Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:3014, Did:0, useCase: 3

Latvija šokē Zviedriju un pirmo reizi spēlēs PČ pusfinālā!

Pēteris Neimanis
Pēteris Neimanis

Latvija šokē Zviedriju un pirmo reizi spēlēs PČ pusfinālā!
Latvijas hokeja izlase svin vēsturisko panākumu. Foto: Matt Zambonin/IIHF

Pasaules čempionāta ceturtdaļfinālā Latvija ar 3:1 pieveica Zviedriju un pirmo reizi mūsu hokeja vēsturē nopelna tiesībās spēlēt pusfinālā un cīnīties par medaļām!

Spēli pārpildītajā arēnā abas komandas iesāka aktīvi un ātri apmainījās momentiem. Latvijai laba iespēja bija Mikam Indrašim un Rūdolfam Belceram, bet abos gadījumos ripa lidoja vārtiem secen. Pēc tāla Kristapa Zīles metiena ripu droši ķēra Lāšs Jūhansons. Jau perioda vidū tuvu pirmajiem vārtiem bija zviedri, bet pēdējā brīdī ripu ar slidu atvairīja Artūrs Šilovs.

Jau divas minūtes vēlāk pirmie vārti tiek gūti un to paveic Latvija - Oskars Cibuļskis pārtver ripu, izdara spēcīgu, bet neprecīzu metienu, tomēr ripu aiz vārtiem savāc Rihards Bukarts, nogādā to vārtu priekšā, kur veiklākais izrādās Dans Ločmelis, precīzi metot vārtu augšējā stūrī! Trešdaļas beigas mūsējie aizvadīja mazākumā, ko izdevās izturēt, tā saglabājot arī vadību.

Otrā periodā ievadā Šilovs teicami spēlē pēc zviedru izgājiena divatā pret vienu , bet vēl nedaudz vēlāk spiests glābt jau pēc savas kļūdas, un arī tas izdevās. Taču nevienam nesanāca glābt mirklī, kad abām komandām bija pa četriem laukuma spēlētājiem. Pēc uzvarēta iemetiena pie metiena no zonas vidus tiek Timotijs Liljegrēns, kurš met precīzi - 1:1.

Sešas minūtes līdz trešdaļas beigām jau pēc iemetiena Zviedrijas aizsardzības zonā pie teicamas iespējas tika Rihards Bukarts, kurš izturēja ilgu pauzi, noguldīja vārtsargu, bet no asa leņķa tukšos vārtos tomēr trāpīt neizdevās. Jau perioda beigās pagalam nepatīkami beidzās pagrūstīšanās pie Latvijas vārtiem – pārcenšas Mārtiņš Dzierkals, bet Oskara balvas cienīgu etīdi nospēlē zviedrs Lindholms, rādot, ka smagi cietis no Latvijas uzbrucēja nūjas. Tiesneši vēl pārskatīja epizodi un secināja, ka pārkāpums kvalificējams kā dūriens ar nūju, kas nozīmē 5 +20 minūšu noraidījumu…

Latvija mazākumā izturēja gan otrās trešdaļas beigās, gan trešās sākumā, tomēr iniciatīva neapšaubāmi piederēja zviedriem. Taču 46. minūtē viesus pamatīgi atvēsināja Latvijas pretuzbrukums – ieejot uzbrukumā zonā, Ri. Bukarts atspēlēja Mikum Indrašim, kurš apspēlēja aizsargu, ieturēja pauzi un ar precīzu metienu pārspēja Jūhansonu! Latvija atkal vadībā!

Trešdaļas vidū nelaimes gadījums ar ripas izmešanu no zonas gadījās Jānim Jakam, divās mazākuma minūtēs klājās smagi, bet Latvija, kā parasti, pateicoties pašaizliedzībai un precīzai Šilova spēlei, izturēja. 53. minūtē mazākumu jau nopelnīja zviedri, bet minūti vēlāk Jaks arī izmantoja skaitlisko vairākumu – pēc metiena cauri burzmai, ripa izspruka caur Jūhansona kājsargiem un lēnām ieslīdēja vārtos. 3:1!

Zviedrija jau vairāk nekā divas minūtes līdz pamatlaika beigām laukumā sūtīja sesto spēlētāju, daudz kontrolēja ripu, taču atgūt kaut vai vienus vārtus mūsējie viņiem neļāva. Uzvara 3:1 un Latvija pirmo reizi mūsu hokeja vēsturē spēlēs pusfinālā! Sestdien mūsējiem pretī stāsies Kanāda.

Latvija – Zviedrija 3:1 (1:0, 0:1, 2:0)
Vārti: 12:56 Ločmelis (Ri. Bukarts, Indrašis) 1:0, 29:41 Liljegrēns (Reimonds, Lindholms) 1:1, 45:55 Indrašis (Ri. Bukarts, Jaks) 2:1, 53:46 Jaks (Ri. Bukarts, Indrašis) 3:1 vair.
Metieni: 15:41
Soda minūtes: 33:4
Vārtsargi: Artūrs Silovs - Lāšs Jūhansons

Ceturtdaļfināls

SpēleRezultāts
ASV – Čehija3:0 (1:0; 1:0; 1:0)
Šveice – Vācija1:3 (0:1; 1:2; 0:0)
Zviedrija – Latvija1:3 (0:1; 1:0; 0:2)
Kanāda – Somija4:1 (1:0; 1:0; 2:1)

  +1 [+] [-]

, 2023-05-25 23:28, pirms 11 mēnešiem
backtofire rakstīja: Nu jāteic, arī puiši sākot ar spēli pret Čehiem sāk ripas bloķēt, un jāteic gana daudz un reizēm sāpīgi.
Nu bet tas jau tieši veidojas no tā, kā vārtsargs velk. Ja tev vārtsargs, kur tu zini, ka vienalga cik tu bloķēsi, beigu beigās kādus mēslus ielaidīs, tad grūti sevi motivēt mesties zem ripām utt.

  +1 [+] [-]

, 2023-05-25 23:28, pirms 11 mēnešiem
Paldies tiem džekiem, kuri nenomīza & atbrauca palīdzēt izlasie- Balcers, Rubīns, Šilovs, un kauns tiem, kuri tur, tribīnēs skaitot dolārus, vēro šo sapņu komandu šo sapņa piepildījumu.

  +1 [+] [-]

, 2023-05-25 23:28, pirms 11 mēnešiem
varenais_eksperts rakstīja: Šveice diemžēl arī vēl supergrands nav
Viņiem jābeidz kalkulēt kad laist haļavu. PČ vienādi jāaizvada visa turnīra garumā.

  -1 [+] [-]

, 2023-05-25 23:28, pirms 11 mēnešiem
eziitis rakstīja: Pirmā doma palasot tavus murgus - jāatbild, jānosauc kādā pretīgā vārdā... NĒ!!!! Šis vakars ir pārāk fantastisks, kosmisks. Neļaušu kaut kādiem troļļiem līst sev zem ādas...
Pirms pateicies galvenokārt veiksmei par šo sasniegumu padomā, cik reizes veiksme mums pēcpusi pagrieza šo 20+ gadu garumā. Pirms saki, ka vītoliņš ir tikai izkārtne, padomā, kurš n-tos gadus Znaroka komandās bija treneru grupas smadzenes.
Puis, man tiešām ieteikums Tev ne tikai lasīt, bet iedziļināties, tad izlasītu par veiksmi un vai kāds atceras ko tādu visā izlases mūžā. Tieši mani vārdi tie bija, taču, protams, rozās brilles Tev to liedz. Lai Tev veicās.

  +4 [+] [-]

, 2023-05-25 23:29, pirms 11 mēnešiem
White SUPREMACY rakstīja: Stulbs teiciens ... Gan Šveice gan Zviedrija ir stiprākas komandas un ja būtu sērija līdz 3 uzvarām mums nebūtu PILNĪGI nekādu variantu ... Vai mēs nopelnījam to veiksmi ? Tur vel var diskutēt daudz un dikti par to
Smird no tevis pēc austrumiem. Uztaisīts rekords, 6 uzvaras pēc kārtas, nē vēl meklē utis, vēl meklē pie kā piepisties, jānoniecina sasniegtais.

  +2 [+] [-]

, 2023-05-25 23:29, pirms 11 mēnešiem
NorchaN rakstīja: "komentatori"??? cik var muldēt par Merzļikinu? viņu vnk klubs nepalaida (precīzāk - eteica gatavoties sezonai Ziemeļamerkā pēc individuāla plāna)
Tā bija mūsu veiksme un laime ka viņu nepalaida !

  +1 [+] [-]

, 2023-05-25 23:29, pirms 11 mēnešiem
jurkoo rakstīja: Iespējams,patiesībā neesmu ari liels Irbes kā trenera fans,bet pašlaik mēle neceļas kaut ko sliktu teikt par treneru korpusu, šobrīd tas strādā
Nu te paldies Artūra Šilov atreneriem AHL un NHL

  +2 [+] [-]

, 2023-05-25 23:29, pirms 11 mēnešiem
Apsveicu ar fantastisku uzvaru un sasniegumu!💪

  +1 [+] [-]

, 2023-05-25 23:29, pirms 11 mēnešiem
datmons rakstīja: u18 izlase spēja iemest kanādiešiem 6 vārtus, tad jāmēģina tas izdarīt arī pusfinālā!
kad tad tādi brīnumi notika?

  +1 [+] [-]

, 2023-05-25 23:30, pirms 11 mēnešiem
White SUPREMACY rakstīja: Tā bija mūsu veiksme un laime ka viņu nepalaida !
nu to mēs neuzzināsim kā būtu bijis, ir tā kā ir un ir labi

  +1 [+] [-]

, 2023-05-25 23:31, pirms 11 mēnešiem
eziitis rakstīja: Esmu par 66% pārliecināts, ka diskābeli noņems. TSN spečuki bija neizpratnē, par ko tur 5+20
Atceries tikai to, ka TSN ir pieraduši pie NHL mērces. IIHF tās bija 5+20. Ļoti stulbs, ļoti tizls nelaimes gadījums no, tā, ka Dzieris nesavaldījās. Nūjas kāts kaklā/sejā = dūrienu. Dūriens praktiski automātā ir 5+20

     [+] [-]

, 2023-05-25 23:31, pirms 11 mēnešiem
Geralt of Rivia rakstīja: Veicas stiprākajiem, veiksme ir jānopelna
It kā jā un nē. Jo ne vienmēr, tā tas strādā. Mums pašiem cik reiz bijis, ka esam labāki, taču zaudējam. Šis teiciens vairāk ir tāds "mierinošs"

     [+] [-]

, 2023-05-25 23:31, pirms 11 mēnešiem
Geralt of Rivia rakstīja: 1 spēlē var notikt viss.
Protams!
Tomēr katram spēlētājam ir tik meistarības cik tam ir. Un arī kanādiešu treneri nav pirmo reizi ar pīpi uz jumta.

  +1 [+] [-]

, 2023-05-25 23:31, pirms 11 mēnešiem
Geralt of Rivia rakstīja: Smird no tevis pēc austrumiem. Uztaisīts rekords, 6 uzvaras pēc kārtas, nē vēl meklē utis, vēl meklē pie kā piepisties, jānoniecina sasniegtais.
Jā, konkrēti nepiekrītu teicienam ka vienmēŗ veicas stiprākajiem, un neko nenoniecinu jo čaļi sitās un izlikās līdz pēdējam

  +2 [+] [-]

, 2023-05-25 23:33, pirms 11 mēnešiem
Par 3. vietu Kanāda svētdien krustos nūjas ar vāciešiem, un tā būs ļoti interesanta spēle.

  +3 [+] [-]

, 2023-05-25 23:33, pirms 11 mēnešiem
Ivars Zvirgzdiņš rakstīja: Protams!
Tomēr katram spēlētājam ir tik meistarības cik tam ir. Un arī kanādiešu treneri nav pirmo reizi ar pīpi uz jumta.
Reizēm visu izšķir nianses. Ja jau vienmēr uzvarētu tikai meistarīgākie, tad nebūtu jēga spēlēt. Atliek, Laura vārdiem, iekrist, kādam mēsliņam un var notikt vēl viens brīnums. Būsim godīgi, ja viss notiktu, kā saka papīrs, tad mēs neuzvarētu ne šovakar, ne pret Šveici, ne čehus.

  +1 [+] [-]

, 2023-05-25 23:34, pirms 11 mēnešiem
Geralt of Rivia rakstīja: Atceries tikai to, ka TSN ir pieraduši pie NHL mērces. IIHF tās bija 5+20. Ļoti stulbs, ļoti tizls nelaimes gadījums no, tā, ka Dzieris nesavaldījās. Nūjas kāts kaklā/sejā = dūrienu. Dūriens praktiski automātā ir 5+20
Jā tas diemžēl bija 5+20, taču labi, ka komanda atsitās un tas deva enerģiju un niknumu. Taču sods palielam nevajadzīgs.

  +1 [+] [-]

, 2023-05-25 23:34, pirms 11 mēnešiem
Geralt of Rivia rakstīja: Reizēm visu izšķir nianses. Ja jau vienmēr uzvarētu tikai meistarīgākie, tad nebūtu jēga spēlēt. Atliek, Laura vārdiem, iekrist, kādam mēsliņam un var notikt vēl viens brīnums. Būsim godīgi, ja viss notiktu, kā saka papīrs, tad mēs neuzvarētu ne šovakar, ne pret Šveici, ne čehus.
Nevis papīrs, bet bukmeikeri !

     [+] [-]

, 2023-05-25 23:35, pirms 11 mēnešiem
Geralt of Rivia rakstīja: Reizēm visu izšķir nianses. Ja jau vienmēr uzvarētu tikai meistarīgākie, tad nebūtu jēga spēlēt. Atliek, Laura vārdiem, iekrist, kādam mēsliņam un var notikt vēl viens brīnums. Būsim godīgi, ja viss notiktu, kā saka papīrs, tad mēs neuzvarētu ne šovakar, ne pret Šveici, ne čehus.
Lūk šo es plusoju.

  +1 [+] [-]

, 2023-05-25 23:35, pirms 11 mēnešiem
Ivars Zvirgzdiņš rakstīja: Viņiem jābeidz kalkulēt kad laist haļavu. PČ vienādi jāaizvada visa turnīra garumā.
Piekrītu, bet labi ka tā izdarīja un "palīdzēja" mums tik vēsturiskajā pusfiālā

  +2 [+] [-]

, 2023-05-25 23:39, pirms 11 mēnešiem
varenais_eksperts rakstīja: Piekrītu, bet labi ka tā izdarīja un "palīdzēja" mums tik vēsturiskajā pusfiālā
Nu tamdēļ jau nav jāiazkrīt širmim ciet uzreiz un akli mūsējie jāceļ debesīs, bet aukstasinīgi jāpaskatās cik nenormāli daudz blakusfaktoru visvisādu mums par labu salikās, un kāda bija varbūtība, ka tie visi ta saliksies ,,, sakot no tiesnesiem un Šveices atpūtu un vel tik uzskaitīt un uzskaitīt

  +1 [+] [-]

, 2023-05-25 23:39, pirms 11 mēnešiem
Par Lielu Latviju!!!

  +3 [+] [-]

, 2023-05-25 23:40, pirms 11 mēnešiem
varenais_eksperts rakstīja: Piekrītu, bet labi ka tā izdarīja un "palīdzēja" mums tik vēsturiskajā pusfiālā
mēs nezinam kas būtu ja būtu. puiki, komentējiet to kas ir noticis, nevis kas būtu noticis ja Balderim tagad būtu 25 un Šveicē vēl nezinātu ko tādā hokejā dara

  +2 [+] [-]

, 2023-05-25 23:41, pirms 11 mēnešiem
Un ka Zviedrijai bija jābrauc pie mums un nevis mums pie viņiem - domaju ka tas arī vismaz kādus 30-40 pročus uzvarā nostrādāja

     [+] [-]

, 2023-05-25 23:41, pirms 11 mēnešiem
hokejists77 rakstīja: Sliktākais sastāvs Latvijas izlases vēsturē par dārgākajām biļetēm vēsturē
......

  +1 [+] [-]

, 2023-05-25 23:41, pirms 11 mēnešiem
White SUPREMACY rakstīja: Nu tamdēļ jau nav jāiazkrīt širmim ciet uzreiz un akli mūsējie jāceļ debesīs, bet aukstasinīgi jāpaskatās cik nenormāli daudz blakusfaktoru visvisādu mums par labu salikās, un kāda bija varbūtība, ka tie visi ta saliksies ,,, sakot no tiesnesiem un Šveices atpūtu un vel tik uzskaitīt un uzskaitīt
Bet kāda mums no tā daļa? Objektīvi vai neobjektīvi iemesli vienmēr var tik atrasti kāpēc viens vai otrs zaudēja. Kā Ivars saka - rezultāts ir uz tablo un viss pārējais ir lirika

  +1 [+] [-]

, 2023-05-25 23:42, pirms 11 mēnešiem
huy rakstīja: mēs nezinam kas būtu ja būtu. puiki, komentējiet to kas ir noticis, nevis kas būtu noticis ja Balderim tagad būtu 25 un Šveicē vēl nezinātu ko tādā hokejā dara
Jā, ja Šveice būtu uzlikusi TOP sastāvu ar pamatvārtsargu - tad mēs nezinam kā būtu bijis - liela varbūtība ka mēs tāpat viņus vinnētu !

  +4 [+] [-]

, 2023-05-25 23:42, pirms 11 mēnešiem
Šo grūti sagremot.It sevišķi man reālistam,nevis pesimistam.Kā jau Irbe teica,varu atkārtoties,bij vērts nodzīvot gandrīz 70 gadus,lai sagaidītu tādu brīnumu hokejā.Nezinu,kāds būs turpinājums,bet es paklanos šo čaļu priekšā ,kuri ar cīņassparu ,neatlaidību,sevis nežēlošanu paveica šo hokeja brīnumu.Manuprāt Latvija ir pelnījusi iekļūt Ginesa grāmatā,jo kaut ko tādu sasniegt šajā sporta veidā valstij,kurai nav ne puse no tā,kas konkurentiem.Atliek tikai pabrīnīties.Un vēl jau nav beigas

  +4 [+] [-]

, 2023-05-25 23:42, pirms 11 mēnešiem
Svaiga gaisa malks pēc ģinamkas žņaugiem

  +1 [+] [-]

, 2023-05-25 23:43, pirms 11 mēnešiem
White SUPREMACY rakstīja: Nevis papīrs, bet bukmeikeri !
Pirms bukmeikeriem nāk "papīrs" - komandas pieteikums. Tā teikt, lai no kaut kā būtu tiem bukmeikeriem no kā noteikt. Un tajā pieteikumā parādās iepriekšējie čempionāti, klubu pieraksts, sasniegumi karjerā utt.

  +2 [+] [-]

, 2023-05-25 23:44, pirms 11 mēnešiem
SakuKoivu 2 rakstīja: Svaiga gaisa malks pēc ģinamkas žņaugiem
Tjomka kā jusdams neatbrauca

  +2 [+] [-]

, 2023-05-25 23:44, pirms 11 mēnešiem
varenais_eksperts rakstīja: Bet kāda mums no tā daļa? Objektīvi vai neobjektīvi iemesli vienmēr var tik atrasti kāpēc viens vai otrs zaudēja. Kā Ivars saka - rezultāts ir uz tablo un viss pārējais ir lirika
Mums no tā tāda daļa ka daudzi zaudē veselo saprātu un aizkrīt širmis un tagad mēs iesim un visus tik sitīsim un esam vislabākie uz pasaules ... Padod tik priekšā nu tik Kanādu vai amīšus - viss pa#uj - uzvilksim mierīgi visus

  +1 [+] [-]

, 2023-05-25 23:44, pirms 11 mēnešiem
backtofire rakstīja: Jā tas diemžēl bija 5+20, taču labi, ka komanda atsitās un tas deva enerģiju un niknumu. Taču sods palielam nevajadzīgs.
Tāpēc jau teicu tizli, stulbi, jo Dzieris nesavaldījās. Lai arī var jau smieties - izturētās 5 minūtes zemapziņā varēja arī palīdzēt nolauzt zviedrus un pašiem zviedriem panīkt.

  +1 [+] [-]

, 2023-05-25 23:44, pirms 11 mēnešiem
huy rakstīja: mēs nezinam kas būtu ja būtu. puiki, komentējiet to kas ir noticis, nevis kas būtu noticis ja Balderim tagad būtu 25 un Šveicē vēl nezinātu ko tādā hokejā dara
Izrāvi vārdus no mutes

  +1 [+] [-]

, 2023-05-25 23:46, pirms 11 mēnešiem
White SUPREMACY rakstīja: Mums no tā tāda daļa ka daudzi zaudē veselo saprātu un aizkrīt širmis un tagad mēs iesim un visus tik sitīsim un esam vislabākie uz pasaules ... Padod tik priekšā nu tik Kanādu vai amīšus - viss pa#uj - uzvilksim mierīgi visus
Fani var domāt ko grib. Galvenais, lai čaļiem nav eiforija un iet spēlēt ar tādu attieksmi, kāda bija Bukijam, Ločmelim, kad pēc kazahu mīcīšanas jautāja par Šveici - būs grūti, ļoti grūti, bet viss ir izdarāmi.