Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:4, Did:0, useCase: 3

Reakcija uz iespējamo finansējuma apturēšanu sporta būvēm: populisms un līdzekļu izšķērdēšana

Reakcija uz iespējamo finansējuma apturēšanu sporta būvēm: populisms un līdzekļu izšķērdēšana
Valmieras J. Daliņa stadionam sacensības atkal vajadzētu uzņemt jau 2020. gadā. Foto: Romāns Kokšarovs/f64

Nedēļas nogalē sporta aprindas pārsteidza Izglītības un zinātnes ministres Ilgas Šuplinskas (JKP) izteikumi, ka viņa rosinās apturēt finansējuma piešķiršanu sporta būvēm, līdzekļus novirzot pedagogu algām. Sportacentrs.com lūkoja noskaidrot, kā finansējuma apturēšana varētu ietekmēt sporta būves, kuru celtniecībai iepriekšējā valdība nepieciešamo finansējumu jau iezīmēja.

Vērtējot 2019. gada budžeta projektu, ministres uzmanību esot piesaistījuši 8,5 miljoni eiro, kas paredzēti vairākiem sporta objektiem. Šuplinska paudusi neizpratni, kā situācijā, kad nav pieauguma skolotāju algām, tiek rasts papildu finansējums sporta būvēm. Ministre norādīja, ka 2017. gadā, pieņemot budžetu, Liepājas Tenisa kortiem, Ventspils peldbaseinam, Valmieras J. Daliņa stadionam, Jēkabpils multifunkcionālajai zālei un Smeceres sporta bāzei piešķirti papildu līdzekļi. „Noteikti deputāti to iesnieguši kā kvotas, to stingri iezīmējot uz trim gadiem, kas nozīmē, ka arī šogad pildām to, ko ZZS ielobējusi budžetā,” akcentēja Šuplinska.

Viņa atklāja, ka esot piedāvājusi finanšu ministram veikt kardinālu soli – pabeigt noteiktu būvniecības kārtu un tad to apstādināt līdz brīdim, kad sakārtosies budžeta lietas. „Nenotiek taču tā, ka dzīvs skolotājs var visu laiku ievilkt savus vēderus un pagaidīt, bet būve nevar pagaidīt.”

„Es to sauktu par populismu, jo tā ir ķeršanās pie vienkāršākā risinājuma,” uzskata Vidzemes Olimpiskā centra (VOC) valdes priekšsēdētājs Artis Jansons. „Mūsu gadījumā valsts finansējums veido 25%, bet lielāko daļu finansē pašvaldība. Ieskaitot vieglatlētikas manēžu, kas nākotnē nespēs sevi atpelnīt, tāpēc tik un tā būs dotējama. Manuprāt, valsts pārvaldīšanā ir nepieciešama pārmantojamība. Nevar katrs nākamais nākt ar slotu un aizslaucīt prom visus padarītos un iesāktos darbus. Piekrītu, ka katrs projekts ir jāizvērtē vēl rūpīgāk, taču nedrīkst rasties situācija, kurā vispirms pasaka – dodam, bet pēc tam – nedodam.”

Pašlaik Valmieras J. Daliņa stadionā esot pabeigti betona darbi tribīņu ēkai un manēžai, bet būvlaukums ir pilns ar celtniecības materiāliem. „Līgums ar būvniekiem ir noslēgts līdz pat celtniecības darbu pabeigšanai. Tādēļ darbu pārtraukšanas gadījumā jārēķinās ar tiesvedību. Uzskatu, ka tas ir populisms. Cilvēkiem tik augstos amatos ir jādomā par to, ko viņi runā,” norāda VOC valdes priekšsēdētājs.

Olimpiskā centra „Ventspils” valdes priekšsēdētājs Jurģis Liepājnieks uzsver, ka nedrīkst tik viennozīmīgi pretnostatīt finansējuma piešķiršanu sporta būvēm un pedagogu algu palielināšanu. „Peldēšana vispār ir viena no veselīgākajām nodarbēm. Taču pašlaik Ventspilī ir tikai viens 25 metru un četru celiņu peldbaseins, kas pirms daudziem gadiem uzbūvēts pie 6. vidusskolas. Ar to jādzīvo visai pilsētai.”

Liepājnieks skaidro, ka pašlaik esot noslēgti līgumi un iesākta peldbaseina projektēšana, bet peldbaseina būvniecības darbiem būtu jānoslēdzas līdz 2021.-2022. gadam. „Lielāko daļu finansējuma sedz tieši valsts. Ja projekts apstāsies, tad līgumsaistības pret projektētājiem valsts vietā nāksies segt mums pašiem.”

Par Smeceres sporta bāzes uzlabošanu līgums ar Izglītības un zinātnes ministriju tika noslēgts jau pirms trim gadiem un pēdējā gadā par 500 000 eiro ir paredzēta šautuves rekonstrukcija, asfalta klāšana starta un finiša zonā, kā arī pazemes ejas izbūve uz šautuvi. Sporta bāzes vadītājs Gunārs Ikaunieks cer, ka plānotie darbi tomēr tiks paveikti. „Ja netiks uzklāts asfalts, tad vasarā trases darbība tiks paralizēta. Bet 2021. gadā paredzētajam Eiropas junioru čempionātam biatlonā nepieciešama pazemes eja uz šautuvi. Asfaltēšanas zonas vēl atrodas projekta stadijā, bet par pazemes ejas izbūvi līgums ar būvniekiem jau ir noslēgts,” piebilst Ikaunieks.

Jēkabpils pilsētas domes priekšsēdētājs Raivis Ragainis neslēpj, ka arī viņu Šuplinskas izteikumi pārsteiguši, tomēr viņš pieļauj, ka tos, iespējams, izprovocējuši kādi iepriekš nepārdomāti lēmumi. "Acīmredzot ministre nav iedziļinājusies katrā konkrētajā gadījumā, jo mēs kā reģiona centrs tikai vēlamies uzbūvēt vienu multifunkcionālu halli ar tūkstoš skatītāju sēdvietām. Mēs pat nesalīdzinām sevi ar valstīm, kurās šādas halles ir teju katrā ciemā. Tāpat jāatgādina, ka mūsu reģionā nav arī nevienas ledus halles. Tuvākās ir Daugavpilī un Ogrē. Diemžēl Latvijas ziema nav tāda, lai slidošanas prasmi varētu apgūt tikai āra apstākļos, ko apliecina šīsdienas laika apstākļi."

Ragainis uzskata, ka ministres izteikumi, reaģējot uz to, ka šīgada budžetā nav atvēlēti līdzekļi pedagogu algu palielināšanai, bijuši pārāk pēkšņi un asi. Turklāt Jēkabpils mērs norāda, ka no viņa puses līgums ar Izglītības un zinātnes ministriju jau esot parakstīts, pagaidām nezināmu iemeslu dēļ ar tā parakstīšanu kavējas ministrija. "Un tas viss, neskatoties uz to, ka valsts finansējums ir tikai 1,6 miljoni eiro no kopumā vairāk nekā 13 miljoniem, kas nepieciešami halles būvniecībai. Bet mums taču jau ir noslēgti līgumi ar būvniekiem, pamati ir ielieti un objekts 2020. gadā ir jānodod."

Liepājas pašvaldības sporta pārvaldes vadītājs pienākumu izpildītājs Elans Strazdiņš norāda, ka Liepājas tenisa halli rosinātā finansējuma apturēšana praktiski vairs nevar skart, jo nauda jau ir apgūta un aprīlī paredzēta objekta nodošana. Viņš nesaskata loģiku Šuplinskas izteikumos, jo, kur tad pedagogi strādās, ja netiks būvētas jaunas halles. "Piekrītu, ka pedagogu atalgojums nav pietiekams, taču, vai tad infrastruktūra netiek radīta arī pašiem pedagogiem un viņu darba apstākļiem? Ar pedagogu algu palielināšanu nogriezt iespējas sportot bērniem un jauniešiem - vai tas ir pareizākais risinājums?"

Tomēr Strazdiņš pieļauj, ka varētu izvērtēt katra objekta būvniecības stadiju. "Ja tiek plānots iekonservēt celtniecību projektiem, kas ir uzsākti vai pat tuvu nobeigumam, tad to var uzskatīt par valsts līdzekļu izšķērdēšanu. Bet, ja projekti ir vēl tikai idejas līmenī, tad, iespējams, var gadu pagaidīt, līdz tiek atrisinātas budžeta problēmas. Tādēļ aktuālāk būtu domāt par to, ka palielināt ieņēmumus."

Visbeidzot ministrijas pārraudzībā esošo nacionālo sporta bāžu "Daugavas stadions" un tenisa centrs "Lielupe" valdes loceklis Elmārs Martinsons norāda, ka šo objektu rekonstrukcijas plāni, visticamāk, nebūs apdraudēti. "Tikko tenisa centru "Lielupe" auditēja Latvijas Republikas Valsts kontrole, kas atzina, ka tā rekonstrukcija nav tikusi labi vadīta, jo projekts finanšu krīzes un finanšu pārdales dēļ ievilcies jau kopš 2007. gada. "Daugavas stadionam" tiek izmantoti Eiropas fondu līdzekļi, kurus nevar atvēlēt pedagogu algām. "Lielupē" finansējuma apturēšana tehniski ir iespējama, taču saprātīgi tas nebūtu. Pagaidām nav sanācis tikties ar ministri, bet esmu uzrunājis IZM Sporta departamenta direktoru Edgaru Severu. Kad būs sarunas par finansējumu sporta būvēm, būšu gatavs piedalīties diskusijā."

1 2 47 komentāri

  +2 [+] [-]

, 2019-02-11 16:31, pirms 6 gadiem
interesanti, ka VID lielījās, ka pag ajušogad iesēti nodokļos 9 m9iljardi eiro, kas ir pa miljardu vairāk nekā 2017. gadā. Bet naudas kā nav, tā nav. Vai tik to miljardu politiķi nav pa kabatām sabāzuši?

     [+] [-]

, 2019-02-11 16:34, pirms 6 gadiem
igor_amelka_1951703601711192 rakstīja: interesanti, ka VID lielījās, ka pag ajušogad iesēti nodokļos 9 m9iljardi eiro, kas ir pa miljardu vairāk nekā 2017. gadā. Bet naudas kā nav, tā nav. Vai tik to miljardu politiķi nav pa kabatām sabāzuši?
Iemācies kā ekonomika darbojas

  -1 [+] [-]

, 2019-02-11 16:53, pirms 6 gadiem
Varbūt LV vajadzētu atsevišķu Sporta ministriju kā tas ir daudzās valstīs?
Jau n-tos gadus IZM pierāda, ka šai ministrijai sports nav pat otršķirīga būšana.
Bērnu, jauniešu un junioru treneru un sporta skolotāju finansēšanu nodot pašvaldībām, bet viss kas saistīts ar sporta infrastruktūru, sporta inventāra nodrošināšanu, sportistu apģērbšanu, sportistu prēmēšanu un stipendiju maksāšanu utt. nodot jaunās ministrijas pārziņā.

     [+] [-]

, 2019-02-11 17:09, pirms 6 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Varbūt LV vajadzētu atsevišķu Sporta ministriju kā tas ir daudzās valstīs?
Jau n-tos gadus IZM pierāda, ka šai ministrijai sports nav pat otršķirīga būšana.
Bērnu, jauniešu un junioru treneru un sporta skolotāju finansēšanu nodot pašvaldībām, bet viss kas saistīts ar sporta infrastruktūru, sporta inventāra nodrošināšanu, sportistu apģērbšanu, sportistu prēmēšanu un stipendiju maksāšanu utt. nodot jaunās ministrijas pārziņā.
Kāpēc cilvēkiem vienmēr liekas ka atverot jaunu ministriju visas problēmas tiks atrisinātas? Muļķības!

Būs tikai par vienu ministru vairāk kurš teiks ka viņa ministrijai nav naudas!!

Severs strādā pietiekami labi un lēnām viss notiek.

  +5 [+] [-]

, 2019-02-11 17:12, pirms 6 gadiem
jauna valdiiba vai veca - bez atskjiriibas, smadzenju kaa nav taa nav. nevis lai mekleetu veidus kaa samazinaat milziigo nevajadziigo iereednju skaitu ministrijaas, bez samazinaat finanseejumu attistiibai….. bez paarsteigumiem - filma stulbs un veel stulbaaks naak praataa.

  -3 [+] [-]

, 2019-02-11 17:20, pirms 6 gadiem
nedveds rakstīja: jauna valdiiba vai veca - bez atskjiriibas, smadzenju kaa nav taa nav. nevis lai mekleetu veidus kaa samazinaat milziigo nevajadziigo iereednju skaitu ministrijaas, bez samazinaat finanseejumu attistiibai….. bez paarsteigumiem - filma stulbs un veel stulbaaks naak praataa.
nevajag atkārtot to demagoģiju, labi? Tas ierēdņu skatis nav milzīgs. Kopā, pa 119 novadiem ir ap 3000 ierēdņu. Problēma ir papīru kalni.

  -1 [+] [-]

, 2019-02-11 17:29, pirms 6 gadiem
nedveds rakstīja: jauna valdiiba vai veca - bez atskjiriibas, smadzenju kaa nav taa nav. nevis lai mekleetu veidus kaa samazinaat milziigo nevajadziigo iereednju skaitu ministrijaas, bez samazinaat finanseejumu attistiibai….. bez paarsteigumiem - filma stulbs un veel stulbaaks naak praataa.
Tu esi saskaitījis ierēdņu skaitu ministrijās un veicis izpēti par to, ko dara ministrijas, kādas tām ir uzliktas funkcijas u.t.t.? Nē, tu runā tukšu, tēlojot no sevis zinīti gudro, bet patiesībā sevi nostādi ne visai gudra cilvēka lomā.

  -3 [+] [-]

, 2019-02-11 17:36, pirms 6 gadiem
Priekš kam mums vispār sporta būves? Bumbas var nopirkt bērnu vecāki, jāatrod līdzenāks pleķis, saliek skolas somas vārtu vietā un vālē.

  +2 [+] [-]

, 2019-02-11 17:53, pirms 6 gadiem
janis_vaivods_5482736 rakstīja: Priekš kam mums vispār sporta būves? Bumbas var nopirkt bērnu vecāki, jāatrod līdzenāks pleķis, saliek skolas somas vārtu vietā un vālē.
Jā jā.Un tad kad tas bērns izaug ar Madaras Līdumas vārdu un aizbrauc pārstāvēt Latviju, viņu nepielaiž sacensībām, jo tērps ir morāli un fiziski novecojis un neatbilst standartiem.Un tad šitais kauns jārij visas pasaules priekšā, jo Latvija ir tik nabadzīga, kad pat tērpu nespēj savam sportistam nopirkt.Te neiedosim, te ietaupīsim, jo mums taču ir oligarhi kuriem vajag vairāk, viņiem taču jāzog, un ko viņi zags, ja mēs tērēsim bērniem, sportam,savam priekam un lepnumam.Aizrijies ar savu padomju domāšanu, mirla.

  +1 [+] [-]

, 2019-02-11 18:05, pirms 6 gadiem
Kamēr Ierēdnis vēl aizvien domās šādi : " neskatoties uz to, ka valsts finansējums ir tikai 1,6 miljoni eiro no kopumā vairāk nekā 13 miljoniem, kas nepieciešami halles būvniecībai " - valsts nauda ? Jeb tomēr nodokļu maksātāju finansējums visās pusēs- nu nemainīsies, ne tā Ministrija, ne tas lauku pilsētiņas vadītāja iestādijums . Attieksmē pret visiem- sportistiem, bērniem, skolotājiem, dajebko, kas tiek finansēts no "Nodokļu maksātāju naudas"

 +11 [+] [-]

, 2019-02-11 18:13, pirms 6 gadiem
Padomājiet kāda mums ir Sporta manēža, kauns paliek. Mums nav sava nacionālā futbola stadiona, kur tribīnes ir no visām pusēm uz dabīgā seguma, mums nav basketbola halles, neskaitu Arēnu Rīgu, kas pieder Savickim. Visur ir eiropas līdzfinansējums, Valsts tik nedaudz(salīdzinoši) piepalīdz ar finansējumu. Sports ir vajadzīgs, jo tas jauniešiem audzina raksturu, stāju, galvu noliek īstajā vietā un palīdz neizaugt par mazkustīgiem pelmeņiem, kas mūsdienās ir ļoti aktuāli. Vajaga pedagogiem algas pacelt, bet vai to ņemt no sporta nost, kur mūs pasaulē vislabāk atpazīst? Gūstam reto prieciņu par savu valsti? Protams, ka ir ļevie varianti, kur "Mazpisānos" uzceļ prekš 100 iedzīvotājiem halli vai baseinu, tas ir absurdi. Man vienkārši bail, ka IZM jau Šadurska laikos attāls cilvēks no sporta var salaist visu grīstē.

  +9 [+] [-]

, 2019-02-11 18:19, pirms 6 gadiem
sandis444444 rakstīja: Kāpēc cilvēkiem vienmēr liekas ka atverot jaunu ministriju visas problēmas tiks atrisinātas? Muļķības!

Būs tikai par vienu ministru vairāk kurš teiks ka viņa ministrijai nav naudas!!

Severs strādā pietiekami labi un lēnām viss notiek.
Nezinu kā strādā atsevišķs departaments zem IZM, bet jaunā ministre jau paguvusi pierādīt, ka viņai sports ir sekundārs.

     [+] [-]

, 2019-02-11 18:24, pirms 6 gadiem
Latvijā jau sen vajag ieviest bagātnieku nodokli, kā Zviedrijā un citur, tad daudzas problēmas atrisināsies!

  +6 [+] [-]

, 2019-02-11 18:32, pirms 6 gadiem
kailcirte rakstīja: Latvijā jau sen vajag ieviest bagātnieku nodokli, kā Zviedrijā un citur, tad daudzas problēmas atrisināsies!
Un ko tas dos?
Vai par maz LV uzņēmēji savu biznesu reģistrē Čehijā, un citās ES valstīs?

  -2 [+] [-]

, 2019-02-11 18:32, pirms 6 gadiem
Es nesaku ka tā jādara, bet ..... varētu izvērtēt katra objekta būvniecības stadiju... gudri vārdi .. jo: 1) valstī cilveku paliek arvien mazāk - ļoti šaubos ka ja no 10 cilvekiem 6 sportoja un tagad palika 8 un joprojam sportos 6, Paskatos pa logu pie mājas loga parastas vsk sporta stadions ... un kas tur arpus sutndam nodarbojas....5-6 ielu vingrotaji - mazliet futbolisti un....3 cienijama vecuma kundzes un 2 tada pat vecuma kungi ( soļo, skrien, slēpo) vasaraa parādas pa kadai'ģimenei kur bērni brauc ar veļuku, rollero paskraida.... bet pārsvarā ir tukšums..... un tas ir stadions!!!!!! Protams , es pilniba atbalsti ka pat tik mazai valstij kā Latvijā ir jabuut Eiropas stadartiem atbilshošai vismaz pa vienai celtnei dažādām sacensībam - cik jau nu Latvijai uzticēs tās organizēt. Te, ministres izteikumos, parādas kautkada reāla! iespejama darbiba izmantojot iekšējo situaciju ( jo naudas ir tik cik IR) situacijas risināšanā - Šadurska kunga iztiekums bija ..... ja mēs 2 gados panāksim to un to .. tad skolotāju alga par likmi būs 4 ciparos mērāma, no 680 pacela uz 710.......UN? tas ir apmeram ja pa tuksnesi iet cilveks un prasa dzert te piebrauc kruts vāgis un pasaka - miļais veel 2 dienas tieši taisni pari smilšu barhaniem un, ja nenomaldisies tu nonaksi oāzē....

  +7 [+] [-]

, 2019-02-11 18:36, pirms 6 gadiem
Cienījamā ministre Šuplinskas kundze varētu tak pajautāt savai partijas biedrenei Anetai Jēkabsonei-Žogotai, ko viņa domā par šādiem bezsakarīgiem paziņojumiem?

  +4 [+] [-]

, 2019-02-11 18:48, pirms 6 gadiem
kailcirte rakstīja: Latvijā jau sen vajag ieviest bagātnieku nodokli, kā Zviedrijā un citur, tad daudzas problēmas atrisināsies!
To nodokli maksās tikai vidējā šķira. Bagātniekiem tāpat nekas nepieder, jo viss ir uz firmām un pērkot visu tik vel PVN paņem atpakaļ, kamēr nabags un parastais strādnieks visur kur dodas maksā PVN.

  -1 [+] [-]

, 2019-02-11 18:50, pirms 6 gadiem
Es par. Ka tik uzcelt kādu būdu ....
Ķeizari tik savas spalvas pucē. Baseini, manēžas kāreiz būtu jānodod pirms pašvaldību vēlēšanām.
Ko cilvēks mirstīgais redz: katru gadu jaunus kadastra izcenojumus, sadārdzinājumus komunālajiem pakalpojumiem. Tieši tā - lai nosegtu izdevumus par pustukšajām būdām.
Lai katrs pagastvecis izaudzina olimpisko čempionu. Nē, nē, Lemberga nopirktie nederēs, lasi 2.rindu no augšas.

Īstenībā lai jau ceļ. Vajag atrast vidusceļu starp šķūņiem un to uzturēšanu, veselīgu dzīvesveidu par saprātīgu cenu, bērnu bezmaksas sportošanu un beigās par pedagogu atalgojumu. Aksioma, ka ar futbolistiem, kuriem viss par brīvu, mums nav ar ko lepoties, bet privāti par naudu izskolotiem tenisistiem, ir.

  +1 [+] [-]

, 2019-02-11 18:51, pirms 6 gadiem
ak68 rakstīja: Cienījamā ministre Šuplinskas kundze varētu tak pajautāt savai partijas biedrenei Anetai Jēkabsonei-Žogotai, ko viņa domā par šādiem bezsakarīgiem paziņojumiem?
Šuplinska ir no JKP, bet Žogota no "Attīstībai/Par!"

  +4 [+] [-]

, 2019-02-11 18:55, pirms 6 gadiem
zivotaajs rakstīja: Es nesaku ka tā jādara, bet ..... varētu izvērtēt katra objekta būvniecības stadiju... gudri vārdi .. jo: 1) valstī cilveku paliek arvien mazāk - ļoti šaubos ka ja no 10 cilvekiem 6 sportoja un tagad palika 8 un joprojam sportos 6, Paskatos pa logu pie mājas loga parastas vsk sporta stadions ... un kas tur arpus sutndam nodarbojas....5-6 ielu vingrotaji - mazliet futbolisti un....3 cienijama vecuma kundzes un 2 tada pat vecuma kungi ( soļo, skrien, slēpo) vasaraa parādas pa kadai'ģimenei kur bērni brauc ar veļuku, rollero paskraida.... bet pārsvarā ir tukšums..... un tas ir stadions!!!!!! Protams , es pilniba atbalsti ka pat tik mazai valstij kā Latvijā ir jabuut Eiropas stadartiem atbilshošai vismaz pa vienai celtnei dažādām sacensībam - cik jau nu Latvijai uzticēs tās organizēt. Te, ministres izteikumos, parādas kautkada reāla! iespejama darbiba izmantojot iekšējo situaciju ( jo naudas ir tik cik IR) situacijas risināšanā - Šadurska kunga iztiekums bija ..... ja mēs 2 gados panāksim to un to .. tad skolotāju alga par likmi būs 4 ciparos mērāma, no 680 pacela uz 710.......UN? tas ir apmeram ja pa tuksnesi iet cilveks un prasa dzert te piebrauc kruts vāgis un pasaka - miļais veel 2 dienas tieši taisni pari smilšu barhaniem un, ja nenomaldisies tu nonaksi oāzē....
Tad nafig vispār kaut ko darīt, jo pēc tavas loģikas tāpat visi aizbrauks, nomirs un te paliks tukša vieta.To jau laikam grūti saprast, ka lai cilvēks negribētu braukt prom ir jābūt tam visam.

     [+] [-]

, 2019-02-11 19:03, pirms 6 gadiem
LV ir tikai viena problema.. Politika. Valsts ideala vieta un ari mezi, kudra ir. Tacu cilveciskais faktors ir visu specigakais.

  +1 [+] [-]

, 2019-02-11 19:03, pirms 6 gadiem
Arti Janson un Elmār Strazdiņ pastāstiet kādas faking valdēs jūs locekļi sēdat!!!!!???? vISAS TĀS VALDES UN LOCEKĻUS LIKVIDĒT!!!!
Un visus jūs jansonus,strazdiņus un vēl desmitiem locekļus un dažādus liekēžus sporta jomās.
UN PIETIKS VISAM NAUDAS....

  +1 [+] [-]

, 2019-02-11 19:11, pirms 6 gadiem
Hotshot rakstīja: Šuplinska ir no JKP, bet Žogota no "Attīstībai/Par!"
Jā, tev taisnība! Biju kaut kā aplam iedomājies,ka Žogota Rīgas Domē ievēlēta no JKP. Pārāk daudz mums to jauno partiju, ātri var sajaukt, kuri politiķi nāk no kuras tieši partijas, it īpaši, ja viņi paši nestartēja Saeimas velēšanās.

  -1 [+] [-]

, 2019-02-11 19:19, pirms 6 gadiem
Ak jā...mums irdžiu džitsa džudo karatē cīņas kikboksinga taekvondo savatē federācijas ar daudziem locekļiem,juristiem,grāmatvežiem un citiem sttrādniekiem tajās fed. Vēl ari sambo,muay -thai...daļu varētu apvienot...un lūk nauda...
Ir mums krosmintona,petanka,kamanu suņu,kendo,raketlona un vēl tādas kuras nafig nevajag LV.

     [+] [-]

, 2019-02-11 19:20, pirms 6 gadiem
Domaju Valsti ir daudz svarigaki jautajumi par jaunu sporta zalu celtniecibu.. Esosaja perioda jau nu noteikti.. Tautas sports ir viena lieta, profesionalais otra.. Lai sponsore pasvaldibas, uznemumi un lieluznemumi.. Valsts labak lai pensijam naudu pieliek un algam. Valmiera ir bagata pasvaldiba, ja vajag, ne tikai Dalinjus var pacelt

  +1 [+] [-]

, 2019-02-11 19:21, pirms 6 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Varbūt LV vajadzētu atsevišķu Sporta ministriju kā tas ir daudzās valstīs?
izņemot krievus laikam nevienu citu nezinu! nav ne vainas arī šim modelim. tas kā viņš darbojas jau cits stāsts. pie mums tik federācijas grib slaukt valsti arī lielo sasniegumu jeb profu sporta vajadzībām. tāpat visādiem hobijiem aiziet nauda no valsts un pašvaldības...infrastuktūra un sporta skolas būtu jābūt prioritātei sporta nodaļai zem IZM.

     [+] [-]

, 2019-02-11 19:29, pirms 6 gadiem
kailcirte rakstīja: Latvijā jau sen vajag ieviest bagātnieku nodokli, kā Zviedrijā un citur, tad daudzas problēmas atrisināsies!
Kas tieši atrisināsies? Pārdeklarēsies turīgie ar visām firmām uz citām valstīm un Latvija vispār neko nedabūs. Liec "bagātniekus" mierā, tieši viņi ir tie, kas tevi baro.

  +1 [+] [-]

, 2019-02-11 19:34, pirms 6 gadiem
Rai4a rakstīja: LV ir tikai viena problema.. Politika. Valsts ideala vieta un ari mezi, kudra ir. Tacu cilveciskais faktors ir visu specigakais.
Latvijas problēma ir cilvēku slinkums un nekompetence visos līmeņos, neuzņēmība un vāja izglītības sistēma. Personīgi es to saistu ar izsūtīšanām Staļina laikos un 2. pasaules karu, kur arī pazuda tautas labākais genofonds.

     [+] [-]

, 2019-02-11 19:52, pirms 6 gadiem
kailcirte rakstīja: Latvijā jau sen vajag ieviest bagātnieku nodokli, kā Zviedrijā un citur, tad daudzas problēmas atrisināsies!
Latvijā nav tāda turība un attīstība, lai kko tādu darītu.

  +2 [+] [-]

, 2019-02-11 20:17, pirms 6 gadiem
cesinieks777 rakstīja: Ak jā...mums irdžiu džitsa džudo karatē cīņas kikboksinga taekvondo savatē federācijas ar daudziem locekļiem,juristiem,grāmatvežiem un citiem sttrādniekiem tajās fed. Vēl ari sambo,muay -thai...daļu varētu apvienot...un lūk nauda...
Ir mums krosmintona,petanka,kamanu suņu,kendo,raketlona un vēl tādas kuras nafig nevajag LV.
Un neviena no tām netiek uzturēta par valsts līdzekļiem , jo ir sabiedriskas organizācijas.

  -1 [+] [-]

, 2019-02-11 20:19, pirms 6 gadiem
cesinieks777 rakstīja: Arti Janson un Elmār Strazdiņ pastāstiet kādas faking valdēs jūs locekļi sēdat!!!!!???? vISAS TĀS VALDES UN LOCEKĻUS LIKVIDĒT!!!!
Un visus jūs jansonus,strazdiņus un vēl desmitiem locekļus un dažādus liekēžus sporta jomās.
UN PIETIKS VISAM NAUDAS....
Ja neesi gudrs, tad neesi. Nebūs valdes, bet būs vadītāji, kuri darīs to pašu un loģiski saņems atalgojumu

  -1 [+] [-]

, 2019-02-11 20:28, pirms 6 gadiem
dobrecovs rakstīja: Latvijā nav tāda turība un attīstība, lai kko tādu darītu.
Nopietni? Uz diviem miljoniem mums ir simtiem miljonāru, no kuriem liela daļa ir padomju mantojuma ''sadalītāji'', kuri nekādu pienesumu ekonomikai nenes, tikai ērti dzīvo uz citu sapelnītiem līdzekļiem.Pareizās (zināja kur) vietās iepirkti zemes gabali, par sviestmaizi sagrābti uzņēmumi, parazitējošie enerģētikas starpnieki, čekisti un komunisti - kolhoznieki, kur ierindas kolhozniekiem pudele vai nojāta tehnika, priekššēdētājam zeme un ražošanas ēkas.Ir arī gudri cilvēki, kuri miljonus sapelnījuši un nācija var lepoties ar viņiem, bet kā jau teicu, lielākā daļa ir spekulanti, administratīvo līdzekļu izmantotāji un siltās vietās iegūlušies politiskie parazīti.

     [+] [-]

, 2019-02-11 20:30, pirms 6 gadiem
Real Rebel rakstīja: Ja neesi gudrs, tad neesi. Nebūs valdes, bet būs vadītāji, kuri darīs to pašu un loģiski saņems atalgojumu
Vadītājs būs viens cilvēks,bet zem vajdes nosaukumavar sabāzt locekļus cik vēlas...tā lūk...
Tā kā padomā kurš ir gudrs un kurš nē...

  -1 [+] [-]

, 2019-02-11 20:32, pirms 6 gadiem
norcha 172 rakstīja: Un neviena no tām netiek uzturēta par valsts līdzekļiem , jo ir sabiedriskas organizācijas.
Ko...???izlasi pieņemto valsts budžetu 2018.gadam un tad runā.

     [+] [-]

, 2019-02-11 20:44, pirms 6 gadiem
cesinieks777 rakstīja: Vadītājs būs viens cilvēks,bet zem vajdes nosaukumavar sabāzt locekļus cik vēlas...tā lūk...
Tā kā padomā kurš ir gudrs un kurš nē...
Tu neesi gudrs. Bez valdes, tie pārējie cilvēki vienkārši ieņemtu citu amatu. Saskaitāmo summa nemainās, ja tos samainisi vietām
1 2 47 komentāri