Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:2975, Did:0, useCase: 3

Čempione Valijeva par spīti pozitīvām dopinga analīzēm pielaista sacensībām

Agris Suveizda

Čempione Valijeva par spīti pozitīvām dopinga analīzēm pielaista sacensībām
Kamila Valijeva. Foto: AFP/Scanpix

Sporta arbitrāžas tiesa (CAS) lēmusi noraidīt Starptautiskās Olimpiskās komitejas (SOK), Pasaules Antidopinga aģentūras (WADA) un Starptautiskās Slidošanas savienības (ISU) apelācijas un pielaist krievu daiļslidotāju Kamilu Valijevu Pekinas olimpisko spēļu sieviešu sacensībām, kas sāksies rīt.

Piedaloties komandu sacensībās, Valijeva 6. februārī laboja olimpisko rekordu sieviešu daiļslidošanas īsajā programmā, 7. februārī kopā ar Krievijas Olimpiskās komitejas (KOK) izlasi kļuva par komandu sacensību čempioni, bet 8. februārī WADA akreditētajā laboratorijā Stokholmā viņai tika atklātas pozitīvas dopinga analīzes, kas tika ņemtas 25. decembrī Krievijas čempionātā Sanktpēterburgā. Valijevas urīna paraugā tika atklāta trimetazidīna klātbūtne. Trimetazidīns ir vielmaiņas līdzeklis, kas paredzēts stenokardijas un reiboņu ārstēšanai. WADA to iekļāvusi aizliegto līdzekļu sarakstā, jo tas var palielināt asinsrites efektivitāti un vairot izturību.

Krievijas Antidopinga aģentūra (RUSADA) nekavējoties piesprieda Valijevai pagaidu diskvalifikāciju, taču tajā pašā dienā apmierināja Valijevas apelāciju un sankcijas atcēla, tādējādi ļaujot viņai turpināt olimpiskās spēles. Ar šādu lēmumu nebija mierā starptautiskās organizācijas, tomēr CAS, vienlaikus izskatot trīs dažādas lietas (1. SOK pret RUSADA, 2. WADA pret RUSADA un sportisti, 3. ISU pret RUSADA, sportisti un KOK), lēma par labu Krievijas pusei. Šāda lēmuma galvenais aspekts ir tas, ka Valijeva ir tikai 15 gadus veca un atbilstoši Pasaules Antidopinga kodeksam (WADC) ir aizsargātas personas statusā, kuru nedrīkst atzīt par vainīgu dopinga lietošanā. CAS lēmuma argumentācijā pamato, ka:

a) Valijeva sava vecuma dēļ ir aizsargātas personas statusā,

b) nedz RUSADA noteikumos, nedz WADC nekas nav minēts par pagaidu diskvalifikācijas piemērošanu aizsargātai personai, toties noteikumos ir īpaši piemērojami atšķirīgi standarti un mazāka sankciju bardzība pret aizsargātām personām,

c) pozitīvas analīzes sportistei tika atklātas citās sacensībās, nevis olimpiskajās spēlēs, un viņas disciplinārlieta tik un tā vēl tiks izskatīta, tādēļ pagaidu sankciju piemērošana olimpisko spēļu laikā šajos apstākļos sportistei nodarītu pārmērīgu kaitējumu,

d) ziņas par pozitīvām analīzēm pienākušas ļoti nepiemērotā brīdī pašā olimpisko spēļu sacensību vidū, apgrūtinot sportistes juridiskās aizstāvības sagatavošanu, kas nav viņas vaina.

CAS sēde notika no 13. februāra plkst. 20:34 pēc Pekinas laika līdz 14. februāra plkst. 2:10 pēc Peinas laika. Arbitrāžas paneļa vadītājs bija Fabio Judika no Itālijas, kuram palīdzēja tiesneši Džefrijs Benzs no ASV un Vesna Bergante-Rakočeviča no Slovēnijas. Valijeva kopā ar Marku Kondratjuku un deju pāriem Anastasija Mišina/Aleksandrs Gaļļamovs, Viktorija Siņicina/Ņikita Kacalapovs kļuva par olimpisko čempioni komandu sacensībās - tā kā Valijevas lietas izskatīšana turpināsies, vēl nav skaidrības, vai krievu daiļslidotāji saglabās titulu. Valijevai tā, protams, ir pirmā olimpiskā medaļa, un viņa būs sieviešu individuālo sacensību favorīte – rīt gaidāma īsā programma, bet ceturtdien notiks sieviešu sacensību otrā daļa jeb izvēles programma. Janvārī Valijeva Igaunijas galvaspilsētā Tallinā kļuva par Eiropas čempioni.

Izmantotie resursi:
https://www.tas-cas.org/fileadmin/u...

Noderīgas saites:

Pekinas OS ziņas
Latvijas olimpiskā komanda
Starti, rezultāti, tiešraides
Medaļu kopvērtējums

  +1 [+] [-]

, 2022-02-14 13:04, pirms 3 gadiem
svomalraH rakstīja: Uz kādu rezultātu ? Sabeigt bērnam veselību un tikt noķertam uz dopingkontroles ? Mantojot negoda slavu uz atlikušo karjeru ? Iedomājies kāds psiholoģisks spiediens tagad ir jāpārdzīvo bērnam ?
Kāds negods ir Olijaram,Radevičai,Prūsim vai Ščerbatiham?neesi jau tik naivs.vai kāds negods ir Laventan,Štramam vai Lembergam.kad piķies ir kā jūras sūdi.tad nav vietā runāt par godu...atceries ka dzīvo 21gs😉

  +2 [+] [-]

, 2022-02-14 13:05, pirms 3 gadiem
svomalraH rakstīja: Mūžu dzīvo,mūžu mācies Vairumā gadījumu ir jāstrādā,jātranējas un vēlreiz jātrenējas,ja grib panākumus. Nevis dopings jārij !
Laikam esi tālu no pro sporta...piedod,protams par šādu secinājumu

  -2 [+] [-]

, 2022-02-14 13:07, pirms 3 gadiem
Volodja Uljanovs rakstīja: Kāds negods ir Olijaram,Radevičai,Prūsim vai Ščerbatiham?neesi jau tik naivs.vai kāds negods ir Laventan,Štramam vai Lembergam.kad piķies ir kā jūras sūdi.tad nav vietā runāt par godu...atceries ka dzīvo 21gs😉
Tu runā par pieaugušiem pilngadīgiem cilvēkiem kas pieņēma apzinātu lēmumu.Te tomēr runa iet par 15 gadīgu bērnu.

  +4 [+] [-]

, 2022-02-14 13:08, pirms 3 gadiem
Volodja Uljanovs rakstīja: Kāds negods ir Olijaram,Radevičai,Prūsim vai Ščerbatiham?neesi jau tik naivs.vai kāds negods ir Laventan,Štramam vai Lembergam.kad piķies ir kā jūras sūdi.tad nav vietā runāt par godu...atceries ka dzīvo 21gs😉
Kad esi skaidrā, tad pat spēj sakarīgu teikumu uzrakstīt - man tas ir patīkams pārsteigums, pendos
Kāds negods - rusņā būs izslavēta kā dieviete, bet ja diskvalificēs, tad uztaisīs par mocekli, kura cietusi, jo sapuvušie rietumi tādā veidā grib ieriebt rusņai

  -1 [+] [-]

, 2022-02-14 13:10, pirms 3 gadiem
Volodja Uljanovs rakstīja: Laikam esi tālu no pro sporta...piedod,protams par šādu secinājumu
Tad par ko te ir sašutums,ja visi zina ka ir jārij ?

  +3 [+] [-]

, 2022-02-14 13:10, pirms 3 gadiem
svomalraH rakstīja: Tu runā par pieaugušiem pilngadīgiem cilvēkiem kas pieņēma apzinātu lēmumu.Te tomēr runa iet par 15 gadīgu bērnu.
Pag, kāds te ir tavs arguments vispār? Neviens tak nesaka, ka meitene pati uz savu galvu sev dopingu meklēja. Visiem ir skaidrs, ka tur ir sistēma aiz muguras treniņiem, dopingiem utt. ar mērķi iegūt medaļu.

  +4 [+] [-]

, 2022-02-14 13:11, pirms 3 gadiem
svomalraH rakstīja: Tu runā par pieaugušiem pilngadīgiem cilvēkiem kas pieņēma apzinātu lēmumu.Te tomēr runa iet par 15 gadīgu bērnu.
Nu kāds tur vairs bērns..profesionāls sportists.kura vecāki zin uz ko gāja.
Nu un paga-tagad ja nepingadīgs nositis cilvēku vai izvaros sievieti?tad ko,viņu tagad atstāt lai slepkavo un izvaro tālāk?

     [+] [-]

, 2022-02-14 13:13, pirms 3 gadiem
varenais_eksperts rakstīja: Pag, kāds te ir tavs arguments vispār? Neviens tak nesaka, ka meitene pati uz savu galvu sev dopingu meklēja. Visiem ir skaidrs, ka tur ir sistēma aiz muguras treniņiem, dopingiem utt. ar mērķi iegūt medaļu.
Par to ka situācijā ar pilngadīgu viss var būt gaužām vienkārši. Bet situācijā ar nepilngadīgu bērnu ir jābūt iesaistītiem visiem,līdz pat vecākiem.Es stipri šaubos,ka tā tas ir !

  +1 [+] [-]

, 2022-02-14 13:13, pirms 3 gadiem
svomalraH rakstīja: Tu runā par pieaugušiem pilngadīgiem cilvēkiem kas pieņēma apzinātu lēmumu.Te tomēr runa iet par 15 gadīgu bērnu.
Gandrīz 16 gadīgu bēnu, kas pielaists pie sacensībām lietojot dopingu, jo nav 2 mēnešus vecāks.

     [+] [-]

, 2022-02-14 13:13, pirms 3 gadiem
Ar asinīm rakstīts normatīvais akts rakstīja: Kad esi skaidrā, tad pat spēj sakarīgu teikumu uzrakstīt - man tas ir patīkams pārsteigums, pendos
Kāds negods - rusņā būs izslavēta kā dieviete, bet ja diskvalificēs, tad uztaisīs par mocekli, kura cietusi, jo sapuvušie rietumi tādā veidā grib ieriebt rusņai
Ko tu to rusņu uzsver?vai tad Latvijā ir savādāk?vai jebkur citur pasaulē ir savādāk?tāpēc jau teicu,ka vārdu gods varam 21 gs izsvītrot no vārdu krājuma.

  -2 [+] [-]

, 2022-02-14 13:14, pirms 3 gadiem
Volodja Uljanovs rakstīja: Nu kāds tur vairs bērns..profesionāls sportists.kura vecāki zin uz ko gāja.
Nu un paga-tagad ja nepingadīgs nositis cilvēku vai izvaros sievieti?tad ko,viņu tagad atstāt lai slepkavo un izvaro tālāk?
Tavs piemērs nekorekts.

  +1 [+] [-]

, 2022-02-14 13:16, pirms 3 gadiem
svomalraH rakstīja: Par to ka situācijā ar pilngadīgu viss var būt gaužām vienkārši. Bet situācijā ar nepilngadīgu bērnu ir jābūt iesaistītiem visiem,līdz pat vecākiem.Es stipri šaubos,ka tā tas ir !
Tas, ka tev ir stipras morāles vērtības un savu bērnu tam nevēlies pakļaut, nenozīmē ka pārējai pasaulei ir tādi paši uzskati. Cik vecāki pamet savus bērnus novārtā, sit viņus un dara vēl šausmīgākas lietas? Dopings te jau vēl ir pupu mizas, vecāku prātā viņi var vēl uzskatīt, ka tieši atbalsta savu čabulīti uz lielo mērķi un ir lieliski palīgi.

  -1 [+] [-]

, 2022-02-14 13:17, pirms 3 gadiem
Sporta domātājs rakstīja: Gandrīz 16 gadīgu bēnu, kas pielaists pie sacensībām lietojot dopingu, jo nav 2 mēnešus vecāks.
Tas nemaina faktu,ka ir jābūt iesaistītiem visiem,līdz pat vecākiem.

     [+] [-]

, 2022-02-14 13:17, pirms 3 gadiem
svomalraH rakstīja: Tad par ko te ir sašutums,ja visi zina ka ir jārij ?
Šeit,SC?jo pieķertā ir krieviete.tikai un vienīgi.vēl par ķīnieti vai baltkrievieti paceptos.par pārējiem pat 10 komentu nebūtu😀😀😀vēl to nesi sapratis?te taču ir prievīšu salidojums😀😀😀
Bet es gan uzskatu,ka jāspēj būt godīgam.ja pieķēra,tātad jābūt diskābelim

  +2 [+] [-]

, 2022-02-14 13:18, pirms 3 gadiem
Volodja Uljanovs rakstīja: Ko tu to rusņu uzsver?vai tad Latvijā ir savādāk?vai jebkur citur pasaulē ir savādāk?tāpēc jau teicu,ka vārdu gods varam 21 gs izsvītrot no vārdu krājuma.
Laikam pasteidzos ar to, ka esi skaidrā. Acīmredzami tas tev bija nejaušs komentārs, kamēr vēri vaļā nākamo odekolonu
Rusņas sportiste, kura pēc tam atgriezīsies rusņā, tur dzīvos, bet man būtu jārunā par Irāku? Met vienreiz mieru tam alkoholam, varbūt vēl ir kas glābjams

  +3 [+] [-]

, 2022-02-14 13:19, pirms 3 gadiem
Un būsim godīgi, visticamāk ne jau vecāki paši meklē preperātus, ko dot savam bērnam, bet gan vienkārši ieklausās treneros/funkcionāros, kas saka, ka attiecīgais preperāts palīdzēs ar sirdsdarbību vai atjaunošanos. Nav jau teikts, ka vecākam izklāsta visus blakusefektus un bīstamības, bet vienkārši pasaka, ka bērnam vajadzīgi attiecīgie "vitamīni", lai būtu vesala.

  -2 [+] [-]

, 2022-02-14 13:19, pirms 3 gadiem
Volodja Uljanovs rakstīja: Šeit,SC?jo pieķertā ir krieviete.tikai un vienīgi.vēl par ķīnieti vai baltkrievieti paceptos.par pārējiem pat 10 komentu nebūtu😀😀😀vēl to nesi sapratis?te taču ir prievīšu salidojums😀😀😀
Bet es gan uzskatu,ka jāspēj būt godīgam.ja pieķēra,tātad jābūt diskābelim
Tad tu principā pieturies pie tā ka rij visi,bet vainīgi ir tie kurus pieķer ?

     [+] [-]

, 2022-02-14 13:19, pirms 3 gadiem
svomalraH rakstīja: Tavs piemērs nekorekts.
Kāpēc?par dopu jau nāvessodu nepiešķir😉tik pāris gadu diskābeli.nedrīgst traktēt likumus pēc vajadzības.likums vai nu ir vai nu nav pārkāpts...tā ir mana pārliecība

  +2 [+] [-]

, 2022-02-14 13:19, pirms 3 gadiem
svomalraH rakstīja: Tas nemaina faktu,ka ir jābūt iesaistītiem visiem,līdz pat vecākiem.
Nu tad visi viņi ieskaitot pašu Valijevu vainīgi.
Tas, ka Krievijā ir sistemātiska dopinga lietošana ir zināms jau sen.

  +2 [+] [-]

, 2022-02-14 13:20, pirms 3 gadiem
svomalraH rakstīja: Tad tu principā pieturies pie tā ka rij visi,bet vainīgi ir tie kurus pieķer ?
Tur lai cīnītos par zeltu rij visi.bet ne visus pieķer..jā..tā ir mana pārliecība vafoties no šādiem tādiem sportisti stāstiem

  -1 [+] [-]

, 2022-02-14 13:20, pirms 3 gadiem
Sporta domātājs rakstīja: Nu tad visi viņi ieskaitot pašu Valijevu vainīgi.
Tas, ka Krievijā ir sistemātiska dopinga lietošana ir zināms jau sen.
Tad nav par ko cepties,attiecīgās instances visu noskaidros !

  +1 [+] [-]

, 2022-02-14 13:22, pirms 3 gadiem
Ar asinīm rakstīts normatīvais akts rakstīja: Laikam pasteidzos ar to, ka esi skaidrā. Acīmredzami tas tev bija nejaušs komentārs, kamēr vēri vaļā nākamo odekolonu
Rusņas sportiste, kura pēc tam atgriezīsies rusņā, tur dzīvos, bet man būtu jārunā par Irāku? Met vienreiz mieru tam alkoholam, varbūt vēl ir kas glābjams
Vēlreiz pārprasīšu?kurā valstī taf dopā pieķerts sportists krīt negodā???nosauc to valsti

     [+] [-]

, 2022-02-14 13:22, pirms 3 gadiem
Volodja Uljanovs rakstīja: Tur lai cīnītos par zeltu rij visi.bet ne visus pieķer..jā..tā ir mana pārliecība vafoties no šādiem tādiem sportisti stāstiem
Individuālie sporta veidi ir cita planēta,iespējams tev taisnība. Komandu sportā tas toč nav vajadzīgs !

  +2 [+] [-]

, 2022-02-14 13:22, pirms 3 gadiem
svomalraH rakstīja: Tad nav par ko cepties,attiecīgās instances visu noskaidros !
Cepšanās ir par to, ka tiek pielaista startam, kad bijušas pozitīvas dopinga analīzes. Apstākļiem kādos tas noticis ir maza nozīme. Jo neatkarīgi viņa ieguvusi negodīgas priekšrocības.

  -1 [+] [-]

, 2022-02-14 13:24, pirms 3 gadiem
Sporta domātājs rakstīja: Cepšanās ir par to, ka tiek pielaista startam, kad bijušas pozitīvas dopinga analīzes. Apstākļiem kādos tas noticis ir maza nozīme. Jo neatkarīgi viņa ieguvusi negodīgas priekšrocības.
Ja viņa tiek pielaista pie sacensībām,tatad ir iemesls !?

  +2 [+] [-]

, 2022-02-14 13:24, pirms 3 gadiem
svomalraH rakstīja: Tu neatbildēji uz manu jautājumu.
uz kuru? ja par to, vai dotu savam bērnam dopu, tad atbildēju gan. tu gan man neatbildēji, vai tavs puika ir kādā dop uzskaitē un vai viņam ir ņemtas kādreiz dop analīzes, ja jau reiz piesauci viņu šeit kā piemēru

  +3 [+] [-]

, 2022-02-14 13:25, pirms 3 gadiem
svomalraH rakstīja: Ja viņa tiek pielaista pie sacensībām,tatad ir iemesls !?
Kā iemesls tiek minēts tikai viņas vecums. Kam es neredzu nekādu loģisku pamatojumu. Vienīgais pamatojums varētu būt daudz daudz naudas.

  +2 [+] [-]

, 2022-02-14 13:26, pirms 3 gadiem
svomalraH rakstīja: Individuālie sporta veidi ir cita planēta,iespējams tev taisnība. Komandu sportā tas toč nav vajadzīgs !
Freibergs,Pavlovs..tev šie uzvārdi kaut ko izsaka?Bekstrēms vismaz ir dzirdēts?
Nekad neesi aizdomājies,kāpēc daudzi eiropieši no NBA pirmos gadus nebrauc uz Eiropu palīgā savām izlasšēm?

     [+] [-]

, 2022-02-14 13:26, pirms 3 gadiem
neputns rakstīja: uz kuru? ja par to, vai dotu savam bērnam dopu, tad atbildēju gan. tu gan man neatbildēji, vai tavs puika ir kādā dop uzskaitē un vai viņam ir ņemtas kādreiz dop analīzes, ja jau reiz piesauci viņu šeit kā piemēru
Speciāli dop testi nav ņemti nekad. Bet reizi gadā klubs liek iziet visas pārbaudes. Burtiski nedēļu atpakaļ izgāja. Ar visām urīna analīzēm utt. Bet tas nav nekādiem dopingiem,tā ir vienkārši fiziskā stāvokļa pārbaude.

     [+] [-]

, 2022-02-14 13:29, pirms 3 gadiem
Volodja Uljanovs rakstīja: Freibergs,Pavlovs..tev šie uzvārdi kaut ko izsaka?Bekstrēms vismaz ir dzirdēts?
Nekad neesi aizdomājies,kāpēc daudzi eiropieši no NBA pirmos gadus nebrauc uz Eiropu palīgā savām izlasšēm?
ASV tur viņiem ir liela dopinga brīvība komandu sporta veidos,tas ir skaidrs. Un viņi to neslēpj. Bet tas galīgi nenozīmē ka visi rij. Bet beidzamos gados arī ASV sāk nedaudz to lietu iegrožot !

  +2 [+] [-]

, 2022-02-14 13:30, pirms 3 gadiem
svomalraH rakstīja: Mūžu dzīvo,mūžu mācies Vairumā gadījumu ir jāstrādā,jātranējas un vēlreiz jātrenējas,ja grib panākumus. Nevis dopings jārij !
tā izskatās, ka tev šķiet, ka dopings ir tikai steroīdi vai augšanas hormoni ir aizliegts arī asinis pārliet, gan jau par to kko dzirdējis esi īpaši jau riteņbraukšanas sakarā. taču par dopu ir tik daudz pēdējā dekādē runāts, ka tiešām šķiet dīvaini, ka pietiekami daudziem vēljoprojām ir tik aizvēsturiski uzskati par šo.

  +1 [+] [-]

, 2022-02-14 13:32, pirms 3 gadiem
Volodja Uljanovs rakstīja: Vēlreiz pārprasīšu?kurā valstī taf dopā pieķerts sportists krīt negodā???nosauc to valsti
Pendos, šobrīd runa ir par rusņas sportisti, nemēģini tagad strelkas pārbīdīt
Kad dopingā pieķers Marokas slēpotāju, tad runāsim par Maroku.

  +1 [+] [-]

, 2022-02-14 13:32, pirms 3 gadiem
svomalraH rakstīja: ASV tur viņiem ir liela dopinga brīvība komandu sporta veidos,tas ir skaidrs. Un viņi to neslēpj. Bet tas galīgi nenozīmē ka visi rij. Bet beidzamos gados arī ASV sāk nedaudz to lietu iegrožot !
Jā,protam ka uz šadu argumentu man nav ko pateikt...
Bet man pietiek ar to infu kad regulāri uzpeld,lai saprastu ka rij visi...Latvijā pie tam to dara par LOV,tātad valsts finansējumu.Krievijā ari..vismaz tā to parāda visi ar dopu saistītie notikumi RUS

     [+] [-]

, 2022-02-14 13:33, pirms 3 gadiem
Sporta domātājs rakstīja: Kā iemesls tiek minēts tikai viņas vecums. Kam es neredzu nekādu loģisku pamatojumu. Vienīgais pamatojums varētu būt daudz daudz naudas.
Nu jau sāc dzīt harļika stilā. Viņas vecums ir iemesls, jo to nosaka Antidopinga kodekss. Īsāk sakot, krievi pašlaik izmantoja likuma caurumu.

Protected Person: An Athlete or other natural Person who at the time of the anti-doping rule violation: (i) has not reached the age of sixteen (16) years; (ii) has not reached the age of eighteen (18) years and is not included in any Registered Testing Pool and has never competed in any International Event in an open category; or (iii) for reasons other than age has been determined to lack legal capacity under applicable national legislation.

     [+] [-]

, 2022-02-14 13:34, pirms 3 gadiem
Ar asinīm rakstīts normatīvais akts rakstīja: Pendos, šobrīd runa ir par rusņas sportisti, nemēģini tagad strelkas pārbīdīt
Kad dopingā pieķers Marokas slēpotāju, tad runāsim par Maroku.
Jā jā..tad tajos 10 komentos tevi ar uguni sameklēt nevarēs😀😀😀