Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:134, Did:0, useCase: 3

Naturalizācija basketbolā: cik izplatīta prakse Eiropā?

Toms Mālmeisters
Toms Mālmeisters

Naturalizācija basketbolā: cik izplatīta prakse Eiropā?
Lorenzo Brauns kļuva par Spānijas rezultatīvāko spēlētāju ''Eurobasket 2022''. Foto: FIBA

2022. gada Eiropas čempionātā basketbolā desmit izlases spēlēja ar naturalizētu basketbolistu tās sastāvā, bet Lorenzo Brauns bija rezultatīvākais nākamās čempiones Spānijas rindās. Pēc kvalificēšanās 2023. gada Pasaules kausam diskusijas par naturalizācijas tēmu aizsākušās Latvijā, kas licis analizēt, cik izplatīta prakse piesaistīt basketbolistu no malas ir Eiropas izlasēs.

Pagājušās nedēļas beigās vēstijām, ka tiek vērtēta iespēja naturalizēt basketbolistu Latvijas vīriešu basketbola izlasei. Izskanējusī ziņa raisīja diskusiju vētru, un, lielākoties, sabiedrības pirmā reakcija bija noliedzoša. Pēdējos gados tendence aizlāpīt kādu no caurumiem izlašu basketbolā ar ārzemju spēlētāju naturalizācijas ceļā kļuvusi aizvien populārāka. Portāls ‘’Sportacentrs.com’’ aplūkoja naturalizētos spēlētājus Eiropas izlasēs un to statistiku pēdējā kontinenta čempionātā.

Naturalizētie basketbolisti Eiropas čempionātā

2022. gada Eiropas čempionātā basketbolā piedalījās 24 valstu izlases un desmit (Bulgārija, Gruzija, Ungārija, Melnkalne, Polija, Slovēnija, Turcija, Bosnija un Hercegovina, Horvātija, Spānija) no tām uz to devās ar naturalizēto basketbolistu sastāvā. Grieķija un Lietuva pirms turnīra piesaistīja spēlētājus, kuriem ir saknes ar šo valsti. Tā, piemēram, grieķiem viens no vadošajiem spēlētājiem bija Tailers Dorsijs, kura mātes ģimenei ir saikne ar valsti. Viņš Grieķijas izlases pārstāv kopš 2015. gada, vispirms spēlēdams arī jauniešu izlasēs. Savukārt Lietuva pirms turnīra pastiprinājās ar Ignu Brazdeiķi, kurš dzimis valsts otrajā lielākajā pilsētā Kauņā, taču bērnībā ar ģimeni emigrēja vispirms uz Čikāgu, bet vēlāk uz Kanādu. To pašu īstenoja Vācija, piešķirot pilsonību Nikam Vīleram-Babam. Viņa mātes vecāki ir no Vācijas.

Naturalizētie basketbolisti ‘’Eurobasket 2022’’

SpēlētājsIzlase
Dī BostsBulgārija
Tāduss MakfadensGruzija
Maikls HopkinssUngārija
Kendriks PerijsMelnkalne
Entonijs SlotersPolija
Maiks TobijsSlovēnija
Šeins LarkinsTurcija
Džons RobersonsBosnija un Hercegovina
Džeilīns SmitsHorvātija
Lorenzo BraunsSpānija

Jāatgādina, ka FIBA noteikumi ļauj izlases sastāvā iekļaut vienu naturalizēto basketbolistu un atsevišķām izlasēm tā ir izšķiršanās starp vairāk nekā vienu ārzemju basketbolistu. Tā, piemēram, Turcijas izlasē bez Šeina Larkina valsts pasi ieguvis arī Skotijs Vilbekins. Lai arī sākotnēji ‘’Fenerbahce’’ spēlējošais basketbolists bija kandidātu sarakstā, vēlāk no tā viņš tika svītrots. Pēc Larkina savainojuma Vilbekins gan pārstāvēja valstsvienību novembrī notikušajās 2023. gada Pasaules kausa kvalifikācijas spēlēs.

Lielāko rezonansi guva Spānijas lēmums naturalizēt Lorenzo Braunu. Pret lēmumu iebilda pat pieredzes bagātākie izlases spēlētāji, kā, piemēram Rudijs Fernandess. ‘’Kā valstsvienības kapteinis jau izteicu savu viedokli – tas nav pareizi. No preses uzzināju, ka esam naturalizējuši basketbolistu, kam nav nekādas saiknes ar Spāniju. Iepriekš esmu spēlējis izlasē ar Nikolu Mirotiču un Sēržu Ibaku. Viņi ir ārzemnieki, taču no mazotnes trenējušies, uzauguši Spānijā, izveidojot saikni ar valsti,’’ tā medijiem pirms turnīra atklāja Fernandess.

Pieminētie Ibaka un Mirotičs arī tikuši pie Spānijas pasēm. Ibaka dzimis Kongo, bet 17 gadu vecumā viņš vispirms pārcēlās uz Franciju, bet vēlāk arī Spāniju, kur ieguva spāņu valodas zināšanas. Savukārt Mirotičs dzimis Melnkalnē, taču jau 14 gadu vecumā pievienojās Madrides ‘’Real’’ basketbola sistēmai. To viņš pārstāvēja nākamos sešus gadus, vēlāk pārceļoties uz Nacionālo basketbola asociāciju. Šobrīd jau vairākas sezonas Mirotičs atgriezies Spānijā un spēlē ‘’Barcelona’’.

Augstākminētie naturalizētie basketbolisti, kuri pārstāvēja valstu izlases 2022. gada Eiropas čempionātā, pārsvarā bija vieni no to vadošajiem spēlētājiem. Pie tam, novērojams, ka pārsvarā valstīm lielākie trūkumi ir saistībā ar kvalitatīvu aizsargu trūkumu. Lorenzo Brauns, saņēmis kritiku pirms turnīra, beigās kļuva par vienu no galvenajiem Spānijas titula sekmētajiem, līdz finālam vairākās spēlēs esot viens no izlases vilcējiem. Turnīru viņš noslēdza kā spāņu rezultatīvākais basketbolists.

Eurobasket 2022 naturalizēto basketbolistu statistika

SpēlētājsSpēlesVid.minūtesPunktiAtl.bRez.pKļ.
Dī Bosts534.114.04.08.42.0
Taduss Makfādens534.915.02.84.02.6
Maikls Hopkinss520.58.23.81.21.0
Kendriks Perijs634.315.22.27.21.3
Entonijs Sloters927.213.22.13.81.1
Maiks Tobijs624.611.27.01.20.5
Šeins Larkins534.49.23.67.02.2
Džons Robersons532.515.02.62.61.6
Džeilīns Smits629.412.02.74.71.7
Lorenzo Brauns925.215.21.87.62.3

Statistikā redzams, ka pārsvarā visi naturalizētie basketbolisti bijuši ievērojami rezultāta nesēji laukumā. Pavadītās minūtes vidēji laukumā gan norāda uz to, ka konkrētajā pozīcijā pietrūkst konkurētspējīgu aizvietotāju. Pārsvarā virs 30 minūtēm spēlē laukumā pabijuši tieši saspēles vadītāji.

21. gadsimta rekordistes - Ziemeļmaķedonija un Melnkalne

Analizējot naturalizētos spēlētājus 21. gadsimta laikā Eiropā, pamanāma tendence, ka visvairāk šo praksi piekopušas Balkānu zemes, Turcija un Ziemeļmaķedonija. Pēdējā no tām uzskatāma par rekordisti – zināms vismaz par astoņu basketbolistu naturalizāciju. Pēdējais no tiem bijis Tīdžejs Šortss, kurš savu karjeru Eiropā sāka Latvijā BK ‘’Ventspils’’ sastāvā. Otrs zināmākais no publiski pieejamās informācijas ir Bo Makalebs, kurš 2011. gada Eiropas čempionātā palīdzēja valstij tikt pie bronzas. Pats basketbolists vidēji spēlē meta 21.4 punktu, atdeva 3.7 piespēles un savāca 3.1 atlēkušo bumbu zem groziem. Citi pasi ieguvušie amerikāņi tās sastāvā tikuši iekļauti atsevišķu Eiropas un Pasaules kausa izcīņas kvalifikācijas ciklos, taču to aizvadītais spēļu daudzums bijis neliels.

Melnkalnē pie pilsoņa pases tikuši vismaz septiņi ārzemju basketbolisti. Omārs Kuks 2011. gada Eiropas čempionātā vidēji meta 7.4 punktus un atdeva 4.2 rezultatīvās piespēles. Divos Eiropas čempionātos (2013. un 2017. gados) izlasi pārstāvēja Tairīss Raiss. Pirmajā no tiem viņš bija viens no komandas līderiem (16.8 punkti spēlē), bet 2017. gadā tik sekmīgu spēli viņam neizdevās atkārtot (9.0 punkti spēlē). Tāpat Melnkalnes pasi ieguvis Rasela Vestbruka brālēns Džastins Kobss, kurš savu karjeru ārpus ASV sāka Latvijā – ‘’VEF Rīga’’ komandā. Tajā viņš gan nenoturējās visu sezonu, aizvadot vien trīs mačus Vienotajā līgā un vidēji metot trīs punktus. Melnkalnes izlasē Kobss nospēlējis deviņas spēles 2022. gada Eiropas čempionāta un 2023. gada Pasaules kausa kvalifikācijā. Tajās viņš demonstrējis rezultatīvu sniegumu.

Vismaz piecus basketbolistus naturalizējusi Bosnija un Hercegovina. Henrijs Domerkants piedalījās tās sastāvā divos Eiropas čempionātos (2005. un 2011. gada). Pirmajā no tiem viņš vidēji meta 11 punktus, bet otrajā 13.2 punktus. Pēc karjeras beigām basketbolists atgriezās ASV, šobrīd strādājot par G-līgas kluba ‘’Windy City Bulls’’ galveno treneri. 2013. gada čempionātā izlasi pārstāvēja Zaks Raits, lielāko pienesumu gan dodot cīņā zem groziem (7.2 bumbas vidēji spēlē). Divus gadus vēlāk izlasi Eiropas čempionātā pārstāvēja Alekss Renfro. Spēlētājs, kurš zināms Latvijas līdzjutējiem, jo karjeru Eiropā sāka ‘’VEF Rīga’’. Piecās spēlēs 2015. gadā Renfro sakrāja vidēji 6.4 punktus un atdotas 4.4 piespēles. Bez Džona Robersona vēl Bosnijas un Hercegovinas pase ir Alekam Pītersam, taču viņš valstsvienības sastāvā nav aizvadījis ne spēli.

Ārzemju spēlētāju virzienā skatījušās arī citas Eiropas valstis. Pēdējos gados naturalizētos spēlētājus savā sastāvā iesaista Slovēnija. Vispirms tā piesaistīja Entoniju Rendolfu, kurš tai 2017. gadā palīdzēja kļūt par Eiropas čempioni, bet pēdējā turnīrā tai palīdzēja Maiks Tobijs, kurš šo sezonu sācis Spānijas ‘’Barcelona’’ rindās. Vienu spēlētāju naturalizējusi Somija, tajā 2015. gada Eiropas čempionātā spēlējot Džamaram Vilsonam. Turnīrā viņš vidēji atzīmējās ar 12 punktiem. Nesenā pagātnē naturalizēti basketbolisti bijuši arī Ukrainai – Džeroms Rendls 2015. gada Eiropas čempionātā vidēji meta 13.2 punktus, bet Jūdžins Džeters 2013. gada turnīrā palīdzēja izlasei kvalificēties Pasaules kausa izcīņai. Nozīmīga saistība ar Latviju bijusi Džonam Robertam Holdenam, kurš karjeras laikā spēlēja ASK/’’Brocēni’’. Viņš 2007. gadā ar uzvaras grozu palīdzēja krieviem tikt pie Eiropas čempiones titula.

Iepriekš ārzemju spēlētāju palīdzību izmantojusi Izraēla, taču 2022. gada Eiropas čempionātā tā iztika bez naturalizēto basketbolistu klātbūtnes. Bez Izraēlas spēlētājus naturalizējušas arī tādas valstis kā Azerbaidžāna, Armēnija, Rumānija un Kosova. Pie tam, naturalizācijas tēma nav bijusi aktuāla tikai Eiropas izlasēm. Līdzīgus soļus spērušas Āfrikas valstis (Angola, Burkinafaso, Kamerūna, Kotdivuāra, Kaboverde, Ruanda, Senegāla, Tunisija, Uganda), Dienvidamerikas valstis (Brazīlija, Urugvaja, Venecuēla) un vēl arī tādas valstis kā Bahreina, Indonēzija, Irāka, Japāna, Jordāna, Kazahstāna, Libāna, Filipīnas, Katara, Koreja, Sīrija, Taizeme. Eiropieši gan bijuši visnaskākie naturalizācijas tēmā. Jāņem vērā, ka bieži vien pases iegūšana ir izdevīga ārzemju basketbolistam, jo tādējādi apieti ierobežojumi, piemēram, ārzemnieku limitā Eiropas basketbola līgās.

FIBA aizstāv esošo regulējumu

Pastāvošie noteikumi pieļauj nacionālo izlašu sastāvos iekļaut vienu naturalizēto basketbolistu, kamēr pārējiem 11 jābūt šajā valstī uzaugušiem spēlētājiem. Īsi pirms 2022. gada Eiropas čempionāta intervijā ''Basketnews.com'' FIBA ģenerālsekretārs Andreass Caglis aizstāvēja esošos noteikumus, sakot, ka tie ir samērā strikti. ''Mūsu noteikumi vienmēr bijuši strikti - 11 basketbolistiem jābūt sastāvā uzaugušiem valstī. Divpadsmitais spēlētājs var būt tāds, kurš saņēmis pilsoņa pasi pēc 16 gadu vecuma. Vidējam līdzjutējam var šķist, ka noteikumi ir elastīgi, taču tiem ir nozīmīga ietekme.'' Viņš turpināja, ka FIBA neplāno mīkstināt vai spēcināt esošos noteikumus.

''Valdē bieži esam diskutējuši, ka izveidots pareizais balanss starp 11 vietējiem basketbolistiem un vienu iespējamo naturalizēto. Nav nekādu pazīmju, lai mēs noteikumus mainītu,'' teica Caglis, turpinot, ka mīkstināšanas gadījumā naturalizēto spēlētāju basketbola izlasēs būtu krietni vairāk. ''Manuprāt, federācijām šie noteikumi jāizmanto labu mērķu vadītām. To, cik tālu naturalizācijas process ir jāattīsta, ir pašu federāciju ziņā. Ja noteikumi tiktu mīkstināti, mēs redzētu vairāk naturalizētos spēlētājus izlasē un tas mainītu basketbola spēku samēru. Ja 11 basketbolistu regulējums tiktu mīkstināts, tad atsevišķos reģionos valstis vienas nakts laikā varētu izveidot superkomandas.''

‘’Uzskatu, ka ir izveidots ļoti labs balanss. Basketbola talanta līmenis ir neiedomājami augsts, bet naturalizētie basketbolisti var uzlabot izlašu rezultātus. Tanī pat laikā atbildība par šādu lēmumu un naturalizācijas stratēģiju gulstas uz vietēju federāciju,’’ sakāmo tēmā noslēdza FIBA ģenerālsekretārs.

Latvijas vīriešu basketbola izlase līdz šim naturalizējusi trīs spēlētājus – Aleksu Šturmu, Bruno Pētersonu un Troju Ostleru. Ja pirmajiem diviem bija saikne ar Latviju, tad pēdējam pilsonību piešķīra Latvijas Republikas Saeima par īpašiem nopelniem. Visu trīs spēlētāju pienesums valstsvienībai gan nebija liels.

Izmantotie resursi:
https://basketnews.com/news-176773-...

1 2 38 komentāri

 +11 [+] [-]

, 2022-11-23 12:09, pirms 2 gadiem
Pēc valstu saraksta acīmredzams, ka ar šādu soli ir mierā lielākoties atpalikušas, korumpētas valstis ar tiesiskuma problēmām, kur federāciju un politiskajai vadībai šķiet, ka "mērķis attaisno līdzekļus" un neētiska manipulācija ir pieņemama.

Tieši tas pats redzams arī hokejā. Kazahstāna, Baltkrievija, šeit visādas turkbulgārijas.

Nē, paldies. Mēs neesam viena no šīm sūdu bedrēm.

     [+] [-]

, 2022-11-23 12:31, pirms 2 gadiem
Kā var teikt, ka labs balanss, ja Eiropus čempions jau divreiz mainijies dēļ naturalizācijas?
Par Ignu un tiem, kam ir radi-tur vispār nav runu. Līdzīgi kā tikkai normāli, ja mums būtu Badingers. Bet nekādi nesaprotu loģiku ļaut daudzmiljonu valstīm piesaistīt nesaistītus cilvekus izlasēm

  +2 [+] [-]

, 2022-11-23 12:39, pirms 2 gadiem
Es arī vēlos piekrist, ka naturalizācija nav atbalstāma - izņēmums: ja ir pilsonība piešķirta saskaņā ar izcelsmi - Latvijas pilsoņa pēcnācējs.
Vai arī cilvēks normālā kārtībā ir naturalizējies.

Piešķirt pilsonību tikai tādēļ, ka labs spēlētājs - garām. Mums pilsonību var piešķirt par īpašiem nopelniem valsts labā, bet tam šādas personas - neatbilst
Slēpts komentārs: heh

  +5 [+] [-]

, 2022-11-23 13:03, pirms 2 gadiem
Mums caurumu sastāvā nav un nekas nav jāaizlāpa.Nekādus naturalizētos,ja nav saknes ar LV .Mūsu basketbola vadoņiem ,ņemot palīgā līdzīgi domājošos, jāizvērš aktīva darbība FIBA kabinetos un jāizmēž šitā sērga.
Slēpts komentārs: Calvin

  +2 [+] [-]

, 2022-11-23 13:10, pirms 2 gadiem
izskatās, ka ir palaists "gatavināšanas" process

  +3 [+] [-]

, 2022-11-23 13:37, pirms 2 gadiem
Calvin rakstīja: piekrītu heh - kāds tieši sliktums notiks, ja , teiksim, izlasē spēlēs Mike James? Vai LV sāks mazāk trenēties puikas , ja izlasei izdosies iekļūt PČ play-off, un varbūt pat tikt tālāk? Vai tas kaitēs Latvijas reputācijai?
Tā diskusija taču ir pilnīgi absurda jau pašā saknē. Tev baigais lepnums būs, ja pieveiksim leišus spēlē, kur rezultātu pienes kaut kāds Džeimss? Kāda vispār ir izlašu turnīru jēga?
Un tieši basī viens cilvēks vislielāko ietekmi var dot, kāda jēga, kad kāds no malas to pienes?

  +9 [+] [-]

, 2022-11-23 14:42, pirms 2 gadiem
Kategorisks "nē" naturalizēties spēlētājiem. Darām, ko varam ar saviem spēkiem. Ar to arī Latvija un Lietuva šobrīd ir unikālas Eiropas basketbolā . Varam izdrāzt jebkuru ar visiem sūda Vilbekiniem...

     [+] [-]

, 2022-11-23 15:27, pirms 2 gadiem
heh rakstīja: Ir noteikums kas netiks mainīts, citas valstis to var izmantot un izmantos (pat spāņi, krievi, slovēņi un citas top valstis), tad nu vienīgais jautājums man ir - vai labāk kā klēpju sunīšiem riet par to cik tas ir slikti un lepoties par nesasniegtām virsotnēm toties pakāsām tikai ar savējiem, jeb izmantot visus pieejamos līdzekļus un palielināt izlases konkurentspēju, kas zin, varbūt tieši tāds kadrs mums palīdzēs tikt pusfinālā/finālā?
Nav jau te runa par 11 svešajiem, viens no 12, neredzu te nekādu jēgu riet, ja paņems kādu labu špīleri tad labi, ja nepaņems tāpat labi, bet konkurence kaitē tikai mīzējiem un sliņķiem, tā kā savā ziņā, tie kas uzskata ka naturalizēt ir slikti atbalsta mīzējus, nav jau teikts ka naturalizētam jābrauc uz čempi, bet konkurence vienmēr ir pluss - moš kāds vietējais atvēries kad kāds mellais viņu sāks stumt ārā no komandas, a ja ne, tad nekā no vietējā arī nav un nebūs.
Un ja pēkšņi kāda apsurda dēļ ļautu 3?? mums ar tad!??

  +1 [+] [-]

, 2022-11-23 15:36, pirms 2 gadiem
Pie nesenā raksta par šo tēmu gan aptauja, gan arī komentāri parādīja, ka aptuveni 30% naturalizāciju kā tādu atbalsta. Man patīk, ka cenšas attīstīt sportu un gūt panākumus pašu spēkiem.

https://sportacentrs.com/basketbols...

  +2 [+] [-]

, 2022-11-23 15:44, pirms 2 gadiem
Diskusiju virzītājs Edgars rakstīja: Pie nesenā raksta par šo tēmu gan aptauja, gan arī komentāri parādīja, ka aptuveni 30% naturalizāciju kā tādu atbalsta. Man patīk, ka cenšas attīstīt sportu un gūt panākumus pašu spēkiem.

https://sportacentrs.com/basketbols/izlases/17112022-tiek_verteta_iespeja_naturalizet_speletaj
Jā un neatbalsta 70%

  +1 [+] [-]

, 2022-11-23 15:55, pirms 2 gadiem
Calvin rakstīja: piekrītu heh - kāds tieši sliktums notiks, ja , teiksim, izlasē spēlēs Mike James? Vai LV sāks mazāk trenēties puikas , ja izlasei izdosies iekļūt PČ play-off, un varbūt pat tikt tālāk? Vai tas kaitēs Latvijas reputācijai?
Kāda vella pēc tāds Džeimss te ir vajadzīgs?

     [+] [-]

, 2022-11-23 15:58, pirms 2 gadiem
Morics rakstīja: Jā un neatbalsta 70%
tā ir. Lielākā daļa tam iebilst, pie kā piederu arī es. Protams, šis ir SC lietotāju viedoklis, bet kaut kādā ziņā varētu būt arī reprezentatīvs.

  -3 [+] [-]

, 2022-11-23 16:45, pirms 2 gadiem
heh rakstīja: Ir noteikums kas netiks mainīts, citas valstis to var izmantot un izmantos (pat spāņi, krievi, slovēņi un citas top valstis), tad nu vienīgais jautājums man ir - vai labāk kā klēpju sunīšiem riet par to cik tas ir slikti un lepoties par nesasniegtām virsotnēm toties pakāsām tikai ar savējiem, jeb izmantot visus pieejamos līdzekļus un palielināt izlases konkurentspēju, kas zin, varbūt tieši tāds kadrs mums palīdzēs tikt pusfinālā/finālā?
Nav jau te runa par 11 svešajiem, viens no 12, neredzu te nekādu jēgu riet, ja paņems kādu labu špīleri tad labi, ja nepaņems tāpat labi, bet konkurence kaitē tikai mīzējiem un sliņķiem, tā kā savā ziņā, tie kas uzskata ka naturalizēt ir slikti atbalsta mīzējus, nav jau teikts ka naturalizētam jābrauc uz čempi, bet konkurence vienmēr ir pluss - moš kāds vietējais atvēries kad kāds mellais viņu sāks stumt ārā no komandas, a ja ne, tad nekā no vietējā arī nav un nebūs.
Tieši tā,kaut arī neesmu naturalizācijas atbalstītājs,bet uz nākamajiem diviem turnīriem (PK un Rīgā) es būtu tikai PAR ,un tikai dēļ tā ka šī paaudze tiešām ir pelnījuši kko izcīnīt ,bet tam reāli mums trūkst vēlviens Strēlnieks,jo šobrīd Zoriks &Žagars ir ideāli kā trešā izvēle 1num nekas vairāk pagaidām, ja gribam būt reāli pretendenti uz pk 8 un uzvarai Rīgā. Bet nu džekiem gads laika lai pierādītu pretējo,būšu tikai par un būtu 100% pret svešo izlasē, bet pagaidām uzskatu ka lielām lietām pietrūkst eirolīgas līmeņa pg saspēlnieks spēles veidotājs 7-10piespelēm,R. Miglinieka tipa kurš var arī samest 20+ bet primārais būtu uzbrukuma veidošana un 2-5steal . Jo metēji mums ir ,
Ļoti ceru ka abi nakošsezonu sāks kādā Eiropas top4 līgā rādot sniegumu kas naturalizāciju ideju uzskatītu par neizdevušos joku.

  +1 [+] [-]

, 2022-11-23 16:56, pirms 2 gadiem
Izskatas kā pasūtīts raksts, lai tautu apmuļķotu un iestāstītu ka tās nav nemaz tik slikti un visi tā dara...

     [+] [-]

, 2022-11-23 17:05, pirms 2 gadiem
inter hok rakstīja: Mums caurumu sastāvā nav un nekas nav jāaizlāpa.Nekādus naturalizētos,ja nav saknes ar LV .Mūsu basketbola vadoņiem ,ņemot palīgā līdzīgi domājošos, jāizvērš aktīva darbība FIBA kabinetos un jāizmēž šitā sērga.
Ja nebūtu caurumi savās pozīcijās Leimanis un Ate tālāk par paplašināto sarakstu bezceris būtu tikt,,arī A.Kurucs ideālai izlasei vairāk par 11-12 nevelk. Bet nu ļoti vēlos lai gada laikā Artūrs,Žagars un Zoriks ar savu spēli liks man nokaunēties par domu ka izlasei trūkst labs pg lai kko izcīnītu

  -1 [+] [-]

, 2022-11-24 11:14, pirms 2 gadiem
Palasot komentārus kārtējo reizi var pārliecināties, ka ļoti liela LV sabiedrības daļa ir vienkārši divkoši.😜
Kaut kā nemanīju tādu ''nē'' gūzmu, kad mūsu nacionālajām izlasēm par galvenajiem, un ne tikai, treneriem tika piesaistīti ārzemju treneri, kamēr ir pietiekošs daudzums nacionālie treneru kadri. Un pat ne tikai ''nē'', bet pat bija gatavi bučot pakaļas kaut kādiem 2-3 kategorijas viestreneriem, un noriet mūsu pašu treneru kolektīvu, kaut arī vietējiem treneriem panākumi no kopējā skatu punkta daudz labāki. Šis bija stāsts kontekstā ar LV futbola izlasi. Kaut gan LV basketbolā ir identiskas tendences.
Nu, ko, svimpji divkoši, esat taču konsekventi savās izvēlēs. Ja esat nacionāli noskaņoti, tad esat tādi vienmēr, un nevis tikai tad, kad jums tas kaut kādu apsvērumu dēļ ir izdevīgi vai neizdevīgi.

     [+] [-]

, 2022-11-24 11:31, pirms 2 gadiem
Ivars Zvirgzdiņš rakstīja: Palasot komentārus kārtējo reizi var pārliecināties, ka ļoti liela LV sabiedrības daļa ir vienkārši divkoši.😜
Kaut kā nemanīju tādu ''nē'' gūzmu, kad mūsu nacionālajām izlasēm par galvenajiem, un ne tikai, treneriem tika piesaistīti ārzemju treneri, kamēr ir pietiekošs daudzums nacionālie treneru kadri. Un pat ne tikai ''nē'', bet pat bija gatavi bučot pakaļas kaut kādiem 2-3 kategorijas viestreneriem, un noriet mūsu pašu treneru kolektīvu, kaut arī vietējiem treneriem panākumi no kopējā skatu punkta daudz labāki. Šis bija stāsts kontekstā ar LV futbola izlasi. Kaut gan LV basketbolā ir identiskas tendences.
Nu, ko, svimpji divkoši, esat taču konsekventi savās izvēlēs. Ja esat nacionāli noskaņoti, tad esat tādi vienmēr, un nevis tikai tad, kad jums tas kaut kādu apsvērumu dēļ ir izdevīgi vai neizdevīgi.
domāju, ka te nozīmīgs ir tieši naturalizācijas jautājums. Uz treneriem tas neattiecas. Pilsonība un nacionalitāte ir jūtīgs jautājums, tādēļ te nav runa tikai par sportu. Visdrīzāk, ka tas arī ir iemesls, kādēļ par to mazāk satraucas un vieglāk pieņem. Esmu pamanījis, ka ir daļa, kuri ir pietiekami principiāli arī šajā jautājumā un nevēlas ārzemju trenerus izlasēm.

  -1 [+] [-]

, 2022-11-24 11:56, pirms 2 gadiem
Diskusiju virzītājs Edgars rakstīja: domāju, ka te nozīmīgs ir tieši naturalizācijas jautājums. Uz treneriem tas neattiecas. Pilsonība un nacionalitāte ir jūtīgs jautājums, tādēļ te nav runa tikai par sportu. Visdrīzāk, ka tas arī ir iemesls, kādēļ par to mazāk satraucas un vieglāk pieņem. Esmu pamanījis, ka ir daļa, kuri ir pietiekami principiāli arī šajā jautājumā un nevēlas ārzemju trenerus izlasēm.
Nē, pavisam noteikti problēma neslēpjas ne naturalizācijas, ne arī pilsonības jautājumos, jo kaut kā nemana tos masīvos protestus publiskā telpā, ka mums ļoti regulāri tiek naturalizēti cilvēki dažādās Latvijas nozarēs. Tai skaitā sporta nozarē, Kaut kā nemanīju protestus saistībā ar šo faktu-https://www.lsm.lv/raksts/sports/citi/naturalizetie-pieccinnieki-paraleli-olimpiskajiem-merkiem-macas-latviesu-valodu.a306712/

Viena vai divu basketbolistu naturalizācija absolūti nekādi neietekmētu kopējo ainu, kas mūsu valstī notiek ar naturalizācijas protestiem.
Manuprāt, problēma slēpjas tajā, ka liela daļa mūsu sportistu, šai gadījumā basketbolisti, vienkārši baidās no konkurences. Arī tie, kuriem ienākšana lielajā basketbolā ir vel tikai priekšā.

     [+] [-]

, 2022-11-24 12:01, pirms 2 gadiem
Diskusiju virzītājs Edgars rakstīja: domāju, ka te nozīmīgs ir tieši naturalizācijas jautājums. Uz treneriem tas neattiecas. Pilsonība un nacionalitāte ir jūtīgs jautājums, tādēļ te nav runa tikai par sportu. Visdrīzāk, ka tas arī ir iemesls, kādēļ par to mazāk satraucas un vieglāk pieņem. Esmu pamanījis, ka ir daļa, kuri ir pietiekami principiāli arī šajā jautājumā un nevēlas ārzemju trenerus izlasēm.
Man personīgi jautājums ir tikai par sportu, pox tur tā viena pilsonība vairāk vai mazāk, par to lai NA elektorāts cepās. Par treneri - vienmēr, visur, visos sporta veidos, visos līmeņos tas ir bijis tik ierasti un pašsaprotami, ka tas var būt jebkurš cilvēks no malas, ka esmu pārliecināts, ka Zvirgzds pats nemaz tā nedomā, tikai, sev raksturīgi, speciāli pūlējās, lai izdomātu veidu, kā mēģināt oponēt. Godīgi, izlasīju to bļaustīšanos par briesmīgajiem divkošiem un nesapratu, ko viņš grib
Treneris tas pats, kas laukuma spēlētājs, nopietni!??

     [+] [-]

, 2022-11-24 12:10, pirms 2 gadiem
Naturalizē visur un viens no spilgtākajiem piemēriem, ka Filīpīnas naturalizēja Andray Blatche!(NBA spēlētāju, bet pašiem nav NBA spēlētāju)

     [+] [-]

, 2022-11-24 12:12, pirms 2 gadiem
On May 26, 2014, a bill granting Blatche's Filipino citizenship was approved by the Philippine Senate.[34] On June 11, 2014, Blatche officially became a Filipino citizen upon the signing of Republic Act 10636 by Philippine President Benigno Aquino III.[1]

Saeima varētu lemt

     [+] [-]

, 2022-11-24 12:13, pirms 2 gadiem
Es Black Bullet rakstīja: Man personīgi jautājums ir tikai par sportu, pox tur tā viena pilsonība vairāk vai mazāk, par to lai NA elektorāts cepās. Par treneri - vienmēr, visur, visos sporta veidos, visos līmeņos tas ir bijis tik ierasti un pašsaprotami, ka tas var būt jebkurš cilvēks no malas, ka esmu pārliecināts, ka Zvirgzds pats nemaz tā nedomā, tikai, sev raksturīgi, speciāli pūlējās, lai izdomātu veidu, kā mēģināt oponēt. Godīgi, izlasīju to bļaustīšanos par briesmīgajiem divkošiem un nesapratu, ko viņš grib
Treneris tas pats, kas laukuma spēlētājs, nopietni!??
Ivars ir sieviešu eksperts

     [+] [-]

, 2022-11-24 12:17, pirms 2 gadiem
Es Black Bullet rakstīja: Man personīgi jautājums ir tikai par sportu, pox tur tā viena pilsonība vairāk vai mazāk, par to lai NA elektorāts cepās. Par treneri - vienmēr, visur, visos sporta veidos, visos līmeņos tas ir bijis tik ierasti un pašsaprotami, ka tas var būt jebkurš cilvēks no malas, ka esmu pārliecināts, ka Zvirgzds pats nemaz tā nedomā, tikai, sev raksturīgi, speciāli pūlējās, lai izdomātu veidu, kā mēģināt oponēt. Godīgi, izlasīju to bļaustīšanos par briesmīgajiem divkošiem un nesapratu, ko viņš grib
Treneris tas pats, kas laukuma spēlētājs, nopietni!??
Mans stāsts nav par to kādu funkciju izlases dalībnieks pilda, bet gan kāds ir viņa pienesums kopējas lietas labā.

     [+] [-]

, 2022-11-24 12:21, pirms 2 gadiem
datmons rakstīja: Ivars ir sieviešu eksperts
P*mpju un pirkstu sajaukšanas eksperts

  +2 [+] [-]

, 2022-11-24 12:52, pirms 2 gadiem
Ivars Zvirgzdiņš rakstīja: Mans stāsts nav par to kādu funkciju izlases dalībnieks pilda, bet gan kāds ir viņa pienesums kopējas lietas labā.
Sieviešu basim tak tu neprasi, lai treneris ir sieviete. Koledžu sportā trenerim nav jāmācās tajā koledžā. A tu salīdzini ar to, ka laukumā uzrodas random cilvēks no malas.
Treneris vienmēr un visur ir varējis būt jebkurš, vai tā dambrete, vai basis, vai futbols, vai pasauless kauss, vai Liepājas rajona skolu sacensības. Tas ir iegājies, tas ir normāli, pilnīgi lieki vilkt ārā tādu "argumentu".

  +1 [+] [-]

, 2022-11-24 12:59, pirms 2 gadiem
Vispār nav sajūtas, ka Spānija būtu uzvarējusi EČ. Noņemtu to Braunu Spānija, pieliktu Somijai, spāņi paliktu 1/4f. Tāpat par vēl citām komandām var teikt.
Iedomājies, mēs ar leišiem spēlējam, melnis taisa rezultātu vieniem vai otriem. Tas taču paliks prātos. Man tādu piekabi nevajag.

  +1 [+] [-]

, 2022-11-24 13:02, pirms 2 gadiem
Es Black Bullet rakstīja: Vispār nav sajūtas, ka Spānija būtu uzvarējusi EČ. Noņemtu to Braunu Spānija, pieliktu Somijai, spāņi paliktu 1/4f. Tāpat par vēl citām komandām var teikt.
Iedomājies, mēs ar leišiem spēlējam, melnis taisa rezultātu vieniem vai otriem. Tas taču paliks prātos. Man tādu piekabi nevajag.
Ar leģionāriem dinastijas neizveidosi!
Man spāņu basketbols palicis atmiņā ar diviem fināliem pret amerikāņiem!

     [+] [-]

, 2022-11-24 13:26, pirms 2 gadiem
Es Black Bullet rakstīja: Sieviešu basim tak tu neprasi, lai treneris ir sieviete. Koledžu sportā trenerim nav jāmācās tajā koledžā. A tu salīdzini ar to, ka laukumā uzrodas random cilvēks no malas.
Treneris vienmēr un visur ir varējis būt jebkurš, vai tā dambrete, vai basis, vai futbols, vai pasauless kauss, vai Liepājas rajona skolu sacensības. Tas ir iegājies, tas ir normāli, pilnīgi lieki vilkt ārā tādu "argumentu".
Tas viss ko tu uzrakstīji ir prastas bailes no kaut kā jauna un nezināma.

     [+] [-]

, 2022-11-24 13:31, pirms 2 gadiem
Es Black Bullet rakstīja: Vispār nav sajūtas, ka Spānija būtu uzvarējusi EČ. Noņemtu to Braunu Spānija, pieliktu Somijai, spāņi paliktu 1/4f. Tāpat par vēl citām komandām var teikt.
Iedomājies, mēs ar leišiem spēlējam, melnis taisa rezultātu vieniem vai otriem. Tas taču paliks prātos. Man tādu piekabi nevajag.
Nav svarīgi ko tu domā, bet gan svarīgi ko domā visas tevis uzskaitītās tautas. Ja spāņi, es nedomāju basketbolistus, uzskata to par normālu esam, ka viņiem naturalizēti spēlētāji palīdz izcīnīt titulus, tad viņiem dziļi nospļauties ko domā tu, vai kādas citas valsts pārstāvis.
Tas ka tu piesauc melnos, tikai lieku reizi apliecina cik savā domāšanā esi aprobežots. Varētu padomāt, ka pasaulē labi basketbolu spēlē tikai melnie.

     [+] [-]

, 2022-11-24 14:03, pirms 2 gadiem
Ivars Zvirgzdiņš rakstīja: Tas viss ko tu uzrakstīji ir prastas bailes no kaut kā jauna un nezināma.
Nē, psiholog, galīgi garām. Viss, kas man interesē šajā sakarā, ir sportiskais godīgums.

     [+] [-]

, 2022-11-24 14:09, pirms 2 gadiem
Ivars Zvirgzdiņš rakstīja: Tas ka tu piesauc melnos, tikai lieku reizi apliecina cik savā domāšanā esi aprobežots. Varētu padomāt, ka pasaulē labi basketbolu spēlē tikai melnie.
oo, redz, kā. Kaut ko jaunu uzzinu. A man likās, ka tikai melnie! Tas noteikti bija būtiskākais manā tekstā. Un tas, ka reālā dzīvē 99% gadījumu viņi tiešām būs melni, tas jau nekas. Nedrīkstēja tā rakstīt, ļoti, ļoti aprobežoti.
Vēl ko izdomāsi?

     [+] [-]

, 2022-11-24 14:32, pirms 2 gadiem
Es Black Bullet rakstīja: Nē, psiholog, galīgi garām. Viss, kas man interesē šajā sakarā, ir sportiskais godīgums.
Par kādu sportisku godīgumu ir tavs stāsts?
Vai par to, ka naturalizēts sportists, kuram pēc loģikas vajadzētu būt savā meistarībā labākam, un kurš tādējādi saasina konkurenci liekot vietējiem iespringt, un pilnveidot savu meistarību?!

     [+] [-]

, 2022-11-24 14:35, pirms 2 gadiem
Es Black Bullet rakstīja: oo, redz, kā. Kaut ko jaunu uzzinu. A man likās, ka tikai melnie! Tas noteikti bija būtiskākais manā tekstā. Un tas, ka reālā dzīvē 99% gadījumu viņi tiešām būs melni, tas jau nekas. Nedrīkstēja tā rakstīt, ļoti, ļoti aprobežoti.
Vēl ko izdomāsi?
Kā tev šķiet, vai šveicieši, tiko uzvarētajā spēlē pret Kamerūnu, ļoti negatīvi pārdzīvo par to, ka Šveices labā vienīgos vārtus guva naturalizētais melnis no Kamerūnas Embolo?
1 2 38 komentāri