Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:2975, Did:0, useCase: 3

Čempione Valijeva par spīti pozitīvām dopinga analīzēm pielaista sacensībām

Agris Suveizda

Čempione Valijeva par spīti pozitīvām dopinga analīzēm pielaista sacensībām
Kamila Valijeva. Foto: AFP/Scanpix

Sporta arbitrāžas tiesa (CAS) lēmusi noraidīt Starptautiskās Olimpiskās komitejas (SOK), Pasaules Antidopinga aģentūras (WADA) un Starptautiskās Slidošanas savienības (ISU) apelācijas un pielaist krievu daiļslidotāju Kamilu Valijevu Pekinas olimpisko spēļu sieviešu sacensībām, kas sāksies rīt.

Piedaloties komandu sacensībās, Valijeva 6. februārī laboja olimpisko rekordu sieviešu daiļslidošanas īsajā programmā, 7. februārī kopā ar Krievijas Olimpiskās komitejas (KOK) izlasi kļuva par komandu sacensību čempioni, bet 8. februārī WADA akreditētajā laboratorijā Stokholmā viņai tika atklātas pozitīvas dopinga analīzes, kas tika ņemtas 25. decembrī Krievijas čempionātā Sanktpēterburgā. Valijevas urīna paraugā tika atklāta trimetazidīna klātbūtne. Trimetazidīns ir vielmaiņas līdzeklis, kas paredzēts stenokardijas un reiboņu ārstēšanai. WADA to iekļāvusi aizliegto līdzekļu sarakstā, jo tas var palielināt asinsrites efektivitāti un vairot izturību.

Krievijas Antidopinga aģentūra (RUSADA) nekavējoties piesprieda Valijevai pagaidu diskvalifikāciju, taču tajā pašā dienā apmierināja Valijevas apelāciju un sankcijas atcēla, tādējādi ļaujot viņai turpināt olimpiskās spēles. Ar šādu lēmumu nebija mierā starptautiskās organizācijas, tomēr CAS, vienlaikus izskatot trīs dažādas lietas (1. SOK pret RUSADA, 2. WADA pret RUSADA un sportisti, 3. ISU pret RUSADA, sportisti un KOK), lēma par labu Krievijas pusei. Šāda lēmuma galvenais aspekts ir tas, ka Valijeva ir tikai 15 gadus veca un atbilstoši Pasaules Antidopinga kodeksam (WADC) ir aizsargātas personas statusā, kuru nedrīkst atzīt par vainīgu dopinga lietošanā. CAS lēmuma argumentācijā pamato, ka:

a) Valijeva sava vecuma dēļ ir aizsargātas personas statusā,

b) nedz RUSADA noteikumos, nedz WADC nekas nav minēts par pagaidu diskvalifikācijas piemērošanu aizsargātai personai, toties noteikumos ir īpaši piemērojami atšķirīgi standarti un mazāka sankciju bardzība pret aizsargātām personām,

c) pozitīvas analīzes sportistei tika atklātas citās sacensībās, nevis olimpiskajās spēlēs, un viņas disciplinārlieta tik un tā vēl tiks izskatīta, tādēļ pagaidu sankciju piemērošana olimpisko spēļu laikā šajos apstākļos sportistei nodarītu pārmērīgu kaitējumu,

d) ziņas par pozitīvām analīzēm pienākušas ļoti nepiemērotā brīdī pašā olimpisko spēļu sacensību vidū, apgrūtinot sportistes juridiskās aizstāvības sagatavošanu, kas nav viņas vaina.

CAS sēde notika no 13. februāra plkst. 20:34 pēc Pekinas laika līdz 14. februāra plkst. 2:10 pēc Peinas laika. Arbitrāžas paneļa vadītājs bija Fabio Judika no Itālijas, kuram palīdzēja tiesneši Džefrijs Benzs no ASV un Vesna Bergante-Rakočeviča no Slovēnijas. Valijeva kopā ar Marku Kondratjuku un deju pāriem Anastasija Mišina/Aleksandrs Gaļļamovs, Viktorija Siņicina/Ņikita Kacalapovs kļuva par olimpisko čempioni komandu sacensībās - tā kā Valijevas lietas izskatīšana turpināsies, vēl nav skaidrības, vai krievu daiļslidotāji saglabās titulu. Valijevai tā, protams, ir pirmā olimpiskā medaļa, un viņa būs sieviešu individuālo sacensību favorīte – rīt gaidāma īsā programma, bet ceturtdien notiks sieviešu sacensību otrā daļa jeb izvēles programma. Janvārī Valijeva Igaunijas galvaspilsētā Tallinā kļuva par Eiropas čempioni.

Izmantotie resursi:
https://www.tas-cas.org/fileadmin/u...

Noderīgas saites:

Pekinas OS ziņas
Latvijas olimpiskā komanda
Starti, rezultāti, tiešraides
Medaļu kopvērtējums

  +4 [+] [-]

, 2022-02-14 12:21, pirms 3 gadiem
svomalraH rakstīja: Sportisti ir tādi paši cilvēki kā tu un es. Un ja ir nepieciešamība,tos arī ārstē kā tevi un mani. Neviens neražo atsevišķus medikamentus. Izņemot ASV. Teiksim mildronāts ražots LV ir dopings,bet līdzīgs analogs ASV nav. Var te runāt ilgi un dikti,sportā tāpat kā politikā - ja vari ko darīt un tev par to nekā nebūs,darīs un dara !
Ari par mildronātu piekrītu.un par politiku ar.bet nu ja esi slims ar sirdi pa īstam,tad Tu OS tik pa tv vari skatīties.tā ir mana pārliecība.ka visas slimības sportistiem tiek izdomātas,aiz ausīm pievilktas lai varētu dopot.
Kā domā,kāpēc mūsu Rastiju 3 reizes atrast nevarēja???

  +1 [+] [-]

, 2022-02-14 12:23, pirms 3 gadiem
SteveDavis rakstīja: Visam piekrītu ,es tikai saku ka šādas prakses ir jaizskauž,tāpat kā dopings
Kad kādam ir interesējuši kāda likteņi pie iespējas nosmelt pamatīgu naudas žūksni, vai realizēt valsts intereses un prestižu?
Diemžēl, bet nereti tieši vecāki ir tie, kuri salauž savu bērnu dzīves un veselības dzenoties pēc lielas naudas un savu nerealizēto dzīves sapņu realizāciju caur saviem bērniem.

  +2 [+] [-]

, 2022-02-14 12:23, pirms 3 gadiem
Ivars Zvirgzdiņš rakstīja: Kad kādam ir interesējuši kāda likteņi pie iespējas nosmelt pamatīgu naudas žūksni, vai realizēt valsts intereses un prestižu?
Diemžēl, bet nereti tieši vecāki ir tie, kuri salauž savu bērnu dzīves un veselības dzenoties pēc lielas naudas un savu nerealizēto dzīves sapņu realizāciju caur saviem bērniem.
Tāpēc jau tavi bērni aizmuka no tevis, pie pirmās iespējas

  +1 [+] [-]

, 2022-02-14 12:24, pirms 3 gadiem
Vobšem Harli,neatceros reizi kad būtu nepiekritis vai oponējis Tavam viedoklim.bet šoreiz nu nepiekrītu...pieķēra,tātad diskābelis.

  +4 [+] [-]

, 2022-02-14 12:24, pirms 3 gadiem
svomalraH rakstīja: Viss tas ir skaidrs.Es neticu ka bērnam tiktu kas iebarots speciāli. Teorijā ja kāds krīpijs iebarotu tavam bērnam kādu stimulatoru un viss tas nāktu gaismā,negodam krītot uz tavu bērnu. Tu līdz panskām iztiesātu tos gudreļus. Neviens neies tā riskēt. Pie kam daiļslidošanā.
tavs naivums ir gandrīz vai mīlīgs
Slēpts komentārs: svomalraH

  +3 [+] [-]

, 2022-02-14 12:25, pirms 3 gadiem
Volodja Uljanovs rakstīja: Vobšem Harli,neatceros reizi kad būtu nepiekritis vai oponējis Tavam viedoklim.bet šoreiz nu nepiekrītu...pieķēra,tātad diskābelis.
Es nekad neesmu lietojis vārdu pendosi, izgulēji dzērumu?

  +2 [+] [-]

, 2022-02-14 12:26, pirms 3 gadiem
Ar asinīm rakstīts normatīvais akts rakstīja: Tāpēc jau tavi bērni aizmuka no tevis, pie pirmās iespējas
Lai kāds zābaks tu nebūtu,bet šoreiz trāpīji 10niekā😀atceros kā te lielījās ka aizliedzis pieaugušam bērnam strādāt par aplokšņu algu😀😀😀tas mums ir demokrātijas un izvēles brīvības bastions namgejs😀😀😀

  -3 [+] [-]

, 2022-02-14 12:26, pirms 3 gadiem
neputns rakstīja: tavs naivums ir gandrīz vai mīlīgs
Tu ļautu savu bērnu apzāļot ar stimulatoriem ?

  +7 [+] [-]

, 2022-02-14 12:28, pirms 3 gadiem
svomalraH rakstīja:
Tavi murgi izklausās aptuveni šādi: ja man vajag tikt uz veikalu pāri ielai, tad es iešu - pie kājas tās visas sarkanās gaismas vai pa šoseju braucošās mašīnas, ja kaut kas nepatīk, visi jautājumi pie mana braukšanas instruktora!

Sportistiem ir konkrēti noteikumi, kas viņiem ir jāzina un jāpilda. Nezināšana vai nepildīšana no atbildības neatbrīvo. Var tikai atšķirties, vai tu dopingu lieto apzināti vai tikai tāpēc, ka esi muļķis, vai pārāk uzticies nepareizajām personām, bet diskvalificēs visos gadījumos.

  +7 [+] [-]

, 2022-02-14 12:28, pirms 3 gadiem
svomalraH rakstīja: Tu ļautu savu bērnu apzāļot ar stimulatoriem ?
Rastorgujevu vajadzēja vai nevajadzēja diskvalificēt. Izvairījies esi uz šādu jautājumu atbildēt. Viņu taču nepieķēra dopinga lietošanā. Kur nu vēl sacensībās. Tad kā? Nevainīgs?
Slēpts komentārs: Volodja Uljanovs
Slēpts komentārs: svomalraH

  +1 [+] [-]

, 2022-02-14 12:33, pirms 3 gadiem
svomalraH rakstīja: Tu ļautu savu bērnu apzāļot ar stimulatoriem ?
protams, nē, ja man tāds būtu. es gan neaizliegtu, bet noteikti arī nevirzītu uz prof sportu. tas nenozīmē, ka nav tieši tik pat vecāku pretī, kas darīs visu, pilnīgi visu, lai caur savu bērnu vai nu nopelnītu vai realizētu savus nepiepildītos sapņus. un, ne vienmēr tas notiek ļaunprātīgi, bet slava un ambīcijas actiņas spēj aizmiglot daudziem.

  +1 [+] [-]

, 2022-02-14 12:34, pirms 3 gadiem
svomalraH rakstīja: Es nezinu par ko tu runā vispār .
Rastijs 3 reizes slēpās no dopinga pārbaudes..atceries vēl senāk Ščerbatihs ari muka😀😀😀un tie ir LOV sportisti😉

  +6 [+] [-]

, 2022-02-14 12:35, pirms 3 gadiem
svomalraH rakstīja: Es nezinu par ko tu runā.
Jā, protams. Nezini ka Rastorgujevs diskvalificēts jo nebija pieejams 3 reizes svā norādītajā vietā uz dopinga kontrolēm.
Nezinītis ieslēdzās...
Redzi tas, ka oficiāli viņš nav bijis pieķerts dopinga lietošanā treniņu procesā vai vēlāk sacensībās nenozīmē, ka viņš ir nevainīgs. Bet tu centies attaisnot sportisti, kura reāli ir bijusi pieķerta dopinga lietošanā.
Abi pelnījuši būt diskvalificēti un tas būtu pilnīgi pareizi pret pārējiem sportistiem!!!
Slēpts komentārs: svomalraH
Slēpts komentārs: svomalraH

  +1 [+] [-]

, 2022-02-14 12:40, pirms 3 gadiem
svomalraH rakstīja: Tu ļautu savu bērnu apzāļot ar stimulatoriem ?
Ņem vērā ka tā ir drusku cita sabiedrība.tur visi ir tendēti uz max rezultātu.gan bērni gan vecāki gan treneri...tāpēc mums mirstīgajiem par to labāk nemaz nespriest.kad būsi tur,pie viņiem,tad ari runāsim🙂

  +2 [+] [-]

, 2022-02-14 12:40, pirms 3 gadiem
svomalraH rakstīja: Kādi murgi ? Es vēlreiz minēšu tev,varbūt pieleks. Ja bērnam nepieciešami medikamenti,uzsvars uz (nepieciešami),ārsts tos izraksta un nes par to atbildību !!! Nezinu,kā bija šīs meitenes sakarā.Tīšu prāt,netīšu prāt tas nokļuva viņas organismā,atliek tik minēt un atbildīgajiem noskaidrot. Viss.
Tev visi cenšas skaidrot un arvien nedalec. Ja šādi medikamenti ir nepieciešami, par to laikus jāziņo WADA. Šajā situācijā tas nebija izdarīts. Pat ja viņa ir sirds slimniece (kam neticu, jo tad nebūtu profesionālajā sportā. Labs piemērs futbolisti, kas šī paša iemesla dēļ beidz karjeru), viņas un treneru pienākums ir par to informēt iepriekš, nevis pēctam, kad ir pieķerti!!!

  +7 [+] [-]

, 2022-02-14 12:41, pirms 3 gadiem
svomalraH rakstīja: Es tev nopietni saku,es nezinu šo situāciju. Ja atmiņa neviļ,tas bija Biatlonists. Vai tu mini grupas Ļube solistu ?
Redz Latvijas top biatlonistu nezini, bet par svešas valsts nepilgadīgo gan esi īpaši informēts.
Slēpts komentārs: svomalraH

  +7 [+] [-]

, 2022-02-14 12:45, pirms 3 gadiem
Sporta domātājs rakstīja: Redz Latvijas top biatlonistu nezini, bet par svešas valsts nepilgadīgo gan esi īpaši informēts.
nu Harlim jau Rusņa vienmēr bijusi tuvu sirdij, nekad to pats arī nav slēpis. laikam, jo tālāk no viņas ģeogrāfiski atrodies, jo tuvāka viņa kļūst

  -2 [+] [-]

, 2022-02-14 12:45, pirms 3 gadiem
neputns rakstīja: nu Harlim jau Rusņa vienmēr bijusi tuvu sirdij, nekad to pats arī nav slēpis. laikam, jo tālāk no viņas ģeogrāfiski atrodies, jo tuvāka viņa kļūst

     [+] [-]

, 2022-02-14 12:47, pirms 3 gadiem
Ivars Zvirgzdiņš rakstīja: Kad kādam ir interesējuši kāda likteņi pie iespējas nosmelt pamatīgu naudas žūksni, vai realizēt valsts intereses un prestižu?
Diemžēl, bet nereti tieši vecāki ir tie, kuri salauž savu bērnu dzīves un veselības dzenoties pēc lielas naudas un savu nerealizēto dzīves sapņu realizāciju caur saviem bērniem.
Pa muti tādiem

  -2 [+] [-]

, 2022-02-14 12:51, pirms 3 gadiem
neputns rakstīja: nu Harlim jau Rusņa vienmēr bijusi tuvu sirdij, nekad to pats arī nav slēpis. laikam, jo tālāk no viņas ģeogrāfiski atrodies, jo tuvāka viņa kļūst
Tu neatbildēji uz manu jautājumu.

  -2 [+] [-]

, 2022-02-14 12:53, pirms 3 gadiem
Volodja Uljanovs rakstīja: Ņem vērā ka tā ir drusku cita sabiedrība.tur visi ir tendēti uz max rezultātu.gan bērni gan vecāki gan treneri...tāpēc mums mirstīgajiem par to labāk nemaz nespriest.kad būsi tur,pie viņiem,tad ari runāsim🙂
Uz kādu rezultātu ? Sabeigt bērnam veselību un tikt noķertam uz dopingkontroles ? Mantojot negoda slavu uz atlikušo karjeru ? Iedomājies kāds psiholoģisks spiediens tagad ir jāpārdzīvo bērnam ?

     [+] [-]

, 2022-02-14 12:54, pirms 3 gadiem
svomalraH rakstīja: Tev ir info ka kāds nebija laikus informēts ?
Tad jau nebūtu nekādi jautājumi par analīzēm un šo neviens neceltu augšā Loģikas ķēdītei varam izsekot?

  +2 [+] [-]

, 2022-02-14 12:54, pirms 3 gadiem
svomalraH rakstīja: Tev ir info ka kāds nebija laikus informēts ?
Vispār jau bija info, ka par minētajām zālēm WADA nebija informēta. Par vajadzību pēc zālēm jāziņo pirms, nevis pēc esi pieķerts. Bet amizanti kā centies attaisnot dopinga lietošanu. Kāds ir patiesais iemesls šim? Nekautrējies, identitāti tavu tāpat te neviens neredz un jāvar tāpēc godīgi atbildēt. Jo pagaidām raksti tikai aplinkus.

  -4 [+] [-]

, 2022-02-14 12:56, pirms 3 gadiem
Sporta domātājs rakstīja: Vispār jau bija info, ka par minētajām zālēm WADA nebija informēta. Par vajadzību pēc zālēm jāziņo pirms, nevis pēc esi pieķerts. Bet amizanti kā centies attaisnot dopinga lietošanu. Kāds ir patiesais iemesls šim? Nekautrējies, identitāti tavu tāpat te neviens neredz un jāvar tāpēc godīgi atbildēt. Jo pagaidām raksti tikai aplinkus.
Es savu identitāti nekad neesmu slēpis Es neko neattaisnoju,izsaku savas domas. Tu savas !

  -1 [+] [-]

, 2022-02-14 12:58, pirms 3 gadiem
svomalraH rakstīja: Mantojot negoda slavu uz atlikušo karjeru ?
Vairumā gadījumu dopings jālieto, lai tev vispār būtu k-kādas cerības uz atlikušo karjeru.
Slēpts komentārs: svomalraH

  +2 [+] [-]

, 2022-02-14 13:01, pirms 3 gadiem
svomalraH rakstīja: Es savu identitāti nekad neesmu slēpis Es neko neattaisnoju,izsaku savas domas. Tu savas !
Tad katrā ziņa vismaz radi iespaidu, ka dopinga lietošana ir kas labs un sportistiem nav nekādas normas jāievēro, lai gan viss ir pilnīgi pretēji.
Cita runa, ka dažas lielvalstis ir vienlīdzīgākas par citām un var atļauties vairāk. Kas kā redzams noticis šajā situācijā.

  +4 [+] [-]

, 2022-02-14 13:02, pirms 3 gadiem
svomalraH rakstīja: Mūžu dzīvo,mūžu mācies Vairumā gadījumu ir jāstrādā,jātranējas un vēlreiz jātrenējas,ja grib panākumus. Nevis dopings jārij !
Nevajag aizmirst, ka dopings nav k-kādas superzāles kuras tevi pacels nākamajā līmenī sēžot uz dīvāna, bet gan tieši ļaust tev vairāk strādāt, trenēties un atjaunoties. Neviens nav atcēlis smagu darbu. Te naivums tik pat liels, kā cilvēkiem, kuri domā, ka Arnolds savus musīšus tikai ar smagu darbu uzkačāja

  +1 [+] [-]

, 2022-02-14 13:02, pirms 3 gadiem
svomalraH rakstīja: Mūžu dzīvo,mūžu mācies Vairumā gadījumu ir jāstrādā,jātranējas un vēlreiz jātrenējas,ja grib panākumus. Nevis dopings jārij !
Ir pietiekami daudz sportisti, kas ar pliku sportošanu un bez dopinga nav konkurētspējīgi. Bet tā rezultātā cieš godīgie. Par to arī ir šis mans cepiens.