Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:377, Did:0, useCase: 3

Kosta Iļjevs: "Latvijai vajadzēja +9"

Māris Noviks
Māris Noviks @MarisNoviks

Kosta Iļjevs: "Latvijai vajadzēja +9"
Ķēstutis Kemzūra
Foto: Romāns Kokšarovs, Sporta Avīze, f64

"Balstoties uz 2008. gada aprīlī pieņemto oficiālo basketbola noteikumu punktu D.1.5, Latvijai iekļūšanai nākamajā kārtā spēlē ar Vāciju vajadzēja uzvarēt ar deviņu punktu pārsvaru," pirmdien telefonsarunā skaidroja FIBA Eiropa Sporta direktors Kosta Iļjevs (Kosta Iliev).

Komentējot plašu rezonansi izsaukušo gadījumu Eiropas čempionāta B grupas spēlē, kurā Latvijas vīriešu basketbola izlase ar 68:62 uzvarēja Vāciju, Iļjevs norādīja uz FIBA noteikumiem.

FIBA Eiropa valdes 2009. gada maijā Kannās pieņemtie noteikumi (FIBA Europe Regulations, publicēti 3. jūnijā, 18. punkts, 18. lappuse) paredz, ka starptautiskajās sacensībās, vērtējot komandu vietu secību, jāseko FIBA Oficiālo basketbola noteikumu D sadaļai.

Latvijas – Vācijas spēles gadījumā Oficiālo basketbola noteikumu punktam D.1.5 (Official Basketball Rules 2008, pieņemti 2008. gada 26. aprīlī FIBA Centrālās valdes sēdē Pekinā, spēkā no 2008. gada 1. oktobra, 68. lappuse), ir lielāks spēks nekā punktam D.1.6, uzsvēra Iļjevs.

Pārējiem rādītājiem esot vienādiem, vērā jāņem VISU grupas komandu – ne tikai Vācijas, Latvijas un Krievijas – savstarpējo spēļu rezultātu attiecība. Pēc punkta D.1.5 jāieskaita Latvijas un Vācijas rezultāti savstarpējās spēlēs ar Franciju. Ņemot vērā, ka Latvija piekāpās Francijai (51:60) ar lielāku rezultāta starpību nekā Vācija (65:70), izšķirošajā spēlē ar Vāciju Ķēstuša Kemzūras trenētajai komandai nederēja uzvara ar astoņu punktu pārsvaru. Savukārt Vācijai pietika Latvijas uzvara ar plus astoņi.

FIBA Oficiālie basketbola noteikumi

68. lappuse, Official Basketball Rules 2008
D.1.5 If there are still teams tied, the placing will be determined using the goal average
from the results of all their games played in the group.

Izmantotie resursi:
fibaeurope.com

     [+] [-]

, 2009-09-14 21:13, pirms 15 gadiem
Latvijai vajadzēja vinnēt krievus un viss būtu kārtībā...

  +2 [+] [-]

, 2009-09-14 21:15, pirms 15 gadiem
Ja speele beigtos ar +8 ... Kaada pirmajaa briidii buutu komandu reakcija?!

 +10 [+] [-]

, 2009-09-14 21:17, pirms 15 gadiem
Izskatās, ka kāda pašmāju basketbola amatpersona ir labos draugos ar to Iļjevu, laikam tika izdarīts attiecīgs telefona zvans ar lūgumu atrast veidu kā rezonējošo "+8 lietu" nobremzēt, lai neviens nezaudētu "siltu vietiņu". Citādi nav skaidrs, kāpēc tik ilgs laiks pagājis no notikuma brīža līdz tā izskaidrošanai.

     [+] [-]

, 2009-09-14 21:42, pirms 15 gadiem
tad jau Vacija nezinaja, ka isti ir!

  +1 [+] [-]

, 2009-09-14 21:47, pirms 15 gadiem
kapēc jāņem tas 1.5, ja jau pie 1.4 mēs esam labāki??? un arī pie 1.3... ne tā???

  -1 [+] [-]

, 2009-09-14 21:50, pirms 15 gadiem
Tas neko nemaina.

  +5 [+] [-]

, 2009-09-14 21:53, pirms 15 gadiem
goga papukašvili rakstīja: Izskatās, ka kāda pašmāju basketbola amatpersona ir labos draugos ar to Iļjevu, laikam tika izdarīts attiecīgs telefona zvans ar lūgumu atrast veidu kā rezonējošo "+8 lietu" nobremzēt, lai neviens nezaudētu "siltu vietiņu". Citādi nav skaidrs, kāpēc tik ilgs laiks pagājis no notikuma brīža līdz tā izskaidrošanai.
Piekrītu par 100 %

  +1 [+] [-]

, 2009-09-14 21:59, pirms 15 gadiem
zhhigolo rakstīja: kāda starpība? +8 vai +9, bija +6 un finnito!
Tu daunīts esi? Tas +6 tik tīši uzsists, bija +8.. bet nu jāsaka paldies dievam. Tad tomēr ne kāds treneris, bet tomēr Kalve noraka..

  -1 [+] [-]

, 2009-09-14 22:10, pirms 15 gadiem
vajadzeja uzvarēt +10, vai +11, un nebutu meklējuši vainīgos.

  +2 [+] [-]

, 2009-09-14 22:27, pirms 15 gadiem
goga papukašvili rakstīja: Izskatās, ka kāda pašmāju basketbola amatpersona ir labos draugos ar to Iļjevu, laikam tika izdarīts attiecīgs telefona zvans ar lūgumu atrast veidu kā rezonējošo "+8 lietu" nobremzēt, lai neviens nezaudētu "siltu vietiņu". Citādi nav skaidrs, kāpēc tik ilgs laiks pagājis no notikuma brīža līdz tā izskaidrošanai.
tā nu ir, bet Edgari jau viens uz otru iegruzīja

  +2 [+] [-]

, 2009-09-14 22:29, pirms 15 gadiem
goga papukašvili rakstīja: Izskatās, ka kāda pašmāju basketbola amatpersona ir labos draugos ar to Iļjevu, laikam tika izdarīts attiecīgs telefona zvans ar lūgumu atrast veidu kā rezonējošo "+8 lietu" nobremzēt, lai neviens nezaudētu "siltu vietiņu". Citādi nav skaidrs, kāpēc tik ilgs laiks pagājis no notikuma brīža līdz tā izskaidrošanai.
Tā izskatās. Visi lasa nolikumu, rēķina. Kā nu kuram sanāk ar to rēķināšanu, cits stāsts. Te pēkšni, pēc kāda laika, zvans Kostam un tas sarēķina pēc pavisam citas formulas, kuru neviens cits nespēja izprast. Kā tad ir - visi tik stulbi vai arī FIBA nespēj sakarīgi uzrakstīt nolikumu? Vācieši spēlē pa savam, mūsējie pa savam, bet patiesību zina tikai Kosta!

  +2 [+] [-]

, 2009-09-14 22:33, pirms 15 gadiem
šito joku vajag vāciešiem izstāstīt,jo tad šamie sacels lielu traci par to,ka tiek uzskatīti par lieliem idiotiem

  +1 [+] [-]

, 2009-09-14 22:38, pirms 15 gadiem
Labvēlis rakstīja: šito joku vajag vāciešiem izstāstīt,jo tad šamie sacels lielu traci par to,ka tiek uzskatīti par lieliem idiotiem
vienkārši Kosta bija pataupījis trumpa tuzi.... ...intresanti - vai šajā spēlē ir arī džokeri???

  -1 [+] [-]

, 2009-09-14 22:39, pirms 15 gadiem
Uzdirst uz Fiba!!!

  +2 [+] [-]

, 2009-09-14 22:52, pirms 15 gadiem
bet kā saprast šo punktu,kas ir pirms minētā D.1.4.?
D.1.4 If there are still teams tied after the second classification, then goal average will be
used to determine the placing, taking into account only the results of the games
between the teams still tied.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2009-09-14 23:00, pirms 15 gadiem
sasperjods rakstīja: žēl, ka spēle nebeidzās ar +8. EČ vēl tagad būtu pauzē, jo funkcionāri staigātu pa visām arbitrāžām.
Nedomāju, ka šeit ir ņemama vērā tiesībās pastāvošā tiesību normu hierarhija.
Katrs čempionāts ir neatkarīga republika.
grūti būtu beigties ar +8,ja abas komandas pārliecinātas,ka tas viņiem neder

  +3 [+] [-]

, 2009-09-14 23:16, pirms 15 gadiem
Rezumē mūsējo basketbola vadība kā vienmēr palika muļķa lomā jo nezināja vajag +8 vai +9

un

palika arī savā krēslā, jo kautkā izručijās.

P.S. un kā vienmēr Latvijā, par šito visu atbildību nevienam nav jāuzņemās.

  +1 [+] [-]

, 2009-09-14 23:36, pirms 15 gadiem
Spēle bij 09.09.09 un bij jāuzvar pa 9 punktiem,kautkas tur nav.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -2 [+] [-]

, 2009-09-15 00:29, pirms 15 gadiem
nu un ko tie bimbambolisti var ņemties, vajadzēja uzvilkt krievus un frančus un būtu miers, vienīgais kas tiešām spēlēja bija Kambala, pārējie izskatījās, ka mums visiem atriebās par Bērziņu.... tagad jau vairs nav nekādas starpības +8 vai +9...... sēžam mājās.....

  +1 [+] [-]

, 2009-09-15 00:55, pirms 15 gadiem
a nu tipa man gribetos uzskatit ka d1.6. punktam ir lielāks spēks! Tur sīkak nekas nav atrunāts - stulbi uzraxtīti noteikumi!

     [+] [-]

, 2009-09-15 02:02, pirms 15 gadiem
Principā cik man kā no elementārās matemātikas ne pārāk tālu esošam šķiet, tad tiešām te ir bijusi vētra ūdens glāzē. 1.4 punkts parāda to, ka tai komandai, kas līdz tam momentam turnīrā starp šīm 3 komandām būs bijusi iemetusi vairāk, pēdējā šādā spēlē būs priekšroka. un tā bija Vācija, kas Krieviem iemeta 77, pret mūsu 68. Cita spēka šim punktam pēc būtības nav. Un Kosķiks kļūdījās pieminot 1.5 punktu, kam ar šo gadījumu nav nekāda sakara...

     [+] [-]

, 2009-09-15 09:01, pirms 15 gadiem
Sportinsh rakstīja: Nju ko vel raudat ... es jau gaidu nakamo cempi ...
vel tikai divi gadi
Pareizi, nav ko pārdzīvot. Paies divi gadiņi, Latvju brašuļi atkal aizbrauks uz čempi ( ja aizbrauks ), bet cerams jau ka aizbrauks un aizvadīs trīs aizraujošas spēles grupā pirms došanās mājup. Un tad viss atkal sāksies no jauna - vēl divi gadi un vēl trīs spēles un tā tālāk un tā joprojām. Līdz bezgalībai. Neverending joyride tā teikt.

  +1 [+] [-]

, 2009-09-15 09:11, pirms 15 gadiem
Kaa var buut, ka D.1.5. ir lielāks svars nekā D.1.6, kas pasaka, ja
izmantojot iepriekš minētos punktus kādā brīdī tiek salīdzinātas divas komandas, tad tiek ņemts vērā savstarpējais mačs.
Kosta nezin, ko runaa.

D.1.6 If, at any stage, using the above criteria, a multiple team tie is reduced to a tie
involving only two teams, the procedure in D.1.1 and D.1.2 above will be applied.

D.1.1 If there are two teams in the classification with equal points, the result(s) of the
game(s) between the two teams involved will be used to determine the placings

     [+] [-]

, 2009-09-15 09:48, pirms 15 gadiem
Piekrītu, tāpatas varēja teikt arī otrādi, nezinu kāpec šāds gadijums - kas ir daudz tipiskāks šiem turnīriem nav atsevišķi aprakstīts, jo aprakstīti visādi citi piemeri. Šie noteikumi ir "confusing".

     [+] [-]

, 2009-09-15 10:19, pirms 15 gadiem
Sportinsh rakstīja: Nju ko vel raudat ... es jau gaidu nakamo cempi ...
vel tikai divi gadi
Tu vēl kaut ko gaidi ?

  +1 [+] [-]

, 2009-09-15 10:22, pirms 15 gadiem
Nevajadzēja sa..irst spēles beigas ar Krieviju un tad jāskaita būtu pavisam citi cipari! Treneru kolektīvs neprot savākt komandu spēļu galotnēs un neprot skaitīt, kur nu vēl tālāk!!! Kemzuram tāpat kā Butautam vajadzētu saņemt dūšu un atkāpties!

  +1 [+] [-]

, 2009-09-15 11:21, pirms 15 gadiem
W32 saka: "kosta pats nezin lai cik tas būtu skumji"

  +3 [+] [-]

, 2009-09-15 12:13, pirms 15 gadiem
Hmm. Bet es nedaudz tagad sāku pārlasīt tos noteikumus. Man gan šķiet, ka pirms 1.5 punkta ir 1.4 punkts, kuru vispār neviens negrib pieminēt. Lai neizrautu ārā no konteksta, iekopēšu visu

Teams shall be classified according to their win-loss records, namely two (2) points for each game won, one (1) point for each game lost (including lost by default) and zero (0) points for a game lost by forfeit.
D.1.1 If there are two teams in the classification with equal points, the result(s) of the
game(s) between the two teams involved will be used to determine the placings.
D.1.2 If the points and the goal average in the games between the two teams are still the
same, the classification will be determined by the goal average of all the games
played in the group by each team.
D.1.3 If more than two teams are equal in the placing, a second classification will be
established, taking into account only the results of the games between the teams
that are tied.
D.1.4 If there are still teams tied after the second classification, then goal average will be used to determine the placing, taking into account only the results of the games between the teams still tied.

Pēc šī sanāk, ka tiek vērtēta tikai spēle starp Latviju un Vāciju, jo tikai šīm 2 komandām ir "still tied" vai vienāds gan punktu skaits gan +/- 3 komandu (Rus/Ger/Lat) savstarpējās spēlēs. Un nekāds 1.5 un vēl jo vairāk 1.6 nav vispār piesaucams.

  -1 [+] [-]

, 2009-09-15 12:25, pirms 15 gadiem
MaxDam rakstīja: Kaa var buut, ka D.1.5. ir lielāks svars nekā D.1.6, kas pasaka, ja
izmantojot iepriekš minētos punktus kādā brīdī tiek salīdzinātas divas komandas, tad tiek ņemts vērā savstarpējais mačs.
Kosta nezin, ko runaa.

D.1.6 If, at any stage, using the above criteria, a multiple team tie is reduced to a tie
involving only two teams, the procedure in D.1.1 and D.1.2 above will be applied.

D.1.1 If there are two teams in the classification with equal points, the result(s) of the
game(s) between the two teams involved will be used to determine the placings
nu tas gan ir loģiski,ka 1.5 iet pa priekšu 1.6. ,tātad,ja arī pret Franciju būtu vienādi nospēlējuši,tikai tad skatītos savstarpējo. punkti jau sakārtoti tā - ja pēc viena nevar noteikt labāko,tad ņem nākamo. ja pēc 1.5. kāds ir labāks,tad vairs nav jāņem 1.6.

bet ko es nesaprotu,kas ir 1.4.,kāds var paskaidrot? kas ir tas goal average? cik saprotu,1.3. ir par to,ka tjipa krievijai,latvijai un vācijai skatās tos +-,kur mums ar vāciju būtu vienāds. tālāk komandām,kas "still tied" (vai te ir runa vairs tikai par 2 ?) skatās "goal average". kas tas tāds? tjipa vidējie punkti. tie ir tie koeficienti,par kuriem buļs un šneps runāja? ja jau tā,kādā sakarā jāņem 1.5? vai arī sāls tur,ka 1.4. punkts izmantojams tikai tad,ja joprojām vairāk par 2 komandām ir vienāds tas plus mīnus (visām nulle)?
Novik,uzzvani viņam vēlreiz,lai paskaidro,kas 1.4. punktā domāts

     [+] [-]

, 2009-09-15 12:30, pirms 15 gadiem
Maiklz rakstīja: Hmm. Bet es nedaudz tagad sāku pārlasīt tos noteikumus. Man gan šķiet, ka pirms 1.5 punkta ir 1.4 punkts, kuru vispār neviens negrib pieminēt. Lai neizrautu ārā no konteksta, iekopēšu visu

Teams shall be classified according to their win-loss records, namely two (2) points for each game won, one (1) point for each game lost (including lost by default) and zero (0) points for a game lost by forfeit.
D.1.1 If there are two teams in the classification with equal points, the result(s) of the
game(s) between the two teams involved will be used to determine the placings.
D.1.2 If the points and the goal average in the games between the two teams are still the
same, the classification will be determined by the goal average of all the games
played in the group by each team.
D.1.3 If more than two teams are equal in the placing, a second classification will be
established, taking into account only the results of the games between the teams
that are tied.
D.1.4 If there are still teams tied after the second classification, then goal average will be used to determine the placing, taking into account only the results of the games between the teams still tied.

Pēc šī sanāk, ka tiek vērtēta tikai spēle starp Latviju un Vāciju, jo tikai šīm 2 komandām ir "still tied" vai vienāds gan punktu skaits gan +/- 3 komandu (Rus/Ger/Lat) savstarpējās spēlēs. Un nekāds 1.5 un vēl jo vairāk 1.6 nav vispār piesaucams.
vienīgais izskaidrojums,ka 1.4. vēl joprojām drīkst izmantot pie 3 komandām un nav pareiza mūsu interpretācija par to,ka "still tied" komandas paliktu Ger un Lat. bet ja tā,tad noteikumi ir ļoti nekonkrēti uzrakstīti un pie +8 tiešām būtu iemesls staigāt pa tiesām un kasīties par nevietā ieliktu komatu,būtu jāsauc valodnieki talkā
tiešām interesē kostjas skaidrojums par 1.4.

     [+] [-]

, 2009-09-15 12:38, pirms 15 gadiem
nu nē,izlasīju vēlreiz,man tomēr šķiet,ka 1.4. ir mums par labu. tjipa,1.3. varētu būt kaut vai 4 komandām,1.4. tālāk,ja paliek 3 utt. tapat,ja bija 3,paliek 2...

  -1 [+] [-]

, 2009-09-15 12:49, pirms 15 gadiem
ko tur spriest zaudējām un viss treneri vajag no LV

  -2 [+] [-]

, 2009-09-15 12:54, pirms 15 gadiem
Katrā gadījumā stulbāka sistēma laikam nevarēja būt. Kāda starpība kādi rezultāti citās spēlēs līdz brīdim, kad divām komandām ir vienāds uzvaru/zaudējumu skaits. Ja grupā ir 4 komandas un pirmās trīs iet tālāk:

1. 3 uzvaras 0 zaudējumi
2. 2 uzvaras 1 zaudējums
3. 1 uzvara 2 zaudējumi
4. 0 uzvaras 3 zaudējumi

TAD TAKŠ PAT IDIOTAM SKAIDRS, ka tālāk vajadzēja iet arī mums nevis visas spēles zaudējušajiem Vāciešiem. IDIOTISMS!