Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:542, Did:0, useCase: 3

Šprotes eļļā (Pērc Sporta Avīzi un lasi bez maksas)

Šprotes eļļā (Pērc Sporta Avīzi un lasi bez maksas)
Foto: AFP/Scanpix

Nebija vērts mosties, kaut kāds murgs, gatavais idiotisms... Apmēram tā vidējais latvietis sāka savu 17. februāra rītu. Tā bija diena, kurā Krievijas hokeja izlase olimpiskajā turnīrā uzvarēja Latviju. Saku – krieviem paveicās!

Nepārprotiet, par Krievijas izlases spēku šo rindu autoram ilūziju nav. Tāpat kā nevajadzētu tagad cepties par mūsējo varēšanu, jo – vai kāds domāja, ka izejot tā saukto krievu rentgenu, mēs nepamanīsim savus izsistos zobus? Pret mums spēlēja pasaules klase – mostamies! Vai tiešām nebija jau pirms spēles skaidrs, kuri šajā mačā diktēs vakara kārtību? Kuri gūs vārtus? Ovečkins, Malkins, Kovaļčuks – viņi visi tika pie teikšanas. Tāpat kā pirms spēles bija skaidrs, kuri no mūsu komandas būs tie, kas atsevišķās spēles situācijās lēkās kā pipari uz pannas. Pirmos trīs vārtus zaudējām pēc pozicionālām kļūdām aizsardzībā. Jā, tur varēja pamanīt Gunti Galviņu, kurš pirmajos, otrajos un trešajos vārtos pieņēma vienkārši dumjus lēmumus, bet – turpat varam sev pavaicāt, vai trīspadsmitais numurs bija vienīgais spēlētājs uz laukuma? Spēles sākumā mēs bijām noskaņojušies spēlēt no aizsardzības, bet tas nenozīmē – stāvēt aizsardzībā, lai gan abi vārdi sākas ar „s”. Ja tu neslido pret Dacjuku, tad vari sev kaklā uzkārt zīmīti, ka no hokeja brīvajā laikā piestrādā par afišu stabu. Ja tu neielīmē apmalē Marozovu, tad viņš tev ar nākamo kustību saskaita mugurkaula skriemeļus. Ja tu esi pie vārtiem, tad met un skrien pēc ripas – jo varbūt tā atlec... Pirmos trīs noraidījumus pēc kārtas nopelnījām pret Kovaļčuku. Kuri turēja viņu pēc biksēm? Reķis, Meija, Bārtulis – viens rūdīts vilks, otrs jauns kumeļš, trešais – no NHL... Vai viņi nezināja, nesaprata, nenovērtēja? Nē, vienkārši Kovaļčuks ir par viņiem labāks. Vai atminat, kā Sotnieks vārtu priekšā grūstīja Ovečkinu – galva kūpēja! Ko krieviņš? Pacieš šos sitienus, bet prom no vārtu priekšas neiet! Superzvaigzne taču mierīgi varēja savu numuru atslidot ap vārtiem, uzmest no zilās līnijas – daudz nemocīties. Arī zilumu mazāk. Bet viņš tā nedara! Tajā pašā laikā - vai ievērojāt, kāds bija starta ātrums Miķelim Rēdliham, kad vienā no epizodēm viņš iebēga krievu zonā – tur rūdītie NHL aizsargi palika ar vaļējām mutēm! Pat Janka Sprukts, spēlējot mazākumā, pret varenajiem un nebūt ne lēnajiem krievu ērgļiem, pamanās izveidot savu dīvaino pretuzbrukumu, bet Daugaviņš ar Karsumu ne mirkli neļāva pie apmalēm pretiniekam sajusties kā SPA centrā pie solārija kastes... Nu, un, protams, Ankipāns - nodzirkstīja kā tikko atvērts Rīgas šampanietis!

Starp citu, kāpēc krieviem paveicās? Tāpēc, ka tieši Latvija viņiem parādīja, kas ir tās lietas, kas viņiem šobrīd pietrūkst, ja kāds vēl Kremlī runā par zelta medaļām. Ja viņi spēlēs tā kā pret Latviju, tad tālāk par ceturtdaļfinālu netiks. Par uzbrukumu skaidrs – tur šiem šāvēju pietiek. Par aizsardzību – lai viņi nokaunās! Būtu Latvija par santīma tiesu ātrāka, Nabokovs salasītu ne tikai divas ripas. Skaitliskajā vairākumā Krievijas izlase ir vienkārši Holandes siers ar lieliem caurumiem – realizējuši vienu no n-tajām izdevībām, viņi šajā elementā nepārliecināja. Mazākumā ne tik – Latvija iepeldēja viņu zonā un pietauvojās pie slāvu krastiem kā vikingi. Uz palikšanu! Jā, izspēles un realizācijas kvalitāte bija cits stāsts, taču mēs viņus tur dīvainā kārtā vadājām kā maziņos. Edgaram Masaļskim trešās trešdaļas sākumā uz trīs minūtēm iestājās saules aptumsums, kur sakrita tādi metieni, kas citkārt nebūtu. Taču atkal jāatkārtojas – vārtus var gūt tikai tad, ja met pa vārtiem, bet Krievijas komandā šīs iemaņas nevienam no jauna nav jāpārmāca. Turklāt, metēji nebija no Torpedo vai Vitjaz...

Krievija līksmo – viņiem hokeja turnīra pirmajā dienā tika servētas šprotes eļļā. Par šprotēm viņi sarunvalodā sauc latviešus... Vai mums pret čehiem vajadzētu atvērt vēl vienu skārda bundžu ar Baltijas jūras delikatesi? Nekādā gadījumā, jo fragmentārās noskaņas un epizodes liek ar pārliecību runāt par komandas gatavību šim pārbaudījumam. Krievu astoņi vārti ir tikai statistika, bet – ne vairāk. Turnīra izspēles kārtība ir mums labvēlīga, tāpēc galarezultātu noteiks pacietība. Znarokam tās pietiek.

Ar ko patīkami pārsteidza Latvijas izlase?

  • 45

  • 234

  • 17


1 2 45 komentāri

  +7 [+] [-]

, 2010-02-17 12:52, pirms 15 gadiem
es atvainojos... es biju tas naivais, kas ticeeja ka tomer kkas notiks... bet aatri sapratu ka veesturiskie gadi neatkaartosies.... un nebija pat tuvu !

P.S. Vel gribeju pateikt, ka tomer zhel, ka pasaulee visur nav vienadi laukumi

BŪS LABI !

 +16 [+] [-]

, 2010-02-17 13:05, pirms 15 gadiem
100000000% piekrītu!
ka jau pie cita raksta teicu videjais latviesu fans(vairak gan tas attiecinams uz videjo esporta lietotaju kuram nav vairak par 13 gadiem) sevi uzvelk ta, ka nu tik bus. 100% ka uztaisisim velvienu miracle on ice, krieviem nav nekadas izredzes, bet kad zaudejam... tad viss, tragedija. gandriz janem strikis un jamekle tuvakais koks. ka tas iespejams ka musejie zaudeja, es tak biju parliecinats, ka vinesim
protams pasapnot var, mes visi cerejam uz brinumu, bet ir sava prata japatur ari atkapsanas vairants un nav janoskanojas ta, ka zaudejums krievija kas ir divas galvas tiesas specigaka ir tas pats, kas zaudejums kenijai vai izraelai.

     [+] [-]

, 2010-02-17 13:11, pirms 15 gadiem
pilnīgi piekrītu! Sevišķi tam, ka krieviem labākajā gadījumā spīd pusfināls!!!

  +1 [+] [-]

, 2010-02-17 13:12, pirms 15 gadiem
Man arī spēle likās ok. Un īstenībā ja nebūtu tā uztraukuma, un es domāju, tas nebija no tā, ka respektēja krievus, vienkārši olimpiādes uztraukums, pirmā spēle un tā, tad nebūtu arī daļa bērnišķīgo kļūdu. Rezultāts varēja arī būt savādāks. Nu un brīžiem mūsējie īstenībā pat ļoti ok nodeva. Gaidam nākamās spēles.

  +4 [+] [-]

, 2010-02-17 13:12, pirms 15 gadiem
Jāpiekrīt, ka krievi nemaz nebija tik vareni - mēs paši esam vainīgi pie ielaistām 8 ripām. Pirms spēles tika runāts, ka krieviem netiks ļauts izvērsties, bet še tev - jau spēles sākumā Zaripovs viens pats ganās pie Masaļska būra... Un Edgars šodien nebūt nebija glābējs. Katrā ziņā, mums ir potences un uzbrukums šodien epizodiski izskatījās itin labs. Aizsardzībā galvenais ir kārtība un disciplīna, kuras šodien pietrūka. To arī novēlu.

  +6 [+] [-]

, 2010-02-17 13:13, pirms 15 gadiem
Tiešām ,profesionāls Armanda ''rezumē''!Sevišķi patika tas salīdzinājums par ''pipariem uz pannas'' - kā kulaks uz acs!

  +2 [+] [-]

, 2010-02-17 13:16, pirms 15 gadiem
Absolūti nav nekāda traģēdija notikusi.Vienīgi astoņus golus gan nebijām pelnījuši,bet lai jau viņiem tiek!
Lai jau krieviņi papriecājās,maz viņiem līksmu brīžu līdz šim olimpiādē.

  +4 [+] [-]

, 2010-02-17 13:17, pirms 15 gadiem
labs raksts
pagaidaam vispaaar olimpiaades laikaa tiiri lasaamas lietas
nenozheeloju ka samaksaaju to latu parshiem raxtiem
Slēpts komentārs: Labinieks

 +13 [+] [-]

, 2010-02-17 13:20, pirms 15 gadiem
Lūk atšķirība starp žurnālistiem ja Andris L. jau 20 min. pēc spēles beigām uzcep ātro rkastu,kas balstās un statistiku, tad Puče, pagaida kamēr viss lēnām nostabilizējas galvā un tikai,tad "bliež" pa klaviatūru.

Es cēlos 7os un to darīšu arī 2os,3os un pat 5os,lai tik redzētu kā mūsējie iemet golus šiem grandiem!

  +9 [+] [-]

, 2010-02-17 13:21, pirms 15 gadiem
Pilnīgi pievienojos, ka krievi šajā spēlē neko izcilu neparādīja. Tikai jautājums vai neparādīja, tāpēc, ka nevarēja vai tāpēc, ka nebija vajadzības? Uz šo jautājumu atbildes būs turnīra gaitā.

  +6 [+] [-]

, 2010-02-17 13:22, pirms 15 gadiem
Labinieks rakstīja: Eu, a kur tad Galviņa bēdu brālis Duļevskis, kapēc netika pieminēts rakstā??
Skolnieki savu vecāku naudu labāk varēja iztērēt nopērkot kādu ābolu vai banānu

  +1 [+] [-]

, 2010-02-17 13:22, pirms 15 gadiem
Man patika ka muuseejie vairaakumaa meta diezgan daudz pa vaartiem (it seviskji no zilaas liinijas), kaa bija metiens taa uzreiz izveidojaas biistams moments.
Kaa saka, nav metienu - nav momentu. Bet momenti bija.

  +1 [+] [-]

, 2010-02-17 13:29, pirms 15 gadiem
Patiik Herbja speele - vienmeer esmu licis ceribas uz vinju. Shodien 1 metiens 1 varti - patiikami

  +1 [+] [-]

, 2010-02-17 13:30, pirms 15 gadiem
Man gan gribētos pajautāt,vai tad spēlētājs ar trīspadsmito nummuru tik daudz un regulāri kļudoties ir ar''mūža pierakstu''izlasē?Un ne tikai viņš.Kāpēc netiek dota iespēja citiem augstās līgās spēlējošiem aizsargiem?

  -1 [+] [-]

, 2010-02-17 13:34, pirms 15 gadiem
Paga, vai autoram nešķiet, ka Bikovs pasmietos par tavu kritiku attiecībā uz Krievijas izlases spēli vairākumā/mazākumā ?

     [+] [-]

, 2010-02-17 13:38, pirms 15 gadiem
Raksts labs, bet vairāk uzvārdus par nopelniem mača rezultāta kaldināšanā.
OK iespējams tas tiek atlikts pēc turnīra.

     [+] [-]

, 2010-02-17 13:42, pirms 15 gadiem
redzeeju tikai pusi, bija jaabrauc uz darbu...man gan liekas ka matrači bišķi muuseejos piesvilpa, lai nesavaino kaadu superstaaru pirms veel olimpiaade sakusies

  -1 [+] [-]

, 2010-02-17 13:44, pirms 15 gadiem
Interesanti salīdzināt Pučes šo rakstu ar sportaavize.lv: Krievi raustās (Pērc Sporta Avīzi un lasi bez...
Slēpts komentārs: fire

  +5 [+] [-]

, 2010-02-17 13:51, pirms 15 gadiem
Labinieks rakstīja: Eu, a kur tad Galviņa bēdu brālis Duļevskis, kapēc netika pieminēts rakstā??
Tāpēc, ka Laviņš savas kļūdas pieļāva epizodēs pēc kurām netika gūti vārti..

Bet kopumā pilnīgi piekrītu Armandam, vēl varētu piebilst, ka salīdzinoši krieviem arī spēles gaitā veicās..

6. vārtus mūsējie ielaida tā, kā pirmajā periodā ripa palika vārtu laukumā, izlidojusi caur Nabokova padusi.
Kovaļčuka mestā ripa ielidoja vārtos pa šķirbu, kas mazāka par pašu ripu... Un tās pašas mūsu epizodes, kur Cipulis no zonas vidus meta pa vārtiem un netrāpija diezgan brīvajā stūrī, bet vairāk virsu Nabokovam un citas līdzīgas epizdodes...

Protams daži to varētu saukt par meistarību, kuras līmenis spēlētājiem protams atšķirās, bet ja gribās uz lietām skatīties optimistiskāk, labāk to saukt par veiksmi, kas gan mēdz pieslieties stiprākajiem, bet ne vienmēr...

     [+] [-]

, 2010-02-17 13:52, pirms 15 gadiem
fire rakstīja: Pučes kungs, nevis Znarokam pietiek pacietības, bet kā treneris impotents sevi viņš šodien pierādīja, vārtsargs būtu jāmaina trešajā ceturdaļā, tam būtu vairāki plusi... Edgars nebija līmenī/salūza, bet maiņa sapurinātu mūsējos, pietam iespēlētu otru vārtsargu. Kad komandas spēle pajuka, vajadzēja paņemt pārtraukumu, ir tikai divi varianti kāpeč tas netika izdarīts un to apliecina pagājušais PČ, Pirmais-Znaroks vnk nevēlējās paīstam uzvarēt krieviju(tas tā kā izskaidrotu lēmumus spēles gaitā) vai Otrs variants, viņš vnk ir d***š...
ok, iemēģinātu Naumovu, bet ir jāpaskatās tālāk- pieredze rāda, ka Edža vārtos stāv vislabāk, ja ir drošs par sevi un savu pozīciju. Tāpēc pastāv risks, ka , lai gan tas nebūtu nekāds apdraudējums viņa nr1 pozīcijai, spēlētāsa galvā kaut kas varētu aiziet ne tā un to mēs varētu izjust nākamajās spēlēs. Uzskatu, ka Oļegs pareizi darīja, ka atstāja.

     [+] [-]

, 2010-02-17 13:53, pirms 15 gadiem
brachka rakstīja: Man gan gribētos pajautāt,vai tad spēlētājs ar trīspadsmito nummuru tik daudz un regulāri kļudoties ir ar''mūža pierakstu''izlasē?Un ne tikai viņš.Kāpēc netiek dota iespēja citiem augstās līgās spēlējošiem aizsargiem?
Kādu mūža pierakstu? Nesen vēl visi Dinamo rindās viņu uz rokām bij gatavi nēsāt. Un ja tu seko līdz, tad zinātu, ka šobrīd īsti neko vairs mainīt nevar. Kā arī nešaubos, ka līdz Maijam viņš atkal pierādīs, ka viņam vieta izlasē ir.

  -3 [+] [-]

, 2010-02-17 14:03, pirms 15 gadiem
Lažiņš rulllllssss...........

     [+] [-]

, 2010-02-17 14:05, pirms 15 gadiem
Nu jau dod... Krieviem protams pietrūkst aizsardzībā šis tas, bet nu ne jau mēs parādījā kas. Vidus zonā praktiski musm nebija izredzes kautko izveidot, jo visas peispēles tika pārtvertas un individuāli labi ja katru 6 reizi kādu izdavās apspēlēt... Pēc vienas redzētas spēles šitā nevar noniecināt krievus. Ne jau pie rezultāta 0:0 vai 0:1 mēs pa viņu zonu šiverējām...
Krieviem pietrūkst cīna pie apmalēm. Vairāk spēlētāju, kas tās klavieres nēsā, gan jau Kovaļčuks sapratīs, ka šai turnīrā nepietiks ar labu metienu un skaistu krišanu...

  +2 [+] [-]

, 2010-02-17 14:06, pirms 15 gadiem
Hokejs tomēr ir ātrākā sporta spēle uz Pasaules, un šeit visi kļūdās. Jautājums ir par kļūdu daudzumu un liktenīgumu. Tam visam pamatā, savukārt, ir pieredze un meistarība, kuras krieviem ir par pakāpi vairāk... Apgalvot, ka krievi slikti spēlēja, ir vnk muļķīgi, un šeit esmu izbrīnīts par Pučes teikto... Jā, kļūdas gadās, taču mētāties ar tik stipriem vārdiem... Pie tam, paraudzīsimies no krievu puses, kas švakar (šorīt) bija viņu kairinātāji? Hītlijs? Brāļi Sedini? Jāgrs? Pat ne brāļi Hossas.... Arī Rīgas Dinamo pret Vitjaz un Salavat Julajev spēlē ar dažādu motivāciju, ta kā nevaru piekrist pēc spēlēs pret Latviju apgalvojumam, ka ar šādu spēli krievi tiks sakauti pret nopietnākiem pretiniekiem.... nebūsim naivi, pret krieviem līmenī spēs nospēlēt tikai kanādieši.. varbūt arī somi, ja tā būs lēmis Liktenis, jo šie vīriņi prot apslāpēt sarkano mašīnu, to viņi ir vairākkārt pierādījuši...
Neko darīt, laizīsim brūces, mācīsimies no kļūdām... acīmredzot, šis bija niknākais no pretiniekiem ar kuru JEBKAD Latvijas hokejisti ir tikušies...

     [+] [-]

, 2010-02-17 14:17, pirms 15 gadiem
dublinskis rakstīja: Paga, vai autoram nešķiet, ka Bikovs pasmietos par tavu kritiku attiecībā uz Krievijas izlases spēli vairākumā/mazākumā ?
kapec bikovs smietos? Doma, ka bikovs ir baigi priecigs ka vina uzbrukuma superzvaigznes realize tika vienu no astoniem vairakumiem pret tadu valsti ka Latvija? Finala pret kanadu lai uzvretu bus jamet vairakuma stipri labak. turklat nevar salidzinat kanadiesus un latviesus

     [+] [-]

, 2010-02-17 14:23, pirms 15 gadiem
Armand,no Tavas mutes dieva ausī!Kā man gribētos Tev noticēt...

     [+] [-]

, 2010-02-17 14:30, pirms 15 gadiem
būs labi! Ja nebūtu muļķīgo kļūdu, vienalga rezultāts būtu 5:2 vai 6:2. Pret čekiem būs labāk, bet slovākus varam pat uzcept.

     [+] [-]

, 2010-02-17 14:31, pirms 15 gadiem
Rašai pie 4 goliem reāli paveicās....

     [+] [-]

, 2010-02-17 14:39, pirms 15 gadiem
Prieks, ka beidzot kas pozitīvs. 8-2 - likās, ka nospēlējām tomēr glītāk kā atēno šis rezultāts.

     [+] [-]

, 2010-02-17 14:48, pirms 15 gadiem
piekriitu Puchem ka krievi nebija nekas TADS, ko visi gaidiija. rezultaats it kaa liels, uzvara paarliecinosha, bet speele kauta kas starp viduveeji un gandriiz labi. par latviju - iespeejams uztraukums, nedaudz nepaveicaas, bet visaa visumaa diezgan sakariigi peec speeles gaitas, protams, ja neredz rezultaatu

  -1 [+] [-]

, 2010-02-17 15:06, pirms 15 gadiem
šoreiz absolūti piekrītu Pučem - gan par mūsējo atpalicību fiziskajos parametros un meistarībā (vai precīzāk - krievu pārākumu šajos elementos), gan par to, ka nevarēja mūsējiem pārmest cīņasspara trūkumu, gan par to, ka epizodiski mūsējie izskatījās pat ļoti labi, tāpēc iemesla nolaist galvu un apmētāt mūsējos ar dubļiem nav! Saglabāju piesardzīgu optimismu

  +1 [+] [-]

, 2010-02-17 15:41, pirms 15 gadiem
Vot,to es saprotu-dabūt iekšās ar 2:8 un secināt,ka krievi jau neko neparādīja un pusfinālu viņi diez vai redzēs. Atšķirībā no Znaroka,kas visiem iespējamajiem medijiem ir palaidis informāciju par Krieviju kā olimpisko čempioni.

     [+] [-]

, 2010-02-17 16:05, pirms 15 gadiem
Ceru,ka tagad dažiem sapņotājiem par Latvijas izlases varenību,šī spēle lika nolaisties uz zemes.Mūsu vieta hokejā ir no 9-11.Un ar to ir jāsamierinās,nevis skaļi jābrēc,ka nu tik mēs,nu tik būs!Bet tas,ka mums jau sen hokeja galvgalī ir i.diots ļipmans,to neviens negrib pamanīt uh cik ilgus gadus.
1 2 45 komentāri