Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:114, Did:0, useCase: 3

Kvalifikācija sākta ar pelnītu zaudējumu horvātiem

Gundars Zaburdajevs
Gundars Zaburdajevs

Kvalifikācija sākta ar pelnītu zaudējumu horvātiem
Foto: Romāns Kokšarovs, Sporta Avīze, f64

Šodien pirmo maču 2012. gada Eiropas čempionāta kvalifikācijā pret Horvātiju aizvadīja Latvijas futbola izlase. Spēlē Skonto stadionā, parādot neizteiksmīgu sniegumu, tika piedzīvots zaudējums - 0:3.

Šī spēle abām izlasēm bija pirmā 2012. gada Eiropas čempionāta atlases ciklā. Favorīti bija viesi, tomēr arī Latvijai savu skatītāju priekšā nebija neiespējami panākt sev labvēlīgu rezultātu.

Pirmo sitienu izdarīja horvāti – Petriča ne pārāk spēcīgu raidījumu ķēra Vaņins. Pēc tam viens uzbrukums bija arī Latvijai, tomēr teritoriālais pārsvars jau no pirmajām minūtēm neapšaubāmi piederēja Horvātijai. Viņu uzbrukumi sekoja viens otram, taču pagaidām līdz nekam ļoti bīstamam viesi netika. Mūsējie, vienā no retajām reizēm, kad izdevās tikt pie bumbas, spēja atbildēt ar Cauņas sitienu garām. Pakāpeniski horvātu uzbrukumi kļuva bīstamāki, tomēr aizsardzība spēja būt uzdevumu augstumos, nepieļaujot bīstamus sitienus Vaņina vārtu taisnstūrī. Ļoti aktīvs uzbrukumā bija Petričs, tāpat aktīvi Latvijas aizsargus (pat trīs uzreiz) centās apspēlēt Oličs. Pēc nedaudz vairāk kā pusstundas sekoja arī mūsējo pirmais sitiens horvātu vārtu taisnstūrī – Cauņas sitienu ķēra Runje. Jau tuvojoties puslaika noslēgam, viesi izveidoja arī pirmo tiešām bīstamo momentu pie mūsējo vārtiem – Vaņins atvairīja labu Krančara sitienu, pēc kura bumba lidoja zem vārtu pārliktņa. Tas bija kā brīdinājuma signāls situācijai, kad rezultāts kļuva 0:1. Oliča sitienu Vaņins vēl spēja izvilkt, tomēr tad bumba nokļuva pie Petriča, kurš ar galvu to raidīja vārtos. Tāds arī pirmā puslaika rezultāts, kas noteikti atbilda spēles gaitai.

Pēc pārtraukuma turpinājās tāda pati spēle, kā pirms – ar horvātu pārsvaru, turklāt šoreiz viņi to materializēja visai ātri. Petriča centrējums, un Oličs ar galvu dubultoja pārsvaru. Tiesa, uzreiz pēc tam sekoja bīstams uzbrukums Latvijas izlases izpildījumā. Rubins piespēlē vārtu priekšā Verpakovskim, kurš atmuguriskā lēcienā centās piespēlēt Cauņam. Ja ne Krančars, tad rezultāts noteikti būtu kļuvis 1:2. Neilgi pēc tam Verpakovskis jau sita pats, tomēr nedaudz garām. Laukumā Karlsona vietā devās Rudņevs, un jau uzreiz sita pa vārtiem, tiesa, garām. Mūsējiem sāka kaut kas izdoties uzbrukumā, kamēr horvāti, ieguvuši pārsvaru, sāka spēlēt nedaudz mierīgāk, ik pa laikam gan saasinot situāciju, kā momentā, kad labi izrāvās Jelavičs un varēja gūt arī trešos vārtus, tomēr sita garām. Arī Latvijas uzbrukumi pamazām norima, un Horvātija vēl reiz pierādīja savu pārākumu – Srna guva skaistus vārtus, no gaisa ietriecot bumbu vārtu tīklā. Atlikušās minūtes bija vēl mierīgākas, nekā tika spēlēts iepriekš. Vēl gan bija Jelaviča sitiens garām, tomēr ar to mačs arī beidzās – 0:3, un atkal viela pārdomām.

Nākamo maču Latvijas izlase aizvadīs nākamajā otrdienā, kad viesos tiksies ar Maltu.

"Euro 2012" kvalifikācija, F grupa

Latvija – Horvātija 0:3 (0:1)

Vārti: Petričs 43', Oličs 51', Srna 82'
Brīdinājumi: Verpakovskis 76', Mihadjuks 76' – Vukojevičs 37', Srna 90'
Latvija: Vaņins, Kļava, Ivanovs, Gorkšs, Mihadjuks, Rubins (Žigajevs 85'), Laizāns (Astafjevs 87'), Rafaļskis, Cauņa, Verpakovskis, Karlsons (Rudņevs 63').
Horvātija: Runje, Strničs, Šimuničs, Čorluka, Rakitičs, Vukojevičs (Praņičs 70'), Eduardu (Jelavičs 62'), Srna, Oličs, Krančars, Petričs (Mandžukičs 84').

  -1 [+] [-]

, 2010-09-04 00:08, pirms 14 gadiem
Nav jēgas cepties. Jau pirms spēles bija zināms, ka horvāti būs stiprāki un vadīs spēli pēc sava prāta. Mūsu uzdevums bija aizsardzība un pretuzbrukumi. Aizsardzībā spēlējām labi un momentu bija maz. Horvātiem pelnīta uzvara. Problēma ir kreisā aizsarga pozīcijā. Mihadjukam individuāli samērā laba spēle, taču var redzēt, ka tā nav viņa īstā pozīcijā. Šodien neveicās ne Laizānam, ne Rubinam... Žēl, tāpēc vidējās līnijas vispār nebija. Tikai Cauņu varēja pozitīvi pamanīt. Māris labi kapājās, bet Karļikam spēle nekāda. Ieteiktu pret Maltu Laizāna vietā likt blakus Rafaļskim Astafjevu un Žigajevu un Rudņevu laist pamatā. Bet tā ir Starkova izvēle...

Cikls sākts neveiksmīgi, taču pret šādu komandu šāds zāģis bija gaidāms. Pie tam 3. horvātu gols bija ideāls. 1. varējām labāk mazliet nospēlēt. Pret Maltu jāņem 3 punkti. Tā ir zemāka līmeņa komanda kā mēs, taču pret izraēļiem labi cīnījās...

  -1 [+] [-]

, 2010-09-04 00:09, pirms 14 gadiem
tigereens rakstīja: 3) Saspēle 3 – ja saspēlējas, tad nevajag savas komandas spēlētājiem atrasties velns viņu zin kur kādos attālumos, bet nāciet tuvāk, saspēlējaties dinamiskāk, savā starpā palīdzat viens otram, jo citādāk tas nabadziņš, kam ir bumba jau ātri vien nonāk 2-4 pretinieku aplokā un atkal bumba zaudēta!!! Nu kas tā par tādu savas komandas biedra pamešanu bezmazvai nelaimē??? Pārāk tuvu viens no otra arī atrasties nevajag, jo tad sākās mudīšanās 3-5 spēlētāju vidū ap bumbu, tad kritieni, spērieni pa kājām. Izskatās tad kā pirmo klašu skolēni, kas visi cīnās ap bumbu un skrien visi kā vistu bars bumbai pakaļ. Kur ir loģiskā un taktiskā inteliģence?
Pilnīgi piekrītu, mūsējiem spēle bez bumbas laukuma vidū - kādas 3 vai 4 reizes spēles laukumā kaut ko varēja novērot. Tā kā amatieru līmenī, viens ar bumbu, pārējie skatās. Nu labi, pretī bija horvāti, jā viņi presēja. Bet mūsējie taču tādā angļu zemāko līgu stilā kapā jau nez cik ilgi. Protams, lai labi spēlētu bez bumbas, tad arī fiziskajai izturībai jābūt krietni augstākā līmenī, nekā lielākajai daļai spēlētāju. Piemēram, skatījos Anglija - Bulgārija. Jā, tur bulgāri zaudēja ar 0-4, taču viņi 90. minūtē skrēja gandrīz tikpat ātri, kā angļi. Kamēr mums lielākā daļa pēc 60. minūtes jau sāk izskatīties arvien lēnāki.

  +2 [+] [-]

, 2010-09-04 00:11, pirms 14 gadiem
fanu klubs#13 rakstīja: Tā i nesapratu itkā Holandiešiem Kuits un Nīstelrojs ir beiguši izlasē spēlēt?Šodien abiem pa bankai.J.Benojuns,Huntelārs un Ž.Dafo visiem hattricki.1 kārtā.
Nezinu, kāpēc Tu domā, ka Kuits ir prom, bet Nistelroju taču paaicināja atpakaļ.

  +2 [+] [-]

, 2010-09-04 00:13, pirms 14 gadiem
Ehh... Bezzobains zaudējums... Brīžiem pats biju apjucis pie TV ekrāna, horvāti stāv savā laukuma pusē, pietur bumbu... gaida... neviens nenāk klāt... Nu atvaino, profesionāli futbolisti, pārstāv nācijas godu... Cerams pret Maltu būs tāds pats rezultāts, šoreiz par labu latišiem...

     [+] [-]

, 2010-09-04 00:14, pirms 14 gadiem
puslaiks rakstīja: acīmredzot,vispār neesi nekad spēlējis vai vismaz to darījis pret klasi labākiem spēlētājiem.
Un vispār nav viss nemaz tik krāmīgi. Grieķi savā laukumā nospēlējuši ničā ar Gruziju
esmu gan spēlējis. Protams, ka situācija tabulā joprojām nebūs bezcerīga līdz matemātiski būs iespējams kvalificēties. Bet pati spēle: Jesus Christ! Nesaprotu kā ir iespējams ar totālo aizsardzību zaudēt 0:3 un vēl uzskatīt, ka tas ir ok.

  +1 [+] [-]

, 2010-09-04 00:26, pirms 14 gadiem
Jāsūta Jelgava valtsvienības vietā ko lai citu saka

     [+] [-]

, 2010-09-04 00:30, pirms 14 gadiem
Ir jūtama neapmierinātība un tam ir pamats, taču vai LV izlase spēlē sliktāk vai lielās izlases spēlē labāk nekā agrāk!Nezinu bet man liekas ka pēc euro 2004 kaut kā neiet vairs normāli ar spēli,protams ir izņēmumi, bet... Nevainoju noteikti uzbrucējus un piekrītu ka Rudņevs uzbrukumā nospēlēja apmierinoši, taču nav vaina uzbrukumā tā ie vidējā līnija, izņemot Cauņu kurš vienīgais spēlēja tur bija miskaste.. Laizāns protams slikti spēlēja taču viņam aizvietotāja tāpat nebūs vēl ilgu laiku un arī pašatdeve pieklibo, tālāk Rafaļskis - tur nav ko runāt viņš baidās no pretinieka tas spēlē redzams, Rubinam arī vairs nav labākie gadi.. Žigajevs derīgs vēl...Vai tiešām nav ko izvēlēties? Varianti ir Kosmačovs, Koļisničenko, Lazdiņš,Morozs kamēr nebeigsies spēle pret Maltu ar zaudējumu tikmēr nekas nemainīsies...
P.s Mihadjuks sūkā aizsardzībā, pat Surņins vai Solavjovs labāk spēlētu!

     [+] [-]

, 2010-09-04 00:31, pirms 14 gadiem
xZ rakstīja: esmu gan spēlējis. Protams, ka situācija tabulā joprojām nebūs bezcerīga līdz matemātiski būs iespējams kvalificēties. Bet pati spēle: Jesus Christ! Nesaprotu kā ir iespējams ar totālo aizsardzību zaudēt 0:3 un vēl uzskatīt, ka tas ir ok.
manuprāt,pie vainas ir tas,ka mums bez Astafjeva nav neviens saspēles veidotājs. Neesmu īsti lietas,kursā,kāda loma Rafaļskim ir klubā,bet izlasē,izskatās,ka viņš spēlē kā balsta pussargs,tā pat kā Laizāns un laukumā starp viduslīniju un uzbrukumu paliek baigākais robs,kā rezultātā uzbrucējiem ir jāspēlē tik dziļi laukumā un uzbrukums smagi buksē

  +1 [+] [-]

, 2010-09-04 00:33, pirms 14 gadiem
Latvijai ir probleemas ar aizsargiem, un pussargiem, nesaprotu kapeec jau gadus piedspadsmij speeleejam aizsardziibas futbolu, agraak veel vareeja saprast kad bij vismaz triis labi aizsargi, bet tagad tikai Gorksh un Vanins vaartos, par pussargiem vispaar nau ko runaat, Laizaans ar izskatiijaas taads stiivs laukumaa laikam jau ar peedeejie metri, vismaz var meeginaat uzbrukt iesitiis kaadus vaartus , zaudees vismaz skatiitaaji buus apmierinaati, taapeec jau uz to futbolu ir problemaatiski sapulceet pilnu stadionu....izlase nespeelee aciim tiikamu un skataamu futbolu, visas taas seedeeshanas aizsardziibaa, noriebies, pat zaudeejot vairs nemaak papresingot, nezinu, laikam jau vajag kaadu speciaalistu no Anglijas, Niiderlandes vai citas valsts piesaistiit
Slēpts komentārs: olshe

     [+] [-]

, 2010-09-04 00:36, pirms 14 gadiem
Jānis Klimovičs rakstīja: Pilnīgi piekrītu, mūsējiem spēle bez bumbas laukuma vidū - kādas 3 vai 4 reizes spēles laukumā kaut ko varēja novērot. Tā kā amatieru līmenī, viens ar bumbu, pārējie skatās. Nu labi, pretī bija horvāti, jā viņi presēja. Bet mūsējie taču tādā angļu zemāko līgu stilā kapā jau nez cik ilgi. Protams, lai labi spēlētu bez bumbas, tad arī fiziskajai izturībai jābūt krietni augstākā līmenī, nekā lielākajai daļai spēlētāju. Piemēram, skatījos Anglija - Bulgārija. Jā, tur bulgāri zaudēja ar 0-4, taču viņi 90. minūtē skrēja gandrīz tikpat ātri, kā angļi. Kamēr mums lielākā daļa pēc 60. minūtes jau sāk izskatīties arvien lēnāki.
piekriitu, arii skatiijos speeli, bulgaari uz doto momentu domaaju paarspeetu lv visos raadiitaajos, aatrumaa, izturiibaa, tehnikaa, visur ok vaartusargs iespeejams Vanins ir labaaks, bet vaartusargs viens nav vilceejs.

  +1 [+] [-]

, 2010-09-04 00:37, pirms 14 gadiem
puslaiks rakstīja: manuprāt,pie vainas ir tas,ka mums bez Astafjeva nav neviens saspēles veidotājs. Neesmu īsti lietas,kursā,kāda loma Rafaļskim ir klubā,bet izlasē,izskatās,ka viņš spēlē kā balsta pussargs,tā pat kā Laizāns un laukumā starp viduslīniju un uzbrukumu paliek baigākais robs,kā rezultātā uzbrucējiem ir jāspēlē tik dziļi laukumā un uzbrukums smagi buksē
Pilnībā piekrītu. Esam nodzīvojušies tik tālu, ka teju Gorkšu būs jāliek viduslīnijā.

  +2 [+] [-]

, 2010-09-04 00:44, pirms 14 gadiem
pats labākais bija pastiprināt sastāvu pie 0 pret 3 ar jaunu talantigu pussargu u-17 kandidātu astafjevu , labi ,ka vel 5 numuram "karāts "neatbrauca pakaļ

  -1 [+] [-]

, 2010-09-04 00:49, pirms 14 gadiem
mexxs2 rakstīja: pats labākais bija pastiprināt sastāvu pie 0 pret 3 ar jaunu talantigu pussargu u-17 kandidātu astafjevu , labi ,ka vel 5 numuram "karāts "neatbrauca pakaļ
Nu ko lai saka. Only in Latvia par jauniem un perspektīviem tiek uzkatītas personas virs 30 gadu vecuma

  -2 [+] [-]

, 2010-09-04 00:51, pirms 14 gadiem
lucky777 rakstīja: starkov ej pencija!
ej skolā nāpsli!

     [+] [-]

, 2010-09-04 00:52, pirms 14 gadiem
karljiks 0 vepriitis taa pat. Rudnjevs +- puse shvaka, iipashi centrs, uzbruceejiem jaabuut veel aktiivaakiem ja reiz Horvaatu aizsargi ripina bumbu, vieniigais kursh gribeeja to nonjemt bija A.Rudnjevs

  +1 [+] [-]

, 2010-09-04 00:53, pirms 14 gadiem
leo derbikio rakstīja: Jāmaina treneris un jāizbeidz stagnācija izlasē!..... ko tur uz laukuma darīja Astafjevs???!!!
uzstadija rekordu speles skaita zinjaa

     [+] [-]

, 2010-09-04 01:00, pirms 14 gadiem
smart rakstīja: uzstadija rekordu speles skaita zinjaa
Nu kā, taču balstīja viduslīniju! Tādā pašā vīzē viduslīnijā derētu pieņemt gan nelaiķi Šitiku, gan Starkovu pašu h

  +1 [+] [-]

, 2010-09-04 01:03, pirms 14 gadiem
Brivdomatajs rakstīja: karljiks 0 vepriitis taa pat. Rudnjevs +- puse shvaka, iipashi centrs, uzbruceejiem jaabuut veel aktiivaakiem ja reiz Horvaatu aizsargi ripina bumbu, vieniigais kursh gribeeja to nonjemt bija A.Rudnjevs
Nu ,bet vienam arii nav jeega skriest. Pusargi vajadzeeja paliidzeet presingot, bet izskatiijaas ,ka vinji driizaak atdos galus, nevis pakusteesies vairaak!

     [+] [-]

, 2010-09-04 01:12, pirms 14 gadiem
Nu ļoti vājš sniegums! Nesarotu, ko komanda dara treniņos. Vispār nekāda saspēle! Lv izlasei vajadzētu pamācīties no DĀR kura rangā ir krietni zemāk, bet uz laukuma ARĪ PRET GRANDIEM izskatās daudzreiz labāk! Varbūt Starkovs jāatlaiž, bet vēl biškiņ par agru! Vienīgie kuru priecēja Rudņevs, Vaņins, Cauņa, Gorkšs.

     [+] [-]

, 2010-09-04 01:18, pirms 14 gadiem
Ja starkova era beigusies, nu komlektacija maigi sakot sudiga, taka te bija zaude , pelnita bez variantiem!!!!!!!!!!!
rudnevs?

     [+] [-]

, 2010-09-04 01:18, pirms 14 gadiem
piespeeles, piespeeles un velreiz piespeles..... beeedigi
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2010-09-04 01:42, pirms 14 gadiem
Nuuu... spēle 2. 1/2laikā līdzīga, bet tur ir atšķirība top izlasēm no pārējiem-top vajag pāris iespējas, varbūt 1, bet mums daudzas. Sanāca, ka mums bij dažas, ja mācētu tās iesist būtu pa smuko!
Īsāk sakot nav nekas negaidīts, bet cerēju uz ko labāku. Jāturpina cīnīties!

  -1 [+] [-]

, 2010-09-04 02:26, pirms 14 gadiem
da labi,Horvātija ir augstākas klases komanda un uzvara 3-0 nav nekas negaidīts,vismaz man...

  +3 [+] [-]

, 2010-09-04 02:39, pirms 14 gadiem
Visu nosaka nauda. Katram āzim ir skaidrs - vecs pieredzējis spēlētājs kurš nevar un negrib skriet ir sliktāks par jebkuru jaunu, kuram patīk skriet. Kādēļ Latvijas izlasē ir spēlētāji, kuri neskrien. Par piespēlēm un sitieniem pa vārtiem es nerunāju, mūsējiem tā ir zinātniskā fantastika.

     [+] [-]

, 2010-09-04 03:11, pirms 14 gadiem
kas tur pirms spēles runāja pret hotvātu treneri, un skonto speletāju? būsim reālisti
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2010-09-04 04:20, pirms 14 gadiem
olshe rakstīja: Ugaale kozh. visas ugaale kozh , 47 cilveek skatiijass pie maan futbol, bet riktiig nogruziijaamies, deel to, ka Verpkakovskis sukaa pi***!

kar4. puupols laiza pezhu agritai kirshteinei..

palubasu, sukaa pi***
rajon4iks.. lierkat miinusus, bet man pohuj, davai,

futbols bez 2L alus ir daislidoshan!!
SUKJĀAAA PIMPĪIIIIIIII NAKŪUUUŽZZ :*

bra4in. davai eba6ijamn 6dien uz Easy Baru, dabuusiet pa seju!
Tu gan esi zabaks!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2010-09-04 06:20, pirms 14 gadiem
,,,,, to be continuous .... jau 15 gadu - viens un tas pats....
specīgākais ierocis - preuzbrukums! vai pretinieki nesak jau smieties?!?!
rupji sakot - nahren starhovu! bet LFF jau pa vāju kautko mainīt
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2010-09-04 08:13, pirms 14 gadiem
Izņemot tās pāris nocīnīšanās reizes (kas bija patīkama pārmaiņa) Rudņevs nekā grandioza neizdarīja. Karlsonam + par augsto bumbu iegūšanu, Rudņevam par cīnīšanos. Bet Māris joprojām no uzbrucējiem labākais.
laikam pirmā reize, kad Astafjevs Grebja klātbūtnē nebija kapteinis (tās pēdējās minūtes).
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja