Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:2935, Did:0, useCase: 3

Čakša: ''Nav pieļaujams valsts finansējums sportistiem, kuri startē sacensībās ar krievu un baltkrievu sportistiem''

Toms Mālmeisters
Toms Mālmeisters

Čakša: ''Nav pieļaujams valsts finansējums sportistiem, kuri startē sacensībās ar krievu un baltkrievu sportistiem''
Anda Čakša. Foto: Izglītības un zinātnes ministrija

LETA. Nav pieņemams, ka Latvijas valsts budžeta finansējumu saņem sportisti, kuri piedalās vienās sacensībās ar Krievijas un Baltktrievijas sportistiem, intervijā LTV1 raidījumam "Rīta Panorāma" sacīja izglītības un zinātnes ministre Anda Čakša (JV).

Viņa skaidroja, ka Krievija un Baltkrievija sportu vairāk izmanto kā politisku instrumentu savas asās varas demonstrēšanai.

Ministre gan pieļāva, ka šajā kontekstā vēl ir diskutējams jautājums par gados jaunāko sportistu finansiālu atbalstīšanu. "Īpaši mēs redzam pēdējo notikumu saistītu ar peldēšanas sacensībām. Jaunieši, kas dzīvo Latvijā, mācās skolā Latvijā, es domāju, ka viņiem ir jāsaņem finansējums," pauda ministre.

Čakša izvairījās tieši atbildēt uz jautājumu, vai viņas pieminētie ierobežojumi valsts finansējuma saņemšanai nozīmētu arī to, ka latviešu hokejistus no Nacionālās hokeja līgas, kurā spēlē arī Krievijas un Baltkrievijas sportisti, turpmāk vairs nevarētu iekļaut Latvijas izlases sastāvā. "Es uz to jautājumu paskatītos varbūt no citas puses," sacīja Čakša, norādot, ka, viņasprāt, Latvija nevar likt mainīt lielo sporta organizāciju viedokli, taču tā var izdarīt uz tām lielu spiedienu, un tāpat to var darīt arī paši sportisti.

Tātad mūsu NHL sportisti nevarēs spēlēt Latvijas izlasē? "Mēs nedrīkstam kļūt svētāki par pāvestu vai niknāki par pašiem ukraiņiem. Mēs šādus lēmumus saskaņojam arī ar Ukrainas pieņemtajiem lēmumiem, runājot arī ar ārlietu ministru. Es teiktu, tas nav tā ar nazi nogriezts, bet, ja jūs prasāt manu viedokli, es uzskatu, ka tas spiediens, ko mēs varam izdarīt, ir nepieļaut šādas situācijas," skaidroja politiķe.

Jau vēstīts, ka Āzijas Olimpiskā padome 26.janvārī paziņoja, ka Krievijas un Baltkrievijas sportisti drīkstēs piedalīties šī gada Āzijas spēlēs. Ja Krievijas un Baltkrievijas sportistiem tiks dota iespēja pildīt Parīzes olimpisko spēļu kvalifikācijas kritērijus, tad, piemēram, smaiļošanā, startējot Āzijas zonā, viņi būs ieguvēji, jo tur ir krietni zemāka konkurence nekā Eiropā.

Latvija ir viena no daudzām valstīm, kas iestājas pret Starptautiskās Olimpiskās komitejas ieceri atļaut Olimpiskajās spēlēs piedalīties Krievijas un Baltkrievijas pārstāvjiem, aģentūru LETA iepriekš informēja Izglītības un zinātnes ministrijā.

Izmantotie resursi:
LETA

  +2 [+] [-]

, 2023-02-28 09:32, pirms 2 gadiem
Ja baltkrievs vai krievs asi nosoda karu publiski un Krima ir Ukrainas, tad šādus cilvēkus nedrīkstētu pakļaut sankcijām, tas būtu otrs grāvis.

  +3 [+] [-]

, 2023-02-28 09:44, pirms 2 gadiem
bac.22 rakstīja: Ja baltkrievs vai krievs asi nosoda karu publiski un Krima ir Ukrainas, tad šādus cilvēkus nedrīkstētu pakļaut sankcijām, tas būtu otrs grāvis.
Piekrītu, tikai krievi to nedarīs, jo mājās par to ir paredzēti milzīgi naudas sodi un pat kriminālatbildība. https://thebell.io/ugolovnoe-nakaza...
Slēpts komentārs: ice F-1

  +9 [+] [-]

, 2023-02-28 10:13, pirms 2 gadiem
Čakša atkal piedzērusies?

Atkal populisms! Nu kā pie velna teiksim tenisistam ietekmēt šo lietu? Nu iekrīt sietā krievs un ko tagad? Atteikties spēlēt? Zaudēt punktus, naudu utt? Vajadzētu padomā pirms kko muld.

Tagad visi kam nav slinkums nabaga ukraiņus izmanto kā batutu, lai sevi tā skaisti parādītu par labu, taisnu un cēlu, lai gan īstenībā reāli droši vien nospļauties par to kas notiek. Tfu pretīgi...
Slēpts komentārs: H.E.N.R.Y.
Slēpts komentārs: otins
Slēpts komentārs: ice F-1

  +6 [+] [-]

, 2023-02-28 11:07, pirms 2 gadiem
Bet ja godīgi es nesaprotu par ko te vispār cepās. Ja pat ukraiņi,piemēram,tenisā startē kopā ar krieviem un baltkrieviem,kāpēc mums ir jāizdomā,ka esam gudrāki par ukraiņiem un esam lielāki cietēji kā ukraiņi,tāpēc kaut ukraiņi un visi citi drīkst normāli startēt tenisa sacensībās, bet mūsējiem pēkšņi tas ir kaut kas slikts.

  +7 [+] [-]

, 2023-02-28 11:16, pirms 2 gadiem
Latvija var izdarīt spiedienu... ha, ha... sasmējos... pat ar vairāku valstu atbalstu (OS sakarā) mēs redzam, ka tā spiediena izdarīšana nav ar neko īpaši vainagojusies... viena pati Latvija pilnībā neko nepanāks... kāpēc lai tādi lieli biznesi kā NHL un ATP/WTA pēkšņi bojātu savu biznesu tikai tāpēc, ka kaut kāda Latvija iebilst? Tiklīdz latviešu sportisti sāks izteikt pretenzijas, viņu dienas šajos "biznesos" būs skaitītas, jo viņi nav nekādi superstāri, kuru viedokļos ieklausīsies...
Slēpts komentārs: damokla_zobens_22

  -3 [+] [-]

, 2023-02-28 11:27, pirms 2 gadiem
Nākamais solis būs likumprojekts "Par Latvijas pilsonības atņemšanu Elvim Merzļikinam". Apēst trīs ripas no Kaprizova nekā citādi kā par kara atbalstīšanu nevar nosaukt.

Ja nopietni, SC tiešām varētu izpētīt un uzrakstīt par situāciju ar krievu un baltkrievu sportistiem.

     [+] [-]

, 2023-02-28 11:52, pirms 2 gadiem
petravicus rakstīja: Latvija var izdarīt spiedienu... ha, ha... sasmējos... pat ar vairāku valstu atbalstu (OS sakarā) mēs redzam, ka tā spiediena izdarīšana nav ar neko īpaši vainagojusies... viena pati Latvija pilnībā neko nepanāks... kāpēc lai tādi lieli biznesi kā NHL un ATP/WTA pēkšņi bojātu savu biznesu tikai tāpēc, ka kaut kāda Latvija iebilst? Tiklīdz latviešu sportisti sāks izteikt pretenzijas, viņu dienas šajos "biznesos" būs skaitītas, jo viņi nav nekādi superstāri, kuru viedokļos ieklausīsies...
Latvija var izdarīt spiedienu, un citas valstis pievienosies. Ja Parīzes OS piedalīsies krievi un baltkrievi, tās izgāzīsies, jo daudzas valstis jau ir paziņojušas, ka tādā gadījumā nepiedalīsies.

     [+] [-]

, 2023-02-28 11:56, pirms 2 gadiem
damokla_zobens_22 rakstīja: Vispār SC varētu uztaisīt rakstu par to, kuros sporta veidos/līgās šobrīd ir atļauts piedalīties krieviem un baltkrieviem. Un pierakstīt arī to, kādā veidā konkrētajā sporta veidā/līgā "spiedienu izdara" paši ukraiņi.
Krievijai kā valstij nevienā,bet kā neitrālie es zinu laikam trīs sporta veidus.

  -1 [+] [-]

, 2023-02-28 12:00, pirms 2 gadiem
otins rakstīja: Latvija var izdarīt spiedienu, un citas valstis pievienosies. Ja Parīzes OS piedalīsies krievi un baltkrievi, tās izgāzīsies, jo daudzas valstis jau ir paziņojušas, ka tādā gadījumā nepiedalīsies.
Piekrītu Čakša nevar viena izmainīt pasauli,bet cīnīties var.Labs piemērs Hašeks ,kurš visu laiku publiski pauž viedokli,ka krievi jāpadzen no NHL,bet diemžēl vairumam galvenais ir nauda.Tāpēc jau krievi iesmej,ka sankcijas viņus nezskar,jo pašlaik uzliktās ir sīkums salīdzinot ar to ,ko rietumi var ja gribētu.

  -4 [+] [-]

, 2023-02-28 12:08, pirms 2 gadiem
coffijs rakstīja: Piekrītu Čakša nevar viena izmainīt pasauli,bet cīnīties var.Labs piemērs Hašeks ,kurš visu laiku publiski pauž viedokli,ka krievi jāpadzen no NHL,bet diemžēl vairumam galvenais ir nauda.Tāpēc jau krievi iesmej,ka sankcijas viņus nezskar,jo pašlaik uzliktās ir sīkums salīdzinot ar to ,ko rietumi var ja gribētu.
Ja Hašeks vēi spēlētu NHL, būtu liels līgums, viņš brauktu prom...

  -1 [+] [-]

, 2023-02-28 12:42, pirms 2 gadiem
Līdz galam nepārdomāts lēmums un patreizējajā izpildījumā debīls, BET sava veida taisnība Čakšai ir. Kāpēc nodokļu nauda būtu jānodod Latvijas sporta federācijām, kuras nenostājās pret krieveļu pielaišanu starptautiskajām sacensībām? Latvijas federācijas ir biedri starptautiskajām federācijām ar savām balss tiesībām, kuras būtu jāizmanto. Saprotams, ka tas nav piemērojams visos gadījumos un tāda LHF, piemēram, neko nevar NHL norādīt.

  +5 [+] [-]

, 2023-02-28 12:56, pirms 2 gadiem
Kā var kāds pieprasīt mūsējiem atteikties spēlēt pret krieviem un baltkrieviem, ja pat ukraiņi to nedara un tenisā spēlē pret viņiem. Kāds tur ir loģika?

Un nevajag šos sportistus no šiem 3 sporta veidiem padarīt par ķīlniekiem, jo lielās federācijas atļauj krieviem un baltkrieviem spēlēt, nevis sportisti.

Neviens sportists no šien sporta veidiem pēkšņi neizdomā sabotāžēt savu karjeru un nepiedalīties sacensībās, jo kādam nepatīk, ka tur ir krievi, baltkrievi. To, ka startē nevajag pārmest sportistiem. Ja ir problēmas par to, jāraksta federācijām, nevis jāparmet sportistiem, ka dara savu darbu. Ja federācija tā nolēmusi, slikti, bet citiem sportistiem ir jāspēlē, KĀ TO DARA ARĪ UKRAIŅI, jo neviens nepametīs savu darbu tāpēc. Toms Skujiņš,piemēram,ir bieži izteicies slikti par karu,bet kāpēc viņam federācijas lēmumu dēļ pielaist ir jācieš un jāpaliek par bezdarbnieku. Iedomājietes!
Slēpts komentārs: damokla_zobens_22

     [+] [-]

, 2023-02-28 13:07, pirms 2 gadiem
damokla_zobens_22 rakstīja: Kamēr nebija iedarbināta +/- mašīna, bija SC videi pārsteidzošs skats. Bet tagad ar "tautas viedokli" viss ir kārtībā - tas atkal atbilst prasībām.

Kā, piemēram, Merzļikins varētu "izdarīt spiedienu"? Versijas? Ierakstīt tviterī - "Kaprizov, Tu mauka krievs, nākamajā mačā pret Tevi es boikotēšu spēli un nestāšos vārtos!" Bet nopietni, kā to varētu izdarīt?

Tie, kas nodarbojas ar propagandas materiāliem, varbūt zina - cik no NHL ārzemniekiem veic publisku un aktīvu retoriku pret krievu spēlēšanu?

Kāpēc Čakša (tie, kas runā ar viņas muti) grib pieprasīt, lai parasts Latvijas sportists kļūtu "svētāks par pāvestu"? Un cik vispār ir tādu sporta veidu, kuros šobrīd tas būtu aktuāli? Viens te rakstīja, ka zinot trīs tādus.
Nepūlies tik ļoti drukāt te krievu pakaļlaiža, visi tāpat saprot, ka tev krieveļi tuvāki

  +6 [+] [-]

, 2023-02-28 13:12, pirms 2 gadiem
Pilnīgi piekrītu! Protams, ka sava taisnība ir, bet nu, ko te daži iedomājās, ka, lai cilvēki upurē savas karjeras tikai, lai būtu pilnīgi pareizi. Daudzi nevar iedomāties sevi tādā situācijā un vai tiešām tādās lielās shēmās kā indivīdi( JO CITI NEVIENS TĀ NEDARA, KA BOIKOTĒ) savam bosam pateiktu, ka nespēlēs. Atlaistu un iespējams sačakarētu savu karjeru tikai, lai izkalpotu dažiem cilvēkiem un būtu svētie.

Ukrainas riteņbraukšanas federācija mums pat teica, lai nomierinās. Šeit tie, kas spiež tos mīnusiņus nav pat par Ukrainu tik ļoti,jo pat ukraiņi tur neboikotē, bet grib tikai mūsu sportistiem sabendēt karjeras, jo, ja nevienas citas sportists (ieskaitot ukraiņus) neboikotē tās sacensības, kāpēc mūsējiem to vajag darīt.Protams, ka nepareizi startēt kopā ar viņiem, bet ne jau atsevišķs mūsējais izmainīs kaut ko šajās patiešām milzīgajās miljardu lielajās organizācijās. ATMOSTIETIES DAŽI CILVĒKI! NEDARAM PĀRI MŪSĒJIEM!

  -2 [+] [-]

, 2023-02-28 13:16, pirms 2 gadiem
varenais_eksperts rakstīja: Nepūlies tik ļoti drukāt te krievu pakaļlaiža, visi tāpat saprot, ka tev krieveļi tuvāki
"Sabiedriskā veidokļa" mašinērija visā krāšņumā - astoņās minūtēs astoņi mīnusi.

Man pie dirrsas gan Krievija, gan, jā, arī ASV un pārējie starptautiskās skatuves smagsvari.

  +3 [+] [-]

, 2023-02-28 13:16, pirms 2 gadiem
Pa lielam jau gan hokejistiem - Merzļikinam, Bļugeram, Balceram, Girgensonam, un arī Ostapenko par šito "piedāvājumu" dziļi nospļauties - valsts finansējuma viņiem tāpat nav vai uz kopējā fona simbolisks, un prēmijas dod tikai īpašos gadījumos, nausu dabū klubā vai turnīru prēmijās.
Nevarēs spēlēt izlasē? Nu un? Pašiem pat labāk - ilgāks laiks atpūtai pēc sezonas, mierīgi varēs risināt sarunas par nākamajiem līgumiem un traumas saārstēt, un neviens arī nevarēs pārmest, ka slikti izlasē nospēlējis, jo viņu tur vienkāršī nebūs.

  +1 [+] [-]

, 2023-02-28 13:24, pirms 2 gadiem
damokla_zobens_22 rakstīja: "Sabiedriskā veidokļa" mašinērija visā krāšņumā - astoņās minūtēs astoņi mīnusi.

Man pie dirrsas gan Krievija, gan, jā, arī ASV un pārējie starptautiskās skatuves smagsvari.
Follija cepuri aizmirsi uzvilkt, kas mīnusus atstarotu?

     [+] [-]

, 2023-02-28 13:26, pirms 2 gadiem
varenais_eksperts rakstīja: Follija cepuri aizmirsi uzvilkt, kas mīnusus atstarotu?
Bet ja par tēmu? Kā, tavuprāt, Merzļikinam vajadzētu izdarīt spiedienu?

  +5 [+] [-]

, 2023-02-28 13:27, pirms 2 gadiem
Nosauciet visi dīvānā pirdēji kādu sportistu, kurš šajos 3 sporta veidos(Tenisā,Hokejā,Riteņbraukšanā) nepiedalās sacensībās, jo tur ir krievi un baktkrievi.
Noteikti,ka viņi negribētu arī at viņiem startēt un var saprast, ka daļai nepatīk, to pilnīgi sapriotu un es piekrītu, bet , ja lielās federācijas to ir nolēmušas, jo viņas spēlētājiem un cilvēkiem atļauju neprasa, kāpēc vainot viss neaizsargātos cilvēkus - sportistus, nevis lielās pasaules organizācijas tiem sporta veidiem.
Nevajag pareizās lietās iet galējībās!Lūdzu iejūtieties citu cilvēku ādās un netaisam lieku drāmu, mīļie cilvēki un cenšamies savā valstī dzīvot mierīgi ! 😃

  +2 [+] [-]

, 2023-02-28 13:39, pirms 2 gadiem
damokla_zobens_22 rakstīja: "Sabiedriskā veidokļa" mašinērija visā krāšņumā - astoņās minūtēs astoņi mīnusi.

Man pie dirrsas gan Krievija, gan, jā, arī ASV un pārējie starptautiskās skatuves smagsvari.
Pie dirrsas viņam par krieveļiem čurājis karstu esi jau labi sen (un kā redzam, atceras to gana daudzi), un šādas tādas amīšu konspirācijas ar no tevis ir nākušas ārā. Patīk man šitie 'pie dirrsas' čuvaki, kas par tēmu, kas šiem 'pie dirrsas' drukā vienu komentu pēc otra

Un, pat ja tev būtu pie dirrsas, ko tieši tas par tevi liecina, ka tev pie dirrsas ir kaimiņš agresors aktīvā karā, burtiski piecu soļu attālumā.

  -2 [+] [-]

, 2023-02-28 14:10, pirms 2 gadiem
Cerams viņa pati arī būs konsekventa un neatradīsies vienā ēkā ar orku/buļbu pilsoņiem.

  -2 [+] [-]

, 2023-02-28 14:10, pirms 2 gadiem
neputns rakstīja: Pie dirrsas viņam par krieveļiem čurājis karstu esi jau labi sen (un kā redzam, atceras to gana daudzi), un šādas tādas amīšu konspirācijas ar no tevis ir nākušas ārā. Patīk man šitie 'pie dirrsas' čuvaki, kas par tēmu, kas šiem 'pie dirrsas' drukā vienu komentu pēc otra

Un, pat ja tev būtu pie dirrsas, ko tieši tas par tevi liecina, ka tev pie dirrsas ir kaimiņš agresors aktīvā karā, burtiski piecu soļu attālumā.
Klau, es negribu te spamot, jo raksts ir par nopietnu tēmu. Bet mani pārsteidz disleksijas izpatlība populācijā.

  +7 [+] [-]

, 2023-02-28 14:32, pirms 2 gadiem
damokla_zobens_22 rakstīja: Bet ja par tēmu? Kā, tavuprāt, Merzļikinam vajadzētu izdarīt spiedienu?
Es jau visu uzrakstīju savā komentārā. Uz komerclīgu LHF nekādu spiedienu nevar izdarīt. Individuāli spēlētaji var paši izdomāt kā un kādu nostāju paust caur medijiem, komandas platformām, spēlētāju asociācijām. Merzļikins no LHF nekādu naudu nesaņem, tā kā neko viņam nevar piespiest. Runas par aizliegšanu spēlēt izlasē ir absudrdas.

  +2 [+] [-]

, 2023-02-28 20:43, pirms 2 gadiem
Šitai kundzītei vajag nodarboties ar saviem tiešajiem pienākumiem izglītībā un zinatnē.Sportu lai atstāj profu pārziņā.Gan sportisti paši tiks galā ar to kur startēt un ar kuru.Būtu labāk pati ar saviem partijas biedriem uzrakstijusi DEPEŠU uz SOK un visām sporta federācijām itsevišķi tenisa,riteņbraukšanas un HOKEJA,lielāka jēga būtu nekā tukšu salmu kulšana un lētas popularitātes uzspēlēšana.

  -2 [+] [-]

, 2023-02-28 23:33, pirms 2 gadiem
nav debilakas sugas par jenotiem