Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:2861, Did:0, useCase: 3

Nākamsezon Somijas jaunatnes līgās piedalīsies septiņas Latvijas komandas

Agris Suveizda

Nākamsezon Somijas jaunatnes līgās piedalīsies septiņas Latvijas komandas
LHF ģenerālsekretārs Roberts Pļāvējs. Foto: F64

Latvijas Hokeja federācija (LHF) un Somijas Ledus hokeja asociācija (FIHA) panākušas vienošanos par septiņu Latvijas komandu startu Somijas čempionātos 2023./2024. gada sezonā.

Šī gada 2. maijā Latvijas Hokeja Federācijas (LHF) pārstāvji - ģenerālsekretārs Roberts Pļāvējs, viceprezidents Viesturs Koziols, valdes loceklis un IIHF PČ 2023 orgkomitejas vadītājs Edgars Buncis - devās vizītē uz Somiju, kur tikās ar Somijas hokeja vadību – tās prezidentu Harri Nummelu un izpilddirektoru Sami Kauhanenu.

Sanāksmē tika pārrunāta aizvadītā sezona, kā arī uzsāktas sarunas ne tikai par sadarbības turpināšanu, bet arī tās paplašināšanu. Maija pēdējās dienās tika nokārtotas pēdējās formalitātes un panākta vienošanās par septiņu jauniešu komandu startu Somijas čempionātos.

“Esam ļoti priecīgi turpināt sadarbību ar mūsu hokeja draugiem no Somijas. Mūsu puišu spēkošanās ar talantīgiem un prasmīgiem pretiniekiem noteikti palīdzēs nākotnē sasniegt vēl lielāku progresu. Vēlētos pateikties FIHA par šo sadarbību – mūsu mērķis ir veicināt jauno hokejistu izaugsmi, daudzpusīgu un vecumposmam atbilstošu prasmju attīstīšanu spēcīgas sportiskās konkurences apstākļos,” sacīja LHF ģenerālsekretārs Roberts Pļāvējs.

2023./2024. gada sezonā piedalīsies septiņas komandas no Latvijas:
• Falcon 2010 – U14AAA,
• Prizma 2010 – U14AAA,
• HS Rīga 2009 - U15AAA,
• HS Rīga 2008 - U16 SM,
• Zemgale 2008/2009 – U16 Mestis,
• Liepāja 2007/2008 – U18 Mestis,
• HS Rīga – U18 Mestis.

Izmantotie resursi:
https://lhf.lv/lv/article/7385/lhf-...
Izmantotie resursi:
https://lhf.lv/lv/article/7385/lhf-...

1 2 37 komentāri

  +2 [+] [-]

, 2023-06-01 20:44, pirms 11 mēnešiem
ļoti laba konkurence.

  -1 [+] [-]

, 2023-06-01 21:03, pirms 11 mēnešiem
Tas nozīmē centralizācija un sava čempionāta degradācija.

  +1 [+] [-]

, 2023-06-01 21:08, pirms 11 mēnešiem
Super. Malači

  -1 [+] [-]

, 2023-06-01 21:10, pirms 11 mēnešiem
pizdjux rakstīja: ļoti laba konkurence.
kur konkurence???? Bāzes komandu mode pilnā plaukumā
Vietējā čempja noplicināšana. Un cik daudz laika šie skolnieki pavadīs autobusos braukājot starp Latviju un Somiju? Cik daudz skola tiks kavēta?

  -2 [+] [-]

, 2023-06-01 21:10, pirms 11 mēnešiem
cobham rakstīja: Super. Malači
duraki

     [+] [-]

, 2023-06-01 21:10, pirms 11 mēnešiem
hs rīga tad spēlēs tikai mestisā vai arī vēl ohl
kad tad zoni mācīsies un trenēsies

  -1 [+] [-]

, 2023-06-01 21:14, pirms 11 mēnešiem
purva_velns rakstīja: hs rīga tad spēlēs tikai mestisā vai arī vēl ohl
kad tad zoni mācīsies un trenēsies
šajā sezonā spēlēja paralēli OHL un Igaunijas pieaugušso čempī, tagad Igaunijas čempis nomainīts pret Somijas U18 2. līgu.
Somija tālāk par Igauniju - mazāk laika mācībām....

  -1 [+] [-]

, 2023-06-01 21:16, pirms 11 mēnešiem
a par lielo Zemgali Mestis tiek klusēts... Mestis paši šobrīd runā par sezonu ar 13 komandām līgā (Zemgales vārds tur neparādās)

     [+] [-]

, 2023-06-01 21:19, pirms 11 mēnešiem
purva_velns rakstīja: hs rīga tad spēlēs tikai mestisā vai arī vēl ohl
kad tad zoni mācīsies un trenēsies
Tak nav norādīta vecuma grupa. Šogad taču arī viena HSR (pamatā u17) mauca igauņos, pamatkomanda OHL

     [+] [-]

, 2023-06-01 21:20, pirms 11 mēnešiem
Abrags rakstīja: a par lielo Zemgali Mestis tiek klusēts... Mestis paši šobrīd runā par sezonu ar 13 komandām līgā (Zemgales vārds tur neparādās)
Jau pēc pīles, ko palaida pie mums sekoja skaidrojums - Zemgalei jāsataisa borti atbilstoši viņu prasībām un vēl šādi tādi sīkumi. Tad saņems licenci. Apmēram, kā futenes klubiem Virslīgā katru gadu licencēšana.

  -1 [+] [-]

, 2023-06-01 21:21, pirms 11 mēnešiem
Geralt of Rivia rakstīja: Tak nav norādīta vecuma grupa. Šogad taču arī viena HSR (pamatā u17) mauca igauņos, pamatkomanda OHL
HS Rīga – U18 Mestis. Kas tad tas ir ja ne vecuma grupa???

  -2 [+] [-]

, 2023-06-01 21:24, pirms 11 mēnešiem
Geralt of Rivia rakstīja: Jau pēc pīles, ko palaida pie mums sekoja skaidrojums - Zemgalei jāsataisa borti atbilstoši viņu prasībām un vēl šādi tādi sīkumi. Tad saņems licenci. Apmēram, kā futenes klubiem Virslīgā katru gadu licencēšana.
nezinu, pīles vai zoss, taču Mestis jau ir kalendāru sastādījuši 13 komandām...

  -1 [+] [-]

, 2023-06-01 21:26, pirms 11 mēnešiem
Geralt of Rivia rakstīja: Tak nav norādīta vecuma grupa. Šogad taču arī viena HSR (pamatā u17) mauca igauņos, pamatkomanda OHL
un no tās pamatkomandas (kas OHL kapāja) arī uz igauņiem visi reizi pa reizei pabraukāja

     [+] [-]

, 2023-06-01 21:32, pirms 11 mēnešiem
Abrags rakstīja: nezinu, pīles vai zoss, taču Mestis jau ir kalendāru sastādījuši 13 komandām...
Pērn bija tieši tas pats. Arī kalendāra pirmajā versijā bez Zemgales, pirmie promo materiāli bez Zemgales un tikai pēc oficiālās vienošanās starp federācijām un pārējiem klubiem Zemgali ielika kalendārā.

     [+] [-]

, 2023-06-01 21:34, pirms 11 mēnešiem
Abrags rakstīja: HS Rīga – U18 Mestis. Kas tad tas ir ja ne vecuma grupa???
U18 ir līgas vecuma grupa. Es runāju par pašu HSR - vai tur sūtīs u18 komandu vai u17 ar nelielu piešprici ir cits stāsts.
Un par HSR igauņos - jā pa reizei aizbrauca visi, bet pamatā braukāja otrais sastāvs/u17, līdzīgi, kā Zemgalei sezonas vidusdaļā OHL pamatā mauca 2. sastāvs un pirmais mestis.

  +3 [+] [-]

, 2023-06-01 21:36, pirms 11 mēnešiem
Abrags savā viss ir slikti stilā turpina spridzināt... Tiem jaunajiem marinēties savā sulā tepat, vai strādāt ar perspektīvu izsisties uz Mestis vai Liiga, man šķiet, ir diezgan labs burkāns. Par mācībām piekrītu, bet mūsdienās attālināti mācīties nav nekas jauns un internets ir pieejams arī autobusā

  +1 [+] [-]

, 2023-06-01 21:39, pirms 11 mēnešiem
Somija nav tik tālu. Veidojam hokeja sistēmu kopā ar viņiem un viss būs daudz labāk. Igaunijai vēl pielikt un tad arī viņus var ievilkt iekšā un būs mums viena hokeja valsts ar 3 hokeja izlasēm. Somijas hokeja sistēma ir teju perfekta un mums ir dota iespēja strādāt ar viņiem. Kas var būt labāks?

     [+] [-]

, 2023-06-01 22:01, pirms 11 mēnešiem
Žēl, bet no šīs informācijas izskatās, ka tas ir beigu sākums HS Rīga 2010

  -2 [+] [-]

, 2023-06-01 22:08, pirms 11 mēnešiem
Brugjeetaajs rakstīja: Abrags savā viss ir slikti stilā turpina spridzināt... Tiem jaunajiem marinēties savā sulā tepat, vai strādāt ar perspektīvu izsisties uz Mestis vai Liiga, man šķiet, ir diezgan labs burkāns. Par mācībām piekrītu, bet mūsdienās attālināti mācīties nav nekas jauns un internets ir pieejams arī autobusā
jā, jā viss ir izcili... Ģinama par ko Tu tā fanoji arī bija izcils pasākums
tik süds vien tas burkāns ir - pirmkārt, par PRO spēlētājiem kļūs vien daži no tā bara (skaitot arī tos, kas Alpu līgā nākotnē spēlēs), pārējiem būs vien ar daudziem kavējumiem iečakarēta vidējā izglītība. Attālināti tā kvalitāte baigi zūd... it sevišķi 14,15 gadīgiem...
otrkārt, kāda tur perspektīva spelējot Somijas OTRAJĀ U18 līgā - nekādā baigā perspektīva tur nav, katrā ziņā ne Liiga un pat ne Mestis... Priekš Liiga un Mestis jaunie kadri pārpāarēm tiek "saražoti" SM U18 līgā...

  -2 [+] [-]

, 2023-06-01 22:09, pirms 11 mēnešiem
zeme32 rakstīja: Žēl, bet no šīs informācijas izskatās, ka tas ir beigu sākums HS Rīga 2010
ne tikai viņiem... bet nopietni tiks sačakarēts Latvijas bērnu un jauniešu hokejs...

  -1 [+] [-]

, 2023-06-01 22:11, pirms 11 mēnešiem
Geralt of Rivia rakstīja: Pērn bija tieši tas pats. Arī kalendāra pirmajā versijā bez Zemgales, pirmie promo materiāli bez Zemgales un tikai pēc oficiālās vienošanās starp federācijām un pārējiem klubiem Zemgali ielika kalendārā.
pērn klubs bija kaut kas jauns un nebijis somiem, šogad jau pilnīgi viss ir zināms - atšķirība milzīga

  +1 [+] [-]

, 2023-06-01 22:20, pirms 11 mēnešiem
Abrags rakstīja: ne tikai viņiem... bet nopietni tiks sačakarēts Latvijas bērnu un jauniešu hokejs...
Latvijas bērnu un jauniešu čempionātu nevar sačakarēt jo viņš jau šogad tika sačakarēts( vismaz U13)

  +1 [+] [-]

, 2023-06-01 22:31, pirms 11 mēnešiem
Es pareizi sapratu, ka šie ar divām komandām plāno maukt Somijas u18 otrajā līgā? Kas tad tur par līmeni?
Izrādās, ka tur startē faktiski 25-60 vietas(skaitot arī vienu igauņu, latviešu)!
Viņi vispār saprot, kas tur vispār būs par līmeni?

     [+] [-]

, 2023-06-01 22:43, pirms 11 mēnešiem
Vienīgais, ja tā var izkārtot, ka neskaities leģionārs Somijā, tad tas ir apsveicams lēmums!

     [+] [-]

, 2023-06-01 22:57, pirms 11 mēnešiem
Jo vairāk spēlēsim šādās līgās, jo interesantāk un labāk Latvijas hokejam. Kurbadu gan vajadzētu atpakaļ uz OHL.
Un gaidu apstiprinājumu Zemgale Mestis ligā.

     [+] [-]

, 2023-06-01 22:57, pirms 11 mēnešiem
septiņas komandas? daudz cirvju nākotnē.

  +1 [+] [-]

, 2023-06-01 23:25, pirms 11 mēnešiem
nu tie u14 jau nu galigi bezjedzigi,tur vel reals bernu hokis,iet un pilnigi pietiktu ar tiem pasiem leisiem un kadiem vecakiem igauniem.tur katru gadu dala beidz sportot,nezinu vai ir jega gazt milzigu naudu ara lai dzitos uz somiju

     [+] [-]

, 2023-06-01 23:54, pirms 11 mēnešiem
Abrags rakstīja: kur konkurence???? Bāzes komandu mode pilnā plaukumā
Vietējā čempja noplicināšana. Un cik daudz laika šie skolnieki pavadīs autobusos braukājot starp Latviju un Somiju? Cik daudz skola tiks kavēta?
Piekrītu, kāpēc ir problēma ja nu nevar normālu U18/U20 līgu uzbliezt, tad ļaut lielāku vecāku spēlētāju skaitu kādai noteiktai komandai, kam nav kopējais līmenis pietiekami augsts. Mums valstī ir 24 halles, varbūt tā kā laiks būtu iet uz normālu attīstību, nevis joprojām izraut jau 16 gados uz superblicēm čaļus kaut kādus.

Kāpēc nevar iet uz to, ka OHL līmeni vismaz uztaisām lai ir Mestis lejasgalam kaut kur atbilstošs, reiz jau bija, kad blakus Zemgalei un Mogo vēl bija Olimp, Kurbads un Liepāja... un jaunie HS Rīga. Kāpēc atkal tas viss ir pakāsts, kas jau bija sasniegts?

  +1 [+] [-]

, 2023-06-02 01:48, pirms 11 mēnešiem
Abrags rakstīja: ne tikai viņiem... bet nopietni tiks sačakarēts Latvijas bērnu un jauniešu hokejs...
Nopietni sačakarēt to, ka jau ir nopeitni sačakarēts...??? Tev ir alternatīvi attīstības plāni, kas nesīs rezultātus pārskatāmos 3-5 gados? Nu jā mācības iekavēs - un jā onlina kvalitāte nav tas - bet tagad tāda duma paaudze un neko mēs tur vairs neizmainīsim - šeit tā centralizācija tomēr ir krietni labāk sazarota nekā ģinama laikā. Un jā baigi labi - 2 komandas u-14 AAA līmenī. Un jā tas ka ir vēlākie gadi gan AAA gan AA līmenis arī ir labi - vienu otru var pavilkt tā veiksmīgi. Nezinu - kopumā perfekts solis, soumu hokeja skola ir sevi pierādījusi par ļoti labu, iet kopā vienā dīķī ar viņu jaunatni ir laba lieta - turklāt nu paņem tos MHL lidojumus salīdzini ar braucieniem salīdzinoši tepat.
Nu nav pietiekoši naudas Latvijā pagaidām, lai uzturētu 12 komandu līgu ar 3 zemākajām un pilnu junioru programmu! Vainīgi pie tā ir visa mūsu paaudze, kas nedrāžas bez prežiem un neražo populāciju lielāku... Jo bez demogrāfijas uzlabošanās pēc gadiem hvz cik būsim priecīgi savākt tās 2 komandas priekš mestis... Ir jāņem objektīvi vērā situācija. Manuprāt pie šiem apstākļiem labākais variants. paņem gadus 2-3 un ar lielāku apjomu ZA junioru līgu draftu tāpat brašākie pārcelsies pāri dīķim, viņu vietā nākamie jaunie ar iespēju bliezt līmenī, kur ja viņi būs labi, tad arī globāli ir labi, vai vismaz tuvāk tam - saki ko gribi bet jo lielākai konkurencei izej cauri jo vērtīgāks lietaskoks.

  +1 [+] [-]

, 2023-06-02 01:51, pirms 11 mēnešiem
Abrags rakstīja: ne tikai viņiem... bet nopietni tiks sačakarēts Latvijas bērnu un jauniešu hokejs...
Nopietni sačakarēt to, ka jau ir nopeitni sačakarēts...??? Tev ir alternatīvi attīstības plāni, kas nesīs rezultātus pārskatāmos 3-5 gados? Nu jā mācības iekavēs - un jā onlina kvalitāte nav tas - bet tagad tāda duma paaudze un neko mēs tur vairs neizmainīsim - šeit tā centralizācija tomēr ir krietni labāk sazarota nekā ģinama laikā. Un jā baigi labi - 2 komandas u-14 AAA līmenī. Un jā tas ka ir vēlākie gadi gan AAA gan AA līmenis arī ir labi - vienu otru var pavilkt tā veiksmīgi. Nezinu - kopumā perfekts solis, soumu hokeja skola ir sevi pierādījusi par ļoti labu, iet kopā vienā dīķī ar viņu jaunatni ir laba lieta - turklāt nu paņem tos MHL lidojumus salīdzini ar braucieniem salīdzinoši tepat.
Nu nav pietiekoši naudas Latvijā pagaidām, lai uzturētu 12 komandu līgu ar 3 zemākajām un pilnu junioru programmu! Vainīgi pie tā ir visa mūsu paaudze, kas nedrāžas bez prežiem un neražo populāciju lielāku... Jo bez demogrāfijas uzlabošanās pēc gadiem hvz cik būsim priecīgi savākt tās 2 komandas priekš mestis... Ir jāņem objektīvi vērā situācija. Manuprāt pie šiem apstākļiem labākais variants. paņem gadus 2-3 un ar lielāku apjomu ZA junioru līgu draftu tāpat brašākie pārcelsies pāri dīķim, viņu vietā nākamie jaunie ar iespēju bliezt līmenī, kur ja viņi būs labi, tad arī globāli ir labi, vai vismaz tuvāk tam - saki ko gribi bet jo lielākai konkurencei izej cauri jo vērtīgāks lietaskoks. Un jā tie kas netiks nekur tiem būs jādomā un jākaļ alternatīvi plāni - tāda ir dzīve un tas nav nekas jauns - tās ka beidz raudāt te par nabaga neizmācījušamies puikām D:

     [+] [-]

, 2023-06-02 03:20, pirms 11 mēnešiem
Ir mēģināts tur spēlēt, braukājot no Latvijas, visai nogurdinošs, padārgs un , rezultāta ziņā, apšaubāms pasākums, vismaz u14 vai u15 līmenī. Brauciens ar autobusu līdz Tallinai, rīta prāmis, atkal autobuss, 1. dienas spēle, autobuss, 2. dienas spēle (parasti 2 spēles dienā dažādās hallēs, varbūt kaut kas mainījies šosezon), autobuss, prāmis, autobuss. Ja ņem viesnīcu, tad izmaksas uzskrien vēl vairāk. Igauņu bērnu komandas tur spēlē, bet viņiem atkrīt liekā vizināšanās un citas izmaksas, tikai prāmis. Varbūt, piedaloties ar visu komandu, cita sistēma un izmaksas optimizējās. Bet, ja notiek pēc aprakstītās sistēmas, tad spēlētājs nomocījies un neizgulējies, tēriņi lieli, sportiskais ieguvums apšaubāms, nerunājot par izglītību. Neviens tādā režīmā ar tālmācībām nenodarbosies.

     [+] [-]

, 2023-06-02 03:29, pirms 11 mēnešiem
Bet nu naudas Buncim tagad “tikdaudz, kā nekad”, jāapgūst (jādedzina) valsts piešķirtais bērnu hokejam pēc čempionāta….

     [+] [-]

, 2023-06-02 07:47, pirms 11 mēnešiem
100 000 izmaksa jauniesu komandas daliba somija uz sezonu

  +1 [+] [-]

, 2023-06-02 13:01, pirms 11 mēnešiem
RuncisPuncis rakstīja: Ir mēģināts tur spēlēt, braukājot no Latvijas, visai nogurdinošs, padārgs un , rezultāta ziņā, apšaubāms pasākums, vismaz u14 vai u15 līmenī. Brauciens ar autobusu līdz Tallinai, rīta prāmis, atkal autobuss, 1. dienas spēle, autobuss, 2. dienas spēle (parasti 2 spēles dienā dažādās hallēs, varbūt kaut kas mainījies šosezon), autobuss, prāmis, autobuss. Ja ņem viesnīcu, tad izmaksas uzskrien vēl vairāk. Igauņu bērnu komandas tur spēlē, bet viņiem atkrīt liekā vizināšanās un citas izmaksas, tikai prāmis. Varbūt, piedaloties ar visu komandu, cita sistēma un izmaksas optimizējās. Bet, ja notiek pēc aprakstītās sistēmas, tad spēlētājs nomocījies un neizgulējies, tēriņi lieli, sportiskais ieguvums apšaubāms, nerunājot par izglītību. Neviens tādā režīmā ar tālmācībām nenodarbosies.
Un kā tev šķiet, kā ziemeļamerikā viss notiek? Tuvi izbraucieni, lai var paspēt uz skolu? Ne gluži! Bet kautkāda sportiskā jēga laikam ka tomēr ir vai ne? Te visi pa daudz pieraduši sēdēt pie kompja un spaidīt podziņu ar vienu pirkstu un nu ir sadomājušies, ka tagad redz bērniņi nevarēs pamācīties! Bāc vecim olas izaug darot kautko nevis fantazējot pie datorgalda!

  +1 [+] [-]

, 2023-06-02 13:03, pirms 11 mēnešiem
Tieši tā pati mentalitāte ar svētku dienu - tai vietā lai izbaudītu - redz jāsāk skaitīt un bēdāties ka tik nabadzīgā valstī nevar atļauties brīvdienu! idioti - tad varbūt naudu ko piešķir sportam arī vajag tērēt uz kautko citu, jo priekš kam gan tādai nabadzīgai valstij kkāds sports...
1 2 37 komentāri