi var gadīties. Nevajadzētu tagad sākt gvelzt muļķības par visādiem pārveidojumiem utml.
, 2014-10-05 22:15, pirms 10 gadiem
Prikshaans rakstīja: Paldies, jā par 30 gadiem pārspīlēju, bet tik un tā to negadījumu nav tik bieži.
Paskatījos vēl statistiku, tas jau no laika, kad vēl pats neskatījos F1, jo šeit to nerādīja.

Elio de Andželis arī ietilpst šajos 30 gados, taču viņš nositās testu laikā, Pola Rikāra trasē.

Statistika
90-tajos: 2 nāves
80-tajos: 4 nāves
70-tajos: 12 nāves
60-tajos: 14 nāves
50-tajos: 15 nāves

Protams, tie laiki, kad vidēji gadā notika vismaz pa vienai avārijai ar letālu iznākumu ir beigušies un cerams, ka nekad arī neatgriezīsies, taču nevajag tēlot nezinīšus un domāt, ka tas, ko viņi dara ir nu tā... tāpat kā ar kartingu pa trijniekiem pavizināties.

Turklāt, vēl aizvien, rēķinot vidējo letālo gadījumu skaitu sezonā sanāk 0.75 letālie gadījumi ik gadu, t.i., vidēji ik pa divām sezonām viens letālais gadījums sanāk, iespējams, ir arī otrs. Tie ir ĀRPRĀTĪGI rādītāji, ja godīgi.

Nākošais, kurš papildinās šo statistiku, būs 50., kuram dzīve beidzas F1 trasē.

Ja apskatamies vispār TOP līmeņa šosejas sacīkstes, kas ir bez F1, NASCAR pēdējis 15 gados vien bija 9 nāves trasē (kopā 68 gadījumi, visvairāk 80-tajos: 14), IndyCar pēdējos 15 gados - trīs letāli iznākumi, bet kopā, kopš 1916. gada - 105 gadījumi.

Ir trases, kur vispār ne tas, ka ir bijuši vairāki nāves gadījumi, bet tie ir bijuši desmitiem (F1, NASCAR, IndyCar), t.i., jau izejot trasē ir skaidri jāsaprot uz ko ej un, ka var gadīties, ka.... . Tā pati Indianapolisa, kas ir melnās statistikas galvgalī pēc braucējiem paņemtajām dzīvībām. Deitona. Nirburgringa.

Un, atzīmēšu, šeit mēs runājam tikai par letālajiem iznākumiem, bet cik vēl ir tādu, kad sportisti vienkārši gūst smagus un ļoti smagus savainojumus?
Te vēl nav pieminēti zemākie sacīkšu seriāli, rallija čempionāti un pārējie motoru sporta veidi, kas šajā ziņā ir ĻOTI līdzīgi.

Rakstu to, lai kādam vnk tāds neliels reality-check iestājas, jo daudziem liekas, ka avārijas utt. tas ir kaut kas tāds... ikdienišķs un priekš sacīkšu braucēja ļoti pierasts. Un kā notiek kaut kas mazliet trakāks sākas panika. Nē, ziniet, tā ir augsta līmeņa braucēju ikdiena.
, 2014-10-05 22:19, pirms 10 gadiem
Ogļracis Feodosijs rakstīja: Cilvēki mīļie!
tas ir sports. Kāds kupols? Tā ir Formula 1 ar visu no tā izrietošo risku, bīstamību un skaistumu. Šaja'disciplīnā nav nemaz ik tik daudz traģisku notikumu pēdējā laikā, par laimi.
rallijā notiek krietni vairāk visādu ekscesu, kaugan tur apkār ir rāmis, karkass utt. tas ir tehniskais sportaveids, tāpat kā Moto GP- visādi var gadīties. Nevajadzētu tagad sākt gvelzt muļķības par visādiem pārveidojumiem utml.
Pēdējos 25 gados
F1: 2 letālie iznākumi
WRC: 3
Moto GP: 5

Pa lielam, viss ir ļoti līdzīgi, protams, ja ņem vērā to, ka motociklisti paši pa sevi ir vājāk aizsargāti.

Bet kā jau rakstīju - motoru sports visos līmeņos ir ĻOTI bīstams, tāpēc vienīgais drošais veids kā samazināt visus riskus ir NEBRAUKT! Savukārt, ja jau esi izgājis uz trases, tad vari sevi ierakstīt to trako kategorijā, kas grib pārbaudīt savu sarģenģeļu lidošanas ātrumu.
Karloss Sainss un Šarls Leklērs

''Hewlett Packard'' kļūst par Ferrari titulsponsoru

''Ferrari'' F1 komanda ir parakstījusi ilgtermiņa sponsorēšanas līgumu ar amerikāņu tehnoloģiju gigantu ''Hewlett Packard''. Pēc neoficiālas informācijas darījuma vērtība ir 90 miljoni dolāru sezonā.
Niko Hilkenbergs. Foto: Hoch Zwei/Zumapress.com/Scanpix

F1 braucējs Hilkenbergs pēc sezonas pametīs "Haas" un pievienosies "Audi"

Pieredzējušais Pirmās Formulas (F1) braucējs Niko Hilkenbergs pēc šīs sezonas pametīs "Haas" komandu un pievienosies "Sauber", kas pēc nākamās sezonas pārtaps par "Audi", šodien vēstīja abas vienības.
Serhio Peress. Foto: Motorsport.com
2

Visvairāk soda punktus iekrājuši Peress un Sardžents

Ķīnas GP nedēļas nogalē vairāki piloti izpelnījās soda punktus. Kāda situācija šajā ziņā ir "Formula 1" braucēju starpā? Visvairāk soda punktus pašlaik sakrājuši Serhio Peress un Logans Sardžents.