Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:128, Did:0, useCase: 3

Ašvorts: "Čārteris izmaksātu 100 000 eiro, tāpēc lidosim ar regulārajiem reisiem"

Edmunds Novickis
Edmunds Novickis @EdmundsN

Ašvorts: "Čārteris izmaksātu 100 000 eiro, tāpēc lidosim ar regulārajiem reisiem"
Pols Ašvorts un Antons Jemeļins pēc pirmās spēles ar "Valur"
Foto: Romāns Kokšarovs (f64)

Jau ceturtdien "Ventspils" UEFA Eiropas līgas kvalifikācijas turnīra pirmās kārtas ietvaros aizvadīs atbildes maču viesos pret "Valur" pēc Ventspilī izspēlētā neizšķirta 0:0. Divas dienas pirms spēles Sportacentrs.com aprunājās ar ventspilnieku komandas galveno treneri Polu Ašvortu.

Pirmkārt, kā ar spēlētāju veselību? Vai ir cerība, ka Rugins un Karlsons varētu spēlēt jau no pirmās minūtes?
Rugins nevarēs spēlēt. Viņš joprojām atgūstas pēc trieciena pirmajā spēlē, un viņš ar mums uz Islandi nemaz nedosies. Savukārt Ģirts varēs spēlēt, un viņam ir labas cerības sākt maču pamatsastāvā.

Vai Ģirts joprojām spēlē ar masku un, ja jā, vai tika atrisināta problēma ar masku? Teicāt, ka, saņemot bumbu kājās, viņš to lāga nevar redzēt...
Jā, viņš joprojām ir ar masku. Diemžēl ir tā, ka bez maskas Karlsons varētu spēlēt labāk, bet var gadīties, ka viņš mums šajā duelī būs vajadzīgs arī ar visu masku.

Vai pārējie ir pilnībā veseli un gatavi spēlēt?
Jā, visi, atskaitot Ruginu.

Vai Rugina veselība ir stabila? Uz cik ilgu laiku viņš izkritis?
Viņš pirmajā spēlē tika izslēgts [knockout] un tādos gadījumos allaž ir bīstami ātri atsākt spēlēt. Viņam 10 dienas nevajadzētu spēlēt, un mēs nevēlamies riskēt ar viņa veselību un dzīvību. Šobrīd viņš pat netrenējas ar mums - viņš to sāks darīt pēc mūsu atgriešanās no Islandes.

Atgriezīsimies pie pirmās spēles - savas domas jau izteicāt uzreiz pēc mača, bet vai pēc video noskatīšanās ir radušies kādi jauni secinājumi?
Nē, secinājumi palikuši tie paši - nebiju apmierināts ar mūsu sniegumu uzbrukumā, bet ar sniegumu aizsardzībā biju apmierināts. 0:0 Eirokausos savā laukumā nav slikts rezultāts. Pašsaprotami, ka mājinieku līdzjutēji sagaidīja uzvaru, bet, ja vien nav uzvara, tad 0:0 ir labākais iespējamais rezultāts. Izbraukumā mums jāuzbrūk vairāk un, ja gūsim vārtus, viņiem būs jāiesit divi.

Cik saprotu, uz Islandi lidosiet ar regulāro reisu, nevis čārterreisu.
Lidosim ar diviem regulārajiem reisiem - viena daļa komandas pa taisno no Rīgas uz Reikjavīku, bet otra caur Helsinkiem.

Vai jūs kā treneri šāda situācija, ka komanda ir sadalīta divās daļās, apmierina?
Protams, ka treneris vienmēr vēlētos perfektu situāciju un perfektus apstākļus, bet dzīvē un arī futbolā ne vienmēr tas ir iespējams. Ar to ir jātiek galā. Nebija pietiekami daudz lidojumu [ar pieejamām biļetēm - aut.], ko visai viegli varēja paredzēt, ņemot vērā, ka pretinieku uzzinājām 10 dienas pirms izbraukuma spēles. Eirokausos tā ir ierasta lieta. Protams, bija opcija īrēt čārteri, bet tā ir Islande... ja nemaldos, tika nosaukta cena 100 tūkstoši eiro. Tā nav maksājama summa [šeit jāatgādina, ka nauda par dalību Eirokausos tiek saņemta krietni vēlāk - aut.]. Tik liela summa veidojas, jo Reikjavīkas lidostā ir augsts izdevumu līmenis.

Abām komandas daļām lidojumi būs rīt?
Jā, turklāt praktiski vienā laikā. Abas daļas nonāks galamērķī rīt [trešdien] pievakarē, tā ka šai ziņā nekādu problēmu.

Kā domājat, vai "Valur" atbildes mačā savu skatītāju priekšā spēlēs uzbrūkošāk vai joprojām saglabās augstu disciplīnas līmeni un paļausies uz pretuzbrukumiem?
Domāju, viņi mums uzbruks vairāk. Viņi spēlēs savu skatītāju priekšā un viņi saprot, ka, lai uzvarētu šo dueli, viņiem būs jāgūst vārti. Vārtu gūšana būs viņu prioritāte.

Vai jūsu komandai tas būs parocīgi? Būs vairāk brīvo zonu.
Redzēsim. Taču uzskatu, ka tas [0:0 pirmajā spēlē - aut.] ir perfekts scenārijs, lai tiktu pie vairāk brīvām zonām.

Varam prognozēt, ka no vienas puses spiediens uz jūsu komandas aizsardzību būs lielāks, bet tai pašā laikā uzbrukumam būtu jābūt vieglāk?
Mēs katrā ziņā uzbruksim vairāk nekā pirmajā spēlē.

Jau sacījāt, ka Rugins paliek mājās un ka Karlsonam ir izredzes sākt pamatsastāvā. Vai sagaidāmas būtiskas izmaiņas starta vienpadsmitniekā attiecībā uz pārējām pozīcijām?
Lielu izmaiņu nebūs, bet es šobrīd nevēlos runāt, kādas izmaiņas varētu būt, kāda taktika būs, ņemot vērā varbūtību, ka šo interviju islandiešu komandai kāds iztulko. Tieši tā, piemēram, notika, kad "Valur" kapteinis sniedza interviju un Sportacentrs.com to iztulkoja un mēs to izlasījām [smejas]. Tā ka patiešām nevēlos atklāt, kā spēlēsim. Jebkurā gadījumā koncentrēsimies uz savu spēli un mēģināsim tur gūt vārtus.

Bukmeikeri, runājot par izredzēm divu spēļu summā, dod 50/50. Piekrītat?
Piekrītu, ka ir 50/50, tas ir godīgs izredžu novērtējums.

Interesanti, ka spēle pēc mūsu laika sāksies plkst.23:00. Tas ir ļoti vēlu. Iepriekš gatavojoties mājas spēlei, centāties aizvadīt treniņus tai pašā laikā, kad spēle...
Lūk, ar šo mēs neko nevaram darīt. Nevaram Ventspilī katru dienu aizvadīt treniņus vienpadsmitos vakarā. Cenšamies aizvadīt treniņus vakaros jau pēdējās divās nedēļās. Celsimies nedaudz vēlāk un būsim gatavi tam, ka jāspēlē tik vēlu. Neko nevaram padarīt, ka ir tādas laika starpības.

Nevaram izslēgt papildlaika un pendeļu iespējamību. Vai jums tā ir priekšrocība, ka šogad šādu spēli jau reiz aizvadījāt, pārspējot "Riga" kausa finālā?
Ceru, ka tā. Tai pašā laikā nezinu, kā "Valur" ir ar pendeļu pieredzi - zinu, ka viņi pēdējos divos gados izcīnīja Islandes kausu, bet nezinu, vai ceļā uz triumfu bija arī pendeles [2015. gada kausa pusfinālā "Valur" uzvarēja pendelēs ar 5:3, bet 2016. gadā pendeļu nebija, vienreiz tika uzvarēts papildlaikā - aut.]. Jebkurā gadījumā pendeles ir 50/50. Viņiem varētu būt tā priekšrocība, ka pendeles notiktu viņu laukumā, viņu fanu priekšā. Taču pendeles būtu 50/50 - tāpat kā izredzes divu spēļu summā šobrīd.

Vai šajās dienās pendeles treniņos tiek izpildītas biežāk?
Jā, tāpat darījām pirms katra Latvijas kausa dueļa - pirms 1/4 fināla ar "Liepāju", pirms 1/2 fināla atbildes spēles ar RFS un arī pirms fināla ar "Riga". Arī šoreiz savu pieeju nemainām un pendeles praktizējam vairāk. Esam gatavi šim spēles elementam.

Virslīgā vārtus sargā Uvarenko, Latvijas kausā un Eirokausos Pavlovs. Pamatā tas ir tāpēc, lai abiem būtu spēles laiks?
Jā. Mums abi vārtsargi ir labi un es nepiekrītu pieejai mainīt vārtsargu ik spēli - uzskatu, ka vārtsargam ir vajadzīgas vairākas spēles pēc kārtas. Jau pirms spēles ar vārtsargiem sarunāju, ka Pavlovs sargās vārtus kausu mačos, bet Makss čempionātā.

Varam viegli paredzēt, ka Pavlovs vārtus sargās arī Islandē, bet, ja sargātu Uvarenko, jūs papildlaika pēdējā minūtē varētu veikt vārtsargu maiņu, atceroties, ko Pavlovs paveica Latvijas kausa finālā pēcspēles pendelēs.
[Smejas] Šī nav no vieglākajām intervijām [smejas]. Starp citu, dzirdēju, ka "Riga" kausa finālā pret mums to gribēja darīt [vārtus sargāja V.Kurakins, bet rezervē bija R.Ozols un "Riga" toreiz veica tikai divas maiņas - aut.], taču nedomāju, ka es kādreiz ko tamlīdzīgu darīšu. Uzskatu, ka vārtsargam ir jābūt iesildījušam, jābūt mentāli gatavam ieiet tādā spēlē. Laist uz maiņu vārtsargu, kurš nav iesildījies un mentāli gatavs, ir liels risks. Tā ka nedomāju, ka es tā varētu rīkoties. Izņēmums - ja pamatvārtsargs būtu savainots.

  +3 [+] [-]

, 2017-07-05 07:30, pirms 7 gadiem
Nākošā kārtā,protams,ja tur tiks,būs vieglāk.Varēs braukt ar autobusu uz Slovēniju,iznāks vēl lētākBet ja nopietni.Domāju ,ka šī spēle būs
galvenā šosezon,jo kluba viens no uzdevumiem bija tikt Eirokausos, vismaz otrajā kvalifikācijas kārtā.Izkrišanas gadījumā sezona būs izgāzta pilnībā,jo izcīnītais Latvijas kauss šoreiz dividendes nesa FK Liepājai.Protams,kā sacīja Pols,nevajag panikot,vēl visu varam glābt.Šobrīd gan neizskatās,ka komanda pēkšņi atdzims no pelniem un sāks izcīnīt uzvaru sēriju,lai tiktu vismaz trijniekā.Ir ļoti reāli,ka nākošsezon Eirokausi ies FKV gar degunu.Un tas nav man nekāds pesimisms,bet gan reāls skats uz šī brīža situāciju.Tiesa,nav ļaunuma bez labuma.Varēsim nākošsezon netērēt ceļošanas naudu uz Eirokausiem,atlaidīsim dārgos spēlētājus un iespēlēsim jaunos dubliera puišus pamatsastāvam.Šis būtu viens no variantiem ,ko varētu piedzīvot.Ļoti pazīstama shēma klubiem,kuri mocās ar finansiālām problēmām.Atliek tikai cerēt,ka nekā no tā ko rakstīju ,nepiepildīsies.Ja nu vienīgi ceļojums uz Slovēniju Tiesa.Cerības ir muļķu mierinājums.

  +3 [+] [-]

, 2017-07-05 08:30, pirms 7 gadiem
Neskatoties uz visām ķibelēm - veiksmi FK Ventspilij.

  +1 [+] [-]

, 2017-07-05 09:27, pirms 7 gadiem
alguns rakstīja: Nākošā kārtā,protams,ja tur tiks,būs vieglāk.Varēs braukt ar autobusu uz Slovēniju,iznāks vēl lētākBet ja nopietni.Domāju ,ka šī spēle būs
galvenā šosezon,jo kluba viens no uzdevumiem bija tikt Eirokausos, vismaz otrajā kvalifikācijas kārtā.Izkrišanas gadījumā sezona būs izgāzta pilnībā,jo izcīnītais Latvijas kauss šoreiz dividendes nesa FK Liepājai.Protams,kā sacīja Pols,nevajag panikot,vēl visu varam glābt.Šobrīd gan neizskatās,ka komanda pēkšņi atdzims no pelniem un sāks izcīnīt uzvaru sēriju,lai tiktu vismaz trijniekā.Ir ļoti reāli,ka nākošsezon Eirokausi ies FKV gar degunu.Un tas nav man nekāds pesimisms,bet gan reāls skats uz šī brīža situāciju.Tiesa,nav ļaunuma bez labuma.Varēsim nākošsezon netērēt ceļošanas naudu uz Eirokausiem,atlaidīsim dārgos spēlētājus un iespēlēsim jaunos dubliera puišus pamatsastāvam.Šis būtu viens no variantiem ,ko varētu piedzīvot.Ļoti pazīstama shēma klubiem,kuri mocās ar finansiālām problēmām.Atliek tikai cerēt,ka nekā no tā ko rakstīju ,nepiepildīsies.Ja nu vienīgi ceļojums uz Slovēniju Tiesa.Cerības ir muļķu mierinājums.
varbūt varēs aizčāpot kājām... Bet maksāt 100 000 par ceļošanu ir neprātīgi. Tā kā nevajag neko pārmest. Tas ir saprātīgs lēmums
Ventspils ir sava veida pārbūves stadijā. No vecajiem meistariem maz kas ir palicis. Tas pats Karlsons nebūs vairs vilcējs savā vecumā. Jaunajiem nigēriešiem vēl ir vajadzīgs laiks ieskrieties. Gatavus meistarus Ventspils vairs nevar īsti atļauties. Žēl, ka nebija papildinājumu pirms Eirokausiem. Neko labu par finansiālo situāciju tas neliecina
Cīņā ar Liepāju Ventspils var pacīnīties par 4. vietu. Spartaks un Rīgas klubi ir bagātāki un sastāva ziņā meistarīgāki. Savukārt Jelgava laikam paliks 6.

  -2 [+] [-]

, 2017-07-05 10:33, pirms 7 gadiem
Ja zaudēs, tad mājās ar maršruta autobusu.
Slēpts komentārs: saulainaespania

  +1 [+] [-]

, 2017-07-05 12:09, pirms 7 gadiem
saulainaespania rakstīja: Ja nav nauda ar ko aizbraukt uz eirokausu spēlēm nu tad sorry.Kāpēc vajadzīgi visādi nemāk spēlējoši leģionāri.Par dzīvokli jāmaksā,aģenta pakalpojumi un tā tālāk.Un komandā palicis tikai Uvarenko,viens vietējais ventspilnieks.Kur pa 20 gadiem kāds vietējais.Treneri nulle,nevienu nevar izaudzināt.Kāpēc vajadzīga tāda komanda?
Nauda ir, bet 100 000 par aizbraukšanu uz Islandi ir daudz par daudz
Leģionāri ir talantīgi, bet nevajag prasīt no viņiem nezin kādas lietas. Vismaz pagaidām...
Tidenbergs un Svarups ir tīri vietējie
Ventspils ir pašreizējie Latvijas kausa glabātāji un no šobrīd eksistējošiem Latvijas klubiem vistitulētākie. Tāpat vienīgā no Baltijas komandām, kas spēlējusi Eirokausu grupu turnīrā. Ventspils ir klubs ar vēsturi un stabilu pamatu. Stabilākais Latvijas futbola klubs

     [+] [-]

, 2017-07-05 13:29, pirms 7 gadiem
Tāpat jau summa (aptuveni parēķinot) virs 20T būtu, lai visu "budžeta klasē" nodrošinātu arī bez čārtera.

  -1 [+] [-]

, 2017-07-05 14:55, pirms 7 gadiem
Cik zinu tad panākumi bija kad bija nauda(daudz).Bija kaudze leģionāru priekš eirokausiem.Latvijas čempī viņiem īstenība nebija ko darīt.Bet cik no vietējiem tad spēlēja?Runa ir par vietējo treneru neprasmi strādāt.Nav labu leģionāru nav rezultātu jo vietējie nav sagatavoti.Ar tādu metodiku kas balstīta uz austrumiem nekas nevar sanākt.

  +1 [+] [-]

, 2017-07-06 00:04, pirms 7 gadiem
Ja pilnīgi precīzi,tad M.Uvarenko,I.Savčenkovs,E.Tīdenbergs ,K.Svārups un A.Solomatovs ir tīri ventspilnieki un Ņ.Koļesovs izauga kā futbolists Ventspils akadēmijā no 13 vai 14 gadu vecuma.Tā kā būtu visai nekorekti pārmest komandai par savu audzēkņu trūkumu.Šobrīd, šajā ziņā,nu galīgi ventspilnieki nav sliktākie virslīgā.Un vēl.Es nebūt komandai nepārmetu,ka tā ir izvēlējusies lētāku variantu nokļūšanai spēļu vietā.Viss ir tikai loģiski.Vienīgi saprotu to,ka biezie gadi klubam, nu jau labu laiku ,kā aiz muguras un izejot no visa tā, kā spogulī redzam rezultātu,gan turnīra tabulā,gan ekonomēšanā uz daudz kā,kā tagad redzam ,arī uz nokļūsanu sacensību vietā.Un gluži vienkārši psiholoģiski grūti ir līdzjutējiem ,pēc 20 gadiem, pārslēgties uz krietni zemāku līmeni.Vismaz man tā ir.Neko darīt,būs jāpierod.