Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:1, Did:0, useCase: 3

Viedoklis: Kad pienāks latviešiem tie laiki?

Pēteris Neimanis
Pēteris Neimanis

Šķiet, jau no pirmās Baltijas Basketbola līgas pastāvēšanas dienas aktuāls bija jautājums par tiesnešu darbību, kas arī nav nekāds brīnums, jo mačus apkalpo mājinieku tiesneši. Tiesa Latvijā šajā ziņā nākas runāt par ko citu...

Vai leiši izmanto vudu?
Droši vien nav tādas Latvijas komandas, kas nebūtu izjutusi lietuviešu un igauņu tiesnešu "viesmīlību", taču laikam jau nav arī tādu – sevišķi starp tām, kas spēlējušas ar abiem Lietuvas grandiem –, kas to pašu var teikt par mūsu svilpējiem. Bieži vien no pašmāju spēlētājiem nākas dzirdēt par to, ka izbraukumu mačos mūsējos "čakarē" leišu vai igauņu soģi, bet Latvijā to pašu turpina vietējie. Piemēri tālu nav jāmeklē – pēdējās divas "ASK Rīgas" un BK "Ventspils" spēles ar "Lietuvos Rytas". Pirmajā gadījumā mačs beidzās ar mājinieku "zāģi" (protams, nevar 100% droši apgalvot, ka, ja tiesneši strīdīgās epizodēs būtu lēmuši par labu rīdziniekiem, būtu sanākusi uzvara), bet otrajā mājinieki tomēr nosargāja uzvaru.

Konkrētāk? Līdz Rīgas spēles beigām atlikusi pusotra minūtē, Viļņas komandas centrs J.P. Batista laužas uz grozu, atduras pret karavīru centriem, tāpēc metiens sanāk neveikls. Bumba neskar groza stīpu un atkal nonāk pie Batistas, taču tiesnešu svilpe neseko. Toties seko metiens, kuru bloķē ASK centrs Brags, taču, bumbu jau bija sasniegusi sava lidojuma augstāko posmu un tiesneši ieskaitīja divu punktu guvumu. Kērtiss Miladžs uz to atbild ar bumbas spērienu griestos, par ko saņem tehnisko piezīmi un mača intriga ir beigusies... Pagājušās nedēļas beigās Lietuvas "avīžniekus" pamatīgi sabaidīja BK "Ventspils", mača beigās pat atļaujoties pacīnīties par uzvaru. Viesi metas uzbrukumā, Mariuss Petravičs agresīvi dodas uz grozu un ar plecu ielido Uvja Helmaņa krūtīs – svilpe un personiskā piezīme Helmanim. Vēl pēc brīža pret to pašu Helmani noteikumus pārkāpj Mindaugs Lukausks, bet ventspilnieku uzbrucējs pamanās izmest pa grozu, kurš bumbu pieņem, taču superobjektīvā Latvijas tiesnešu brigāde saskata, ka pārkāpums bija jau mirkli pirms metiena un groza guvumu neskaita. Pamatīgi uzvilcies Helmanis pirmo sodu met garām, otrs gan sasniedz mērķi, taču četru punktu pārsvara vietā sanāk tikai divi.

Rodas sajūta, ka leišiem piemīt kaut kādas burvju spējas vai viņi izmanto vudu rituālus... Vai mūsējiem vienkārši ir bail sarūgtināt lietuviešus, lai tie, nedo Dies’, neatteiktos no dalības Baltijas Basketbola līgā? Ja, nepamanījuši Batistas piespēli pašam sev, soģi pēc tam būtu pievēruši acis uz strīdīgi bloķēto metienu, vai viņus par to diskvalificētu? Diez vai! Vai kādam varētu būt kādas pretenzijas pret tiesnešiem, ja tie Mariusam Petravičam iedotu piezīmi uzbrukumā? Protams, nē! Vai izraisītos starpvalstu karš, ja tiesneši pēc pārkāpuma pret to pašu Helmani ieskaitītu arī divus punktus? Negribas ticēt! Tajā pašā laikā tiesneši ļauj viesu kluba prezidentam viņus pamācīt, pat izejot laukumā…

Nebūt nepieprasu, lai mūsu soģi rīkotos negodīgi, kaut ko izzīstu no pirksta un ar savām darbībām "noraktu" sāncenšus, bet kāpēc nedot viņiem to, ko viņi ir pelnījuši? Te jau runa ir par elementāru pašcieņu – kurš mūs cienīs, ja mēs paši necienām cits citu? Kā tajā anekdotē: katlu, kurā ellē vāras latvieši, neviens nesargā, jo, ja viens no letiņiem mēģinās no katla tikt ārā, citi raus aiz kājas atpakaļ…

Tartu Rock fenomens
"ASK" un BK "Ventspils" pirmajā SEB BBL posmā, bet Valmieras "Lāčplēšu alus" otrajā, izbaudīja ko nozīmē spēlēt Igaunijas pilsētā Tartu. Visos trīs gadījumos mači mūsējiem beidzās bēdīgi... Turpretim Igauņu alus komandas vizītes Latvijā beidzās ar mūsu komandu uzvarām. It kā jau nekas neparasts – netrūkst jau tādu, kuras sauc par tipiskām sava laukumā komandām. Tiesa te ir viens bet. Proti, pirmajā posmā "Rock" viesos neuzvarēja nevienu maču, bet no pēdējiem pieciem zaudējumiem, trīs bija tieši izbraukumā, turklāt arī pret komandām, kuras savā laukumā pārspēja pārliecinoši. Piemēram, "Neptunas" savā laukumā Tartu komanda pieveica ar +2, bet viesos zaudēja ar -23. Lāčplēša alus (tiesa bez Stimača, Filipsa un Bagatska) izbraukumā zaudēja ar -30 (!), bet savā laukumā uzvarēja ar +8. Arī BK "Ventspils" ar "Rock" savās mājās tika galā bez problēmām, taču izbraukumā nesanāca nekas, bet kad sāka sanākt, sekoja Helmaņa piezīme uzbrukumā un tehniskā... Pirmajā posmā Tartu komanda savā laukumā arī gandrīz tika galā ar "Lietuvos Rytas", galu galā tomēr zaudējot 70:72, toties Viļņā piedzīvoja sagrāvi 91:62. Pārsteidzošas pārmaiņas, vai ne?

Papētot spēļu protokolus, būtisku pārsvaru izdarīto soda metienu ziņā regulāri gan nevar saskatīt, tomēr galvenais bieži vien ir nevis skaits, bet laiks, kad sods fiksēts (vai nav fiksēts). Visvairāk "Tartu" ir cietuši "ASK" spēlētāji, jo igauņi mačā ar viņiem izmeta 34 sodus, kamēr rīdzinieki tikai 22. Tie, kas maču redzēja TV, labi atceras spēles beigas, kad igauņi gandrīz vai nesvilpa vispār, tomēr pamanīja pārkāpumu Buškevicam, kad tas tīri izsita bumbu sāncensim. Savukārt BK "Ventspils" spēlē soģi piezīmes vietā mājiniekam deva nostaigātus visiem...

Tiesa "Rock", kas otro posmu sāka ļoti iespaidīgi, galu galā var palikt bez dalības izslēgšanas mačos, taču tās jau ir viņu problēmas. Mūsu problēmas tagad būs četru komandu spēlēšana "play off", kuros gan nenāksies spēlēt ne ar vienu no leišu lielajiem. Tomēr pretī būs leiši, kuri tikko tieši no Latvijas saņēmuši pamatīgu pliķi – mūs nākamajā sezonā BBL būs vairāk nekā viņu. Tādā situācijā taču arī nebūtu prātīgi viņus lieki kaitināt? Vai labāk tomēr dot katram to, ko tas ir pelnījis? Vēl ir laiks padomāt un apsvērt visus par un pret. Visiem.

Foto: Romāns Kokšarovs, Sporta Avīze

     [+] [-]

, 2007-03-22 11:00, pirms 18 gadiem
es nezinu kaa jums ekspertiem ar noteikumu zinaashanu, bet LBS var aiziet peec noteikumu graamatinjas un tur viss ir daudz maz aprakstiits!
Latvijas Basketbola savienība, Brīvības 106/3!

shinii situaacija viss ir atkariigs no tiesnesha, ja vinjsh uzskata ka ir bijis metiens pa grozu, tad svilpe neseko, ja tiesnesis uzskata ka ir bijusi piespeele sev, tad svilpj nostaigaatu!

     [+] [-]

, 2007-03-22 11:01, pirms 18 gadiem

Citāts:

Publicējis petrini
Scarface nu taads tizlinjsh grudiens bija.. es saprastu, ja bumba lido paari stiipa, bet shamam bija konkrets nedaljots - kaadas vareja buut pretenzijas, ja tiesneshi nosfilptu? Pie tam vinjsh jau peec metiena nestaaveeja uz vietas! Cik man ir zinaams, tad par sliktu speeletajam verte taas darbiibas, peec kuraam vinjsh ieguust kaut kaadu paarsvaru paar saancensi un te nu taa vareeja buut.


lab beigsim par to situāciju, pēc noteikumiem tur viss bij OK, vismaz pēc manām domām un acīmredzot arī pēc tiesnešu un FIBA amatpersonu!!

     [+] [-]

, 2007-03-22 11:03, pirms 18 gadiem
izskatās ka lielākai daļai no klātesošajiem nepieciešama FIBA kategorija un svilpe
Raksts pilnīgi neobjektīvs murgijums par sāpīgu tēmu visos laikos

     [+] [-]

, 2007-03-22 11:03, pirms 18 gadiem
vispaar buutu lieliski, ja tiesaashas sisteema naakamajaa sezonaa VISPAAR butu citaadaak! kaa tieca 528 - speeli tiesa tiesneshi no visaam trim valstiim.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2007-03-22 11:04, pirms 18 gadiem

Citāts:

Publicējis Yo
Scarface, tu negribi izklaastiit savas domas par sho rakstu kopumaa.


Kopumā baigi labi novērojumi!!! Batistas gadījumā autora pilnīga laža noteikumu nezināšanas dēļ, bet par Helmaņa epizodi neņemos spriest, neredzēju spēli, bet nu ja bija kā tur rakstīts, tad jau varēja mājiniekiem ieskaitīt tos 2 pts!! bet nu iespējams, ka fols toč bij pirms metiena, bet tas jau tagad vairs neko neizšķir!!!
njā bet toč gribētos uzzināt lietuviešu un igauņu domas, kā tiesā iekš LV, jo domas par viņiem no spēlētājiem neesmu dzirdējis tās labākās!!!!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2007-03-22 11:06, pirms 18 gadiem
Nākošgad it kā ir doma, ka spēli tiesās 1-1-1! bet pagaidām tikai doma, jo viss apstājas pie finansēm!! ATCERATIES tādu NEBL???? kāpēc izputēja, jo tāpat kā tagad bija konflikts par tiesāšanu un viss arī beidzās pie finansēm!!!

     [+] [-]

, 2007-03-22 11:06, pirms 18 gadiem

Citāts:

Publicējis Skudrinieks
He he, nu labi, piekrītu, ka Helmanis mūsu tiesnešiem varētu būt "savējais", bet kādā sakarā lai Braggs vai Miladžs priekš viņiem būtu "savējāks" nekā Batista?!

Diez vai tādās kategorijās vajadzētu domāt un uzkurināt publiku par tiesnešu neobjektivitāti.


Runa ir nevis par tiesnešu neobjektivitāti, bet par viņu "mīkstumu", nedrošumu, pat bailīgumu. Man gan nav receptes, kā to īsā laikā atrisināt. Bet ilgākā laika posmā - jāsāk ar potenciālo tiesnešu izvēli un audzināšanu. No tiem, kas beidz spēlētāju karjeru, var atrast čaļus "ar iekšām", kas derētu tiesneša darbam. Nezinu, cik liela ir motivācija, lai strādātu par tiesnesi un kurš parasti izrāda lielāku interesi - pats potenciālais tiesnesis vai kāds cits (federācija?)

     [+] [-]

, 2007-03-22 11:06, pirms 18 gadiem

Citāts:

Publicējis Strangers

Citāts:

Publicējis petrini
vispaar buutu lieliski, ja tiesaashas sisteema naakamajaa sezonaa VISPAAR butu citaadaak! kaa tieca 528 - speeli tiesa tiesneshi no visaam trim valstiim.



kaut kad jau gaaja par to runa, bet man liekas, ka toreiz viss apstaajas jautaajumaa pie naudas



Gribi teikt, ka Baltijas Futbola līgai, par kuru interese ir 10 reizes mazāka, ir vairāk naudas nekā SEB BBL???
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2007-03-22 11:08, pirms 18 gadiem

Citāts:

Publicējis Beverīna

Citāts:

Publicējis Skudrinieks
He he, nu labi, piekrītu, ka Helmanis mūsu tiesnešiem varētu būt "savējais", bet kādā sakarā lai Braggs vai Miladžs priekš viņiem būtu "savējāks" nekā Batista?!

Diez vai tādās kategorijās vajadzētu domāt un uzkurināt publiku par tiesnešu neobjektivitāti.


Runa ir nevis par tiesnešu neobjektivitāti, bet par viņu "mīkstumu", nedrošumu, pat bailīgumu. Man gan nav receptes, kā to īsā laikā atrisināt. Bet ilgākā laika posmā - jāsāk ar potenciālo tiesnešu izvēli un audzināšanu. No tiem, kas beidz spēlētāju karjeru, var atrast čaļus "ar iekšām", kas derētu tiesneša darbam. Nezinu, cik liela ir motivācija, lai strādātu par tiesnesi un kurš parasti izrāda lielāku interesi - pats potenciālais tiesnesis vai kāds cits (federācija?)


ha ha nu tu sasmīdināji!!! spēlētājs pēc karjeras beigām par tiesnesi!!! ko tad viņs tiesās amatieru līgu, jo FIBA vai pat nacionālo kategoriju viņam diezvai dabūt, jo tomēr ir arī kaut kāds vecuma cenzs???domā viņam tas basis jau nebūs kaklā iestrēdzis!! labākajā gadījumā par treneri!!!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2007-03-22 11:13, pirms 18 gadiem

Citāts:

Publicējis ingvilds
izskatās ka lielākai daļai no klātesošajiem nepieciešama FIBA kategorija un svilpe
Raksts pilnīgi neobjektīvs murgijums par sāpīgu tēmu visos laikos



Ja tu neseko Basketbolam, tad labaak nekomentee

     [+] [-]

, 2007-03-22 11:14, pirms 18 gadiem
Manuprāt Rīgā tiesā daudz maz objektīvi ir kļūdas gan uz vienu pusi gan otru protams abas epizodes ar Helmani bija rupjas kļūdas (it sevišķi redzot kā vakar Beneton -Dinamo spēlē tika dalīti 2+1). Par Batistu nu strīdīga epizode Lietuvā un Igaunijā mūsējiem šādu grozu neieskaitītu, bet vai tas nozīmē, ka mums jāpaliek tādiem pašiem kā leišiem un igauņiem diez vai drīzāk beidzot ir jāsakārto tiesāšanas lietas pie viņiem nevis jāvelk mūsējos.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2007-03-22 11:14, pirms 18 gadiem

Citāts:

Publicējis Skudrinieks

Citāts:

Publicējis Scarface
Nākošgad it kā ir doma, ka spēli tiesās 1-1-1! bet pagaidām tikai doma, jo viss apstājas pie finansēm!! ATCERATIES tādu NEBL???? kāpēc izputēja, jo tāpat kā tagad bija konflikts par tiesāšanu un viss arī beidzās pie finansēm!!!



Lielākā problēma ir tā, ka ne Latvijā, ne Lietuvā, ne Igaunijā nav profesionālu tiesnešu. Visi kaut kur strādā pamatdarbā un vakarā iet tiesāt spēles.
Ir viena lieta, ja Tu esi kaut kur darbinieks un Tev jāatprasās stundu ātrāk, jo jāiet tiesāt Ventspils - Zalgiris un pavisam cita lieta, ja Tev jāņem darbā brīvdiena, lai brauktu no Tallinas uz Valmieru vai no Rīgas uz Kauņu tiesāt spēles.

Tas pats arī ar tiem tiesnešiem, kam pieder savs bizness - protams, ka viņiem arī jābūt uz vietas savā firmā risinot jautājumus, vai arī jāpieņem kāds cilvēks, kas to dara, lai darbi iet uz priekšu. Jo tā braukāšana nevienam tiesnesim nepatīk, ticiet tam. Un diez vai BBL līga ir gatava maksāt katram tiesnesim tik daudz, lai viņš 6 mēnešu laikā varētu nodrošināt sevi un ģimeni visam gadam un neko citu nestrādāt.


vecīt profesionāli basketbola tiesneši kuri TIKAI tiesā ir NBA!!!! pat eirolīgas tiesnešiem ir pamatdarbs, izņemot tur dažus TOP tiesnešus, kuri toč tikai tiesā, viens no tiem ir viens lietuvietis(brazausks laikam, īsti neatceros) kurš it kā skaitās darbā Lietuvas basketbola savienībā, bet reāli darbā ir 1 varbūt 2 dienas nedēļā!!!

     [+] [-]

, 2007-03-22 11:16, pirms 18 gadiem

Citāts:

Publicējis Army
mūsu tiesneši ir mīšļi, vot kas viņi ir, pretīgie d...ā līdēji leišiem


visi jau iekš LV ir līdēji!!! nafig mums NATO, ANO, vai ES, tad jau labāk vieni paši atsevišķi, ne???

     [+] [-]

, 2007-03-22 11:16, pirms 18 gadiem

Citāts:

Publicējis Scarface

Citāts:

Publicējis Beverīna

Citāts:

Publicējis Skudrinieks
He he, nu labi, piekrītu, ka Helmanis mūsu tiesnešiem varētu būt "savējais", bet kādā sakarā lai Braggs vai Miladžs priekš viņiem būtu "savējāks" nekā Batista?!

Diez vai tādās kategorijās vajadzētu domāt un uzkurināt publiku par tiesnešu neobjektivitāti.


Runa ir nevis par tiesnešu neobjektivitāti, bet par viņu "mīkstumu", nedrošumu, pat bailīgumu. Man gan nav receptes, kā to īsā laikā atrisināt. Bet ilgākā laika posmā - jāsāk ar potenciālo tiesnešu izvēli un audzināšanu. No tiem, kas beidz spēlētāju karjeru, var atrast čaļus "ar iekšām", kas derētu tiesneša darbam. Nezinu, cik liela ir motivācija, lai strādātu par tiesnesi un kurš parasti izrāda lielāku interesi - pats potenciālais tiesnesis vai kāds cits (federācija?)


ha ha nu tu sasmīdināji!!! spēlētājs pēc karjeras beigām par tiesnesi!!! ko tad viņs tiesās amatieru līgu, jo FIBA vai pat nacionālo kategoriju viņam diezvai dabūt, jo tomēr ir arī kaut kāds vecuma cenzs???domā viņam tas basis jau nebūs kaklā iestrēdzis!! labākajā gadījumā par treneri!!!


Varbūt es neprecīzi izteicos. Jo ar "karjeru" nedomāju profus, bet situāciju, kad čalis nevirzās tālāk uz profiem. Tomēr ir uzspēlējis pietiekamā līmenī, lai saprastu spēli.

     [+] [-]

, 2007-03-22 11:17, pirms 18 gadiem
piekasiishanaas tiesneshiem kljuust par leetu latvieshu slimiibu..
jaa, iet mums gruuti leitijaa un estijaa, bet tajaa pashaa laikaa paskatieties kaa rytaam gaaja serbijaa..
Un maajaas jau ar nav tik traki.. atceroties kaa bija ASK zhalgira macha pirmajaa puslaikaa, kad zhalgiris dabuuja taadu neobjektivitaates guuzmu no muuseejiem, tomeer taapat speeja sanjemties un vinneet.. arii valmiera ir pieraadiijusi, ka var vinneet ar milziigu pretspeeku..

nav tiesneshos taa saals, ka netiekam tur kur gribeetu..

     [+] [-]

, 2007-03-22 11:17, pirms 18 gadiem
Nu nezinu, nezinu.... Nu pirmā riņķa spēli ASK - Rock uzvarēt Rīgai nu noteikti palīdzēja pelēkzaļie vīriņi. Piekrītu, ka Leiši un Igauņi (cik nu dzirdēts un redzēts) palīdz atklātāk. mūsējie svilpj normāli. Un es nedomāju, ka baigi baudāms ir basketbols, kurā jebkura komanda uzvar ar tiesnešu palīdzību. Un es nerunāju par cilvēciskām kļūdām, tādas gadās katram,bet ja kaimiņi ir [cenzēts], vai tāpēc par tādiem ir jāpaliek arī mums? Es labāk skatos saspringtu un skaistu spēli, kurā tiesneši labi veic savu darbu, nevis nervozu murgu, kurā uzvar mājinieki...

     [+] [-]

, 2007-03-22 11:18, pirms 18 gadiem
Jautājums: kurš piedāvās RISINĀJUMU?!
Tikai jāņem vērā, ka problēma ir nevis vēlmē, bet spējās.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2007-03-22 11:24, pirms 18 gadiem

Citāts:

Publicējis Beverīna

Citāts:

Publicējis Scarface

Citāts:

Publicējis Beverīna

Citāts:

Publicējis Skudrinieks
He he, nu labi, piekrītu, ka Helmanis mūsu tiesnešiem varētu būt "savējais", bet kādā sakarā lai Braggs vai Miladžs priekš viņiem būtu "savējāks" nekā Batista?!

Diez vai tādās kategorijās vajadzētu domāt un uzkurināt publiku par tiesnešu neobjektivitāti.


Runa ir nevis par tiesnešu neobjektivitāti, bet par viņu "mīkstumu", nedrošumu, pat bailīgumu. Man gan nav receptes, kā to īsā laikā atrisināt. Bet ilgākā laika posmā - jāsāk ar potenciālo tiesnešu izvēli un audzināšanu. No tiem, kas beidz spēlētāju karjeru, var atrast čaļus "ar iekšām", kas derētu tiesneša darbam. Nezinu, cik liela ir motivācija, lai strādātu par tiesnesi un kurš parasti izrāda lielāku interesi - pats potenciālais tiesnesis vai kāds cits (federācija?)


ha ha nu tu sasmīdināji!!! spēlētājs pēc karjeras beigām par tiesnesi!!! ko tad viņs tiesās amatieru līgu, jo FIBA vai pat nacionālo kategoriju viņam diezvai dabūt, jo tomēr ir arī kaut kāds vecuma cenzs???domā viņam tas basis jau nebūs kaklā iestrēdzis!! labākajā gadījumā par treneri!!!


Varbūt es neprecīzi izteicos. Jo ar "karjeru" nedomāju profus, bet situāciju, kad čalis nevirzās tālāk uz profiem. Tomēr ir uzspēlējis pietiekamā līmenī, lai saprastu spēli.


nu labi "neprofi"!!! ir viens tāds tiesā - Sandis Saļņikovs, agrāk BK Ventpils kapāja, izcīnīja pats čempiona titulu!!! nu un ko viņš tiesā... Amatieru līgas un sieviešu līgas un pat tur viņam bļauj virsū trakāk kā BBL mačos fibņikiem!!!!

     [+] [-]

, 2007-03-22 11:25, pirms 18 gadiem

Citāts:

Publicējis Skudrinieks

Citāts:

Publicējis Scarface

Citāts:

Publicējis Skudrinieks

Citāts:

Publicējis Scarface
Nākošgad it kā ir doma, ka spēli tiesās 1-1-1! bet pagaidām tikai doma, jo viss apstājas pie finansēm!! ATCERATIES tādu NEBL???? kāpēc izputēja, jo tāpat kā tagad bija konflikts par tiesāšanu un viss arī beidzās pie finansēm!!!



Lielākā problēma ir tā, ka ne Latvijā, ne Lietuvā, ne Igaunijā nav profesionālu tiesnešu. Visi kaut kur strādā pamatdarbā un vakarā iet tiesāt spēles.
Ir viena lieta, ja Tu esi kaut kur darbinieks un Tev jāatprasās stundu ātrāk, jo jāiet tiesāt Ventspils - Zalgiris un pavisam cita lieta, ja Tev jāņem darbā brīvdiena, lai brauktu no Tallinas uz Valmieru vai no Rīgas uz Kauņu tiesāt spēles.

Tas pats arī ar tiem tiesnešiem, kam pieder savs bizness - protams, ka viņiem arī jābūt uz vietas savā firmā risinot jautājumus, vai arī jāpieņem kāds cilvēks, kas to dara, lai darbi iet uz priekšu. Jo tā braukāšana nevienam tiesnesim nepatīk, ticiet tam. Un diez vai BBL līga ir gatava maksāt katram tiesnesim tik daudz, lai viņš 6 mēnešu laikā varētu nodrošināt sevi un ģimeni visam gadam un neko citu nestrādāt.


vecīt profesionāli basketbola tiesneši kuri TIKAI tiesā ir NBA!!!! pat eirolīgas tiesnešiem ir pamatdarbs, izņemot tur dažus TOP tiesnešus, kuri toč tikai tiesā, viens no tiem ir viens lietuvietis(brazausks laikam, īsti neatceros) kurš it kā skaitās darbā Lietuvas basketbola savienībā, bet reāli darbā ir 1 varbūt 2 dienas nedēļā!!!



Nu tieši par to jau es arī saku - nav reāla tā izbraukāšana pa kaimiņvalstīm, it sevišķi leišiem uz Igauniju un otrādi. Uz Finālu jau protams, weekendā labākos tiesnešus saaicina - ir OK!
Bet regulārajā čempionātā - nepierunāsi tiesnesi no Lietuvas doties uz Tartu vai Tallinu tiesāt igauņu spēli ar Valmieru vai Baronu utt. Tā ir liela problēma šajā čempionātā, jo tiesnešu atalgojumā jābūt iekšā ne tikai samaksai par spēles tiesāšanu, bet arī visa ceļa apmaksa plus vēl tas, ko viņš nenopelna tajā laikā ceļojot un nestrādājot pamatdarbu. Un tas sadārdzina izmaksas ļoti būtiski. Salīdzinājumā ka tagad vietējiem tiesnešiem maksā tikai par spēles tiesāšanu, jo viņiem nekur tālu nav jādodas.


pilnībā piekrītu Tavam teiktajam!!! bet risinājums....
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2007-03-22 11:33, pirms 18 gadiem
to Batigola..
vajadzeetu gan izveeleeties iztecienus un padomaat pirms kaadu sauc par Idiotu..

     [+] [-]

, 2007-03-22 11:35, pirms 18 gadiem
Ļoti tendenciozs un neobjektīvs raksts. Autors acīmredzot nepārzin pat elementārākos basketbola noteikumus. Pie tam no visām šīm spēlēm ir no konteksta paņēmis dažas epizodes, ignorējot spēlē pieņemtos lēmumus kopumā. Diemžēl, lai arī ļoti nekvalitatīvs raksts, tas tomēr kādam, kam esports ir autoritāte rada viedokli. Diemžēl vienpusēju un šauru.

Īsti nav skaidrs, kas tiek pārmests latviešu tiesnešiem? Viņu kļūdas? Kļūdas ir visiem, arī spēlētājs no groza apakšas pamet garām.

Bet patiesībā, pēc raksta un pēc tā, kas tika rakstīts arī sporta avīzē ir sajūta, ka latviešu tiesnešiem tiek pārmesta viņu pārāk lielā objektivitāte! Tas ir pilnīgs absurds - tiesneši dara labi savu darbu un tagad tiek mudināti krāpties un tiesāt kādam par labu?!?

Ja problēma ir nekvalitatīvā tiesāšana Igaunijā un negodīgā tiesāšana Lietuvā, tad ir jārisina divas šīs problēmas, nevis jāmusina Latviešus būt nelojāliem. Līgas vadībai vajadzētu pieņemt mērus, ja šāda situācija tiešām notiek. Kaut gan, manuprāt, tās ir atrunas Latvijas komandēm, kad tās meklēt iemeslus ārpus savas spēles. Katrā ziņā, ja tiešām būtu bijis kāds konkrēts gadījums, kad Latvijas komanda ir " nogriezta", tad ar video ieraksta palīdzību varētu pierādīt negodīgumu un vainīgos sodīt. Vai varbūt latviešu komandām ir bail?

Uzskatu, ka Latvijas tiesneši tiesā ļoti augstā līmenī un kotējas pietiekami augstu Eiropā. Esporta redaktoru nekompetence un noteikumu nepārzināšana nav īsti tiesnešu problēma.

Kas attiecas uz to, ka jābūt neitrālām tiesnešu brigādēm - pilnīgi atbalstu, taču arī tā nav tiesnešu, bet līgas problēma. Katrā ziņā, fakts ir tāds, ka lielais vairākums tiesnešu ir nodarbināti pamatdarbos un lai apkalpotu spēli, piemēram, Tallinā ir jāpatērē vismaz divas darba dienas, kas protams, jākompensē ar attiecīgu daudzumu $.

Jauktās brigādes 1-1-1 arī ir braukšana grāvī. Varbūt citā, bet tomēr grāvī. Kārtējais iemesls līdzjutējiem un spēles dalībniekiem apelēt pie vietējā tiesneša kļūdu gadījumā, lai pavelk savējos.
Vienkārša tiesneša pārdomas

     [+] [-]

, 2007-03-22 11:35, pirms 18 gadiem
labs raksts....
labi būtu, ka arī paši latviešu tiesneši to izlasītu...

     [+] [-]

, 2007-03-22 11:36, pirms 18 gadiem
Šo garo komentāru rindu varētu turpin';at vēl un vēl, bet būtu arī labi aprakstīt lokālo spēļu tiesnešu darbību, jo nevaram jau gribēt , lai zaljie brīnumi tiesā neitrāli vai labāk sacīt korekti BBL līmenī, ja vietējā čempī pastāvīgi ir novērojama vadošo komandu atbalstīšana ar svilpošanu vajadzīgā virzienā, bet kam tas ir vajadzīs, domāju ka būtu labāk sākt ar vietējo līmeni, un tad runāt par BBL, jo par lietuviešu grandiem nav jēgas runāt - būsim reāli, vinji mūsējos var vienā setā paņemt priekša, jautājums ir par koncentrēšanos un katrā atsevišķā momentā gribēšanu uzvarēt!

     [+] [-]

, 2007-03-22 11:40, pirms 18 gadiem
Liela piekrishana referee teiktajam..

     [+] [-]

, 2007-03-22 11:42, pirms 18 gadiem

Citāts:

Publicējis referee
Ļoti tendenciozs un neobjektīvs raksts. Autors acīmredzot nepārzin pat elementārākos basketbola noteikumus. Pie tam no visām šīm spēlēm ir no konteksta paņēmis dažas epizodes, ignorējot spēlē pieņemtos lēmumus kopumā. Diemžēl, lai arī ļoti nekvalitatīvs raksts, tas tomēr kādam, kam esports ir autoritāte rada viedokli. Diemžēl vienpusēju un šauru.

Īsti nav skaidrs, kas tiek pārmests latviešu tiesnešiem? Viņu kļūdas? Kļūdas ir visiem, arī spēlētājs no groza apakšas pamet garām.

Bet patiesībā, pēc raksta un pēc tā, kas tika rakstīts arī sporta avīzē ir sajūta, ka latviešu tiesnešiem tiek pārmesta viņu pārāk lielā objektivitāte! Tas ir pilnīgs absurds - tiesneši dara labi savu darbu un tagad tiek mudināti krāpties un tiesāt kādam par labu?!?

Ja problēma ir nekvalitatīvā tiesāšana Igaunijā un negodīgā tiesāšana Lietuvā, tad ir jārisina divas šīs problēmas, nevis jāmusina Latviešus būt nelojāliem. Līgas vadībai vajadzētu pieņemt mērus, ja šāda situācija tiešām notiek. Kaut gan, manuprāt, tās ir atrunas Latvijas komandēm, kad tās meklēt iemeslus ārpus savas spēles. Katrā ziņā, ja tiešām būtu bijis kāds konkrēts gadījums, kad Latvijas komanda ir " nogriezta", tad ar video ieraksta palīdzību varētu pierādīt negodīgumu un vainīgos sodīt. Vai varbūt latviešu komandām ir bail?

Uzskatu, ka Latvijas tiesneši tiesā ļoti augstā līmenī un kotējas pietiekami augstu Eiropā. Esporta redaktoru nekompetence un noteikumu nepārzināšana nav īsti tiesnešu problēma.

Kas attiecas uz to, ka jābūt neitrālām tiesnešu brigādēm - pilnīgi atbalstu, taču arī tā nav tiesnešu, bet līgas problēma. Katrā ziņā, fakts ir tāds, ka lielais vairākums tiesnešu ir nodarbināti pamatdarbos un lai apkalpotu spēli, piemēram, Tallinā ir jāpatērē vismaz divas darba dienas, kas protams, jākompensē ar attiecīgu daudzumu $.

Jauktās brigādes 1-1-1 arī ir braukšana grāvī. Varbūt citā, bet tomēr grāvī. Kārtējais iemesls līdzjutējiem un spēles dalībniekiem apelēt pie vietējā tiesneša kļūdu gadījumā, lai pavelk savējos.
Vienkārša tiesneša pārdomas


ļoti labi argumenti un ļoti labs koments!!!! bet diezvai daudziem ar to pietiks!!!! man pietika!! kaut gan nekad neesmu teicis, ka LV tiesneši raktu savējos!!!

     [+] [-]

, 2007-03-22 11:43, pirms 18 gadiem
Par tiesnešiem jākļust čaļiem, kam ir autoritāte, jā, kam ir iekšas. Tas pat svarīgāk, nekā spēles izpratne.
Jo pēdējo var iemācīties, bet iekšām jābūt no dabas!
Patiesībā iekšām jābūt stiprākām, nekā stiprāko spēlētāju, treneru un menedžeru iekšām!
Tas arī nozīmē, ka jāmaksā vairāk. Ne jau tāpēc, ka sāks labāk tiesāt, bet jaunie, asie čaļi gribēs un izvēlēsies šo darbu-hobiju-dzīvesveidu. Jo labs tiesnesis parasti ir arī biznesmenis vai pašnodarbinātais, pats kungs par savu laiku ( tādā nozīmē, ka pats to plāno).
Tātad: par labu darbu jāmaksā, tātad skatītājiem par biļetēm arī jāmaksā, nevis jācer uz bezmaksas abonementiem.
Un basketbolam jāiet pie skatītāja. Labie piemēri: ASK un Barons Arēnā, Valmiera VOC, Roja!!! Droši vien vēl var nosaukt (Gulbene, Ventspils, ...)
Bet slikto būs vairāk. Lielākā daļa spēļu notiek bez skatītājiem vai ar simbolisku skatītāju skaitu!

     [+] [-]

, 2007-03-22 11:45, pirms 18 gadiem

Citāts:

Publicējis gizzmodo
labs raksts....
labi būtu, ka arī paši latviešu tiesneši to izlasītu...


nu redz izlasīja!!!! un arī iekomentēja!! tagad pamēģini kādus pretargumentus izspiest no sevis!!!!
UN ARĪ PĀRĒJIE NODIRSĒJI!!!!!!

     [+] [-]

, 2007-03-22 11:50, pirms 18 gadiem
referee taas ir epizodes izshkjiroshos speeles mirkljos, kas vareeja ietekmeet galaiznaakumu! kaapeec taados muusu sogjiem iet ciet??
nevienu neviens nemusi buut neobjektiivam, vilkt kaadu aiz matiem, bet vienkaarshi beigt uzsaktiit leishus par kaut ko ieveerojamaaku! leishi un igaunji pret mums neizturaas ar taaadu cienju, bet mees lienam vai no aadas aaraa!
varbuut sisteema 1-1-1 nepotiik, jo tad buus iesaistiiti mazak Latvijas tiesneshu?