Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:138, Did:0, useCase: 3

T. Dukurs: "Sāpēja tik traki, ka domāju - kājas man vajadzēs arī pēc karjeras beigām"

T. Dukurs: "Sāpēja tik traki, ka domāju - kājas man vajadzēs arī pēc karjeras beigām"
Tomass Dukurs
Foto: Romāns Kokšarovs/f64

36 gadus vecais skeletonists Tomass Dukurs sarunā ar Sportacentrs.com pastāstīja par šīs vasaras veselības likstām, kas apdraudējušas viņa startu olimpiskajā sezonā, rehabilitācijas periodu un vēlmi atkost Phjončhanas trases sarežģītāko vietu.

"Jau pagājušās sezonas beigās konstatēju, ka visu laiku sāp ceļgala kauls. Jūnijā sākām gatavošanos sezonai, bet es vispār nespēju paskriet," stāsta Tomass. "Tika veikti izmeklējumi un konstatēts kaula iekaisums. Nācās izurbt gabalu ceļgala kaulā un citā kaulā, bet tad samainīt tos vietām. Tas tika izdarīts 19. jūnijā, bet augusta beigās jau atsāku treniņus."

Vecākais no brāļiem secina, ka minētās problēmas saistītas ar iepriekš operētajiem meniskiem, kuri kalpo kā amortizatori. Mest nost slodzes pirms olimpiskās sezonas īsti nevarēja, tādēļ sekas bija neizbēgamas. Un tās izpaudās iespējami sliktākajā brīdī. Operācija tika veikta Austrijā, jo turienes speciālisti piedāvājuši iespējami īsāko rehabilitācijas procesu. "Līdz olimpiādei bija palikuši nepilni deviņi mēneši, tādēļ katra nedēļa bija svarīga. Latvijā kā rehabilitācijas posma ilgumu minēja sešus mēnešus. Bet es jau septembrī sāku trenēties normāli, savukārt šomēnes jau var darīt, ja ne visu, tad lielāko daļu."

Vai kādā brīdī nav uznākusi doma, ka šī trauma varētu piespiest beigt karjeru pirms pēdējām olimpiskajām spēlēm? "Tad man sāpēja tik traki, ka brīžiem jau domāju - kaut tikai visu atlikušo dzīvi varētu normāli staigāt. Viena lieta ir sportista karjera, bet kājas man vajadzēs arī pēc tās. Negribas 37 gadu vecumā locīt kaut kādu mākslīgo metālu. Paveicās, ka austriešu skeletonistam Matiasam Gugenbergeram tāda pati operācija bija veikta pāris mēnešus iepriekš. Martins bija par to dzirdējis, tādēļ sekoju šim piemēram," atklāj Dukurs.

"Pagaidām lielākās problēmas sagādā sprinti uz gludā skrejceļa. Estakādē skriet varu, bet stadionā vēl izjūtu diskomfortu. Mazliet bija jāpārkārto visa gatavošanās. Nevaru likt tik lielas un intensīvas slodzes, pie tā ir jāpiedomā," skaidro Tomass. "Salīdzinot ar šo pašu laiku pirms gada, es, protams, atpalieku, bet nav nekas traks, kāda nepilna desmitdaļa. Turklāt vēl ir četri mēneši."

Runājot par pagājušo sezonu, kas Tomasam bija pagalam nestabila, viņš secina, ka daudz kas ticis mēģināts, šis tas sanācis, šis tas nē, reizēm pietrūcis arī veiksmes. "Bija labas sacensības, bija sliktas sacensības. Daudz kāpumu, bet arī daudz kritumu. Tomēr svarīgākais, ka olimpiskajā Phjončhanas trasē viss bija labi (Tomass izcīnīja trešo vietu - J.F.)."

"Tagad gribu tikai beidzot sākt normāli trenēties un darīt visu to pašu, ko var darīt citi, lai redzētu, uz ko esmu spējīgs," saka skeletonists. "Treniņu nedēļā Phjončhanā gribētos atkost devīto virāžu, lai sanāktu to veiksmīgi izbraukt nevis vienā no divām, bet vismaz trijās no četrām reizēm. Iegūt kaut kādu stabilitāti. Tagad gan tur atkal ir silts, bet olimpiādē būs citādi. Tomēr mēģināsim iemācīties. Pārējā trase ir uzķerama, bet devītā virāža ir viena no sarežģītākajām vietām pasaules skeletonā. Ir vajadzīgi tie braucieni, tā prakse."

Vīriešu skeletona sacensības Phjončhanas olimpiskajās spēlēs risināsies 15. un 16. februārī. Vai Tomasam ir skaidra vīzija par to, kas viņš būs 17. februārī? "Nē. Par to pašlaik vēl nedomāju. Jā, visticamāk, ka šī būs mana pēdējā sezona, taču vēl neesmu domājis ko darīšu pēc tās. Pašlaik galvenais ir gatavošanās olimpiādei."

  +8 [+] [-]

, 2017-10-18 14:36, pirms 6 gadiem
Latvijas patrioti, nebaidās izteikt savu viedokli, izcili sportisti un cilvēki. Lai dzīvo brāļi Dukuri!

  +7 [+] [-]

, 2017-10-18 15:02, pirms 6 gadiem
KaprīzaisVienradzis rakstīja: Latvijas patrioti, nebaidās izteikt savu viedokli, izcili sportisti un cilvēki. Lai dzīvo brāļi Dukuri!
Labi pateikts, pilnībā pievienojos! Veiksmi un veselību!

  -4 [+] [-]

, 2017-10-18 15:38, pirms 6 gadiem
KaprīzaisVienradzis rakstīja: Latvijas patrioti, nebaidās izteikt savu viedokli, izcili sportisti un cilvēki. Lai dzīvo brāļi Dukuri!
Par Dukur Tēvu es personīgi piekrist nevaru , Mongomerijs viņiem it kā zeltu Vankūverā nozaga ,Sočos Tretjakovs. Jo jebkurš Martina zaudējums svarīgākajos sezonas startos ir globāla sazvērestība un krāpniecība no konkurentu puses . Nepatīkami klausīties
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +7 [+] [-]

, 2017-10-18 16:40, pirms 6 gadiem
SteveDavis rakstīja: Par Dukur Tēvu es personīgi piekrist nevaru , Mongomerijs viņiem it kā zeltu Vankūverā nozaga ,Sočos Tretjakovs. Jo jebkurš Martina zaudējums svarīgākajos sezonas startos ir globāla sazvērestība un krāpniecība no konkurentu puses . Nepatīkami klausīties
Tēvs par to visu saprot 100x vairāk nekā mēs vai kā kāds cits. Ja saka tātad taisnība un vēl pie tam, krievi visi izmanto dopingu, to apstiprināja bijušais krievu sportists un bijušais antidopinga aģentūras šiška. Par otru puiku neesmu daudz sazvērestību dzirdējis, mož tu kaut ko jauc. Nav jāuzvar zelts lai saprastu kurš ir labākais skeletonists pasaulē, visi to jau tā sapratuši

     [+] [-]

, 2017-10-18 17:23, pirms 6 gadiem
KaprīzaisVienradzis rakstīja: Tēvs par to visu saprot 100x vairāk nekā mēs vai kā kāds cits. Ja saka tātad taisnība un vēl pie tam, krievi visi izmanto dopingu, to apstiprināja bijušais krievu sportists un bijušais antidopinga aģentūras šiška. Par otru puiku neesmu daudz sazvērestību dzirdējis, mož tu kaut ko jauc. Nav jāuzvar zelts lai saprastu kurš ir labākais skeletonists pasaulē, visi to jau tā sapratuši
Bija runa ka pirms pēdēja brauciena tika mainīts trases profils par labu Mongomerijam , un pēc tam atkal sakās runas par negodīgumu un olimpiskā gara nozakšanu (Dukurtēva mīļākā tēma) jau tad 2010 gadā . Tikai toreiz tās runas ātri apklusa jo pret Mongomeriju Dukurtēvs ,bija vienīgais runātājs atšķiribā ar krievu gadijumu kad pret to bija visa skeletona sabiedrība .Es nenoniecinu Dukuru sasniegumus gan tehnikas sagatavotībā ,gan profesionalitātē ,gan skeletona attīstībā kopumā . Bet tas ka Dukurtēvs nemāk pieņemt ka viņa dēli var zaudēt godīgā cīņā ,kāds var uzbūvēt labāku skeletonu nekā viņš . Bet ja tas viss notiek tātad krāpniecība.....

     [+] [-]

, 2017-10-18 17:38, pirms 6 gadiem
nope,bija runas,ka Mongomerijs ar falšām kamanām braucis..

  -2 [+] [-]

, 2017-10-18 18:24, pirms 6 gadiem
ice F-1 rakstīja: nope,bija runas,ka Mongomerijs ar falšām kamanām braucis..
Par kamanānam nebiju dzirdējis bet par profilu vel pāris gadus atpakaļ teica Dukurpaps atkārtoti .Bet tas nav būtiski šis tikai apstiprina viņa izteikumu stilu šajos gadijumos

  +4 [+] [-]

, 2017-10-18 18:29, pirms 6 gadiem
teemu_saxon_121788018329042 rakstīja: Paldies Itera Latvia un Gazprom, ka sponsorē ceļojumus mūsu ragaviņu entuziastiem !
Paldies šajā gadījumā Latvijas iedzīvotājiem, kuri pārmaksā bezjēdzīgam gāzes starpniekam Itera.

  +1 [+] [-]

, 2017-10-18 20:00, pirms 6 gadiem
SteveDavis rakstīja: Par kamanānam nebiju dzirdējis bet par profilu vel pāris gadus atpakaļ teica Dukurpaps atkārtoti .Bet tas nav būtiski šis tikai apstiprina viņa izteikumu stilu šajos gadijumos
Es gan tādus Dukura vecākā tekstus neatceros, lai gan cītīgi sekoju skeletonam un kamainiņām, bet kāds iemesls gan būtu apšaubīt viņa- godavīra teiktā patiesīgumu?

  -1 [+] [-]

, 2017-10-18 20:27, pirms 6 gadiem
otins rakstīja: Es gan tādus Dukura vecākā tekstus neatceros, lai gan cītīgi sekoju skeletonam un kamainiņām, bet kāds iemesls gan būtu apšaubīt viņa- godavīra teiktā patiesīgumu?
Tikko pēc olimpiādes un tad vel pāris reizes ja tieši par Vankūveru . Bet tā katrā kad Martins zaudēja , vai nu vācieši krāpās ar laiku vai ar slidam , vai nu krievi rija dopingu krāpās ar slidam un laiku ,vai nu kāda cita valsts kas bija priekšā darija to pašu ,šeit ir tikai divi varianti .1)Vai nu ir globāla sazvērestiba pret Dukuriem ,kuras galvenais mērķis ir neļaut Martinam uzvarēt godīgā ceļa 2)Pat neskatoties uz fenomenālo darba apjomu arī tādiem meistariem kā Dukuriem dažreiz pietrūkst , un Dukura kungs to nespēj atzīt kā godavīrs

Man personīgi šķiet ka otrais variants ,jo globālu sodu un vietu atņemšanu par nekorektu tehniku nav ,"itkā dopingu lietojušajam Tretjakovam "" medaļa arī nav atņemta . Visi Dukura tēva apvainojumi ir palikuši tikai kā tukši saukļi . Vai nu visus diskvalificējam vai nu Dukura tēvam ir jāatvainojas

Šis viss ir tikai un vienīgi mans viedoklis

  +1 [+] [-]

, 2017-10-18 22:01, pirms 6 gadiem
Jācer, ka no defekta sanāks efekts. Būs pilnīga savādāka gatavošanās sezonai un varbūt nejauši izdosies trāpīt desmitniekā. Jo pēdējās sezonas Tomasa starta ieskrējiens bija nemainīgs, attiecīgi, ar tām pašām metodēm to varētu tikai noturēt, nevis uzlabot.

Par brāļu Dukuru dubultuzvaru olimpiādē!

     [+] [-]

, 2017-10-18 23:15, pirms 6 gadiem
SteveDavis rakstīja: Tikko pēc olimpiādes un tad vel pāris reizes ja tieši par Vankūveru . Bet tā katrā kad Martins zaudēja , vai nu vācieši krāpās ar laiku vai ar slidam , vai nu krievi rija dopingu krāpās ar slidam un laiku ,vai nu kāda cita valsts kas bija priekšā darija to pašu ,šeit ir tikai divi varianti .1)Vai nu ir globāla sazvērestiba pret Dukuriem ,kuras galvenais mērķis ir neļaut Martinam uzvarēt godīgā ceļa 2)Pat neskatoties uz fenomenālo darba apjomu arī tādiem meistariem kā Dukuriem dažreiz pietrūkst , un Dukura kungs to nespēj atzīt kā godavīrs

Man personīgi šķiet ka otrais variants ,jo globālu sodu un vietu atņemšanu par nekorektu tehniku nav ,"itkā dopingu lietojušajam Tretjakovam "" medaļa arī nav atņemta . Visi Dukura tēva apvainojumi ir palikuši tikai kā tukši saukļi . Vai nu visus diskvalificējam vai nu Dukura tēvam ir jāatvainojas

Šis viss ir tikai un vienīgi mans viedoklis
Mans viedoklis, ka tu pārspīlē un aprunā Dukuru vecāko. Tā nu gan nav, ka pēc katra dēla zaudējuma viņš būtu meklējis vainīgos ārpusē. Sočos gan bija totāla krāpšana visos veidos- gan ar dopingu, gan ar laika ņemšanu. Lai Dukuriem veicas Pjončanā.

     [+] [-]

, 2017-10-19 00:26, pirms 6 gadiem
otins rakstīja: Mans viedoklis, ka tu pārspīlē un aprunā Dukuru vecāko. Tā nu gan nav, ka pēc katra dēla zaudējuma viņš būtu meklējis vainīgos ārpusē. Sočos gan bija totāla krāpšana visos veidos- gan ar dopingu, gan ar laika ņemšanu. Lai Dukuriem veicas Pjončanā.
Varbūt Tev taisnība Es pieņemu ka tā varētu būt , bet pagaidām es palieku pie sava viedokļa . Vienā gan piekrītu Lai Dukuriem veicas Pjončanā

     [+] [-]

, 2017-10-19 00:36, pirms 6 gadiem
SteveDavis rakstīja: Tikko pēc olimpiādes un tad vel pāris reizes ja tieši par Vankūveru . Bet tā katrā kad Martins zaudēja , vai nu vācieši krāpās ar laiku vai ar slidam , vai nu krievi rija dopingu krāpās ar slidam un laiku ,vai nu kāda cita valsts kas bija priekšā darija to pašu ,šeit ir tikai divi varianti .1)Vai nu ir globāla sazvērestiba pret Dukuriem ,kuras galvenais mērķis ir neļaut Martinam uzvarēt godīgā ceļa 2)Pat neskatoties uz fenomenālo darba apjomu arī tādiem meistariem kā Dukuriem dažreiz pietrūkst , un Dukura kungs to nespēj atzīt kā godavīrs

Man personīgi šķiet ka otrais variants ,jo globālu sodu un vietu atņemšanu par nekorektu tehniku nav ,"itkā dopingu lietojušajam Tretjakovam "" medaļa arī nav atņemta . Visi Dukura tēva apvainojumi ir palikuši tikai kā tukši saukļi . Vai nu visus diskvalificējam vai nu Dukura tēvam ir jāatvainojas

Šis viss ir tikai un vienīgi mans viedoklis
Vismazāk jau nu skeletona fans esmu, bet bet nu šitāda stila vispārināšana gan kaitina par vāciešu īpatnībām vienmēr renes šļūcēji ir teikuši. un krievi ir krievi. Un majnieki ir mājnieki. Nav nekāda pamata vecajam neticēt tikai tāpēc vien, ka to sūdzību sanāk daudz.

     [+] [-]

, 2017-10-19 00:59, pirms 6 gadiem
Swordsman rakstīja: Vismazāk jau nu skeletona fans esmu, bet bet nu šitāda stila vispārināšana gan kaitina par vāciešu īpatnībām vienmēr renes šļūcēji ir teikuši. un krievi ir krievi. Un majnieki ir mājnieki. Nav nekāda pamata vecajam neticēt tikai tāpēc vien, ka to sūdzību sanāk daudz.
Tad lai nāk ar pierādijumiem

     [+] [-]

, 2017-10-19 02:25, pirms 6 gadiem
Per aspera ad astra

     [+] [-]

, 2017-10-19 04:07, pirms 6 gadiem
SteveDavis rakstīja: Tad lai nāk ar pierādijumiem
paklau, jurist, ja es redzu, ka zaglis apzog veikalu un aizbēg, tad es tāpat zinu, ka viņš ir zaglis un viņš arī ir zaglis, pat ja nav oficiāli ar visiem papīriem, parakstiem un zīmogiem notiesāts.

     [+] [-]

, 2017-10-19 13:43, pirms 6 gadiem
Swordsman rakstīja: paklau, jurist, ja es redzu, ka zaglis apzog veikalu un aizbēg, tad es tāpat zinu, ka viņš ir zaglis un viņš arī ir zaglis, pat ja nav oficiāli ar visiem papīriem, parakstiem un zīmogiem notiesāts.
Ja tu redzi tad tu ej uz policiju . Ja ne tad tās ir tavas iedomas un fantāzijas. Latvijas skeletona izlases galvenajam trenerim ar savām fantāzijam un iedomām publiski nav jādalās it īpaši ja tās ir nepamatotas