Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:3014, Did:0, useCase: 3

Latvija šokē Zviedriju un pirmo reizi spēlēs PČ pusfinālā!

Pēteris Neimanis
Pēteris Neimanis

Latvija šokē Zviedriju un pirmo reizi spēlēs PČ pusfinālā!
Latvijas hokeja izlase svin vēsturisko panākumu. Foto: Matt Zambonin/IIHF

Pasaules čempionāta ceturtdaļfinālā Latvija ar 3:1 pieveica Zviedriju un pirmo reizi mūsu hokeja vēsturē nopelna tiesībās spēlēt pusfinālā un cīnīties par medaļām!

Spēli pārpildītajā arēnā abas komandas iesāka aktīvi un ātri apmainījās momentiem. Latvijai laba iespēja bija Mikam Indrašim un Rūdolfam Belceram, bet abos gadījumos ripa lidoja vārtiem secen. Pēc tāla Kristapa Zīles metiena ripu droši ķēra Lāšs Jūhansons. Jau perioda vidū tuvu pirmajiem vārtiem bija zviedri, bet pēdējā brīdī ripu ar slidu atvairīja Artūrs Šilovs.

Jau divas minūtes vēlāk pirmie vārti tiek gūti un to paveic Latvija - Oskars Cibuļskis pārtver ripu, izdara spēcīgu, bet neprecīzu metienu, tomēr ripu aiz vārtiem savāc Rihards Bukarts, nogādā to vārtu priekšā, kur veiklākais izrādās Dans Ločmelis, precīzi metot vārtu augšējā stūrī! Trešdaļas beigas mūsējie aizvadīja mazākumā, ko izdevās izturēt, tā saglabājot arī vadību.

Otrā periodā ievadā Šilovs teicami spēlē pēc zviedru izgājiena divatā pret vienu , bet vēl nedaudz vēlāk spiests glābt jau pēc savas kļūdas, un arī tas izdevās. Taču nevienam nesanāca glābt mirklī, kad abām komandām bija pa četriem laukuma spēlētājiem. Pēc uzvarēta iemetiena pie metiena no zonas vidus tiek Timotijs Liljegrēns, kurš met precīzi - 1:1.

Sešas minūtes līdz trešdaļas beigām jau pēc iemetiena Zviedrijas aizsardzības zonā pie teicamas iespējas tika Rihards Bukarts, kurš izturēja ilgu pauzi, noguldīja vārtsargu, bet no asa leņķa tukšos vārtos tomēr trāpīt neizdevās. Jau perioda beigās pagalam nepatīkami beidzās pagrūstīšanās pie Latvijas vārtiem – pārcenšas Mārtiņš Dzierkals, bet Oskara balvas cienīgu etīdi nospēlē zviedrs Lindholms, rādot, ka smagi cietis no Latvijas uzbrucēja nūjas. Tiesneši vēl pārskatīja epizodi un secināja, ka pārkāpums kvalificējams kā dūriens ar nūju, kas nozīmē 5 +20 minūšu noraidījumu…

Latvija mazākumā izturēja gan otrās trešdaļas beigās, gan trešās sākumā, tomēr iniciatīva neapšaubāmi piederēja zviedriem. Taču 46. minūtē viesus pamatīgi atvēsināja Latvijas pretuzbrukums – ieejot uzbrukumā zonā, Ri. Bukarts atspēlēja Mikum Indrašim, kurš apspēlēja aizsargu, ieturēja pauzi un ar precīzu metienu pārspēja Jūhansonu! Latvija atkal vadībā!

Trešdaļas vidū nelaimes gadījums ar ripas izmešanu no zonas gadījās Jānim Jakam, divās mazākuma minūtēs klājās smagi, bet Latvija, kā parasti, pateicoties pašaizliedzībai un precīzai Šilova spēlei, izturēja. 53. minūtē mazākumu jau nopelnīja zviedri, bet minūti vēlāk Jaks arī izmantoja skaitlisko vairākumu – pēc metiena cauri burzmai, ripa izspruka caur Jūhansona kājsargiem un lēnām ieslīdēja vārtos. 3:1!

Zviedrija jau vairāk nekā divas minūtes līdz pamatlaika beigām laukumā sūtīja sesto spēlētāju, daudz kontrolēja ripu, taču atgūt kaut vai vienus vārtus mūsējie viņiem neļāva. Uzvara 3:1 un Latvija pirmo reizi mūsu hokeja vēsturē spēlēs pusfinālā! Sestdien mūsējiem pretī stāsies Kanāda.

Latvija – Zviedrija 3:1 (1:0, 0:1, 2:0)
Vārti: 12:56 Ločmelis (Ri. Bukarts, Indrašis) 1:0, 29:41 Liljegrēns (Reimonds, Lindholms) 1:1, 45:55 Indrašis (Ri. Bukarts, Jaks) 2:1, 53:46 Jaks (Ri. Bukarts, Indrašis) 3:1 vair.
Metieni: 15:41
Soda minūtes: 33:4
Vārtsargi: Artūrs Silovs - Lāšs Jūhansons

Ceturtdaļfināls

SpēleRezultāts
ASV – Čehija3:0 (1:0; 1:0; 1:0)
Šveice – Vācija1:3 (0:1; 1:2; 0:0)
Zviedrija – Latvija1:3 (0:1; 1:0; 0:2)
Kanāda – Somija4:1 (1:0; 1:0; 2:1)

     [+] [-]

, 2023-05-26 02:02, pirms 11 mēnešiem
backtofire rakstīja: Klau vecā miesa, pirmkārt, ņem vaļā tos žurnālus, kas Tev itkā ir un lasi vēlreiz un atradīsi, netaisos tagad speciāli Tev un Tavai sklerozei meklēt tos žurnālus, lūk jau viens cilvēks Tev uzrakstīja par DR grāmatu, un tā nav vienīgā. Skaidrs ir viens, ne Tev žurnālu un avīžu ne Tu tās esi lasījis, iesaku vēl pameklēt avīzes no 2000.g.un Tev ātri aizvērsies mute.

Otrkārt, Tev līdz paurim neaiziet pat elementāras lietas, kas nozīmē Tev pat nav vērts to skaidrot, jo jau pēc 5 minūtēm aizmirsīsi.

Kurš vaino ģimeni gŗekos, Tu izliecies jeb esi dumjš? Skaidri pateicu, intervijās ģimene skaidri rādīja savu nostāju, par brīvu Latviju, par okupācijas gadiem, ka viņi ir priecīgi būt brīvā Latvijā un tik no okupantiem vaļā. Kur es šeit vainoju ģimeni? Vecais marazmātiķi, skaidroju uz pirkstiem - pēc tā, ko par brīvību teica viņa ģimene un viņš pats, georgalenta suzvilkšana BIJA ĢIMENES un valsts nodevība. Punkts un āmen.

Bet skaidrs ir viens, Tu esi tik dumjš, ka arī tagad Tev nepielēks. Tieši tāpēc Tev novēlēju veselību, lai nav Tevi kā grīdas lupatu jāizvalkā.

Un ieteikums, beidz fantazēt, ka, kkur vainoju viņa ģimeni, tā nekur neteicu! A tagad iedzer zāles atmiņai un p+s gulēt izguli dzērumu!
Domāju radikālis,izrādījās vēl sliktā.Rupeklis.

  +2 [+] [-]

, 2023-05-26 02:09, pirms 11 mēnešiem
Palasīju belaru komentus pessball.by, ļoti draudzīgi komenti, kās apskauž labā nozīmē cits sauc letiņus par brāļiem, jūsmo par arēnu, atmosfēru un fanzonu. Toties sport- express ar visiem troļļiem pārsvarā cita attieksme un negācijas, abbsurds rezultāts un tml. Smieklīgākais koments par DEL un LAT uzvarām, varēja parēkt- citēju / Ливонский орден прошевлся свиньей по соперникам, vēl 1 rakstīja par Zirga galvas uzvaru, laikam labi informēts

  +2 [+] [-]

, 2023-05-26 02:21, pirms 11 mēnešiem
Kamdēļ Tu domā, ka visiem ir jābūt tik radikāļiem patriotiem kā Tu vai es?
Vītoliņa gadījumā darba devējs uzstāja, aizkulisēs nebiju, bet domāju, ka bez lentītes darbs būtu zaudēts. Es nevilktu, bet viņš izvēlējās par labu darbam - neatbalstu, bet tas nav iemesls, kamdēļ necienītu viņu. Pat diezgan grūti komentēt - pēc šīs spēles, čoms ar ko kopā skatījos spēli izteica viedokli, ka būtu forši uz maču 1/2 iziet ar Ukrainas izlases krekliem - lai kā atbalstītu Ukrainu, es nepiekrītu, jo ir iespēja, ka tas komandā bojās mikroklimatu un tomēr esam Latvijas izlase.

  +1 [+] [-]

, 2023-05-26 02:31, pirms 11 mēnešiem
Baltkrievi, vismaz Grodņā baigi par mums bija, es dēla hokeja turnīrā sapazinos ar vecākiem no Grodņas un pēc spēles atsūtīja apsvekumu, esot baigi līdzi jutuši.

  +2 [+] [-]

, 2023-05-26 02:54, pirms 11 mēnešiem
timurietis rakstīja: Kamdēļ Tu domā, ka visiem ir jābūt tik radikāļiem patriotiem kā Tu vai es?
Vītoliņa gadījumā darba devējs uzstāja, aizkulisēs nebiju, bet domāju, ka bez lentītes darbs būtu zaudēts. Es nevilktu, bet viņš izvēlējās par labu darbam - neatbalstu, bet tas nav iemesls, kamdēļ necienītu viņu. Pat diezgan grūti komentēt - pēc šīs spēles, čoms ar ko kopā skatījos spēli izteica viedokli, ka būtu forši uz maču 1/2 iziet ar Ukrainas izlases krekliem - lai kā atbalstītu Ukrainu, es nepiekrītu, jo ir iespēja, ka tas komandā bojās mikroklimatu un tomēr esam Latvijas izlase.
Nē, nē pietiks, ja Vītoliņš piespraudīs mazu Ukrainas karodziņu pie žaketes.

  +2 [+] [-]

, 2023-05-26 06:00, pirms 11 mēnešiem
Alus&čipsi rakstīja: Nē, nē pietiks, ja Vītoliņš piespraudīs mazu Ukrainas karodziņu pie žaketes.
Ja viņš tā izdarītu, tad pat varētu piedot un aizmirst ...

  +2 [+] [-]

, 2023-05-26 07:20, pirms 11 mēnešiem
Runa par viņa daudzajām intervijām, viņa vecāku intervijām par padomju laiku, psrs okupāciju un skatu uz to, un piedod atvaino, ja pēc visa tā, ko viņš tur teica, vēlāk kā prostitūta par naudu lepni staigā ar georga lentiņu, godinot okupantus, fašistus un simtiem tūkstošu nogalināto latviešu slepkavas, ir nepiedodami un nepieņemami.

Šis teksts vakarnakt uzvaras karstumā tika pārprasts un tāpēc izvērtās nevajadzīgi asa vārdu pārmaiņa.Eju ārā pie mājas izkarināt Latvijas karogu,kurš plīvos līdz čempionāta beigām,neatkarīgi no turpmākā rezultāta.Bet atkārtošos,par lentīti ,lai jautājumus uzdod žurnālisti un gan jau ar laiku uzdos.Toties runājot par hokeju,Haris ar komandu ir sasniedzis to,kas nav izdevies nevienam no bijušajiem Latvijas izlases treneriem un tas jau ir fakts,kuru vairs apstrīdēt nevaram.

  +1 [+] [-]

, 2023-05-26 07:46, pirms 11 mēnešiem
te bija rakstiņš no viena speciālista, ka visus tos Indrašus, Bukartus un pārējos večus vajag patriekt, lai spēlē jaunieši. Nez, kur tas gudrinieks šobrīd sacer kārtējās stulbības?

     [+] [-]

, 2023-05-26 07:48, pirms 11 mēnešiem
Vienreiz dzīvē kas tāds notiek. Apsveicu!

  +2 [+] [-]

, 2023-05-26 07:51, pirms 11 mēnešiem
Latvijas hokeja vēsturē blakus Znarokam kurš iebīdīja Latviju elitē, tagad arī Hari varam nominēt...
Un lai aizver mutes tie čekisti kuri par Georga lenti raxta

  +3 [+] [-]

, 2023-05-26 08:05, pirms 11 mēnešiem
Varbūt banot visus, kas par lenti runā? Fantastisks notikums, bet šie turpina nomelnot un riet.

     [+] [-]

, 2023-05-26 08:45, pirms 11 mēnešiem
Lexxx rakstīja: te bija rakstiņš no viena speciālista, ka visus tos Indrašus, Bukartus un pārējos večus vajag patriekt, lai spēlē jaunieši. Nez, kur tas gudrinieks šobrīd sacer kārtējās stulbības?
Nevajag melot ,jo Matulis to neteica viņš pacēla tēmu ,ka daudzi hokeja fani tā raksta komentāros.Ja tu nesaproti ironiju un humoru,tad slikti tas tev.

  +3 [+] [-]

, 2023-05-26 08:47, pirms 11 mēnešiem
Davz rakstīja: Varbūt banot visus, kas par lenti runā? Fantastisks notikums, bet šie turpina nomelnot un riet.
Ne tev to lemt,bet ir notikumi ,ko daudzi neaizmirst.Piemēram Vētra ar sievu izlasi arī ,ja paņemtu medaļas es tā pat nesaprotu un nepiedodu viņa nodevību pret Latviju un kā bija vetrovs tā paliks.

  +1 [+] [-]

, 2023-05-26 09:20, pirms 11 mēnešiem
LHF organizēs fanu nokļūšanu uz Tamperi vai arī pašam jāskatās varianti?!

  +1 [+] [-]

, 2023-05-26 09:20, pirms 11 mēnešiem
Labi, ka nav FAZELS, butu noracis...

  +1 [+] [-]

, 2023-05-26 09:57, pirms 11 mēnešiem
Emocionālais pārdzīvojums spridzina! Joprojām nav iespējams no tā atiet!

  +2 [+] [-]

, 2023-05-26 10:17, pirms 11 mēnešiem
Nedaudz parēķināju, budžeta variants - vakara autobuss uz Tallinu ap 20 euro, agrais rīta prāmis uz Helsinkiem 20 līdz 40 euro atkarībā no operatora, rīta vilciens uz Tamperi 17 līdz 30 euro, biļete uz spēli 265 euro, pēc tam atpakaļceļš - vakara vilciens, vēlais prāmis, varbūt var paspēt uz pēdējo autobusu, bet riskanti, labāk tomēr svetdien no rīta. Bez viesnīcām, ja naktīs tusē un dzerstās, tikai uz biļetēm (ieskaitot spēli) ap 400 euro. Divas negulētas naktis. Ja būtu nedaudz jaunāks, noteikti rezervētu visas biletes un brauktu. Autobusu biļetes droši vien kuru katru brīdi izbeigsies

  +3 [+] [-]

, 2023-05-26 10:33, pirms 11 mēnešiem
kasagrande rakstīja: Nedaudz parēķināju, budžeta variants - vakara autobuss uz Tallinu ap 20 euro, agrais rīta prāmis uz Helsinkiem 20 līdz 40 euro atkarībā no operatora, rīta vilciens uz Tamperi 17 līdz 30 euro, biļete uz spēli 265 euro, pēc tam atpakaļceļš - vakara vilciens, vēlais prāmis, varbūt var paspēt uz pēdējo autobusu, bet riskanti, labāk tomēr svetdien no rīta. Bez viesnīcām, ja naktīs tusē un dzerstās, tikai uz biļetēm (ieskaitot spēli) ap 400 euro. Divas negulētas naktis. Ja būtu nedaudz jaunāks, noteikti rezervētu visas biletes un brauktu. Autobusu biļetes droši vien kuru katru brīdi izbeigsies
Viesnīcas un pusfināla biļetes rokā, uz cilvēku kādi 800 eiro aizies uz 3 dienu braucienu stabili, bet ko padarīsi, tāds hokejs tikai reizi 30 gados.

  +1 [+] [-]

, 2023-05-26 10:56, pirms 11 mēnešiem
Buyaka!!!

Kā jau teicu, tad tikai pumpaini tīņi fano par rekordiem. Īsti veči iet uz maksimumu vienmēr un visur. Un mūsu hokejisti ir īsti veči.
';

  -2 [+] [-]

, 2023-05-26 11:14, pirms 11 mēnešiem
coffijs rakstīja: Ne tev to lemt,bet ir notikumi ,ko daudzi neaizmirst.Piemēram Vētra ar sievu izlasi arī ,ja paņemtu medaļas es tā pat nesaprotu un nepiedodu viņa nodevību pret Latviju un kā bija vetrovs tā paliks.
Cilvēks pieļauj kļūdu dzīvē un uz visu dzīvi zīmogs? Nekāda reabilitācija nav iespējama? Cilvēks vai apkārtējie apstākļi vienmēr paliek tādi paši?

     [+] [-]

, 2023-05-26 11:16, pirms 11 mēnešiem
Sveiki. Paldies par uzvaru.
Bet Es mazliet nesaprotu Mums iemeta vārtus. Bet uz noraidītā soliņa palika vēl sēdēt. Kas tā par lietu? Bij 4 pret 4 un Mums iemeta kādēļ nenāca ārā piektais spēlētājs?

  +1 [+] [-]

, 2023-05-26 11:25, pirms 11 mēnešiem
varenais_eksperts rakstīja: Cilvēks pieļauj kļūdu dzīvē un uz visu dzīvi zīmogs? Nekāda reabilitācija nav iespējama? Cilvēks vai apkārtējie apstākļi vienmēr paliek tādi paši?
Tava valsts atgūst neatkarību, bet šis aiziet pie okupantiem. Tādi bija tie apstākļi. Domāju ka tiem, kuri to šoku neizdzīvoja klātienē tā īsti to nekad nesapratīs, kuri piedzīvoja, tiem tā rēta paliek.

     [+] [-]

, 2023-05-26 11:33, pirms 11 mēnešiem
100berzins rakstīja: Sveiki. Paldies par uzvaru.
Bet Es mazliet nesaprotu Mums iemeta vārtus. Bet uz noraidītā soliņa palika vēl sēdēt. Kas tā par lietu? Bij 4 pret 4 un Mums iemeta kādēļ nenāca ārā piektais spēlētājs?
Jo mēs nespēlējām mazākumā, jo tieši kā jau tu teici, spēlējām 4 pret 4.

  -1 [+] [-]

, 2023-05-26 11:35, pirms 11 mēnešiem
huy rakstīja: Tava valsts atgūst neatkarību, bet šis aiziet pie okupantiem. Tādi bija tie apstākļi. Domāju ka tiem, kuri to šoku neizdzīvoja klātienē tā īsti to nekad nesapratīs, kuri piedzīvoja, tiem tā rēta paliek.
Es runāju vispārīgi par jebkādiem pārdarījumiem. Ja konkrēti par Vētru, tad manuprāt tā ir pavisam citas pakāpes nodevība nekā letnočka.

     [+] [-]

, 2023-05-26 11:51, pirms 11 mēnešiem
Es biju viens no tiem, kurš lika vainu uz treneri, oonkrēti nepatika vārtu vīra izvēle pret Kanādu, biju domājis, ka ieliks Šilovu vārtos. Bet ir jāatzīst, ka Vītoliņš zin ko dara!

     [+] [-]

, 2023-05-26 11:55, pirms 11 mēnešiem
specha rakstīja: Palasīju belaru komentus pessball.by, ļoti draudzīgi komenti, kās apskauž labā nozīmē cits sauc letiņus par brāļiem, jūsmo par arēnu, atmosfēru un fanzonu. Toties sport- express ar visiem troļļiem pārsvarā cita attieksme un negācijas, abbsurds rezultāts un tml. Smieklīgākais koments par DEL un LAT uzvarām, varēja parēkt- citēju / Ливонский орден прошевлся свиньей по соперникам, vēl 1 rakstīja par Zirga galvas uzvaru, laikam labi informēts
Lielākoties pozitīvi. Un ko pamanīju - tur pieaudzis balkrieviski rakstošo skaits.

     [+] [-]

, 2023-05-26 11:56, pirms 11 mēnešiem
varenais_eksperts rakstīja: Es runāju vispārīgi par jebkādiem pārdarījumiem. Ja konkrēti par Vētru, tad manuprāt tā ir pavisam citas pakāpes nodevība nekā letnočka.
Es tikai par to. Vispārīgi katrs gadījums ir individuāls.

     [+] [-]

, 2023-05-26 12:24, pirms 11 mēnešiem
Davz rakstīja: Varbūt banot visus, kas par lenti runā? Fantastisks notikums, bet šie turpina nomelnot un riet.
Cik maz vajag laimei! Jā...
Ai labi, ne nu viņš atvainosies, nekā. Labāk iedosim viņam LPSR Nopelniem bagāto, lai viņam uz plaukta ir viss - Trīszvaigznes, lentīte un LPSR vimpelis.
Bet te cita tēma - ko tas Ošenieks tur vakar muldēja - kārklu angļi dzied "Dzimto valodu"? Nu redzi, tu varētu pilnīgi oficiāli šo dziesmu pārtulkot angliski un iedziedāt. Par to tu dabūtu Jura krustu vismaz! No paša Levita rokām!

  +1 [+] [-]

, 2023-05-26 12:53, pirms 11 mēnešiem
33% spēles laika mūsējie bij mazākumā + nenosvilpa dažas strīdīgas epizodes kur zviedriem varēja iedot sodu. Vienādos sastāvos bijām labāki par zviedriem.

     [+] [-]

, 2023-05-26 12:54, pirms 11 mēnešiem
29 minūtēs vairākumā zviedri iemeta tik 1 vārtus, tas daudz izsaka.

     [+] [-]

, 2023-05-26 13:27, pirms 11 mēnešiem
coffijs rakstīja: Nevajag melot ,jo Matulis to neteica viņš pacēla tēmu ,ka daudzi hokeja fani tā raksta komentāros.Ja tu nesaproti ironiju un humoru,tad slikti tas tev.
vai es te pieminēju Matuli?

     [+] [-]

, 2023-05-26 13:56, pirms 11 mēnešiem
Tas ir kaut kas AAAAAAA!!!!!!

     [+] [-]

, 2023-05-26 15:23, pirms 11 mēnešiem
Āfrika12 rakstīja: 29 minūtēs vairākumā zviedri iemeta tik 1 vārtus, tas daudz izsaka.
Vispār jau tai brīdī laukumā bija 4 pret 4, tā ka tā neskaitās vairākuma realizācija.