Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:9, Did:0, useCase: 3

Fetels fantastiskā cīņā gūst uzvaru Malaizijas GP

Fetels fantastiskā cīņā gūst uzvaru Malaizijas GP
Sebastians Fetels braucēju priekšgalā
Foto: Scanpix/AFP

Šodien Malaizijā, Sepangas trasē, tika aizvadīts F1 sezonas otrais posms. Tajā par uzvarētāju kļuva pēdējo trīs gadu čempions Sebastians Fetels ar ''Red Bull'' formulu, bet otrais finišēja viņa komandas biedrs Marks Vēbers. Savukārt trešo un ceturto vietu izcīnīja abi ''Mercedes'' piloti - Lūiss Hamiltons un Niko Rosbergs. Neveiksmīgas sacīkstes izvērtās Fernando Alonso no ''Ferrari'' vienības, kurš izstājās jau otrā apļa sākumā.

Vakar lietainajā kvalifikācijā pārliecinoši ātrākais izrādījās „Red Bull” braucējs Sebastians Fetels, tādējādi vācietis sacīkstes sāka no pirmās starta vietas, bet blakus viņam startā atradās „Ferrari” pilots Felipe Masa. Tālāk sekoja Fernando Alonso un Luiss Hamiltons no „Mercedes” vienības, bet sezonas pirmā posma uzvarētājs Kimi Raikonens vakar piešķirtā soda dēļ startēja no 10. pozīcijas.

Malaizijas sacīkšu starts izvērtās notikumiem bagāts – Alonso startā tika garām Masam, taču otrajā līkumā sadūrās ar Fetela formulu un sabojāja priekšējā antispārna kreiso pusi. Par spīti sadursmei, Alonso turpināja braukt un pat tika garām Fetelam. Tikmēr spāņa manevrs bija patraucējis tieši aiz muguras braucošajam Masam, kurš atkrita vairākas pozīcijas zemāk, ko veiksmīgi izmantoja abi „Mercedes” piloti un Marks Vēbers. Pirmā apļa beigās Alonso nedevās boksos, kas izrādījās kļūdains lēmums – starta/finiša taisnē spānim garām Fetels, bet taisnes beigās spāņa formulai nokrita priekšējais antispārns, kā rezultātā 2012. gada vicečempions izstājās no sacīkstēm.

Piektā apļa beigās Fetels un Masa devās nomainīt mitrai trasei domātās riepas uz sausā laika riepām, bet brīdi vēlāk abu pilotu piemēram sekoja arī pārējie braucēji. Lai gan trase vēl dažviet bija mitra, tomēr ar sausā laika riepām varēja braukt ātrāk, un jau otrā aplī pēc pitstopa Fetels uzstādīja sacīkšu ātrāko apļa laiku. Pēc aizvadītajiem pirmajiem boksa apmeklējumiem līderis bija Vēbers, bet aiz viņa atrādās Fetels. Tālāk sekoja abi „Mercedes” piloti – Hamiltons un Rosbergs, bet aiz viņiem Batons, Hulkenbergs un Masa.

Nākamajos desmit apļus būtiskas izmaiņas vadošo sešu pilotu izkārtojumā nenotika, bet 21. aplī piloti sāka doties boksos otro reizi. Veiksmīgs otrais boksu apmeklējums izvērtās Masam, kurš tika garām Hulkenbergam un pacēlās uz sesto vietu, bet pārējie vadošie piloti saglabāja savas iepriekšējās pozīcijas. Pēc otrajiem pitstopiem Fetels un Hamiltons sāka tuvoties līderim Vēberam, taču nākamo 10 apļu laikā pie reāliem apdzīšanas manevriem netika.

30. apļa beigās no trešās vietas boksos iebrauca Hamiltons, bet divus apļus vēlāk pēc jaunām riepām devās arī Vēbers un Rosbergs. Tikmēr Fetels veica vēl vienu apli un boksos devās kā pēdējais no vadošā četrinieka. Tieši tajā aplī Hamiltons uzstādīja sacīkšu ātrāko apli un tika garām Fetelam, paceļoties uz otro vietu. Vēbers tikmēr saglabāja pirmo vietu, bet ceturtais bija Rosbergs. Dažus apļus vēlāk boksos devās Batons, kuram bija labas iespējas pacīnīties par goda pjedestālu, tomēr viens no „McLaren” mehāniķiem līdz galam nepieskrūvēja priekšējo labo riteni, kā rezultātā brits cīņa par punktiem bija beigusies.

Sākoties ceturtajiem boksa apmeklējumiem, Fetels ar Rosbergu no vadošā četrinieka boksos devās kā pirmie, bet apli vēlāk sekoja Vēbers ar Hamiltonu. Rosbergs uz boksu rēķina tika garām Hamiltonam, bet Fetels brīnumaini bija atspēlējis četru sekunžu deficītu un atradās Vēberam tieši aiz muguras. Jau tajā pašā aplī Fetels mēģināja agresīvi uzbrukt Vēberam, kas deva panākumus - pēc cīņas vairākās taisnēs un līkumos vācietis tika garām savam komandas biedram un līdz finišam tikai nostiprināja savu pārsvaru līdz četrām sekundēm.

Tikmēr Hamiltons centās atgūt pēdējo pitstopu laikā zaudēto trešo vietu, ko arī izdevās izdarīt. Lai gan Rosbergs vēlējās turpināt cīņu par pjedestālu, tomēr komandas vadītājs Ross Brauns ar radio starpniecību nodeva vācietim pavēli, lai lieki neriskē un turpina braukt aiz Hamiltona.

Dažus apļus pirms sacīkšu beigām Masa vēl tika garām piektajā vietā esošajam Grožānam, taču tas arī bija viss - ''Red Bull'' pirmā dubultuzvara šosezon, bet Fetelam 27. uzvara viņa F1 braucēja karjerā.

Malaizijas F1 ''Grand Prix'' rezultāti (2. posms)

VietaBraucējsKomandaLaiks
1.VettelRed Bull-Renault1:45.520
2.WebberRed Bull-Renault+ 4.298
3.HamiltonMercedes+ 12.1
4.RosbergMercedes+ 12.640
5.MassaFerrari+ 25.6
6.GrosjeanLotus-Renault+ 35.5
7.RaikkonenLotus-Renault+ 48.4
8.HulkenbergSauber-Ferrari+ 53.0
9.PerezMcLaren-Mercedes+ 72.3
10.VergneToro Rosso-Ferrari+ 87.1
11.BottasWilliams-Renault+ 88.6
12.GutierrezSauber-Ferrari+ 1 lap
13.BianchiMarussia-Cosworth+ 1 lap
14.PicCaterham-Renault+ 1 lap
15.van der GardeCaterham-Renault+ 1 lap
16.ChiltonMarussia-Cosworth+ 2 laps

Izstājās

BraucējsKomanda
ButtonMcLaren-Mercedes
RicciardoToro Rosso-Ferrari
MaldonadoWilliams-Renault
SutilForce India-Mercedes
Di RestaForce India-Mercedes
AlonsoFerrari

Braucēju kopvērtējums

VietaBraucējsPunkti
1.Vettel40
2.Raikkonen31
3.Webber26
4.Hamilton25
5.Massa22
6.Alonso18
7.Rosberg12
8.Grosjean9
9.Sutil6
10.Di Resta4
11.Hulkenberg4
12.Button2
13.Perez2
14.Vergne1

Komandu kopvērtējums

VietaKomandaPunkti
1.Red Bull-Renault66
2.Lotus-Renault40
3.Ferrari40
4.Mercedes37
5.Force India-Mercedes10
6.McLaren-Mercedes4
7.Sauber-Ferrari4
8.Toro Rosso-Ferrari1

  -1 [+] [-]

, 2013-03-24 12:24, pirms 12 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Skatijos sacensību pa ROSSIJA 2, un tur komentators labi pateica-Mersedes nepirka zvaigzni,lai to turētu viduvējībai aiz muguras.
Ciniski, bet tāda ir F1 politika visās komandās.
tas gan tiesa. Tikai apēdīšu cepuri, ja tas siltumnīcā uzaudzētais " stārs" dabūs otru titulu

  +2 [+] [-]

, 2013-03-24 12:25, pirms 12 gadiem
Bianchi 13 vieta protams paliek ēnā. Visiem jau tās top komandas interesē.

  -2 [+] [-]

, 2013-03-24 12:25, pirms 12 gadiem
Par Red Bull

Komandai ir atšķirība, vai ir 25+18 punkti vai 25+18 punkti? Kā Jūs varat uzskatīt, ka komanda pavēlēja patiesībā un palīdzēja Fetelam, ja notika tieši pretējais? Pie tam cīņa bija bez kompromisa un ļoti riskanta. Vai komanda būtu riskējusi ar 43 punktiem, tikai lai otrajā posmā, pašā sezonas sākumā nodrošinātu Fetelam mazliet lielāku pārsvaru individuālajā kopvērtējumā? Visa Red Bull komanda tagad spēlē teātri, tēlojot, ka ir dusmīgi uz Fetelu?

Nu come on veči.

  +1 [+] [-]

, 2013-03-24 12:27, pirms 12 gadiem
playthegame rakstīja: Varbūt mājiens neiesaistīties liekā cīņā? jo tajā laikā tiešām vairs nebija ko iegūt.
Lai kā tur nebūtu, katrs var palikt pie sava. Katram savs viedoklis, skatījums

  +1 [+] [-]

, 2013-03-24 12:27, pirms 12 gadiem
xZ rakstīja: Tur vispār nekāda cīņa nebiūtu bijusi. Rosbergs bija par pusotru sekundi ātrāks!
Tā pat kā Fettela un Vēbera gadījumā, bet Horners Fettela vēlmi nosauca par stulbu.
Risks pastāv vienmēr. KK nolūkos ir pilnīgi vienalga kurš finišē trešais, kurš ceturtais.

  +1 [+] [-]

, 2013-03-24 12:28, pirms 12 gadiem
xZ rakstīja: tas gan tiesa. Tikai apēdīšu cepuri, ja tas siltumnīcā uzaudzētais " stārs" dabūs otru titulu
varēsi neēst. Būsim reālistiski: labāks par MŠ ir un kopvērtējumā Merši būs augstu, bet vienalga tituli vismaz šogad vēl nespīd.

     [+] [-]

, 2013-03-24 12:29, pirms 12 gadiem
Mārtiņš Rode rakstīja: Pilnīgi Tev piekrītu, Red Bull nerīkojās labi, jo centās likt Fetelam neapdzīt Wēberu, kam viņš nepakļāvās Pie tā arī paliekam.
ja vēlies paliec pie tā, ko vēlies, Tava darīšana. Taču tajā pat laikā neaizmirsti, kas notika ar saukšanu pitsopā un apļa laikiem !

     [+] [-]

, 2013-03-24 12:29, pirms 12 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Hm, vispār jau par treši vietu dod kausu, un punkti arī krietni vairāk, kas var atsaukties sezonas nobeiguma vietu sadalē.
No brauna kā komandas vadītāja viedokļa kāda starpība kurš no viņiem finišē trešais kurš cetrutais?

     [+] [-]

, 2013-03-24 12:30, pirms 12 gadiem
Jaguars rakstīja: Stulba gonka un tas fettels vispār mudaks konkrētais...Zhēl ka alonso nolažoja..
Alonso gan būtu priecājies, ja Massa būtu palaidis garām! Hamiltons ir godīgs un tā arī uzvedās uz pjedistala un arī izteikumos, nav pieradis ka viņam kaut ko dāvina.

     [+] [-]

, 2013-03-24 12:30, pirms 12 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Skatijos sacensību pa ROSSIJA 2, un tur komentators labi pateica-Mersedes nepirka zvaigzni,lai to turētu viduvējībai aiz muguras.
Ciniski, bet tāda ir F1 politika visās komandās.
Loģiski. Vai tad Red Bull vai Ferrari ir savādāk?

  +1 [+] [-]

, 2013-03-24 12:31, pirms 12 gadiem
Hamiltons pats uz pjedestāla pateica, ka viņa vietā tur bija jāstāv Rosbergam. Respekts, ka atzina to.

  +4 [+] [-]

, 2013-03-24 12:32, pirms 12 gadiem
fire rakstīja: Nu vispār pirms pitsopa, Webers bija ātrāks par savu komandas biedru, un tā pat vien braucējas ar vieglāku mašīnu, svaigākām riepām nesāks braukt sekundi lēnāk, ja ar nobrauktam riepām brauca ātrak, tāpat pitstopos iebrauca apli ātrak kā lika komanda, jo tad ja uzkavētos vēl apli, tad Fettels būtu priekšā uzreiz. Skatos gana labas translājas, apļa laikus redzu katram aplim, katram braucējam, stratēģijas arī. Katrā ziņā gan Red Bull, gan Mersedas nerīkojās labi.
Protams, kā skatītājam šāda per-determined vietu izdale un lēna ripināšanās līdz finišam nav tas patīkamākais un skatāmākais variants, BET, gan RBR, gan Mercedes kā komandas rīkojās pareizi - galvenais, lai finišē abas formulas. Punktu sadalījums pilotu starpā sezonas sākumā nav tas svarīgākais.

Redz, RBR jau iegāja fuel/tyre saving stadijā un bija apmierināti ar secību MW, SV, bet dažs labs vācietis izdomāja, ka to var ignorēt, jo viņš taču ir *pirmais* pilots... Žēl Marka...

  -1 [+] [-]

, 2013-03-24 12:32, pirms 12 gadiem
Brauna kungs galīg mazrunīgs, kad šo devās intervēt

  -1 [+] [-]

, 2013-03-24 12:33, pirms 12 gadiem
playthegame rakstīja: Loģiski. Vai tad Red Bull vai Ferrari ir savādāk?
Nav,protams.
Tapēc tagad kādam tēlot aizvainoto ir tīrais teātris, jo visi zin šīs spēles noteikumus.

     [+] [-]

, 2013-03-24 12:33, pirms 12 gadiem
Mārtiņš Rode rakstīja: Par Red Bull

Komandai ir atšķirība, vai ir 25+18 punkti vai 25+18 punkti? Kā Jūs varat uzskatīt, ka komanda pavēlēja patiesībā un palīdzēja Fetelam, ja notika tieši pretējais? Pie tam cīņa bija bez kompromisa un ļoti riskanta. Vai komanda būtu riskējusi ar 43 punktiem, tikai lai otrajā posmā, pašā sezonas sākumā nodrošinātu Fetelam mazliet lielāku pārsvaru individuālajā kopvērtējumā? Visa Red Bull komanda tagad spēlē teātri, tēlojot, ka ir dusmīgi uz Fetelu?

Nu come on veči.
Es vispār nesaprotu, ko tu te centies pierādīt... Katram savs viedoklis... Jēga tev te katram, kurš tev nepiekrīt mēģināt pierādīt pretējo!!? Un paliec pie kā gribi, whatever. Tas visiem pilnīg vienalga!

     [+] [-]

, 2013-03-24 12:33, pirms 12 gadiem
Fire es mēģināšu izpētīt to, ja atradīšu materiālus un resursus. Starp citu, nezinu, kur Tu redzēji, ka pirms pitstopa Wēbers bija ātrāks par Fetelu, jo es redzēju, ka Fetels strauji sadeldēja pārsvaru par 0.5s aplī.

     [+] [-]

, 2013-03-24 12:33, pirms 12 gadiem
Karseejs rakstīja: Es vispār nesaprotu, ko tu te centies pierādīt... Katram savs viedoklis... Jēga tev te katram, kurš tev nepiekrīt mēģināt pierādīt pretējo!!? Un paliec pie kā gribi, whatever. Tas visiem pilnīg vienalga!
Taisnība..

     [+] [-]

, 2013-03-24 12:34, pirms 12 gadiem
playthegame rakstīja: No brauna kā komandas vadītāja viedokļa kāda starpība kurš no viņiem finišē trešais kurš cetrutais?
No komandas vadītāja viedokļa tā ir.

  -2 [+] [-]

, 2013-03-24 12:34, pirms 12 gadiem
ĻOTI tasinīgs pjedestāls!

     [+] [-]

, 2013-03-24 12:35, pirms 12 gadiem
KK neviens vēsturē neatcerās, tik vien cik komandai par pāris miljoniem vairāk!

playthegame rakstīja: Tā pat kā Fettela un Vēbera gadījumā, bet Horners Fettela vēlmi nosauca par stulbu.
Risks pastāv vienmēr. KK nolūkos ir pilnīgi vienalga kurš finišē trešais, kurš ceturtais.

     [+] [-]

, 2013-03-24 12:35, pirms 12 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Man jau likās,ka par ātru nostrādāja tas,kurš priekšā plāksnīti vicina, jo mehāniķis vel nebija pabeidzis savu darbu.
Arī varētu būt ..

     [+] [-]

, 2013-03-24 12:35, pirms 12 gadiem
Interesanti, ka ar visiem šiem notikumiem fonā ir aizmirstībā palikuši: Alonso muļķīgā kļūda, kas sekmēja izstāšanos, Hamiltona McLaren pitstops , FI pitstopi.. Kas citās sacīkstēs noteikti būtu lielākie momenti.

  +2 [+] [-]

, 2013-03-24 12:36, pirms 12 gadiem
Labākā komanda F1 ir Hamiltons ar Rosbergu, viņu starpā ir vislielākā cieņa vienam pret otru. Viss bija tik labi, bet Brauns visu pabojāja.
Un par Feteli tas bija tizli no viņa puses, viņš to būtu izdarījis savādāk nekas netiktu runāts, Nav pirmā reize kad Sebs gandrīz izslēdz sevi un komandas biedru no gonkas.

  -1 [+] [-]

, 2013-03-24 12:37, pirms 12 gadiem
slapijs rakstīja: Labākā komanda F1 ir Hamiltons ar Rosbergu, viņu starpā ir vislielākā cieņa vienam pret otru. Viss bija tik labi, bet Brauns visu pabojāja.
Un par Feteli tas bija tizli no viņa puses, viņš to būtu izdarījis savādāk nekas netiktu runāts, Nav pirmā reize kad Sebs gandrīz izslēdz sevi un komandas biedru no gonkas.
Piekrītu par Meršiem, bet Fetelu tieši cienu par šo gājienu. Viņam noteikti arī riebjas tas, ko par viņu runā. Par apdzīšanām, komandas pavēlēm utt., tāpēc viņš cenšas pierādīt pretējo kā vien var. Zinot viņa personību, to kā viņš attiecas pret F1 vēsturi, rekordiem, citiem braucējiem, viņam tas ir svarīgi.

  +1 [+] [-]

, 2013-03-24 12:38, pirms 12 gadiem
Sebs paņe'ma risku uz sevi pirmais ejot pēc sausajām un tas ļāva komandai teikt Weberem pagaidi vēl divus apļus, kas arī deva Weberam pirmo vietu! Tālākais ir vecu bābu pļāpas - prieks ka killer instinkts ir pārgājis mantojumā pa Germāņu līniju

sasperjods rakstīja: tik publiska veļas mazgāšana laikam vēl nekad nav bijusi

     [+] [-]

, 2013-03-24 12:39, pirms 12 gadiem
playthegame rakstīja: No brauna kā komandas vadītāja viedokļa kāda starpība kurš no viņiem finišē trešais kurš cetrutais?
Varbūt vismaz kaut minimāla personiska integritāte? Pēc šodienas es vairs nešaubos par Ferrari un Brawn krāpniecību.

  +1 [+] [-]

, 2013-03-24 12:39, pirms 12 gadiem
Ko Webers tasiīja vilcieniņu sacīkšu vidū ? - gribēja, lai Sebam būtu asas izjūtas ar Hami?

  +2 [+] [-]

, 2013-03-24 12:42, pirms 12 gadiem
Mārtiņš Rode rakstīja: Interesanti, ka ar visiem šiem notikumiem fonā ir aizmirstībā palikuši: Alonso muļķīgā kļūda, kas sekmēja izstāšanos, Hamiltona McLaren pitstops , FI pitstopi.. Kas citās sacīkstēs noteikti būtu lielākie momenti.
Nu, lai no kura, no Alonso tādu kļūdu negaidīju, vai tiešām nejuta bojājuma lielumu, bet nu reizēm kļūdās arī labākie. Hamiltona pitstops bija funny, laikam vēlējās pasveicināt vecos cīņu biedrus .

Katrā ziņā īstos spēku samērus redzēsim atgriežoties eiropā. Žēl Batona, lieliski turējāš un galā tāds iznākums. Maklarenam daudz ko vēl darīt, bet ir potenciāls, taču Williamsam nogajis šķērsām viss, kas varēja noeiet, Testos visi priecīgi, jo mašīna labāka, taču tad ieviesti jaunumi, kuri ssevi neattaisnoja, tagad atgriešanās pie pirmās versijas. Skumji.

  +3 [+] [-]

, 2013-03-24 12:42, pirms 12 gadiem
Miķelim par tādu spiešanu sienā 2010 gadā Bariks izraudāja sodu uz nākamo Spa sacīksti 10 vietas zemāl

     [+] [-]

, 2013-03-24 12:43, pirms 12 gadiem
Mārtiņš Rode rakstīja: Piekrītu par Meršiem, bet Fetelu tieši cienu par šo gājienu. Viņam noteikti arī riebjas tas, ko par viņu runā. Par apdzīšanām, komandas pavēlēm utt., tāpēc viņš cenšas pierādīt pretējo kā vien var. Zinot viņa personību, to kā viņš attiecas pret F1 vēsturi, rekordiem, citiem braucējiem, viņam tas ir svarīgi.
Nu jā, tev var piekrist. Žēl ka komandas biedri viens ar otru nevar sarunāties caur Radio. Tas mainītu sacīkšu iznākumus. Es dodu 100% ka Hamiltons būtu palaidis garām Rosbergu.

  +1 [+] [-]

, 2013-03-24 12:44, pirms 12 gadiem
Kas diez būtu, ja iedomājamies būtu tāda situācija, Grožāns ir aiz muguras Kimi un ir ātrāks un garām netiek, un Lotus liek Kimi viņu palaist garām.. Radio vispār var atslēgt braucējs?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2013-03-24 12:46, pirms 12 gadiem
Vienu gan pat es nesapratu. Kad pēc sacīkstes Fetels centās uzrunāt Marku, Marks dusmīgi atbildēja, man šķiet - "Multi 21 Seb.. Multi 21", iespējams, ka es kļūdos. Ko tas nozīmē, vai arī labojiet mani, ko viņš teica?

Wēbers tagad pēc sacīkstes intervijā - mums bija plāns, kuru mēs izpildītu konkrētā sacīkstes situācijā. Sebastians to neievēroja. Varat paši noskatīties. Ļoti apbēdināti stāsta, ka nebija gaidījis no Fetela tādu gājienu, tāpēc iepriekš nebrauca uz maksimumu, sacīkstes vidū arī, kad komanda to lika (atgādināšu, ka Fetelam arī lika tad taupīt riepas..), samazināja dzinēja boost un taupīja riepas.

  +1 [+] [-]

, 2013-03-24 12:47, pirms 12 gadiem
Ko jūs te pīksat? Beidzot kāds kurš nospļaujas uz komandas taktiku, saistībā ar to, kurš būs ātrāks. Varbūt F1 beidzot paliks interesantāks.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja