Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:320, Did:0, useCase: 3

Francija sagrauta, Latvijai jau ceturtā uzvara pēc kārtas!

Edmunds Novickis
Edmunds Novickis @EdmundsN

Francija sagrauta, Latvijai jau ceturtā uzvara pēc kārtas!
Herberts Vasiļjevs apspēlējis pretinieku.
Foto: Romāns Kokšarovs, f64

Šodien pasaules hokeja čempionātā Latvijas izlase guva jau savu ceturto uzvaru pēc kārtas, šoreiz ar 7:1 sagraujot Francijas valstsvienību. Latvieši spēruši platu soli pretim ceturtdaļfinālam.

Šīs spēles nozīmi nevarēja pārvērtēt - tā kā E grupas pēdējā spēlē ar Krieviju klāsies ļoti smagi, tad šodien bija labākā iespēja iegūt vēl kādus punktus un pietuvoties ceturtdaļfinālam. Pēc lieliskā čempionāta sākuma tieši latvieši tika uzskatīti par izteiktiem šī mača favorītiem.

Pārliecinošs sākums, Ņiživijs izvirza vadībā

Mūsējie sāka ļoti vētraini - otrā maiņa ar Herbertu Vasiļjevu priekšgalā varēja iemest vārtus jau pirmajā minūtē. Neizdevās, taču mūsējie turpināja uzbrukt - šoreiz pirmās maiņas uzbrucējs Ģirts Ankipāns nespēja pārspēt Fabrisu Lanrī no vārtu priekšas. Mūsējo aktivitātes vainagojās ar vairākuma iegūšanu. Un tas viss beidzās ar gūtiem vārtiem! Guntis Galviņš meta pa vārtiem, un ripa ne bez veiksmes palīdzības no apmales atleca tieši vārtu priekšā, kur jau dežūrēja Aleksandrs Ņiživijs - 1:0! Ņiživijam trešie vārti turnīrā (pirms tam divi gūti ar bullīšiem). Latvieši turpināja spēlēt labi, un Francija ar pūlēm turēja minimālu deficītu. Arī perioda vienīgajā mazākumā mūsējie bija pārliecinoši un pirmajā pārtraukumā varēja doties pie labvēlīgā 1:0.

Otrajā periodā vēl divi vārti un jau 3:0

Otrā trešdaļa atkal sākās ar latviešu uzbrukumiem, un šoreiz izdevās gūt vārtus uzreiz. Ripa pēc Ņiživija piespēles nonāca pie Mārtiņa Cipuļa, kurš savā stilā zibenīgi uzmeta pa vārtiem, pārsteidzot Lanrī - 2:0! Un jau pēc pāris minūtēm ripa trešo reizi lidoja franču vārtos! Lauris Dārziņš ar milzīgu rikošeta palīdzību panāca 3:0! Dārziņam pašam atlika vien nobrīnīties par savu vārtu guvumu. Francijas komandas treneris ņēma pusminūtes pārtraukumu, un varbūt tieši tas mūsu pretiniekiem palīdzēja - viņi nopelnīja vairākumu un pat trāpīja pa vārtu pārliktni. Taustāmu labumu franči no savas centības neieguva, tāpat savus pāris vairākumus neizmantoja Latvija un pēc diviem periodiem saglabājās 3:0 Latvijas izlases labā.

Vārti pēc vārtiem, franči pazemoti!

Pēdējās 20 minūtes mūsējie sāka miegaini, Francija mūsu zonā sarīkoja uzbrukumu virpuli, un vairākas reizes mūsējos nācās glābt atkal nevainojami spēlējošajam Edgaram Masaļskim. Izdevās noturēties un sagaidīt pašiem savu iespēju. Mārtiņš Karsums piespēlēja komandas kapteinim Kārlim Skrastiņam, kurš tehniski (ne sliktāk par rūdītu uzbrucēju) pārspēja franču vārtsargu - 4:0! Latvieši pēc gūtiem vārtiem atkal atslāba, un Masaļskis bieži vien likvidēja bīstamus pretinieku metienus. Nevar noliegt, ka šodien mūsējiem bieži vien palīdzēja arī veiksme - Francijas vienības daudzas pūles palika neatalgotas, kamēr latvieši sameta visādus vārtus. Tā tas notika arī 49. minūtē, kad Aleksandra Jerofejeva tāls uzmetiens bija precīzs - 5:0! Šajā epizodē lieli nopelni arī Aleksejam Širkovam, kurš aizsedza skatu vārtsargam. Līdzīgi kā pret Šveici, arī šodien Masaļskim nedaudz pietrūka līdz otrajam sausajam mačam, jo pretuzbrukumā Luks Tardifs vienus vārtus Francijai atspēlēja (5:1). Mūsējie ar to nebija mierā un ātri vien atbildēja ar diviem skaistiem vārtiem - vispirms Vasiļjeva meistarīgu caurgājienu ar precīzu metienu noslēdza Ankipāns, bet mirkli vēlāk savus otros vārtus spēlē pēc Ņiživija piespēles guva Cipulis - 7:1! Francijas lielākā sagrāve šajā čempionātā, un, protams, arī Latvijas pārliecinošākā uzvara turnīrā - 7:1! Latvijas izlasē par labāko spēlētāju šodien tika nosaukts Ņiživijs.

Latvija tuvu ceturtdaļfinālam

Pēc šīs uzvaras Latvijas izlase E grupā sakrājusi jau septiņus punktus un atrodas 3. vietā. Rīt plkst.21:15 mūsējie aizvadīs pēdējo grupas maču ar Krieviju, kurai šovakar vēl jācīnās ar ASV. Latvijas izlasei tikai liela neveiksme var neļaut iekļūt kārotajā ceturtdaļfinālā.

Pasaules čempionāts hokejā, E apakšgrupa (cīņa par iekļūšanu ceturtdaļfinālā)

Latvija - Francija 7:1 (1:0, 2:0, 4:1)
Vārti: 1:0 Ņizivijs (Galviņš, vair.) 7:29, 2:0 Cipulis (Ņiživijs, Vasiļjevs) 21:19, 3:0 Dārziņš (Sotnieks, Laviņš) 23:55, 4:0 Skrastiņš (Karsums) 46:39, 5:0 Jerofejevs (Širokovs) 48:18, 5:1 Tardifs (da Kosta) 51:38, 6:1 Ankipāns (Vasiļjevs, Karsums) 52:24, 7:1 Cipulis (Ņiživijs, Vasiļjevs) 52:39.
Vārtos: Masaļskis - Lanrī.
Soda minūtes: 6:10.
Metieni: 38:28 (14:8, 13:6, 11:14).

Pasaules čempionāts hokejā

E apakšgrupa (cīņa par iekļūšanu ceturtdaļfinālā)

VIzlaseSP
1.Krievija38
2.ASV37
3.Latvija47
4.Zviedrija34
5.Šveice34
6.Francija40

  +2 [+] [-]

, 2009-05-02 19:56, pirms 16 gadiem
Man patika beigu komentārs nelietojiet alkoholu pārāk daudz,jo iespējams rīt arī bū ko svinēt...

  +1 [+] [-]

, 2009-05-02 19:56, pirms 16 gadiem
Jānis_Bērziņš rakstīja: A, pag, vai tad mēs neesam jau nodrošinājuši vietu 1/4 finālā ? Zviedrija zaudēja mums, Šveice zaudēja mums. Ja es nemaldos tad vienādu punktu gadījumā tālāk tiek komanda, kura uzvarēja savstarpējā spēlē. Šveice un Zviedrija tiekas savā starpā un viena no tām zaudēs jebkurā gadījumā un tad pat tīri teorētiski abas no viņām nevarēs mūs apsteigt. Ja Zviedrija uzvar abas nākamās spēles [viena no tām pret Šveici] - viņiem būs 10 punkti, bet Šveicei maksimums varēs būt tikai 7 punkti, bet mēs, taču savstarpējā spēlē viņus vinnējām! Bet, ja Šveice uzvar abas savas nākamās spēles [viena no tām pret Zviedriju!] - viņiem būs 10 punkti, savukārt tad tikai 7 punktus varēs savākt Zviedrija! Un mēs atkal tiekam tālāk
n'e t'alak vel nesma tikushi - ja rit shveica u nzviedija spele pamatlaika neizshjirti (resp dabuun pa punktam) tad varam arii vel netikt.. jo zviedriem vel spele ar franchiem (ko uzvarees), bet Shveicei spele ar ASV (ko ar var uzvaret)...

     [+] [-]

, 2009-05-02 19:56, pirms 16 gadiem
Viss jau labi bet Archa kljuudiijaas, jo 3 speeles nekaadi nesanaak, sanaak 2 vai 4! Bet mees zinaam ka buus 4 speeles veel!

PAR LIELU LATVIJU!!!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2009-05-02 19:56, pirms 16 gadiem
valgut rakstīja: Piekrītu,it īpaši pēc bijušajiem trilleriem,kad nervi iet pa gaisu....
Jā tik tiešām spēle bija garlaicīga...Wake up! Iepriekšējie trilleri? lai gan spēles pret Zviedriju un Šveici bija aizraujošākas, tomēr es labāk skatos šādu "garlaicīgu" spēli un priecājos par drošiem 3 punktiem un lielisku iespēju spēlēt 1/4 finālā, nekā plēšu ārā matus no tā, ka mēs zaudējam! un tā pat kāda starpība 7 : 1 vai ja viņi būtu rezultāts
11 : 1? tā tik un tā ir un paliek sagrāve! nav jēgas tērēt spēkus tur kur tas nav tik ļoti nepieciešams!!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2009-05-02 19:56, pirms 16 gadiem
Buņģieris rakstīja: apnika jau hokis! zb varejam zaudet
kur tik debils cilveeks var buut,kaa roka kkautko taadu nemaas rakstiit

     [+] [-]

, 2009-05-02 19:56, pirms 16 gadiem
Jau pieradu pie uzvarām!

     [+] [-]

, 2009-05-02 19:56, pirms 16 gadiem
Jānis_Bērziņš rakstīja: A, pag, vai tad mēs neesam jau nodrošinājuši vietu 1/4 finālā ? Zviedrija zaudēja mums, Šveice zaudēja mums. Ja es nemaldos tad vienādu punktu gadījumā tālāk tiek komanda, kura uzvarēja savstarpējā spēlē. Šveice un Zviedrija tiekas savā starpā un viena no tām zaudēs jebkurā gadījumā un tad pat tīri teorētiski abas no viņām nevarēs mūs apsteigt. Ja Zviedrija uzvar abas nākamās spēles [viena no tām pret Šveici] - viņiem būs 10 punkti, bet Šveicei maksimums varēs būt tikai 7 punkti, bet mēs, taču savstarpējā spēlē viņus vinnējām! Bet, ja Šveice uzvar abas savas nākamās spēles [viena no tām pret Zviedriju!] - viņiem būs 10 punkti, savukārt tad tikai 7 punktus varēs savākt Zviedrija! Un mēs atkal tiekam tālāk
Tu aizmirsi ASV-ja viņiem arī ir 7 punkti ņem triju komandu punktus savstarpēji un tur mums nav labi tikai 2 punkti no 6 vai nu ar Zviedriem vai Šveici.

  -2 [+] [-]

, 2009-05-02 19:57, pirms 16 gadiem
Jāseko Šveices spēlēm līdz! Un vispār, jāseko kā rīt mūsējie sakapās krievus!!! Un tad lieta darīta! Kā jau es te lasīju kautkur ... Latvija ar Kanādu finālā tiekās ...

     [+] [-]

, 2009-05-02 19:57, pirms 16 gadiem
malaci 4 uzvaras pec kartas

  -1 [+] [-]

, 2009-05-02 19:57, pirms 16 gadiem
laba spele sakapajaam...tagad tikai jaacer uz Sveices speeli..
bet veel jav ar Krieviju.. tur buus smagi bet punktu vismaz varam panjemt...

  +2 [+] [-]

, 2009-05-02 19:58, pirms 16 gadiem
Resp Zviedriem un Shveicei shobriid pa 4 p, Latvijai 7 p... riit ja shveice un zviedirja dabuun pa punktam (un viena no vinjam ekstra p par uzvaru) tad abaam ir pa 5 un 6 punkti ... un tad ja abs uzvares ve lsavs pedeejas speles tad vienai buus 9 un otrai 8 op (vairak nekaa latvijai, ja pret krieviem vismaz punktu nedabuunam)...

tatad RIIT pirma izshjiroshaa spele buus starp Zviedriju un Shveici - mums jacer ka nebuus pagarinajuma...

otrra izshjirosha spele mums ar Krieviju ...

     [+] [-]

, 2009-05-02 19:58, pirms 16 gadiem
Paga paga. ja Šveice arī zaudē zviedriem, bet uzvar ASV ar 1 golu var sanākt, ka vidām 3 komandām ir 7 punkti (zviedri uzvar vēl FRA un ASV pakāš Krieviem).

un tad Latvijas -2 pret ASV nostādītu mūs 5. vietā grupā

Tad šovakar jācer, ka ASV vinnēs, tā drošāk

  -1 [+] [-]

, 2009-05-02 19:58, pirms 16 gadiem
Apsveicu ar uzvaru, nu ko rit jaspele ar Krieviem ta ka visas speles lidz šim aizvaditās nepadoties, bet spelet agresivi uzbrukumā, aizsardziba uzmanigi un tad jau būs labi.
Par lielu uzvaru rīt.

  +1 [+] [-]

, 2009-05-02 19:59, pirms 16 gadiem
Jānis_Bērziņš rakstīja: A, pag, vai tad mēs neesam jau nodrošinājuši vietu 1/4 finālā ? Zviedrija zaudēja mums, Šveice zaudēja mums. Ja es nemaldos tad vienādu punktu gadījumā tālāk tiek komanda, kura uzvarēja savstarpējā spēlē. Šveice un Zviedrija tiekas savā starpā un viena no tām zaudēs jebkurā gadījumā un tad pat tīri teorētiski abas no viņām nevarēs mūs apsteigt. Ja Zviedrija uzvar abas nākamās spēles [viena no tām pret Šveici] - viņiem būs 10 punkti, bet Šveicei maksimums varēs būt tikai 7 punkti, bet mēs, taču savstarpējā spēlē viņus vinnējām! Bet, ja Šveice uzvar abas savas nākamās spēles [viena no tām pret Zviedriju!] - viņiem būs 10 punkti, savukārt tad tikai 7 punktus varēs savākt Zviedrija! Un mēs atkal tiekam tālāk
a ja tajaa speele punktii tiek daliiti, un sveice uzvar amiishus tad ir dirsaa

     [+] [-]

, 2009-05-02 19:59, pirms 16 gadiem
KRIEVI-nothing spešel.

  -1 [+] [-]

, 2009-05-02 19:59, pirms 16 gadiem
totāla sagrāve francūžiem ...
malači super... LATVIJA.. LATVIJA.
PAR SAVĒJIEM, PAR UZVARU, PAR LATVIJU.

     [+] [-]

, 2009-05-02 19:59, pirms 16 gadiem
FUNS rakstīja: Tu aizmirsi ASV-ja viņiem arī ir 7 punkti ņem triju komandu punktus savstarpēji un tur mums nav labi tikai 2 punkti no 6 vai nu ar Zviedriem vai Šveici.
no ASv tie lielakie tuudi nav... riitdienas spele ar Shveici un ZViedriju svariiga - vajag mums lai uzvareetajs taja tiek noskaidrots jau pamatlaikaa...

  +2 [+] [-]

, 2009-05-02 20:00, pirms 16 gadiem
Ontario rakstīja: 1. maiņas uzbrucējam Spruktam 5 spēlēs ir 0+1 !!! Vāja spēle Sprukta izpildījumā!!
Tāpēc, ka Sprukts ir pass first spēlētājs, Jānis visprims atdod piespēli, nevis mēģina pats mest. Cik momentu jau ir bijis, kad viņš pats var mest, bet tā vietā atdod piespēli, kuru pārķer. Jānim vaig vairāk mest pa vārtiem!

  -1 [+] [-]

, 2009-05-02 20:00, pirms 16 gadiem
Milzīgs prieks par mūsējiem.

     [+] [-]

, 2009-05-02 20:01, pirms 16 gadiem
kur varesredzet krievu speeli ar amishiem=paliigaa

     [+] [-]

, 2009-05-02 20:01, pirms 16 gadiem
oscarsq rakstīja: n'e t'alak vel nesma tikushi - ja rit shveica u nzviedija spele pamatlaika neizshjirti (resp dabuun pa punktam) tad varam arii vel netikt.. jo zviedriem vel spele ar franchiem (ko uzvarees), bet Shveicei spele ar ASV (ko ar var uzvaret)...
O.k. abas dabū pa punktam un Zviedrija uzvar abas spēles Zviedriem - +5 punkti, Šveice arī uzvar nākamo spēli - 1+3 punkti . Tev taisnība
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2009-05-02 20:01, pirms 16 gadiem
Ja rīt Latvija uzvarēs krieviju, es sev noskūšu bumbas un ar grafiti apmetīšu kādas vietas ar to rezultātu un ne tikai to

     [+] [-]

, 2009-05-02 20:01, pirms 16 gadiem
matos rakstīja: Paga paga. ja Šveice arī zaudē zviedriem, bet uzvar ASV ar 1 golu var sanākt, ka vidām 3 komandām ir 7 punkti (zviedri uzvar vēl FRA un ASV pakāš Krieviem).

un tad Latvijas -2 pret ASV nostādītu mūs 5. vietā grupā

Tad šovakar jācer, ka ASV vinnēs, tā drošāk
ja visma 3 komandam ir par 7 punkti tad jau savstarpeejas sples neksatas.. tad skatas vart uattieciibu..mums ta ir vairak nekaa pievilciiga... suudi citi var sanakt kjo aprakstiiju ieprieksh...

     [+] [-]

, 2009-05-02 20:01, pirms 16 gadiem
Nu masaļskim statistiku vareja nebojāt
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2009-05-02 20:02, pirms 16 gadiem
Pēc maniem apreiķiniem,ja Krievija šodien neuzvar pamatlaikā ASV un rīt Latvija pamatlaikā paņem krievus,1mā vieta grupā!

     [+] [-]

, 2009-05-02 20:02, pirms 16 gadiem
(Šveicei jāiegūst vismaz četri punkti pret zviedriem un ASV, bet Latvijai pašai jāzaudē krieviem)
Edmund un kā tu domā cik punktus jāiegūst Zviedriem?

     [+] [-]

, 2009-05-02 20:02, pirms 16 gadiem
Drīkst zināt par ko jūs tādā ekstāzē esat? Uzvarējām, tas labi, normāls kapājiens! Vislabāk man patīk Cipuļa attieksme pēc kārtējiem gūtajiem vārtiem!

     [+] [-]

, 2009-05-02 20:03, pirms 16 gadiem
Jānis_Bērziņš rakstīja: O.k. abas dabū pa punktam un Zviedrija uzvar abas spēles Zviedriem - +5 punkti, Šveice arī uzvar nākamo spēli - 1+3 punkti . Tev taisnība
tioeshi taa - tapec mums jacer uz to la inebuutu pagarinajuma taja spelee :0 vienalga kursh bet lai viens no vinjiem (shveice - Zviedrija) uzvar pamatlaikaa!!!

  -4 [+] [-]

, 2009-05-02 20:03, pirms 16 gadiem
Ciprusam vēl viens mīnus

     [+] [-]

, 2009-05-02 20:04, pirms 16 gadiem
KB rakstīja: mēs neapstāsimies !!
čist, Oļegs himnu iemācīsies, tā turpinot.
Cerams, ka Arčas vārdi Dieva ausīs, vēl 3 spēles šajā čempī
veel tikai 3 speeles nekaadi nesanaak, jo treshaa buus 1/2

     [+] [-]

, 2009-05-02 20:04, pirms 16 gadiem
tiktak rakstīja: (Šveicei jāiegūst vismaz četri punkti pret zviedriem un ASV, bet Latvijai pašai jāzaudē krieviem)
Edmund un kā tu domā cik punktus jāiegūst Zviedriem?
zviedrime ar pietiks ar 4 p pret shveici (piem pamatlaika neizshjirts) un Franciju (diezgan drosha uzvara)!!