Layout: current: getContentLayoutLoad (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayoutLoad (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:129, Did:0, useCase: 3

Notriektais F1 operators lauzis kaulus, "Red Bull" saņem sodu

Juris Grīns
Juris Grīns

Notriektais F1 operators lauzis kaulus, "Red Bull" saņem sodu
Negadījums F1 boksos
Foto: POOL/Scanpix

Televīzijas operators, ko svētdien notikušajā Vācijas "Grand Prix" izcīņā notrieca lidojošs ritenis, ir guvis dažādus lūzumus, savukārt "Red Bull" komanda par šo incidentu saņēmusi naudas sodu.

Negadījums notika boksu celiņā, kad mehāniķi nepaguva kārtīgi pieskrūvēt aizmugurējo labo riteni Marka Vēbera mašīnai. Tas nokrita nost un trāpīja operatoram Polam Alenam, kurš rezultātā tika notriekts gar zemi. Uzreiz pēc tam ievainoto nogādāja Nirburgringas trases medicīniskajā centrā, bet pēc tam pārveda uz Koblencas slimnīcu.

Ārsti Alenam konstatēja divas lauztas ribas, lauztu atslēgas kaulu, kā arī smadzeņu satricinājumu un nobrāzumus. Paredzams, ka viņš paliks slimnīcā vēl pāris dienas, kur ārsti veiks novērošanu.

Starptautiskā automobiļu federācija (FIA) par šo negadījumu sodījusi "Red Bull" komandu ar 30 tūkstošiem eiro. Pašam Markam Vēberam, kurš pirms tam atradās otrajā vietā, netika paziņots par notikušo, lai viņš varētu koncentrēties sacīkstes atlikušajai daļai. Pēc tam, kad viņam ritenis tika uzmontēts no jauna, austrālietis trasē atgriezās pēdējā vietā, taču finišēja septītais.

Izmantotie resursi:
Formula 1® - The Official F1® Website
autosport.com - the authority on Formula One,...

     [+] [-]

, 2013-07-08 08:56, pirms 11 gadiem
Ar smadzeņu satricinājumu slimnīcā paliks kā minimums divas nedēļas

     [+] [-]

, 2013-07-08 09:25, pirms 11 gadiem

  -3 [+] [-]

, 2013-07-08 09:26, pirms 11 gadiem
Nez, vai šis naudas sods ir piemērots, jo tas ir jau iepriekš atrunāts līgumā starp komandām un F1, ka komandām to neizdarības vai kļūdu rezultātā ir jāapmaksā, jeb tas ir no sērijas, ka tiek atrasts viens grēcinieks, bet visi pārējie problēmu cēloņi netiek risināti.
Man personīgi liekas, ka komanda nav tas lielākais grēcinieks. Tas taču ir dabiski, ka, ja darbs ir jāpaveic pēc iespējas ātrāk, tad iespēja kļūdīties ir daudz lielāka. Nevar par 100% izvairīties no kļūdām. Taja pāt laikā, skatoties to video, nodomāju, ko tas operātors vispār dara boksos tik tuvu pie braucošām mašīnām, turklāt ar muguru pret braukšanas virzienu.

  +1 [+] [-]

, 2013-07-08 09:42, pirms 11 gadiem
Georgs17 rakstīja: Nez, vai šis naudas sods ir piemērots, jo tas ir jau iepriekš atrunāts līgumā starp komandām un F1, ka komandām to neizdarības vai kļūdu rezultātā ir jāapmaksā, jeb tas ir no sērijas, ka tiek atrasts viens grēcinieks, bet visi pārējie problēmu cēloņi netiek risināti.
Man personīgi liekas, ka komanda nav tas lielākais grēcinieks. Tas taču ir dabiski, ka, ja darbs ir jāpaveic pēc iespējas ātrāk, tad iespēja kļūdīties ir daudz lielāka. Nevar par 100% izvairīties no kļūdām. Taja pāt laikā, skatoties to video, nodomāju, ko tas operātors vispār dara boksos tik tuvu pie braucošām mašīnām, turklāt ar muguru pret braukšanas virzienu.
Kaut ko tik muļķīgu sen nav nācies lasīt. Ja jau noteikumi nosaka, ka riteņi mašīnai ir jāpieskrūvē, ja gribi braukt pa trasi, tad tāda formalitāte tomēr būtu jānodrošina. Ierosini būvēt sētu pitos? Es pat brīnos, ka sods bija tik maigs. Tur kādu mierīgi varēja nosist.

  -1 [+] [-]

, 2013-07-08 10:56, pirms 11 gadiem
Manuprāt FIA vajadzētu ieviest vienu standartizētu, drošu, darboties spējīgu aparātu riteņu pieskruvēšanai. Ok, varbūt būs pitstopi par sekundi lēnāki, taču tādi tie būs visiem. Un vismaz būs drošs, ka ritenis patiešām tiks pieskrūvēts. Pārāk jau nu bieži šie ''fiksiem'' aparāti mehāniķus neklausa. Arī nokrituši riteņi jau sāk kļūt par normu.

  -3 [+] [-]

, 2013-07-08 11:12, pirms 11 gadiem
Neesmu F1 speciālists, bet redzams, ka pitstops ir sasteigts. Mierīgi visu izdarot un riteņus pārbaudot, nekas tāds nenotiktu. Tikai kārtīga un uzmanīga attieksme pret darbu ved pretīm panākumiem!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2013-07-08 12:08, pirms 11 gadiem
raitis0077 rakstīja: kapec tas nenotiek ar pretigo vacu pirkstu , bet ar weberu visu laiku
Tās nav nejaušības, bet likumsakarības .Tāpēc jau vācietis ir 3X čempions( un būs 4X ) , bet Vēbers mūžīgais lūzers (pastajaņķikā kautkur nomuģās). Un par pretīgumu var strīdēties.

     [+] [-]

, 2013-07-08 13:20, pirms 11 gadiem
playthegame rakstīja: Manuprāt FIA vajadzētu ieviest vienu standartizētu, drošu, darboties spējīgu aparātu riteņu pieskruvēšanai. Ok, varbūt būs pitstopi par sekundi lēnāki, taču tādi tie būs visiem. Un vismaz būs drošs, ka ritenis patiešām tiks pieskrūvēts. Pārāk jau nu bieži šie ''fiksiem'' aparāti mehāniķus neklausa. Arī nokrituši riteņi jau sāk kļūt par normu.
Varbūt varētu ieviest FIA sertificētu un apstiprinātu minimālu pitstopa laiku, kas būtu pietiekami ilgs, lai varētu ar pirmo piegājienu bet ar nelielu laika rezervi pieskrūvēt to riteni. Lai nav tā, ka mehāniķi ir spiesti strādāt savu spēju maximumā, kad pozitīva rezultāta % ir mazāks.

     [+] [-]

, 2013-07-08 13:57, pirms 11 gadiem
Karalis Lauva rakstīja: Kaut ko tik muļķīgu sen nav nācies lasīt. Ja jau noteikumi nosaka, ka riteņi mašīnai ir jāpieskrūvē, ja gribi braukt pa trasi, tad tāda formalitāte tomēr būtu jānodrošina. Ierosini būvēt sētu pitos? Es pat brīnos, ka sods bija tik maigs. Tur kādu mierīgi varēja nosist.
Piekrītu, ka mans iepriekšējais komentārs nebija korekts. Es nemēģinu attaisnot RedBull komandu, tikai jautāju vai sods tika piemērots, jo komanda pārkāpa jau iepriekš apstiprinātus noteikumus (par unsafe release), vai arī sods tika piemērots, vadoties pēc šī negadījuma sekām. Vai komanda saņemtu šādu pat sodu, ja ritenis nevienam nebūtu trāpījis.
Uz jautājumu, vai norobežot pitstopus, es teiktu, ka jā. Domāju, ka pitstopi ir augstākas bistamības zona un tajā nepiederošām personām atrasties nevajadzētu.

     [+] [-]

, 2013-07-08 15:59, pirms 11 gadiem
cerams tie 30000 eiro tiks tam operatoram nevis Eklstonam

     [+] [-]

, 2013-07-08 16:15, pirms 11 gadiem
Georgs17 rakstīja: Domāju, ka pitstopi ir augstākas bistamības zona un tajā nepiederošām personām atrasties nevajadzētu.
Filmētājs, kas nodrošina maksimāli ekskluzīvus tuvplānus boxu laikā, lai jebkurš fans varētu novērtēt kas, kā un kāpēc notiek, tādējādi vēl vairāk popularizējot šo skaisto sporta veidu, būtu uzskatāms par nepiederošu personu? Wtf, vecīt?! Viņš par to saņem algu.

     [+] [-]

, 2013-07-08 18:13, pirms 11 gadiem
Georgs17 rakstīja: Nez, vai šis naudas sods ir piemērots, jo tas ir jau iepriekš atrunāts līgumā starp komandām un F1, ka komandām to neizdarības vai kļūdu rezultātā ir jāapmaksā, jeb tas ir no sērijas, ka tiek atrasts viens grēcinieks, bet visi pārējie problēmu cēloņi netiek risināti.
Man personīgi liekas, ka komanda nav tas lielākais grēcinieks. Tas taču ir dabiski, ka, ja darbs ir jāpaveic pēc iespējas ātrāk, tad iespēja kļūdīties ir daudz lielāka. Nevar par 100% izvairīties no kļūdām. Taja pāt laikā, skatoties to video, nodomāju, ko tas operātors vispār dara boksos tik tuvu pie braucošām mašīnām, turklāt ar muguru pret braukšanas virzienu.
Piekrītu tava komena beigām. Boksi ir boksi. Tur tādiem operātoriem nav ko līst. Sēdi tribīnēs un filmē ar savu 100x objektīvu. Liekas, kas ta tur, bet viņi tāpat uz 100 brauc boksos.

  +1 [+] [-]

, 2013-07-08 18:14, pirms 11 gadiem
Kamponadze rakstīja: Neesmu F1 speciālists, bet redzams, ka pitstops ir sasteigts. Mierīgi visu izdarot un riteņus pārbaudot, nekas tāds nenotiktu. Tikai kārtīga un uzmanīga attieksme pret darbu ved pretīm panākumiem!
Tad mož visiem OBLIGĀTI 10 sekundes jāsēž pitos un visiem viss būs vienādi. Daaaaaaaaaaaaaaaaaaah

  +1 [+] [-]

, 2013-07-08 18:15, pirms 11 gadiem
Georgs17 rakstīja: Varbūt varētu ieviest FIA sertificētu un apstiprinātu minimālu pitstopa laiku, kas būtu pietiekami ilgs, lai varētu ar pirmo piegājienu bet ar nelielu laika rezervi pieskrūvēt to riteni. Lai nav tā, ka mehāniķi ir spiesti strādāt savu spēju maximumā, kad pozitīva rezultāta % ir mazāks.
Pamurgo vēl. Tā ir daļa no cīņas, kas notiek pitos.

     [+] [-]

, 2013-07-08 18:16, pirms 11 gadiem
Karalis Lauva rakstīja: Filmētājs, kas nodrošina maksimāli ekskluzīvus tuvplānus boxu laikā, lai jebkurš fans varētu novērtēt kas, kā un kāpēc notiek, tādējādi vēl vairāk popularizējot šo skaisto sporta veidu, būtu uzskatāms par nepiederošu personu? Wtf, vecīt?! Viņš par to saņem algu.
Deram, ka no 100 metru attāluma var dabūt tādu pašu kadru?!?!

     [+] [-]

, 2013-07-09 03:41, pirms 11 gadiem
LA-BOS antifans rakstīja: Pamurgo vēl. Tā ir daļa no cīņas, kas notiek pitos.
Vai Tavuprāt ātruma ierobežojums pitstopos arī ir absurds, jo tas ietekmē sackīstes gaitu?
Jebkurai ciņai, lai tā nekļūtu nekontrolējama un bīstama, ir vajadzīgi kaut kādi saprātīgi ierobežojumi.