Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:9, Did:0, useCase: 3

"Pirelli" gatavojas F1 riepas padarīt izturīgākas, "Lotus" un "Ferrari" protestēs

Juris Grīns
Juris Grīns

"Pirelli" gatavojas F1 riepas padarīt izturīgākas, "Lotus" un "Ferrari" protestēs
Darbs ar "Pirelli" riepām
Foto: SCANPIX SWEDEN

Ja "Pirelli" patiešām gatavojas pārveidot F1 riepas, kā to saka "Red Bull" komanda, "Lotus" un "Ferrari" šim plānam uzliks veto.

Sezonas pirmajos posmos Austrālijā un Malaizijā pierādījās, ka jaunās "Pirelli" riepas ir grūti prognozējamas, dilst īpaši strauji, tomēr dažas komandas ar situāciju iemācījušās sadzīvot. Sevišķi labi ar riepām spēj saprasties "Lotus", kas izcīnīja uzvaru Austrālijā, un par pastiprinātu riepu nodilumu nesūdzas arī "Ferrari". Savukārt "Red Bull", kas Sepangā gan izcīnīja dubulstuzvaru, acīm redzami cīnās ar pastiprināto riepu dilšanu un vēlas, lai situāciju mainītos.

"Red Bull" konsultants Helmuts Marko ir pavēstījis, ka "Pirelli" apsolījuši mainīt riepu struktūru, lai turpmāk tās vairs nediltu tik strauji un jaunās riepas varētu tikt izmantotas jau kādā no nākošajiem F1 posmiem. Par nodilumu "Pirelli" sūdzējusies arī "Mercedes" komanda, kas izpētījusi, ka riepas visstraujāk dilst tieši ātrākajām mašīnām.

"Domāju, ka "Pirelli" ir sapratuši situāciju un mums tika apsolīts, ka vēlākais uz Bahreinas GP tiks piegādātas jau citādas riepas," stāsta Marko.

Vācu izdevums "Auto Motor und Sport", kas parasti nepublicē baumas, bet sev droši zināmus faktus, raksta, ka "Lotus" vienība šim plānam gatavojas uzlikt veto. Līdzīgi varētu rīkoties arī "Ferrari" un tas visu izmaina, jo šādas izmaiņas varētu notikt vien tad, ja tām piekristu pilnīgi visas F1 komandas. Bez visu komandu piekrišanas riepas varētu pārveidot vien tad, ja tās tiktu atzītas par bīstamām, kas šajā gadījumā nav iegansts.

"Viņi nevar kaut ko mainīt, kamēr tam nepiekrīt visas komandas," izteicies "Ferrari" vadītājs Stefano Domenikali. "Domāju, ka pēc divām aizvadītām sacīkstēm vēl ir par agru celt paniku."

Izmantotie resursi:
Motorsport.com | Racing News, Race Results -...
AUTO MOTOR UND SPORT | Tests - Erlkönige -...

  +1 [+] [-]

, 2013-03-27 19:19, pirms 12 gadiem
Ehh, fanoju par Lotus, bet piekrītu šai idejai. Manuprāt, pagājušā sezona bija perfekta riepu dilšanas ziņā, šosezon jau paliek mazliet smieklīgi - 4 apļi un riepas var izmest? Tas nekādi nesader ar F1 kā tehnoloģisko inovāciju paraugu. Varbūt derētu samazināt uz GP pieejamo riepu komplektu skaitu?
Daudzi nepiekritīs, bet es uzskatu, ka F1 virzās pareizā virzienā ar degvielas uzpildes atcelšanu, KERS un dzinēju samazināšanu - vienā vārdā tas ir progress. Kāpēc visi ir aizmirsuši V10 ēras "ziedu laikus" - jauda+aero+mehāniskā saķere visi uz MAX, un rezultātā riņķošana citam aiz cita bez iespējas pietuvoties tuvāk par 0,7 sek?
Labāk, lai taisa riepas šaurākas, lai ir jaudas vairāk nekā saķeres, un tad būs garantēti aizraujoši un redzēs, kurš tiešām māk braukt! Ceru, ka ar turbo atgriešanos tas tiešām notiks!
Labi, daudz kaut kā rakstu šodien, labāk iešu atkorķēt vēl vienu mazo aliņu.

  +2 [+] [-]

, 2013-03-27 19:45, pirms 12 gadiem
Uzskatu, ka Eklstouns darīja nepareizi nomainot Bridgestone pret Pirelli.

  +3 [+] [-]

, 2013-03-27 19:53, pirms 12 gadiem
Protams, ka pareizi tas nav. Komandas savas mašīnas ir veidojušas priekš šīm ļoti dilstošajām riepām, tagad pāreja uz mazāk dilstošām var ļoti iespaidot daudzu formulu sniegumu.
Protams Marko var būt ekstāzē, izskatās, cietākas riepas viņiem nāktu tikai pa labu. Tā pat arī Merši labprātāk aprīkotu Hamiltona mašīnu ar gumiju, kas pie viņa braukšanas stila nelido pa labi pa kreisi katrā līkumā. Ja vēl Rosbergs ir gana saudzīgs, tad Hamim pēdējo gadu tendences galīgi neder.
Bet jebkurā gadījumā tas būtu visai negodīgi. Lotus panākumu pamatā ir tieši tas, ka viņi veiksmīgi pielāgojās šīm riepām. Visiem galu galā noteikumi bija vieni un jebkurš varēja veltīt tik pat daudz uzmanības riepām kā Lotus.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2013-03-27 21:30, pirms 12 gadiem
Lai tie muzikanti spēlē

     [+] [-]

, 2013-03-27 21:30, pirms 12 gadiem
Taisīt citas riepas tikai tāpēc, ka pāris komandām tās pastiprināti dilst? Varbūt viņi vienkārši nav pietiekami labi pastrādājuši pie savas mašīnas, lai nodrošinātu ar esošajām riepām pietiekami labu saķeri un novērstu ātru dilšanu? Jeb vienkārši Red Bull nepatīk saskarties ar problēmām un tās risināt pašiem, gaidot, ka kāds cits atrisinās tās viņu vietā? Pārāk pieraduši pie favorīta statusa, un tādus laiks no troņa gāzt! Un mainīt spēles noteikumus spēles laikā jau būtu pārāk negodīgi, īpaši pret tiem, kas labi sadzīvo ar esošajām riepām un ir gatavojušies braukt ar tādām.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2013-03-27 21:53, pirms 12 gadiem
Dīvaini, ka vienīgās komandas, kas protestē, pēdējā posmā izcīnīja visas pirmās 4 pozīcijas. Priekš kam tad viņiem kaut kas būtu jāmaina?

  +2 [+] [-]

, 2013-03-27 23:29, pirms 12 gadiem
Ibra rakstīja: Ehh, fanoju par Lotus, bet piekrītu šai idejai. Manuprāt, pagājušā sezona bija perfekta riepu dilšanas ziņā, šosezon jau paliek mazliet smieklīgi - 4 apļi un riepas var izmest? Tas nekādi nesader ar F1 kā tehnoloģisko inovāciju paraugu. Varbūt derētu samazināt uz GP pieejamo riepu komplektu skaitu?
Daudzi nepiekritīs, bet es uzskatu, ka F1 virzās pareizā virzienā ar degvielas uzpildes atcelšanu, KERS un dzinēju samazināšanu - vienā vārdā tas ir progress. Kāpēc visi ir aizmirsuši V10 ēras "ziedu laikus" - jauda+aero+mehāniskā saķere visi uz MAX, un rezultātā riņķošana citam aiz cita bez iespējas pietuvoties tuvāk par 0,7 sek?
Labāk, lai taisa riepas šaurākas, lai ir jaudas vairāk nekā saķeres, un tad būs garantēti aizraujoši un redzēs, kurš tiešām māk braukt! Ceru, ka ar turbo atgriešanos tas tiešām notiks!
Labi, daudz kaut kā rakstu šodien, labāk iešu atkorķēt vēl vienu mazo aliņu.
Ja Tu tādu tekstu raksti, tad Tu noteikti nekad neesi skatījies F1 80.gadus un 90.gadu sākumu.
Ieej youtube un paskaties to gadu gonkas - platas riepas ar mežonīgu saķeri, turbo dzinēji ar 1000+ HP jaudu un regulējamu spiedienu turbīnā līdz 4 bar, nav degvielas uzpilde, limitēts degvielas daudzums, lai nevarētu braukt uz max jaudu, tādejādi spiedinu turbīnā pacēla lai apdzītu, nevis kā šodien ar mākslīgi nolaistu šķipeli. Formulām grīda bija plakana kā dēlis. Tās bija gonkas, kur apdzīšanas notika vistrakākajos veidos un tā sākās F1 ēras popularitāte.
Un kad pazuda iespēja apdzīt? ar 1998.sezonu, kad formulas padarīja šaurākas, riepas šaurākas, ar rievām un mazu saķeri, un vienīgais kas palika ir airodinamikie risinājumi, kuri ielas variantam principā nav vajadzīgi.
Lai F1 būtu interesants, ir jālikvidē airodinamiskie risinājumi - grīdai jābūt plakanai bez difuzora, mazas šķipeles, platas riepas un plata formula, 800HP turbo dzinēji ar regulējamu spiedienu (tātad ar max bar speidienu var dabūt klāt +200HP), un apdzīšana būs garantēta, kad var un grib apdzīt, 200 litri bākā katram un ne grama vairāk, lai ir jādomā kā braukt.
Un pie viena autoražotāji iegūs ideālu poligonu testēt nākotnes tehnoloģijas sacīkšu režīmā.

     [+] [-]

, 2013-03-28 00:20, pirms 12 gadiem
archdevil rakstīja: Ja Tu tādu tekstu raksti, tad Tu noteikti nekad neesi skatījies F1 80.gadus un 90.gadu sākumu.
Ieej youtube un paskaties to gadu gonkas - platas riepas ar mežonīgu saķeri, turbo dzinēji ar 1000+ HP jaudu un regulējamu spiedienu turbīnā līdz 4 bar, nav degvielas uzpilde, limitēts degvielas daudzums, lai nevarētu braukt uz max jaudu, tādejādi spiedinu turbīnā pacēla lai apdzītu, nevis kā šodien ar mākslīgi nolaistu šķipeli. Formulām grīda bija plakana kā dēlis. Tās bija gonkas, kur apdzīšanas notika vistrakākajos veidos un tā sākās F1 ēras popularitāte.
Un kad pazuda iespēja apdzīt? ar 1998.sezonu, kad formulas padarīja šaurākas, riepas šaurākas, ar rievām un mazu saķeri, un vienīgais kas palika ir airodinamikie risinājumi, kuri ielas variantam principā nav vajadzīgi.
Lai F1 būtu interesants, ir jālikvidē airodinamiskie risinājumi - grīdai jābūt plakanai bez difuzora, mazas šķipeles, platas riepas un plata formula, 800HP turbo dzinēji ar regulējamu spiedienu (tātad ar max bar speidienu var dabūt klāt +200HP), un apdzīšana būs garantēta, kad var un grib apdzīt, 200 litri bākā katram un ne grama vairāk, lai ir jādomā kā braukt.
Un pie viena autoražotāji iegūs ideālu poligonu testēt nākotnes tehnoloģijas sacīkšu režīmā.
Ok, to par šaurajām riepām ņemu atpakaļ, ar mūsdienu aero tas tiešām varētu tikai samazināt apdzīšanu skaitu. Nē, neesmu skatījeis, bet centos pateikt, ka jaudai būtu jābūt nedaudz par daudz, lai būtu jāpielieto prasmes viņas izmantošanā.
Tev laikam taisnība tādā ziņā, ka kādam (FIA) ir jānosaka jauni aero ierobežojumi, lai uzturētu intrigu.

     [+] [-]

, 2013-03-28 07:38, pirms 12 gadiem
RB zinaja kadas bus riepas sosezon.
Nav jamaina riepas tikai lai RB var labak braukt!
Pasi vainigi ka buveja formulu kas delde riepas.

Man ja godigi patik tas ka riepas dilst.
Pec degvielas uzpildes aizliegsanas vismaz kkas strategisks tb kad masinai jabut atrai kad tas nav tik svarigi kad kadas riepas likt utt.
Tie kas te gudri d**s ka vajag redzet kurs ir atrakais kurs labakais utt. Velas redzet saciksti kur ir labakais sekundes 2 aiz vina otrs labakais utt. Lai 22 formulas rinko viena aiz otras pusotru stundu...
Jautri butu

     [+] [-]

, 2013-03-28 10:10, pirms 12 gadiem
playthegame rakstīja: Protams, ka pareizi tas nav. Komandas savas mašīnas ir veidojušas priekš šīm ļoti dilstošajām riepām, tagad pāreja uz mazāk dilstošām var ļoti iespaidot daudzu formulu sniegumu.
Protams Marko var būt ekstāzē, izskatās, cietākas riepas viņiem nāktu tikai pa labu. Tā pat arī Merši labprātāk aprīkotu Hamiltona mašīnu ar gumiju, kas pie viņa braukšanas stila nelido pa labi pa kreisi katrā līkumā. Ja vēl Rosbergs ir gana saudzīgs, tad Hamim pēdējo gadu tendences galīgi neder.
Bet jebkurā gadījumā tas būtu visai negodīgi. Lotus panākumu pamatā ir tieši tas, ka viņi veiksmīgi pielāgojās šīm riepām. Visiem galu galā noteikumi bija vieni un jebkurš varēja veltīt tik pat daudz uzmanības riepām kā Lotus.
Neviena komanda mašīnu nebūvēja konkrētajām riepām. Jaunās riepas komandas ieraudzīja tikai pirmajos testos un tāpat visis atzina, ka laika tās izpētīt nav bijis pietiekami. Neviens šasiju tamdēļ arī nav pārbūvējis. Tad var spēlēties vienīgi ar aerodinamiku un setapiem, meklējot mazāko ļaunumu un kaut kādu vidusceļu, nevis uzbūvējot patiešām ātrāko formulu. Es atbalstu paredzamāku riepu ieviešanu.

     [+] [-]

, 2013-03-28 13:44, pirms 12 gadiem
Karalis Lauva rakstīja: Neviena komanda mašīnu nebūvēja konkrētajām riepām. Jaunās riepas komandas ieraudzīja tikai pirmajos testos un tāpat visis atzina, ka laika tās izpētīt nav bijis pietiekami. Neviens šasiju tamdēļ arī nav pārbūvējis. Tad var spēlēties vienīgi ar aerodinamiku un setapiem, meklējot mazāko ļaunumu un kaut kādu vidusceļu, nevis uzbūvējot patiešām ātrāko formulu. Es atbalstu paredzamāku riepu ieviešanu.
Ar mašīnas būvēšanu konkrētajām riepām biju domājis to attīstības ceļu, kas noticis sākot ar pirmajiem testiem. Mašinas kopš tiem ir ievērojami uzlabotas un piemēram tas pats lotus savas mašīnas attīstību virzīja tieši caur šīm riepām.
Protams ar ''mašīnu būvēja šīm riepām'' mazliet pārspīlēju, taču fakts ir tāds, ka tās mašīnas, ko komandas pirmajā testu dienā izveda trasē ar jaunajām riepām tāda sagatave vien bija.
Mani vispār pārsteidz tas, ka Red Bull sūdzās par riepu nodilumu, nebiju domājis, ka Ņūvijam esot galvenajam inženierim ar neierobežotu varu, varētu rasties šādas problēmas.
Parasti jau kopš viņš pievienojās Red Bull varējām teikt, ka buļļu mašīnas no aerodinamikas viedokļa ir vissabalansētākās un veiksmīgākās. Izskatās, ka šoreiz vecmeistars tomēr kaut kur ir nošāvis garām.