Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:134, Did:0, useCase: 3

Kurš stāsies pie ASV izlases stūres Kžiževska vietā?

Andrejs Siliņš

Kurš stāsies pie ASV izlases stūres Kžiževska vietā?
Maiks Kžiževskis (centrā)
Foto: AP/Scanpix

Djūkas universitātes galvenais treneris Maiks Kžiževskis jau pirms Londonas olimpiskajām spēlēm paziņoja, ka darbu ar ASV basketbola valstsvienību neturpinās. Tagad, kad zelts izcīnīts, jau sākušās runas par to, kurš būs "Coach K" sekotājs. Doks Riverss un Gregs Popovičs tiek minēti kā galvenie kandidāti.

Spiediens šim cilvēkam būs pamatīgs, un par to parūpējies Kžiževskis. Proti, ASV izlase Kžiževska vadībā kopš 2005. gada izcīnījusi 61 uzvaru 62 spēlēs... Vienīgais zaudējums tika piedzīvots 2006. gada pasaules čempionāta pusfinālā, kad amerikāņi atzina Grieķijas pārākumu, bet vēlāk izcīnīja bronzu. Kžiževska vadībā sešu gadu laikā šī bronza ir komandas zemākais punkts. Vēlāk sekoja Amerikas zelts 2007. gadā, triumfs Pekinas olimpiskajās spēlēs, zelts 2010. gada pasaules čempionātā un tagad arī augstākā kaluma godalga Londonas spēlēs.

Jau pirms šīs vasaras kampaņas Kžiževskis pavēstīja, ka pēc Londonas turnīra darbu ar izlasi neturpinās. Ģenerālmenedžera amatā gan vēl vismaz līdz nākamajai olimpiādei būs Džerijs Kolandželo, kurš teicies dot laiku Kžiževskim pārdomāt savu lēmumu vēlreiz - ja nu tomēr sakārojas vēl kāds zelts...

Tomēr visticamākais scenārijs ir Kžiževska aiziešana no valstsvienības, tāpēc jau laikus Kolandželo jāmeklē potenciālie aizstājēji. Luisvilas universitātes treneris Riks Pitino labprāt pieteiktos uz konkursu cīņā par prestižo amatu, taču pamatnostāja esot ASV izlases trenera amatā nodarbināt kādu no aktīviem Nacionālās Basketbola Asociācijas (NBA) treneriem. Te nu kandidatūras ir divas - Sanantonio "Spurs" treneris Gregs Popovičs un Bostonas "Celtics" vadonis Doks Riverss.

Pirmais starptautiskā basketbola garšu izbaudījis krietni, klubā strādājot ar neskaitāmiem spēlētājiem, kuri nepārstāv Ziemeļamerikas kontinentu. 63 gadus vecais četrkārtējais NBA čempions Popovičs iepriekš veicis izlases asistenta pienākumus no 2002. līdz 2004. gadam. Doks Riverss Londonā veica studijas eksperta pienākumus televīzijā, un, lai gan iepriekš izteicies, ka NBA tituls stāv pāri zelta medaļai, pats sacīja, ka neatteiktos no iespējas trenēt ASV valstsvienību. Riversa kandidatūru vēl reālāku var padarīt lēmums atļaut olimpiādē piedalīties U23 izlasēm - līdz nākamajai olimpiādei šajā vecumā būs arī Riversa dēls, šogad draftētais aizsargs Ostins Riverss.

Kaut vai pieklājības pēc, bet par kandidātiem uz ASV izlases trenera amatu jāsauc arī līdzšinējie Kžiževska asistenti Neits Makmilans un Maiks d'Antoni. Abiem gan šobrīd ir bez darba - Makmilanu sezonas izskaņā atbrīvoja Portlendas "Trail Blazets", savukārt d'Antoni jau ātrāk tika atbrīvots no Ņujorkas "Knicks" trenera pienākumu veikšanas. Tiek runāts, ka uzbrukuma guru d'Antoni reputācija spēlētāju vidū varētu krietni traucēt trenerim tuvākajā laikā atgriezties pie kādas no NBA komandu stūrēm...

  -1 [+] [-]

, 2012-08-13 09:48, pirms 12 gadiem
Valdis.

  +1 [+] [-]

, 2012-08-13 09:51, pirms 12 gadiem
Ļoti aktuāls jautājums šobrīd.

  +2 [+] [-]

, 2012-08-13 10:08, pirms 12 gadiem
U-23 būs tizls pasākums.
Ne jau tikai no ASV puses, no visas pasaules. Pasaules čempī var sūtīt ko grib, bet nu Olimpiādē tā kā vajadzētu tiešām spēcīgākos sastāvus salasīt.
Treneris - Rivers neder. Lai savāktu tos ego ir jābūt vai nu koledžas autoritētei, kuru visi zin un ir redzējuši darbojamies, vai nu Filam.
Rivers ir labs treneris, labi tiek klubā ar lietām galā, bet kaut kā nelīmējas kopā ar izlasi.

     [+] [-]

, 2012-08-13 10:17, pirms 12 gadiem
Es

     [+] [-]

, 2012-08-13 10:46, pirms 12 gadiem
reāli Popovičš jau ir diezgan vecs, visdrīzāk tad Riversu.
un pilnībā piekrītu, ka tas U23 likums būtu pilnīgs mēs*s !

  +6 [+] [-]

, 2012-08-13 10:57, pirms 12 gadiem
Da kāda starpība,manuprāt viņi pat var bez trenera spēlēt un visus vinnēt! Protams,ka Doks būtu labs variants.

  -1 [+] [-]

, 2012-08-13 11:00, pirms 12 gadiem
Raitcha rakstīja: U-23 būs tizls pasākums.
Ne jau tikai no ASV puses, no visas pasaules. Pasaules čempī var sūtīt ko grib, bet nu Olimpiādē tā kā vajadzētu tiešām spēcīgākos sastāvus salasīt.
Treneris - Rivers neder. Lai savāktu tos ego ir jābūt vai nu koledžas autoritētei, kuru visi zin un ir redzējuši darbojamies, vai nu Filam.
Rivers ir labs treneris, labi tiek klubā ar lietām galā, bet kaut kā nelīmējas kopā ar izlasi.
Tiklīdz es ienāku basketbola sadaļā, tā Tu esi uzrakstījis kaut ko tādu, kam es pilnīgi nepiekrītu

Kiževskis nebūt nav populārs starp visiem NBA spēlētājiem. Liela daļa profu nevar ciest Duke un treneri Kiževski, jo viņu koledžā principiāli netiek uzņemti melnādainie spēlētāji no nelabvēlīgas vides (geto) un skola to nekad nav noliegusi.

Tā kā, ja neskaita vienu vai divus izņēmumus, ASV varēja savākt visus veselos un netraumētos spēlētājus, izlasi vadot trenerim ar nebūt ne viennozīmīgu reputāciju, tad nav nekāda pamata domāt, ka vietā ir jāmeklē visu mīlulis vai tml. Starpcitu, gan NHL gan NBA, Ziemeļamerikas izlases vienmēr ir varējušas savākt spēcīgāko sastāvu, jo OS medaļa ir vienīgais izlašu tituls, kuru tur uztver nopietni.

  +3 [+] [-]

, 2012-08-13 11:06, pirms 12 gadiem
quick rakstīja: Tiklīdz es ienāku basketbola sadaļā, tā Tu esi uzrakstījis kaut ko tādu, kam es pilnīgi nepiekrītu

Kiževskis nebūt nav populārs starp visiem NBA spēlētājiem. Liela daļa profu nevar ciest Duke un treneri Kiževski, jo viņu koledžā principiāli netiek uzņemti melnādainie spēlētāji no nelabvēlīgas vides (geto) un skola to nekad nav noliegusi.

Tā kā, ja neskaita vienu vai divus izņēmumus, ASV varēja savākt visus veselos un netraumētos spēlētājus, izlasi vadot trenerim ar nebūt ne viennozīmīgu reputāciju, tad nav nekāda pamata domāt, ka vietā ir jāmeklē visu mīlulis vai tml. Starpcitu, gan NHL gan NBA, Ziemeļamerikas izlases vienmēr ir varējušas savākt spēcīgāko sastāvu, jo OS medaļa ir vienīgais izlašu tituls, kuru tur uztver nopietni.
Amerikāņu basketbolsitam nav nekas svētāks par koledžas treneri. Vai nu cīnījies kopā ar viņu vai pret viņu, bet koledžas treneriem ir daudz lielāka ietekme uz profesionāliem spēlētājiem nekā NBA treneriem, ar diviem trim izņēmumiem.
Un tā sāls ir tajā, ka nav jāmeklē draugs vai mīlulis, treneris nav brālis, kaimiņš vai labākais draugs, treneris ir jārespektē, par parējo jau teim zēniem maksā miljonus, gan izķepurosies. Divi trīs taimauti, divi trīs padomi spēles laikā, nav jau LV izlase, gan izķepurosies paši.

     [+] [-]

, 2012-08-13 11:22, pirms 12 gadiem
Es jau domāju ka labāk tad palikt pie kāda koledžas trenera.Žēl ka Pitino kandidatūra netiek izskatīta,vēl es labprāt redzētu vai nu Selfu vai Kalipari pie stūres.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2012-08-13 11:48, pirms 12 gadiem
Īsts profesionālis klausīs vienalga kādu treneri un viņa uzdevumus. Tā kā visi strādā viena mērķa vārdā, tad visam jābūt kārtībā. Protams nesaskaņas vienmēr ir iespējamas un domstarpības.

No ši USA sastāva kuru var saukt par neprofesionāli??? Visi ir profesionāļi un pilda to ko treneris liek.

Bet piekritīšu, ka trenerim ir jābūt autoritātei un nedrīkst sev ļaut kāpt uz galvas, bet tādus sprēgātājus jau atlasa treniņprocesā.

P.S. Tie kas piekrīt spēlēt to dara ar lielāko prieku un atdevi, ne tā kā musu bijušie "Tagad vai nekad".

  +1 [+] [-]

, 2012-08-13 14:04, pirms 12 gadiem
Domāju, ka coach K profesionalitāti un spēju savākt spēlētājus te neviens vairs neapšauba. Šitai ASV izlasei ar tik daudz ego bija milzu iespēja, latviski sakot, implodēt .Kā tas ir bijis dažas reizes iepriekš. Tikai tas nenotika un tur ir K liels nopelns. Visādus murgus par Duke selekciju var atstāt pie sevis. Par nākamo: grūti pateikt, vai Popovičs vispār grib, jo ir jau trenējis izlasi. Riverss būtu labs. Treneris un ex-spēlētājs ar autoritāti.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2012-08-13 14:50, pirms 12 gadiem
Manuprāt, ir reāli 2 varianti tikai- Riverss vai Thibaudeau! Divu iemeslu Dēļ - Doks pierādijis, ka var īsā laika posmā no superzvaigznēm izveidot komandu, bet Thibaudeau , jo viņam varētu būt 2. grūtākais uzvārds starp treneriem aiz coach K Ja nopietni, tad abi šie ļoti labi iederētos! T ir ļoti smagi koncentrējies uz Dīfensu, bet Doks.. nu Doks ir doks Protams, USA jau nav tie, kam kandidātu trūks...

     [+] [-]

, 2012-08-13 15:14, pirms 12 gadiem
LeBraun rakstīja: Manuprāt, ir reāli 2 varianti tikai- Riverss vai Thibaudeau! Divu iemeslu Dēļ - Doks pierādijis, ka var īsā laika posmā no superzvaigznēm izveidot komandu, bet Thibaudeau , jo viņam varētu būt 2. grūtākais uzvārds starp treneriem aiz coach K Ja nopietni, tad abi šie ļoti labi iederētos! T ir ļoti smagi koncentrējies uz Dīfensu, bet Doks.. nu Doks ir doks Protams, USA jau nav tie, kam kandidātu trūks...
ASV izlasei Doku un LV izlasei Valteru un abi vareetu satiksites OS finaala un atcereeties vecos laikus kaa Valters dokam sejaa lika!

     [+] [-]

, 2012-08-13 22:40, pirms 12 gadiem
Kaut vai es, tā pat visus sasmērēsim!