Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:4, Did:0, useCase: 3

Krievijas Vieglatlētikas federācija netiks pielaista arī pasaules čempionātam

Rolands Eliņš

Krievijas Vieglatlētikas federācija netiks pielaista arī pasaules čempionātam
IAAF prezidents Sebastjans Ko
Foto: AFP/Scanpix

IAAF šovakar oficiāli apstiprinājusi, ka Krievijas Vieglatlētikas federācijas diskvalifikācija netiks atcelta agrāk par 2017. gada novembri, līdz ar to augustā paredzētajā pasaules čempionātā Krievijas vieglatlēti nevarēs piedalīties. Tāpat IAAF nolēmusi iesaldēt pilsonību maiņu savā sportā, cenšoties piebremzēt Āfrikas vieglatlētu nesportisku iekļaušanu citu valstu izlasēs.

Starptautiskā vieglatlētikas federācija (IAAF) par sistemātiskiem dopinga pārkāpumiem diskvalificēja Krievijas Vieglatlētikas federāciju 2015. gada izskaņā. Krievijas puses apelācija tika noraidīta, un diskvalifikācija radīja ļoti reālas sekas, proti, Riodežaneiro olimpiskajās spēlēs Krievijas Vieglatlētikas federācijas pārstāvji nevarēja piedalīties.

Pēc šodien notikušās IAAF izpildkomitejas sapulces Monako tās prezidents Sebastjans Ko apstiprināja, ka nobalsots pret Krievijas federācijas diskvalifikācijas atcelšanu. Diskvalifikācija joprojām ir spēkā un IAAF iesaka tās iespējamo atcelšanu sākt apspriest ne ātrāk kā šī gada novembrī.

Līdz ar to pasaules čempionāts Londonā, kas norisināsies no 4. līdz 17. augustam, atkal būs bez Krievijas Vieglatlētikas federācijas klātbūtnes. Lai Krievija tiktu atjaunota pilntiesīgas IAAF locekles statusā, tika noteikti vairāki izpildāmie kritēriji, ieskaitot oficiālas atbildes sniegšanu uz Maklārena ziņojumu, kurā aprakstīts pētījums par anti-dopinga pārkāpumiem.

Taču tāpat kā olimpiādē, arī pasaules čempionātā varēs piedalīties tie Krievijas sportisti, kuri distancēsies no savas valsts federācijas un pierādīs anti-dopinga programmas noteikumu ievērošanu. IAAF paziņoja, ka šādai iespējai pasaules čempionātam šobrīd pieteikušies 35 Krievijas sportisti.

2015. gada pasaules čempionātā ierastā vieglatlētikas lielvalsts Krievija medaļu kopvērtējumā ieņēma tikai devīto vietu ar četrām medaļām, lai gan 2013. gadā čempionātā Maskavā ar 17 medaļām (septiņām zelta) bija sekmīgākā valsts.

Ko paziņoja arī par cita svarīga lēmuma pieņemšanu IAAF sapulcē: līdz ar šo brīdi tiek iesaldēts vieglatlētu pilsonības maiņas process, kas ļauj sportistiem pārstāvēt citu valsti starptautiskajās sacensībās. Ko uzsvēra, ka pašreizējie noteikumi šajā jautājumā ir novecojuši un vairs nepasargā sportistu intereses, līdz ar to līdz brīdim, kamēr IAAF neieviesīs izmaiņas reglamentā, sportisti nevarēs mainīt valsti, kuru pārstāv. Tas gan neietekmēs 15 pieteikumus, kuru izskatīšana jau uzsākta.

"Ir acīmredzams, ka daudzās pilsonību maiņas, it īpaši tās, kurās iesaistīti Āfrikas sportisti, vairs nenotiek saskaņā ar IAAF noteikumu jēgu," sacīja Ko uzrunā medijiem. "Valstu konkurencei vieglatlētikā jābūt balstītai uz tautības un nacionalitātes pamatiem. Pašreizējie noteikumi nepasargā izlases un atsevišķus sportistus. Mēs arvien biežāk saņēmām ziņojumus par vieglatlētiem, kuri tiek piedāvāti valstu izlasēm kā darījuma sastāvdaļas."

Izmantotie resursi:
Russia to remain suspended for World Athletics...

     [+] [-]

, 2017-02-07 15:28, pirms 8 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Smieklīgi ir iedomāties, ka pašu mājā kādam ir jādzīvo pēc kādas citas ģimenes diktāta. Tas tā pārnestā nozīmē.
Tas ka jebkuras valsts iekšējos čempionātos notiek tas kas notiek nevienam šaubas nerada, un jo lielāka nauda tajā ir iesaistīta, jo lielāka ir visa tā ēnu puse, bet..........pat iekšējos čempionātos ir savi noteikumi, kuri visiem ir jāievēro, bet ja kāds to nedara, tad viņš tiek sodīts atbilstoši pašu izvirzītajiem noteikumiem.
Un es pat netaisos noliegt, ka man dziļi vienalga ko un cik rij ASV, vatņiku, britu utt. sportisti līdz brīdim, kamēr tie starptautiskā arēnā nesatiekas ar mūsu un citu valstu sportistiem.
Piekrītu tikai daļēji jo piemēram jebkuru sportistu arī ZA var pārbaudīt pat gatavojoties sezonai nerunājot par startiem sezonas laikā.Bet izņēmums ir ZA profesionālās līgas jo viņas nav zem savu sporta veidu starptautiskajām federācijām.

     [+] [-]

, 2017-02-07 15:33, pirms 8 gadiem
coffijs rakstīja: Piekrītu tikai daļēji jo piemēram jebkuru sportistu arī ZA var pārbaudīt pat gatavojoties sezonai nerunājot par startiem sezonas laikā.Bet izņēmums ir ZA profesionālās līgas jo viņas nav zem savu sporta veidu starptautiskajām federācijām.
Var pārbaudīt tikai tos, kas pārstāv organizācijas, kas ir parakstījušās par WADA antidopinga standartu ievērošanu.
Neviena no lielajām līgām to nav izdarījusi un WADA jau ntos gadus par to trako, taču neko izdarīt nevar, jo jau sporta veidu federācijām ir izdevīgi draudzēties ar NBA, NHL, lai viņi laistu spēlētājus uz starptautiskajiem turnīriem.

Sanāk, ka starptautiskās federācijas ar NBA un NHL ir uz vienu roku cīņā pret WADA.

     [+] [-]

, 2017-02-07 15:35, pirms 8 gadiem
Tonna rakstīja: Tad, lūdzu, atbildi uz vienu ļoti vienkāršu jautājumu - kāpēc tevi tik nenormāli uztrauc tas, kādi sportisti iziet starptautiskā arēnā, ja mājās viņi var darīt ko gribi.
Pakārtotais jautājums - no kurienes rasties šiem tīrajiem un kristāldzidrajiem sportistiem, ja mājās viņi tādi nav.

Un nobeigumā, lūdzu, komentē savu pēdējo rindkopu, jo, kā saprotu tajā tu nodali sporta lielvaras no pārējiem, t.i., kāpēc tu uzskati, ka lielvaras dopingu lieto un mazās valstis to nedara?

Un, ja mēs runājam par Latviju, tad pie mums ar dopinga preparātu apriti ir tāds purvs un ārprāts, kāds nevieniem amerikāņiem vai krieviem pat sapņos nav rādījies, jo tirgo visu pa labi un pa kreisi, bet cietumā NEVIENS un NEKAD mūsu valstī par to nav sēdējis (lai gan likums paredz kriminālatbildību par stipras iedarbības preparātu nelikumīgu apriti).
Tā jau ir katras valsts (sporta federāciju), treneru un sportistu individuālā atbildība, kā spēt nodalīt šo starpību starp pašmāju čempionātiem/sacensībām un starptautiskām. Ja nespēj nodalīt, tad notiek tas kas notiek parasti šādos gadījumos u.t.i. agrāk vai vēlāk tiek pieķerts, bet pēc tam viss pārējais kas tādos gadījumos paredzēts.
Nē, es apzināti nevienu nenodalu, jo dopinga lietošana pat Āfrikā ir un paliek dopinga lietošana.
Nekad neesmu rakstījis un nerakstīšu, ka mūsu valstī sportisti nerij visādus sūdus, bet man joprojām nav pamata domāt, ka tas viss notiek ar valsts vai sporta federāciju atbalstu.
Ja, godīgi, tad arī es neesmu nosliecies uz to, ka sportistiem par šiem pārkāpumiem būtu jāsēž cietumā, ja vien nav kādi ļoti nopietni vainas pastiprinoši apstākļi (citu sportistu iesaistīšana tajā, dopinga nelegāla izplatīšana utt.), bet tā pilnīgi pietiek ar rezultātu anulēšanu un vairāku gadu diskābeli. Atsevišķos gadījumos pat uz mūžu.

     [+] [-]

, 2017-02-07 15:38, pirms 8 gadiem
coffijs rakstīja: Piekrītu tikai daļēji jo piemēram jebkuru sportistu arī ZA var pārbaudīt pat gatavojoties sezonai nerunājot par startiem sezonas laikā.Bet izņēmums ir ZA profesionālās līgas jo viņas nav zem savu sporta veidu starptautiskajām federācijām.
Es jau arī rakstīju tikai par ZA pro līgām, kuras ikdienā nav pakļautas starptautiskām sporta organizācijām.

     [+] [-]

, 2017-02-07 15:44, pirms 8 gadiem
Tonna rakstīja: Var pārbaudīt tikai tos, kas pārstāv organizācijas, kas ir parakstījušās par WADA antidopinga standartu ievērošanu.
Neviena no lielajām līgām to nav izdarījusi un WADA jau ntos gadus par to trako, taču neko izdarīt nevar, jo jau sporta veidu federācijām ir izdevīgi draudzēties ar NBA, NHL, lai viņi laistu spēlētājus uz starptautiskajiem turnīriem.

Sanāk, ka starptautiskās federācijas ar NBA un NHL ir uz vienu roku cīņā pret WADA.
Lai kaut ko tādu teiktu/rakstītu ir jābūt nopietniem pierādījumiem.
Vai tiešām Tu domā, ka RU pēc visa tā, kas ir noticis saistībā ar viņiem, ar savām izlūkdienestu, hakeru utt. iespējām jau sen nebūtu izvilkuši dienas gaismā kaut ko ļoti graujošu par kādu no vadošo valstu sporta sistēmu graujošiem pārkāpumiem, kuros būtu iesaistīta valsts?
Personiski es domāju ka noteikti būtu, bet,vismaz līdz šim, nekas graujošs nav ticis atmaskots. Tikai tādi ikdienišķi sīkumi.

  +1 [+] [-]

, 2017-02-07 15:48, pirms 8 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Tā jau ir katras valsts (sporta federāciju), treneru un sportistu individuālā atbildība, kā spēt nodalīt šo starpību starp pašmāju čempionātiem/sacensībām un starptautiskām. Ja nespēj nodalīt, tad notiek tas kas notiek parasti šādos gadījumos u.t.i. agrāk vai vēlāk tiek pieķerts, bet pēc tam viss pārējais kas tādos gadījumos paredzēts.
Nē, es apzināti nevienu nenodalu, jo dopinga lietošana pat Āfrikā ir un paliek dopinga lietošana.
Nekad neesmu rakstījis un nerakstīšu, ka mūsu valstī sportisti nerij visādus sūdus, bet man joprojām nav pamata domāt, ka tas viss notiek ar valsts vai sporta federāciju atbalstu.
Ja, godīgi, tad arī es neesmu nosliecies uz to, ka sportistiem par šiem pārkāpumiem būtu jāsēž cietumā, ja vien nav kādi ļoti nopietni vainas pastiprinoši apstākļi (citu sportistu iesaistīšana tajā, dopinga nelegāla izplatīšana utt.), bet tā pilnīgi pietiek ar rezultātu anulēšanu un vairāku gadu diskābeli. Atsevišķos gadījumos pat uz mūžu.
Tavs redzējums par problēmu ir apmēram šāds - vīrs var iekaustīt savu sievu cik grib mājās, bet galvenais, lai publikā izejot viss ir smuki un viņi ir ideāls pāris.

     [+] [-]

, 2017-02-07 15:50, pirms 8 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Lai kaut ko tādu teiktu/rakstītu ir jābūt nopietniem pierādījumiem.
Vai tiešām Tu domā, ka RU pēc visa tā, kas ir noticis saistībā ar viņiem, ar savām izlūkdienestu, hakeru utt. iespējām jau sen nebūtu izvilkuši dienas gaismā kaut ko ļoti graujošu par kādu no vadošo valstu sporta sistēmu graujošiem pārkāpumiem, kuros būtu iesaistīta valsts?
Personiski es domāju ka noteikti būtu, bet,vismaz līdz šim, nekas graujošs nav ticis atmaskots. Tikai tādi ikdienišķi sīkumi.
Kā var atmaskot to, kas jau ir "a priori"?
Bekstrēma gadījums bija pierādījums, kad federācija teju vispār neaiztika spēlētāju, kurš ir pieķerts ar dopingu.

NHL čurā no augstākā torņa uz WADA, bet IIHF, kā to rāda prakse, tikai atbalsta.

Pierādīt te nav ko, jo viss ir likuma ietvaros. Vienīgi - IIHF var parādīt nostāju un darboties "kā vajag", vai arī iztapt NHL un darboties "kā viņiem vajag".

  -1 [+] [-]

, 2017-02-07 15:54, pirms 8 gadiem
Tonna rakstīja: Tavs redzējums par problēmu ir apmēram šāds - vīrs var iekaustīt savu sievu cik grib mājās, bet galvenais, lai publikā izejot viss ir smuki un viņi ir ideāls pāris.
Tu jau vari interpretēt kā vien vēlies, bet Tavs piesauktais piemērs ir galīgi ne par tēmu un absurds.

     [+] [-]

, 2017-02-07 15:55, pirms 8 gadiem
Tonna rakstīja: Kā var atmaskot to, kas jau ir "a priori"?
Bekstrēma gadījums bija pierādījums, kad federācija teju vispār neaiztika spēlētāju, kurš ir pieķerts ar dopingu.

NHL čurā no augstākā torņa uz WADA, bet IIHF, kā to rāda prakse, tikai atbalsta.

Pierādīt te nav ko, jo viss ir likuma ietvaros. Vienīgi - IIHF var parādīt nostāju un darboties "kā vajag", vai arī iztapt NHL un darboties "kā viņiem vajag".
Njā, te vairs nav ko teikt, jo ar Tevi diskutējot var nonākt līdz pilnīgam absurdam.

     [+] [-]

, 2017-02-07 15:59, pirms 8 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Tu jau vari interpretēt kā vien vēlies, bet Tavs piesauktais piemērs ir galīgi ne par tēmu un absurds.
Būtu ļoti interesanti dzirdēt tavu plašāko skaidrojumu par tēmu - Kāpēc likuma ietekme sākas aiz savu māju sliekšņa?

  +1 [+] [-]

, 2017-02-07 16:01, pirms 8 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Njā, te vairs nav ko teikt, jo ar Tevi diskutējot var nonākt līdz pilnīgam absurdam.
Jā, protams, absurdam, jo es rādu konkrētus piemērus un uz tiem balstu versijas (jā, tās ir tikai versijas un nepretendēju uz vienīgo patiesību), kamēr Namejs saka: "Tā tas nav, nevar būt, jo man tā liekas. Kāpēc liekas? Nu nezinu... bet man ir taisnība!"

     [+] [-]

, 2017-02-07 16:57, pirms 8 gadiem
Tonna rakstīja: Jā, protams, absurdam, jo es rādu konkrētus piemērus un uz tiem balstu versijas (jā, tās ir tikai versijas un nepretendēju uz vienīgo patiesību), kamēr Namejs saka: "Tā tas nav, nevar būt, jo man tā liekas. Kāpēc liekas? Nu nezinu... bet man ir taisnība!"
Tas ir tas pats, kā ar manu jautājumu-kur ir tie graujošie fakti no RU puses par GRANDIOZIEM pārkāpumiem no citu valstu puses saistībā ar dopingu?
Šo jautājumu Tu tā pieklājīgi NOIGNORĒJI, jo tas ir Tev ļoti neērts.

     [+] [-]

, 2017-02-07 19:12, pirms 8 gadiem
coffijs rakstīja: Varbūt vajag atcerēties ,ka apvienojoties Vācijai cīņā pret dopingu tika uz mūžu diskvalificēti vairums VDR treneru un sporta mediķu.Tā bija cīņa jo VDR tāpat kā PSRS[tagad krievija] dopinga lietošana bija valsts programma.
Ka visnh kko tadu var atcereties,ja vinsh tai laika pat nebija piedzimis?