Layout: current: getMobContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getMobContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:262, Did:0, useCase: 3

Autors: Juris Miņins

NHL plāno veidot jaunu turnīru, apdraudēta dalība olimpiādē

NHL plāno veidot jaunu turnīru, apdraudēta dalība olimpiādē
Garijs Betmens
Foto: AFP/Scanpix

Nacionālās hokeja līgas vadība ir nākusi klajā ar ideju par jauna hokeja turnīra rīkošanu, kas paredz labāko Ziemeļamerikas un Eiropas spēlētāju savstarpējo cīņu.

NHL un līgas spēlētāju arodbiedrība pašlaik ir konceptuāli vienojušies par jauna turnīra izveidi, kurā, līdzīgi kā golfa Raidera kausā, savā starpā sacenstos labākie Ziemeļamerikas un Eiropas hokejisti.
Pēc provizoriskās informācijas pirmais šāds turnīrs varētu notiks 2017./2018. gada sezonas vidū, turklāt, nevis Ziemeļamerikā, kā to varētu paredzēt, bet gan Eiropā un kā pirmā iespējamā norises vieta jau ir minēta Londona.

Šīs ziņas nāk īsi pēc tā kā NHL vadība oficiāli ir prezentējusi 2016. gada pasaules kausu, kura atjaunošana ir kā signāls par to, ka Ziemeļamerikas līgas vadītāji īsti nav apmierināti ar līdzšinējo NHL un IIHF sadarbības modeli un nevēlas laist savus spēlētājus uz IIHF organizētajiem turnīriem, īpaši jau olimpiskajām spēlēm, kas, no vienas puses, rada līgai zaudējumus, bet no otras – palielina spēlētāju savainošanās risku.

Paturot prātā to, ka 2018. gadā notiks arī ziemas olimpiskās spēles, tad šāds paziņojums liekas pavisam interesants, jo vienas sezonas laikā taisīt pārtraukumu kā Olimpiskajām spēlēm, tā šādai Ziemeļamerikas un Eiropas labāko spēlētāju savstarpējai maču sērijai ir neloģiski un NHL to noteikti nedarītu, jo olimpisko spēļu gados viņi izlaiž pat "All-Stars" maču organizēšanu.

Tomēr, lai arī pašlaik liekas, ka NHL savu izvēli par labu vai sliktu dalībai olimpiskajās spēlēs ir izdarījusi (iepriekš līgas komisārs Garijs Betmens ir izteicies, ka, ja viss būtu atkarīgs tikai no viņa, NHL hokejistiem 2014. gada olimpiāde būtu pēdējā), šis lēmums, iespējams, nav galīgs un, tikpat iespējams, tas ir tikai māņu manevrs, lai Garijam Betmenam sarunās ar Renē Fāzelu būtu vēl viens ierocis.
Turklāt, ir zināms, ka paši NHL hokejisti ne vienu vien reizi ir izteikušies, ka viņiem dalība olimpiskajās spēlēs ir ļoti svarīga. Savukārt pašiem NHL varētu būt interesants 2022. gada olimpiskais hokeja turnīrs, jo pēc septiņiem gadiem turnīrs notiks Pekinā, kas Ziemeļamerikas hokeja līgai pēdējos gados ir ļoti aktuāls biznesa attīstības virziens.

Izmantotie resursi:
NBC Sports


, 2015-09-15 15:43, pirms 9 gadiem
Pandora rakstīja: Šī nu gan ir ĻOTI slikta ziņa tiem, kas organizē KHL.
???? a kas KHL no tā, ka enheelisti piedalīsies OS vai savā kaut kādā Raidera kausā...KHL drīzāk ieguvēji būs, ja NHL nepiedalīsies OS.
varēs reklamēt savu līgu - gribi spēlēt OS, spēlē šo sezonu KHL
, 2015-09-15 15:44, pirms 9 gadiem
zaipis rakstīja: tak ko te mokaties
NHL tagad neviens lēmums bez NHLPA piekrišanas netiek pieņemts, kas attiecas uz hokeja spēli. pat spēles noteikumi netiek mainīti bez arodbiedrības piekrišanas, kur nu vēl dalība PK vai OS...
p.s. drīzāk būtu interesanti dzirdēt NHLPA īsto viedokli par dalību OS un cik viņi ir tālu gatavi iet, lai piedalītos OS, pat ja NHL(Betmens) būtu pret...pagaidām viņi tik politkorekti izvairās no atbildes...bla , bla, katra hokejista sapnis OS, bet jāskatās kā Betmens ar Fāzeli sarunās u.t.t. Jeb nav viņiem sava vienota viedokļa arī pašā NHLPA...
...neviens lēmums bez NHLPA piekrišanas... - par to jau tas stāsts! Tikai viens gudrimelis nespēj izprast atšķirību starp piekrišanu un rīkošanu.
, 2015-09-15 15:50, pirms 9 gadiem
Juris Miņins rakstīja: No 30 NHL komandām Kanādā ir bāzētas 7, jeb 23.34%.
Savukārt ASV kā savu TOP sporta veidu hokeju (NHL), pēc socioloģisko pētījumu datiem (Harris Poll), atzīmē max 6% iedzīvotāju (t.i., 6 procenti ir visu laiku labākais rādītājs vidējie rādītāji pēdējo 30 gadu laikā ir 2.7%). Tas kopā dod 6. vietu rangā.

Taču tas ir pētījums par vienu TOP sporta veidu. Ja mēs skatāmies plašākā mērogā, t.i., nosacītu sporta veidu rangu prioritārā secībā (prasti runājot - ko vidējs amerikānis labprātāk skatītos no sporta), tad NHL kristu vēl zemāk.
Un kā tev sanāk tad 100. prioritātes sports? Nekā. Kanādā ar 40 ļimakiem iedzīvotāju hokejs ir izteikts top sports. Arī ASV ir dažādi, tuvāk CAN robežai hokejs jau ir ļoti augstu (Čikāga, Bostona, Minesota)
, 2015-09-15 16:03, pirms 9 gadiem
Abrags rakstīja: ...neviens lēmums bez NHLPA piekrišanas... - par to jau tas stāsts! Tikai viens gudrimelis nespēj izprast atšķirību starp piekrišanu un rīkošanu.
Sākumā domāju, ka tev ir tikai problēmas ar angļu valodu un tāpēc tu kļūdies, bet tagad esmu pārliecināts, ka tu tiešām neesi īsti adekvāts.

Tajā linkā, ko tev iedevu, burtiski 2. punktā ir skaidri un gaiši rakstīts:

Other competition matters – such as the anti-doping policy governing the tournament, the framework and procedure for supplementary discipline, the medical protocols, media and broadcasting policies and access, etc. – will be the responsibility of the NHL and NHLPA in consultation with third parties, including the IIHF, where appropriate.

Palīdzēšu tev iztulkot un saprast: tas nozīmē, ka NHLPA ne tikai dod piekrišanu šim turnīram, bet kopā ar NHL izstrādā turnīra nolikumu, anti-dopinga politiku, TV pārraides noteikumus utt., utt. Respektīvi visu, kas saistīts ar turnīra rīkošanu.
, 2015-09-15 16:21, pirms 9 gadiem
newage rakstīja: Sākumā domāju, ka tev ir tikai problēmas ar angļu valodu un tāpēc tu kļūdies, bet tagad esmu pārliecināts, ka tu tiešām neesi īsti adekvāts.

Tajā linkā, ko tev iedevu, burtiski 2. punktā ir skaidri un gaiši rakstīts:

Other competition matters – such as the anti-doping policy governing the tournament, the framework and procedure for supplementary discipline, the medical protocols, media and broadcasting policies and access, etc. – will be the responsibility of the NHL and NHLPA in consultation with third parties, including the IIHF, where appropriate.

Palīdzēšu tev iztulkot un saprast: tas nozīmē, ka NHLPA ne tikai dod piekrišanu šim turnīram, bet kopā ar NHL izstrādā turnīra nolikumu, anti-dopinga politiku, TV pārraides noteikumus utt., utt. Respektīvi visu, kas saistīts ar turnīra rīkošanu.
ar linkiem Tu mētāties māki, taču neizproti pašu galveno!
NHLPA ir ARODBIEDRĪBA. Arodbiedrība nav uzņēmums bet gan nevalstiska organizācija. Nevalstiskās organizācijas (tai skaitā, arodbiedrības) neorganizē komerciālus (peļņu nesošus pasākumus). Tas būtu klajā pretrunā ar to būtību.

Atbildot uz Tavu komentāru (paldies par Tavām rūpēm, bet man tulkojums nebija nepieciešams) - NHLPA pārstāv tikai un vienīgi arodbiedrības biedru (šinī gadījumā spēlētāju) intereses - tāpēc viņi iesaistās tajā tik tālu, cik tas skar pašus spēlētājus. Medicīniskie jautājumi (arī dopinga sakarā), tāpat arī disciplinārie - tie tieši skar spēlētājus, tāpēc NHL sava pozīcija šajā sakarā ar NHLPA ir jāsaskaņo. Turnīra nolikums - tas nosaka, piemēram, spēļu skaitu, līdz ar to, NHLPA atkal ir tiesības izteikt savu vērtējumu. TV pārraižu tiesības - par to NHL saņems naudu no raidorganizācijām, tur ir nauda (un NHLPA, pārstāvot spēlētāju intereses, cīnās, lai spēlētāji saņemtu max. naudas summu, ko var tādējādi nopelnīt).
(kā jau zaipis iepriekš teica: NHL tagad neviens lēmums bez NHLPA piekrišanas netiek pieņemts, kas attiecas uz hokeja spēli. pat spēles noteikumi netiek mainīti bez arodbiedrības piekrišanas, kur nu vēl dalība PK vai OS)

Vēlreiz atkārtoju, turnīru rīko tikai un vienīgi NHL. NHLPA, rupji sakot, dod tikai piekrišanu (respektīvi, nosaka punktus, kas jāievēro rīkotājam, respektējot spēlētāju intereses). Pēc Tavas loģikas arī Stenlija Kausu rīko NHL un NHLPA kopā.
, 2015-09-15 17:09, pirms 9 gadiem
Kaspars_Biedriņš rakstīja: Un kā tev sanāk tad 100. prioritātes sports? Nekā. Kanādā ar 40 ļimakiem iedzīvotāju hokejs ir izteikts top sports. Arī ASV ir dažādi, tuvāk CAN robežai hokejs jau ir ļoti augstu (Čikāga, Bostona, Minesota)
Kā jau rakstīju iepriekš - tas ir tāds apzīmējums. Ne jau nu NHL ir reāli 100.
Par visu pārējo - man nav ne mazākās vēlēšanās tagad rakstīt garus palagus pilnus ar statistiku, kur šis popularitātes aspekts tiek apskatīts no dažādiem aspektiem, jo tāpat būs neapmierinātie, kam liksies citādāk.

Jā, salīdzinot ar Latvijas apmēriem, ASV ir daudz hokeja fanu, taču pašā ASV tie ir nu... lai saprastu tos apjomus - NFL regulārās sezonas spēli pagājušajā sezonā vidēji ASV ir noskatījušies 17.6 miljoni skatītāju (ar uzsvaru uz - pilnīgi parastu regulārās sezonas spēli).
Savukārt 2015. gada NHL finālsērijas mačus vidēji ir skatījušies 5.6 miljoni ik reizi.

Veicot nelielus matemātiskus aprēķinus sanāk, ka parastu NFL regulārās sezonas spēli ASV teritorijā (jā, runa nav par Kanādu, taču tieši ASV ir lielais vairums NHL komandu) skatās 3x vairāk TV skatītāju nekā NHL finālus.

Pat ar NFL nav jāsalīdzina. MLB, NBA TV skatījumu rādītāji vidēji ir 2-3 reizes labāki nekā NHL fināliem. Un tas viss ņemot vērā to, ka MLB tagad ir problēmas ar skatītājiem.

Un tas ir tikai salīdzinot ar citām PRO sporta līgām. Tam pašam koledžu futbolam, parastās regsezonas mačiem (teiksim, spēcīgās SEC divīzijas), arī tiem TV skatījumu ir vairāk nekā NHL fināliem. Arī NASCAR posmiem dažubrīd ir 2x lielāka auditorija nekā NHL fināliem. Un vēl ir Basketbola trakums pavasarī utt. visādi citādi sporta pasākumi.

Protams, ka TV skatījumu rādītāji ir viens aspekts un absolūtai bildei vajag vēl citus aspektus apskatīt, taču tas noteikti parādi tendences un aptuveno vietu.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
, 2015-09-15 18:01, pirms 9 gadiem
Abrags rakstīja: Rādās, Tev ir problēmas ar socioloģisko pētījumu rezultātu izpratni... Labāk nemēģini skaidrot lietas, kur Tev pārāk maz izpratnes.
Miņinam kā vienmēr par NHL raksts sākās ar secinājumu sadaļu un pēc tam tiek piemeklēti fakti kas it kā pie šī secinājuma noved.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
, 2015-09-15 18:08, pirms 9 gadiem
Sportiskais Kobolds rakstīja: Miņinam kā vienmēr par NHL raksts sākās ar secinājumu sadaļu un pēc tam tiek piemeklēti fakti kas it kā pie šī secinājuma noved.
Kopumā jau Juris ir zinošs - viņa raksti hokeja sadaļā ir labākie. Visu cieņu - savu viņš dara ar ar sirdi.
Runa bij tikai par konkrētā piemēra interpretāciju.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
, 2015-09-15 19:41, pirms 9 gadiem
dale rakstīja: Un ja rekjina no visu sportu pasaules chempjiem,kausiem(bez OS),laikam sanaak,ka sievieshu sokeram , tie ir visaugstaakie shtatos?
Ja salīdzinām šī gada PK finālu ar NFL parastu regulārās sezonas spēli (vidējiem rādītājiem), tad jā.

Var arī salīdzināt ar fināliem, tikai te ir viena problēma - NBA, MLB, NHL fināli tiek spēlēti sērijās un tie ir vismaz četri mači, tāpēc salīdzināšana ir apgrūtināta.
Super Bowl spēlei gan skatītāju šogad bija aptuveni 4x vairāk nekā sieviešu PK finālam.

Šī gada sieviešu futbola finālu noskatījās apmēram tikpat cilvēku cik tādu neinteresantu NFL izslēgšanas spēļu maču. Tajā pašā laikā - mazāk nekā studentu futbola sezonas izšķirošās spēles.
, 2015-09-15 20:59, pirms 9 gadiem
Viss, kas man šajā tēmā patīk ir tas, ka NHL sūta mājup IIHF. Nožēlojama organizācija ar Fāzelu priekšgalā. Savukārt, tā North America - Europe spēle ir burbulis. Vienkārši pasākums, kas aizvietos All-Star, un pa vidu maisās olimpiāde. Gan jau Betmenam scenārijs ir skaidrs, bet tagad vērpj intrigas.

Labāk, lai nospēlē PK, tad redzēs, kas vispār tālāk notiks.
, 2015-09-15 23:24, pirms 9 gadiem
blu3 rakstīja: Viss, kas man šajā tēmā patīk ir tas, ka NHL sūta mājup IIHF. Nožēlojama organizācija ar Fāzelu priekšgalā. Savukārt, tā North America - Europe spēle ir burbulis. Vienkārši pasākums, kas aizvietos All-Star, un pa vidu maisās olimpiāde. Gan jau Betmenam scenārijs ir skaidrs, bet tagad vērpj intrigas.

Labāk, lai nospēlē PK, tad redzēs, kas vispār tālāk notiks.
jā, tikai mēs neesam ZAmerikā, bet gan IIHF pusē (lasi, dīķa šajā krastā - Eiropā), Latvijas hokejs diezvai no tā kaut ko iegūs...
Artūrs Šilovs vārtos. Foto: Reuters/Scanpix
27

Vankūvera ielaiž piecus vārtus un cieš sakāvi, ''Oilers'' panākot septīto spēli

Nacionālajā hokeja līgā (NHL) Stenlija kausa izcīņas otrās kārtas sestajā spēlē sakāvi cietusi Artūra Šilova un Teodora Bļugera pārstāvētā Vankūveras ''Canucks'', kas izbraukumā ar 1:5 atzina Edmontonas ''Oilers'' pārākumu. Sērijā rezultāts kļuvis neizšķirts 3-3.
Mets Dušeins. Foto: AP/Scanpix

Dušeins ar vārtiem otrajā papildlaikā ieved "Stars" konferences finālā

Izceļoties ar precīzu metienu pret savu bijušo komandu, Mets Dušeins Stenlija kausa izcīņas otro kārtu ļāvis pārvarēt Dalasas "Stars" komandai, kas sestajā sērijas mačā ar 2:1 uzvarēja Kolorado "Avalanche", tādējādi kļūstot par trešo pusfinālu sasniegušo komandu.
Floridas spēlētāji pēc vārtu guvuma. Foto: USA Sports Today. Scanpix
5

Forslings ar vēliem vārtiem nodrošina "Panthers" vietu Stenlija kausa pusfinālā

Nacionālās hokeja līgas (NHL) Stenlija kausa izcīņā otro kārtu pārvarējusi Floridas "Panthers", kuru pārstāv latvietis Uvis Jānis Balinskis. "Panthers" sērijā līdz četrām uzvarām ar 4-2 pārspēja Bostonas "Bruins", gūstot uzvaras vārtus izšķirošajā mačā vien pusotru minūti pirms pamatlaika beigām (2:1).