Layout: current: getContentLayoutLoad (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayoutLoad (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:474, Did:0, useCase: 3

Biatlonā stafete, Rastorgujevs tomēr piedalīsies

Andris Liepa
Andris Liepa

Biatlonā stafete, Rastorgujevs tomēr piedalīsies
Andrejs Rastorgujevs
Foto: Romāns Kokšarovs, Sporta Avīze, f64
21:30
Vankūvera 2010, OS-Biatlons (Vīrieši), 4 x 7,5 km stafete
Norvēģija
2.55
Austrija
3.40
Krievija
5.10
Francija
7.20
Vācija
14.50
Zviedrija
42.00

Šodien olimpiskajās spēlēs Vankūverā norisināsies vienas no skatāmākajām un prestižākajām sacensībām – 4x7.5 kilometru stafete biatlonā vīriešiem. Kurš uzvarēs? Kuru vietu izcīnīs Latvija? To uzzināsim, sākot no plkst.21:30, kad sāksies sacensības.

Latvija – par vietu desmitniekā

Vispirms par mūsu komandu. Kaspars Dumbris saaukstējies, kā rezultātā izlases galvenais treneris veicis izmaiņas mūsu sastāvā, Dumbri nomainot pret Andreju Rastorgujevu, par kura soli (vismaz salīdzinot ar citiem latviešiem) šaubu nav, bet svarīgākais viņam būs tikt galā ar šaušanu. Kaut vai izmantojot visas rezerves patronas – galvenais iztikt bez soda apļiem. Latvieši stafeti veiks sekojošā secībā: Edgars Piksons, Ilmārs Bricis, Andrejs Rastorgujevs un Kristaps Lībietis.

Šajā sezonā Pasaules kausa izcīņā notika četras stafetes, un trijās no tām Latvijas kvartets nespēja tikt pat 15 labāko skaitā. Tomēr šoreiz atļausimies cerēt uz labāko desmitnieku – gan tāpēc, ka olimpiādē viss mēdz apgriezties kājām gaisā, gan tāpēc, ka tajā ceturtajā reizē mūsu komanda izcīnīja ļoti augsto 7. vietu, pierādot, ka brīžiem varam izšaut. Apskatoties uz visu 19 izlašu sastāviem, patiešām nešķiet, ka desmitnieks būtu nesasniedzams mērķis – protams, daudz kas būs atkarīgs no šaušanas kvalitātes.

Norvēģija, Austrija vai kāds cits?

Par galvenajām favorītēm uz uzvaru bukmeikeri pilnīgi pamatoti uzskata Norvēģiju un Austriju. Norvēģijas pēdējā posma veicējs Ūle Einārs Bjerndālens noteikti alkst vismaz reizi šeit Vankūverā kļūt par olimpisko čempionu – individuālajās sacensībās nācies samierināties ar vienu vienīgu sudrabu. Viņam tas tiešām ir tikai. Norvēģu lielākās bažas ir saistītas ar 2. posma veicēju Tarjei Boe, kurš tikai šajā sezonā iegāja PK apritē – uz 22 gadus veco biatlonistu šodien gulsies liela atbildība. Austrijai varbūt nav Bjerndālena un Emīla Egles Svendsena, taču sastāvs ir ļoti stiprs un spēkos līdzvērtīgs. 1. posmā ātršāvējs (pie tam – precīzs!) Simons Eders, 2. un 4. posmā ļoti pieredzējušie Daniels Mezotičs un Kristofs Zumans, bet 3. posmā Dominiks Landertingers, kurš neaptveramā ātrumā ieņēmis stabilu vietu biatlona elitē.

Tomēr ne jau tikai Norvēģija un Austrija tēmēs uz zeltu. Spēcīga būs arī Krievija un Francija, kuras pa reizei šajā PK izcīņā stafeti jau uzvarējušas. Krieviem pēdējo posmu veiks masu starta čempions Jevgeņijs Ustjugovs, bet Francijas sastāvā 1. posmā sprinta čempions Vensāns Žejs, tāpat pie medaļas Vankūverā jau ticis arī Martins Furkads, kurš pēdējā posmā, ja vajadzīgs, var paveikt brīnumu. No izteiktā TOP5 (Norvēģija, Austrija, Krievija, Francija, Vācija) mazākās izredzes ir vāciešiem, tomēr kas zina – četrās šīs sezonas stafetēs bijušas četras dažādas uzvarētājas, bet piektajā varbūt laiks Vācijas uzvarai? Galu galā divas 3. vietas šajā sezonā arī liecina, ka potenciāls ir. Galvenais turēties līderu vidū līdz pēdējam posmam, kad distancē dosies spēcīgais Mihaels Graiss.

Diez vai par uzvaru cīnīsies kāda komanda, kas nav šajā minētajā TOP5. Šīs sezonas PK izcīņas četrās stafetēs neviens cits kvartets ne reizi nav ticis pat labāko četriniekā. 5. un 6. vietā pa reizei bijusi Šveice, divas 6. vietas Zviedrijai, vēl vienreiz 6. vieta ASV. Arī bukmeikeri citām izlasēm netic, vēl tikai nedaudz (tiešām tikai nedaudz) izceļot baltkrievus un ukraiņus.

Favorītes un to sastāvi

Norvēģija: Halvards Hanevolds, Tarjei Boe, Emīls Egle Svendsens, Ūle Einārs Bjerndālens.
Austrija: Simons Eders, Daniels Mezotičs, Dominiks Landertingers, Kristofs Zumans.
Krievija: Ivans Čerezovs, Antons Šipuļins, Maksims Čudovs, Jevgeņijs Ustjugovs.
Francija: Vensāns Žejs, Vensāns Defrāns, Simons Furkads, Martins Furkads.
Vācija: Simons Šemps, Andreass Birnbahers, Arnds Paifers, Mihaels Graiss.

Visu 19 komandu sastāvi apskatāmi šeit.

Visas Pasaules kausa vīriešu stafetes

V1. posms2. posms4. posms5. posmsOS 2010
1.FrancijaAustrijaNorvēģijaKrievija-
2.NorvēģijaKrievijaFrancijaNorvēģija-
3.AustrijaVācijaVācijaAustrija-
4.KrievijaFrancijaAustrijaVācija-
5.VācijaNorvēģijaKrievijaŠveice-
6.ZviedrijaZviedrijaŠveiceASV-
7.ASVČehijaLatvijaZviedrija-
8.UkrainaŠveiceUkrainaFrancija-
9.ŠveiceItālijaJapānaBaltkrievija-
10.BaltkrievijaASVZviedrijaČehija-
LV17. Latvija21. Latvija7. Latvija16. Latvija? Latvija
Kopā2624192419

Kādu vietu izcīnīs Latvijas kvartets?

  • 120

  • 169

  • 454

  • 171


1 2 3 4 5 6 7 8 267 komentāri
Slēpts komentārs: wilwood
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +6 [+] [-]

, 2010-02-26 11:54, pirms 15 gadiem
Sie nav cinitaji!

  -4 [+] [-]

, 2010-02-26 11:59, pirms 15 gadiem
Pie labas šaušanas varam būt sestie.

  +8 [+] [-]

, 2010-02-26 12:01, pirms 15 gadiem
man šķiet ka izlase no tā ieguvusi.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs: NANI27

     [+] [-]

, 2010-02-26 12:05, pirms 15 gadiem
qwyx rakstīja: Pie labas šaušanas varam būt sestie.
Bet pie izcilas 3shie

     [+] [-]

, 2010-02-26 12:08, pirms 15 gadiem
par Norvegiju

  +6 [+] [-]

, 2010-02-26 12:08, pirms 15 gadiem
Vecais krabis padevās!!! Es par treneri!

     [+] [-]

, 2010-02-26 12:08, pirms 15 gadiem
www.profurgol rakstīja: profurgol.com
JAUNS FUTBOL MENEDZERIS!

PIEVIENOJIES!
(dirz bus pieejama ari latviesu valoda) ..tad ko tu gaidi?
PIEVIENOJIES!
http://www.profurgol.com/
Tulit bus bans

  +2 [+] [-]

, 2010-02-26 12:09, pirms 15 gadiem
Piradi Rasturgajev ka treners kludijas

  +6 [+] [-]

, 2010-02-26 12:21, pirms 15 gadiem
Nu domāju ka labi vien ir ka Rastrugajevs ir Dumbra vietā...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2010-02-26 12:31, pirms 15 gadiem
Būs kā parasti

  -1 [+] [-]

, 2010-02-26 12:32, pirms 15 gadiem
aizermans19 rakstīja: Vecais krabis padevās!!! Es par treneri!
pareizi...
nezin kāpec man liekas,ka treneri ari ieklausās fanos,kas šeit komentē...kaut nedaudz...daļēji tas ir mūsu nopelns par rastorgujevu...
dzekam visy sezonu labāki rāditāji,neatkarigi no šaušanas...
vismaz pagaidām vins izskatās perspektivs,tāpec jādod iespēja tādiem...
nu ko, andrej...uzbliz...lai urbānam būtu ūsas un pižiks arī jānodzen....
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2010-02-26 12:39, pirms 15 gadiem
LeBrOnS23 rakstīja: Piradi Rasturgajev ka treners kludijas
Rastorgujeva precizitāte šosezon 59%, Dumbrim 83%-starpība ir ļoti liela, biedē Rastorgujeva koeficients šaušanā. Sanāk ja Rastorgujevs šauj savā līmenī tad būs 6 papildus patronas ja mazliet zem sava līmeņa tad soda apļi neizzbēgami. Dumbris ir nedaudz lēnāks bet šauj jūtami labāk.

  +1 [+] [-]

, 2010-02-26 12:40, pirms 15 gadiem
qwyx rakstīja: Pie labas šaušanas varam būt sestie.
ko Tu pīpē, dēls??

  +3 [+] [-]

, 2010-02-26 12:40, pirms 15 gadiem
1-NOR, 2 AUT, 3 RUS, 13-LAT
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +4 [+] [-]

, 2010-02-26 12:45, pirms 15 gadiem
Rastargujevs līdzīgs Miķelim Rēdliham

     [+] [-]

, 2010-02-26 12:47, pirms 15 gadiem
cesinieks7 rakstīja: pareizi...
nezin kāpec man liekas,ka treneri ari ieklausās fanos,kas šeit komentē...kaut nedaudz...daļēji tas ir mūsu nopelns par rastorgujevu...
dzekam visy sezonu labāki rāditāji,neatkarigi no šaušanas...
vismaz pagaidām vins izskatās perspektivs,tāpec jādod iespēja tādiem...
nu ko, andrej...uzbliz...lai urbānam būtu ūsas un pižiks arī jānodzen....
Puisis ir perspektīvs, bet stafetēs īpaši olimpiādēs liek pārbaudītas vērtības un Rastorgujevu var likt kā eksperimentu stafetē PK posmos bet ne tagad, ļoti nepatīk šī maiņa, kautarī pats sezonas sākumā ļoti vēlējos stafetē, bet redzot kā viņš nervozē PK posmos, cik slikti šauj, arī slkēpošanas ātrums tikai nedaudz labāks par citiem.
viņš varēja nākamā sezonā sākt stafetē startēt. ļoti ceru ka kļūdos bet domāju ka Rastorgujevs stafete izgāzīs. Parasti jau ja izsaku sliktas prognozes liek mīnusus-droši vien arī tagad būs mīnusi, bet ticība tieši šīs sezonas laikā viņam zuda. Tas nenozīmē ka viņš ir norakstāms, tas nozīmē ka ieiešana Pk posmos būs lēnāka kā gaidīts un olimpiādē šāds eksperiments ir milzīga atbildība uz puiša pleciem. Mēs startējam slikti individuāli bet stafetēs sanāk labi ja labi šauj un Rastorgujevs ir sabili sliktākais šāvējs mūsu vīru komandā-to nevar apstrīdēt jo to parāda statistika.

  +2 [+] [-]

, 2010-02-26 12:51, pirms 15 gadiem
Pēdējais izgājiens spēlēs!
Parādam - no varam!
Cerēsim, ka hokejistu piemērs būs lipīgs!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2010-02-26 12:53, pirms 15 gadiem
Edmunds Novickis rakstīja: Neprecīzi aprēķini. Ja šaus savā līmenī (60%), tad katrā šaušanā būs 3/5, bet vēl jau tie trīs neaizvērtie jāšauj. 60% no 3 ir ~1.8/3 jeb noapaļojot 1 soda aplis katrā šaušanā. Tas tīri no statistikas viedokļa
Man sanāk ka stafetē ir ar 8 patronām jāsašauj 5 mērķi lai nebūtu soda aplis. Ja no 8 trāpa 5 tad ir 62 %. Rastorgujevam ir 59 % - mazliet neprecīzi uzrakstīju sanāk ka drīzāk līmenī šaujot būs viens soda aplis-jo iet runa parvidējo šaušanu jo soda apli nopelna ja trāpa 50%. taisnība ir mums kaut kur pa vidu n2 ne 0 bet viens soda aplisja Rastorgujevs ir savā elementā-tas būtu zaudētas 80 sekundes kopā uz abām šaušanām-6 papildus patronas plus soda aplis.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2010-02-26 13:00, pirms 15 gadiem
Rastorgujevs rastorgalsja

     [+] [-]

, 2010-02-26 13:03, pirms 15 gadiem
FUNS rakstīja: Man sanāk ka stafetē ir ar 8 patronām jāsašauj 5 mērķi lai nebūtu soda aplis. Ja no 8 trāpa 5 tad ir 62 %.
Tev taisnība. Pirmīt uzrakstīju, ka pie 60% precizitātes pēc pirmajiem 5 šāvieniem paliek 3 neaizvērti, lai gan patiesībā 2 (3/5), kurus ar to pašu 60% precizitāti ar 3 šāvieniem var aizvērt.

     [+] [-]

, 2010-02-26 13:07, pirms 15 gadiem
FUNS rakstīja: Puisis ir perspektīvs, bet stafetēs īpaši olimpiādēs liek pārbaudītas vērtības un Rastorgujevu var likt kā eksperimentu stafetē PK posmos bet ne tagad, ļoti nepatīk šī maiņa, kautarī pats sezonas sākumā ļoti vēlējos stafetē, bet redzot kā viņš nervozē PK posmos, cik slikti šauj, arī slkēpošanas ātrums tikai nedaudz labāks par citiem.
viņš varēja nākamā sezonā sākt stafetē startēt. ļoti ceru ka kļūdos bet domāju ka Rastorgujevs stafete izgāzīs. Parasti jau ja izsaku sliktas prognozes liek mīnusus-droši vien arī tagad būs mīnusi, bet ticība tieši šīs sezonas laikā viņam zuda. Tas nenozīmē ka viņš ir norakstāms, tas nozīmē ka ieiešana Pk posmos būs lēnāka kā gaidīts un olimpiādē šāds eksperiments ir milzīga atbildība uz puiša pleciem. Mēs startējam slikti individuāli bet stafetēs sanāk labi ja labi šauj un Rastorgujevs ir sabili sliktākais šāvējs mūsu vīru komandā-to nevar apstrīdēt jo to parāda statistika.
tev ari taisniba...bet mums jau nav ko zaudēt...bus dunbris ,būs medaļa..? nē...bet dodot rastorgujevam (kā jaunam un perspektivam) iespēju,tas varetu būt stimuls tāklākam..un ja vel labi sašauj..?
dumbrim būs vasara kāzas un kas to zina vai vins brauks vēl...tomēr ģimene...un jābaro,ne jau ar biatlonā brauksanu...

  -3 [+] [-]

, 2010-02-26 13:09, pirms 15 gadiem
aut-nor-rus. lat - 17.v.

     [+] [-]

, 2010-02-26 13:14, pirms 15 gadiem
Es ar esmu par to, ka jādod Andrejam iespēja šodien startēt, protams, ar viņa ne pārāk labo precizitāti šobrīd, tas ir risks..>Bet pieredze tā ar viņam būs un, kad tad, ja ne tagad, kad (piekrītu šoreiz cesiniekam7) medaļas tāpat nebūs, arī 6 nieks(jā, domāju, ka ne), tā, ka - ko gan mums zaudēt? bet pieredzi Andrejam vajag daudz, daudz daudz un tad, kas zina ...

     [+] [-]

, 2010-02-26 13:16, pirms 15 gadiem
cesinieks7 rakstīja: tev ari taisniba...bet mums jau nav ko zaudēt...bus dunbris ,būs medaļa..? nē...bet dodot rastorgujevam (kā jaunam un perspektivam) iespēju,tas varetu būt stimuls tāklākam..un ja vel labi sašauj..?
dumbrim būs vasara kāzas un kas to zina vai vins brauks vēl...tomēr ģimene...un jābaro,ne jau ar biatlonā brauksanu...
Tiasnība ir abiem-atšķirība ie pieejā biatlonā. tev omāju ka vairāk interesē vai būs labi vai slikti, ja vidēji tad interese ir maza. Ar rastorgujeva ja viņš trāpa ir lielāka iespēja tikt augstu-domāju ka maksimāli iespējamā augstā vieta varētu būt 6 vieta-ja viss labais sakrīt kopā. man atkal ir svarīgakatra vieta - esregulāri pārdzīvoju par katru vietu-kāds teiks ka viņam vienalga vai mēs esam 13 vai 15 vieta-piekrītu ka daudziem tā ir, bet man nē, tāpēc vēlos Dumbri kurš stabilāks un mazas iespējas soda aplim.
Un vēl likt stafetē biatlonistu ar 59% precizitāti sezonā pie tam olimpiskās spēlēs-būtu kādam jāpaskatās vaikas tāds ir bijis. Protams ka kādam serbam vai lietuvietim jā, bet pat angļi sen jau šauj labāk.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
1 2 3 4 5 6 7 8 267 komentāri