Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:352, Did:0, useCase: 3

Kalniņš: "Zvirgzdiņa attieksme ir nepieņemama"

Andrejs Siliņš

Kalniņš: "Zvirgzdiņa attieksme ir nepieņemama"
Gunta Baško un Ainars Zvirgzdiņš
Foto: Romualds Vambuts no Liepājas

"Stresa situācijās emocijas ņem virsroku un netiek pieņemti pareizi un, galvenais, savlaicīgi lēmumi," asu kritiku Latvijas dāmu izlases bijušā galvenā trenera Ainara Zvirgzdiņa virzienā sarunā ar eSports.lv pauž bijušais Rīgas ASK ģenerālmenedžeris Ģirts Kalniņš.

Čempionāts mūsu meitenēm tikko beidzies. Kā vērtē komandas sniegumu?
- Uzskatu, ka šī izlase bija viena no labākajām, kāda mums jebkad basketbolā ir bijusi. Jāsaka liels paldies meitenēm un zināmā mērā arī trenerim Zvirgzdiņam par to, ko viņas paveikušas. Izlase ir pacēlusies jaunā līmenī.

Kāpēc trenerim tikai zināmā mērā?
- Zvirgzdiņa attieksme pret spēlētājām, komandas vadīšanas stils spēļu laikā ir nepieņemams. Nu jau varu teikt, ka man bija tas prieks divus gadus strādāt kopā ar tādu treneri kā Ramūns Butauts, un varu teikt, ka lielākā daļa Latvijas treneru ir aizspriedumaini un kompleksaini, ar jau noformulējušos viedokli par katru spēlētāju un tā pielietojumu laukumā. Stresa situācijās emocijas ņem virsroku un netiek pieņemti pareizi un, galvenais, savlaicīgi lēmumi. Tāpēc arī mums diemžēl ir jāpiesaista speciālisti no ārzemēm, kā tas ir vīriešu izlasē. Ja Zvirgzdiņš spēles laikā savu asistentu, maigi sakot, var pasūtīt trīs mājas tālāk, ja uz spēlētājam var nejēgā bļaut, ja pārtraukumā, kad citas viena otru uzmundrina, treneris ienāk ģērbtuvē un visas nolamā trīsstāvīgiem vārdiem, tad tas nav un nevar būt normāli. Pat, ja visa šī aizkulišu informācija ir pārspīlēta, tad noteikti nav tā, kā līdz šim presē tas tiek publicēts – mums komandā ir labākais mikroklimats pasaulē. Arī Ievas Kubliņas "savainojums" vēl ir ļoti diskutabls jautājums...

Kāpēc, tavuprāt, neizdevās sasniegt mērķi – tikt uz pasaules čempionātu?
- Sagatavošanās čempionātam, skautings, taktiskās analīzes bija labā līmenī, bet jāsecina, ka Zvirgzdiņš nav pirmais treneris. Viņš var būt izcils otrais treneris, bet tas jāsaprot viņam pašam. Man nav saprotamas trenera haotiskās spēlētāju maiņas, un arī taktiskajā ziņā bija pilnīgas auzas. Nevar spēlēt ar piecām ārējām spēlētājām vienlaicīgi un arī tad, kad laukumā ir Tamane, viņai jāuzsāk caurgājiens no ārpuses. Pa visām šīm spēlēm Jansonei un Tamanei zem groza, postā tika iespēlēts minimāli vai nemaz, kā pēdējās trīs spēlēs. Tā ir viena no basketbola aksiomām – veido spiedienu uz apakšu un arī ārējās spēlētājas būs brīvākas. Tā tas bija 50, 30, desmit gadus atpakaļ, tā tas ir tagad un būs arī turpmāk.

Tāpat neuzticēšanās Putniņai un Niedolai man nav saprotama. Sabīne pēdējā spēlē parādīja, ka bija pelnījusi spēlēt daudz vairāk. Zvirgzdiņš var teikt kaut ko par to, ka viņa neiederas aizsardzības sistēmās un tā tālāk, bet viņa ar savu azartu un atdevi ienesa komandas spēlē enerģiju. Par aizsardzību kopumā tiešām var uzslavēt Zvirgzdiņu, tā bija labā līmenī, bet uzbrukums? To jau pierādīja Fils Džeksons, gan ar Čikāgas "Bulls" un Maiklu Džordanu, gan ar "Lakers" un Kobe Braientu - viena superzvaigzne uzbrukumā neder. Uzbrukumā, tāpat kā aizsardzībā ir jāiesaistās visiem spēlētājiem vai spēlētājām.

Tas nozīmē, ka jaunā maiņa aug...
- Paldies Dievam, ka mums ir tādas jaunās spēlētājas kā Putniņa un Niedola, tā pati Babkina, izskatās, ka Kārkliņa ir gatava kļūt par vadošo saspēles vadītāju uz nākamajiem 2-3 gadiem, citādi nākotne neizskatītos pat mazliet cerīga. Vairākas spēlētājas gatavojas kļūt par māmiņām. Ja tas tā notiks, tad uzskatu, ka šādu izlasi redzēsim labi, ja pēc kādiem gadiem desmit vai 15, ne ātrāk. Man basketbols ir sirdslieta, ar ko naudu es nekad nepelnīšu, tāpēc es varu teikt to, ko es patiesi domāju, neriskējot ar to, ka man netiks nozīmēta kāda jauniešu, junioru vai pieaugušo izlase. Ir ļoti žēl skatīties, ka šādi tika izpurgāta tik talantīga izlase. Šim modelim šī bija pēdējā iespēja kaut ko izcīnīt.

Kuru tu redzi kā nākamo izlases treneri?
- Ja runājam par treneriem kopumā Latvijas basketbolā, tad man ir dziļa cieņa pret tādiem speciālistiem kā Gundars Vētra, kuram ir savs redzējums par basketbolu, kā arī stingrs mugurkauls, arī Agris Galvanovskis, kurš pateica, ka strādās ar jaunajiem spēlētājiem Ventspilī un to arī darīja, paceļot viņus jaunā līmenī. Ir vēl vairāki speciālisti un speciālistes, kuriem ir potenciāls kļūt par augsta līmeņa treneriem. Problēma Latvijas basketbolā ir tā, ka, no vienas puses mums ir speciālisti, kas basketbolu saprot pietiekami dziļi, bet no otras puses visi ir tik ļoti nobijušies, ka atklāti par nejēdzībām baidās runāt, vai arī ir gatavi locīt muguru un viedokli vajadzīgā virzienā, cerībā, ka dabūs nozīmējumu nākotnē. Tiešām cieņu izraisa tādi speciālisti kā Aivars Vīnbergs, Pēteris Višņēvics, kuri jau šī čempionāta gaitā vairākkārtīgi izteica savas domas par izlases sniegumu un treneru lēmumiem. Jāsaprot ir viena lieta, ka viedokļu apmaiņa ir vajadzīga, ir vajadzīgs arī uzskaitīt kā labās, tā sliktās lietas, lai par tām sāktu diskutēt, un, jo plašākā lokā, jo labāk. Latvijā gan ir pieņemts, ka visi ir gudri, kad jārunā aiz muguras, bet kad tas jādara publiski vai personīgi, aci pret aci, tad parasti ir tādas salkanas, nodrillētas frāzes.

Valsts prezidents Valdis Zatlers bija tribīnēs spēles par 7. vietu laikā, bet LBS prezidents Ojārs Kehris ne.
Diemžēl, tas lieku reizi apstiprina tēzi par to, ka "zivs pūst no galvas!"

  -3 [+] [-]

, 2009-06-20 22:47, pirms 15 gadiem
Kalniņš 100% pateica tieši to, kā arī ir. Varu parakstīties zem katra viņa vārda par it visu, ko viņš teica. 1000% manas domas. Latvijai nav labu treneru - pīļu dīķis vien. Un atklāti sakot, žēl ka šādi tika norakta tik talantīga izlase, kura varēja mierīgi būt francūziešu vietā šogad...

     [+] [-]

, 2009-06-20 22:53, pirms 15 gadiem
Es nemaz nelasu to ko šis džeks saka nolaiž uz grunti ASK un vēl uzskata ka drīkst kādam ko aizrādīt
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2009-06-20 22:56, pirms 15 gadiem
neiederējās zvirbulis šajā modelī..... jāņēm vētra palīgā. HURRICANES

  +2 [+] [-]

, 2009-06-20 22:58, pirms 15 gadiem
Viedokli jebkurš var izteikt, te gan lielākā vaina jāuzņemas raksta autoram. Vajag tak filtrēt. ko publicēt un ko nepublicēt.
Tekstā kautkur var atrast arī patiesību, bet kopumā pilnīgs murgs.

Protams trenerim bija kļūdas, bet vai labo darbu nebija vairāk? Kānekā līdz 1/2finālam pietrūka tik maz.

  +2 [+] [-]

, 2009-06-20 23:07, pirms 15 gadiem
Pareizi,ja nebutu Zvirgzdina kludas un NEUZTICESANAS jaunajam tad...
SODIEN varbut butu medalas, bet raslande butu besa!

     [+] [-]

, 2009-06-20 23:12, pirms 15 gadiem
Sakiet ko gribiet, bet tieši Zvirgzdiņš palīdzēja meitenēm sasniegt tās virsotnes,kur tagad ir mūsu meitenes. Un kā teica Anete,Ainārs ir ļoti labs treneris-maksimālists.Vņš daudz izdarīja, lai mums būtu tāda spelētāja kā Anete!!! Protams, ka viņa trenēšanas stils daudziem nepatīk, a ko darīt!!!!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2009-06-20 23:21, pirms 15 gadiem
tapec jau ask ir bankrotejis.kā teica zivis pūst no galvas.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2009-06-20 23:27, pirms 15 gadiem
Šo cilvēku raksturo nekonsekvence - Ainārs Zvirgzdiņš redz esot slikts treneris, jo ir pārāk stingrs un lamājas uz spēlētājām, taču, kā labs treneris tiek minēts Pēteris Višņēvičš - lielākais despots sieviešu basketbola vēsturē Līdz šim Kalniņa viedokļos ieklausījos, kopš šodienas ir skaidri redzams, ka nav vērts to darīt. Neveiksmīgs basketbola kluba bijušais menedžeris runā par to, ka tika pielietota nepareiza taktika Smiekli nāk.

     [+] [-]

, 2009-06-20 23:29, pirms 15 gadiem
Geo rakstīja: Kurs saka, ka Niedola bija jaalaiz pret Spaniju vai Krieviju?! Vina bija jalaiz pret Italiju, kad bija +20 un jalauj palikt laukuma ari pec pirmaas kluudas.
tieshi taa

  +3 [+] [-]

, 2009-06-20 23:31, pirms 15 gadiem
Raksta autoram šito rakstu nafig nevajadzēja publicēt. Viena neveiksminieka domas... Kalniņam pašam slikti iet, bet tas nenozīmē, ka jāapdirš citi.

  +3 [+] [-]

, 2009-06-20 23:38, pirms 15 gadiem
Dynamic rakstīja: :] ir kritizēšana un ir nodi ršana..
ā skaidrs Kad runa ir par Baronu tad tā ir nodi ršana, bet ja par ko citu, tad kritika. Pareizi sapratu atšķirību?

  -3 [+] [-]

, 2009-06-20 23:40, pirms 15 gadiem
Demar's rakstīja: Kāpēc vajag publicēt šitās samazgas? No tā labāk nepaliks
Tu pats esi samazga! Pilnīgi piekrītu šim rakstam,Zvirgzdiņš ir nr.2, un nekas vairāk!

  -3 [+] [-]

, 2009-06-20 23:41, pirms 15 gadiem
trakais v.4 rakstīja: nedrīkst viņš aiziet.Citādi mums koņec ir...
Vēlviens umņiks atradies...

  -4 [+] [-]

, 2009-06-20 23:44, pirms 15 gadiem
jeeepisss rakstīja: īstenībā,padomājot labi,varbūt arī labāk būs,ka Zvirgzdiņš aiziet,jo šeit īsti melu nav Viņš tiešām ir emocionāls un tas bieži vien nospēlē sliktu lomu... Arī tā lamāšana spēlētājas nemotivē...

Sorry Zvirgzdiņa fani,bet tas ko viņš ir paveicis,ir galvenokārt meiteņu nopelns Jauns treneris,jaunas vēsmas...Gan jau būs vēl labāk

Visu cieņu Aināram
Pareizi vārdi,pilnīgi piekrītu Tev! Kalniņš pateica tīro patiesību, un tas arī viss!

  +2 [+] [-]

, 2009-06-20 23:45, pirms 15 gadiem
Lielākais sviests, ko jebkad esmu šeit lasījis un ko portāls publicējis. Stipri nenopietni. Vēl varēja kādam dzērājam uz ielas paprasīt, ko domā, un ielikt kā topa ziņu...

  +7 [+] [-]

, 2009-06-21 00:00, pirms 15 gadiem
lacoste_123 rakstīja: Bet ko tu saki par to ka meitenes kategoriski pashas vinju negrib un suudzas?!?! Minuutes paartraukuma nenjemshana 12 sek pirms beigaam? Ditas izlaishana pret RUS, Hammona uzreiz salika un apraka muus! Kaarklinja tika galaa...saki ko gribi bet vinsh ljoti biezhi shogad vilka nepareizaas kaartis! Un zinot meitenju domas + veel kljjudas = tomeer logjisks leemums! Cita lieta, ka nav ko likt vieta
ehm... kādas meiteņu domas? Nekur neesmu dzirdējis publiskas domas no meitenēm par Zvirgzdiņu.

  -4 [+] [-]

, 2009-06-21 00:03, pirms 15 gadiem
Man agrāk šķita, ka Double Faced Eels ir tādi paši pozeri kā The Killers savā jaunākajā albumā un izliekas par indīroka gigantiem, lai gan nu jau nav nekas vairāk par popsūdiem ar ģitārām. Esmu kļūdījies – tā ir ļoti laba grupa un gaidīšu, ko jaunu tā laidīs klajā

NELASI ŠO ZIŅU! Ja tu neiepostosi šo tekstu 5 topikos, tad atnāks tā autors SpeedKing un liks tev klausītes Double Faced Eels dziesmas!!!

  -3 [+] [-]

, 2009-06-21 00:03, pirms 15 gadiem
visi tie kas sheit komentee ir ljoti taalu no basketbola virtuves, tie kas tur ir iekshaa (tai skaitaa ari kalninsh), zina kaads frukts ir zvirgzdinsh.. meitenes ar citu treneri buutu nospeeleejushas veiksmiigaak, par ot nav shaubu..

  -2 [+] [-]

, 2009-06-21 00:07, pirms 15 gadiem
krupska14 rakstīja: Pirmais par Niedolu! Tu biji šodien klātienē un vēroji spēli!?!? Tu redzji kā ši meitene cinās ar kadu spēku rauj visas bumbas ara no pretinieču rokam!??? Viņai ir līderes dotibas, un ja tādai spēlētajai ir jasēz uz soliņa,sory bet piekrist tam nekadi!
Otrais apr Zvirgzdiņa bļaušanu! - Tu redzi tam jēgu,tu redzi ka meitenes kka saņemas pēc vina blausanas!?!?! Manuprat, vinas nobistas,sastresojas un spele vnk apstājas! (ne par velti abos pagarinajumos piedzivojam bezcerigu zaudejumu)! Un ja rezūltāts vakar bija +22 un meitenem kkas neiekrita,Zvirgzdiņš sāka bļaut,komanda sakas nervozitate un rezultats!?!?!? Protams,nesaku ka tas ir vienigais iemesls siem zaudejumiem,bet tomer!
Tev taisnība!

  +5 [+] [-]

, 2009-06-21 00:08, pirms 15 gadiem
Kalniņš labāk sevi būtu kritizējis, par to, kā piesaistīt līdzekļus ASK !

  +1 [+] [-]

, 2009-06-21 00:14, pirms 15 gadiem
kapec... nu par daudzajaam mainjaam vienlaikus... un to ka Tamane iet no aaras iekshaa... pirmo reiz stelli redzeju

     [+] [-]

, 2009-06-21 00:17, pirms 15 gadiem
Daļa taisnības jau šeit ir! Kāpēc meitenes publiski neko neteica? A Jūs paši, esot sastāvā, kaut ko sliktu teiktu par treneri, kamēr viņš ir amatā? Nedomāju. Meitenes baidījās, tāpēc arī neko neteica.
Jau Pekinas OS laikā bija dažādi strīdi un spēlētāju (piemēram, Anetes) konflikts par to, ka Zvirgzdiņš aizliedza piedalīties atklāšanas parādē... Cmon, TĀDS pasākums notiek reizi 4 gados un te ņem un aizliedz piedalīties atklāšanas parādē...
Arī šī čempja laikā meitenēm esot stingri kontrolētas sarunas pa mobilo telefonu un bijusi vajadzīga pat speciāla atļauja....

  +2 [+] [-]

, 2009-06-21 00:17, pirms 15 gadiem
Paskatieties ko saka komandas spēlētājsa par Zvirgzdiņu. Piemēram, Anete saka, ka viņš ir labākais treneris pie kura viņa ir spēlējusi. Lielākā daļa izlases spēlētāju nav kritizējušas trenera darba stilu.
Un ar iepriekšējo treneri (Otersonu) atcerieties kā bija: pēc super veiksmīga čempja bija vēstule. Bet cik atceros, tad Otersons bija tas klusais uzmundrinātājs.
Vēlreiz uzsveru: Zvirgzdiņš ne tikai kritizē, bet arī uzmundrina un uzslavē savas spēlētājas.
Un īsta trenera kļūda (tiesa liktenīga) šinī turnīrā bija tikai viena: spēlē pret Slovākiju (pirmajā) otrajā puslaikā Žirkovas segšanu uzticēt Jēkabsonei - Žogotai un spēlēt bez saspēlēs vadītājas.
Slēpts komentārs: mustafa

  +1 [+] [-]

, 2009-06-21 00:30, pirms 15 gadiem
Butu Kublinja butu medaljas...Zvirgzdinsh ir labs treneris!!!!

  +6 [+] [-]

, 2009-06-21 00:31, pirms 15 gadiem
Jā. Un runājot par Vētru kā izlases treneri. Manuprāt viņš tieši kā treneris ir krietni pārvērtēts. varbūt, ka kļūdos, bet acīs krīt tas, ka līdz šim viņš ir trennējis Krievijas komandas, kur nauda netiek skaitīta. Ja atceramies kāds sastāvs viņam tika piedāvāts CSKA rindās, tad tur pat absolūts lūzers (par kādu tiek uzskatīts Muižnieks) savāktu titulus.
Mans redzējums par Vētru, protams, iesspaidojas no viņa demarša NVS virzienā 1992. gadā un iespējams, ka tāpēc šur tur Krievijā viņu aicina uz tik labām komandām. Gribētos redzēt. ko viņš varētu izdarīt piem. ar Bukiem LBL turnīrā.

  +3 [+] [-]

, 2009-06-21 00:37, pirms 15 gadiem
Namejsl rakstīja: Jā. Un runājot par Vētru kā izlases treneri. Manuprāt viņš tieši kā treneris ir krietni pārvērtēts. varbūt, ka kļūdos, bet acīs krīt tas, ka līdz šim viņš ir trennējis Krievijas komandas, kur nauda netiek skaitīta. Ja atceramies kāds sastāvs viņam tika piedāvāts CSKA rindās, tad tur pat absolūts lūzers (par kādu tiek uzskatīts Muižnieks) savāktu titulus.
Mans redzējums par Vētru, protams, iesspaidojas no viņa demarša NVS virzienā 1992. gadā un iespējams, ka tāpēc šur tur Krievijā viņu aicina uz tik labām komandām. Gribētos redzēt. ko viņš varētu izdarīt piem. ar Bukiem LBL turnīrā.
pilnibaa piekriitu! Pietika jau ar to ka kaads izkatijas Barons Vetras vadiibaa...Zvirgzdins ir atkapies un butu laiks saprast ka mums nav daudz labu treneru. Janjem labs un specigs arzemnieks!

  +3 [+] [-]

, 2009-06-21 00:46, pirms 15 gadiem
Cik var apliet viens otru! Šķiet, dažiem "comment'i" un "dzeltenā prese" ir vienīgais izziņas avots.
Iesaku "esports" atvērt sadaļu "s..s par visu, ka tik savu "žulti" izlie"t.
Labāk pateiksim paldies trenerim A.Zvirgzdiņam un mūsu "meitenēm zeltenēm" par labi, pat, godam, padarītu darbu. Neviens nevar pārmest mūsu meitenēm, ka tās necīnījās. To darīja no visas sirds. Lai mēs to darītu ikdienā. Viņām bija gods pārstāvēt LV, nevis kā R.Hemonai, kura ieguva RUS pilsonību tikai pirms Pekinas Olimpiskajām spēlēm, vai I.Korstina (Krievijas izlases kapteine)i, kurai ir gan RUS, gan FRA pilsonība.

  -1 [+] [-]

, 2009-06-21 00:47, pirms 15 gadiem
neiejeot detaļās, skaidrs ir viens:

1. Kopumā vairunā spēļu Zvirgzad bija laba aizsardzības izvēle.

2. Kopumā bija tikpat slikta uzbrukuma taktikas izvēle konkrētās epizodēs.

3. Zvirgzds nevis motivē, bet Matiķevē spēlētājas vārda tiešākajā nozīmē. Vinš auro uz spēlētājām. šāds stils pieder padomju sportam, nevis Latvijas izlasei.

4. Rezultāts netika sasniegts
Tātad: mīnusu vairāk kā plusu un treneriem būtu jāiet.

ak, jā: aizmirsu piebilst, ka pats jau arī ir aizgājis. Droši vien gan citu apsvērumu vadīts. Bet vienalga. tas padara jebkuras diskusijas par viņa noderīgumu attiecināmas tikai uz pagātni.

     [+] [-]

, 2009-06-21 01:22, pirms 15 gadiem
sava taisniba jau nu gan jau ka ir

  +1 [+] [-]

, 2009-06-21 02:53, pirms 15 gadiem
Labi rūkts Kalniņa k-gs.
Tas kas der vienam neder visiem...Ainārs Zvirgzdiņš neapšaubāmi ir labs treneris, bet viena lieta ir trenēt un dot gudrības tādām spēlētājām, kā Anete vai Gunta, bet pavisam cita lieta tādām kā Aija, Zane, Zane nr.2, Anda un Dita, kuras pēc būtības ir ļoti vājas basketbolistes ar vāju tehnisko sagatavotību, domāšanu un izpildi laukumā. Tāpat ne mazāk svarīgs ir profesionālisms, ja šajā rādītājā par visiem 100% kvalificējas tikai tās pašas Anete un Gunta, tad pārējās ir stipri vien aiz muguras ar kādiem 15-20%.

Tāpat Zvirgzdiņš neiztur kritiku par Niedolas marinēšanu uz soliņa, mums ne tuvu nav bijusi tāda meitene pēdējos 10 gados, kas tik strauji lec pa izaugsmes kāpnēm sieviešu basketbolā. Līdzās ar Aneti un Guntu un iespējams arī Ditu, viņas bija vienīgās šajā izlasē, kuras tiecās uz grozu, nevis uz drudžainu bumbas atmešanu citām spēlētājām.

Viss sākas ar galvu, ja tajā nav pamati, tad kalnus nav iespējams gāzt, ja tā tukšā galva vēl pie tam tiek piļīta nepārtraukti, tad vēljovairāk. Zvirgzdiņš ir pārāk profesionāls šādai izlasei vai citiem vārdiem runājot, viņam ir jāmāk nolaist mazliet savu profesionalitātu un pieskaņoties visām spēlētājām individuāli, nevis pēc vienas zortes ar vienu griezienu...

  -1 [+] [-]

, 2009-06-21 03:33, pirms 15 gadiem
Kretī.s jau 10 gadus neko naw paraadijis..... sievieshu basketbols nav nekāds futbols kur galvenais cienīgi nospēlēt.......sen jaw wajadzeeja citu trenneri....