Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:14, Did:0, useCase: 3

BIMBAMBOLS: VAI TIEŠĀM LATVIJA TO VAR ATĻAUTIES?

B

Labvakar!

Šis rakstiņš noteikti nav domāts ierindas sporta fanam, bet tiem, kuriem ir dziļāka interese par sporta struktūru, politiku, infrastruktūru, naudas lietām Latvijā

Kā zināmu turpinājumu analīzei par skeletonu, vēlos piedāvāt arī kaut nelielu ieskatu lietas otrajā pusē- par izmaksām, kas saistītas ar ledus trasēm. Uzreiz gan pateikšu, ka nav tik daudz laika un arī ātras pieejas dažādiem svaigiem un detalizētiem papīriem, tomēr kaut ko gribētos atzīmēt.

Fakti, citāti, avoti:

Apstiprinot valsts budžetu, valdība akceptējusi arī finansējuma piešķiršanu Siguldas Sporta kompleksa būvniecībai un Bobsleja un kamaniņu trases "Sigulda" rekonstrukcijas projekta īstenošanai.
Valdības lēmums paredz Siguldas Sporta kompleksa projekta īstenošanai nākamajā gadā novirzīt finansējumu 1,46 miljonu eiro apmērā, bet 2015. gadā – 1,4 miljonu eiro apmērā. Bobsleja un kamaniņu trases "Sigulda" rekonstrukcijas projekta īstenošanai 2014. gadam atvēlēts aptuveni miljons eiro. Lai īstenotu Siguldas Sporta kompleksa ideju, būs vajadzīgs arī pašvaldības finansējums aptuveni 2,86 miljonu eiro apmērā.

Siguldieši saņem valsts atbalstu Sporta...

Dālderis (no Vienotības) pastāstīja, ka apakšprogrammā "Sporta būves" atvēlētais finansējums 2013.gadā ir 1 209 234 lati. Dotācijas saņēmēju vidū ir valsts sporta bāzes, pašvaldību sporta bāzes, biedrību sporta bāzes, olimpisko sporta centru sporta bāzes un arī privātās sporta bāzes. Lielākās dotācijas saņems tieši valsts sporta bāzes, vislielāko dotāciju jeb 850 000 latu saņems SIA "Bobsleja un kamaniņu trase "Sigulda"".

Siguldas bobsleja un kamaniņu trase valsts...

Rupji saskaitot kopā, man sanāk, ka šajos gados no 2013-2015.gadam valsts un Siguldas pašvaldība kopā ieguldīs 7 miljonus eiro Siguldas kompleksa attīstībā.

Diemžēl man nav precīzi dati par 2012.gadu, taču nedomāju, ka te kaut kas mainās:

SIA "Bobsleja un kamaniņu trase "Sigulda"" pērn (domāts 2011.gads) strādājusi ar 141 292 latu zaudējumiem. 2010.gadā uzņēmumam bijuši zaudējumi 32 706 latu apmērā, liecina datubāzē Firmas.lv pieejamais uzņēmuma pagājušā gada pārskats.

Pērn samazinājies uzņēmuma apgrozījums – no 375 324 latiem 2010.gadā, tas sarucis līdz 365 275 latiem pērn. Mazāks kļuvis arī uzņēmumā strādājošo skaits. Ja 2010.gadā SIA "Bobsleja un kamaniņu trasē "Sigulda"" bija nodrošināta darba vieta 37 cilvēkiem, tad pērn tajā strādāja 30 cilvēki.

Avots: Rīga :: Ziņas Rīgā :: Ekonomika :: Bobsleja un...

SIA ”Bobsleja un kamaniņu trase „Sigulda”” ieņēmumi 2011.gada 1.pusgadā kopā 127719 lati:

1) pašu ieņēmumi 65819 lati
2) valsts dotācija 61900 lati

Avots: izm.izm.gov.lv/upload_file/...akti/.../IZMZino_151211_kapitalsab.doc‎

Bez tam, visu laiku tiek uzsvērts, ka viens no galvenajiem pašu ieņēmumu posteņiem ir Krievijas bobsleja, kamaniņu un skeletona izlašu sportistu apkalpošana (Siguldā arī regulāri redzami tie treniņtērptie krievu sportisti). Bet tajā pašā laikā visu laiku tiek arī piebilsts, ka kopš Šoču trases uzcelšanas, pēc OS uz Latviju viņi vairs nebrauks, bet izmantos savu trasi.

Visi redzējām šī gada prēmējumu no valsts mūsu sportistiem- bobiem, skeletonam un kamaniņām bija vislielākās prēmijas valstī, kopā rakstāmas ar 6 cipariem latos.

Jautājums- vai Latvijai ir pa kabatai šādas izmaksas, ņemot vērā, ka

- Braukšana ledus trases ir ekskluzīva nodarbe atsevišķiem indivīdiem entuziasma un amatieru līmenī,
- Ledus trases nerada nekādas iespējas masu, tautas sportam, bērniem un pusaudžiem,
- Starptautiskā skanējuma, valsts tēla un atpazīstamības ziņā tai ir ļoti niecīgs (gandrīz nekāds) ieguldījums, par ko jau daudz runāts.
- Ledus trase kalpo ne vairāk kā 5 mēnešus gadā.
- Latvija nav ļoti bagāta valsts kā, piemēram, Norvēģija, Somija vai Šveice.

Vēl tikai piebildīšu, ka Latvijā šobrīd nav normāla nacionālā stadiona, kurā futbola izlasei aizvadīt starptautiskās spēles, kas varētu būt arī multifunkcionāla būve arī vieglatlētikai un citiem sporta veidiem.

Labprāt uzklausītu arī sakarīgus argumentus, viedokli!

Bimbis

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 403 komentāri
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +6 [+] [-]

, 2013-12-18 12:15, pirms 11 gadiem
Volx rakstīja: Veselu ledus halli var uzsliet par šādu brangu naudu!
Sk. esi pievērsies pētnieciskajai žurnālistikai?
Īpaši nē, tomēr, ja neviens cits to nedara, var jau ātrumā šo to salasīt un parādīt. Principā par šīm lietām būtu jāraksta sporta žurnālistiem.

  +7 [+] [-]

, 2013-12-18 12:17, pirms 11 gadiem
Ko te daudz piebilst, Dukuru ģimenes bizness - un vēl papuks kauc, ka basketbolisti un hokejisti pelna pa daudz... 4 pusprofesionālu sportistu konkurencē (no kuriem viens brālis ) vinnē un vēl taisa pretenzijas... nē, nu malacis, ka tos pašus dažus ūtrupniekus apbrauc, bet nu kamon, samērojamība ieguldītā piķa ziņā šeit ir vnk dirsā;
Lai Dukurpaps tagad šī te raksta ietvaros pastāsta (Ja nav bailes no konkurences), kur es varu vest savu dēlu trenēties skeletonā!

  +2 [+] [-]

, 2013-12-18 12:20, pirms 11 gadiem
Tas, ka naudas viņiem tāpat ir par maz, tas skaidrs. Par to jau viņi visi kauc. Ka beigās vēl nepiedraud pārstāvēt Poliju, Slovākiju vai Baltkrieviju (Miņina gadījums).
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +3 [+] [-]

, 2013-12-18 12:55, pirms 11 gadiem
Vispār vajag aizliegt jebkādu naudu dot jebkuram profesionālajam sportam Latvijā un jebkādām sporta būvēm. Tikai basketbola grozi un vingrošanas stieņi pie mājām un parkos. Futbolam var atrast pļaviņu, hokeju ziemā uz dīķa, paskriet var jebkur, ar ričuku pabraukāt arī.

  +1 [+] [-]

, 2013-12-18 12:55, pirms 11 gadiem
Es tikai nesaprotu, kādēļ šim projektam netiek piesaistīti ES budžeta līdzekļi, bet gan nodokļu maksātāju naudu? Skaidrs ir viens, ja projekts tiek realizēts caur ES fondien, tad laikam ir stingrāki nosacījumi un grūtāk atlekt kādam no iesaistītajām pusēm pa procentiņiem.
Runājot par futbola stadionu jautājumu, domāju, ka Indriķim tas ir kaunuma traips. Kas notiek ar LU stadiona pārbūvi? Vai tiešām dokumenti atkal ir iestrēguši ierēdņu kabinetos?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2013-12-18 13:03, pirms 11 gadiem
Gaskoins rakstīja: Ja Dukurs ir tik izcils, nepārspējams, vienkārši dominējošs sportists, kāpēc viņam vēl nav daudzmiljonu līguma ar Nike vai Adidas? Laikam tas sporta veids tāds štruntīgs....
Piekrītu – visas izlases vai sportisti, ja grib piedalīties kādā EČ vai pasaules čempī, lai sametās naudu un brauc ar autobusu, arī formas var Sportland labas nopirkt.

  -2 [+] [-]

, 2013-12-18 13:05, pirms 11 gadiem
belluschi rakstīja: Es tikai nesaprotu, kādēļ šim projektam netiek piesaistīti ES budžeta līdzekļi, bet gan nodokļu maksātāju naudu? Skaidrs ir viens, ja projekts tiek realizēts caur ES fondien, tad laikam ir stingrāki nosacījumi un grūtāk atlekt kādam no iesaistītajām pusēm pa procentiņiem.
Runājot par futbola stadionu jautājumu, domāju, ka Indriķim tas ir kaunuma traips. Kas notiek ar LU stadiona pārbūvi? Vai tiešām dokumenti atkal ir iestrēguši ierēdņu kabinetos?
Kādā sakarā valstij būtu jāiegulda diezgan nožēlojama līmeņa sportaveida atbalstīšanā? Izlase var spēlēt Hanzas vidusskolas laukumā – pietiekami labs laukums.

  +1 [+] [-]

, 2013-12-18 13:08, pirms 11 gadiem
Gaskoins rakstīja: Ja Dukurs ir tik izcils, nepārspējams, vienkārši dominējošs sportists, kāpēc viņam vēl nav daudzmiljonu līguma ar Nike vai Adidas? Laikam tas sporta veids tāds štruntīgs....
Nu ir jau ar savā ziņā štruntīgs Bet tā jau ir ar ļoti daudziem sporta veidiem. It kā esi top čalis, vai vismaz viens no, bet nav naudas pat rolton zupai. Un tad viņi sūdzās, ka valsts nepalīdz. Bet vai tad nezināja, kas tas par sporta veidu, un, ka tur neko nenopelnīs? Lai cīnās idejas vārdā

  +3 [+] [-]

, 2013-12-18 13:10, pirms 11 gadiem
Raksta zemteksts kāpēc naudu piešķir kaut kādam skeletonam,bobslejam,kamaniņām (kas tā teikt tikai kaut kādā Latvijā vien ir zināmi,tas nekas ka mums tur ir samērā labi panākumi),bet ne sporta karalim futbolam (kuru spēlē visā pasaulē,bet tas nekas ka pie mums viņš ir auzās)
Un nu praktiski jēga no tāda starptautiska stadionam futbolam? uz kuru labi ja 300 cilvēki maximums aizies...Oke piekrītu par vieglatlētiem,ka viņiem varētu uztaisīt perfektu ziemas manēžu par to naudu Bet nu tas ka atdod Siguldas trases labiekārtošanai ar nav nekas slikts Tajā trasē es nez cik gadus nekas cilvēcīgs vispār nebija darīts...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2013-12-18 13:14, pirms 11 gadiem
Lāčplēša brāļa bračka rakstīja: Kādā sakarā valstij būtu jāiegulda diezgan nožēlojama līmeņa sportaveida atbalstīšanā? Izlase var spēlēt Hanzas vidusskolas laukumā – pietiekami labs laukums.
Vecīt, Tu labāk padomā, kāda ir ažiotāža Grieķijā, Slovākijā u.c. valstīs, kad nacionālā futbola izlase spēlē ar Latviju un kāda ir ažiotāža, kad Siguldā notiek PK posms. Tās lietas nevar salīdzināt, tāpat kā nevar salīdzināt popularitātes ziņā tautas komandu un pilsētas komandu

  +2 [+] [-]

, 2013-12-18 13:14, pirms 11 gadiem
Lāčplēša brāļa bračka rakstīja: Kādā sakarā valstij būtu jāiegulda diezgan nožēlojama līmeņa sportaveida atbalstīšanā? Izlase var spēlēt Hanzas vidusskolas laukumā – pietiekami labs laukums.
Pie kājas visas starptautiskās prasības. Futbola izlases spēles rīkosim skolas sporta laukumā, bet Pasaules kausā kamaniņās tantes un onkuļi šļūks lejā no viena no Rīgas kalniem.

     [+] [-]

, 2013-12-18 13:15, pirms 11 gadiem
Gaskoins rakstīja: Ja Dukurs ir tik izcils, nepārspējams, vienkārši dominējošs sportists, kāpēc viņam vēl nav daudzmiljonu līguma ar Nike vai Adidas? Laikam tas sporta veids tāds štruntīgs....
Nu bet kuram no mūsu futbolistiem tad tāds ir? Kurš ir top sporta veids pasaulē? vai vispār no mūsu sportistiem? tad jau davaij klapējam visu sporta sistēmu valstī cietīm un dzīvojam laimīgi,cepuri kuldami,un skatāmies kā par to naudu pa kuru varēja atbalstīt sportistus tiek uzcelta piemēram jaunam Saeimas ēka.Restaurēta prezidenta pils,vai labiekārtos Zatlera dzīvoklis...

     [+] [-]

, 2013-12-18 13:16, pirms 11 gadiem
Gaskoins rakstīja: Nu te jau sākas valsts reprezentēšana, futbols visā pasaulē jau ir izgājis no sporta rāmjiem. Zosāda uzmetas domājot, kādā caurumā nāktos uzņemt Anglijas vai Nīderlandes izlases.
Kāda starpība? Tāpat mūsu krievu izlase nemāk vairāk par 3 precīzām piespēlēm iedot.

     [+] [-]

, 2013-12-18 13:16, pirms 11 gadiem
anjo rakstīja: Pie kājas visas starptautiskās prasības. Futbola izlases spēles rīkosim skolas sporta laukumā, bet Pasaules kausā kamaniņās tantes un onkuļi šļūks lejā no viena no Rīgas kalniem.
Pilnībā atbalstu!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2013-12-18 13:19, pirms 11 gadiem
belluschi rakstīja: Vecīt, Tu labāk padomā, kāda ir ažiotāža Grieķijā, Slovākijā u.c. valstīs, kad nacionālā futbola izlase spēlē ar Latviju un kāda ir ažiotāža, kad Siguldā notiek PK posms. Tās lietas nevar salīdzināt, tāpat kā nevar salīdzināt popularitātes ziņā tautas komandu un pilsētas komandu
Ažiotāža ir kad viņu izlases spēlē – Latvija nav pretinieks, kas var radīt ažiotāžu.

     [+] [-]

, 2013-12-18 13:22, pirms 11 gadiem
Gaskoins rakstīja: Te var drusku pārfrāzēt- futbols mums ir auzās uz pasaules fona. Ja dominētu hokejs, tad mūsējie tāpat būtu galīgi autsaideri.
Tur tev piekrītu Līdz ar to savā ziņā vai nevar saprast kāpēc nedod naudu futbolam? Jo nav jau to spēlētaju,klubu,sistēmas kā tādas,lai arī līdzjutēju vidū daudzu futbols ir populārs ( bet ne jau dēļ Latvijas klubiem,valstvienības)
Kamēr lai arī ne tik populārajā skeletonā,bobslejā,kamanās ir kaut kādi panākumi,un kur mēs varam izcelties uz tā pasaules fona...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2013-12-18 13:27, pirms 11 gadiem
Gaskoins rakstīja: Te var drusku pārfrāzēt- futbols mums ir auzās uz pasaules fona. Ja dominētu hokejs, tad mūsējie tāpat būtu galīgi autsaideri.
Turklāt vēl pārfrēzējot pārdzīvot var jau arī citi,izņemot futbola fanus piemēram kāpēc pie mums netiek attīstīts krikets? beisbols? lauka hokejs? rekbijs? kuri arī ir top sporta veidi pasaulē,tieši pasaulē,,,
Jo pamats tomēr visam ir sporta veida tradīcijas katrā konkrētā valstī Leišiem tas būs basītis,igauņiem atkal vieglatlētika,slēpošana

  +1 [+] [-]

, 2013-12-18 13:31, pirms 11 gadiem
Lāčplēša brāļa bračka rakstīja: Ažiotāža ir kad viņu izlases spēlē – Latvija nav pretinieks, kas var radīt ažiotāžu.
Kad ielido attiecīgās valsts starptautiskajā izlasē cik daudz ar kamerām, fotoaparātiem un vēl sazin ko sagaida brāļus Šicus, Florbola izlasi vai volejbola izlasi? Fūzītī vienmēr ir kāds pāris ducis rakstošo preses pārstāvju. Piekrītu, ka uz pasaules fona futbolā mēs esam kā pelnrušķite, kas ir iemaldījusies galma ballē, taču noliegt to nevar futbola atpazīstamība ir krietni lielāka nekā daudzos citos sporta veidos.
P.S. Bimbi, labāk, lai valsts tos miljonus iegulda kamaniņu trasē nekā, lai lāpītu budžeta caurumus
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2013-12-18 13:41, pirms 11 gadiem
serginho28 rakstīja: Nu pareizi Bimbi! Tā Siguldas trase sevi neatpelna, tikai liekas izmaksas. Ja Dukurs nebūtu domē un tik ietekmīgs Siguldā, tad viņai jau sen būtu nojaukta.
p.s - Ja Dukuri ir tik augsta līmeņa sportisti, kas liegtu viņiem trenēties ārzemēs? Tagad sanāk, ka Siguldas trase pa lielam ar mizīgām izmaksām ir viņu un dažu bobslejistu privātā treniņu vieta?
Un tu domā ka viņi netrenējas ? Plus rēķini trenētos jau par valsts naudu...Un nākamais sakārtos trasi,ideālākajā variantā vispār būtu ja pārbūvētu tur to vienu nolāpīto virāžu,kuras dēļ nevar braukt boba 4nieki,un aiziet pie mums var rīkot starptautiska mēroga sacensības Starp citu jautājums arī tev Kāpēc tik daudzi Krievijas kamaniņu braucēji brauc uz Siguldu trenēties?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2013-12-18 13:41, pirms 11 gadiem
karlitos rakstīja: Turklāt vēl pārfrēzējot pārdzīvot var jau arī citi,izņemot futbola fanus piemēram kāpēc pie mums netiek attīstīts krikets? beisbols? lauka hokejs? rekbijs? kuri arī ir top sporta veidi pasaulē,tieši pasaulē,,,
Jo pamats tomēr visam ir sporta veida tradīcijas katrā konkrētā valstī Leišiem tas būs basītis,igauņiem atkal vieglatlētika,slēpošana
Mums nu gan skeletona tradīcijas. Savi 10 gadi varbūt būs kopš kāds uzzinājis te Latvijā par skeletonu. Futbola spēles jau 1930-tajos Latvijā apmeklēja līdz pat 17 000 skatītāju un tā bija norma. Futbols vienmēr ir bijis Latvijā tradicionāls. Protams, futbolā jau nevar tā- iziet 23 gados no mājas pastaigāties, nejauši paskatīties stadionā kā spēlē Messi, tad izdomāt, ka es arī tā gribu un pēc dažiem gadiem paņemt Ballon d'Or (OS čempiona Montgomerija gadījums).

Kriketam un lauka hokejam nav nekādu tradīciju Latvijā patiešām.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +5 [+] [-]

, 2013-12-18 13:46, pirms 11 gadiem
karlitos rakstīja: Raksta zemteksts kāpēc naudu piešķir kaut kādam skeletonam,bobslejam,kamaniņām (kas tā teikt tikai kaut kādā Latvijā vien ir zināmi,tas nekas ka mums tur ir samērā labi panākumi),bet ne sporta karalim futbolam (kuru spēlē visā pasaulē,bet tas nekas ka pie mums viņš ir auzās)
Un nu praktiski jēga no tāda starptautiska stadionam futbolam? uz kuru labi ja 300 cilvēki maximums aizies...Oke piekrītu par vieglatlētiem,ka viņiem varētu uztaisīt perfektu ziemas manēžu par to naudu Bet nu tas ka atdod Siguldas trases labiekārtošanai ar nav nekas slikts Tajā trasē es nez cik gadus nekas cilvēcīgs vispār nebija darīts...
Nu cik gan nezinošs var būt cilvēks! Par kādiem 300 cilvēkiem, draugs, Tu runā? 300 cilvēki varbūt apmeklē bobsleja sacīkstes Siguldā, bet ne jau Latvijas futbola izlases spēles. 21 gada gaitā tikai vienu reizi- 1994.gada novembrī uz Latvijas-Igaunijas draudzības spēli Ozolniekos mīnus grados bija tikai 300 skatītāji. Šobrīd uz Latvijas izlases spēlēm iet sākot no 4000-10000 skatītāju, bet ir bijis arī, ka nav vietas (Portugāle, Turcija, Krievija), stadions izpārdots. Paskaties, cik līdzjutēju ierodas no ārvalstīm uz LV izlases mačiem! 6000 bosniešu jūnijā ir skaits, ko Siguldai vajadzētu uz trasi 50 gadus kopā vākt.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2013-12-18 13:48, pirms 11 gadiem
Volx rakstīja: un Siguldā - ziemas sporta veidi. tikai jautajums kāpec viņi necel ledus halli, bet visu grūž bobos? Ja Sigulda grib kļūt par īstu ziemas sporta galvaspilsetu un kadreiz uzņemt Universiadi, tad ledus halle ir pirmās nepieciesamības lieta. Vidzeme jau tikai 2 halles - Ogre un Valmiera. Nevaretu teikt, ka Sigulda būs perebors un apkartne jau pilns ar hallēm.
Nu Sigulda ir perfekta vieta kur attīstīt renes sporta veidus plus arī priekš slēpotājiem un biatlonistiem u.t.t tur varētu uztaisīt perfektu ziemas sporta veidu kompleksu
Par tiem olimpiskajiem centriem,hallēm vai ir jēga no viņiem visās Lv vietās ? Valmiera ir mana dzimtā puse,tad pavisam vnk,varu pateikt ka Valmieriešiem sirdslieta ir basītis,tad uz basketbola spēlēm halle ir piebāzta līdz ūkai...it īpaši play off laikā,kamēr lai arī pārējos sporta veidos ir kāds kas trennējas tad nu apmeklētība nav tāda kā vēlētos,līdz ar to ir jāsāk rīkot jau kaut kādi ne ar sportu saistīti pasākumi,lai pelnītu kaut ko...
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 403 komentāri