Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:13, Did:0, useCase: 3

Par kamaniņu sportu, LOV naudu un paškritiku

Par kamaniņu sportu, LOV naudu un paškritiku
Foto: Romāns Kokšarovs/f64

Latvijas kamaniņu sportistiem aizvadītā sezona bija viena no neveiksmīgākajām pēdējos gados. Bēdīgāku šo atziņu padara fakts, ka šī bija olimpiskā sezona. Pirms tās Latvijas Olimpiskās vienības (LOV) A, B un jaunatnes sastāvos kopumā bija atrodami 18 kamaniņu sportisti un sportistes. Lieki piebilst, ka vairāk nekā jebkura cita ziemas sporta veida pārstāvji. Bet piebilst vajag to, ka tie ir 36% no visiem LOV ziemas sastāvā esošajiem sportistiem. Kāds ir sausais atlikums šiem ieguldījumiem?

Phjončhanas olimpiskajās spēlēs no kamaniņu sportistiem vislabāk veicās brāļiem Andrim Šicam un Jurim Šicam, kuri izcīnīja sesto vietu divnieku sacensībās un stafetē, kur sešiniekā palīdzēja iebraukt arī Ulla Zirne un Kristers Aparjods. Šos rezultātus izceļu tādēļ, ka tie minētajiem sportistiem arī nākamajā sezonā nodrošina vietu LOV A sastāvā, kas treniņu darbam katram dod pa 13 900 eiro. Vīriešu konkurencē vislabāk veicās mūsu jaunākajam sportistam Aparjodam, kurš ieguva 11. vietu, bet dāmu konkurencē divpadsmitniekā iekļuva Zirne. Arī bez stafetes rezultāta viņi pašu spēkiem būtu tikuši pie solīdas summas – 8 000 eiro.

Rezultāti olimpiskajās spēlēs ir olimpiskās sezonas galvenā mēraukla. Ja vadāmies pēc tās, tad Latvijas kamaniņu sportā augstiem sasniegumiem vismaz pietuvinātus rezultātus ir uzrādījuši tikai šie četri sportisti(-es). Taču viss nav tik vienkārši. Neaizmirsīsim, ka tikai pāris nedēļas pirms olimpiskajām spēlēm Siguldā risinājās Eiropas čempionāts. Ņemot vērā, ka sezonas laikā Pasaules kausa posmos mūsu kamaniņu sportisti parasti bija tālu pat no desmitnieka, kas neļāva ar lielām cerībām raudzīties Phjončhanas virzienā, kontinenta meistarsacīkstes Siguldā kļuva par eksistenciāli svarīgām sacensībām. Un, gods kam gods, bet tur Latvijas kamaniņu braucēji nostartēja labi.

Neliekuļosim – kamaniņu stafete LOV zupas katlā vispār ir īsta tauku virskārta, pie kuras citu sporta veidu pārstāvji var tikt vien teorētiski. Eiropas čempionātā ar stafetes komandas bronzas medaļām vietu LOV A sastāvā sev izcīnīja Inārs Kivlenieks (Phjončhanā 20. vieta) un Kendija Aparjode (22.). Ja vērtētu tikai individuālos rezultātus, tad Kivlenieks ar ceturto vietu un Aparjode ar piekto vietu būtu izpildījuši tikai B sastāva normatīvu, par ko pienāktos attiecīgi 8 900 un 8 600 eiro. Taču stafete ļauj abiem tikt pie 11 500 eiro.

Septīto vietu dāmu sacensībās ieguva Elīza Cauce (Phjončhanā 16. vieta), tādejādi nopelnot vietu LOV B sastāvā un 5600 eiro finansējumu treniņu darbam. Oskars Gudramovičs un Pēteris Kalniņš (14.) ar ceturto vietu Siguldā iekļuva B sastāvā, katrs tiekot pie 8900 eiro, bet Kristens Putins un Imants Marcinkēvičs (OS nestartēja) ar astoto vietu Eiropas čempionātā nopelnīja vietu B sastāvā un 5600 eiro treniņu darbam.

Tas nozīmē, ka nākamajā sezonā LOV A sastāvā būs seši sportisti (olimpiskajā sezonā bija deviņi), bet B sastāvā – pieci sportisti (tikpat cik olimpiskajā sezonā). No A sastāva izkritis Artūrs Dārznieks, kurš Phjončhanā ierindojās 24. vietā, bet Eiropas čempionātā Siguldā palika devītais. Vieta astotniekā būtu ļāvusi iespraukties vismaz LOV B sastāvā. Tās, protams, ir tikai spekulācijas, taču, ja Eiropas čempionāts nenotiktu Siguldā, Dārznieka kurpēs nāktos iekāpt arī Caucei, Gudramovičam, Kalniņam, Putinam un Marcinkēvičam.

Olimpiskajā sezonā LOV B sastāvā bez jau minētajiem Putina un Marcinkēviča bija atrodams vēl viens kamaniņu divnieks – 18 gadus vecie Mārtiņš Bots un Roberts Plūme, kā arī 17 gadus vecā Elīna Ieva Vītola. Kā viņiem šosezon veicās? Ja pieņemam, ka Botam un Plūmem galvenās sacensības bija pasaules junioru čempionāts, tad tur viņi ieguva 12. vietu, bet Eiropas junioru čempionātā viņiem astotā vieta starp 12 ekipāžām. Tikmēr Vītola pasaules junioru čempionātā nefinišēja, bet Eiropas junioru čempionātā ierindojās 13. vietā. Stafetē pasaules čempionātā sestā vieta, bet Eiropas čempionātā – piektā. Nav jau tā, ka būtu žēl naudas jaunatnei, bet turpat B sastāvā bija arī Baiba Bendika, Uģis Žaļims, Haralds Silovs, Kristaps Zvejnieks, Angelina Kučvaļska…

Vēl četri sportisti(-es) olimpiskajā sezonā bija LOV jaunatnes sastāvā – Kendija Aparjode, Riks Kristens Rozītis, Anda Upīte un Sigita Bērziņa. Aparjode debitēja olimpiskajās spēlēs, bet Rozītim par ceļazīmi uz Phjončhanu liedza pacīnīties rokas lūzums. Upītei Eiropas čempionātā 14. vieta, bet Bērziņai – 17., pasaules čempionātā attiecīgi 14. un 15. vieta.

Protams, tie ir tikai sausi skaitļi. Nešaubos, ka tos iespējams ieģērbt skaistās nākotnes vīzijās. Taču varbūt sporta veida lobijiem vienkārši jābūt kaut nedaudz paškritiskiem un jāatzīst, ka kamaniņu sports šobrīd nav ziemas sporta veids Nr.1 Latvijā. Viens no izlases treneriem Mārtiņš Rubenis ar savu apskaužamo spēju visā saskatīt pozitīvo arī pēc olimpiskajām spēlēm runāja par gados jaunu komandu, kas vēl aug. Nav šaubu, kamaniņu sportā ir vajadzīgs arī šāds cilvēks. Taču starp deviņiem (!) treneriem jābūt arī kādam, kurš spēj novērtēt mūsu pašreizējo vietu. Izlases galvenais treneris Kaspars Dumpis pēc olimpiādes vaļsirdīgi atzina, ka treneri paši nesaprot, kas notiek ar kamanām un sportistiem. Šai atziņai derētu nevis piemeklēt patīkamāku tulkojumu, bet gan izmantot to par atspēriena punktu, ielecot nākamajā četrgadē.

  +9 [+] [-]

, 2018-03-08 10:38, pirms 7 gadiem
Ja godīgi, nafig. Rezultāti viņiem, balstoties uz smieklīgo konkurenci, ir nekādi. Labāk to naudu iedot kādam sportam, ar ko vairāk bērni nodarbojās.

  +3 [+] [-]

, 2018-03-08 11:01, pirms 7 gadiem
Tās summas ir katru mēnesi vai visai sezonai?

Var jau piekrist, ka olimpiskajos ziemas sporta veidos ir atšķirīga konkurence. Kamaniņās vietas ap 8.-10., manuprāt, ir līdzvērtīgas Bendikas vietām biatlona mačos. Ja Bendika EČ iedzīšanā nebūtu izrāvusi 8. vietu, tad viņa nākamsezon vairs nebūtu LOV B vienībā. Jā, tas liktos negodīgi, paskatoties uz LOV sastāvu. LOV varbūt vajadzētu pārskatīt kritērijus. Bet ne tādā veidā, lai samazinātu vienības sportistu skaitu, bet gan masveidīgākājos sporta veidos kritērija vietas latiņu palaistu zemāku. Bērnu sports ir laba vieta, bet ir arī nepieciešams tā saucamais augsto sasniegumu sports.

  +7 [+] [-]

, 2018-03-08 11:17, pirms 7 gadiem
Kāpēc viņiem ir deviņi treneri?

  +4 [+] [-]

, 2018-03-08 11:33, pirms 7 gadiem
Būtu intresanti salīdzināt cik sportistus procentuāli apsteidza , kamaniņnieki , biatlonisti , slidotāji.
Pāšlaik liekas ,ka daudzi mēģina glābt kamaniņnieku sliktos rezultātus

  +2 [+] [-]

, 2018-03-08 11:35, pirms 7 gadiem
kas ar to finansējumu ir?Tas ir mēnesim vai sezonai?
Ja tā summa ir prekš viena mēneša tas ir diezgan padaudz , bet ja sezonai ,tad nekas daudz viņiem netiek

  +2 [+] [-]

, 2018-03-08 12:03, pirms 7 gadiem
comon88 rakstīja: Būtu intresanti salīdzināt cik sportistus procentuāli apsteidza , kamaniņnieki , biatlonisti , slidotāji.
Pāšlaik liekas ,ka daudzi mēģina glābt kamaniņnieku sliktos rezultātus
Nenoliedzami, ka esošie LOV kritēriji ir ļoti izdevīgi renes disciplīnām. OK, pasaules čempionātā un pasaules kausā tāpat ir jābūt pasaules elitē, lai izpildītu kritērijus, bet Eiropas čempionātā, Eiropas kausā, junioru čempionātos dažās disciplīnās to izdarīt ir viegli. Es personīgi uzskatu, ka tas ir pozitīvi, ka ir šāda sistēma un renisti tiek pie finansējuma (šķiet, ka šosezon B kritērijus izpildīja arī skeletonists Netlaus un boslejists Bērziņš). Taču prasītos, lai arī slēpotājiem, biatlonistiem, kalnu slēpotājiem arī būtu reālas izredzes tikt kaut vai B vienībā. Šorttrekisti ar vietām EČ un olimpiādē ir tikuši B sastāvā.

     [+] [-]

, 2018-03-08 12:04, pirms 7 gadiem
A sastāvs
Nr Sportists sporta veids
1 Rastorgujevs Andrejs biatlons
2 Melbārdis Oskars bobslejs
3 Dreiškens Daumants bobslejs
4 Vilkaste Arvis bobslejs
5 Strenga Jānis bobslejs
6 Ķibermanis Oskars bobslejs
7 Miknis Matīss bobslejs
8 Zīrups Raivis bobslejs
9 Jansons Jānis bobslejs
10 Vasiļjevs Deniss daiļslidošana
11 Šics Andris kamaniņu sports
12 Šics Juris kamaniņu sports
13 Cauce Elīza kamaniņu sports
14 Kivlenieks Inārs kamaniņu sports
15 Dārznieks Artūrs kamaniņu sports
16 Zirne Ulla kamaniņu sports
17 Aparjods Kristers kamaniņu sports
18 Gudramovičs Oskars kamaniņu sports
19 Kalniņš Pēteris kamaniņu sports
20 Dukurs Martins skeletons
21 Dukurs Tomass skeletons
22 Priedulēna Lelde skeletons

B sastāvs
Nr Sportists sporta veids
1 Silovs Haralds ātrslidošana
2 Bendika Baiba biatlons
3 Žaļims Uģis bobslejs
4 Dambis Intars bobslejs
5 Lūsis Helvijs bobslejs
6 Spriņģis Dāvis bobslejs
7 Kučvaļska Angelina daiļslidošana
8 Vītola Elīna Ieva kamaniņu sports
9 Bots Mārtiņš kamaniņu sports
10 Plūme Roberts kamaniņu sports
11 Putins Kristens kamaniņu sports
12 Marcinkēvičs Imants kamaniņu sports
13 Zvejnieks Kristaps kalnu slēpošana
14 Netlaus Krists skeletons
15 Petrusevičs Toms snovbords
16 Zvejnieks Roberts Jānis šorttreks
17 Krūzbergs Kārlis šorttreks
18 Bērziņš Reinis šorttreks
19 Krūzbergs Roberts šorttreks

Jaunatnes sastāvs
Nr Sportists sporta veids
1 Brezinskis Kaspars bobslejs
2 Bērziņš Ralfs bobslejs
3 Rozītis Riks Kristens kamaniņu sports
4 Upīte Anda kamaniņu sports
5 Bērziņa Sigita kamaniņu sports
6 Aparjode Kendija kamaniņu sports
7 Šteinbergs Ivo skeletons
8 Tērauda Endija Lāsma skeletons
9 Zunte Dārta Estere skeletons

  +1 [+] [-]

, 2018-03-08 12:14, pirms 7 gadiem
Sen jau to renes šļūkāšanu bija jāizbeidz.

     [+] [-]

, 2018-03-08 12:29, pirms 7 gadiem
Damokla zobens rakstīja: A sastāvs
Nr Sportists sporta veids
1 Rastorgujevs Andrejs biatlons
2 Melbārdis Oskars bobslejs
3 Dreiškens Daumants bobslejs
4 Vilkaste Arvis bobslejs
5 Strenga Jānis bobslejs
6 Ķibermanis Oskars bobslejs
7 Miknis Matīss bobslejs
8 Zīrups Raivis bobslejs
9 Jansons Jānis bobslejs
10 Vasiļjevs Deniss daiļslidošana
11 Šics Andris kamaniņu sports
12 Šics Juris kamaniņu sports
13 Cauce Elīza kamaniņu sports
14 Kivlenieks Inārs kamaniņu sports
15 Dārznieks Artūrs kamaniņu sports
16 Zirne Ulla kamaniņu sports
17 Aparjods Kristers kamaniņu sports
18 Gudramovičs Oskars kamaniņu sports
19 Kalniņš Pēteris kamaniņu sports
20 Dukurs Martins skeletons
21 Dukurs Tomass skeletons
22 Priedulēna Lelde skeletons

B sastāvs
Nr Sportists sporta veids
1 Silovs Haralds ātrslidošana
2 Bendika Baiba biatlons
3 Žaļims Uģis bobslejs
4 Dambis Intars bobslejs
5 Lūsis Helvijs bobslejs
6 Spriņģis Dāvis bobslejs
7 Kučvaļska Angelina daiļslidošana
8 Vītola Elīna Ieva kamaniņu sports
9 Bots Mārtiņš kamaniņu sports
10 Plūme Roberts kamaniņu sports
11 Putins Kristens kamaniņu sports
12 Marcinkēvičs Imants kamaniņu sports
13 Zvejnieks Kristaps kalnu slēpošana
14 Netlaus Krists skeletons
15 Petrusevičs Toms snovbords
16 Zvejnieks Roberts Jānis šorttreks
17 Krūzbergs Kārlis šorttreks
18 Bērziņš Reinis šorttreks
19 Krūzbergs Roberts šorttreks

Jaunatnes sastāvs
Nr Sportists sporta veids
1 Brezinskis Kaspars bobslejs
2 Bērziņš Ralfs bobslejs
3 Rozītis Riks Kristens kamaniņu sports
4 Upīte Anda kamaniņu sports
5 Bērziņa Sigita kamaniņu sports
6 Aparjode Kendija kamaniņu sports
7 Šteinbergs Ivo skeletons
8 Tērauda Endija Lāsma skeletons
9 Zunte Dārta Estere skeletons
2017/2018 gada sezona?

  +2 [+] [-]

, 2018-03-08 12:32, pirms 7 gadiem
labi mums ir Siguldas trase, bet atzīsim , ka primārie nopietnākie ziemas sporti ir slēpošana, biatlons, ātrslidošana un tieši tiem būtu jāveltī lielāka uzmanība.
LOK vadība lielās un aizsedzās ar vienu bronzas medaļu bobslejā.
Bet Latvija nevar nokomplektet stafetes komandu, ko igauņi spēj.
Kāp;ec Latvijā nevar attīstīt ātrslidošanu? Vai Holandē ir superīgās ziemas? Nē! Ir mākslīgā ledus apjumtie skreļceļi., Vai Latvijā kaut vienu tādu nevar uzcelt? Izmaksas apmēram vienas ledus halles, kur spēlē hokeju līmenī?

     [+] [-]

, 2018-03-08 12:53, pirms 7 gadiem
comon88 rakstīja: 2017/2018 gada sezona?
Sastāvs aizvadītajai sezonai. Pēc šīs būs izmaiņas.

  +4 [+] [-]

, 2018-03-08 12:58, pirms 7 gadiem
Jānis Derums rakstīja: labi mums ir Siguldas trase, bet atzīsim , ka primārie nopietnākie ziemas sporti ir slēpošana, biatlons, ātrslidošana un tieši tiem būtu jāveltī lielāka uzmanība.
LOK vadība lielās un aizsedzās ar vienu bronzas medaļu bobslejā.
Bet Latvija nevar nokomplektet stafetes komandu, ko igauņi spēj.
Kāp;ec Latvijā nevar attīstīt ātrslidošanu? Vai Holandē ir superīgās ziemas? Nē! Ir mākslīgā ledus apjumtie skreļceļi., Vai Latvijā kaut vienu tādu nevar uzcelt? Izmaksas apmēram vienas ledus halles, kur spēlē hokeju līmenī?
Par ātrslidošanu piekrītu. Holandieši labprāt slido arī pa dabīgo ledu (ja tāds ir). Arī citās valstīs slido pa ezeriem un upēm. Slidošanas asociācija varētu sākt ar to, ka iekārtotu slidotavas, slidošanas apļus uz dabīgajām ūdenskrātuvēm. Vai arī motivētu to darīt pašvaldībām. Rīkot masu slidojumus. Pēc olimpiādes tauta zina, ka ir tāds Silovs un ātrslidošana. Īstais laiks rīkoties.

  +2 [+] [-]

, 2018-03-08 13:15, pirms 7 gadiem
Tā nu sanācis ka ir tā trase un arī sistēma kurā ar pseidorezultātiem var smelt piķi. Tad nu grābj.

  +9 [+] [-]

, 2018-03-08 13:20, pirms 7 gadiem
lielaisbriedis rakstīja: Kāpēc viņiem ir deviņi treneri?
Jā, par šo arī man ir liels jautājums. Hipotētiski, Melbārdim, Ķibermanim un Žaļimam arī varētu piekabināt 3 prūšus + 3 fiziskās sagatavotības trenerus. Un kāds sakars stafeti pīt iekšā katra indivīda finansiālajā atbalstā? Vai mums ir kāda atsevišķa stafetes komanda, kura nevienā citā disciplīnā nestartē?
Varu jums visiem atbildēt. Jau vēsturiski pēlēkais kardināls Fogelis ir nolobējis kamaniņniekus, kas būtībā ir normāla prakse Latvijas sportā. Arī pats savureiz ir sūtījis sevi uz mačiem kādu braucēju vietā (šo man stāstīja kāda Latvijas izbijusī olimpiete). Jautājums ir par to, kurš varētu mainīt kārtību LOV. Varbūt Artūrs Irbe. Mazāka kalibra personība to nespēs, jo šī ir arī politiska padarīšana. Gribētu redzēt, kurš politiķis ies pret Irbi. Priekā!

  +2 [+] [-]

, 2018-03-08 13:31, pirms 7 gadiem
tikmēr bobos oficiāli no sporta ir aizgājuši Kuske un franču pilots Kostergs.

  +1 [+] [-]

, 2018-03-08 14:03, pirms 7 gadiem
Summas ir sezonai, respektīvi - nekas daudz tas nav.

     [+] [-]

, 2018-03-08 14:10, pirms 7 gadiem
Jānis Derums rakstīja: Ir mākslīgā ledus apjumtie skreļceļi., Vai Latvijā kaut vienu tādu nevar uzcelt? Izmaksas apmēram vienas ledus halles, kur spēlē hokeju līmenī?
Domāju, ka vairāk gan - kaut vai izmēru dēļ.

  +2 [+] [-]

, 2018-03-08 15:15, pirms 7 gadiem
Žetons autoram par kritiku.

  +1 [+] [-]

, 2018-03-08 15:48, pirms 7 gadiem
Kāpēc jādod tāds $ sportam, ar kuru nenodarbojas bērni/jaunieši??? Why.
Kivlenieks kkādus padsmit gadus jau braukā pa padsmitajām vietām.

  +2 [+] [-]

, 2018-03-08 15:55, pirms 7 gadiem
Nu kamaninas acimredzot pietrukst pietiekami augstas kvalifikacijas treneru. Bobsleja ari nekur augstu nebijam kamer neatnaca Prusis un mesejie nesaka skriet normalus startus. Kamaninas visam damam svaki starti, vechi ari svaki, ja var meklet attaisnojumus tehnikas apalicibai tad ne startam, bet del stafetes daudziem ir iespeja tikt A/B sastava daudz vieglak neka tam normali vajadzetu but, tad kada vaian nostartet tikt top 12, katam nobraukt normali stafeti un viss. Prieks top 6 acimredzot butu jastrada vel daudz smagak neka tas tiek darits paslaik.

     [+] [-]

, 2018-03-08 16:06, pirms 7 gadiem
Piedodiet, bet Latvijā valsts atbalsts sportam ir niecīgs... Vienalga kurā sportā. Visu nosaka vecāku maciņš un pazīšanās. Saku no pieredzes. Tādēļ kaut ko pārmest sportistiem ir stulbi, jo viņi reāli par savu, atvainojos - vecāku, naudu arī ir tik tālu tikuši. Ja kāds domā, ka var par 5000eiro/sezonā izaudzēt pasaules klases sportistu, tad labāk, lai paklusē Manuprāt valstiskā līmenī, te es nerunāju par pašvaldībām, sports vispār nebūtu jāsponsorē ar naudu, bet gan ar iespējām - zāle, laukums, ārsti, telpas, aprīkojums utml... Un tad lai šādos apstākļos arī jaunie trenējas, velta tam savu laiku un ja kāds arī izrādīsies talantīgāks - tad pašvaldība sponsorē... savādāk tāds LOV kaut ko dala visiem, bet īsti no tā jēgas nav, bet par to iedalīto summu varētu celt, būvēt un algot līdz bezsamaņai...

  +3 [+] [-]

, 2018-03-08 16:20, pirms 7 gadiem
.............. rakstīja: Piedodiet, bet Latvijā valsts atbalsts sportam ir niecīgs... Vienalga kurā sportā. Visu nosaka vecāku maciņš un pazīšanās. Saku no pieredzes. Tādēļ kaut ko pārmest sportistiem ir stulbi, jo viņi reāli par savu, atvainojos - vecāku, naudu arī ir tik tālu tikuši. Ja kāds domā, ka var par 5000eiro/sezonā izaudzēt pasaules klases sportistu, tad labāk, lai paklusē Manuprāt valstiskā līmenī, te es nerunāju par pašvaldībām, sports vispār nebūtu jāsponsorē ar naudu, bet gan ar iespējām - zāle, laukums, ārsti, telpas, aprīkojums utml... Un tad lai šādos apstākļos arī jaunie trenējas, velta tam savu laiku un ja kāds arī izrādīsies talantīgāks - tad pašvaldība sponsorē... savādāk tāds LOV kaut ko dala visiem, bet īsti no tā jēgas nav, bet par to iedalīto summu varētu celt, būvēt un algot līdz bezsamaņai...
Parasti tā ir, kā raksti, bet kamaniņas laikam varētu būt viens izņēmums, kur, iestājoties kamaniņu skolā līdz 25 gadiem tiec ar visu nepieciešamo nodrošināts un tad, ja tiec LOV A vai B sastāvos, saņem vēl papildus šos te finansējums. Vismaz tā esmu sapratusi, ja rakstu, ko nepareizi, tad kāds no kamaniņu saimes varētu man oponēt vai precizēt manis teikto.

Bērnu un Jauniešu kamaniņu sporta skola | Kamanas

     [+] [-]

, 2018-03-08 17:00, pirms 7 gadiem
Man patika tās beigu komentārs, ka šitam vajadzētu sekot kā atspērienam, lai ko manītu utt. Bet kapēc kaut ko manīt, ja naudiņa tāpat nāk Es protams to nesaku par visiem tur iesaistītajiem, bet A sastāvā tomēr bija sportisti, kas nav uzrādījuši augstvērtīgus sasniegumus.

  +1 [+] [-]

, 2018-03-08 17:14, pirms 7 gadiem
Šindleru Jēkabs rakstīja: Jā, par šo arī man ir liels jautājums. Hipotētiski, Melbārdim, Ķibermanim un Žaļimam arī varētu piekabināt 3 prūšus + 3 fiziskās sagatavotības trenerus. Un kāds sakars stafeti pīt iekšā katra indivīda finansiālajā atbalstā? Vai mums ir kāda atsevišķa stafetes komanda, kura nevienā citā disciplīnā nestartē?
Varu jums visiem atbildēt. Jau vēsturiski pēlēkais kardināls Fogelis ir nolobējis kamaniņniekus, kas būtībā ir normāla prakse Latvijas sportā. Arī pats savureiz ir sūtījis sevi uz mačiem kādu braucēju vietā (šo man stāstīja kāda Latvijas izbijusī olimpiete). Jautājums ir par to, kurš varētu mainīt kārtību LOV. Varbūt Artūrs Irbe. Mazāka kalibra personība to nespēs, jo šī ir arī politiska padarīšana. Gribētu redzēt, kurš politiķis ies pret Irbi. Priekā!
Irbem tagad psalmi jādzied, viņš neies, tāds sabedriskāks frukts jāmeklē, es pat ziemas sporta veidos nezinu - Koba Jass moš... Priekā!

     [+] [-]

, 2018-03-08 18:16, pirms 7 gadiem
Piešķirt naudu par kamaniņu STAFETES 6.vietu tā, it kā tā tikpat labi varētu būt slēpošanas vai biatlona 6.vieta - tā jau izklausās bezmaz pēc krāpnieciskas shēmošanas
Tur pat atmuguriski braucot, zemāk par 13. vietu nebūtu.
Īpaši neiestumjoties, būtu vieta desmitniekā.

     [+] [-]

, 2018-03-08 18:44, pirms 7 gadiem
comon88 rakstīja: Būtu intresanti salīdzināt cik sportistus procentuāli apsteidza , kamaniņnieki , biatlonisti , slidotāji.
Pāšlaik liekas ,ka daudzi mēģina glābt kamaniņnieku sliktos rezultātus
Konkurencae arī kamaniņās ir pietiekoši liela. Uz OS spēlēm tiek tikai 40 vīrieši un 30 sievietes, kā arī 20 divnieki. PK sacensībās šozezon piedalījās 76 vīrieši, 58 sievietes, 32 divnieki.
Te dīvāna eksperti diži spriež kamaniņās maza konkurence. Mazāka kā biatlonā noteikti, bet lai pasaulē tiktu kaut vai kopumā TOP-20 ir jāieliek milzīgs darbs. EC'ir 3.vieta. Ko meš tagad teiksim ka 3.vieta nav nekas īpašs. Jā Siguldā sav;a trasē ti vieglāk izcīnīt. Tur mums paveicās. Naudu noteikti jādod. Pavisam nesen Latvijas kamaniņu komanda regulāri brauca arī pa 1-3.vietu. Ja sportists ir TOP-10 vai tuvu tam , noteikti ir pelnījis atbalstu.

  -1 [+] [-]

, 2018-03-08 18:50, pirms 7 gadiem
FUNS rakstīja: Konkurencae arī kamaniņās ir pietiekoši liela. Uz OS spēlēm tiek tikai 40 vīrieši un 30 sievietes, kā arī 20 divnieki. PK sacensībās šozezon piedalījās 76 vīrieši, 58 sievietes, 32 divnieki.
Te dīvāna eksperti diži spriež kamaniņās maza konkurence. Mazāka kā biatlonā noteikti, bet lai pasaulē tiktu kaut vai kopumā TOP-20 ir jāieliek milzīgs darbs. EC'ir 3.vieta. Ko meš tagad teiksim ka 3.vieta nav nekas īpašs. Jā Siguldā sav;a trasē ti vieglāk izcīnīt. Tur mums paveicās. Naudu noteikti jādod. Pavisam nesen Latvijas kamaniņu komanda regulāri brauca arī pa 1-3.vietu. Ja sportists ir TOP-10 vai tuvu tam , noteikti ir pelnījis atbalstu.
Latvijas čempionāta medaļniekus arī vajag prēmēt. No 11 vīriem 10 podiums.

  +2 [+] [-]

, 2018-03-08 19:14, pirms 7 gadiem
Nu, ja ņem vērā, ko tie 8000-12000 sportistam visai sezonai ir līdzvērtīgi algas, nodokļu un komandējumu naudas kopsummai LOK daudzskaitlīgās vadības locekļu VIENA MĒNEŠA izdevumiem, tad tas nemaz nav daudz. Viens pats LOK ģenerālsekretārs gadā izmaksā valstij apmēram tikpat, cik visi kamaniņu braucēji kopā. Diemžēl!

  -1 [+] [-]

, 2018-03-09 11:14, pirms 7 gadiem
Tipiski
Nevis "kā var palielināt interesi sporta veidā, kuram ir Latvijā unikāla Pasaules mēroga treniņplatforma"
bet
"iedosim tiem, kur vairāk jauniešu"
Lai kā man būtu sāpīgi to teikt, bet, piemēram biatlonā / slēpošanā esam KRIETNI tālāk no Eiropas līmeņa nekā kamaniņu sportā. Krietni.
Rastijs pirmo reizi finišēja sašaujot visus mērķus kopš 2015.gada vidus - tas ir "Nācijas sajūsmas" vērts?
Kamanās iekšēji treneru un menedžmenta līmenī varbūt ir jautājumi, kas jāsakārto, bet tai pat laikā - no liela sporta notikuma organizācijas un sporta kvalitātes standartu ievērošanas - Siguldas trase un kamaniņu pieredzi izgājušie ir perfekti savas jomas zinātāji.

Piekrītu par kritērijiem - tiem jābūt pārskatāmākjiem un varbūt tie nevarētu būt balstīti uz 1 super veiksmīgu startu visas sezonas garumā, bet tas jau nav stāsts par kamaniņām - tas ir jautājums par LSFP un citiem pārdales institūtiem..

     [+] [-]

, 2018-03-09 13:17, pirms 7 gadiem
Man sanāk 102000 Euro. Tā summa tiek samaksāta pieaugušajiem cilvēkiem. Kā vārdā? Latvijas vārda popularizēšanai?
Ja šie 11 cilvēki nodarbotos, kaut vai, ar mazo uzņēmējdarbību, viņi Latvijai dotu lielāku labumu.
Par 100K varētu uzcelt labu sporta manēžu, kur rīkot bērnu/skolēnu treniņus un sacensības.

  +1 [+] [-]

, 2018-03-09 13:30, pirms 7 gadiem
(O_O) rakstīja: Man sanāk 102000 Euro. Tā summa tiek samaksāta pieaugušajiem cilvēkiem. Kā vārdā? Latvijas vārda popularizēšanai?
Ja šie 11 cilvēki nodarbotos, kaut vai, ar mazo uzņēmējdarbību, viņi Latvijai dotu lielāku labumu.
Par 100K varētu uzcelt labu sporta manēžu, kur rīkot bērnu/skolēnu treniņus un sacensības.
Tu i duls pa 100k manežu uzcelt...mūsu valstī tik divas durvis manežai sanāktu 🤣