Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:140, Did:0, useCase: 3

Tiesnešu skandāls: kam taisnība?

Tiesnešu jautājums Latvijas basketbolā šobrīd kļuvis par ļoti aktuālu tematu. 2. decembrī BK "Ventspils" direktors Ralfs Pleinics tikās ar tiesnešiem, lai izrunātu strīdīgās epizodes 11. oktobra mačā...

Novembra vidū basketbola klubs "Ventspils" aktualizēja tiesnešu problēmu, norādot uz Latvijas soģu bieži vien neizskaidrojamajām darbībām, kas liecinot vai nu par aizspriedumainību, vai elementāru profesionalitātes trūkumu. Par pamatu pretenzijām, kas gan uzkrājušās ilgākā laika posmā, kalpoja SEB BBL spēle pret Rīgas ASK 11. novembrī, kad pamatlaika pēdējās minūtēs tiesneši pieņēma vairākus strīdīgus lēmumus, kas, summējoties ar pašas komandas kļūdām, maksāja laukuma saimniekiem zaudējumu pagarinājumā.

2. decembrī "Ventspils" direktors Ralfs Pleinics tikās ar tiesnešiem, un vairākas no strīdīgajām epizodēm tika izrunātas. Labāk vienreiz redzēt, nekā simtreiz dzirdēt - vadoties pēc šīs sen zināmās patiesības, "eSports" piedāvā videoierakstu no "Ventspils" un ASK spēles pamatlaika pēdējām minūtēm. Šī videomateriāla labajā augšējā stūrī redzēsiet mirgojam ciparus, kas norādīs attiecīgo epizodi, par kuru diskutēja abas iesaistītās puses (epizožu izklāstu skatīt zemāk). Pēc Tiesnešu komisijas prasības prese pasākumā netika ielaista, tāpēc šoreiz varam piedāvāt tikai vienīgā "runājošā aculiecinieka" - paša Ralfa Pleinica atstāstu par notikušā dialoga saturu.



Lejuplādējams videofails

"Ventspils" un Rīgas ASK spēles apšaubītās epizodes
1. A. Vairoga sods pret S. Valteru trīspunktu metienā
"Ventspils" pretenzija: soda nebija
Tiesnešu novērtējums: sods nosvilpts pareizi (kaut gan īstas pārliecības nebija)

2. A. Vairoga nostaigāts
"Ventspils" pretenzija: nebija
Tiesnešu novērtējums: tiesnesis J. Kokainis paskaidroja, ka izvēlējies mazāko no ļaunumiem - fiksēja neesošu nostaigātu, nevis uzbrukuma piezīmi. Kāpēc vajadzīga šāda maiņa, sīkāk nepaskaidroja

3. S. Valtera piezīme pret Dž. Lavu
"Ventspils" pretenzija: sods bija jau agrāk, nekā reāli nosvilpa
Tiesnešu novērtējums: "Ventspils" no tā neko neiegūtu. Uz iebildi, ka vēlāk - divus soda metienus un krājošos piezīmju normu, atbildēja: "Nu, ko - tad staigāsim un mētāsim sodus?"

4. S. Buškevica trīspunktu metiens
"Ventspils" pretenzija: pirms tā netika fiksēts nostaigāts
Tiesnešu novērtējums: epizode netika izrunāta

5. S. Buškevica sods pret R. Gabrānu
"Ventspils" pretenzija: pēc FIBA noteikumiem - jābūt nesportiskajai piezīmei
Tiesnešu novērtējums: palika pie tā, ka viss ir pareizi, un pat sāka dominēt viedoklis, ka varbūt sodu vispār nevajadzēja svilpt, taču nepaskaidroja, kāpēc nerīkojās saskaņā ar noteikumiem

6. J. Strēlnieka sods pret M. Antonijeviču
"Ventspils" pretenzija: soda nebija, spēle uz bumbu
Tiesnešu novērtējums: paklusēja un nenokomentēja

7. G. Jahoviča nostaigāts
"Ventspils" pretenzija: netika nosvilpts
Tiesnešu novērtējums: tiesneši pilnībā atzina savu kļūdu

8. Astoņu sekužu pārkāpums
"Ventspils" pretenzija: strīdīga situācija, lūdz paskaidrojumu
Tiesnešu novērtējums: situācija palika neizrunāta

9. R. Grafa kritiens
"Ventspils" pretenzija: K. Ciprusam nebija soda, Grafs tēloja
Tiesnešu novērtējums: ieteikums - Cirpusam turpmāk turēt rokas augšā, nevis lejā, lai nerastos aizdomas, ka viņš kādu grūdis.

10. M. Antonijeviča sods pret Dž. Lavu
"Ventspils" pretenzija: bija jādod nesportiskā piezīme (identiska situācija, kā vēlāk R. Gabrāna pārkāpums pret Grafu pagarinājumā)
Tiesnešu novērtējums: šis pārkāpums nebija traktējams kā nesportisks

11. S. Buškevica 2+1 gājiens
"Ventspils" pretenzija: grozs nebija jāskaita
Tiesnešu novērtējums: [garas diskusijas, identiska epziode no Šauļu spēles] A. Ozols traktēja kā vienīgi kļūdainu žestu, kas pēcāk labots

12. E. Senderss pret A. Vītolu
"Ventspils" pretenzija: sods nebija jādod
Tiesnešu novērtējums: daļēji atzina, ka gudrs tiesnesis nekad nedotu 2+1 situāciju - ieskaitītu divus punktus, un viss

Turpinājums sekos...

Lasiet vairāk:
Uzreiz pēc spēles
LBS tiesnešu komisijas valde sāk rīkoties
Tiesnešu komisijas atklātā vēstule
"Sporta Avīzes" komentārs par tiesnešu atklāto vēstuli
Ko domā Latvijas klubu treneri?
ASK pārstāvja viedoklis

Foto: Romualds Vambuts

     [+] [-]

, 2007-12-05 10:28, pirms 17 gadiem
un veel viena lieta, Jurisons panaaks tikai to ka areenaa nevarees raadiities... pat ierindas ASK liidzjuteejs vinjam vnk tauree iedos. par to ka galvaa skaidas.

un pleinicis panaaks to ka starp basketbola faniem saaksies kas liidziigs kaa notiek pie ccurkaam un visur starp futbola faniem. jo ventspils fani (dalja) ar savu atsaldeetiibu jau ir izceelussies (olas piemeeram) un ja veel uzkurinaas asinis miermiiliigajiem ASK liidzjuteejiem tad ies valjaa.

     [+] [-]

, 2007-12-05 10:29, pirms 17 gadiem
Man šitais viss sviesc atgādina slaveno LV-BLR spēli hokejā. Tad arī tiesnesis pieņēma ļoti daudz strīdīgu lēmumu par labu LV (Antoņenko 10 min, Tambijva aizsista nūja un neieskaitītais gols, Paņķika gols ar slidu utt)...

Tad arī BLR fani un citi tuvāk vai tālāk stāvošie kiedz, ka ir sazvērastības un visādu citu sviestu...

Toreiz patīkami pārsteidza Grabovskis, kurš pateica, ka, lai cik sāpīgi arī nebūtu daži strīdīgie tiesnešu lēmumi, tomēr viņi bija vadībā ar 4:2 vēl 5 min līdz spēles beigām un viņiem derēja pat neizšķirts... un viņi ie tie, kas pamanījās zaudēt...

Šajā gadījumā, kamēr fani bļaustās utt, viss ir OK. Bet nu iesaistīties tādā sviestā Pleinicam + vēl SA tik vienpusīgi savu viedokli virzīt... man jau šķiet, ka nevis tiesneši ir diskreditēti, bet gan Pleinics un vēljovairāk SA ar jurisonu.

  -4 [+] [-]

, 2007-12-05 10:31, pirms 17 gadiem
to packa

vai ne... pilniigi piekriitu!

  +1 [+] [-]

, 2007-12-05 10:32, pirms 17 gadiem
vajadzeja vitolam realizet abus sodusun tad nebutu nekadu izredzu ASK,,,, taa kaa pashi ventspilnieki noraka,,,,

  -3 [+] [-]

, 2007-12-05 10:34, pirms 17 gadiem
runa jau neiet par zaudeejumu... par apbizjoshanu... par nemaaceeshanu zaudeet... iideeshanu... subjektivitaati - neobjektivitaati...

bet gan par citu lietu. par tiesaashanas jautaajumu sakaartoshanu un normalizeeshanu LV.
ja juus palasiitu, piem., vakardienas Sporta Aviizi, kur izsakaas LV TOP komandu treneru, tad atkal redzeetu, ka treneri ar situaaciju nebuut nav apmierinaati. par to arii shis staasts.

  +4 [+] [-]

, 2007-12-05 10:35, pirms 17 gadiem
marexels, 2007-12-05 10:28

un veel viena lieta, Jurisons panaaks tikai to ka areenaa nevarees raadiities... pat ierindas ASK liidzjuteejs vinjam vnk tauree iedos. par to ka galvaa skaidas.

un pleinicis panaaks to ka starp basketbola faniem saaksies kas liidziigs kaa notiek pie ccurkaam un visur starp futbola faniem. jo ventspils fani (dalja) ar savu atsaldeetiibu jau ir izceelussies (olas piemeeram) un ja veel uzkurinaas asinis miermiiliigajiem ASK liidzjuteejiem tad ies valjaa.

Ierindas ASK līdzjutējs dos Jurisonam taurē
atsaldētie Ventspils fani un miermīlīgie ASK fani
Tev ir pilns rubulis?

  -1 [+] [-]

, 2007-12-05 10:38, pirms 17 gadiem
ASK fani, pagājušo gadu LBL finālā lobēja tiesneši tieši Rīgas klubu, kaut vai vakar paskatījos VeA spēli pret Jurmalu, labi augstskola vinēja pārliecinoši, jo varēja iemest, bet atkal kur strīdīga situācija un sods par labu VeA, tiesnešu svilpe klusē, jūs vēl gribat runāt par objektivitāti, smiekli nāk, Rīdzinieki vienmēr lobēs savējos! Un izlasiet rakstu uzreiz pēc spēles!!!! Loti iesaku ASK faniem!

  +2 [+] [-]

, 2007-12-05 10:41, pirms 17 gadiem
suhinsh

Ko tu vispār ar to mūdzi runā? Viņam puslitri ir dievu vietā un tu nekad nepierādīsi, ka viņam nav taisnība Viņa analīze par šiem padsmit punktiem vien ir ko vērta - pat tur, kur acīmredzams ir tiesnešu murgojums, marexels kā atspēries apgalvo, ka viss ir ok Par epizodēm, kuras paši tiesneši vismaz daļēji atzīst par nepareizi traktētām, viņš pat negribot komentēt

     [+] [-]

, 2007-12-05 10:41, pirms 17 gadiem
Vispār šitā cepšanās sākās jau pagājušajā sezonā, kad pēdējā spēlē 1. ceturtdaļas 5. minūtē Helmanim bija jau četras piezīmes... Bet šogad ir jauna sezona un nevar pieļaut, ka pavasarī tāda tiesāšana būtu pieļaujama. Ar to domāju, spēles laikā varētu būt 3 'diskutējamas situācijas, bet ne jau 12!!!!! Piekrītu, ka puiši paši palaida vējā savu uzvaru, kura varēja būt visai pārliecināta, bet laikam, jau pats nekad neesi spēlējis basketbolu un nezini ko nozīmē, ja Tev vai Taviem komandas biedriem svilpj pa melno!
Atkārtošos - vakardienas ASK spēle pierādīja, kā ir, ka tiesneši nepalīdz... un vai tik Valters neslaucīja kādu asariņu un neskrēja tētim mājās sūdzēties, kā lielie ļaunie onkuļi tiesneši viņi kaktā ietupināja. Piedodiet par sarkasmu, bet es vakar no sirds vēlējos lai ASK uzvar, jo kā ne kā letiņi vien ir, turklāt Bušiņš ir ventspilnieks, bet ir tik naivi atklāti taisīt piezīmes un domāt, ka ULEB viņus žēlos, sevišķi ja spēlē pret komandu ar vārdu, bet ASK šajā turnīrā ir pirmziemnieki!!!!

  +2 [+] [-]

, 2007-12-05 10:43, pirms 17 gadiem
to marexels
varēja, bet nesastādīja1 kapēc???
ja nav protestu, tad manuprāt tas nozīmē, ka nav par ko protestēt!vai arī slinkums, kūtrums, utt
par ko brēc ask fani gan nav saprotams-ask tak uzvarēja. veči runā par spēles tiesāsanu-lai tak apspriežas-mošk nākotnē būs labāka tiesāšana.Ask fani tak arī saka, ka 1.un 2. cet.viņus noraka tiesneši. Par ko jābrēc!

     [+] [-]

, 2007-12-05 10:43, pirms 17 gadiem
un k-kaa stulbi sanaak, ka visi tagad liek virsuu Pleinicam... shkjiet gan, ka pamataa tie ir tikai ASK atbalstiitaaji, tomeer...
vai tieshaam arii shie ASK fani neveelas, lai tiesaashana tiktu sakaartota?
lai tiesaatu peec vienas sisteemas, un nebuutu shiis neskaidriibas?

un par zaudeeshanu... ticiet man, Ventspilii par sho zaudeejumu ASK vaino, pirmkaart un galvenokaart, pashi sevi... pashi sevi.
Slēpts komentārs: Jānis_Bērziņš

  +1 [+] [-]

, 2007-12-05 10:49, pirms 17 gadiem
"To mans"

Kā gan svilps,ja Jūrmalā Ozols spēlē!
Tas pat nekaunās tiesnešiem runāt pretī -> civilizētā vidē sekotu tehniskā piezīme, bet neseko nekas... ne tikai lobēšana, bet visatļautība.

Gan jau A.Vanagam ir labāki momenti,ko tiesnešiem parādīt!!!

  +1 [+] [-]

, 2007-12-05 10:50, pirms 17 gadiem
Tiesnēsi kļūdijās? Jā.
Uz abām pusēm? Jā.
Pēdējās kļūdas noraka Ventspils uzvaru? Protams.

  +1 [+] [-]

, 2007-12-05 10:52, pirms 17 gadiem
Jā..žēl noskatīties tās epizodes,kad tiesneši uzkrītoši kļūdās!
Un ja viņi nevar visus jautājumus apelēt(izvairās atbildēt), tad tas ir skumji!!!!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2007-12-05 10:59, pirms 17 gadiem
nu smiekliigi .. spelees laikaa pamaniit to visu.. ja saaktu skatiities uz Ventspili vispaar ja ....

ok bija tieshaam kljuudas.. kaa izteikti bija Jahovicha un Bushkevica izteikti redzamie nostaigaati ... bet taadaa sasprindzinaajumaa tiesnesis arii var nepamaniit .. taa kaa..... vienk saap ventiem sirds par to ka taa zaudeeja un viss..

     [+] [-]

, 2007-12-05 10:59, pirms 17 gadiem
Noskatoties spēles atkārtojumu, secinu, ka tiesneši pilda savu pienākumus ļoti nepārliecinoši, tāpēc rodas arī tādas diskusijas. Pleinics forš džeks - šadi komentēt iepriekš veikto sarunu, manuprāt, mazākā mērā ir neētiski, lai arī kas tur tajā sarunās ir bijis.

Cik no iepriekš lasītā sapratu, tad Pleinics gribēja skaidrošanos, ko arī saņēma, manuprāt, vispār ir smieklīgi, ka kāds kaut ko skaidrot, iesniegums nepieciešamajā instancēs, ja atzīs, ka vainīgi, lai soda, uz starptautiskajām orhganizācijām, lai lemj par kategorijām, savādāk izskatās pēc ventspils slikti apmaksātas pr kampaņas - ne nu mums neko nevajag, bet tie gan ir cūkas un , ja nākošreiz tā būs nu ta mēs nezinām , kas būs.

Beigās Ventspils pēdējās sekundēs Helmaņa sodu nesaskatīja? a varbūt pēc FIBA noteikumiem tas arī bija nesportisks , bet kāpēc nenosvilpa, laikam Madars noskauda ("sods nebūs ? ") vai arī sabijās vai pēdējās 10 sekundēs tiesāja par labu Ventspilij ? šadus jautājumus varētu rakstīt arī ask

Ventspilij pretenzijas pret Vītolu un Gabrānu nebija ? Katrā spēlē kaut kas ir bijis un nebijis, piekrītu vienam no iepriekšejiem viedokļiem, ka Latvijas tiesnešiem ir jārūpējās par savu profesionālo līmeni, jo parādīt, ka grozu neskaita , bet pēc tam ieskaitīt nav labi nekādā gadījumā (pat neskatoties uz to, ka varbūt tas ir jāskaita). Nevajag sākumā rādīt, ka neskaita, tāpēc ir kolēģi var pieiet un aprunāt situāciju. Par labu tiesā ASK, domāju, ka iepazīstoties ar visu spēles ierakstu, situācija būtu vērtēta savādāk, tiesneši vienkārši izlaida kontroli un tādējādi panāca šovu, kurā vieniem nebija laimīgas beigas.

vienkārši Ventspilij todien nepaveicās gan ar spēlētājiem, gan ar pretiniekiem (Grafs), gan arī ar tiesnešiem, vispār nepaveicās...jūtu līdz.

  +3 [+] [-]

, 2007-12-05 11:00, pirms 17 gadiem
Jānim - tie kas ir mācījušies sporta akadēmijā un likuši ieskaiti basketbola tiesāšanā pie Rudzīša vai Rimbenieka labi zina, ko nozīmē situāciju traktēšana dažādi vai teikšana es esmu tikai cilvēks, varu arī kļūdīties, labākā gadījumā Tevi palūgs atstāt zāli Tiesāt ir viegli, ja zini noteikumus, ir laba redze un stiprs mugurkauls. Staprpcitu par to 8 sekunžu situāciju, to māca tajā pašā sporta akadēmija, ka sekundes ir jāskaita nevis 1,2,3,..., bet gan 11,12,13.. jo tad sekundes ir precīzas kā sekunžu skaitītājs hronometrā vai pulkstenī. Bet nez vai kāds no godātiem soģiem ir mācījies kādā augstākā iestāde!

     [+] [-]

, 2007-12-05 11:01, pirms 17 gadiem
hehehhee nu ko es varu pateikt neaizstaveshu ne ask ne ventspili..peec shii raksta varu pateikt tikai vienu ka tiesneshi pamatigi nolohojas vinjiem pat bnav sakarigas atbildes nu vismaz buus maciba

  -3 [+] [-]

, 2007-12-05 11:02, pirms 17 gadiem
Nu Tu jau mums esi tāds bailīgs ja jau pat "lapele" Tev sagādā tādas galvassāpes, ka katrā komentārā mēģini pateikt, ka SA slikta un pērkama. Un tā nav tikai Tava problēma, tā ir arī mana problēma jo bija diezgan jautri par Tavu tupumu ierēkt Bet tagad smieties vairs nebūs par ko, jo pārējie Tev līdzīgi domājoši nav uz pusi tik smieklīgi kā Tu Un es sevi par neko neuzskatu, ja nu vienīgi gudrāku par Tevi.

     [+] [-]

, 2007-12-05 11:03, pirms 17 gadiem
KaivaV paldies, ka paskaidroji tagad zināšu.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2007-12-05 11:05, pirms 17 gadiem
Par tām sekundēm, es jau ne Tev....
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2007-12-05 11:11, pirms 17 gadiem
Smaidu ūsās par daudziem komentāriem .... visvairāk fascinē tas, ka savas kļūdas viena daļa no "faniem" nespēj atzīt, pat ja ar koku acī iebakstīs. Un problēma nav tur, ka viens otrs (nesaku ka visi) saskata Lemberga garo roku, kas grib ietekmēt tiesnešu darbību, vai Pleinica vēlmi pārskatīt spēles rezultātu - bet neiecietībā pret oponentiem. Ik pa brīdim tā vien liekās, ka iet nevis diskusija, bet apsaukāšanās. Konkrētas virtuālās "personības" neminēšu, tos atpazīs, ja ne paši, tad citi

  -1 [+] [-]

, 2007-12-05 11:14, pirms 17 gadiem
TheView:
es jau saku ka nesmu nepavienu ..es saku ko domaju par sho rakstu un tas ir mans viedoklis
es esmu informeta par visu sho stastu nopasha sakuma, bet nu tagad vismaz ir abas puses satikushas un izskatas ka tiesneshiem vispar nav ko teikt...

     [+] [-]

, 2007-12-05 11:17, pirms 17 gadiem
TheView!!!!!!!!!!!!!1 rakstīšu boldā un lieliem burtiem, lai tu izlasītu un neko lieku, lai saprastu!
DISKUSIJA PAR UN AP SĀKĀS PĒC TAM, KAD RALFS PLEINICS IZTEICA VĒLMI IZRUNĀT AR MAČA TIESNEŠIEM KONKRĒTA MAČA STRĪDĪGĀS EPIZODES, VIENLAICĪGI AKCENTĒJOT PROBLĒMU PAR KONSEKVENCES TRŪKUMU. PIRMS TAM DISKUSIJAS NEBIJA, JO NEVIENS CITS NEBIJA TIESNEŠIEM UZDEVIS KONKRĒTU JAUTĀJUMUS. TIEŠI TĀPĒC VAIRĀK RUNĀ PAR ASK SPĒLI AR BKV VENTSPILS! PIEŅEMU, JA TĀDUS JAUTĀJUMUS BŪTU UZDEVUŠI CITI, TAD BŪTU RUNA PAR TIEM!

  +6 [+] [-]

, 2007-12-05 11:18, pirms 17 gadiem
Man tad ir jautājums tiem, kas saka ka ir OK un nevajadzētu tiesnešu jautājumu pacelt, tikpat kļūdas ir arī bijušas šajā spēlē par sliktu ASK, tātad kopā pāri pa 20 kļūdām. Var jau kļūdīties pāris reizes, bet vai tādā gadījumā ir normāla situācija, ja spēlē ir vairāk kā 20 kļūdu trīs tiesnešu izpildījumā??? Neesmu manījis ULEB spēlēs tādu bardaku, kādu taisa mūsu tiesneši saspringtās spēlēs.

     [+] [-]

, 2007-12-05 11:24, pirms 17 gadiem
Varbūt kāds var piedāvāt LV tiesnešu spēles, kuras viņi ir tiesājuši ULEB/FIBA/Eurolīgas vai jebkāda citas augsta līmeņa mačos?

Nu neticu, ka viņi tur tiesā tāpat kā šeit. Viņi sen jau būtu atstādināti no tiesāšanas.

     [+] [-]

, 2007-12-05 11:27, pirms 17 gadiem
vakar Ozols tiesāja Kalev ar Slask

  +1 [+] [-]

, 2007-12-05 11:31, pirms 17 gadiem
Ja Ventiņi būtu vinējuši spēli tad viņi noteikti klusētu . Paši vainīgi ka nevarēja pārsvaru noturēt. Labi ka Ventspils klubs nevaino ASK spēlētājus par to ka viņi ir labāki nekā Ventspils spēlētāji.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2007-12-05 11:36, pirms 17 gadiem
krilav - hujilav... vispirms iemācis pareizi uzrakstīt cilvēka uzvārdu tad varēs ar tevi diskutēt!

  -1 [+] [-]

, 2007-12-05 11:36, pirms 17 gadiem
Nu puisīt, Tev taču paskaidroja, ka diskusijā var iesaistīties ikviens - Liepāja, Roja, Valmiera. IKVIENS!!! Problēma ir kopumā! Un ASK spēle ir pēdējais piliens pacietību kausā. Tu labāk gribēji, lai par to runātu maijā?? Starpcitu SA par to pašu runā arī futbola tiesnešu kontekstā! Tur valda tik pat liela visatļautība!